Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. "Kyllä+minä+tunnen+narsistien+lapsia+ja+he+ovat+onnettoman+surkeita+kaikessa.+He+ovat+aloitekyvyttömiä+jotka+eivät+saa+mitään+aikaan."Niin,+sinä+tunnet+sellaisia+narsistien+lapsia,+jotka+ovat+surkeita+kaikessa+eivätkä+saa+mitään+aikaan.+Toivottavasti+he+eivät+kuitenkaan+ole+sinun+lapsiasi.+Minä+en+tunne,+mutta+en+usko+että+kaikki+narsistien+lapset+ovat+kuvamaasi+kaltaisia.+Kuten+sanoin,+narsistien+lapsesta+saattaa+kasvaa+myös+narsisti+ja+joistakin++tuiki+tavallinen+perustallaajaToisaalta+kuitenkin++kirjoitit+että+muiden+palvelijana+he+ovat+erinomaisia.+Etteivät+ny+sitten+kuitenkaan+aivan+surkeita+kaikessa.+Tunnen+kyllä+muutaman+ihmisen+jotka+ovat+aloitekyvyttömiä,+mutta+heillä+sitten+on+taustalla+joko+masennus+tai+skitsofrenia+diagnoosi.+Toki+heilläkin+on+huonoja+päiviä+,+jolloin+ei+jaksa+juuri+mitään+ja+välillä+hyviä+päiviä,+jolloin+kykenevät+tekemään+yhtä+sun+toista.Mitä+tulee+hyväksynnän+hakuun,+niin+kyllä+tuttu+aihe,+mutta+onneksi+kun+siihen+tutustuu,+niin+oppii+uudenlaisia+ajatuskuvoita+ja+ehkä+ikäkin+vaikuttaa,+että+tulee+itsekkäämmäksi,+kun+elämänkaari+on+lähtenyt+laskusuuntaan.+Mutta+joo,+sinä+kun+ny+tunnet+näitä+narstien+lapsia+ja+tiedät+heidän+ongelmansa.+Niin+onko+mieleesi+tullut+puhua+heidän+kanssaan+tästä+aiheesta,+auttaa+heitä+löytämään+oma+itsensä+ja+omat+voimavaransaMitä+tulee+naiviuteeni,+niin+kyllä+joo,+mielummin+pikkusen+naivi,+joka+uskoo+hyvyyteen,+kuin+kyyninen,+joka+etsii+vikoja+jokaisesta+kohtaamastaan+ihmisestä.
  2. "Tuo+johtuu+siitä+että+narsisti+on+tehnyt+lapsilleen+ruokaa+silloin+kun+he+eivät+ole+kyenneet.+Siis+silloin+kun+narsistin+lapset+ovat+olleet+lapsia."Niin+kun+narsisti+on+tehnyt+lapsilleen+ruokaa+silloin+ku+he+ovat+olleet+lapsia,+niin+ko.+lapset+eivät+sitten+aikuisina+osaa+tehdä+ruokaa,+siivota+tai+pyykätäKuullostaa+hivenen+oudolta,+eikös+se+ole+luonnollista,+että+vanhemmat+tekevät+lapsilleen+ruokaa,+silloin+kuin+lapset+eivät+ole+itse+siihen+kyenneet.+Mulla+on+kolme+aikuista+lasta,+ja+silloin+kun+lapset+oli+lapsia,+vielä+teini+-iässäkin+niin+suurimman+vastuun+ruuanlaitosta+ja+kodin+hoidosta+kannoin+minäMutta+sitten+aikoinaan+kukin+vuorollaan+muutti+omilleen,+jonka+jälkeen+he+kyllä+minusta+huolimatta+ovat+osanneet+hoitaa+oman+taloutensa,+niin+ruuanlaiton,+siivouksen+kuin+pyykkäyksenkin.++Jonkinlaisen+selvitymispaketin+toki+laitoin+mukaan,+oli+kattilaa,+kauhaa+ja+kapustaa+yms.+päällimmäisenä+jokaiselle+lapselle+koulusta+saadun+kotitalouskirjan,+jossa+on+ohjeita+niin+siivoukseen,+pyykinpesuun+kuin+ruanlaittoonkin.