Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"miten+narsisti+tunnistaa+ja+ymmärtää+milloin+ja+miten+on+saanut+toisen+pelkotiloihin+joita+voi+sitten+käyttää+hyväksi.+"
Sen+kummemmin+syvällisesti+miettimättä+äkkiseltään+vastaisin+tuohon,+että+narsisti+tunnistaa+ja+ymmärtää+toisen+olevan+peloissaan,+jos+uhri+mielistelee,+ottaa+syyn+itselleen,+pyrkii+tekemään+kaiken+"oikein",+ei+ilmaise+omia+mielipiteitään+tahtoaan
Toki+pelko+voi+näkyä+fyysisestikin,+esim.+säpsähtelynä+,+vapinana,+hikoiluna
01.04.2019 10:28
Niin+tapani+mukaan+aamukahvia+juodes+tuli+lueskeltua+yhtä+sun+toista+ja+mielestäni+tämä+lukemani+artikkelin+asia+ny+sopinee+aloittajalle+luettavaksi/pohdittavaksi.
https://mielenihmeet.fi/jos-se-on-karvasta-se-ei-ole-rakkautta/?utm_medium=post&utm_source=website&utm_campaign=featured_post
Onhan+aloituksessa+toki+monenlaisia+avoimeksi+jääneitä+asoita,+hän+kertoo+kumppanistaan++mm.+tähän+tapaan
"Hänellä+on+diagnosoitu+masennus+vuosia+sitten,+ja+hän+syö+masennuslääkkeitä.+Hänellä+on+ollut+raskas+lapsuus,+väkivaltaa+ja+alkoholinkäyttöä"
Mikä+viittaa+siihen,+että+ilm.+aloittaja+on+"ottaessaan"+tiennyt+mitä+saa+ja+mahdollisesti++ihastuksen/rakastumisen+alkuhuumassa+uskonut,+että+hänen+avullaan+ko.+ihminen+muuttuu/paranee
Mutta+niin+ei+ole+käynyt+ja+aloittaja+on+väsynyt,+toiveet+eivät+ole+toteutuneet.+Suuri+vaarahan+tuossa+on,+että+aloittaja+itsekin+masentuu.
01.04.2019 09:38
Eiköhän+se+parisuhde+ny+ole+tuossa+"Jos+yritän+kertoa+hänelle,+mitä+haluan+ja+toivon+suhteelta+hän+suuttuu+heti,+eikä+asiasta+puhuta+koskaan."
ja+käy+ilmi+muustakin+keskustelusta,+hän+kertoo+rakastavansa+,+mutta+väsyvänsä+kun+ei+koe+vastarakkautta,+ettei+ny+kyseessä+ole+mikään+hoitaja+potilas+suhde.+
Mutta+sen+verran+mitä+itse+nyt+luin+tuota,+niin+aloittaja+itse+voisi+mennä+johonkin+puhumaan+omasta+tilanteestaan.+Useilla+paikkakunnilla+on+tarjolla+tukea+myös+omaisen+jaksamiseen.+https://finfami.fi/
31.03.2019 16:38
"Että+ikäänkuin+yhdyt+joka+ikiseen+satunnaiseen+trolliin+joka+sattuu+pissaamaan+minun+kirjoituksilleni..?+"
Niin+mielesi+mustui+kun+kommentoin+tuon+sinun+tuntemasi+trollin+mielipidettä,+koska+jo+aiemmin+olin+ollut+aloituksesta+samaa+mieltä
Mitä+sitten+tulee+trolleihin,+olen+huono+tunnistamaan+heitä,+mutta+mitä+ny+hänen+jälkikommenttejaan+lueskelin+niin+taitaa+hänelläkin+olla+kipeä+tarina+taustoissaan+tähän+aiheeseen+liittyen.+
Että+ehkei+ny+trolli+ollutkaan.+
Mitä+taas+tulee+kateus+keskusteluun,+niin+se+on+aihe+jonka+itse+toit+esiin+ja+kohdistit+katseesi+minuun,+että+kadehtisin+saamiasi+vastauksia,+joka+minusta+tuntui+ajatuksena+suorastaan+koomiselta,+että+joku+kadehtisi+jotain+toisen+ihmisen+kirjoittamia+kommentteja+jollekkin+toiselle+osoitettuna+suomi+24+palstalla.+
Se+nyt+vaan+oli+jotenkin+niin+hilpeyttä+herättävä++juttu,+et+oli+pakko+ottaa+puheeksi.+Että+oli+kuten+jo+aiemmin+totesin,++typerä+ja+lapsellinen+kommentti.+
Aattele+ny+itsekin.+
Mitä+tulee+tuohon
"Kaiken+lisäksi+olen+ihmisenä+sellainen+joka+ei+nyt+itseään+juurikaan+toistele+edes."
Niin+aina+ei+tule+ajatelleeksi+kirjoittajan+persoonallisuutta,+kun+keskityy+enemmänkin+asiasisältöön,+mutta+kyllä+sinulla+ne+tietyt+maneerit+tulee+esiin,+joista+sinut+tunnistaa.+
Ihan+samalla+tavalla+varmaan+minut+tunnistaa+tästä+esim.+jonkin+sortin+paatoksellisuudesta
30.03.2019 21:47
"En+nyt+löydä+googlettamallakaan+sitä+joka+varoitti,+kun+en+muista+tarkkaa+lausemuotoa.+Jäi+vain+mieleeni+jostain+syystä."
Ai,+että+se+ilmoitus+minun+mielenterveydestäni+on+täällä+internetissä+ja+hän+joka+sinulle+ilmoitti+on+sitten+joku+luotettava+ihminen+joka+tuntee+minut+niin+hyvin+että+on+kykenevä+arvoimaan+minun+mielenterveyttäni+ja+katsoo+sen+olevan+sillä+tolalla,+että+hän+halusi+varoittaa+nimenomaan+sinua.
Multa+ny+tää+juttu+on+menny+ihan+ohi+tai+en+muista.+Toki+jossain+vaiheessa+vuosia+sitten+mulle+lätkäistiin+diagnoosi+jos+toinenkin+ja+sinä+ny+sitä+alkoholismi+diagnoosia+tunnut+jakelevan+hyvin+herkästi+minun+lisäkseni+milloin+kenellekkin.
