Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. "Tuttuun tyyliisi sinä vedät hihasta omia uskomuksiasi kuin papukaija vaikka et edes tunne Suomen maaperää jossa on todisteet siitä että mitään jääkausia ei ole ollut."

Jaa, ei kyse ole pelkästään minun näkemyksistäni. Geologit ynnä muut tieteilijät ovat tehneet tutkimuksiaa ja todenneet jääkausien aiheuttaneet Suomen kalio- ja maaperään muutoksia sinne sun tänne. Minä en ole sanut kehiteltyä yhtään sen parempaa selitystä noille luonnonmuodostumille, joten luotan geologien hankkimaat tietoon.

Sinun esittämääsi ratkaisuun ei ole mahdollista ottaa kantaa, koska et sitä kerro: "et edes tunne Suomen maaperää jossa on todisteet siitä että mitään jääkausia ei ole ollut."

Mitkä ne todisteet ovat? Interglasiaalien/interglasiaalien aikaiset ihmisasumuksen jäljet Suomen alueella? Jos luulet että jäätiköitymiskausien välisten lämpimien jaksojen jäljet todistavat jäätiköitymiskausien olemattomuudesta, olet täysin pihalla siitä mitä tiede jääkausista kertoo. Mutta tätähän emme tiedä, koska jankutat todisteista mutta et kerro mitä ne ovat.

"Louskutat ihan turhaan niistä maankohoamisista, Himalaja nousee vaikka siellä on yli 8km korkea vuori. Luuletko että vuori ei paina mitään mutta 3km korkea lumi/jää sitten painaa."

Ei jumalauta. Olet siis aidosti noin pihalla.

Ja sinä tulet tuolla tiedon asteella minulle väittämään etten ymmärrä geologiasta mitään? Sinähän olet ihan täysi pelle.

Et ole ilmeisesti koskaan kuullut miten poimuvuoristot kuten Himalaja syntyvät?

Opiskele vähän tuosta sitä mitä tiede asiasta kertoo.

"Orogenia eli vuorijonopoimutus on prosessi, jossa vuoristo syntyy mannerliikuntojen työntäessä mannerlaattoja yhteen. Mannerlaattojen rajakohdat rutistuvat ja poimuttuvat luoden poimuvuoristoja. Rutistumakohta kohoaa ylös, koska sen täytyy säilyttää isostaattinen tasapaino."
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Orogenia

"Himalaja on syntynyt Intian-Australian ja Euraasian mannerlaattojen törmäyksessä. Mannerlaatat ovat yhä liikkeessä, minkä vuoksi Himalaja nousee 2,5–5 cm vuosisadassa eroosiosta huolimatta."
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Himalaja

Otetaanpa kertauksena:

"Luuletko että vuori ei paina mitään mutta 3km korkea lumi/jää sitten painaa."

En luule. Minä TIEDÄN että Himalaja nousee ylöspäin, koska se on nuori poimuvuoristo.

Ja sitten jatketaan alati vainoharhaisemmilla väitteilläsi:

"Sinun mukaan Venetsiassa on jääkausi koska se painuu koko ajan."

Näyttä siltä että kun multinikille tulee kunnolla pataan niin pitää alkaa epätoivoissaan alkaa valehtelemaan ettei homma vain tyssäisi.

Kyllä minä sinua voi lisääkin muiluttaa:

Missä olen väittänyt mitään Venetsiasta, ja varsinkaan "Venetsian jääkaudesta"?

Jos en kerta ole, niin miten vitussa sinä voit väittää minun niin tehneen niin?

Sinulla alkaa pakka hajota todella pahasti nyt.

"Olet pelkkä tyhjää louskuttava apinauskovainen penikka jolle on tehty lobotomia."

Olen esitellyt jääkauden todisteita sekä tietoa vuorten poimuttumisesta. Mitä sinä oletkaan tehnyt samaan aikaan väitteidesi todistamiseksi?