+Toisinaan+saattavat+kysyä+jotain+ruoka+ohjetta+tai+niksejä+siihen+miten+saada+pesukoneesta+tunkkainen+haju+pois+yms.+Vastavuoroisesti+kun+käyn+heillä+niin+valmiiseen+pöytään+saa+mennä.+Toki+heidän+ruuat+ja+lepomukset+ovat+nykyaikaisempia+ja+maustetumpia+kuin+minunPikkusen+ihmetyttää+kyllä+jos+narsistin+lapset+eivät+osaa+toimia,+tehdä+yksinkertaisiakaan+asioita++omassa+taloudessaan.+Toki+ymmärrän+että+narsisti+voi+luulla+niin,+etteivät+lapset+osaa,+mutta+oudolta+kuullostaa+jos+lapsetkin+itse+ajattelevat+niin,+ettei+kannata+yrittää+opetellakkaan,+kun+ajattelevat+etteivät+osaa+hoitaa+omaa+talouttaan.+Mitä+tulee+virheisiin,+niin+toki+itsellekin+kommelluksia+on+tullut+nuorena.+Oletettavasti+jokaselle+joskus,+jotain+palanut+pohjaan,+tai+kiehunut+hellalle,+jääny+raa'ksi+tai+lepomukset+eivät+kohonneet,+kakut+repeilleet+jne.Itsekin+muistan+ekan+pullataikinani,+sitä+tuli+paljon,+eikä+meillä+silloin+ollut+pakastinta.+Niin+heitin+liiat+taikinat+roskiin.+Illalla+sitten+huomasin,+et+roskiskaapin+oli+raollaan+ja+lattialle+oli+valunut+jotain+"mönjää"+Taikinahan+se+oli+jatkanut+kohoamistaan+lämpöisessä+roskiksessa+ja+tursusi+yli+äyräiden.+No+joku+voi+leimata+moisesta,+mutta+kantsiiko+siittä+niin+välittää,+elämää+se+vain+on+joskus+vaan+epäonnistuu,+muutkin+mokaaMinun+on+vaikea+uskos,+että+yleisluontoisesti+narstien+lapset+olisivat+osaamattomia+ja+avuttomia+normaaleissa+kotitöissä+yms.+Eri+asia+sitten+on+ongelmat+itsetunnon+suhteen.
  3. "Voi+olla+tietenkin+sekin+mahdollista,+että+olisit+nerokas+trolli,+mutta+se+ei+haittaisi+ainakaan+minua+lainkaan.+Jollekulle+nämä+voisivat+silti+olla+tarpeellisia+keskusteluja+jonkin+oman+elämänsä+asian+kannalta"Niin+edellisellä+vilkaisullani+sattui+silmiinin+tuo+trolli+sana+ja+piti+ny+vähän+skrollailla,+et+missä+asia+yhteydessä+se+on+mainittu,+kun+toisinaan+itselläkinkin+tuokin+mahdollisuus+on+useasti+tullut+mieleen.+Onko+ko.+toiminta+pakonomaista+vai+tarkoituksellista,+jolloin+jälkimmäisessä+tapauksessa+varmaankin+kokee+vallan+tunteita+tyyliin+"ette+voi+minulle+mitään"Toki+jos+kyseessä+on+tuo+mainittu+Asperger+ominaisuus+niin+tässähän+tulee+samalla+rautaisannos+tietoa+Aspergerista,+vaikka+toki+heissäkin+lienee+monenlaisia+variaatioita,+eikä+monetkaan+ilm.+pidä+kovinkaan+suurta+älämölöä+itsestään.Itselläni+ny+tuossa+on+yks+hyvinkin+tuttu+ihminen+elävässä+elämässä,+jonka+nykyistä+tarkkaa+diagnoosia+en+tiedä,+mutta+hänkin+on+löytänyt+tän+somemaailman.+Ongelmaksi+vaan+on+hänen+kohdallaan+tullut+jotain+sellaista,+että+hän+jakaa+ja+julkaisee+liian+paljon+ja+liian+nopeasti+lyhyen+ajan+sisällä,+jolloin+hänet+ns.