Juutalainen Israelin tv:ssa: ”Jeesus on Messias!”

itoii

Juutalainen Israelin tv:ssa: ”Jeesus on Messias!”
11.2.2015 00:18

Juutalainen laulaja Israelin televisiossa: ”Jeesus on Messias!”

Israelin televisiossa nähtiin 24.12.2014 ihme: ensimmäisen kerran Israelin television historiassa juutalainen henkilö ilmoitti parhaaseen katseluaikaan lähetettävässä suositussa ohjelmassa, että hän uskoo, että Jeesus on Messias.

Kyseinen ohjelma on Israelin uusin tositv-show HaKochav Haba – Seuraava tähti, johon kilpailuun pääsi mukaan myös 20-vuotias messiaaninen juutalainen, laulaja Shai Sol.

Jeesukseen uskovia messiaanisia juutalaisia on hyvin vähän, vain 0,25% koko Israelin väestöstä. He kokevat melko paljon syrjintää muiden juutalaisten, varsinkin ortodoksijuutalaisten, taholta. Pääsyytös on se, että messiaanisia juutalaisia ei pidetä oikeina juutalaisina, koska he uskovat ulkomaiseen uskontoon.

Vastustajat vain unohtavat, että Jeesus oli juutalainen, syntyi Betlehemissä ja kuoli Jerusalemissa. Jeesus myös puhui lähinnä vain juutalaisille samoin kuin alkukristityt toimivat alussa vain juutalaisten parissa. Kristinusko ei siis ole ulkomainen tuontiuskonto, vaan selkeästi juutalaisella maaperällä juutalaisen perustajan elämäntyöstä ja opetuksista syntynyt juutalainen uskonto, joka on tarkoitettu myös kaikille muille kansoille, kuten Jeesuksen kuuluisasta lähetyskäskystä käy ilmi.

Israelissa asuvat messiaaniset juutalaiset ja kaikki muutkin kristityt kokivat Shain esiintymisen ja rohkean todistuksen Jeesuksesta hyvin kannustavana ja innoittavana esimerkkinä siitä, että vähitellen sanoma Jeesuksesta valtaa alaa myös Israelissa.

Ohessa linkki messiaanisen juutalaisen Ron Cantorin raporttiin asiasta.

http://messiahsmandate.org/messianic-israeli-declares-on-tv-i-believe-in-yeshua/

http://www.jouko-piho.fi/211357860

22

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tarkoittaa varmaan Joosuaa.

      Jeesus on arameaksi EE-SHO.

    • Joosua on Suomessa käytetty vastine kahdelle heprealaiselle nimelle, joista lyhyempi on Je•šu′aʽ ja pitempi Jehō•šu′aʽ.

      näin wikipedian mukaan

    • Latinaksi Jeesus on Iesous......siinä on mukana sana IES.

      Ies on yhtä kuin vetohärkien valjastuslaite ..

      Kuvaannollisesti sorto, orjuus

      rasitus, kuorma, taakka
      vieraan vallan , sorron ies, joutua valloittajan ikeen alle, vapautua orjuuden ikeen alta

      Niskan taakse laitettava veto-tai kantolaite
      sorto, sortaminen, rasite

      • KTSEiKirj

        Matteuksen evankeliumi:
        11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.


      • KTSEiKirj

        Matteuksen evankeliumi:
        11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne..


      • jutiinsajuu

        KTS (Ei kirj.)28.9.2014 21:140 SULJE
        Ollaan Suomessa, jonne sun lössis on tätä messiaanista paskaa ujuttamassa. Mutta se ei onnistu!
        KTS 22.5.2014 15:400 SULJE
        "Onko ihan pakko kaikkeen soopaan kansan suostua.
        Just noin me__ iranilaiset__ on aateltu ameriiikkalaisista !
        Vihon viimen mennee kaaliin tääl Pohjolaskii...:o


    • Niinpä, mutta älkää asettako sitä iestä toisille, kuten juutalaisille, vaan kantakaa itse, jos huvittaa.
      Teille se on tarkoitettu, koska sitä palvotte.

      Tarkoitushan on päästä ikeen alta pois.

      • KTSEiKirj

        Vappaaehtonenhan se ies onkin vaikka köklöpölöttäjä sitä täällä teille yrittää väkisin tuputtaa.


      • TilduAfSvensson
        KTSEiKirj kirjoitti:

        Vappaaehtonenhan se ies onkin vaikka köklöpölöttäjä sitä täällä teille yrittää väkisin tuputtaa.

        Me, Kootee ollaan pahasti erehdytty Kökkelön suhteen. Olen seuraillut Köklön viestintää muualla netissä ja havainnut hänet uusin silmin.

        Ensinnäkin, hänellä on enemmän ikää kuin äkkinäinen luulisi. Hän ei ole mikään viaton tytönhupakko, herranoma, vaan todella koulutettu poliittinen agitaattori, USA:n / Tukholman Tiltu.

