iloinen_naurajaa joutuu helvettiin

pyhpyh

Pyhän Hengen pilkkaa ei Raamatun mukaan saa anteeksi. Tervemenoa helvettiin.

24

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iloinen_naurajaa

Kiitos vaan menolipusta. Tulen nauttimaan tiedemiesten, rokkijätkien ja huorien seurasta. :-):-):-)

• pyhpyh

Sitä ei kestä kauan, koska palatte siellä kaikki poroksi kärsittyänne ensin tuskaa.

• pyhpyh kirjoitti:

Sitä ei kestä kauan, koska palatte siellä kaikki poroksi kärsittyänne ensin tuskaa.

Paitsi että mitään helvetiä ei ole olemassakaan.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

Paitsi että mitään helvetiä ei ole olemassakaan.

Olet osittain oikeassa. Helvettiä ei NYT ole olemassa, vaan helvetti on eskatologista todellisuutta Viimeisen tuomion jälkeen. Kukaan ei nykyään ole helvetissä.

Toisekseen sana "helvetti (engl. hell)" ei taida olla paras mahdollinen käännös koineekreikan gehenna- sanalle. Ilmestyskirjakin käyttää ilmaisua toinen kuolema ja tulijärvi, ei "helvetti". No, sana helvetti on kyllä vakiintunutta kielenkäyttöä ja esiintyy monissa eri kielisissä Raamatuissa. Siinä mielessä on ok, että helvetti -sanaa käytetään puheissa ja kirjoituksissa. En tiedä mikä olisi paras käännös koineekreikan gehenna- sanalle.

• Exadventistiparka

Pyhpyh, Pyhän Hengen pilkka mielletään monissa piireissä varsin eri tavalla. Useimmiten uskotaan, ettei PH:n pilkkaan voi syyllistyä kuin sellainen joka on itse saanut Pyhän Hengen, toiset määrittelevät sen vielä rajoitetummin voivan tapahtua vain silloin kun ihminen jolla on Pyhä Henki, väittää esimerkiksi PH:n kautta tulleen sanoman joka on todellisuudessa hänen omansa.
      Miten sinä määrittelet tuon PH:n pilkan - koska kerran väität iloisen naurajan syyllistyneen siihen ?
      Toiseksi kysyisin, uskotko siis helvettiin kirjaimellisena paikkana, koska monet adventistithan eivät mielellään käytä tuota sanaa ?

• pyhpyh

Hän pilkkasi Pyhää Henkeä sanoen sen olevan homouden henki. Nauraja palaa helvetissä aikansa ja sitten tuhoutuu lopullisesti.

• näinuskon

Kuinkas iloinen-nauraja voi pilkata Pyhää-Henkeä kun hän ei edes tiedä mikä Pyhä-Henki on, ei Jumala rankaise tietämättömyydestä.

• IN edustaa langennutta maailmaa. Se on pimeä ja ymmärtämätön. Se ei osaa kiittää Luojaansa jokapäiväisestä leivästään.
        Hes. 16:49 Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut.
        Noh, aikansa kutakin. Muutos on luvattu. Sitä odotamme:)

Fil 3:20,21 Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
        2Kor. 5:2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        http://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=pikahaku&hakuehto=2ko 5&kirjat=kr

• pyhpyh
        näinuskon kirjoitti:

Kuinkas iloinen-nauraja voi pilkata Pyhää-Henkeä kun hän ei edes tiedä mikä Pyhä-Henki on, ei Jumala rankaise tietämättömyydestä.

Kyllä rankaisee.

• pyhpyh

LOPETA TUO NIKKINI VARASTAMINEN!!!!!!

• pyhpyh

Lopeta itse.

• pyhpyh

Minä tässä se oikea alkuperäinen pyhpyh olen, joten sinä olet nikkivaras.

• pyhpyh

Sinä varastit minun nikkini, valepyhpyh!

• pyhpyh

Kaikki tietävät, että sinä olet se varas.

• Meillä muutama vuosi sitten luterilainen pastori selitti, että Pyhän Hengen pilkkaamisen synti tarkoittaa sitä, että ihminen näkee ja kokee Pyhän Hengen vaikutusta ja toimintaa, mutta ei myönnä sitä sellaiseksi, vaan herjaa sitä saastaisen hengen työksi.

Noin muuten kehottaisin nimimerkin pyhpyh käyttäjää pidättymään lausumasta helvetintuomioita kenellekään. Kadotustuomioiden lausuminen ei kuulu meille ihmisille, kuten Jeesus Vuorisaarnassaan siitä varoitti.

• pyhpyh

Älä opeta minua uskonnossa. Tiedän enemmän kuin sinä ja kirosin Naurajan Jeesuksen nimissä. Raamattuun pitää uskoa.

• Joitakin vuosia sitten Kai Arasola kirjoitti, että Pyhän Hengen pilkka on sama kuin toisten tuomitseminen ja anteeksi antamisesta kieltäytyminen.