+bannataan+säännöllisin+väliajoin,+jolloin+hän+joutuu+tekemään+aina+uuden+ja+uuden+profiilin.+Joku+ystävällinen+sielu+toi+tämän+asian+esiin+hänelle,+mistä+se+saattaa+johtua,+kun+ihmetteli+miksi+ei+pääse+profiliinsa,+johon+totesi+itsekin,+että+voihan+se+niinkin+olla,+mutta+toimintatapojaan+hän+ei+ole+kyllä+muuttanut.++Sama+menoo+jatkuu+vaan+ja+taitaa+olla+jo+kolmas+profiili+luotuna+täs+viikon+sisään.+No+tää+suomi24+ei+ilm.+sillain+ole+niin+valvottu,+että+täällä+tuollainen+toiminta+menee+lävitse,+ylläpitoa+ei+juuri+tunnu+kiinnostavan+keskustelujen+laatu+ja+ilm.+enimmän+valvonnan+suorittavat+käyttäjät+ja+robotti+sit+blokkaa+pois+joidenkin+tiettyjen+sanavalintojen+vuoksi.+No+oli+ny+kuin+oli,+pakonomaista+vaiko+tarkoituksellista+niin+jokseenkin+surullista+se+kuitenkin+on,+jos+elämä+on+vaan+tämmösellä+palstalla.+Toki+on+lupa+olla+yksin+ja+vaikka+erakoitua,+mutta+vaikuttaahan+tää+jo+fyysiseenkin+hyvinvointiin+jos+kaikki+valveilla+oloaika/koko+elämä+kuluu+näytön+äärellä.
  4. "+Asperger+tuntea+toisen+tunteet+hänen+kannaltaan+kuin+ominaan+ehkä+voimakkaamminkin+kuin+nt+ihmiset."Niin,+en+tiedä+onko+noin,+että+jos+vaikka+toinen+ihminen+kertoo+olevansa+masentunut,+niin+As-ihminen+tuntee+olevansa+vielä+masentuneempi.+Tai+jos+joku+kertoo+olevansa+rakastunut,+niin+As-ihminen+kokee+olevansa+enemmän++rakastunut.+Ehkä+se+As-ihmisten+ominaisuus,+omia+toisen+tunteita+itselleen,+mutta+kyse+ei+ole+empatiasta.+Empatia+kun+tarkoittaa+toisen+ihmisen+huomioimista+ja+aktiivista+kuuntelemista+ja+pyrkimystä+ymmärää+hänen+tilantensa+ja+tunteensa.++Siihen+ei+kuulu+sanonta+"tiedän+miltä+sinusta+tuntuu+tai+minusta+tuntuu+samalta,+saati+että+toinen+panisi+paremmaksi,+minä+olen+masentuneempi+kuin+sinä""Se+mitä+itse+olen+lukenut+Aspergereihin+liittyen,+niin+heidän+ongelmansa+liittyvät+juurkin+sosiaalisiin+suhteisiin,+vuorovaikutukseen++ja+tunnetaitoihin.+Ilmeistä+on+myös+etteivät+he+hevin+suostu+sulautumaan+ns.+omaan+viitekehykseensä.++Jonka+toit+esiin,+kun+jossain+kohtaa+olen+ehdottanut+sen+Asperger+aihepiiriin++menemistä+jossa+sinua+ymmärrettäisiin+paremmin.+Heillä+on+vaikeuksia+ottaa+muita+ihmisiä+huomioon,++tunnistaa+toisen+tunteita,+mikä+toki+saattaa+osaksi+johtua+siitäkin,+etteivät+he+malta+kuunnella+mitä+toinen+ihminen+sanoo+jos+asia+ei+kosketa+heitä+milään+tavalla,+liity+heidän+omiin+kiinnostuksen+kohteisiinsaOsaksi+se+kyvyttömyys+empatiaan+saattaa+johtua+siitäkin,+kun++Assit+eivät+ole+niinkään+kiinnostuneita+muista+ihmisistä+ja+heidän+elämästään/ajatuksistaan+sinällään,+vaan+enempi+heille+on+tärkeitä+ne+omat+kiinnostuksen+kohteet+ja+mahd.