Tiedätkös+sinä,+että+tuo+tuommonen+on+myös+narstille+hyvin+tyypillistä+toimintaa.+Varmaan+monetkin+narsistin+uhrit+ovat+kokeneet+moista+ja+pitkään+jatkuessaan+ovat+sitä+myöden+alkaneet+epäillä+itsekin+jopa+mielenterveyttään.+
+Itselläkin+se+kokemus,+suhteen+lopussa+sieltä+tuli+juurkin+noita+vihjauksia+liittyen+alkoholin+käyttöön+ja+henkiseen+terveyteeni,+samat+jutut+toi+esiin+koskien+myös+sitä+eksäänsä.+Onneksi+myös+ennen+palstalle+tuloa+olin+jo+jonkin+verran+hankkinut+tietoa,+et+tuo+kuuluu+narsismiin,+etten+ny+niin+henk.+kohta+ottanut+noita+heittoja.
Mutta+joo,+kyllä+tunnen+itseni+siltä+osin,+etten+todellakaan+ole+mikään+täydellinen,+virheetön+ihminen+ja+itsekullakin+on+aikoja+ja+elämäntilanteita+jolloin+se+mielenterveyskin+saattaa+olla+koetuksella.+Että+ajattelen+kuuluvani+tämän+asian+suhteen+siihen+suureen+osaan+meitä+tavallisia+ihmisiä.+
Sekään+ole+mikää+sellainen+juttu,+että+ihminen+on+aina+Ok,+vaan+vaihtelee+ja+se+kuuluu+elämään+luonnollisena+osana.,+ihmisiä+kun+ollaan.+Nykyään+onneksi+jo+näistäkin+asoista+puhutaan+avoimemmin.+Tämän+tuosta+saa+lehdestäkin+näistä+lukea,+hyvä+niin,+että+asiat+arkipäivästyvät+eikä+tarvitse+tuntea+olevansa+huono+jos+ei+ihan+aina+jaksakkaan.+
No+joo,+tää+oli+tämmönen+juttu,+sinä+ilmeisesti+innostuit+sitten+kovin+kun+joku+vastaili+sinulle+ja+kun+minä+kommentoin+sen+poistetun+viestin+kirjoittajan+kommenttia+aloituksen+laadusta.+
Niin+sinä+sitten+tulkitsit+että+yhteenlaskutoimitus+on+kateellinen,+kun+joku+oli+vastaillut+sinulle,+muistikuvani+mukaan+halusit+vielä+tarkentaa,+että+pitkillä+kommenteilla.+
Että+kai+minä+ny+sit+pilasin+ilosi+siitä+että+sait+vastauksia,+kommentoimalla+aloitusta+negatiiviseen+sävyyn.++Mutta+vielä+tästä+tekee+mieli+sanoa+että+ettei+se+jos+joku+on+erimieltä+jostain+tarkoita,+että+hän+olisi+kateellinen+vaan+se+ny+tarkoittaa+ihan+yksinkertaisesti+sitä+että+vaan+esitti+oman+mielipiteensä+ko.+asiasta.+
Lopputulemana+ny+kuitenkin+voisit+ajatella+edelleen,+että+sait+vastauksia,+pitkiäkin+ja+iloita+siittä+ja+jättää+yhteenlaskutoimituksen+ikävät+vastaukset+jonkun+toisen+kommenttiin,++vähemmälle+huomiolle+ainakin+silloin+kun+sulla+on+muutakin+keskustelu+seuraa.+
Tiedä+vaikka+tuokin+teidän+välisenne+keskustelu+olisi+voinut+poikia+vaikka+kuinka+pitkän+jutun,+mutta+kun+sun+mieles+mustui+ja+juutuit+sitte+ihan+muuhun+asiaan/minuun+ja+teidän+hyvin+alkanut+keskustelunne+sit+toppasi+siihen.+
Toinen+juttu+mikä+tulee+mieleen,+et+on+totta+etten+aina+niin+keskity+siihen+että+kenenkähän+ny+tuo+aloitus+mahtaa+olla.+Enemmänkin+keskityn+siihen+asiasisältöön+Ts.+en+aina+tunnista,+et+joku+aloitus/kommenntti+olis+sinun.+
Tässäkin+katsoin+vain+et+nimmari+oli+joku+vastakysymys,+enkä+pannut+merkille,+et+lukihan+sit+tekstin+alussa+ns.+kaikuna,+mistä+olis+toki+pitänyt+hoksata.+Mut+ei+kai+tää+ny+niinkään+mennä,+että+pitäis+varoa+jokaista+sanaansa,+eikä+mistään+saisi+olla+erimieltä.
30.03.2019 11:10
"Eli+ikinä+en+ole+yhtään+tuollaista+aloitusta+tehnyt."
