Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Niin+olet+sinä+minukin+mielestäni+"liian+erilainen",+mut+tiedostan+ettet+voi+muunlainen+olla+kuin+se+mikä+olet.+Joten+minun+on+hyväksyttävä+sinut+sellaisena+kuin+olet.Joka+nyt+on+johtanut+johonkin+sellaiseen,+etten+kauheasti+lue/seuraa+edesottamuksiasi+enää+tällä+palstalla.+Mikä+johtunee+juurikin+siitä+et+vain+omaa+ajatustapaansa+ja+sitä+myöden+itseään+voi+muuttaa,+minkä+ajatuskuvioin+myötä+sitten+pohdin+mm.+tän+palstan+tärkeyttä+itseeni+liittyen.+Päädyin+ajatukseen,+että+ehkä+tää+palsta+on+kuitenkin+sinulle+tärkeämpi+kuin+minulle,+mikä+edelleen+on+johtanut+etten+enää+niin+vaivaa+päätäni+sinun+kirjoituksillasi.Jossain+vaiheessa+tosiaan+pohdin+sitäkin+vaihtoehtoa,+et+teen+susta+jonkun+ilmoituksen+viranomaisille+että+joku+kävisi+tarkistamassa,+terveydentilasi+ja+elinympäristösi.Mutta+kun+tätä+on+jatkunut+jo+niin+pitkään,+et+nykyään+ajattelen,+et+ehkä+tää+on+sun+elämääsi,+kun+tunnut+kuitenkin+innostuneelta+ja+koet+olevasi+tyytyväinen+itseesi.+Että+mikä+minä+ny+olen+ketään+määräämään+miten+itsekukin+haluaa+elämäänsä+elää.
  2. No+aloituksen+mielipuolen+voinee+käsittää+monella+tavalla,+sanaa+"mielipuoli"käytetään+myös+puhekielessäkin+viitaten+mielipiteseen.+Tapani+mukaan+kävin+vilkaisemas+täällä+ja+näyttää+viime+aikojen+keskustelut+junnaavan++sitä+yhtä+ja+samaa,+joka+ei+minua+sillain+kiinnosta,+mikä+on+vain+mielipiteeni.+Kun+taas+joku+toinen+voi+pitää++minun+mielestäni+"sitä+yhtä+ja+samaa"+kehittävänä+ja+hyvänäkin++keskusteluna+itselleen+tärkeistä+asioista.+No+tää+postaus+ny+juontuu+siittä+kun+lueskelin+välillä+muutakin+ja+silmiini+sattui+tämäkin,+joka+ny+hivenen+sivuaa+tuota+että+kun+joku+on+jotain+"mielipuolta"+jostain+asiasta+ja+toinen+sitte+väittää+muuta.+"Ego+kokee+erilaisuuden+uhkanaOn+ihmeellistä,+kuinka+helposti+ihmisen+ego+kokee+erilaisuuden+uhkana+ja+haluaa+olla+aina+oikeassa.+Siksi+ego+antautuu+yhä+uudestaan+väittelemään+mielipiteistä,+tunteista+ja+kokemuksista.+Se+on+oikeastaan+aika+huvittavaa,+vaikka+egolle+se+on+totisinta+totta.+Egojen+keskinäinen+väittely+tuottaa+harmi+kyllä+vain+rikottuja+hetkiä.+Voittoisan+egon+tyytyväisyyskin+on+haihtuvaa+sorttia,+koska+kohta+ego+löytää+uuden+kilpailutilanteen+ja+väittelyn.Ihmisten+erilaisuus+ja+erilaiset+kokemukset+eivät+oikeasti+ole+uhka,+kuten+sisäinen+todellinen+minämme+tietääkin.+Jokaisella+on+oma+kokemus+ja+vapaus+olla+omanlainen+toisia+kunnioittaen.+Moninaisuus++on+rikkaus.+Se+antaa+ajattelemisen+aiheita,+uusia+näkökulmia+elämään+ja+on+myös+kasvattavaa.+Pelkästään+kaltaistensa+kanssa+ruusutarhassa+eläminen+voisi+toki+olla+harmonista,+muttei+välttämättä+kovin+kehittävää.+Haasteet+pakottavat+pysähtymään+ja+kohtaamaan+itseä.+Kaikenlaisia+ihmisiä+tarvitaan."https://hidastaelamaa.fi/2014/10/herkkyytesi-voima-kokemus-on-totta-22/?utm_content=buffer406e8&utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_campaign=buffer&fbclid=IwAR1yIr6SRTINBTkoXE3mpOpKXS05aM2B_VoTnApr6cbrEV0iFhI2WSgPq7oEttä+joo,+kyllähän+tääkin+palsta+jotain+opettaa+juurkin+tuota+erilaisuuden+sietokykyä.
