Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Missä+suhteen+vaiheessa+tuo+on+oikein+todettu,+ettei+loppupeleissä+merkitse+toiselle+mitään?"
No+ihan+suoraan+tuotiin+tuo+asia+tiettäväksi+,+ettet+merkinnyt+ihmisenä+mitään+monellakin+eri+tapaa,+kun+kerroin+etten+enää+halua+tavata+häntä
Niin+heti+alkuun,++asia+tuotiin+esiin+tällä+lauseellla+
"ku+mä+oon+mikä+oon,+niin+ei+mulla+ole+aikaa+eikä+kiinnostusta+ihmisiin+joista+ei+ole+mitään+hyötyä"
Lisää+infoa+tuli+spostiin+gof+menninkäinen+vitsin+muodossa
https://kohokohta.com/huumori/vitsit-golf-menninkainen/
Vielä+aikojen+kuluessakin+kun+silloin+tällöin+otti+yhteyttä,+että+jos+vielä+sitä+seksiä+niin+suoraan+tehtiin+sekin+asia+selväksi,+ettei+hänelle++niin+väliä+ole+kenen+kanssa+kunhan+vaan+vehkeet+sopii+yksiin.+
Tosiaan+minun+lisäkseni+oli+ollut+useita+muitakin+sivusuhteita,+mikä+asiantila+valkeni+minullekkin+vasta+loppupeleissä.+Että+olin+yksi+monista.
Loppupelit+tarkoittaa+tässä+tapauksessa+sellaista+tilannetta,+missä+ihmisen+todellinen+olemus+tulee+esiin.++Sanaa+käytetään+usein+puhekielessä,+mutta+sitä+on+vaikea+selittää,+mutta+jotain+osvittaa+voi+saada+tästäkin
https://www.urbaanisanakirja.com/word/loppupeleissa/
Mutta+joo,+tosiaan+noista+ajoista+on+useita+vuosia,+et+aina+se+pikkusen+ihmetyttää+kun+ihmiset+jaksavat+miettiä+tuiki+tuntemattomienkin+ihmisten+vuosienkin+takaisia+suhteita.+
Miksiköhän?+
Täs+kun+joku+näitä+vanhoja+ketjuja+nostaa+edelleen,+niin+huomaa+toki+et+ai,+toi+oli+se+tyyppi+ja+jotain+muistikuviakin+hänen+tarinastaankin+saattaa+tulla,+mutta+en+ny+kyllä+tänä+päivänä+enää+lähtisi+kenenkään++palstalaisen+vuosientakaista+suhdetta+miettimään.+
Osaisitkohan+sinä+sanoa,+miksi+tää+mun+elämän+episodi+kiinnostaa+niin+kovasti+vaikka+siittä+on+vuosia+aikaa?
29.12.2018 15:12
"Aika+typerä+ja+mustavalkoinen+aloitus.+Ei+asiat+mene+aina+noin.+Oikea+uhri+on+traumatisoitunut+ja+hänellä+varmasti+suuri+tarve+puhua+siitä+exästään.+Hän+hakee+uudesta+suhteesta+turvaa+mitä+edellisestä+puuttui.+"
Kyllä+joo,+mutta+jos+puhutaan+uudesta+suhteesta,+niin+yleensä+se+alkaa+niin,+et+tavataan,+tutustutaan+toiseen,+ihastutaan+ja+rakastutaan+ja+aletaan+puhua+meistä.
Jotenkaan+siihen+ei+mun+mielestä+enää+eksät+sovi+ainakaan+mittavissa+määrin.+
Toki+jos+eksän+kanssa+on+lapsia+niin+joutuu+sitäkin+suhdetta+jollain+tasolla+ylläpitämään+ja+uusi+kumppani+joutuu+asian+hyväksymään,+et+se+eksä+on+olemassa+eronneen+elämässä.+
Jotenkan+en+osaa+ajatella,+et+uuden+kumppanin+pitäisi+hoitaa/ymmärtää+traumatisoinutta+ihmistä+tai+kuunnella+loputtomiin+mikä+pas'ka+se+eksä+oli.+Turvan+hakeminen/saaminenkin+on+mun+mielestä+hieman+kyseenalainen+syy,+aloittaa+uusi+suhde.+
Siinä+vaan+luodaan+kova+paine+sille+uudelle+kumppanille+jos+ajatellaan,+että+hänen+pitäisi+kyetä+parantamaan+traumatisoitunut+ihminen.+Harvalla+ihmisellä+on+sellaista+tietämystä+ja+osaamista.+
Toisaalta+myös+sillä+uudella+kumppanillakin+on+toiveensa+ja+tarpeensa+ja+suhteen+alun+pitäisi+olla+sitä+iloa+ja+onnea+siitä,+että+löytänyt+kumppanin.+Missä+on+se+ilo,+onni,+ihastuminen,+rakastuminen,++jos+toinen+puhuu+vaan+eksästään+ja+omasta+ahdistuksestaan.+
Ennemminkin+ajattelisin,+et+sitä+apua/hoivaa+pitäisi+hakea+muualta+ja+uusi+suhde+sitten+vasta+myöhemmin,+kun+ei+enää+ole+niin+suuri+tarve+puhua+siittä+eksästä+ja+enin+ahdistus,+pelot+ovat+hälvenneet.+
Rakkautta+kaikki+toki+kaipaavat+ja+ansaitsevat,+niin+myös+se+mahdollinen+uusi+kumppani.