No+tarkalleen+ne+tais+olla+jotain+tyyppisiä,+joihin+kannustit+muita+kirjoittamaan+mikä+kenenkäkin+mielestä+yhteenlaskutoimituksessa+vikana.+Parikin+kappaletta+niitä+oli,+jotka++pyysin+poistettavaksi,+mikä+ei+suinkaan+tarkoita+etteikö+niitä+netin+syövereistä+vielä+löytyisi.+
Muistaakseni+oli+aikoinaan++myös+joku+ylt+vs.+kaiku+aloituskin+joka+ilm.+oli+sinun+käsialaasi+sekin+ja+ihan+tätä+samaa+juttua+oli+siinäkin.+
Mitä+tulee+muihin+palstalaisiin,+niin+sellaisia+ei+nykyään+ole.+On+vain+minä+ja+sinä+ja+joku+satunnainen+kävijä+jos+ei+lasketa+poiun+hahmoa+ja+sitä+kuuluisaa+trollia+jonka+sinä+aina+tunnistat+niin+tältä+kuin+muiltakin+palstoilta.+
+Muistan+kun+aikojen+alussa+joku++kertoi+olevansa+kaikki+muut+nimimerkit+kuin+"rekatut"+ja+nimeltä+mainitut+pari+muuta.+Että+vaikeahaan+se+on+tunnistaa+miloin+kenenkäkin+kanssa+keskustelee+ja+joskus+huomaa,+että+joku+taitaa+vastailla+itse++itselleenkin.++
Se+tämä+netti+ja+ns.+anonyymius+toki+houkuttaa+sellaiseenkin++ja+kun+käsitin+aikoinaan,+että+tosiaan+sellaistakin+on,+niin+itse+pyhästi+päätin+etten+moiseen+ryhdy,+vaan+jos+minulla+on+jotain+sanottavaa,+hyvää+tai+pahaa,++niin+teen+sen+omana+itsenäni,+jos+en+siihen+kykene+niin+pidän+suuni+kiinni.+
Alkuunhan++mulla+oli+nimmarina+se++silloinen+koneen+tyrkkäämä+yhteenlaskutoimitus+joka+piti+tehdä+ennenkuin+voi+viestinsa+lähettää.++Muutenkin+minut+oli+helppo+tunnistaa+silloisesta+kirjoitustavastani.+En+tiedä+onko+nykyään+enää+sellaista,+mutta+niiltä+ajoilta+juontuu+tämä+nykyinen+nimimerkkini,+joka+on+usein+lyhennetty+yltiksi.+Jonka+rekisteröin+syystä,+ettei+kukaan+enää+voisi+yrittää+esiintyä+minuna.+
Mitä+tulee+minun+hyökkäykseeni+tässä+kohtaa,+niin+ilm.+koit+hyökkäyksenä+että+kun+kommentoin+sitä+poistettua+viestiä,+että+olen+samaa+mieltä+aloituksen+laadusta,+jota+pidin+outona,+asia+jonka+toin+esiin+jo+aiemminkin,+tähän+tapaan
"Mitä+tulee+aloittajan+kysymykseen
"Miten+nämä+"uhri"-tyyppiset+ihmiset+elävät+ja+voivat+ilman+narsistia?"
Niin+pidän+kysymystä+outona.
Eiköhän+ny+nuokin+ihmiset+ny+elä+ihan+niinkuin+muutkin,+syövät+ja+nukkuvat,+käyvät+hankkivat+elantosa,+tapaavat+ystäviään+jne...en+ny+oikein+ymmärrä+mitä+tuolla+kysymyksellä+tarkoitetaan
Maailmassa+on+paljon+ihmisiä+jotka+ovat+autuaan+tietämättömiä+narsisteista,+elävät+elämänsä+ilman+narsistia,+voivat+miten+voivat,+hyvin+tai+huonosti,+ei+se+sen+kummempaa+ole.+Elämää+on+ilman+narsistiakin+vaikka+narsisti+itse+toki+luulee+että+hän+maailman+napa+ja+kaikki+johtuu+hänestä"+
Ts.+kommentoin+tuolla+tapaa+aloitusta+jo+aiemminkin,+mutta+aloittajasta++minulla+ei+ollut+sen+kummemmin+tietoa+siinä+kohtaa,+selvinnyt+vasta+tässä+matkan+varrella.+
Päättelit+sitten+ilm.++siitä+syystä+että+olen+kateellinen+kun+sinulle+oli+joku+vastannut,+mikä+naurattikin+minua,+ettäkö+oikeasti,+joku+luulee+että+kadehtisi+jonkun+tuntemattoman+ihmisen+kommentteja+suomi+24+palstalla
Samaan+syssyyn+toit+esiin+vanhatkin+palstajutut,+kun+mainitsit+entisajat+gloorioineen.++Aikoinaanhan+täällä+tosiaan+käytiin+vilkastakin+keskustelua+ja+tosiaan+joku+saattoi+jonkun+pohdintoja+silloin+kehuakkin.+
Mitä+tulee+minun+mielenterveyteeni,+niin+ihan+sinulla+luki+tuolla+aiemmin+,+että+sinua+on+varoitettu+minusta,+että+minun+mielenterveydessäni+on+jotain+häikkää.+
On+ihan+eri+asia+kuin+tässä+mainitsemasi+hajatelma,+mikä+taas+viittaa+siihen,+että+ajatus+on+pelkästään+omasi.+Että+oliko+tuo+sinua+varoittanut+sitten+joku+keksimäsi+mielikuvitusolento?
Mutta+joo+koko+tänkertainen+jupakka+ny+lähti+tosiaan+siittä,+kun+kommentoin+aloitustasi.+Mitä+tulee+omaan+osuuteeni+tässä+jupakassa,+niin+olen+sen+tässä+käynyt+läpi,+että+näen+ja+tiedostan+oman+osuuteni.+
Olen+mielestäsi++ihmisenä+hirviö+kun+kommentoin+aloitustasi+negatiivisesti,+vaikka+en+kommentoidessani+edes+tiennyt,+että+aloitus+on+sinun.+Toisaalta+jo+mainitsinkin,+että+joskus+huvittaa+myös+jankata+sinun+kanssasi,+etten+minä+ny+mikään+pyhimys+ole.+
Mikäs+tässä+sitten+sinun+omaa+osuuttasi
Minun+mielestäni+lapselliselta+kuullosti+toi+kateusjuttu,+mistähän+se+ajatus+mahtoi+kummuta,+sieltä+mainitsemastasi++entisaikojen+glooriastako.+Edelleen+mistä+mahtoi+kummuta+tuo+väite,+että+joku+on+varoittanut+sinua+minusta,+kun+kuulemma+mielenterveydessäni+on+jotain+häikkää
Kerrot+että+kyse+on+itsepuolutuksesta,+että+kun+kommentoin+jonkun+aloitusta+kyseenalaiseksi,+koit+olevasi+uhattuna+ja+puolustauduit+sitten+ajatuksella+että+yhteenlaskutoimitus+on+kateellinen+ja+toit+esiin,+että+sinua+varoitettu,+että+hänen+mielenterveydessään+on+häikkää.
29.03.2019 19:46
No+nyt+en+oikein+ymmärtänyt,+miten+tuo+tähän+liittyy.+En+ole+koskaan+tavannut+ihmistä+jota+voisin+nimittää+ihanaksi+enkeliksi,+jos+ei+lasketa+lapsuuteni+pyhäkoulunopettajaa.+
Oliko+tuo+enkeli+sitten+sun+ystäväsi+?
