Vapaa kuvaus

Aloituksia

22

Kommenttia

6997

1. *Olen yllä ollut useammassakin vankilassa mutta en vankina, tyhmä, ja sekoitat minut jatkuvasti johonkin muuhun. En tunnista itseäni jutuistasi.*

Et siis muista mistä kaikesta on tullut valehdeltua matkan varrella. Sellaista se on, kun valehtelu on kroonista.

Kyllä minä tiedän mikä on sinun motivaatiosi kirjoittaa suojaamattoman vaihtonikin suojista. Voi aina kätevästi syyttää muita omista tölväisyistä.
  2. *Tutkimustulokset osoittivat maidon vaarallisuuden en minä.*

Tutkimustulokset ovat osoittaneet erittäin monta muutakin asiaa kuolemanriskiä nostavaksi tekijäksi. Miksi Jumala ei ole luonut niitä vastaan varoitusmekanismia?

Esimerkkejä:

"Helteillä alkunsa saanut nainen altistuu aikuisiän verenpainetaudille

Vuoden lämpimimpien kuukausien aikana alkunsa saaneet naiset sairastuvat aikuisina todennäköisemmin kohonneeseen verenpaineeseen kuin kylmänä vuodenaikana siitetyt naiset."
    http://www.hs.fi/terveys/a1414645419374

"Istuminen tappaa – kaikkia haittoja ei vielä edes tiedetä

On huomattu, että runsas istuminen on itsenäinen kuolemaa aiheuttava riskitekijä, vaikka liikkuisi paljon. Logiikka on sama kuin tupakoinnissa. Ei tunnin lenkki poista niitä haittoja, joita syntyy, kun polttaa askin tupakkaa", sanoo Vasankari."

"Istumisen aiheuttamia sairauksia ovat esimerkiksi sydän- ja verisuonitaudit ja kakkostyypin diabetes. Kaikkia haittoja ei vielä edes tiedetä, sillä tutkijat ovat heränneet selvittämään istumisen vaaroja vasta viime vuosina. Mutta se tiedetään, että istumatyöläinen kuluttaa pahimmillaan vain neljä prosenttia enemmän kuin sohvaperuna."
    http://www.hs.fi/terveys/a1367987871493

"Tutkimus: Nalkutukseen voi kuolla
    Tuoreen tutkimuksen mukaan miehillä, joilla on nalkuttava vaimo, on kolminkertainen riski kuolla ennenaikaisesti. Kööpenhaminan yliopistossa tehtyyn tutkimukseen osallistui 100 000 ihmistä."
    http://www.hs.fi/terveys/a1403232414208

"D-vitamiinin puute lisää riskiä kuolla"
    http://yle.fi/uutiset/d-vitamiinin_puute_lisaa_riskia_kuolla/5662925

Mikä on Jumalan luoma mekanismi estämään ihmistä elämästä kuolemanriskiä nostavilla tavoilla? Jos ja kun sellaista mekanismia ei ole, miksi viisas Jumala on asettanut väitteesi mukaan mekanismin "vaarallista" maitoa vastaan, mutta ei muita terveysriskejä aiheuttavia asioita vastaan?
  3. *Siis niin tuttua, että kaikkea muuta pölinää tulee, mutta kukaan ei edes yritä torpata väitettyjä tutkittuja asioita valheeksi*

Miten niin ei yritä?

Tässä esimerkki siitä sonnasta mitä Torppa blogeissaan viljelee:

"KARVAPEITE: .. Kylmässä iho menee kananlihalle kun karvojen kohottajalihakset supistuvat ja tuottavat lämpöä."

Tuolle aivorupsulle ei ole laitettu kirjoituksessa lähdettä lainkaan - koska väitteelle ei löydy reaalimaailmasta näyttöä tueksi. Ompahan kuitenkin joku sutkaisu keksitty tuollekin jäänteelle, jolla karvankohottajalihaksillekin saadaan ad hoc -kreationisteja tyydyttävä tehtävä. Lähempää tarkastelua väite ei kestä.

