Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
fari.g
fari.g
fari.g
Vapaa kuvaus
Aloituksia
18
Kommenttia
9589
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Menehän nukkumaan.
26.11.2015 19:49
Pakolaisuus Koraanin mukaan.
Kokoamisen suura.
Kaikki mikä on maassa ja taivaassa, ylistää Jumalaa. Hän on mahtava,viisas. Hän on ajanut uskovat kirjan ihmiset kodeistaan ansimmäistä kokoamista varten, vaikka te ette uskoneet, että he joutuisivat lähtemään.
He taas luulivat että heidän linnoituksensa suojelisi heitä Jumalaa vastaan, mutta Jumala kävi heidän kimppuunsa siellä, missä he eivät osanneet odottaa ja sinkosi pelon heidän sydämeensä. He tuhosivat talonsa omin käsin uskovien avulla.
Ottakaa opiksenne, te jotka ymmärrätte! Ellei Jumala olisi säätänyt heidän osakseen maanpakolaisuutta, Hän olisi rangaissut heitä jollain toisella tavalla tässä maailmassa.
Tuonpuoleisessa heitä odottaa tulen rangaistus, koska he ovat vastustaneet Jumalaa ja Hänen lähettilästään. Joka vastustaa Jumalaa, tietäköön, että Hän on ankara rankaisemaan. Katkaisittepa te nuoria palmuja tai jätitte pystyyn, se tapahtui Jumalan luvalla, jotta hän saattaisi syntiset häpeään.
Pakolaisuus on siis Jumalan säätämä rangaistus Koraanin mukaan.
Tuolla voidaan tarkoittaa juutalaisia, mutta entäs nyt, kun itse ollaan pakolaisuudessa. Tuliko tuomio tuomitsijalle.
26.11.2015 12:13
Ellen nyt väärin muista niin Egyptissä sanottiin Faraoiden aikaan kuolleiden valtakuntaa " Lännen maaksi." Tuonpuoleinen.
Kuollut pääsi 'Lännen maahan', aivot laitettiin purkkiin, sydän toiseen purkkiin ja kasvoille kultainen naamio.
Onko siinä jotain vertauskuvallista.
26.11.2015 10:58
Ei liity aloitukseen mutta kerron kuitenkin, koska mieleen tarttuu erilaisia lauseita, jotka siirtyvvät tarinasta toiseen . Tässä tapauksessa: Lähdön tunnelma.
Josefus kertoo ennen Temppelin tuhoutumista tapahtuneista erilaisita enteistä. Yksi niistä oli ääni, jonka monet kuulivat, se sanoi: " Meidän on valmistauduttava lähtemään. "
Saman ajatuksen luin eräästä islamin kirjoituksesta joka oli netissä, siinä sanotiin: " Joka päviä meille ennustetaan että meidän on lähdettävä.
Muwahhiduun - Laa ilaaha ill Allaah
Tuonpuoleiseen valmistautuminen.
" Mitä me olemme valmistaneet sitä päivää varten? Olemmeko me valmiit sille matkalle? Tässä me olemme! Meille ennustetaan joka päivä että on aika lähteä, joten Allaah antakoon armonsa niille, jotka nousevat ylös, tottelevat ja valmistautuvat sitä päivää varten, jona he tulevat jättämään tämän maailman lopullisesti. "
26.11.2015 10:41
Muri
Vaikka siitä, että kaikki valehtelevat, tappavat, ryöstävät, vainoavat, sortavat, lausuvat vääriä todistuksia, eivät kunnioita vanhempia ihmisiä, pettävät, ottavat lahjuksia, kiroilevat, laativat omia sääntöjä, tieto loukkaa, totuus on sitä mihin on totuttu.....ym.ym..
Muu on satua.
26.11.2015 09:53
Onhan toki, on... ja perille on mennyt. Eilenkin näyttää melkein 200 eronneen kirkosta.
25.11.2015 21:57
Even on kivi. Ei keli tai jumi-keli.
25.11.2015 18:30
"Keskustellaanko siitä, miksi juutalaisuuspalstalla jotkut haluavat tuputtaa juutalaisuuteen Jeesusta."
Onko tässä muita kuin yksi, joka kirjoittaa sadalla nikillä, pelkkää ilkeyttään.
