Antiloopit pysykööt paikallaan!

faust72

Jos kerran kaikki eläimet ja kasvit luotiin sellaisina niinkuin ne nyt on, ja ihan esimerkkinä gepardit jotka ovat "luotuja" metsästämään antilooppeja, (ovat muuten hyviä siinä) niin miksi ihmeessä antiloopit ovat niin hyviä pakenemaan gepardin hyökkäyksiä?

Eikös se olisi paljon fiksumpaa "luoda" gepardeille sellaista sapuskaa joka pysyy paikalla.

45

477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gepardit ovat kehityksessä paljon edellä ihmistä: ne söivät pikaruokaa kauan ennen kuin hampurilainen keksittiin.

      • Gepardin "kyyneljuovien" synnyn kertoo nimimerkki 25, jota epäilen naapurin.kissan varhaiseksi inkarnaatioksi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9157173#comment-44906892

        Muistin nähneeni tuon ja äkkiäkös Goggeli sen löysi.

        Wiki kertoo juovista seuraavaa: "Black "tear marks" running from the corner of its eyes down the sides of the nose to its mouth keep sunlight out of its eyes and aid in hunting and seeing long distances."

        Rohkenen epäillä. Johdonmukaisemmalta tuntuu, että niilla on sama tehtävä kuin karakalin korvatupsuilla eli kasvonilmeiden korostaminen. Naapurin.kissa osannee kertoa asiantuntevammin...?

        Joka tapauksessa gepardi on tavattoman upea eläin, jonka en missään tapauksessa soisi katoavan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Cheetah


      • salmiakkisaluki kirjoitti:

        Gepardin "kyyneljuovien" synnyn kertoo nimimerkki 25, jota epäilen naapurin.kissan varhaiseksi inkarnaatioksi:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9157173#comment-44906892

        Muistin nähneeni tuon ja äkkiäkös Goggeli sen löysi.

        Wiki kertoo juovista seuraavaa: "Black "tear marks" running from the corner of its eyes down the sides of the nose to its mouth keep sunlight out of its eyes and aid in hunting and seeing long distances."

        Rohkenen epäillä. Johdonmukaisemmalta tuntuu, että niilla on sama tehtävä kuin karakalin korvatupsuilla eli kasvonilmeiden korostaminen. Naapurin.kissa osannee kertoa asiantuntevammin...?

        Joka tapauksessa gepardi on tavattoman upea eläin, jonka en missään tapauksessa soisi katoavan.

        http://en.wikipedia.org/wiki/Cheetah

        > nimimerkki 25, jota epäilen naapurin.kissan varhaiseksi inkarnaatioksi <

        Olet oikeassa. Vastauksen antanut nimimerkki 20 on Hiski. Aikoinaan tulimme kokeilleeksi muutamaa erilaista nimimerkkiä ennen kuin vakiinnuimme.

        > Rohkenen epäillä. Johdonmukaisemmalta tuntuu, että niilla on sama tehtävä kuin karakalin korvatupsuilla eli kasvonilmeiden korostaminen. <

        Epäilyksen vahvistaa esimerkiksi tämä ihan mahdottoman hyvä kirja:

        http://www.amazon.com/Cats-Africa-Paul-Bosman/dp/156098760X


    • Råger Mer

      Jumala loi kaikki lajit kukin lajinsa mukaan, tollo.

      • Oliko niin?

        Missä niin sanotaan?


      • Määrittele laji.


      • huutis.

        Tällä palstalla ainakin jotkut tollot väittävät, että leijonat ja lampaat laidunsivat muinoin yhdessä, eli söivät kiltisti heinää ja ruohoa. Näin tekivät heidän mukaansa tietenkin myös gebardit ja antiloopit.

        Valaat taisivat syödä meriheinää.

        No tolloja väitteitähän täällä riittää.


      • tieteenharrastaja
        faust72 kirjoitti:

        Oliko niin?

        Missä niin sanotaan?

        "Missä niin sanotaan?" Raamatun alkuluvussa tietenkin. Hyvä kysymys on sensijaan, mitä "lajinsa mukaan" siinä tarkoittaa.


      • Fiksu kreationisti
        kekek-kekek kirjoitti:

        Määrittele laji.

        "Määrittele laji."

        Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia).


      • ilkimyksen appiukko
        Fiksu kreationisti kirjoitti:

        "Määrittele laji."

        Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia).

        Sisältyykö tähän lajin määritelmään lisääntymiskykyisyys?


      • Fiksu kreationisti kirjoitti:

        "Määrittele laji."

        Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia).

        Periytyykö tämä kantamuoto sitten jostain, vai kuuluuko kenties Tuhkimosatuun?


      • Terävä havainto
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        "Missä niin sanotaan?" Raamatun alkuluvussa tietenkin. Hyvä kysymys on sensijaan, mitä "lajinsa mukaan" siinä tarkoittaa.

        tieteenharrastaja yllättää silloin tällöin positiivisilla kysymyksillä.

        Genesishän kertoo että kotieläimetkin luotiin lajinsa mukaan ja metsäneläimet eriksen lajinsa mukaan, ja kun tiedämme että useimmat kotieläimet kuitenkin risteytyvät metsäneläinten kanssa, niin se mitä Raamatussa lajeilla tarkoitetaan jääkin sitten osittain hämärän peittoon.

        Tämä seikka ei tee kuitenkaan millään muotoa evoluutiota sen todellisemmaksi kuin se on ollut tähänkään saakka.


      • Fiksun kamu
        Fiksu kreationisti kirjoitti:

        "Määrittele laji."

        Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia).

        Fiksun krean määritelmä on evokkinäkökulmasta kiusallisen tieteellinen eikä Raamatullakaan ole mitään sitä vastaan.


      • Fiksu kreationisti kirjoitti:

        "Määrittele laji."

        Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia).

        "Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia)."

        Eli kaikki elämä on vain yhtä lajia. Kiitos tästä.


      • tieteenharrastaja
        Terävä havainto kirjoitti:

        tieteenharrastaja yllättää silloin tällöin positiivisilla kysymyksillä.

        Genesishän kertoo että kotieläimetkin luotiin lajinsa mukaan ja metsäneläimet eriksen lajinsa mukaan, ja kun tiedämme että useimmat kotieläimet kuitenkin risteytyvät metsäneläinten kanssa, niin se mitä Raamatussa lajeilla tarkoitetaan jääkin sitten osittain hämärän peittoon.

        Tämä seikka ei tee kuitenkaan millään muotoa evoluutiota sen todellisemmaksi kuin se on ollut tähänkään saakka.

        Hämärää tihentää vielä yksi seikka:

        "..niin se mitä Raamatussa lajeilla tarkoitetaan jääkin sitten osittain hämärän peittoon."

        Genesis käyttää termiä "karjaeläimet", joka siis voi tarkoittaa eri käsitettä kuin kotieläimet. Erikseen luotuna lajiryhmänähän kumpikin on yhtä mieletön.

        Todellakin, evoluutioteorialla on omat todisteensa, joihin raamatuntekstin hämäryydet eivät mitenkään liity. Tekstin kirjaimelliselle tulkinnalle kerta- (tai baramini)luomiseksi ne kuitenkin ovat merkittävä päänvaiva.


      • tieteenharrastaja
        Fiksun kamu kirjoitti:

        Fiksun krean määritelmä on evokkinäkökulmasta kiusallisen tieteellinen eikä Raamatullakaan ole mitään sitä vastaan.

        "..eikä Raamatullakaan ole mitään sitä vastaan." Ehkä tekijällä itsellään on, kun hänelle selviää, että se sopii ihan hyvin myös evoluutiolla syntyneisiin lajeihin, kun sulkulauseke jätetään pois. Sehän täytyisi joka tapauksessa määritellä ennen käyttöä toisessa määritelmässä.


      • bg-ope.
        moloch_horridus kirjoitti:

        "Laji on ryhmä yksilöitä jotka periytyvät geneettisesti samasta kantamuodostaan(baraminologia)."

        Eli kaikki elämä on vain yhtä lajia. Kiitos tästä.

        (Eli kaikki elämä on vain yhtä lajia)

        Evoluutioteorian mukaan näin onkin. Ihmiset ovat apinoita ja apinat ovat kaloja jne.


      • bg-ope.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        "..eikä Raamatullakaan ole mitään sitä vastaan." Ehkä tekijällä itsellään on, kun hänelle selviää, että se sopii ihan hyvin myös evoluutiolla syntyneisiin lajeihin, kun sulkulauseke jätetään pois. Sehän täytyisi joka tapauksessa määritellä ennen käyttöä toisessa määritelmässä.

        Evoluutiolla ei ole syntynyt yhtään lajia, älä lue enää Tuhkimosatu-kirjoja.


      • bg-ope.
        kekek-kekek kirjoitti:

        Periytyykö tämä kantamuoto sitten jostain, vai kuuluuko kenties Tuhkimosatuun?