+ystävätkin+ovat+niin+kaukana,+ettei+tarvitse+heitä+tavata+ainakaan+kovin+usein+jos+ollenkaan.++Tämmösiä+mietteitä+tähän+kohtaan.+Monesti+miettinyt+että+mistä+itse+voi+tietää,+olenko+minä+empaattinen.+Mielestäni+sen+asian+määrittelee+se+toinen+ihminen+kokeeko+hän+tulleensa+kuulluksi+ja+ymmärretyksi+omassa+asiassaan+ja+jos+mahdollista+kokee+olonsa+helpottuneeksi+tai+ajatuksiensa+selkiintyneen+ku+on+saanut+purkaa+omaa+mieltään.
  5. "Kyllä+koska+olen+erittäin+voimakkaan+empaattinen+ja+eläydyn+erittäin+syvästi+ytimiäni+myöden+toisen+puheeseen+niin+että+sitä+kuunnellessanikin+se+täyttää+koko+tajuntani+ja+tunteeni+niin+että+tuskin+erotan+sitä+itsestäni"Niin+palstalla+kun+ei+juuri+muutakaan+ole,+niin+poikkeuksellisesti+tuli+vilkaistua+tätä+poiun+ketjuakin+täältä+loppupäästä++kun+luvalla+sanoen+ihan+kaikkea+"luuri+sitä+,+luuri+tätä"+ei+vaan+jaksa+lukea.+Huomio++sitten+kiinnittyi+tuohon+empatia+sanaan+jälleen+kerran,+koska+minusta+poiun+tulkinta+empatiasta+on+väärä.+Ennemminkin+minun+mielestäni+++poiun+kohdalla+on+ilmeisesti+kyse+sympatiasta,+kuten+hän+itsekin+miten+ikäänkuin+imaisee+toisen+tunteet+itseensä+niin+ettei+enää+erota+itseään+toisesta.+"Sympatia+(kreikan+sanasta+sympátheia,+myötätunteminen)+tai+myötätunto+tarkoittaa+toisen+henkilön+mielihyvän+kokemista+omana+mielihyvänä+(myötäilo)+tai+tuskan+ja+mielipahan+tuntemista+mielipahana"https://fi.wikipedia.org/wiki/SympatiaEmpatia+taas+tarkoittaa+kykyä+asettua+toisen+ihmisen+asemaan"Empatia+tarkoittaa+kykyä+ymmärtää+mitä+toinen+ihminen+kokee+tämän+näkökulmasta,+eli+itsensä+asettamista+toisen+henkilön+asemaan.+Empaattisessa+vuorovaikutuksessa+henkilö+ymmärtää+toisen+henkilön+tunteethttps://fi.wikipedia.org/wiki/EmpatiaEmpatiassa+tosiaan+pyritään+asioita+käsittelemään+sen+TOISEN+ihmisen+näkökulmasta,+ei+ole+kyse+siittä+miltä+itsestä+tuntuu,+eikä+ole+tarkoitus+tuntea+samoin,+vaan+kyse+on+sen+toisen+ihmisen+tunteista,+että+ymmärtää+miksi+se+toinen+tuntee+niinkuin+tunteeVaikka+viime+aikoina+ei+ny+juurikaan+ole+näitä+poiun+juttuja+tullut+luetuksikaan,+niin+uskallan+kuitenkin+olla+sitä+mieltä,+ettei+hän+kykene+syystä+toisesta+asettumaan+toisen+ihmisen+asemaan,+vaan+hän+ajattelee+kaiken+omasta+näkökulmastaan+käsin.+Mutta+joo,+onhan+sympatialla+toki+paikkansa+silläkin,+se+vaan+on+kovin+tilannekohtainen,+eikä+johda+yleensä+sen+kummempaan