25.11.2015 18:06
Marya onkin mielenkiintoinen herra, hän synnyttää.
arameassa Maar-yaa on yhtä kuin Lord
25.11.2015 10:44
Israelin pelastus on sen sotilaat, ne vesat.
25.11.2015 10:06
Iranissa oli tehty kopio kalliomoskeijasta pienen vuoren harjalle ja pidetty sotaharjoitus sen valtaamiseksi. Kupolin harjalle nostettiin Iranin lippu.
Viimeisin hävityksen kauhistus oli tietenkin v 70, jolloin temppeli hävitettiin. Sitä ennen temppelin portin harjalla oli Rooman kotka, jonka pojat Juudaksen johdolla rymäyttivät alas. Roomalaiset eivät tietenkään pitäneet siitä.
Evankeliumi ei näistä kerro.
25.11.2015 09:32
Ee-Sho Mshee-khaa..... arameaksi.
Seuraaja on Mshee-khaa-yaa. (m)
24.11.2015 17:45
Onko Daavid Jumala ?
24.11.2015 17:08
En tiedä hänen pueluetaustaansa, enkä ihan kaikesta ole samaa mieltä, mutta kuten sanoit..." asiaa."
24.11.2015 10:18
"......tuokaa tänne ja teloittaakaa minun edessäni........ "
Hän ei siis itse tee mitään, vaan ne, jotka ovat huolineet hänen kuninkaakseen, joutuvat tekemään joukkomurhia.
23.11.2015 09:31
Mark. 7:32
Ja hänen tykönsä tuotiin kuuro, joka oli melkein mykkä ja he pyysivät häntä panemaan kätensä hänen päälleen. Niin hän otti hänet erilleen kansasta ja pisti sormensa hänen korviinsa, sylki ja koski hänen kieleensä ja katsahti ylös taivaaseen, huokaisi ja sanoi " Effata" se on aukene.
Toisessä tulkinnassa sanotaan Sinä mykkä ja kuuro henki, minä käsken, lähde hänestä ulos, äläkä enää häneen mene.
Sotasaaliiden suurassa sanotaan:
Luontokappaleista alhaisimpia ovat Jumalan mielestä kuurot ja mykät, jotka eivät ymmärrä. Jos Jumala tietäisi heissä mitään hyvää olevan, Hän antaisi heidän kuulla. Mutta vaikka hän olisikin antanut heidän kuulla, he olisivat silti kääntyneet pois.
Näistä kumpikin käsitys on naurettava tässä ajassa ja tietämyksessä.
Kuurous tai mykkyys eivät parane loitsuilla, eivät ole riivajahenkien aiheuttamia, eikä myöskään synnin seurausta.
22.11.2015 12:12
Markus on roomalainen nimi, Filippus on kreikkalainen nimi, Tuomas (Toma) on syyrialainen jne.
22.11.2015 11:45
Ei mitään koska se on tarina, jolla oli tarkoitus loitsia juutalaisvihaa kristinuskon voitoksi.
22.11.2015 10:49
Katumuksen suura 9
23 Uskovaiset, älkää ottako isiänne ja veljiänne ystäviksi, jos he rakastavat epäuskoa enemmän kuin uskoa. Joka teistä ottaa heidät ystävikseen tekee väärin. 24 Sano; jos isänne ja poikanne, veljenne ja vaimonne ja sukunne hankkimnne omaisuus kapupankäynti, jonka pelkäätte kärsivän ja teille mieluisat asuinpaikat ovat teille rakkaampia kuin Jumala, Hänen lähettiläänsä ja kamppailu hänen tiellän, niin odottakoon vain kunnes Jumala ratkaisee asiansa! Jumala ei rakasta syntisiä.
Jeesus Luukkaassa.
"Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni. 27 Joka ei kanna ristiään ja kulje minun jäljessäni, ei voi olla minun opetuslapseni.
Toisissa käännöksissä käsketään " vihata" isiä ja äitejä....jne.
........ luopua myös taloista ja pelloista ja koko elämästä. ... aivan kuten koraanissa.
22.11.2015 10:40
Onko Jeesus se 'ystävä' , joka käänsi kantapaansä kansaansa vastaan vaikka söi samaa leipää.
Psalmissa kerrotaan sellaisesta henkilöstä.
”Ystävänikin, johon minä luotin, joka minun leipääni söi, nostaa kantapäänsä minua vastaan.”
22.11.2015 10:16
434 / 480