  3. "Ja+tuota+silmällä+pitäen+olen+luonut+uuden+aloituksen."Joo+vilkaisin,+näytti+olleen+ihan+kahdestikin,+mutta+hieman+omituisia+ny+on+juttus.+Yhtäältä+kerrot+tuohon+kilpailemiseen+liittyen+,+että+sinua+hyväksikäytettiin+enemmän+kuin+minua,+ja+luulet+jopa+että+joku+kadehtisi+sitä.Jatkoksi+kirjoitat,+että+"Seuraukset+ovat+olleet+ehkä+jotenkin+syvemmän+minulla.+Minä+satutin+itseni+enemmän+siinä..."Niin+näissä+aloituksissasi+sitte+tyyli+on+sitten+vallan+toinen,+olet+hyväksynyt+asian/hyväksikäytön++koska+toinen+osapuoli+on+narsisti+ettei+siinä+sen+kummempaa.+Toisaalta+sitten+kerrot+tietäväsi+että+jonkun+toisen+mielestä+tietoisuus+siitä,+että+niin+on+käynyt+tuntuu+pahalta+ja+toivot+kysymyksen+muodossa,+ja+odotat+että+joku+tulisi+miksi+se+tuntuu+ikävältä+?Mutta+joo,+tosiaan,+puheesi,+tarinasi+on+monilta+osin+ristiriitainen,+yhtäältä+kerrot+jo+tuolloin+2013+että+sinä+hyväksikäytät++sitä+narsistipsykopaattiasi+josta+et+muuten+välitä+sen+kummemmin.++Edelleen+näihin+uhri+keskusteluihin+liittyen+olet+pitkin+matkaa+tuonut+esiin,+että+olit+suhteessanne+ikäänkuin+niskan+päällä,+raivosit+ja+määräsit+tahdin+ja+narsistipsykopaattisi+oli+nöyrää+poikaa.+Aikas+paljon+on+näitä+juttuja+tullut+luettua+ja+yleensä+asiat+ovat+toisinpäin,+narsisti+on+se+hyväksikäyttäjä,+jonka+pillin+mukaan+mennään,++ja+hyvin+monet+uhrit+ovat+peloissaan,+lamaantuneita,+eivätkä+enää+tiedä+mikä+on+totta+ja+mikä+eiLaitan+ny+tähän+loppuun+yhden+jutun+jossa+tuodaan+esiin+erilaisia+hyväksikäytön+muotoja.++Jos+ny+joku+sattuu+lukemaan+näitä,+niin+itsekukin+voi+sitte+pohtia+oma+tilannettaan.+https://www.qx.fi/uutisia/224457/parisuhteen-vaaran-merkit/
  4. "Niin+miksipä+sinäkin+et+voisi+kadehtia+vaikka+joitain+niitä+perustavan+laatuisia+asioita+jotka+taas+minulla+olleet+hyvin+ja+joista+olen+täällä+palstalla+avautunutkin.+En+vain+muista+milloin+olen+esim.+kertonut+hyvästä+lapsuudestani+ja+rakastavista+vanhemmistani,+että+voisiko+siinä+olla+jotain."No+en+minäkään+muista+lukeneeni,+erityisesti+niistä+asioista,+jotka+sinulla+on+niin+hyvin,+että+ajattelet+jonkun/minun+olevan+niistä+kateellinen.+Mitä+tulee+lapsuuteesi+ja+vanhempiisi,+niin+en+heistäkään+sen+kummempia+tiedä.Olettavasti+olet+ns.+normiperheestä,+missä+lapsista+huolehditaan+ja+heitä+rakastetaan,+kun+taas+minä+en,+mutta+sen+asian+suhteen+olen+ihan+sinut.++Äitini+oli+mitä+oli,+hän+oli+kuitenkin+minun+äitini+ja+minä+hänen+lapsensa+ja+sinne+lapsuuteenkin+liittyy+paljon+iloisia+asioita,+huolehtimista+ja+välittämistä.Samoin+menneiseen+avioliittoni+liittyy+paljon+iloa,+onnea+ja+rakkautta,+joka+jatkuu+edelleen+lapsissa+ja+lapsenlapsissa.Se+suhde+taas+joka+minut+tämän+aiheen+piiriin+toi,+oli+hyvin+opettava+sekin.+Että+maailmassa+tosiaan+on+ihmisiä,+jotka+vaan+käyttävät+toisia+ihmisiä,+ilman+että+se+ihminen+itsessään+merkitsi+mitään.+Lapsuuteni+ja+kaikki+mennyt,+oli+se+hyvää+tai+huonoa+ovat+kuitenkin+muokanneet+minut+sellaiseksi+kuin+olen.+En+ole+virheetön,+enkä+ihmisenä+täydellinen,+mutta+kelpaan+tällaisena+kuin+olen.+Täällä+reality+elämässä+minut+hyväksytään+sellaisena+kuin+olen.+Minusta++pidetään+ja+minua+arvostetaan.+Edelleenkään+en+ymmärrä,+mitä+sinulla/sinussa+on+sellaista,+jota+minä+kadehtisin.+Minusta+on+tosi+outoa+kun+tuot+sitä+asiaa+jatkuvasti+esiin,+luuletko+sinä+oikeasti+että+minä+kadehdin+sinua?