  6. "No+eiköhän+joka+ihmisessä+ole+ny+muutakin+kuin+pelkkä+sukupuoli."Niin+tarkennan+vielä+tuota+kommenttiani+siltä+osin,+että+jokainen+ihminen+on+ollut+lähtökohtaiseksi+jonkun+lapsi+joka+kasvanut+aikuiseksi.+Hän+voi+olla+perheen+ainut+lapsi+tai+jonkun+sisar+tai+veli,+jonkun+äiti+tai+isä,++mahdollisesti+mummokin,+tai+hän+voi+olla+lapseton,++sairas,+terve,+työtön,+eläkkeellä+oleva++tai+työssäkäyvä,+jolloin+hänellä+saattaa+olla+mikä+tahansa+ammatti+identiteetti.Variaatioita+ihmiseen+liittyen+on+lukemattomia+vielä+jos+lähdetään+perkaamaan+hänen+ominaisuuksiaan,+vaikuttaako+hän+hiljaiselta+vai+puheliaalta,+älykkäältä+vai+tyhmältä,+vaikuttaako+hän+ilkeältä+vai+kiltiltä+jne.+Minusta+kuullostaa+hieman+oudolta+jos+joku+ensimmäisenä+tietoisesti+ajattelee+sukupuoli+identiteettiä+kohdatessaan+toisen+ihmisen.En+ainakaan+itse+moista+erikseen+tietoisesti+ajattele,+tapaan++vain+ihmisen+ja+sitten+jutellaan+mistä+ny+jutun+aiheita+tulee.+Minulle+esimieskin+on+minulle+ensisijaisesti+esimies,+oli+nyt+kumpaa+sukupuolta+tahansa.+Toki+automaattisesti+tunnistan+hänet+joko+mieheksi+tai+naiseksi,+mutta+tietoisesti+en+sellasta+ajattele,+saati+että+ajattelsiin,+että+millainen+hän+seksuaaliselta+suuntatumisvaihdoltaanAsiat+asioina+ja+ihmiset+ihmisinä.++Mutta+joo,+kerroit+tosiaan,+että+olet+kiinnostunut+aiheesta,+tutustut+aiheseen.+Hyvä+niin,+mutta+oli+ny+kuinka+oli+,+niin+joutuu+elämään+tässä+maailmassa+jossa+ihmisiä+on+joka+lähtöön.++Ehkä+se+on+niin,+että+jos+paneutuu+intohimoisesti++asiaansa,+niin+kokee,+että+joku+yks+juttu+on+ylitse+muiden+ja+kaikki+muut+ovat+vääränlaisia,+jolloin+ei+enää+näe+metsää+puilta,+millä+tarkoitetaan+jotain+sellaista+ettei+näe+kokonaisuutta+kun+takertuu+johonkin+yksityiskohtaan.+Silloin+kannattasi+ehkä+relata+vähän+ja+yrittää+ajatella,+minä+olen+mitä+olen,+muut+ihmiset+olkoon+sellaisia+kuin+ovat.+(tämäkin+kommenntti+vain+mielipide,+ei+tarkoita,+että+sinun+pitäisi+ajatella+niin)Sinä+olet+edelleen+sinä+ja+sinulla+on+omat+ajatuksesi.+Ihan+samoin+on+kaikilla+muillakin+ihmisilläAhas,+oli+jo+ehtinyt+vastatakkin,+kun+minä+vielä+kirjoittelin+lisäystä+edelliseen.+Mitä+äkkiseltään+vilkaisin,+kommettisi+sävy+on+edelleen+hyökkäävä.+Mutta+en+ny+itse+ainakaan+ole+kohdannut+ihmisiä+jotka+haluavat++puhua+vartavsten+nimenomaan+seksistä,+poislukien+hän+jonka+johdosta+tänne+aikoinaan+tulin.+Tällä+palstallakaan+en+ole+sellaista+havainnut,+keskustelut+soljuvat+muissa+asioissa.+Toki+silloin+aikoinaan+siinä+ko.+suhteessa+seksistä+puhuminen+osaltaan+kuului+kuvioon+kun+suhde+oli+kyseenalainen+ja+tavatessa+sitten+oli+seksiä.+Mitä+tulee+trans+ihmisiin,+en+tosiaankaan+tunne+henk.+koht+ketään,+enkä+edes+kuvittele+tuntevani.+Esimerkkini+liittyi+lapsuuteen,+aikaan+jolloin+noille+asioille+ei+ollut+edes+nimeä.