        Hän myös antaa itsestään nuoremman mielikuvan kuin onkaan. Kun heittää 15-20 vuotta lisää siihen mitä luulee, pääsee ainakin lähemmäs.


      • Jumalan_kysymys

        Jumalan kysymys Jobille myös oli: "Käsitätkö, kuinka avara maa on? Ilmoita se, jos kaiken tämän tiedät. Mikä on tie sinne, kussa asuu valo, ja missä on pimeyden asuinsija, että saattaisit sen alueellensa ja tuntisit polut sen majalle? Kaiketi sen tiedät, sillä synnyithän jo silloin, ja onhan päiviesi luku ylen suuri!" (Job 38:18-21)

        No se nyt on aivan selvää että KTS_mitä_sattuu ja Some_One_Ad_Rem nyt kaiken luulevat tietävänsä, sillä onhan päiviensä luku ylen suuri ja voitaisiin myös vuosistakin esittää jotakin, mutta ehkä ei ole sopivaa näin nykyajassa missä todellisuus on arkipäivää moninaisesti.


      • Vakavaaon
        TilduAfSvensson kirjoitti:

        Me, Kootee ollaan pahasti erehdytty Kökkelön suhteen. Olen seuraillut Köklön viestintää muualla netissä ja havainnut hänet uusin silmin.

        Ensinnäkin, hänellä on enemmän ikää kuin äkkinäinen luulisi. Hän ei ole mikään viaton tytönhupakko, herranoma, vaan todella koulutettu poliittinen agitaattori, USA:n / Tukholman Tiltu.

        Hän myös antaa itsestään nuoremman mielikuvan kuin onkaan. Kun heittää 15-20 vuotta lisää siihen mitä luulee, pääsee ainakin lähemmäs.

        Xiina. On aika taas aloittaa ne hoidot.


    • Jumalan_uskollisuus

      Jumalan vaikuttaman uskon kautta saamme ihmisinä Jeesuksen opetuslapseutta vastaanottaa ja kiittää ja kunnioittaa elävää Jumalaa. Hyvä Raamatun ilmoitus ja todistus Jeesuksesta on annettu juutalaisten kautta ja elämä kuolleista on se kaikille kansoille, kun Israelin juutalaisia alkaa uudestisyntyä Jeesukseen. Maailman kansojen luopumuksen vastapainoksi tarvitsemme Israelin juutalaisten vanhurskauttamista ja pyhittymistä, sillä kirjoitettu on pyhä pyhittyköön ja saastainen saastukoon.

    • Vielä_korostuu

      Vielä lähitulevaisuudessa korostuu paljonkin Israelin Jerusalemin ylle vuodatettavan armon ja rukouksen Hengen vaikuttama juutalaisten mielenmuutos Jeesuksen puoleen, ja Babylonian valheet ja viha Israelia ja Jeesusta kohtaan, ja ISIS on tästä esimakua ja Eufratin varrelta vapautuvat ne neljä riivajavaltaa ja hävityksen kauhistuksen tuovat nuo maan kuninkaat pimeyden herran palveluksessa.

      Hyvin selvästi Ilmestyskirjassa esitetään hyvä Jerusalem Jeesuksen hyvässä vanhurskauden sateen rakkaudessa, ja sitten Babylonian vihan viinipuun hedelmät ovat islamin jihadia aseineen ja terrorin harjoittamista toisin ajattelevia kohtaan, ja väkivalta ja valheet huonon hedelmänsä tunnusmerkkinä, kuten natseilla ja kommunismin väkivallassa ja islamissa samaa alistamista sen allahinsa alaisuuteen ja kun tekevät terroritekojaan niin vieläpä huutavat sen jumalansa nimeä ja suuruutta ja voi sitä pimeyttä, mutta eihän tätä voi ymmärtää pyhittymättömät tietenkään.

      Kun Israelin Herran Jeesuksen pyhät huutavat Jumalalle kunniaa, niin tapahtuu hyvän mielenmuutoksen ja parannuksen ja Jumalan hyvän tahdon toteutumisen johdosta, kuten Jeesus herätti kuolleita ja paransi sairaita ja vapautti riivaajien vallan alaisuudesta ihmisiä ja opetti hyviä Jumalan sanoja.

      Näiden kahden välillä on todella suuri ero nykyään, mutta mieleltään vääristyneet voivat tukea väkivaltaa ja valheita Israelia ja Jeesuksen pyhiä vastaan ja mieleltään uudistuneet hyvään Jumalan valtakuntaan ja Jeesuksen opetuslapseuteen tahtovat vihan astioiden pelastumista myös ja siksi evankeliumia esilläpidetään kaikissa maissa myös Lähi-idässä ja juutalaisten parannus on sitä ihaninta, sillä on Jeesuksen omaa kansaa varmuudella, totisesti, ylistetään Isää Jeesuksen nimessä ja varotaan valheellisia eksyttäjiä.

