Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
jjeeves
jjeeves
jjeeves
Liittynyt 14v sitten
2
aloitusta ·
7144
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Entä+miten+pitäisi+suhtautua+siihen,+että+toisenuskoisia+yritetään+käännyttää+käännyttäjän+omaan+uskontoon?+
+Monilla+uskonnoilla+on+tällaisessa+tarkoituksessa+laajaa+organisoitunutta+toimintaa.+Ei+luoteta+oman+uskonnon+vetovoimaan,+vaikka+kyseisessä+yhteiskunnassa+olisi+uskonnonvapaus.+Maissa,+joissa+on+rajoitettu+tai+puuttuva+uskonnonvapaus,+aktiivinen+lähetystyö+yms.+tuottaa+jopa+vaaraa+niille,+jotka+ottavat+tällaista+sanomaa+vastaan.
05.09.2018 08:25
Toistasataa+vuotta+sitten+kahtiajakautumisen+eräs+moraalissävytteinen+tekijä+oli+suhtautuminen+orjuuteen.++Moninaiset+vastakohtaisuudet+johtivat+veriseen+sisällissotaan.+Nykyiset,+nopeasti+syvenevät+vastakohtaisuudet,+joista+osa+on+uskonnollis-moraalisia,+saattavat+taas+johtaa+kansakunnan+hajottaviin+konflikteihin.+
+Sovittelunhalu,+totuuteen+pyrkiminen+ja+ajankuvan+rehellinen+arviointi+puuttuvat+poliittiselta+ja+taloudelliselta+eliitiltä.+Tavalliset+ihmiset+jaksavat+tarttua+vain+matalimmalla+lenteleviin+tyhjää+täynnä+oleviin+puhekupliin.
+Senaattori+McCain+protestihautajaisineen+oli+poikkeusyksilö.
04.09.2018 15:34
Minä+kun+olen+luullut,+että+siellä+on+laajoja+alueita,+joilla+ei+uskalla+olla+tunnustautumatta+kristityksi.+Ainakin+päälllisin+puolin+pitäisi+vaikuttaa+kirkossakäyvältä+kristityltä.
04.09.2018 15:08
Voiko+tuota+enää+paremmin+sanoa?
04.09.2018 14:58
Taitaa+mennä+niin,+että+ensiksi+pitää+uskoa+pärjäävänsä+ilman+lompakkoa,+niin+kyllä+sitten+"hengellinenkin"+usko+alkaa+vahvistua,+jos+on+vahvistuakseen.
02.09.2018 11:53
Voisivatko+toisaalta+jotkut+näyiksi+ymmärretyt+ollakin+pallosalamoita?+
Ilmiö+tulee+kuin+puskasta+ikään,+leijuskelee+jännästi+haahuillen+valoa+hehkuen+ja+häipyy+muutamassa+sekunnissa.
Ihminenhän+on+kautta+aikojen+taipuvainen+selittämään+luonnollisia+ilmiöitä+yliluonnollisiksi,+jollei+keksi+niille+selitystä.
02.09.2018 11:32
Jotenkin+en+usko+tuollaisen+kirjan+suunnitteilla+oloon...+
Jos+nyt+haluaa+välttämättä+tehdä+kirjan+ensi+syksyn+alennusmyyntiin,+voi+koota+kuohkeimmat+kermat++keskustelupalstojen+jo+vatkatuista+kuohuista.+Ei+sitä+sen+kummempaa+kehottamalla+synny.
02.09.2018 11:18
Mutta+jumalat,+olipa+heitä+tai+ei,+vaikuttavat+paljon+vahvemmin+maailmassa+kuin+pallosalamat.+Olethan+tuon+huomannut!
02.09.2018 10:51
Jospa+Fatah+ja+Hamas+pitävät+itseään+hyväntekijöinä?
Ja+miksei+kristityillä+saisi+olla+vaikeuksia+muslimialueilla?+Muslimeilla+itselläänkin+on+monia+vaikeuksia.+Vapauttaako+kristittynä+oleminen+maailman+riesoista?
02.09.2018 10:44
Uskon,+sillä+olen+sellaisen+nähnyt,+takavuosina+vapaa-ajanasunnolla.+Tuli+ukonilmalla+töpselistä+ja+piti+kivan+pikku+esityksen!