        Lajit pysyy samoina lajina toisin kuin Tuhkimosadussa ja evoluutiossa kerrotaan.


      • bg-ope.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Hämärää tihentää vielä yksi seikka:

        "..niin se mitä Raamatussa lajeilla tarkoitetaan jääkin sitten osittain hämärän peittoon."

        Genesis käyttää termiä "karjaeläimet", joka siis voi tarkoittaa eri käsitettä kuin kotieläimet. Erikseen luotuna lajiryhmänähän kumpikin on yhtä mieletön.

        Todellakin, evoluutioteorialla on omat todisteensa, joihin raamatuntekstin hämäryydet eivät mitenkään liity. Tekstin kirjaimelliselle tulkinnalle kerta- (tai baramini)luomiseksi ne kuitenkin ovat merkittävä päänvaiva.

        Evoluutioteoria on todistettu Tuhkimosaduksi eli ei ole tiedettä vaan satua.


      • tieteenharrastaja
        bg-ope. kirjoitti:

        Evoluutioteoria on todistettu Tuhkimosaduksi eli ei ole tiedettä vaan satua.

        Eipä ollut sinulla sanottavaa viestiini, kun perusjankkasit ikivanhaa valettasi.


      • tieteenharrastaja
        bg-ope. kirjoitti:

        Evoluutiolla ei ole syntynyt yhtään lajia, älä lue enää Tuhkimosatu-kirjoja.

        Jankkaat, kun et pysty puolustamaan fiksun krean määritelmää.


      • ytqfdyfdy
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Jankkaat, kun et pysty puolustamaan fiksun krean määritelmää.

        Jankkaat, kun et pysty puolustamaan evoluutioteoriaa.


      • bg-ope.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Eipä ollut sinulla sanottavaa viestiini, kun perusjankkasit ikivanhaa valettasi.

        Eipä ollut sinulla sanottavaa viestiini, samaa jankkaamista jatkat edelleen.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Hämärää tihentää vielä yksi seikka:

        "..niin se mitä Raamatussa lajeilla tarkoitetaan jääkin sitten osittain hämärän peittoon."

        Genesis käyttää termiä "karjaeläimet", joka siis voi tarkoittaa eri käsitettä kuin kotieläimet. Erikseen luotuna lajiryhmänähän kumpikin on yhtä mieletön.

        Todellakin, evoluutioteorialla on omat todisteensa, joihin raamatuntekstin hämäryydet eivät mitenkään liity. Tekstin kirjaimelliselle tulkinnalle kerta- (tai baramini)luomiseksi ne kuitenkin ovat merkittävä päänvaiva.

        > - - se mitä Raamatussa lajeilla tarkoitetaan jääkin sitten osittain hämärän peittoon. <

        Tämä tuottaa JC:lle jatuvasti ylipääsemättömiä vaikeuksia jotka hän ratkaisee vaikenemalla aina kun evokkien kysymykset käyvät liian kiusallisiksi. Viisas vaikenee, sanotaan, ja näissä tapauksissa JC onkin viisaimmillaan. Huomattavasti tyhmempää oli mennä tokaisemaan että lajirajat ovat useimmissa tapauksissa täysin selviä, ja epäilenkin että tuota möläytystä JC katkerasti katuu koko loppuikänsä ellei pysty ns. aktiiviseen unohtamiseen.


      • bg-ope. kirjoitti:

        (Eli kaikki elämä on vain yhtä lajia)

        Evoluutioteorian mukaan näin onkin. Ihmiset ovat apinoita ja apinat ovat kaloja jne.

        "Eli kaikki elämä on vain yhtä lajia)

        Evoluutioteorian mukaan näin onkin. Ihmiset ovat apinoita ja apinat ovat kaloja jne."

        Juuri näin, paitsi että apinat eivät ole kaloja, vaan peräisin kaloista. Alat oppia.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        "Eli kaikki elämä on vain yhtä lajia)

        Evoluutioteorian mukaan näin onkin. Ihmiset ovat apinoita ja apinat ovat kaloja jne."

        Juuri näin, paitsi että apinat eivät ole kaloja, vaan peräisin kaloista. Alat oppia.

        "Evoluutioteorian mukaan näin onkin."

        Evoluutioteoria ei muuten väitä, että kaikki elämä on yhtä lajia. Muistatko mikä on Darwinin kuuluisimman teoksen nimi?