Kun+tuli+täs+mieleen,++lukeneeni+täältä+josks+vuosia+sitten+tarinan,+joka+meni+lyhykäisesti+niin,+että++ystävä+alkoin+vihjailla+naimisissa+olevalle+ystävälleen,+että+hänen+puolisonsa+on+narsisti,+toi+luettavaakin+asian+tiimoilta+yms.
Erohan+siittä+siinä+tarinassa+sitten+tuli+ja+kappas+ystävä+sitten+nappaskin+sen+narsistimiehen+itselleen+ja+ent.+puolisosta+ja+ystävästä+tehtiin+narsisti.+
Jotenkin+jäi+hieman+askarruttamaan+tuo+kohta++mitähän+tarkoitat+tuolla+
"+Ehkä+on+onni,+että+ihmismieli+on+rakennettu+niinettä+se+joutuu+äärirajoilleen+kiusattuna+johonkin+outoon+tilaan...muisti+pyyhkii+pois+kaiken+pahuuden."
Kuka+tuo+äärirajoilleen+kiusattu+sitten+on,+sinäkö+?+ja+kävikö+sinulle+niin,+et+muisti+pyyhki+pois+kaiken+pahuuden+?+
Joskus+olen+noita+vakavasti+traumatisoituneiden+ihmiskohtaloita+kyllä+lueskellut,+että+niinkin+voi+toki+käydä,+ettei+muista+kokemaansa+kauheutta,+mutta+he+oireilevat+kuitenkin+jollain+tavalla,+vaikka+varsinaista+tapahtumaa+eivät+voi+muistaakkaan,+mieli+suojaa.+
Mitä+tulee+tuohon+"saat+sen+mistä+luovut",+niin+siitä+tulee+mieleen+Tommy+Helstenin+saman+niminen+kirja,+elämän+paradokseista.+En+tiedä+tarkoitako+ny+itse+tuolla+sitä,+että+olet+luopumalla+jostain+saanut++moninkertaisesti+takaisin
Mikä+tarkoittaisi+että+nyt+on+kaikki+hyvin,+niin+sinulla+kuin+lapsillasikin
28.03.2019 20:42
"Ja+tuosta+kaikesta+minkä+olet+vääntänyt+jostain+satunnaisesta+sanailusta+ja+joka+sanailu+ei+minun+puoleltani+ole+jatkunut...+"
No+ainakin+jokunen+kommentti+ylempänä+kerrot+et+joku+on+varoittanut+sinua+minusta,+kun+kuulemma+mun+mielenterveydes+on+jotain+häikkää.
Että+eiköhän+se+sama+meno+sulla+ny+jatku+aika+ajoin+jostain+syystä+ettet+siltä+osin+miksikään+ole+muuttunut.
+
Tosiaan+aikoinaan+se+sai+niinkin++käsittämättömiä+muotoja,+kuin+se+et+yritit+esiintyä+minuna.+Loit+jopa+jonkun+tukinikinkin+,+minkä+niminen+palstatutkija+ny+olikaan,+joka+samantien+julkaisi+tutkimuksensa,+jonka+ainut+kohde+olin+minä,+ett+olen+työpaikkakiusaaja.
Edelleen+montakohan+aloitusta+teit+aiheesta+,+että++kaikki+jotka+haluavat+yhteenlaskutoimituksen+poistuvan+palstalta+kirjoittakaa+tähän.
Nää+on+juurikin+niitä+asioita+juurkin+joka+panee+epäilemään+sitä+aikuisuutta,+jonka+vuoksi+haluaisin+tosiaan+tavata++kasvotustenkin++ko.+henkilön.+Sen+kummempia+kosto+ajatuksia+,+sinun+mustamaalamistasi++tai+elämäsi+pilaamista+en+ole+ajatellut.+
Mitä+taas+tulee+tuohon+niin+kuullostaa+kyllä+tosi+kummalta+tuokin
"Pidät+minua+lapsellisena+ja+sinisilmäisenä+jonka+taidot+ja+tahto+eivät+edes+riittäsi+sinun+todelliseen+mustamaalaamiseesi...+Ja+kaiken+lisäksi+olet+vetänyt+sen+johtopäätöksen+että+olen+todellisesti+kiltti+ja+hyväntahtoinen+ihminen+joka+ei+sellasista+koskaan+lähtisi+tekemäänkään+edes..."
Kirjoitustesi+perusteella,+en+pidä+sinua+sinisilmäisenä,+enkä+ollenkaan+väheksy+taitoasi+ja+tahtoasi+minun+todelliseen+mustamaalaamiseeni.+Enkä+pidä+sinua+erityisen+kilttinä+ja+hyväntahtoisenakaan.+
Motiivia+miksi+sellaiseen+ryhtyisit++on+kyllä+vaikea+kuvitella.
Silloinhan+kävisi+sitten+niin,+että+ns.+naamiot+riisuttaisiin+ja+kaikki+tulisi+julkiseksi.
28.03.2019 17:15
"Ihan+en+nyt+saata+uskoa+että+tosissasi+minua+tahtoisit+nähdä"
Kyllä+minä+ihan+tosissani+voisin+haluta+nähdä+sinut/ihmisen,+jonka+mielestä+ny+olen+äkkiseltään+muistaen,+mm.+narsisti,+työpaikkakiusaaja,+alkoholisti,+ruma++ja+tietoosi+on+tullut,+että+mielenterveydessänikin+on+häikkää.+
Mihin+jälkimmäiseen+liittyy+vihjaus+siitä,+että+meillä+sit+saattaa+olla+yhteisiä+tuttujakin,+kun+kerran+kertomasi+mukaan+joku+on+varoittanut+sinua+minusta.+Myös+aikojen+saatossa+sinulla+ollut+jotain+moitittavaa+lapsiinkin+liittyen.+
Että+totta+hitossa+olis+kiva+nähdä+ko.+ihminen,+ei+siksi+et+olisin+erityisen+loukkaantunut+vaan+enemmänkin+siksi,++että+onko+ihan+aikuinen,+tuttukin+vaiko+tuiki+tuntematon.+
Mutta+joo,+eihän+ny+niin+voi+tehdä,+kun+sitte+ikäänkuin+tunnettaisiin,+kun+täällä+netissä+on+niin+helppo+sanoa+kaikenlaista,+kun+ei+tiedä,+eikä+tunne+toista.+
Mutta+no,+mistäs+sitä+koskaan+tietää+jos+se+tapaaminen+vaikka+tulisikin++mahdolliseksi.+Elämä+kun+on+yllätyksiä+täynnä.