02.09.2018 10:40
Ilmeisesti+on+laskelmissa,+että+vaaleissa+Huhtasaari+saa+kunnolla+ääniä+kannattajiltaan.+Nehän+pitää+tietenkin+ottaa.+
+Hallituspuoluetta+Perussuomalaisista+tuskin+tulee,+ja+jos+tulisikin,+ministeriksi+ei+valikoituisi+riketahran+takia.+Luulisin,+että+Huhtasaarelle+ehdotetaan+EU-parlamenttiin+pyrkimistä.+Siellähän+Anneli+Jäätteenmäkikin+toimii+nyt.+
+Luulen,+että+akateemisena+ihmisenä+Halla-Aho+vierastaa+tiedevilppiä,+vaikka+joutuu+nyt+sen+käytännössä+hyväksymään.+Muun+hölmöilyn+puolueessaan+hän+sietänee+paremmin.
02.09.2018 10:16
Onko+pääteltävissä,+että+talousrikospiireissä+ajatellaan+jo+oltavan+uskossa,+eikä+arvella+tarvittavan+parannuksentekoa?
02.09.2018 09:21
Tuohon+viimeiseen+kohtaan:+itse+ajattelin+testamentata+ruumiini+yliopiston+lääketieteelliselle+tiedekunnalle+-+jollen+sitten+kohtaa+sitä+onnea,+että+kuolen+syyspimeällä+jonnekin+korpikuusen+juurelle,+niin+ettei+minua+koskaan+löydetä.+Lahjoitan+itseni+korpeille+ja+ketuille.+Palaan+luontoon+ilman+euronsiirtoja.
02.09.2018 09:01
Varsinkin+talousrikollisten+uskoontulo.
02.09.2018 08:58
Linkki+vajosi.+https://fi.wikipedia.org/wiki/Seitsemän_kuolemansyntiä
02.09.2018 08:44
Ihmisillä+olisi+unelmamaailmassa+suhteellisuudentajua+ja+rohkeutta.+Noista+sikiäisi+jo+monenlaisia+muita+hyveitä.
+
+"Seitsemän+kuolemansynnin"+varominen+voisi+pitkälle+edesauttaa+maailmaa+paremmaksi.+Sillä+kyllähän+maailma+on+ihan+ok,+kunhan+ihmiskunta+tolkkuuntuisi.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Seitsemän_kuolemansyntiä
02.09.2018 08:41
Minulla+on+sellainen+kutina,+että+käy+päinvastoin.+Hänen+viehätysoimaansa+tulee+lisäämään+marttyyrius,+joka+ei+ole+alkoholisoituneen+ja+renttuuntuneen+poliitikon+marttyyriutta.+Se+on+vihamieliseksi+koetun+yhteiskunnan+(vrt.+Rooman+valtakunta)+marttyyriutta,+josta+muistetaan+pyhä+Lucia+(joka+ei+kuollut+polttorovion+ympäröimänä,+ja+sokaistuneenakin+sai+uudet+entistä+kauniimmat+silmät).+Onhan+sellainen+yhteiskunta+vihamielinen,+jonka+armottomuus+kaivaa+esille+vanhat+kyseenalaiset+teot?+
+Hänestä+taitaa+tulla+perussuomalaisten+kuningatar.
02.09.2018 08:12
Nykyään+käy+aivan+hyvin+laatuun+sanoa+olevansa+uskova+ja+samalla+olla+johtavassa+asemassa+poliittisessa+puolueessa,+jossa+vaaditaan+luopumista+humanitaarisen+maahanmuuton+sallimmisesta+täysin.
02.09.2018 07:58
Niinpä.+Tällöinhän+olisi+sellainen+pyhänä+pidetty++Raamatun+ulkopuolella+oleva+teksti,+joka+määriteltäisiin+itseltään+Jumalalta+tulleeksi+ja+joka+ilmoittaisi+Vanhan+testamentin+ja+Uuden+testamentin+yhdistelmän+kokonaisuudessan+pyhäksi.+
+Onko+sellaista?
01.09.2018 11:00
Niin+pyhää+ihmistä+ei+ole,+että+häntä+pyytäisin.
En+pyydä+ketään+ihmistä+paapomaan+ja+mestaroimaan+sielunelämääni.
01.09.2018 10:29
126 / 358