28.12.2018 20:33
"+Aivan+ala.arvoista+tekstiä+ja+kommentointia+tulee+suusta,+niin+järkkyä,+että+tyttöystävät+ja+poikaystävät+vedetään+nopeasti+pois+kuuloalueen+ulkopuolelle,+kun+suusta+asiattomuuksia+alkaa+tulla.+"
Niin+kokemusta+on+tuosta,+hyvin++törkeitä+kommentteja+ulkonäöstä+ja+jopa+alapään+asioista+ja+vieläpä+naisihmisen+suusta,+mut+kyseessä+eri+ihminen,+kuin+hän+jonka+vuoksi+tänne+palstalle+aikoinaan+tulin.
Kuten+jo+tuolle+"jokin+särkyi"+ihmiselle+kommentoinkin,+niin+siihen+mun+menneeseen+suhteeseen+ei+lapset+kuuluneet,+syystä,+et+suhde+oli+mikä+oli+ja+molempien+lapset+elivät+jo+omaa+elämäänsä,+eivätkä+olleet+tietoisia+suhteestamme.+Etten+tiedä+tarkalleen+millainen+suhde+hänellä+oli+lapsiinsa.
Mutta+jotain+hämminkiä+se+muinainen+aiheutti+lähipiirissäni,+mm.+eräässä+tapahtumassa+tapasi+miniäni,+jonka+seurassa+olin.++Hän+oli+sanonut+miniälleni+jotain+vähemmän+mukavaa.+
Miniä+ei++suoraan+sanonut+mutta+hänen+äänensä+ja+olemuksensa+puhuivat+omaa+kieltään.+Edelleen+toisessa+tapahtumassa+oli+läsnä+eräs+ystäväni,+jolla+hän+myös+oli+sanonut+jotain,+jota+ystävä+kommentoi,+että+olipa+sillä+miehellä+erikoiset+puheet.+
Edelleen+myös+eräässä+tapahtumassa+tapasi+tyttäreni++ja+myös+tyttärelleni+oli+sanonut+jotain,+josta+tytär+oli+kovasti+loukkaantunut+ja+tuohduksissa.+Kun+yritin+tivata+että+mitä,+niin+tytär+ei+kertonut,+muuta+kuin+että++että+puhui+rumasti+minusta.+
Että+kyllä+se+oikea+narsisti+on+hyvin+ilkeä+myös+vähän+vieraammillekkin.
28.12.2018 15:47
Väärin+meni,+ylt+tarkoittaa+yhteenlaskutoimitusta.+
Nimimerkki+tuli+siittä+kun+ennen+rekisteröimistä+tein+niitä+systeemin+vaatimia+yhteenlaskutoimituksia,+jolloin+mua+alettiin+nimetä+milloin+summalausekkeeksi,+yhteenlaskutoimitukseksi+joka+sit+lyheni+yltiksi+ja+vielä+lyhyemmin+ylt:ksi
Mitä+taas+tulee+trolleihin,+niin+sellainen+en+ole,+vaikka+ärsytänkin+joitain+henkilöitä+riippumatta+siitä+onko+kommenttini+tarkoitettu+heille+vai+ei.++Monesti+porua+on+syntynyt+siitäkin+kun+en+vastaa.+Et+teet+niin+tai+näin,+niin+aina+väärin+jonkun+mielestä.++
Mut+uskoisin,+et+sinä+ny+olet+liikkeellä+tässä+mielessä
"Sanaa+käytetään+usein+väärin+tahattomasti,+mutta+joskus+myös+tahallisesti+lyömäaseena+kanssakirjoittajia+vastaan.+Pelkkä+kritiikki+tai+eriävä+mielipide,+radikaalikaan+sellainen,+ei+vielä+ole+trollausta,+ellei+tavoitteena+ole+ärsyttäminen"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet)
Mutta+joo+näitä+muhun+kohdisteneita+kommennteja+on+ny+taas+tullu+viime+päivinä+useita,+et+tais+se+"kävelyonluvallista"+tyypin+hiljattain+esittämä+ennustus/uhkaus++käydä+toteen.
