Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
v.aari
profiilit
v.aari
v.aari
Vapaa kuvaus
Aloituksia
96
Kommenttia
5326
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mitenkäs Gideon, Hiskia, Elia…
Raamattu kertoo monta tapausta, joissa Jumala on laitettu koetukselle ja näyttänyt voimansa ihmeellä.
24.08.2015 09:23
«Neuvoni. Kysykää pelastuksesta tai vaietkaa. No 'fence:)»
Kiitollisena tästä arvokkaasta neuvosta annan vastapalvelukseksi myös hyvän neuvon:
Lakkaa jankuttamasta samoja asioita ja lauseita. Ne on jo kuultu ja ne, jotka pitävät niitä hölynpölynä, eivät käsitystään toisteleamalla muuta.
Keksi siis jotakin uutta sanottavaa tai vaikene.
24.08.2015 09:19
Nyt sitten asetut vastustamaan uskontoja ja väität, että Jeesus teki ja tekee samoin. Tämä on turhaa sanojen veivaamista.
Raamatun pitäminen Jumalan ilmoituksena ja siitä seuraavat uskomukset ovat uskontoa, riippumatta mihinkään kerhoihin kuulumisista.
24.08.2015 09:13
Minun jumalasuhteeni on ihan kunnossa, kiitos vain.
Et siis osaa vastata siihen, luopuisitko jostakin uskomuksestasi, jos tempausta ei ole tullut edes vuoteen 2030 mennessä. Arvaan sen johtuvan siitä, että jossakin sisimmässäsi epäilet koko juttua.
24.08.2015 09:08
Kuinka kauan pitää odottaa tuloksetta tuota tempaamista, että alat tarkistella käsityksiäsi? Kun laitoit tuohon vuoden 2012, riittäisikö vaikkapa 2030?
Jos vuoteen 2030 mennessä mitään vainoja tai tempaamisia ei ole tullut, myönnätkö olleesi väärässä?
23.08.2015 22:08
Tähän on paikallaan lisätä, että muun muassa Saudi-Arabiassa kaikkein vainotuimmassa asemassa ovat ateistit.
23.08.2015 14:53
Vaikkapa niin, että paratiisi oli läsnä jo ennen kummankaan kuolemaa.
23.08.2015 14:23
Aika rumasti vääristelet kirjoittamaani. Missä olen kirjoittanut, että kenestäkään pitää "päästä eroon"?
23.08.2015 14:21
Juupas.
Sun vuoro.
23.08.2015 14:17
Joitakin vuosia sitten Kai Arasola kirjoitti, että Pyhän Hengen pilkka on sama kuin toisten tuomitseminen ja anteeksi antamisesta kieltäytyminen.
Perustelu oli ihan hyvä ja looginen. Siinä oli muistaakseni mukana nämä tekstit:
Isä meidän -rukouksesta Matt 6:12
"Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa."
ja heti sen jälkeen Matt 6:14–15
"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."
Vertaus armottomasta palvelijasta Matt 18:23–35
Lukekaa itse jos ette muista ulkoa. En viitsi kopioida niin pitkää pätkää tähän.
Luuk 6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
23.08.2015 14:13
«Myöskin, jotka ei pidä Hänen käskyjänsä, ei ole Hänen omansa. Jumala tuomitsee niskoittelevat jumalattomat kadotukseen.»
Miten tämän voi sovittaa yhteen Lutherin uskon kautta vanhurskauttamisen opin kanssa?
Siinähän lähtökohtana on, että kukaan ei pysty pitämään Jumalan käskyjä ja kaikki tarvitsevat armahdusta.
23.08.2015 14:00
Mitäpä jos hiukan maistaisit omaa lääkettäsi?
No niin.
=============================
Tuo oli tuota tyypillistä fundamentalistien kuraa, jolla perustellaan halu murhata, raiskata, polttaa ja räjäyttää kaikki vääräuskoiset ja heidän omaisuutensa.
Minä olen onnellinen vapaudessani turhista uskomuksista.
=============================
Ja nyt vaihdetaan takaisin normaaliin kirjoittamiseen.
Meillä on nyt aivan selvästi se ero, että minä pidän kiinni jokaisen ihmiselämän arvosta ja kunnioituksesta.
23.08.2015 13:31
Uskon ja hyväksyn, että olemme tulleet aivan vastakkaisiin käsityksiin saman tekstin pohjalta.
Minusta kuitenkin näyttää, että minulla on tulkinnassani vähemmän ennakkokäsityksiä mukana.
23.08.2015 13:27
Niin en kirjoittanut ja jatkopäätelmäsi on todella väärä ja käsittämätön. Totuus on aika tarkkaan päinvastainen.
