"En nimittäisi maailmankaikkeutta, ihmistä ja elollista luontoa "aukoksi" Jumala on hyvyydessään ne kaikki luonut ."

Kukatiesi, mutta kun tuo jumalasi on niin pihi itseään koskevista kiistämättömistä todisteista ettei hänestä saa näköhavaintoa, on häntä pakko pitää muiden jumalien kaltaisena.

On toki helppo väittää jumalan luoneen kaikenlaista mutta jospa heittäisit vähän todisteita pöytään. Siis muuta kuin että "itsestäänselväähän se on" ja muuta vastaavaa. Vaikkapa aluksi jonkun tunnetun yliopiston tutkijoiden havaintoja jumalasta.

Kenttä on taas sinun. Mutta olisiko mitään muuta tarjolla kuin samaa käsienheiluttelua kuin tähänkin asti?
"Olisit siis edelleen pystynyt jatkamaan taistelua, mutta annoit periksi ja lähdit virran mukaan, Jumala ei siis hylännyt sinua vaan sinä Jumalan???"

Muuten aika lailla totta, mutta homoksi eheytyminen ei TODELLAKAAN ole virran mukana menemistä. Kuten hyvin tiedät, kyseessä ei ole oma valinta. Jos olisi, en olisi niin hullu että valitsisin tämän, vaan menisin (valta)virran mukana. En oikein tiedä, hylkäsinkö jumalan; voiko olematonta hylätä.

Melkein yhtä ateisteja ollaan, kuten aiemmin olen todennut.

"Eli toisen vietteleminen ja taas uuteen vaihtaminen on ihan ok toimintaa sinun mielestäsi."

Ei todellakaan. En suinkaan ole antanut tyhjentävää luetteloa arvostuksistani. Pettäminen on pettämistä, tapahtui se minkä merkkisessä suhteessa vain. Itse olen ollut parisuhteessa jo lähes kymmenen vuotta. Pettäminen ei ole oikeaan ja rehelliseen toimintaan pyrkimistä, etkö osaa lukea?

"Jos siis se valo, joka sinussa on, on pimeyttä, kuinka suuri onkaan pimeys! "

Tiedän vallan hyvin että noita raamatunlauseita on heiteltäväksi. Tiedän parempiakin. Miten olisi tämä: "Ja joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat, sen olisi parempi, että myllynkivi olisi pantu hänen kaulaansa ja hänet olisi heitetty mereen."

Tämä siitä hyvästä kun "viettelin" aikanaan nykyisen elämänkumppanini. Hän oli silloin vielä lestadiolainen, joskaan ei kauhean fundamentalisti. Käytä seuraavan kerran tätä, se osuu paremmin.