27.12.2018 21:30
Vielä+vähän+tuosta+lopustasi,+en+ihan+päässyt+jyvälle+mitä+mahdoit+tuolla+"tasan+taisi+ne+möhömahat+lopulta+mennä."
Piti+oikein+käydä+spostissa+tarkistamassa,+kun+on+niin+vanhaa+asia,+että++mitä+sanaa+siellä+käytettiin+mut++siellä+sitä+muinaista+kuvattiin+hivenen+toisin,+ei+käyetty+tuota+sanaa.+
Itsekään+en+ole+kyseistä+möhömaha+sanaa+käyttänyt,+ymmärtääkseni+se+tuli+kaikulta,+hän+kun+on+enemmän+on+ulkonäkökeskeinen.++Tosiaan++vuosia+sitten+rohkenin+epäillä+että+mukamas+kaikki+narsistit+ovat+älykkäitä,+kauniita+ja+komeita.+mikä+oli+aiheena+niihin+aikoihin,+ikäänkuin+tavallisen+näöinen+ei+voisi+olla+narsisti.+
Asiani+tueksi+aikoinaan+sit++kerroin,+et+se+muinainen+tyyppi+,+oli+ihan+tavallinen,+keski+ikäinen+suht+lyhyehkö+vatsakas+herra,+jollaisia+tulee+päivittäin+vastaan+kadulla.+
Millä+kommentillani+sit+aiheutin+aikoinaan+melkoisen+paskamyrskyn+tällä+palstalla++ja+näköjään+se++jotakuta+kaivelee+edelleen.++
Mut+joo,+tää+on+tämmöstä,+joku+ei+voi+vaan+unohtaa+ja+viha+koetusta+loukkauksesta,+narsistitko+mukamas+tavallisia,++leimahtaa+aika+ajoin.
27.12.2018 12:57
Jahas+mistähän+maineesta+ny+on+kyse.+
Kuule+kun+ei+muhun+ny+mitään+erityistä+mainetta+liity+jos+ny+puhutaan+ihan+reaalimaailmasta.+Nää+palstajutut+on+sitte+ihan+asia+erikseen,+kun+takerrutaan+johonkin+yhteen+asiaan,+vaikka+ihminen+ny+on+paljon+muutakin.
Mutta+onhan+tää+huvittaakin,+että+ku+mulla+on+ollut+vuosia+sitten++tarra+peilissä,+niin+se+on+näköjään+laitettu+visusti+muistiin.+
Tosiaan+on+totta,+että+aikoinaan+eteisen+peilissäni+oli+yläkulmassa+pieni+tarra+jossa+luki+"sinä+olet+kaunis",+ko.+tarra+tuli+jostain+ostosten+kylkiäisenä.+
Laitoin+sen+peilin+ylänurkaan+syystä,+että+kun+mulla+oli+niihin+aikoihin+se+sijaislapsi,+joka+kovasti+mollasi+itseään+rumaksi,+niin+ajattelin,+et+josko+jotain+muutosta+sais+sillä.+Tosiaan+sitte+usein++kehoitin+häntä+katsomaan+sinne+yläkulmaan+ja+kyllä+se+vaan+toimi,+sai+hymyn+huulille.++
Niin+hänellä,+itselläni+ja+monella+muullakin,+joka+siihen+katsoi.++
Oli+ny+kyse+kenestä+tahansa+niin+hymyilevä+ihminen+näyttää+kauniimmalta,+varsinkin+jos+hymy+ulottuu+silmiin+asti.+Toki+senkin+teho+aikaa+myöden+haalistui,+eikä+koko+tarraa+ees+tullu+enää+huomiotua.+Mut+teki+tehtävänsä+sen+ajan+mihin/kenelle+se+oli+tarkoitettukin.+
Ettei+sekään+ny+sen+kummemmpi+juttu+ollu+ja+sinne+se+niin+peili+kuin+tarrakin+on+jääny+entiseen+asuntoon,+kun+viitisen+vuotta+sitten+muutin+pois,+eikä+peili+ei+ollut+omani/seinästä+irottettavissa.