Mitä ihmisen iholla todellisuudessa tapahtuu kun ihminen on kylmässä? Vastaus: iho JÄÄHTYY, koska pintaverenkierron valtimot supistuvat ja estävät lämmönhukkaa. Karvankohottajalihakset pörhistävät ihmisen "turkkia", vaikka ei ole pahemmin enää mitään mitä pörhistää. Iho siis yrittää lisätä karvapeitteen tuomaa lämmöneristystä, ja samalla säästää lämpöä estämällä turhaa lämmönhukkaa iholta.

Torppa valehtelee että karvankohottajalihakset, kertaluonteisella toiminnallaan (nostaessaan "karvapeitteen" pystyyn) muka lämittäisivät ihoa. Paskanmarjat. Niidenhän pitäisi vatkata karvaa edestakaisin ylös ja alas, jotta toiminnasta syntyisi lämpöä. Lämpöä tuottava lihastoiminta kun on jatkuvaa (vrt. hypotermiassa esiintyvä syklinen lihasvärinä).

Ainoa mikä asiassa ihmetyttää on se että vielä löytyy ihmisiä jotka jaksavat Torpan ja kalstaisensa klovnien ei-todellakaan-loppuun-asti-mietittyjä päästöjä oikoa.
  4. *Hassua että viittaat näihin muihin, vaikka palstan oikea kreationistinen auktoriteetti eli minä, joka aina olen kaikkiin kreationismiin liittyvissä asioissa 100% oikeassa.*

Omahyväisyyden maksimointisi epäonnistui siltä osin että unohdit lisätä väittämääsi sanan "ainoa" ennen sanaa "oikea".

Tarkistan vielä: Puhutaanko tässä nyt samasta "auktoriteetista", joka on kertonut ettei halua tietää mitä evoluutio tieteen määrittelemänä tarkoittaa? Puhutaanko samasta "auktoriteetistä" joka siis vastustaa jotain mistä ei tiedä juuri mitään?

*En tiedä, kuinka moni muu on sanonut niin, mutta itse olen ainakin aiemmin sanonut, että laktoosi toleranssi on esimerkki haitallisesta mutaatiosta.*

Eihän tuosta puuttuneet kuin perusteet.

- Mikä tekee laktoositoleranssista haitallisen?

- Mikä oli se hyödyllinen ominaisuus, jonka tuo "rappeutuminen" syrjäytti?

*Siinä luojan luoma geeni, joka normaalisi kytkee laktoosin tuottamisen pois päältä, ei toimi.*

Edelleen, mitä etua laktoosi-intoleranssista on? Mitä hyötyä intoleraatikolle on siitä että laktoosia sisältävät tuotteet aiheuttavat hänelle ripulia, ilmavaivoja ja vatsakipua?

*Laktoosin tuottamisen loppuminen on Jumalan luoma valinta, koska normaalisti ihmiselle kasvaa hampaat, joiden avulla se sitten voi(alunperin) siirtyä Jumalan luoman erinomaisen kasvisruokavalion pariin.*

Eli yli 80 prosentille suomalaisista ei kasva hampaat, koska he epänormaalisti kykenevät hajottamaan laktoosia aikuisenakin? Vai mitä sinä tuolla statementillasi tarkoitat?

"Laktoosin tuottamisella" tarkoittanet maitosokeria (laktoosia) hajottavan entsyymin eli laktaasin tuottamista?

*Maito on siis tarkoitettu imeväisille, kiinteä ruoka taas niille, joilla on jo hampaat.*

Lähes kaikki ruotsalaiset ja yli 80 % suomalaisista on siis perkeleestä kun syövät esim. jäätelöä. Jos "rappeutumisen merkki" on että voi syödä aikuisenakin maitotuotteita, olen erittäin mielelläni rappeutunut. Mutta kerrohan, minkä ominaisuuden olen menettänyt tuon "rappeutumisen" myötä?

Btw, tykkäätkö sinä "fiksu" kreationisti jäätelöstä? Ja oletko oppisi mukaisesti kasvissyöjä?