    • Osa BBC:n Classic Animal Tracks-sarjasta ilmeisesti venäläisenä VHS-nauhoituksena, musiikkina Stranglersin Golden Brown:

      https://www.youtube.com/watch?v=CQxWUJn8mWA

      Ylekin esitti sarjaa puolenkymmentä vuotta sitten ja joillakin onnekkailla on parempilaatuisia hifi-VHS-nauhoituksia joistakin osista...

      • Ts. BBC sovitti pätkiä valtavasta luontodokumenttiarkistostaan tunnettuihin piiseihin; esimerkiksi merisaukko ja Beach Boysin California Girls...


    • Fiksu kreationisti

      "Jos kerran kaikki eläimet ja kasvit luotiin sellaisina niinkuin ne nyt on, ja ihan esimerkkinä gepardit jotka ovat "luotuja" metsästämään antilooppeja, (ovat muuten hyviä siinä) niin miksi ihmeessä antiloopit ovat niin hyviä pakenemaan gepardin hyökkäyksiä?"

      Lihansyönti on syntiinlankeemuksen mukanaan tuoma rappeutuma(tämän palstaevokit kyllä hyvin tietävät, mutta jostakin syystä kuitenkin kieltäytyivät kertomasta sinulle).

      Alunperin leijonien, kuten muidenkin eläiten oli tarkoitus syödä paratiisissa kasviksia, jota olikin kaikille yllinkyllin saatavilla.

      Vasta syntiinlankeemuksen ja etenkin tulvan jälkeen olosuhteet muuttuivat hankalammiksi. Kasvit jotka ennen antoivat ravintoa, tulivat nyt myrkyllisiksi. Nykyisinkin ravintoa antavat kasvit kirottiin kasvattamaan piikkejä.

      Kun ravintoa alkoi olla niukasti saatavilla, ja Jumalan tuntemus alkoi vähenemään luomakunnassamme, leijonat alkoivat metsästämään lihaa selvityäkseen. Kenties kaikki alkoi siitä että joku leijona näki jonkun eläimen raadon jossain, ja tajusi, että tätähän voisi myös alkaa käyttää ruokana.

      • Onkos tämä sitä kreationistista tositiedettä? Wau, kyllä joillakin viiraa päässä oikein kunnolla!


      • kuule

        Se minua harmittaa, että lisätään omia kuvitelmia joita ei löydy Raamatusta.
        Vaikka sellainen on Raamatun sanassa kiellettyä!
        Ei se ole todiste, että kerrot omia tulkintojasi, vaan ne ovat todisteita mitkä ovat kirjoitetut.

        1.Korinttolaiskirje:
        1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."

        "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.


      • "Alunperin leijonien, kuten muidenkin eläiten oli tarkoitus syödä paratiisissa kasviksia, jota olikin kaikille yllinkyllin saatavilla."

        Jaaha, kerropa missä vaiheessa teidän jumalanne loihti leijonille raateluhampaat? Ja missä vaiheessa vahtoi näiden ruuansulatuskanavat sellaisiksi että kestävät lihaa?

        Koska eihän tämä ole voinut kehittyä vuosituhansien mittaan eihän?


      • kuule kirjoitti:

        Se minua harmittaa, että lisätään omia kuvitelmia joita ei löydy Raamatusta.
        Vaikka sellainen on Raamatun sanassa kiellettyä!
        Ei se ole todiste, että kerrot omia tulkintojasi, vaan ne ovat todisteita mitkä ovat kirjoitetut.

        1.Korinttolaiskirje:
        1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi."

        "Ei yli sen, mikä kirjoitettu on", ettette pöyhkeillen asettuisi mikä minkin puolelle toista vastaan.

        Suomessa on syytä asettua vesikon eikä minkin puolelle.


      • Råger Mer
        faust72 kirjoitti:

        "Alunperin leijonien, kuten muidenkin eläiten oli tarkoitus syödä paratiisissa kasviksia, jota olikin kaikille yllinkyllin saatavilla."

        Jaaha, kerropa missä vaiheessa teidän jumalanne loihti leijonille raateluhampaat? Ja missä vaiheessa vahtoi näiden ruuansulatuskanavat sellaisiksi että kestävät lihaa?

        Koska eihän tämä ole voinut kehittyä vuosituhansien mittaan eihän?

        Kerropa missä vaiheessa sinä järkesi menetit?


      • tieteenharrastaja
        Råger Mer kirjoitti:

        Kerropa missä vaiheessa sinä järkesi menetit?

        Alkaa kyllästyttää tuo epätoivoinen rääkynäsi, kun haluttaisi osallistua, mutta tieto puuttuu. Opiskele, sillä se korjaantuu.


