Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
exhellari86
profiilit
exhellari86
exhellari86
Vapaa kuvaus
Aloituksia
52
Kommenttia
2626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Kuka oli miljoonia vuosia sitten tekemässä luonnossa objektiivista havaintoa kahvin geenien erkaantumisesta viiniköynnöksestä? Vastaus: Ei kukaan!
Kyse on jälleen eräs todiste evolutionistien epärehellisyydestä ja petkutuksesta"
Poliisin saamat tutkimustulokset rikospaikalta, jossa ainoa silminnäkijä on rikollinen, ovat Jaakobin logiikalla kaikki valhetta. Totta tietysti puhuu vain ainoa silminnäkijä, se rikoksesta epäilty.
03.09.2014 20:08
Mitä saatanan vellihousuja te olette kun ette pysty pitämään naisianne ja työpaikkojanne ilman väkivaltaa?
Oletteko OIKEASTI niin huonoja?
01.09.2014 09:46
"Nuo loputtomat ovat spämmäämistä"
p.o. "Nuo loputtomat raamatunlauserimpsut ovat spämmäämistä"
31.08.2014 22:37
Et siis osaa tai halua vastata. Nuo loputtomat ovat spämmäämistä, eivät vastauksia. Jos et vastaa kuten normaalit ihmiset, minä en ala mitään oraakkelia arvuuttelemaan.
Mene vaikka jollekin ilmaisutaidon kurssille.
31.08.2014 22:37
Oliko tuo olevinaan vastaus minulle?
31.08.2014 21:32
" Se käsittää kaksi pakanoiden hautausmaata ja koko alueelle mahtuu 144 tuhannen joukko tapaamaan Jeesusta henkilökohtaisesti."
Hautausmaata tallomaan?!? Eikö ne mitään muuta kokoontumispaikkaa keksi? Onko pakanoiden hautausmaa niin vähäarvoinen että sinne voi kutsua noin vain tuhansia ihmisiä?
Iraelissa on tyhjiä kukkulanlakia vaikka kuinka paljon. Jos toimenpide ei kestä kauan, uskon että palestiinalaisetkin lainaavat tarvittaessa omistaan ,määräajaksi tietenkin.
31.08.2014 19:54
"Jeesus antoi riivaajien mennä sikoihin. 2000 sikaa juoksivat veteen."
Maksoikohen Jesse vahingot omistajalle?
31.08.2014 19:48
Minua? Mistä päättelet että minua v*tuttaisi joku?
28.08.2014 11:23
Vai vihastuttaa... Olisitko hyvin kiukkuinen jos olisin siirtymässä ateistista hellariksi?
28.08.2014 10:37
"Miljoonat islamistit ovat tutkineet koraania ja maailmaa ja väittävät että allah on suuri, maailman parhaissa moskeijoissa vielä."
Nikkivoro asettaa siis koraanin tutkimisen ja tieteellisen työn samalle viivalle. Tämä selvä...
"islam onkin yksi ateismin uskonlahkoista."
Tuo käsitteiden selvyys minua ihastuttaa kaikkein eniten. Ateismin... uskonlahkoista... islam...
28.08.2014 08:59
"Jaaha, kerropa missä vaiheessa teidän jumalanne loihti leijonille raateluhampaat? Ja missä vaiheessa vahtoi näiden ruuansulatuskanavat sellaisiksi että kestävät lihaa?"
Tässä vaiheessa kreationisteista tulee varsinaisia superevokkeja, jollaisia eivät ole edes evoluutioteorian futuristisimmat kannattajat. Ja evoluution toinen allto odottaa taas kreationisteja: 1000-vuotisessa valtakunnassa kun taas palataan paratiisimaisiin oloihin jossa tuo karitsan vieressä ruohoa järsivä leijona antaa pikku lapsen silitellä itseään.
Melkoisia evoluutioloikkia, sanoisin.
27.08.2014 15:16
Kannattaa joskus hakea ihan luonnollisiakin selityksiä asioille eikä pelkästään aikansa eläneistä kansantaruista.
27.08.2014 11:52
Kuten yllä kerroin, en ole miehiin vaan mieheen sekaantuja. Et varmaan ymmärrä eroa?
Setasta en tiedä kosk sen välittämiä uutisia en ole lukenut. 23 vuottasi eivät näemmä ole opettaneet uutisvälityksestä paljoakaan kun pidät uskovaisten tiedotusta puolueettomana.
Israelilaisista uutisvälineistä seuraan eniten Haaretzia ja Times of Israelia. Joskus luen Jerusalem Postia, mutta se on mielestäni aika lailla kallellaan siionistien suuntaan.
Itse olen asunut Israelissa vain viitisen vuotta. Muutimme pois melko pian Rabinin murhan jälkeen ja viime vuosina olen viettänyt alueella vain kuukauden pari vuodessa. Ystäviä minulla on kyllä niin juutalaisissa kuin arabeissakin.
Oletko sitä mieltä että Patmos ja TV7 ovat luotettavia ja puolueettomia tiedonvälittäjiä?