Että+jotensakin+hassua+tosiaan,+et+yksi+pieni+tarra+tuntemattoman+ihmisen++peilissä,+aiheuttaa+reaktion/negatiivisia+tunteita+vielä+vuosien+päästäkin.+
Aikas+käsittämätöntä+kyllä
27.12.2018 12:28
No+pointtiasi+en+ymmärtänyt+ja+edellisessä+ny+vaan+kävin+lävitse,+et+mitä+tässä+ny+on+kommentoitu+minusta,+et+en+ny+suuremmin+ole+hyökännyt+ketään+kohtaan.+
Mutta+tosi+oudolta+tuntuu+et+joku+ajattelee+narsismi+palstalla+kirjoittavaa+tuntematonta+henkilöä+jouluaattonakin,+varsinkin+kun+tuosta+vihaa+aiheuttavasta+kommentistani+oli+jo+jouluaattona+kulunut+kuukausi.
Jotenkin+ny+vaan,+ajattelen,+et+täytyy+olla+tosi+turhautunut+ja+ilmeisen+yksinäinen+ihminen.+Ihan+liikaa+kiinni+näissä+palstahenkilöissä.+
Mutta+joo,+aloittaja+näyttää+jatkavan+tilanteensa+selvittelemistä+kuitenkin,+et+en+ny+sen+kummempaa+vahinkoa+aiheuttanut+tuolla+kommentillani.+Sulla+ny+vaan+jostain+syystä+meni+tunteisiin+muuan+yhteenlaskutoimitus+jälleen+kerran.
26.12.2018 22:32
Niimpä+niin,+mitähän+väärää+tässä+kuukauden+takaisessa+kommentissa+oli+ja++ketäköhän+kohtaan+hyökkäsin.
"Aloitat+kommenttisi+sanoilla+Rakas+vaimoni.
Miksi+ihmeessä+pitäisi+erota+jos+kerran+vaimosi+on+sinulle+Rakas+"
No+kuukauden+päästä+,+jouluaattona+joku+sitten+päätti+nimitellä+minua+femakoksi+ja+miesten+sortajaksi,+kommenttini+umpitolloksi+ja+ingooravaksi,+mitä+viimeisen+sanan+merkitystä++hän+ei+ehkä+edes+ymmärtänyt.++
Kun+mun+näkemyksen+mukaan+ingooraaminen+tarkoittaa+välinpitämättömyyttä/huomiotta+jättämistä.+No+saattaa+olla+että+ehkä+mun+olis+pitäny+tuon+henkilön+mielestää+jatkaa+keskustelua,+mutta+kun+ei+aloittajakaan+sen+kummempaa+esittänyt+kuin+että+hän+kirjoitti+väärin,+niin+keskustelu+sitten+tyrehtyi+ja+saan+sen+vuoksi+ny+kuraa+niskaani.+
Mut++tosiaan+harmitusta+siittä+on+haudottu+kuukauden+päivän+ja+sit+vaihdettiin+puheen+aihetttaki+ylt:n+ja+katkeriin+ämmiin,+unohtamatta+sitä+ex-kakkostakaan+ja+edelleen+näyttää+ylt+kismittävän.+
Mutta+joo,+tosiaan+katoin,+et+jouluaattonakin+oli+joku+tuommosissa+tunnelmissa,+ajattelee+jotain+veemäistä+palstakirjoittajaa,+niin+onhan+se+surullista
26.12.2018 17:38
Nii-ih.+kommentistani+on+kuukausi+ja+sen+kuukaudenko+sit+oot+märehtiny+asiaa,+kunnes+sitte+yksinäinen+jouluaatto++toi+mieleen+yltin+ja+tuli+tarve+leväyttää+ne+ajatukset+yltistä+tänne+palstalle.+
Onhan+se+surullista,+jos+ei+joulunakaan+ole+muuta+kuin+tämä+palsta+ja+nää+virtuaaliset+ihmissuhteet+täällä,+jotka+eivät+suinkaan+korvaa+aitoja+ihmissuhteita.
Kun+sitä+omaa+elämää+ei+ole,+niin+ajatukset+sit+pyörii+sit+jopa+täysin+tuntemattomien+ihmisten+asioissa+ja+se+mieli+vääntää+niitä+sit+moneen+malliin+oman+mielikuvituksensa+mukaan.+
Niinku+toi+jälkimmäinen+kommenttikin+osoittaa
No+toivotaan+ny+kuitenkin,+et+ens+vuosi+toisi+tullessaan+muutakin+sisältöä+elämään/uutta+ajateltavaa+,+kuin+tää+palsta+ja++ihmiset+täällä,+ettei+ens+joulua+tarvisi+pelkästään+palstalla+viettää
26.12.2018 16:09
Ahas+näytti+ny+poisto+kohdanneen+munkin+postaustani.+
Mut+joo,+saattoi+siinä+jotain+typerää/poistamisen+arvoista+ollakkin,+mut+kokeilen+ny+laittaa+kuitesikin+uudestaan+linkin+jonka+aiheena+on+kritiikki.+
Liittyy+oleellisena+osana++keskustelemiseen,+painoarvo+mun+mielestä+juurkin+tuolla+loppusalla
+"Arvostelijan,+arvioijan+eli+kriitikon+antama+kritiikki+on+subjektiivinen+analyysi+arvosta.+Kriitikko+kritisoi,+eli+antaa+oman+arvionsa+arvolle.+Arvioija+ottaa+kantaa+ja+tulkitsee+arvoa.++"
Erityisesä+vielä+painotus+sana+subjektiivinen+,+jolla+"tarkoitetaan+ihmisen+omakohtaisesta+tulkinnasta+tai+käsityksestä+johtuvaa+ja+usein+myös+puolueellista+näkemystä,+viitaten+subjektin+näkökulmaan"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Subjektiivisuus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Arvostelu
Totuus+ei+ole+yhtä+kuin+omat+ajatukset/näkemykset,+mielipiteet.
21.12.2018 12:27
Vielä+tekee+mieli+laittaa++sulle+tietoa+siitä,+mitä+tarkoittaa+kritiikki,+koska+sinuun+sitä+kohdistuu+hyvinkin+paljon.+Minä+sitä+esitän+yksityishenkilönä,+mutta+sitä+esitetään+myös+muiden+suulla.+
"Kritiikilläkin+on+paikkansa
Arvostelu,+arviointi+eli+kritiikki+(kreikan+sanasta+krinein,+’erottaa,+ratkaista’)+on+arviointia,+jossa+tarkoituksena+on+arvosteltavan+asian+arvon+tutkiminen,+pohtiminen+ja+määrittely.+Kritiikki+on+siis+luonteeltaan+arvottavaa.+Kritiikki+voi+olla+kielteistä,+positiivista+tai+rakentavaa,+jolloin+sen+tarkoitus+on+kehittää+arvoa.+Kritiikillä+voi+myös+vähätellä+arvoa.
Kritiikkiä+esiintyy+kaikilla+elämänaloilla.+Kritisoitava+aihe+voi+olla+aineeton+tai+aineellinen.+Arvostelu+on+pohjimmiltaan+kantaa+ottavaa+sosiaalista+toimintaa.+Kritiikki+on+ihmisen+kommunikaatiota+toiselle+ihmiselle,+tai+se+voi+olla+yhteisön+kollektiivista+mielipidettä+jotain+muuta+kohtaan.+Kritiikkiä+voidaan+myös+estää+ja+hallita.+Joissakin+yhteyksissä+kriittisyyttä+rajoitetaan+tiedonjulkaisua+estämällä+tai+luomalla+pelkoa+kriittisen+tiedon+julkaisijoihin.
Arvostelijan,+arvioijan+eli+kriitikon+antama+kritiikki+on+subjektiivinen+analyysi+arvosta.+Kriitikko+kritisoi,+eli+antaa+oman+arvionsa+arvolle.+Arvioija+ottaa+kantaa+ja+tulkitsee+arvoa"
.
Lainaus+on+wikipedian,+mitä+ny+ei+voi+pitää+mitenkään+erityisen+tieteellisenä,+mut+ihan+simppeli+se+on+tähän+kohtaan.+Josko+ymmärtäisit+asian.+
Sinäkin+esität+kritiikkiä,+jossain+vaiheessa+sulla+luki+jotain+vähemmän+älykkäästä+lähihoitajastakin+jolla+viittasit+minuun.+
No+tukitsin+sen+niin,+että+olit+minulle+joko+vihainen+tai+halusit+minulta+huomota,+mahdollisesti+yritit+saada+minun+houkuteltua+samantyyliseen+kommunikoikointiin.+
Mutta+tässä+nyt+kun+puhut+tieteellisistä+ja+totuudellisista+väitteistä+ja+annoit+ymmärtää,++että+mielipiteet+pitäisi+sinun+mukaasi+pystyä+perustelemaan+tieteellisesti+ja+totuudellisesti.+
Niin+kerros,+miksi+sinun+mielestäsi+tuo+väitteesi+minun+älyykkyydestäni++on+sitten+tosi+ja+tieteellisesti+perusteltu.
+Kun+minä+nyt+kuitenkin+pystyn+perustelemaan+sinun+toimintaasi+kohdistuvan+kritiikkini+esim.+tässä+ketjussa+sinun+aiheen+mukaisesta+keskustelutaidoistasi+ihan+kaikkien+nähtävillä+olevilla+asioilla.