Sen sijaan sinä olet toivottanut hyvää matkaa helvettiin aika monta kertaa ja todella rumasti. Vaikutat sen verran kiivaalta ja kiukkuiselta, että voisin hyvinkin kuvitella sinut tekemään murhia ja aineellista vahinkoa.
23.08.2015 13:25
Niinhän sinä sanot. Minun havaintoni ei tue tuota.
Uskonto tuottaa paljon turhaa ahdistusta.
23.08.2015 13:22
Yksi tapa yhteyden palauttamiseksi on se, että kohotetaan kattoa ja levitetään seiniä.
Voisi mainiosti kiteyttää välttämättömän uskontunnustuksen niin pieneksi, että se kelpaisi kaikille kirkkokunnille ja herätysliikkeille. Sitten vain voisi ajatella, että kirkon piirissä esiintyy keskustelua ja monenlaisia tulkintoja opillisista yksityiskohdista.
Mikä tämän sitten estää? Eiköhän se ole ennen kaikkea se, että niin moni joutuisi luopumaan vallastaan.
23.08.2015 13:19
Pyrin mahdollisuuksien mukaan välttämään sivistyssanoja. Jos jokin ilmaisuni ei aukea lukijalle, olen kyllä valmis selventämään sitä helppotajuisemmilla sanoilla.
Vaikka et minulta kysynytkään tuosta rauhasta, kerron kuitenkin: Minulla on sisäinen rauha ja hyvä omatunto.
23.08.2015 13:11
En vastaa muiden kuin itseni kirjoituksista enkä lähde toisten motiiveja arvailemaan. Varsinkin "iloisen naurajan" tyyli on minulle vieras enkä itse kirjoittaisi sillä tavalla.
Otan esimerkiksi juuri äskettäin käydyn keskustelun siitä, mitä Genesiksen kolmannen luvun kertomuksessa oikeasti tapahtui, kun teksti luetaan ilman ennakkokäsityksiä ja ympäristönsä kanssa kokonaisuutena.
Osoitin muun muassa, että käärmeen rikos ei ollut valehtelu vaan salaisuuden paljastaminen. Sitä on hyvin vaikea kumota, koska teksti on niin selvä. Niinpä sitten alkoikin tulla henkilöön käyvää asian ohi kirjoittamista.
23.08.2015 13:07
Tuo "hengellisen kuoleman levittäminen" on vain sinun mielipiteesi. Rehellisesti kirjoittava ateisti ei omasta puolestaan ole levittämässä mitään hengellistä kuolemaa, vaan todellisuuteen heräämistä ja turhasta ahdistuksesta vapautumista.
«Yhtä hyvin uskova voi sitten sanoa, että hän haluaa tuoda asiallista tietoa erityisesti niille palstan lukijoille, jotka ovat epävarmoja suhteestaan ateismiin yms.»
Aivan niin. Ja niin moni tekeekin. Ei kai siinä mitään moitittavaa ole.
23.08.2015 13:03
Minulla ei ole omia intressejä tulkita tuota kumpaankaan suuntaan.
Tekstianalyysin perusteella Exadventistiparka on aivan ilmeisesti oikeassa. Vertailujakeiden joukko on sen verran vahva, että vastaan sanomiselle ei jää sijaa. Lause tarkoittaa ihan selvästi, että jo tänä päivänä ryöväri on Jeesuksen kanssa paratiisissa.
Vertailun vuoksi voisitte kuvitella jonkun sanovan: «Minä sanon sinulle tänä päivänä: Haluan pelata kanssasi sulkapalloa». Suomen kielessä voi tehdä melko paljon sanajärjestyksen muuttamista merkityksen kuitenkaan muuttumatta. Jos kaksoispiste on tosiaan tuossa paikassa, selvempi versio olisi tämä: «Tänä päivänä minä sanon sinulle: Haluan pelata kanssasi sulkapalloa».
Siitä syntyy vaikutelma, että lause on voimassa vain tänään. Huomenna ehkä sanoisinkin jotain muuta. Itse asiassa se on varsin erikoinen lauserakenne. Kuka noin sanoisi, ihan oikeasti?
Jos siirrämme kaksoispisteen alkuperäisessä lauseessa kaksi sanaväliä aiemmaksi, merkitys on se, että nimenomaan tänään haluan pelata kanssasi sulkapalloa. Syy voi olla hetkellinen innostus tai se, että juuri tänään on sopivasti aikaa. Vaikuttaa ihan järkeenkäyvältä.
23.08.2015 12:57
204 / 267