27.03.2019 18:31
Niin+tarkoitatko+sitä,+et+kun+jossain+kohtaa+mainitsin+että+kateus+tai+luulee+toisen+kadehtivan+on+yksi+narsistin+diagnosoinnin+piirteistä.+
En+ny+jaksa+skrollata+mun+mun+mielestä+en+osoittanut+sitä+kenellekkään+henkilölle+vaan+oli+ihan+yleispätevä+tieto+siitä,+että+niin+on,+että+kateus+liittyy+olleellisena+osana+palstan+aihseen.+
Muistikuvani+mukaan+nimmarikin+jonka+kommenttiin+vastasin,+oli+jotain+muuta+kuin+sinun,+ettei+ollut+sinulle+kohdennettu+vastaus,+jos+et+ny+pyrkinyt+esiintymään+vähän+niinku+toisena+ihimisenä.++
En+usko,+että+siinä+lukee+mitään+sellaista,+että+olisi+kohdennettu+nimenomaan+sinuun.+
Että+jos+otit+siittä+itseesi,+se+on+oma+tulkintasi,+että+ns.+osui+ja+upposi
Mutta+joo,+ennenkin+tainnut+sanoa,+et+kun+täällä+ny+näin+pitkään+on+jankattu,+niin+toki+tekisisi+mieli+nähdä+ihan+livenäkin,+millaisen+ihmisen+kanssa+sitä+keskustelee.
26.03.2019 18:08
Et+sitte+muuta+enää+keksi,+vanhoja+ketjuja+ei+mulla+ole+tapana+kaivella,+net+on+niitä+toisten+heiniä,+kun+jo+pelkästään+se+aikoinaan+käyttämäni+pistepiste+juttu+ärsyttää+mua+
Jotkut+vanhat+palsta+glooriat+näytti+kyllä+sun+mielessä+pyörivän,+kun+olit+niin+loukkaantunut,+että+päätit+sitte+yrittää+uskotella+itselles,+et+se+yhteenlaskutoimitus+ny+kadehtii+kun+sulle+on+vastattu.+Samaan+syssyyn+taisit+mainita,+et+vastaukset+olivat+pitkiäkin,+mikä+myös+oli+sulle+ilm.+tärkeä+pointti.++++
Mitä+tulee+tallentamiseen,+niin++tallessa+on+vaan+ne+muutamat+,+se+missä+yritit+esiintyä+minuna+ja+muutama+muu+joissa+oli+jotain+sellaista+uhkaamisen+makua.++
Ihan+vaan+siittä+syystä,+et+jos+joutuu+joskus+vastamaan+näistä+sanomisistaan+täällä.++Periaatteenani+on,+et+yritän+pysyä+enempi+kulloisessakin+asiassa+ja+pyrin+siihen,+et+kykenen+kyllä+kantamaan+vastuun+kaikesta+tänne+kirjoittamastani.+
Jos+huomaat,+niin+enempi+kommentoin+sinun+asiaasi,+sitä+mitä+kirjoitat,++kuin+sinua+ihmisenä.+Lapsellinen+ja+typeräkin+liittyi+kommenttiisi,+ei+sinuun+ihmisenä.+Kun+taas+sinä+useinkin+kohdistat+kommenttisi+minuun+henkilönä,+kuten+nyt+tässäkin,+olet+tietävinäsi+että+mielenterveydessäni+on+jotain+häikkää.+
Yleensähän+vastapuoli+lankeaa+henkilökohtaisuuksiin+,+alkaa+vihjailemaan+henkilöstä+yhtäsun+toista+kun+ei+enää+pärjää+keskustelussa.+Yleensähän/useimmiten++sinä+käytät+sitä+alkoholi+versiota,+että+tuttua+juttua+on+
Mutta+joo,+mulla+on+vapaa+päivä+ja+jostain+syystä+ny+huvittaa+jankata+taas+sun+kanssa.+
Mitään+järkevän+ihmisen+toimintaa+tää+ei+kyllä+ole,+ettei+tää+ny+kaikkinensa+minunkaan+osalta+ihan+terveen+ihmisen+toimintaa+ole,+mutta+saahan+täs+sivus+selville+yhtä+sun+toista.
26.03.2019 17:26
"Nytkään+et+puolella+sanalla+ole+selittänyt+mitä+tuota+"outoa+ja+asenteellista"?"
+Kuule+kun+se+selitys+löytyy+kyllä+tuolta+ylempää,++yhteenlaskutoimitus
26.3.2019+13:47
Sinä+vaan+et+malta+joko+lukea,+kun+sulla+on+niin+kiire+päästä+vastaamaan+tai+sitten+et+ymmärrä+lukemaasi.
26.03.2019 16:56
"Enpä+ole+tainnu+tuollaistakaan+kertoa"
No+kyllä+sulla+useampikin+kommentti+oli+tuosta+trollista,+mitä+tulee+sitten+siihen+komppaamiseen,+niin+ei+siihenkään+ny+liity+mitään+sen+kummempaa+kuin+olin+samaa+mieltä,+että+aloitus+oli+munkin+mielestä+outo+ja+jatkokeskustelut+asenteellisia
Omaan+kommenttini+liitin+ko.+kommentin+aloituksesta+lauseen+kuten+teen+yleensä+muulloinkin,+et+käy+selväksi+kenen+kommenttiin+vastaan.+
Trolleista+sen+verran,+et+katoin+et+tuos+Poiu+ketjus+mainittiin+,+et+häneen,+siis+poiuun+törmää+työelämä+palstallakin.+jos+oiein+ymmärsin,+mikä+kuullostaa+kyllä+tosi+oudolta.
Etkös+sinä+aikoinaan+siellä+myös+jos+oikein+muistan,+kun+käytit+vielä+sitä+mikä/outo+lmiö+nimmariasi.
26.03.2019 16:27
Niin,+muistan+kyllä+että+kerroit+tunnistaneesi+ko.+trollin+muiltakin+palstoilta.+
No+minä+oon+huono+noissa+trolli+asoissa+kun+käyn+vaan+tällä+palstalla+ja+ei+tule+katottua+kellonaikojakaan,+vaan+enempi+tulee+vaan+keskityttyä+siihen+kommentin+asiasisältöön.+
Joskus++satunnaisesti+saatan+lukea+noita+otsikoita+aloitussivusta,+jossa+on+kaikki+aihealueet.++Tai+vaihtoehtoisesti+jos+etsin+jotain+täsmäasiaa/tietoa,+jonkun+kokemusta,+esim.+joihin+sairauksiin+liittyen.+
Mutt+pikkusen+pitkät+piuhat+sulla+tuntuu+olevan,+kun+vasta+hoksasit,+ko.+kommenttini+oli+päivätty+20,+jolloin+se+trollin+kommenttinikin+oli+siinä+kun+aloin+kirjoittamaan+ja+ny+on+jo+26+päivä
Mut+parempi+myöhään+kun+ei+milloinkaan+jos+kerran+päällimmäiseksi+tunteeksi+jää+hyväntuulisuus.+
Kun+kyllähän+muakin+toi+kadejuttu+alkuun+nauratti,+mut+kuten+jo+jossain+kohtaa+totesin,+et+onhan+se+tavallaan+surullistakin.
26.03.2019 16:03
Luultavasti+ainakin+koet+että+aihe+on+kaluttu+loppuun+ja+ne+jotka+eivät+ole+kaluamiseen+osallistuneet+ovat+lapsellisia+ihmisiä+jos+asian+nostavat+esiin+vielä.."
Lues+ny+tuokin+kommenntis+uudestaan,+ettäkö+mun+mielestä+"ne+jotka+eivät+ole+kaluamiseen+osallistuneet+ovat+lapsellisia+.+Miten+sä+jaksatkin+vääntää+kaiken+ylösalaisin.+
Et+hyväksy+totuutta,+sitä+että++ihan+pelkästään+sinulle+sen+osoitin,++en+kenellekkään+muulle+ja+syy+miksi+niin+kommentoin+liittyy+tähän+sinun+omaan+kommenttiisi.+
"Ethän+vain+ole+kade+kun+minäkin+olen+nyt+saanut+vastauksia+eikä+kaikki+keskustelu+olekaan+osoitettu+sinulle?"
Nimenomaan+liittyi+nyt+vain+tuohon++kommenttiisi,+jota+kommentoin+sanoilla+lapsellinen+ja+typerä,++että+turhaa+ny+vedät+ketään+muita+ihmisiä+tähän,+se+oli+ny+tarkoitettu+ainoastaan+sinulle,+ei+muille+ihmisille.+
Edelleen+mun+on+hyvin+vaikea+uskoa+et+kukaan+normi+aikuinen+heittäisi+moisen+kommentin,+et+edes+ajattelis+jotain+tollasta+et+joku+vois+kadehtia+kun+joku+vastaa+jollekkin.+suomi+24+narsismi+palstalla.
26.03.2019 15:33
"Että+jotenkin+nyt+vain+nousi+ilman+muuta+pintaan+ajatus+että+olet+huolissasi+omasta+asemastasi+mitä+tulee+juuri+tietämykseen+uhrista+ja+uhrin+sielunelämästä,+kun+noin+hyökkäsit."
Niin+sinulle+tuli+tuollaista+mieleen,+ihan+mielenkiinnosta+kysyn,+millainen+asema+minulla+sinun+mielestäsi+täällä+on+?
Kun+itse+ny+koen+olevani+kirjoittaja+kirjoittajien+joukossa,+joita+ny+nykyään+on+kovin+vähän.+Ainut+eroavaisuus+muihin+kirjoittajiin+nähden+on,+että+kirjoitan+tällä+rekatulla+nimmarilla,+että+olen+helposti+tunnistettava.
Mitä+tulee+tietämykseen+uhreista+ja+heidän+sieluelämästään.+Niin+aloituksessa+jäi+hieman+epäselväksi+sekin,+että+tarkoitetaanko+jollain+muulla+tavalla+uhriksi+joutunutta,+kun+luki+että+ilman+narsistia
Kun+ihmiset+ny+toki+voi+traumatisoitua/uhriutua+monesta+muustakin+syystä,+myös+omasta+valinnoistaan+,+persoonastaan+johtuen.+Myös+liikenne,+tapaturmat+,+sairaudet,+väkivalta,+raiskaukset,+päihteet,+riippuvuudet,+kuolemantuottamukset+jne.+tuottavat+ns.+uhreja.+
Mutta+no+tosiaan+jatkokeskustelussa+sitten+näyttiin+kuitenkin+puhuttavan+naristien+uhreista,+ainakin+sanat+narsisti+ja+minun+narsistipsykopaattini+siellä+esiintyvät,+et+uhrikeskustelua+ny+kuitenkin+alettiin+käydä+narsistin+uhreista+ja+lähinnä+vaan+sen+oman+kokemuksen+perusteella+
Mutta+kun+sitä++omaa+kokemusta++"minä+narsistin+uhrina"+ja+niitä+omia+valintoja,+tapaa+olla+suhteessa+sen+narsistin+kanssa+ei+voi+kuitenkaan+yleistää+koskemaan+kaikkia+uhreja.+
Että+aloituksen+ny+sit+olis+voinu+tehdä+niinku+itselleen,+kuten+se+sun+päiväkirja+juttus+ja+poiulle+tekemäsi++aloitukset.++Tuo+kommenttisi+"+Mutta+siis+esim.+juuri+minä+en+saisi+miettiä+omaa+osuuttani+enää",+olisi+kannattanut+laittaa+heti+alkuun.+
Niin+tuskin+olisin+kauheasti+lähtenyt+kommentoimaan,+kun+olis+ollu+tieto,+et+juuri+sinun+uhri+kokemuksestasi+haluat+keskustella.+
Nyt+närää+aiheutti+juurkin+se,+et+tehdään+yleisluontoinen+aloitus+ja+keskustellaan+vaan+tietynlaisista+uhreista+sen+oman+kokemuksen+mukaan.+
+Uhreja+ja+uhritumista+on+joka+lähtöön,+että+kannattaa+enempi+lukea+ja+tutkia+sitäkin+puolta,+kun+luettavaa+kyllä+löytyy+siltäkin+saralta,+niin+se+omakin+tietämys+lisääntyy
Laitan+ny+täs+yhden+esimerkin++https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/2559/sipila_salla.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Huomaa+myös+aina+lauseiden/kappaleiden+lopusta+suluissa+oleva+nimi+joka+kertoo+kenen+tutkimuksia+on+käyetty.++Lopussa+myös+on+kattava+lähdeluettelo.