Toistanut väitteitäsi.

Jii-haa.

"Sinun mukaan Venetsiassa on jääkausi koska se painuu koko ajan."
  2. "Utsjoelta lyötynyt vanha asuinpaikka on yksi parhempia todisteita siitä että meille on kerrottu satujja jääkaudesta. Samoin Tornionjokilaakson muinaisen kylän jäänteet. Ns. Susiluolakin asetti jääkaudesta kerrottuja asioita uusiin raameihin kun sieltä löytyi yli 10000 vuotta vanhoja ihmisen asumismerkkejä."

Ehkäpä joku on unohtanut kertoa sinulle että jäätiköitymiskausien välissä on ollut lämpimämpiä ajanjaksoja, interglasiaaleja, jolloin ihmiset ovat levittäytyneet pohjoisemmaksi asumaan. Perussivistyken omaavat ihmiset tietävät tämän, mutta ei tietenkään uskonnolla päänsä sekoittanut trolli.

"Joten te esitätte vain kasvojenpesua kun tieteenne on mokannut raskailla valeilla jääkaudesta."

Idiootti. Kyse on itse keksimästäsi olkiukosta. Jos väität että tiede ei ole tiennyt jo pidemmän aikaa että jaatiköitymiskausia on ollut useita (ja niiden välissä interglasiaaleja) olet säälittävä valehtelija. Ethän edes yritä tuoda väitteillesi näyttöä, kun ei sitä ole.

"Jo eräs Oulun Yliopiston tohtori esitti epäluuloaan virallisesti opetettuihin jääkausitaruihin monta vuosikymmentä sitten (H.H-nen1960-luvulla)."

Tuostahan ei puutu kuin tieto siitä kuka se tohtori oli, ja mikä oli "virallisesti opetettu jääkausitaru" mihin viittaat. Hallusinaatiosi sen kun pahenevat.

Mitähän sinä perkeleen vatipää luulet että ihmisille jääkaudesta opetetaan, kun noin laajalti suollat sontaa jääkausista pitkin nettiä. Missä olit silloin kun muut olivat koulussa?

"Kyllä minä tiedän miltä bg-open pädrstä näyttää kun muistutetaan vääristä tiedeopetuksista joihin sinäkin polo olet sokeasti uskonut."

Annas kun arvaan: Jos pyydän tarkentamaan että mitkä nuo "väärät tiedeopetukset" ovat olleet, joihin olen "sokeasti uskonut", et suostu kertomaan.

Syynkin tiedän, samoin kuin kaikki muutkin säälittävää tempoiluasi seuranneet. Paljon puhetta, mutta ei vähäisintäkään näyttöä väitteille.

"Miksei teillä ole mitään omaa ajattelua vaan kaikki opit otetaan aina auliisti sellaisina niinkuin ne tarkoituksella halutaan ihmisille tyrkyttää?"

Hassu lausunto ihmiseltä joka pitää raamatun tekstiä erehtymättömänä ja absoluuttisena totuutena. Joku sen raamatun on sinunkin luettavaksesi tarkoituksellisesti tyrkännyt ja sinä uskot opin niin kuin se kirjassa on.

Eikö sinulla ole omaa ajattelua lainkaan?
  3. "Mitä hyötyä siitä on sinulle ateistina, mitä opetat oppilaillesi, jos olet matkalla iankaikkiseen kadotukseen, koska et tunne Jeesusta?"

Mitä hyötyä sinulle on ollut oppia lukemaan ja kirjoittamaan? Jeesukseen voi uskoa ilman noitakin taitoja.

Ei opettamieni asioiden hyöty tule kuolemanjälkeistä elämää varten, vaan sitä reaalimaailmaa varten jossa elämme. Sitä asiaa varten jota elämäksi kutsutaan.