      • Råger Mer kirjoitti:

        Kerropa missä vaiheessa sinä järkesi menetit?

        Eli nikkivarkaan mukaan ei ole tärkeätä kysyä leijonien ja muiden predatorien raateluhampaista?

        Miten ne ketkä oikeasti pystyvät argumentoimaan aikuisella tavalla, onko tähän "kreationistivastausta"?


      • bg-ope.
        faust72 kirjoitti:

        Eli nikkivarkaan mukaan ei ole tärkeätä kysyä leijonien ja muiden predatorien raateluhampaista?

        Miten ne ketkä oikeasti pystyvät argumentoimaan aikuisella tavalla, onko tähän "kreationistivastausta"?

        Tärkeätä on elää tässä päivässä eikä menneessä. Suomessa on huonot mahdollisuudet joutua leijonan raatelemaksi.

        Typerät ateisti tollot tulee Jumala hävittämään maan päältä.


      • bg-ope.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Alkaa kyllästyttää tuo epätoivoinen rääkynäsi, kun haluttaisi osallistua, mutta tieto puuttuu. Opiskele, sillä se korjaantuu.

        Sinun rääkynäsi on niin epätoivoisen harhaoppisen ihmisen ulinaa.


      • faust72 kirjoitti:

        "Alunperin leijonien, kuten muidenkin eläiten oli tarkoitus syödä paratiisissa kasviksia, jota olikin kaikille yllinkyllin saatavilla."

        Jaaha, kerropa missä vaiheessa teidän jumalanne loihti leijonille raateluhampaat? Ja missä vaiheessa vahtoi näiden ruuansulatuskanavat sellaisiksi että kestävät lihaa?

        Koska eihän tämä ole voinut kehittyä vuosituhansien mittaan eihän?

        "Jaaha, kerropa missä vaiheessa teidän jumalanne loihti leijonille raateluhampaat? Ja missä vaiheessa vahtoi näiden ruuansulatuskanavat sellaisiksi että kestävät lihaa?"

        Tässä vaiheessa kreationisteista tulee varsinaisia superevokkeja, jollaisia eivät ole edes evoluutioteorian futuristisimmat kannattajat. Ja evoluution toinen allto odottaa taas kreationisteja: 1000-vuotisessa valtakunnassa kun taas palataan paratiisimaisiin oloihin jossa tuo karitsan vieressä ruohoa järsivä leijona antaa pikku lapsen silitellä itseään.

        Melkoisia evoluutioloikkia, sanoisin.


    • luojan-luoma

      Ei niitä toisistaan yksilöinä kopioiksi ole luotu.
      Luomiseen kuuluu monimuotoisuus.
      Elävien olentojen erinomaisuus onkin siinä, että vaikka kaikki ovat yksilöllisiä ja erilaisia, silti ne ovat samanlaisia lajiensa mukaan. Yhtäläisyys tekee lajin ja erilaisuus yksilöt.

      JES:45:12 Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmiset maan päälle; minun käteni ovat levittäneet taivaan, minä olen kutsunut koolle kaikki sen joukot.

      PSA.89:48 Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on, kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut kaikki ihmislapset.

      • tieteenharrastaja

        Eipä kerrota tuossakaan, miten tämä oikeastaan tapahtui:

        "Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmiset maan päälle.."

        Tähän uskovan on todella syytä tutustua Luojan välittömään ilmoitukseen luomakunnassa saadakseen tietää lisää.


      • bg-ope.
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Eipä kerrota tuossakaan, miten tämä oikeastaan tapahtui:

        "Minä olen tehnyt maan ja luonut ihmiset maan päälle.."

        Tähän uskovan on todella syytä tutustua Luojan välittömään ilmoitukseen luomakunnassa saadakseen tietää lisää.

        Eipä ole ateistit selvittäneet miten kaikki on muinoin tapahtunut.


      • tieteenharrastaja
        bg-ope. kirjoitti:

        Eipä ole ateistit selvittäneet miten kaikki on muinoin tapahtunut.

        Paljon on jo selvinnyt ja lisää löytyy koko ajan. Uskoviakin siinä on mukana.


      • yqtfdyf
        tieteenharrastaja kirjoitti:

        Paljon on jo selvinnyt ja lisää löytyy koko ajan. Uskoviakin siinä on mukana.

        Kaikki ihmiset ovat uskovia, kuka uskoo mihinkin. Eikä kaikkiin tutkimustuloksiin kannata uskoa koska osa niistä on politiikan sanelemia ja osa väärinkäsityksiä ja osa suoranaisia valheita.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe