Vapaa kuvaus

Aloituksia

273

Kommenttia

2386

  1. "Mielestäni proteiiniruoho on vähintään yhtä hyvä vitsi kuin pikaevoluutio."

    Niin on minustakin ja korostin "smiley facella" ensimmäisen vastaukseni olevan huumoria, mutta kyllähän nuo kreationistit ovat esitelleet vielä hullumpiakin skenaarioita.

    "Nyt sitäpaitsi sinä ja minä ja Hentun Liisa muistamme sen minun keksinnökseni."

    Muistetaan
  2. "Tutkijat eivät olleet yllättyneitä menetelmästä, vaan siitä että löytyi 200000000 vuotta vanhoja kollageeneja."

    Niin, tutkijat olivat yllättyneitä mahdollisista kollageeni-kuitujen jäänteistä, joita saatiin tuolla menetelmällä ensimmäistä kertaa analysoitua noin vanhasta fossiilista.

    "Koska tuollainen säilyminen on vastoin proteiinien ominaisuuksia, ensimmäisten havaintojen jälkeen yritettiin osoittaa tutkimusmenetelmät virheelliseksi, mutta kun uusia löytöjä tulee jatkuvasti, tuo perustelu on sortunut havaintojen runsauteen."

    Valehtelet, koska tiedon lisääntyessä tiedämme nykyisin, että jäänteitä kovimpien proteiinien osista voidaan saada analysoitua hyvinkin vanhoista fossiileista.

    "Nykyään yritetään osoittaa, että proteiinit ja itiöt voivat selvitä kymmeniä- jopa satoja miljoonia vuosia, vaikka kaikki kokeellinen tutkimus osoittaa enintään sadasosaa näistä ajoista. Muistuttaa epäilyttävästi denialismia."

    Valehtelet jälleen;

    http://microbewiki.kenyon.edu/index.php/Bacterial_endospores

    http://www.microbiologytext.com/index.php?module=book&func=displayarticle&art_id=69

    http://en.wikipedia.org/wiki/Endospore

    "En ole YEC, mutta minulla ei ole mitään tarvetta pitää kiinni jostakin teoriasta ja siihen liityvistä aikamääristä, jos eri tutkimustulosten erot ovat sata- tai jopa tuhatkertaisia"

    Erot ovat omassa päässäsi. Etkö ymmärrä, että tiede ja teknologia etenee ja saamme sellaistakin uutta tietoa, jota ei ole osattu ennustaa oikein? Kaikkea ei osata vielä mallintaa ja selvittää titettyjen mekanismien toimintaperiaatteita, mutta ei tämä ole mikään todiste niiden "luonnottomuudesta", jota ei osaittaisi mahdollisesti joskus selittää ja mallintaa. Mikään todellisuuden havainto ei ole ristiriidassa evoluutioteorian tai geologisten iänmääritysmenetelmien kanssa.

    "Olen kreationisti. Älykäs suunnittelu selittää parhaiten biologisten robottien monipuolisuuden ja monimutkaisuuden, maailmankaikkeuden alkusyyn ja hienosäädön sekä monia muita asioita."

    Saat olla aivan rauhassa tuota mieltä, mutta älä yritä myydä sitä muille todistettuna tietona.
  3. Tuihan niitä omia mielipiteitä, kun vähän potki :) Pahoittelen eilistä, jopa hiukan lapsellista purkautumista, oli stressaava päivä. En minä edelleenkään odota kaikilta kaikkiin kysymyksiin vastauksia, vaan juuri tällaisia pieniä omia pohdintoja.

    "Se, ovatko ne todella yhtäläisiä kuin "aidot" vastaavat saattaisi jäädä epäselväksi"

    Tätä on esimerkiksi paljon pohdittu, eikä siitä voi käsittääkseni mennä takuuseen. Tämä on yksi syy, miksi en olisi valmis heti päästämään näitä luontoon, vaan ensin tutkimuskeskuksiin, kuten Max Planck -insituuttiin, jossa voitaisiin tutkia palautetun eläimen fysiologiaa huolellisesti.

    "Sitten jää vielä kysymys, olisiko tuo optimaalista tiederahojen käyttöä tai eläinrääkkäystä."

    Palautustekniikoista voisi tulevaisuudessa kehittää sovelluksia myös lääketieteen ja laajemmin biotieteiden käyttöön, joten tässä mielessä hyväksyisin ne. Pelkästään ihmisten pällisteltäviksi en palautuksia hyväksy ja paikkoja, joissa noita palautuksia voitaisiin tehdä, pitäisi mielestäni säännellä, jotta voitaisiin jollain tavalla edes välttyä turhalta eläinrääkkäykseltä.