  7. "On+se+aikamoista+hyihittoa+jos+ei+muuta+löydy+ihmisestä+kuin+sukupuoli,"No+eiköhän+joka+ihmisessä+ole+ny+muutakin+kuin+pelkkä+sukupuoli.+Itse+ny+liikaa+kiinnität+tuohon+asiaan+huomiota,+kun+ovat+omasta+mielestään+miehiä+ja+naisia.+Maailma+ny+vaan+on+rakennettu+sellaiseksi,+ei+se+ole++yksittäisten+ihmisten+syy,+että+ihmiset+mieltää+itsensä+mieheksi+tai+naiseksi.+Maailma+toki+muuttuu,+ettei+tiedä+mitä+tulevaisuus+tuo+tullessaan.+Ehkä+jonain+päivänä+sitten+on+nin,+että+käsitteet+mies+ja+nainen+jäävät+pois+ja+käytetään+nimitystä+henkilö,+ihmisestä+puhuttaessa.Sitä+odotellessa+joutuu+sitten+sietämään,+että+tässä+nykyisessä+maailmassa+jotkut+kokevat+olevansa++miehiä+ja+naisia+ja+toiset+kokevat+olevansa+sitten+jotain+muuta.+Ei+ole+syytä+vihata+erilaisuutta+tässäkään+aiheessa.+Ihmisiä+vaan+ollaan+kaikki+tyynni.+Ollaan+sitte+mitä+ollaan,+miehiä,+naisia+tai+muunsukupuolisia.Mutta+joo+jännä+juttu+tuo+miten+vähemmistötkin+sitten+alkavat+vihaamaan+toisten+erilaisuutta.+Hiljattain+katsoin+elokuvan+joka+sivuaa+tuota+asiaa.+https://areena.yle.fi/1-307605Siinäkin+eri+etniset+ryhmät+halveksivat/alistivat+toisiaan,+vaikka+yhtäkaikki+he+kaikki+olivat+jotain+muuta+kuin+valtaväestö.+Tällä+hetkellä+tunnutaan+mailmassa+elettävän+ns.+vastakkain+asettelun+aikaa.+Jos+et+ole+puolellamme,+olet+meitä+vastaan.+Mutta+joo,+hyvä+juttu,+että+olet+ns.+löytänyt+itsesi.+Ehkä+jonain+päivänä+pääset+siihen+vaiheeseen,+että+olet+itseesi+ja+elämääsi+tyytyväinen+ja++onnellinen+ilman+että+sinun+täytyy+mitenkään+syyttävällä+sormella+osoittaa+toista,+joka+ajattelee+eri+lailla+kuin+sinä,+kokee+itsensä+naiseksi+tai+mieheksi.+Itsekin+kannatan+Pride+liikettä,+jossa+puolustetaan+seksuualivähemmistöjen+oikeuksia,+mutta+käsittääkseni+yksi+heidän+teesinsä+on+jotain+sellaista,+että+ainakin+siihen+joukkoon+vielä+mahtuu+ihan+mies/nais+identiteettikin.+Mitä+tulee+trans+ihmisiin,+niin+henklökohtaisesti+en+tunne+ketään.+Lapsuudesta+muistan,+että+puhuttiin+naapuritalon+sedästä+joka+kuulemma+tykkäsi+pukeutua+naisten+juhlamekkoihin,+mutta+itse+en+sitä+nähnyt.+Lapsen+mielestäkin+hän+toki+oli+erikoinen+kun+oli+yksineläjä,+aina+niin+huoliteltu+ja+hienot+vaatteetkin+ja+hieno+laukku+kuten+naisilla+ikään.Mutta+onhan+se+varmaan+kova+juttu+jos+kokee+syntyneensä+ns.