Perustelu oli ihan hyvä ja looginen. Siinä oli muistaakseni mukana nämä tekstit:

Isä meidän -rukouksesta Matt 6:12
        "Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa."

ja heti sen jälkeen Matt 6:14–15
        "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

Vertaus armottomasta palvelijasta Matt 18:23–35
        Lukekaa itse jos ette muista ulkoa. En viitsi kopioida niin pitkää pätkää tähän.

Luuk 6:37
        "Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."

• pyhpyh kirjoitti:

Älä opeta minua uskonnossa. Tiedän enemmän kuin sinä ja kirosin Naurajan Jeesuksen nimissä. Raamattuun pitää uskoa.

En minä sinua pyri "opettamaan" - varmaan tiedätkin paljon, joten siksipä sinua muistutan ja kehoitan, että teeppä kuten Raamatussa hyvin tiedät Jeesuksen opettaneen.

Meitä ei ole kutsuttu vihaamaan, kiroamaan eikä tuomitsemaan, vaan rakastamaan, antamaan anteeksi ja siunaamaan.

• v.aari kirjoitti:

Joitakin vuosia sitten Kai Arasola kirjoitti, että Pyhän Hengen pilkka on sama kuin toisten tuomitseminen ja anteeksi antamisesta kieltäytyminen.

Perustelu oli ihan hyvä ja looginen. Siinä oli muistaakseni mukana nämä tekstit:

Isä meidän -rukouksesta Matt 6:12
        "Ja anna meille velkamme anteeksi, niin kuin mekin annamme anteeksi niille, jotka ovat meille velassa."

ja heti sen jälkeen Matt 6:14–15
        "Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne."

Vertaus armottomasta palvelijasta Matt 18:23–35
        Lukekaa itse jos ette muista ulkoa. En viitsi kopioida niin pitkää pätkää tähän.

Luuk 6:37
        "Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."

"Joitakin vuosia sitten Kai Arasola kirjoitti, että Pyhän Hengen pilkka on sama kuin toisten tuomitseminen ja anteeksi antamisesta kieltäytyminen.

Perustelu oli ihan hyvä ja looginen. Siinä oli muistaakseni mukana nämä tekstit:"

Ahaa, tästä en ollutkaan tietoinen. No niinpä, vaikuttaa se Arasolan tulkinta ihan pätevältä sekin. Anteeksi antamisesta kieltäytyminenhän johtaa tuomionalaisuuteen, ja meille uskoville ei ole annettu tehtäväksi tässä elämässä kadotustuomioita julistella.

Sitten tulevaisuudessa uskovat kyllä tuomitsevat jopa enkeleitä Kristuksen kanssa, mutta se on toinen juttu.

• pyhpyh
        pyhpyh kirjoitti:

Jahas. Nikkivaras siellä taas kirjoittelee.

• pyhpyh
        totuusfriikki7678 kirjoitti:

En minä sinua pyri "opettamaan" - varmaan tiedätkin paljon, joten siksipä sinua muistutan ja kehoitan, että teeppä kuten Raamatussa hyvin tiedät Jeesuksen opettaneen.

Meitä ei ole kutsuttu vihaamaan, kiroamaan eikä tuomitsemaan, vaan rakastamaan, antamaan anteeksi ja siunaamaan.

Jumalanpilkkaajille ei pidä antaa anteeksi, koska se on heidän pilkaamisensa hyväksymistä. He ovat itse syypäitä tuomioonsa.

• lopetakiroilusi
        pyhpyh kirjoitti:

Pyh , pyh ei meillä ole tuomio valtaa annettu, et sinä voi edes Jeesuksen nimessä kirota ketään. En tiedä kumpi pyh olet kun teitä näyttää olevan kaksi, mutta uskoisin ettet ole adventisti pyh koska en ole kuullut adventistien kiroavan ketään.

• Mutta kyllähän sen voi saada anteeksi, jos sanoo sanan Ihmisen Poikaa/Jeesusta vastaan. Pyhän Hengen pilkkaa ei voi saada anteeksi.

• Kaikivaltias

Jos ajatellaan kuinka Jesus antoi pyhän hengen kuulijoilleen voidaan ( kuka haluaa) ajatella että PH on Jumalan ääni, opas minussa minulle. Kun kiellän (pilkkaan) tuon äänen olen anteeksiannon ulkopuolella, kulumattomissa, koska itse kiellän kuulemani.
      Kun taas eräänä päivänä kuppini kiehuu yli huomaan ja kuulen - jolloin ymmärrän ja saan sekä annan itselleni anteeksiannon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      493
      1869
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      380
      1576
    3. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1368
    4. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1357
    5. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      113
      962
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      51
      929
    7. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      916
    8. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      15
      771
    9. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      763
    10. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      10
      751
    Aihe