Erilaisia+väitteitä+on+kyllä+esitetty+runsaasti,+mutta+ei+ainoatakaan+todistetta.+Se,+että+veli+todistaa+väkevästi,+ei+ole+minulle+todiste.Toisten+väitteiden+mukaan+pelastus+ei+ole+lainkaan+ihmisteko,+ja+että+Jumala+pelastaa+kenet+haluaa+ja+paaduttaa+kenet+tahtoo.+Olet+varmaan+kuullut+puhuttavan+valitsemisen+armosta?+Aikanaan+luotin+Jumalan+lupauksiin+vuorenvarmasti,+ja+aivan+varmasti+kokosydämisesti.+Minulla+oli+hänelle+eräs+pieni,+ja+ihan+varmasti+hänen+tahtonsa+mukainen+toivomus,+jonka+puolesta+rukoilin+uskossa+sekä+yksin+että+yhdessä+muiden+kanssa:+pyysin+häntä+poistamaan+homoseksuaalisuuden+taipumuksen.+Eipä+vain+Hera+näyttäytynyt,+ei+sanoissa+eikä+teoissa.+Onneksi+vuosien+turhan+rukoilun+jälkeen+ymmärsin,+että+olemattomalta+ei+kannata+pyytää+mitään,+koska+tyhjän+saa+pyytämättäkin.Myöhemmin+elämäni+on+ollut+onnellista+ja+antoisaa+uskollisen+kumppanini+kanssa,+joka+on+kotoisin+esikoislestadiolaisista+piireistä.+Olen+kiitollinen+helluntailaisessa+kodissa+saamastani+hyvästä+kasvatuksesta+ja+terveistä+elämänarvoista.+Arvostan+edelleen+rehellisyyttä,+lähimmäisenrakkautta,+työn+tekemistä+parhaalla+mahdollisella+tavalla+ja+heikompien+tukemista.+Niin+että+elämäni+käytännön+tasolla+tai+arvoni+eivät+niin+mahdottomasti+muuttuneet.En+ole+menossa+helvettiin+vaan+olen+tulossa+sieltä.