Tää+ny+vaan+tähän,+et+kyseessä+ei+ole+pelkästään+ko.+opinnäytetyöntekijän+tutkimukset+ja+mielipiteet+vaan+taustalta+löytyy+ihan+ammatti+ihmisiä.+Luettavaa+kyllä+löytyy+muualtakin,+mut+pääsääntöisesti+sisältö+on+samankaltaista.+
https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/2559/sipila_salla.pdf?sequence=1&isAllowed=y
26.03.2019 13:47
"Missä+muuten+vastasit+juuri+tuohon+kysymykseen,+kun+kaiken+muun+oletkin+ehtinyt+jo+käännellä+ja+väännellä?Oletko+siis+kade?+"
Kukahan+tässä+ny+haluaa+edelleen+käännellä+ja+väännellä,+yrittää+virittää+omaa+typerää+ja+lapsellista+kommenttiaan+toisen+kontolle.+
Mutta+jatketaan+ny+sit+vielä+vähän,+kuten+olen+todennut,+ko.+väite+oli+typerä+ja+lapsellinen,+vaikea+uskoa,+et+ihan+aikuinen+tuollaista+ajattelis.+
Mikä+juontui+ilmeisesti+siittä,+kun+siteerasin+jo+poistetun+kirjoittajan+kommenttia+aloitukseen+liittyen++olemalla+samaa+mieltä
Niin+aloittaja+sitten+loukkaantui++koska+hän+ei+kyennyt+ottamaan+vastaan+tuota+toisen+kritiikkiä+aloitukseensa+liittyen+ja+minä+kun+tuosta+tietämättä+vielä+siteerasin+sitä+,+niin+hänen+mielestään+täytyi+olla+joku+muu+syy+(kateus)+miksi+aloitusta+kritisoitiin.
Mikä+(+kadehdin+kun+kaikulle+on+vastattu)++alkoi+naurattaa+minua+ja+lähdin+tuota++minun+mielestäni+typerää+ja+lapsellista+kommenttia+kommentoimaan,+et+oikeestiko+joku+luulee+et+joku+kadehtis+toisen+saamia+vastauksia+tällä+palstalla.+
Nyt+kun+taas+tässä+luin+tuon+aluperäisen+väitteen+ja+palasin+vielä+katsomaan+et+kenen+kanssa+on+keskustellut+ja+millaisia+vastauksia+hän+sitten+on+saanut.+Niin+niihin++liittyen+toki+varmaan+itsekustakin+on+mukavaa+jos+syntyy+keskustelua,+kuten+ny+näytti+kaikulla+ja+tuolla+elämänmonimuotoisuudella+olleen.
Mutta+sitten+tuli+tuo+joku+jo+poistetulla+kommentillaan+ja+pilasi+kaiken+kritisoimalla+aloitusta++ja+vielä+kun+minäkin+tyhmä+sitten+siteerasin+hänen+kommenttiaan+.+
Niin+sitten+alkoikin+tulla+sitä+"miksen+minä+saa+kirjoittaa+omista+kokemuksistani+ja+näytti+siellä+olleen+jotain+puhetta+entisistä+ajoistakin",+jotka+asiat+ei+ny+mitenkään+olleet+ajankohtaisia++ja+sitte+sokerina+pohjalla+,+olet+kade+ku+oon+saanu+vastauksia"+
Että+paljon+mielipahaa+siellä+tuntuu+olevan+jo+vuosien+takaa,+joka+ny+sitte+ryöpsähti+pintaan+tässä+kohtaa.+Että+eiköhän+se+herne,+ellei+meloni+ny+ole+siellä+puolella.
Mitä+sitten+tulee+noihin+vastauksiin,+et+joku+vastaa,+niin+näköjään+sekin+on+jollekkin+tuiki+tärkeää.+Mutta+osaako+hän+iloita+siitä,+että+joku+keskustelee+hänen+kanssaan+vaan+onko+se++tärkeämpää,+että+hän+saa+vastauksia.+Kun+tosiaan+se+nyt+nousi+tähän+pääasiaksi+ja+siihen+liitettiin+ajatus,+että+joku(yhteenlaskutoimitus)+kadehtii+niitä.
Itse+ny+oon+tosiaan+tottunut+siihen,+et+nykyään+täällä+ei+ny+kukaan+muu+mulle+vastaile,+kuin+korkeintaan+kaiku,+kun+mun+käsittääkseni+täällä+ei+ny+juuri+muitakaan+ole+minun+ja+hänen+lisäkseen.+
No+tää+ny+oli+tämmönen+episodi,+alkuun+huvittava,+et+oikeestiko+joku+luulee+et+joku+kadehtii+hänen+saamiaan+vastauksia,+mut+tarkemmin+pohdittaessa+surullinenkin.+
Ei+sitä+aina+osaa+ajatella,+et+jollekkin++se,+että+joku+vastaa+hänen+kommenttinsa+,+nousee+niin+arvoon+arvaamattomaan+että+alkaa+luulemaan+et+joku+sitä+kadehtii.+
Toisaalta+taas+ei+voi+niinkään+ajatella,+et+kaikkien+muiden+pitäisi+pidättättyä+ilmaisemasta+omaa+erivää+mielipidettään,+kunhan+se+ei+kohdistu+suoraan+henkilöön+vaan+kohdistuu+asiaan,+kuten+tässä+ensin+aloitukseen+ja+jatkona+hänen+väitteeseensä+et+joku+kadehtii+hänelle+tulleita+vastauksia.