Usko, aivan kuten tälläkin palstalla on selvästi nähtävissä, on jarruna ja monesti suoranaisesti esteenä sille että ihminen saisi tietoa maailmasta jossa elämänsä elää. Milloin on kiellettyä puhua tuosta aiheesta, milloin kielletään toinen tieto perkeleellisenä. Lopputuloksena saadaan uskovaisia, jotka ovat pihalla kuin lumiukko siitä mitä maailmassa oikeasti tapahtuu.

"Toiseksi, mitä oppilaasi tekevät niillä tiedoilla, joita heille opetat, jos heillä on sama päämäärä kuin sinullakin?"

Oletko kuullut asiasta nimeltä elämä? Opimme elämämme aikana enemmän ja vähemmän hyödyllisiä asioita, jotka auttavat meitä pärjäämään elämässämme paremmin. Ymmärrämme ympäröivää maailmaa paremmin tiedon avulla, jota mm. koulusta saadaan. Ne jotka eivät kouluja käy, eivät ymmärrä, ja silloin heille on helpompi syöttää totena tarinoita vaikka mistä. Ja sen kyllä valitettavasti huomaa.

Nyt kysyn sinulta vastakysymyksen: Mitä haittaa oppilaille on ympäröivän maailman ja sen toimintamekanismien ymmärtäisestä? Ja miksi myös uskova ei voisi noita tietoja opettaa ja/tai omaksua?

Jos pelkäätte tietoa noin paljon, eikä se kerro enemmänkin uskonne ja sen oppien heikkoudesta kuin siitä että tieto olisi jotenkin haitallista/vaarallista/perkeleellistä?

"Kolmanneksi, paljon tärkeämpää on tietää kuinka maailmankaikkeus on syntynyt kuin se, miten lehtipuut tiputtavat lehtensä tai mitä ravintoketju on."

Ihminen tappaa itsensä ja lapsensa luontoon heittämillään myrkyillä jos ei ymmärrä miten ravintoketjut toimivat. For the starters.

Sinä saat uskoa ihan mihin lystäät, mutta älä viitsi tulla aikuiselle ihmiselle kertomaan ettei saisi opettaa nuorille oleellisia asioita elämästä.

Ja toisakseen maantiedon tunneilla opetetaan kyllä kuinka maailmankaikkeus sai alkunsa tieteellisen käsityksen mukaan. Kukin saa pohtia itse kuinka uskottava tieteen selitys on. Uskonnontunneilla kerrotaan eri uskontojen käsitys samasta asiasta, ja taas oppilas on vapaa pohtimaan kuinka uskottavina pitää uskontojen maailmanselityksiä. Tieto on neutraalia, ja oppilaalla vapaus päättää itse mihin luottaa.

"tulee asettaa oikeaan tärkeysjärjestykseen!"

Aivan. Näkisin että tässä on nyt ensin tämä asia nimeltä elämä elettävänä. Ajattelin asettaa sen mainitsemiasi kuvitteellisia asioita tärkeämmäksi.
  4. "Suomessa ei ole jääkausien jälkiä koska mitään jääkausia ei ole ollut."

Hauska kehäpäätelmä, jota toistat kuin papukaija.

"Et sinä ole mitään jääkausia perustellut vaan omaa uskoasia olemattomiin jääkausiin."

Anna jääkauden jäljille toinen pätevämpi selitys niin palataan asiaan.

"Nykyiset jäätiköt ovat maailmanlaajuisen tulvan jälkeisiä jäätiköitä joista löytyy todisteita vaikka kuinka paljon."

Todisteita on väitteen mukaan vaikka kuinka paljon, mutta yhtään et uskalla tuoda esille. Sen lisäksi että olet pelkuri taidat myös valehdella niin että korvat heiluvat. Paskat sinulla ole vedenpaisumukselle muita todisteita kuin homeisia uskomuksia.

"Olet pelkkä epätoivoinen trolli joka uskoo olemattomiin tapahtumiin."