+väärään+sukupuoleen.+Nykyäänhän+lääketieteen+keinoin+voidaan+auttaa+tässä+asiassa+ja+korjausleikkauksia+ja+hoitoa+saa+Suomessa+ihan+perusterveydenhuollossakin.+Mutta+joo,+itsekukin+on+millaiseksi+itsensä+kokee.+Lapsuudessa+olin+tyttö,+sitten+jossain+vaiheessa+nuori+nainen,+sitten+äiti,+keski-+ikäinen+nainen+ja+nyt+mummo.Loppuvaiheessa+elämää+sitten+itse+kullakin+saattaa+se+sukupuoli+identiteeti+laimentua,+kun+ollaan+eläkeläisiä+ja+kohta+pian+sen+jälkeen+meistä+aletaan+puhua+ikäihmisinä+ja+vanhuksina.
  8. "YRITÄT+laittaa+tuossa+taas+jotain+sellaista+minun+päähäni+mitä+siellä+ei+ole."En+yritä,+kunhan+kerroin,+mitä+minulle+tuli+mieleen+kertomastasi,+sanomasi+hyi+hitto+viittasi+minun+mielestäni+loukkaantumiseen.+Ajatus+oli+minun+Saattoi+se+olla+halveksuntaakin+niitä++ihmisiä+kohtaan,+jotka+ajattelevat+eri+tavalla+kuin+sinä.+(Edelleen+tuokin+ajatus+on++minun,+ei+sinun+päässäsi)Samassa+yhteydessä+olin+huomaavina+itsesi+nostatusta+muiden+yläpuolellä,+kommentoit+että+"Onneksi+itse+olen+sentään+edes+vähän+jotain+muutakin.",+kun+toiset+ovat+miehiä+ja+naisia+(ajatus+on+minun,+ei+sinun+päässäsi)Mutta+se,+millaisia+ajatuksia/+tunteita+sinulle+siinä+tilanteessa+tuli+on+vain+yksin+sinun+tiedossasi,+kun+ihmiset+eivät+osanneet+tiedostaa+millainen+sinä+olet.++Kokemus+oli+ainakin+merkittävä,+kun+halusit+sen+ja+muiden+ihmisten+typeryyden+tuoda+tänne+palstallekin.+Mutta+kauhean+vihamieliselta+ihmiseltä+ainakin+vaikutat,+minun+mutu+tuntumani+mukaan.+(mutu+tarkoitta+minusta+tuuntuu)+Mutta+joo,+os+sattuu+joskus+innostun+lukemaan+mitä+muut+muunsukupuoliset/sukupuolineutraalit+ihmiset+ajattelevat+itsestään,+elämästään+ja+suhteistaan+muihin,+niin+saatan+viisastuakkin+ja+maailmankuvani+laajentuu+siltäkin+osin.+Jotenkaan+en+ny+ihan+sinun+tapauksesi/ajatusmaailmasi+mukana+lähde+tätäkään+asiaa+ajattelemaan.+Vaikutat+niin+hyökkäävältä+asiasi+suhteen(ajatus+on+minun,+ei+todiste+siittä+että+olisit+hyökkäävä)+ja+videosikin+oli+kovin+heppoista+kamaa+verrattuna+tärkeään+aiheeseen.+(on+minun+mielipiteeni)Mutta+joo+ny+nukkuun,+öitä+sinnekkin