26.03.2019 09:37
"Miten+muutes+sulla+toi+huoli+kademielisistä+koko+ajan+pyörii+päässä?
Jaa,+että+kun+nauraa+toisen+typeryydelle+niin+sun+mielestä+se+on+merkki+huolesta.+edelleen+kademieliset+ny+vaivasi+tuota+ihmistä+,+joka+asian+toi+esille.
Alkuperäisesihän+kyse+on+tästä+parin+päivän+takaisesta+kommentista+joka+oli+tarkoitettu+minulle.+"Ethän+vain+ole+kade+kun+minäkin+olen+nyt+saanut+vastauksia+eikä+kaikki+keskustelu+olekaan+osoitettu+sinulle?"
Ensireaktio+tosiaan+oli,+et+ihan+oikeestiko+toi+on+tosissaan,+uskoo,+et+joku+kadehtii+häntä+ku+hänen+kommentteihinsa+on+joku+vastannut.+
Et+melkoista+vääristelyn+tarvetta+ny+sulla.+
No+hän+on+jatkanut+asian+puimista+vielä+tänäänkin,+et+sitä+myöden+ny+sit+vastailen++tähänkin,+etten+usko+kenenkään+kadehtivan+minua,+minulla/minussa+ei+ole+ainakaan+omasta+mielestäni+ole+mitään+kadehtimisen+aihetta.+
Mitä+tulee+nauramiseen,+niin+ei+mua+ny+enää+niin+sama+vitsi++naurata,+meni+ohi+jo+vanha+juttu.+
Että+kaikenlaisia+luulemista+sitä+on++ja+kateushan+ny+toki+kuuluu+palstan+aiheeseen,+onhan+se+mainittu+ihan+narsistisen+persoonallisuushäiriön+kriteereissäkin+
+8.+kateus+(tai+uskoo+muiden+kadehtivan+häntä)
25.03.2019 18:18
Nauraa,+jopa+sun+joo,+
On+tasoja+ja+on+tasoja,+kovinkaan+tasokasta+ei+mun+mielestä+ole+ajatella,+että+joku+kadehtisi+jonkun+saamia+vastauksia+suomi24.+n+narsismi+palstalla.+
Kuten+jo+het+alkuun+totesin,+lapsellista+ja+typerää,+mikä+jälkimmäinenkin+kertoo,+ettei+ny+ihan+fiksua+ajattelua+moinen.+Ts.+sanoen+kommentoin+ihan+tuon+luulee+toisen+kadehtivan+saamiaan+vastauksia+tiimoilta.+
Mutta+joo,+näköjään+se+omien+kokemusten+pohdinta+ei+ny+niin+tärkeää++ookkaa,+vaan+kivempaa+vissiin+on+uhritua+lisää+ja+lisää,++kun+se+yhteenlaskutoimitus+on+niin+kauhee+ihminen+ja+luulee+olevansa+ylempitasoinen.+
Oikeesti+ny+huvittaa,+mut+mun+mielestä+ny+voi+tuoda+esiin,+milloin+toinen+vaikuttaa+juurikin+lapselliselta+ja+typerältä,+kunhan+se+liittyy+ny+johonkin+sillä+hetkellä+esillä+olevaan+asiaan.+
Mutta+joo,+ehkä+sun+kantsis+ny+kuitenkin+palata+siihen+alkuperäiseen+aiheeseesi,+eikä+enää+jatkaa+tätä+"mielenpahoittamisjuttua"+mun+kanssa.+
Aatteles+kuule+jos+joku+vaikka+alkais+kadehtia+kun+vastailet+mun+kommentteihin+tai+vaihtoehtoisesti+kadehtisi+kun+mä+vastailen+sulle.+
Eihän+tälle+ny+voi+muuta+kun+nauraa,+anteeksi+ny+vaan
25.03.2019 12:38
"Mutta+oksenteluusi+et+ole+vielä+syytä+kertonut.+"
Niin+vastasin+jonkun+kommenttiin+liittyen+aloitukseeen.+Syy+miksi+vastasin+oli+että+olin+kutakuinkin+samaa+mieltä+kuin+hän.+
On+kaiketi+se+asia+mitä+nimität+oksenteluksi.+
No+vastatessani+en+tiennyt+että+ko.+kommentti+oli+jo+poistettukin,+mut+tästä+jälkipolemiikista+päätellen+jollain+se+meni+tunteisiin.++
Myös+sen+minun+kommenttini+joka+sisälsi+sen+ed.+kommentin+aloituksen+laadusta+olisi+voinut+halutessaan+myös+ilmiantaa.+
Mut+jostain+syystä+niin+ei+sit+tehty,+vaan+sitten++uhriudutaan,+miksen+minä+saa+kirjoittaa/pohtia+omaa+osuuttani+jne.+Vaikka+kukaan/mikään+ei+estä+kirjoittamista.
Rautalangasta+väännettynä,+että+vaikka+minä+kommentoin+että+palstalla+on+muutama+hassu+ihminen++eikä+aiheesta+ny+enää+juurikaan+mitään+uutta+ole+odotettavissa.+
Niin+minun+mielipiteeni+ei+ole+este+millekkään,+että+niistä+on+ihan+turha+uhriutua,+sen+kun+antaa+palaa+vaan+sitä+omaa+kokemustaan.
Tässäkin+välissä+olisit+voinut+pohta+sitä+omaa+kokemustasi+ja+jatkaa+keskustelua+tuon+sinulle+vastanneen+ihmisen+kanssa.++Mutta+jostain+syystä+sinua+ny+näyttääkin+ny+enemmän+kiinnostavan+minun+kommentointini+ja+niistä+puhuminen.+
Mutta+toi+kadehtimisjuttu,+et+joku+kadehtisi+hänen+saamiaan+vastauksia,+niin+se+kyllä+laittoi+miettimään+et+minkä+ikäisen+/tasoisen+ihmisen+kanssa+sitä+mahtaakaan++keskustella.
25.03.2019 09:22
24 / 223