    • Tuleeko_päivä

      Tuleeko päivä Israelissa jolloin pääministeri kehottaa juutalaisia totisella sydämellä etsimään Israelin Herraa ja Kuningasta? Minä uskon että tulee ja toki voi ilman tätä pääministerin kehotustakin Jumala vuodattaa sitä Henkeään runsaasti Israelin juutalaisten ylle ja sateesta on kerrottu edeltä ja on Jumalan profetiaa tietysti.

      Jo edeltä voidaan Jeesuksessa todistaa että Herran nimi on tiettäväksi tehty Israelille jo lähes kaksi vuosituhatta sitten ja kun tämän juutalaiset tunnustavat, niin se on kaikille pakanakansoille myös kuin elämä kuolleista, mutta tietysti ennen kaikkea Israelin juutalaisille se on sitä.

      Mitä muuta tapahtuu näissä tulevaisuuden vuosissa, sen näemme lähiaikana ja edeltä voimme myös tutustua Jumalan profetioista, ja Ilmestyskirja kuvaa aika tarkasti mitä kaikkea tapahtuu ennen Herran päivää ja seitsemästä vuodesta on kyse ja jaettu kahteen noin 3,5 vuoden jaksoon selvästi. Sitä ei ole kerrottu suoraan Raamatussakaan milloin alkaa nämä vuodet, mutta nytkin vuosina 2015 ja ennenkaikkea 2016 on merkit kuussa ja auringossa, ja hyvin draamaattisia asioita voi tapahtua, ja nähdään selvästi moninaista murrosta, eikä kaikki myönteistä valitettavasti.

    • Hyvä_aloitus

      Hyvä aloitus kaikin puolin, ja KTS_mitähyvänsä se vain jatkaa asian vierestä omissa aloituksissaan ja tuntuu ettei juuri koskaan mitään esitä juutalaisuudesta, mutta näinhän toimii hämmentäjä ja sekoittaja ja propagandan levittäjät yleensäkin. Kun aloitetaan keskustelu juutalaisuudesta, niin KTS_vierestä_kirjoittaja alkaa esittämään islamista ja helluntailaisuudesta ja milloin mistäkin ihan erossa juutalaisuudesta ja syy on tietysti viha-rakkaus suhteensa näihin Lähi-idän asioihin ja nyt täällä pohjoisessa on aivan eksyksissä kuin kebab poronkäristyksessä, noin vertauskuvallisesti.

    • Sinulla ei ole Äitiä, eikä tytärtä.

      • Juutalainen_Isä

        Juutalainen Isä riittää hyvin! Maailmalla on myös kristittyjä ja islamilaisia, mutta juutalaisuus on parasta ja Jeesus hyvä Herra ja mahtava Kuningas, amen. Halleluja!


      • Lupauksen_poikii

        Lupauksen poikkii saamme olla, ja suuri ja pyhä kutsumuksemme ja hyvä tulevaisuutemme vaikka maailmassa ahdistusta ja jopa marttyyrikuolemia voidaan kokea kuten profeetat ja Jeesus ja apostolit ja pyhät laajasti, ja tulevaisuudessa vaikeana aikana jopa enemmän sääntö kuin poikkeus mahdollisesti. Jeesuksessa on hyvä elää ja kuolla ruumiillisesti, ja sielullisesti ei koskaan.


      • Juutalainen_Poika

        Juutalainen Poika Jeesus Nasaretilainen on myös hyvä tuntea Raamatun opetuksen mukaan, ja elää opettamallaan tavalla, sillä on rakkautta Israelin Herraa kohtaan, ja parasta jokaiselle ihmiselle, ennenkaikkea juutalaiselle, mutta myös kristitylle ja kaikille, ja parannuksen kautta saamme uudistua hyvään juutalaisuuteen ja Jumalan Pojan tunteminen tärkeää, toki vajavaista on kaikki aina sekä tiedossa että profetoimisessa, joka on todistusta Jeesuksesta. Tietysti Pyhän Hengen täyteydessä Herra itse on kanssamme Henkensä kautta ja tekee tunnustekoja ja ihmeitä sen mukaan kuin tahtoo. Tässä hyvä pyhä tie Jumalan valtakuntaan.


    • Tietysti_myös

      Tietysti myös tyttäriä kutsutaan, vaikka vähemmän on Diinasta kerrottu Raamatussa. Yleensä vain poikkeustapauksissa jotain enemmän kerrottiin vaimoista, mutta tietysti ovat hyvin tärkeitä koko ihmiskunnassa, ja selvää jokaiselle ja tärkeä arvostaa ja rakastaa naissukupuolta kaikessa hyvässä.

    • Sinulla ei ole Äitiä, et voi syntyä uudesti.

    • MARANATA.......Kristillisesti 'Herramme tulee', tai 'tule herra'.
      Mara on oikealta vasemmalle ARAM, jonka aramit sanovat tarkoittavan Seemin poikaa.

      Ilmestyskirja sanoo; 'Sinä et tiedä milloin minä sinun päällesi tulen.'

      Paha on oikealta vasemmalle, AHAP, 'Arabi Ahab..tuo sankari aavikon.'

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2174
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1308
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      312
      1013
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      936
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      83
      906
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      886
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      680
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe