Vapaa kuvaus

Aloituksia

18

Kommenttia

9589

  1. Latinaksi Jeesus on Iesous......siinä on mukana sana IES.

    Ies on yhtä kuin vetohärkien valjastuslaite ..

    Kuvaannollisesti sorto, orjuus

    rasitus, kuorma, taakka
    vieraan vallan , sorron ies, joutua valloittajan ikeen alle, vapautua orjuuden ikeen alta

    Niskan taakse laitettava veto-tai kantolaite
    sorto, sortaminen, rasite
  2. 1. Pelastaa mistä? Iänkaikkisesta helvetistäkö.? Juutalaisten pitäisi ensin uskoa helvettiin, mutta se ei kuulu juutalaisuuteen. Israelin Jumala ei tunne moista rangaistusta.

    2. Jokainen tuomitaan omien tekojensa mukaan, kyllä.
    Mutta minkä tuomion katsoisit olevan oikea niille, jotka ovat pahennukseksi toisille, kuten tässä tapauksessa; ' pahennukseksi juutalaisille.' ja kuvittelevat sillä pelastuvansa jostakin.
    Kreikkalaisilla menee nyt aika huonosti, juutalasilla taas.... aika hyvin, jopa mainiosti.

    3. Aabrahamin siemen oli Isak, ei jeesus, Jeesus ei ollut myöskään Daavidin poika, vaan Daavidin kupeista lähti kuningas Salomo. Kuninkaita kuten esim.Hiskia sanotaan Daavidin pojaksi, koska oli valtaistuimen haltija, niin sanotusti 'voideltu kuninkaaksi,' mutta Jeesus ei sitä koskaan ollut paitsi roomalaisten antamana pilkkanimenä.

    4. Ei ole mitään jeesuksen käskyjä, käskyt kirjoitti Mooses. Ellei sitten oteta sitä, että jos silmäsi viettelee sinua, revi se irti. Kuten sitten tekikin, esim. Lucia neito. Mooseksella ei ole tällaista käskyä. Lucia neidossta on olemassa maalaus, jossa hän pitää kädessään lautasta, jossa ovat hänen silmänsä ja päässä vain reiät. Kammottava kuva.

    Lähimmäis-rakastuksen on sanonut ensin rabbi Hillel, joku siirsi sen jeesuselle vähän muunnellen.

    Miksi minun pitäisi sinua uskoa, kun olen lukutaitoinen.

    Olla 'pahennukseksi' toisille, on todella paha juttu, siksi olen vähän huolissani teistä ja siitä missä olette.
  3. Egyptissä faraoita palvottiin jumalina tai jumalan poikina, lisäksi oli lukematon määrä muita jumalia.
  4. Kasvakaa aikuisiksi.
  5. Mikä totuus ?