Onko muuten arabipojan polttomurhasta epäiltyjen talot jo laitettu maan tasalle?
26.08.2014 19:12
Pieni korjaus. En ole miehiin vaan mieheen sekaantuva mies. Kannatan monogamiaa ja toteutan sitä myös - joskaan en tuomitse niitä jotka ajattelevat ja toimivat toisin.
Hamasilla on kovat, epäinhimilliset otteet ja kertomus vaikuttaa uskottavalle. Silti tälläkin yksittäisellä kertojalla VOI olla oma agenda. Itse en siksi laita ihan mahdottoman paljon painoa näiden yksittäisten sankarien kertomuksiin. Enemmän uskon kv. organisaatioiden kuten YK:n ja uutistoimitusten raportteihin.
26.08.2014 19:02
Konfliktin osapuolten lähettämään informaatioon kannattaa suhtautua suurin varauksin, oli kyseessä sitten kumpi tahansa. Kenellä on joku oma agenda, on aina epäilyksen alainen koskien informaation oikeellisuutta.
Kyse ei välttämättä ole sisällöltään valheellisesta tiedosta, vaan jonkun oleellisen osan kertomatta jättämisestä, ja itselle edullisen informaation ylikorostamisesta. Ja tähän kuoppaan putoavat niin kommarit (Hamas-myönteisen informaation sokaisemana) ja hihhulit (Israel-innossaan, mikä tekee sokeaksi kaikelle kriittiselle informaatiolle).
26.08.2014 10:51
Nuo havainnot Hamasista saattavat olla ihan tosiakin - vaikka asialla on tällä kertaa eräs epäluotettavimmista tiedonvälittäjitä eli Patmos.
Kannattaa kuitenkin muistaa että konfliktin KAIKKI osapuolet harjoittavat nk. tarkoituksenmukaista tiedonvälitystä. Luuleeko joku teistä että saat vain yhtä osapuolta kuuntelemalla - oli se noista mikä tahansa - oikean ja objektiivisen kuvan tapahtumista?
AINA kun tiedottajalla on joku oma agenda tai intressi, on syytä suhtautua epälulolla sen lähettämään tietoon. Se ei välttämättä ole sisällöllisesti valheellista, mutta jättää usein osan totuudesta kertomatta - juuri sen osan joka muuttaisi käsityksesi.
Tässä asiassa on paljon hyödyllisempää valvoa kuin kristuksen toista tulemista odottaessa.
26.08.2014 10:44
"Hägglund ei käsittääkseni ole kuuluisa erityisestä kyvystään tehdä syvällisiä analyyseja ainakaan pääosaamisalueensa ulkopuolisista asioista."
Kukapa nyt pv:n puolelta olisi? Mutta tässä rotujen välisiä älykkyyseroja koskevissa faktoissa hän on oikeassa. Eri asia on sitten miten pitkälle meneviä päätelmiä siitä voi tehdä. Se, mitä Lähi-Idästä nähdään, ei ainakaan kumoa Hägglundin näkemyksiä.
Edelleen voidaan havaintoaineiston nojalla intuitiivisesti päätellä, että suurempi älykkyys ei välttämättä tee ihmistä inhimillisemmäksi.
26.08.2014 09:04
"Oliko Koraanitkin pölyisissä pinoissa?"
No eivät tosiaankaan olleet. Koraaneja myydään ihan eri paikoissa enkä lue yhtä ainoaa kirjaa myyvää paikkaa kirjakaupaksi sanan tavanomaisessa merkityksessä.
26.08.2014 08:44
Lisäksi se Nablusin ainoa kirjakauppa oli epäsiisti läävä, jossa kirjat olivat epämääräisissä, pölyisissä pinoissa, aivan kuin omistaja ei olisi tiennyt miten kirjoja säilytetään.
26.08.2014 06:33
Eroa korostaa se, että arabit eivät ole juuri kiinnostuneita kirjallisuudesta. Laskepa huvikseen montako kirjakauppaa on keskikokoisessa arabikaupungissa. Se on harvinaisuus.
Kerran yritin löytää sellaisen Nablusista, jossa lienee nykyisin 150 000 asukasta. Vastaantulijoista ei kukaan tiennyt onko kaupungissa ollenkaan kirjakauppaa, kunnes lopulta muuan opiskelija kertoi paikan.
Eroja on muitakin.
Juutalaisten kanssa kyllä pärjää, vaikka mm. kaupoissa turistien suosimien alueiden ulkopuolella sekä valtion virastoissa saa usein jopa suomalaisittainkin käsittämättömän tympeää, huonoa palvelua. Arabit taas ovat uskomattoman ystävällisiä ja auttavaisia. Mutta jos sinulla on reklamaatio ja lähetät siitä sähköpostin - oli vastaanottaja sitten arabi- tai juutalaisfirma - siihen yksinkertaisesti jätetään vastaamatta. Jo menet paikanpäälle, sinua saatetaan kohdella uskomattoman vihamielisesti. Nämä eivät ole mitään yksittäistapauksia.
26.08.2014 06:31
46 / 132