21.12.2018 12:05
Tämä+on+keskustelupalsta+jonka+aiheena+on+NARSISMI,+lukee+tuolla+ylhäällä+Keskustele+narsismista+ja+narsistisesta+persoonallisuushäiriöstä.
Tätä+palstaa+ei+ole+tarkoitettu+keskusteluun+myöskään+tieteestä+tai+totuudesta,+että+turhaan+ihmettelet.++Sinä+vaan+neurologisesta+poikkeavuudestas++johtuen+et+ymmärrä.+Etkä+näytä+ymmärtävän+sittenkään+vaikka+ihan+suoraan+sanoo.+Kaikille+aihe+alueille+on+oma+palstansa.+Jos+jokin+puuttuu,+niin+uuden+aihealueen+voi+ehdottaa+ylläpidolle.+
On+oma+syysi+jos+saat+kuraa+niskaasi,+kun+et+ymmärrä,+et+puhut+ihan+eri+aiheista+kuin+pitäisi.+
Edelleen+kun+tämä+on+keskustelupalsta+ja+kun+ihmiset+keskustelevat+niin+he+esittävät+omia+ajatuksiaan/mielipiteitään.+Niiden+mukaan+sitten+ihmiset+pohtivat,+ovat+jotain+mieltä+joko+erimieltä+tai+sitten+samaistuvat+toisen+kirjoittaja+ajatuksiin+tai+esittävät+oman+näkökulmansa.+
Tällä+palstalla+ei+todistelupakkoa,+itsekukin+lukija+määrittää+uskooko+toisen+puheisiin+vaiko+ei.++Harva+uskoo+ihan+tuntemattomien+ihmisten+puheita+sellaisenaan+ja+vielä+vähemmän+tämmösillä+palstoilla,.+
Tosiaankaan+täällä+ei+ihan+kannata+kaikkea+uskoa,+mistä+syystä+itse+laitan+aina+välillä+tuon,+et+jos+joku+on+oikeasti+avun+tarpeessa,+niin+pitäisi+hakeutua+jonkun+virallisemman+avun+piiriin.
21.12.2018 11:45
"vaan+yrittämässä+kirjoittaa+narsismista+mieluummin+asiatietoa,+"
En+ole+nähnyt+sinulta+juurikaan+tuollaista+asiatietoa+palstan+aiheseen+liittyen
Enimmäkseen+puhut+vain+itsestäsi,+aivovaurioistasi,+luurikokemuksistasii+ja+muista+oireista.+
Asia+on+palstalla+selkeästi+nähtävillä.+
Esim.+teit+aloituksen+aiheenasi+stigmatisointi+liittyen+narsismiin.+Sen+jälkeen+siirryt+sitten+puhumaan+itsestäsi,+väliin+laitoit+videosi+ja+halusit+keskustetevan++siitä,+mutta+itse+et+ole+keskustellut+videosi+aiheesta+ollenkaan.++
Keskustelut+vaan+videoista+ja+niiden+tasosta+verrattuna+tämän+palstan+tietoisuuteen.+Jatkat+sitten+yksinpuheluasi+viestiesi+pilaamisesta/poistamisella+yms.+
Jatkona+näköjään+puhut+tieteestä++ja+totuudesta
Mikä+sinua+estää+kirjoittamasta+aloittamastasi+aiheesta
21.12.2018 11:11
Vielä+hieman+kommentoin+tuota+"loukkaavat+viestit".
Kautta+aikainhan+sinä+olet+pitänyt+minua+"kaikista+kauhimpana/ilkeimpänä"+palstalaisena,+vaikka+omasta+mielestäni+en+ole+mitään+suoranaisia+loukkauksia/hävittömyyksiä+huudellut.
Monesti+jopa+ihmetellytkin+asiaa,+ettei+suoranaiset+ilkeilyt/loukkaukset+tunnu+sinua+haittaavan,+mutta+asiallisempi+kritiikki++kyllä.+Yleensä+myös+kerron,+mihin+kritiikkini+kohdistuu,+kuten+edellisessäkin,+jolloin+arvostelun+kohde,/asiat+mitä+arvostelen,+ovat+kaikkien+nähtävillä.+
"Arvostelu,+arviointi+eli+kritiikki+(kreikan+sanasta+krinein,+’erottaa,+ratkaista’)+on+arviointia,+jossa+tarkoituksena+on+arvosteltavan+asian+arvon+tutkiminen,+pohtiminen+ja+määrittely.+Kritiikki+on+siis+luonteeltaan+arvottavaa.+Kritiikki+voi+olla+kielteistä,+positiivista+tai+rakentavaa,+jolloin+sen+tarkoitus+on+kehittää+arvoa.+Kritiikillä+voi+myös+vähätellä+arvoa.
Kritiikkiä+esiintyy+kaikilla+elämänaloilla.+Kritisoitava+aihe+voi+olla+aineeton+tai+aineellinen.+Arvostelu+on+pohjimmiltaan+kantaa+ottavaa+sosiaalista+toimintaa.+Kritiikki+on+ihmisen+kommunikaatiota+toiselle+ihmiselle,+tai+se+voi+olla+yhteisön+kollektiivista+mielipidettä+jotain+muuta+kohtaan."
21.12.2018 10:11
"Siksi+lähettelenkin+näitä+viestejä+jokseenkin+välinpitämättömästi,+koska+kirjoitteluni+on+pääosin+tavallaan+pilattu+jo"
Niin,+välinpittämättömyytesi+kyllä+näkyy.+Alkuunhan+kummastelinkin+hieman+otsikkoasiasi,+,+ikäänkuin+olisisit+vaan+halunnut+laittaa+tuon+stigma+sanan,+ilman+että+edes+pohtisit+aloituksesi+aihetta+sen+kummemmin.+
Jatkosihan+pitkälti+on+sitten+puhetta+itsestäsi+ja+asiasisältö+ulosteen+koostumukseen+liittyvä.+
En+tiedä+tosiaan,+stigma+sanan++liitit+otsikossasi+narsistiin+sillain+kääntäen,+josta+voisi+päätellä+et+ikäänkuin+toivoisit+ettei+narsisteihin+lätkäistäisi+mitään+häpeäleimaa.
No+sitten+laitoit+jonkun+videon+narsistien+uhreista+saatesanoilla,+et+jokaisen+pitäisi+se+katsoa+ja+siitä+aiheesta+pitäisi+täällä+keskustella,+mutta+et+itse+alusta+keskustelua+mitenkään/et+itse+keskustele+valitsemastasi+aiheesta+mitenkään,+mistä+nimenomaan+haluaisit+keskustella+narsistien+uhrien+liittyen.+
Videon+laittamisen+jälkeen+olet+sitten+siirtänyt+keskustelun+painopisteen+joko+itseesi+tai+tähän+palstaan+ja+olet+tyytymätön+kun+täällä+ei+arvoistasi/tarpeeksi+älykästä+keskusteluseuraa.
+
Tämmöseksihän+tää+palsta+on+sinun+käyttäytymisesi++johdosta++on+muokkaantunut.+
Kirjoitteluasi+ei+ole+kukaan+pilannut,+olet+tehnyt+sen+ihan+itse.+Mikään+ei+estä+sinua+keskustelemasta+narsismista,++mutta+kun+et+osaa+muuta+kuin+keskustella+itsestäsi.
Mitä+tulee+videoosi+niin+en+ole+sitä+katsonut,+enkä+juurikaan+mitään+laittamiasi+videoita,+joista+olet+tehnyt+päätelmän,+että+olen+vähemmän+älykäs,+enkä+tiedä/+ymmärrä+mitään.
Ilmeisesti+ei+moni+mukaan,+koska+keskustelua+ei+synny.+Silloin+tällöin+kyllä+saatan+vilkaista,+mitä,+kenen+tekemiä+ne+ovat.+Välttämättä+videosi+ei+edes+liity+mitenkään+tän+palstan+aiheeseen.+
Joskus+mietin,+et+katsotko,+ymmärrätkö+niitä+itsekään,+kun+tosiaan+minkäänlaista+keskustelua+et+niiden+pohjalta+viritä.,+tyydyt+vaan+toteamaan+tää+on+hyvä.+
Mutta+joo,+tiedon+hankinta+videoita+katsellen+ei+ole+mun+juttu,+ja+kuten+aikoinaan+jo+ilmaisin+mielipiteenäni,+että+tietoa+on+saatavissa+hyvinkin+muista+lähteistä.+Sinä+vaan+ny+virheellisesti+luulet,+et+yuotbe+videot+on+jotain+hienoa+ja+kaiken+viisauden+alku+ja+loppu.+
Mutta+joo+aikoinaan+kun+täällä+enemmän+palstan+aiheesta+narsismi+keskusteltiin,+niin+ihan+noita+Victim+Syndrome+sivustojakin+on+tullu+luettua.+
Mitä+muuten+tulee+narsistien+uhreihin,+niin+hyvinkin+monesti+olen+aikoinaan+yrittänyt+viritellä+keskustelua+siihen+suuntaan,+mut+törmännyt+johonkin+sellaiseen,+että+enimmäkseen+ns.+uhrit+tällä+palstalla+tuntuvat+olevan+yhtälailla+täydellisiä+ja+virheettömiä+kuin+narsistitkin.