Se "olematon" tapahtuma on muovannut Suomeen kummallisen paljon jälkiä käynnistään: harjut, supat, drumliinit, pitkät ja suuntautuneet järvialtaat, silokalliot, reunamuodostumat (Salpausselät), sanduurit, deltat, siirtolohkareet, de geer -moreeni, moreeni, pirunpellot ja maankohoaminen.

Joku tapahtuma nuo teki, eikä sinulla ole järkevää selitystä yhdellekään.

Olet oikea umpimielisen denialismin malliesimerkki. Jankkaava tyhjänlouskuttaja, joka kopioi todennäköisesti tämänkin lauseen seuraavaan viestiinsä kuin papukaija.

Miksi jätit vastaamatta tähän kysymykseen:

Oletko lestadiolainen? Olisi mielenkiintoista tietää minkä lahkon riveistä löytyy noin epätoivoinen trolli.

Ja aivan kuten tuossa toinen kirjoittaja huomautti, vaikutat lapsellisen jankutuksesi perusteella varsin nuorelta.

Lestadiolainen penikka. Sanoisin että hanki elämä, mutta eihän se sinun yhteisössäsi niin vain onnistu. Otan osaa.
  5. "Ei tarvitse perustella mitään sellaisille jotka ei perusteluja ymmärrä."

Ei sinulle ole olemassa mitään perusteluja mitä ymmärtää. Perustelusi ovat ihan yhtä olemattomat kuin Jumala jonka kuvittelet vedenpaisumuksen loihtineen.

"Et ole kyennyt perustelemaan jääkausia."

Kyllä olen. Suomi on täynnä jääkauden jälkiä, joille sinä et kykene antamaan vaihtoehtoista syntymekanismia.

Tuolta voit käydä tarkistamassa tianteen:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/13328436/#comment-77153073

Ihan yhtä vähän kuin osaat perustella millä mekanismilla jäätiköt "alkoivat vedenpaisumukseksesta", osaat kertoa jääkauden jäljille rationaalisia ja realistisia vaihtoehtoisia selityksiä.

Siirtolohkareita kuussa? Salli minun nauraa, ja nauranhan minä.

"Jääkausista ei ole mitään näyttöä"

On. Esim. geologian tutkimuskeskuksella ja ylipistojen geotieteiden laitoksilla, valtavasti.

http://weppi.gtk.fi/aineistot/mp-opas/maapera.htm

Tässä yksi esimerkki yksityiskohtaisemmasta tutkimuksesta (Vattajan dyynialue, jonka pohjana on jääkauden sulamisvaiheessa syntynyt harju):

http://www.helsinki.fi/geography/vattaja/Vattaja_geomorfologia.pdf

Tuolta voit käydä ihan itsekin katsomassa kuvasta kuinka jäätiköstä erottuu selvä kerrostuneisuus (vuosilustot). Kykenetkö ymmärtämään että jos noin kymmenen metrin jäätikössä on noin monta vuosilustoa, kuinka paljon vuosilustoja löytyy jäästä joka on yli 3 km paksu, kuten Grönlannissa? Toisinsanoen, kuinka pitkä aika vaaditaan niin paksun jään muodostumiseen?

http://www.helsinki.fi/geo/tutkimus/salonen.html

"mutta on näyttöä maailmanlaajuisesta vesitulvasta josta nykyinen 'jääkautemme' alkoi."

Se sinun ainoa näyttösi vedenpaisumuksesta on ollut tähän mennessä pronssiaikainen alkeellinen myytti, raamattu. Todistusarvoltaan se on reaalimaailman tapahtumista Kalevalan luokkaa, eli pyöristyy nollaan.

Mitään oikeita todisteita (esim. geologisia jälkiä) maailmanlaajuisesta tulvasta sinulla ei ole esittää. Ei millekään väitteellesi.

Oletko muuten sattumoisin lestadiolainen? Olisi mielenkiintoista tietää minkä lahkon riveistä löytyy noin epätoivoinen trolli.