Vielä+tekee+kuitenkin+mieli+edelleen+muistuttaa,+että+keskustelu+narsistien+uhreista+tällä+palstalla+on+hieman+kinkkistä,+että+aina+kannattaa+kuitenkin+muistaa+ettei+tää+palsta+ole+mikään+auttamis/tukipalsta.+
Täälä+kun+tahansa+voi+esittää+olevansa+mitä+tahansa+ja+esittää+väitteitä+joiden+todenperäisyys+ei+ole+mistään+tarkistettavissa.+Näissä+narsismi+jutuissa+kun+tuskin+edes+on+olemaassa+yhtä+totuutta,+kun+kaikki+vaikuttaa+kaikkeen.+
Että+jos+oikeasti+tarvitsee+apua+ja+tukea,+pitäisi+sitä+hakea+ns.+virallisemmilta+kanavilta.+Tämä+paikka+ei+ole+sitä+varten.+Kun+ne+narsistitkin+mieluusti+esiintyvät+uhreina+ja+haluavat+auttaa++uhreja
21.12.2018 09:41
Jaa,+muuan+himolissu+ny+aikoinaan+hehkutti+täällä+palstalla+jonkun+Erkin+ihmekeppiä.+
Mut+syytön+olen+sen+asian+suhteen+jos+joku+on+vieny+miehes
Se+muinainen+vaihtoi+silloisen+seurustelukumppaninsa+uuteen+naiseen,+jolloin+minä+poistuin+kuvioista.+Nykyään+ihan+elelee/asuu+sen+kanssa
19.12.2018 23:12
Niin+sen+Erkinkö+?+jolla+oli+kertomasi+mukaan++se+ihmekeppi.+
No+syytön+mä+siihen+olen
19.12.2018 23:04
Jaa,+mene+jatiedä,+Nimimerkin+Aivan+kommentti+oli+mielestäni++ihan+taattua+kaikua,+sitten+tuli+perään+jatkoa+edelliseen,+nimimerkillä++Lisään+vielä,+joka+kuvasi+itseään+tähän+tapaan
"Lisään+vielä+että+mitä+kauemmas+taaksepäin+menemme+sitä+huonommin+harkittua+tekstiä+minulta+voi+löytyä,+juurikin+tuon+aivovamman+takia,+koska+minulla+oli+samaan+aikaan+vaikeita+oireita+eikä+ollenkaan+niin+hetkellisesti.+MInun+ei+tee+hyvää+muistaa+tuota+aikaa+koska+se+laukaisi+äskeisen+kohtaukseni+kun+muistan+tuota+vaikeammin+aivovammautunutta+minääni."
Että+ihanko+poiu+olis+kirjoittanut+tuon,+kertonut+itsestään,+hänkö+se+on+se+trolli,+joka+yrittää+välillä+esiintyä+sinuna,+mut+vahingossa+kertoikin+itsestään.+
No+itse+tosiaan+ajattelen,+et+tais+ny+mennä+vaan+puurot+ja+vellit+(poiut+ja+kaiut)+sekaisin,+sen+verran+omituista+on.+Mut+sattuuhan+sitä,+ettei+aina+trollikaan+muista+kuka/millainen+milloinkin+on.+
Olethan+sinäkin+aikoinaan+ollut+jonkin+sortin+trolli,+yritit+esiintyä+minuna+ja+loit+sen+"palstatutkijan"+roolinkin
19.12.2018 22:59
Otsikkosi+"narsisti+ei+stigmatisoituna"+on+hieman+outo,+mitä+tarkoitat+sillä,+kun+stigmatisointi+tarkoittaa+mun+käsittääkseni+vähän+niinku+negatiivista+leimaaamista.
Mikä+on+hyvinkin+yleistä+juurkin+narsisteihin+liittyen.+Harvalla+on+heistä+mitään+posittivista+sanottavaa
Muuutenkin+kommenttiesi+asiasisältö+ummetuksesta+ja+ripuloinnistasi+ovat+outoja+otsikkoon+nähden.+Kommenttisi+taitaa+ny+olla+sitä+shaissea
19.12.2018 21:53
Niin+juurkin,+muutkin+käyttää+kolmea+pistettä+ja+ilmiöitä+on+kaikenlaisia+,+jotkut+käyttää+ilmiö+sanaa+nimmarissakin,+kuten+kaiku+aikoinaan
19.12.2018 19:43
34 / 223