Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa+no+itsekukin+tekee+omat+ratkaisunsa+palstalla+olonsa+suhten.+
Itse+en+ole+lähtemistä+sen+kummemmin+pohtinut+ja+jos+lähdenkin+niin+tuskin+siitä+sen+kummemmin+ilmoittelen.+Tuskin+kukaan+juurikaan+huomaa,+saati+kaipaa
15.11.2018 13:25
Niin,+mitä+kukakin+käsitää+persoonalla
Mutta+tulin+ny+tähän+ootteleen+lattian+kuivaamista,+mulla+on+menos+täs+lattioden+vahausprojekti.+Aloitin+jo+eileen+ja+toivon+mukaan+saan+tänään+päätökseen.+Viheliäistä+hommaa.+
Mutta+oikeesti+syy+miksi+ny+lähdin+vastaamaan+löytyy+tuosta+kun+nostan+katseeni+tietsikan+ruudulta+ja+katson+ikkunasta+pihalle.+
Siellä+ahertaa+arviolta+n.+5+vuotias+pikkumies,+joka+yrittää+kovasti+heitellä+kaiken+maassa+olevan+irtotavaran+katolle.+Hänellä+on+sellainen,+vimma,+myös+lätäköistä+heittelee+vettä+niin+talojen+seiniin,+autoihin+kuin+omaan+päähänsäkin.+
Jos+hän+nyt+huomaisi+minut+tässä+niin+hän+tulisi+tuohon+ikkunan+alle+lukemattomia+kertoja+heiluttelemaan+ja+huutelemaan+heippa++minulle.++Tai+jos+menisin+ulos+vaikka+roskia+viemään,+niin+hän+ryntäisi+kohti+minua+leveästi+hymyillen+toistellen+hali+hali+ja+sitten+me+halataan,+useimmiten+uudestaan+ja+uudestaan.+
Näin+hän+käyttäytyy+jokaisen+ihmisen+kohdalla+jos+aikuinen+vaan+lähtee+leikkiin+mukaan.+
Kovin+vilkkaasti+hän+ei+kyllä+keskustele,+tiedä+sitten+mistä+johtuu,+olen+pannut+merkille+että+hänellä+on+kuulolaite+molemmilla+korvilla+ja+olen+pannut+merkille,+ettei+oikein+normaalit+leikit+muiden+kanssa+suju.+Hän+vaan+touhaa+omiaan,+etupäässä+se+on+tuota+heittelyä,+myös+kaikki+pyörivä+näyttää+kiinnostavan+kovasti.+
Mutta+joo,+kerran+olin+menossa+ulos+ja+hän+oli+tuossa+meidän+"käytävällä"+vettä+täynnä+olevan+pikkusankonsa+kanssa.+Kaatoi+sen+veden+siihen,+mutta+se+miten+hän+sitten+käyttätyi+oudoksutti+minua.+Hyvin+vakavalla+naamalla+hän+totesi,+ei+saa+kieltää,+ei+saa+kieltää+yhä+uudelleen+ja+uudelleen.+
Hieman+hämmennynkin,+et+mitä+ny+pitäis+sanoa,+veden+kaataminen+maahan+ei+ole+vakava+juttu,+pelästyikö+poika+vai+mikä+kirvoitti+tuon+toistelun,+Hän+ei+ilmeisesti+halua+että+häntä+kielletään,+en+tiedä+sitten+mitä+tapahtuisi+jos+häntä+kielletään,+raivokohtausko?
Mutta+joo,+poika+on+persoonana+hyvin+valloittava,+vilkkuvine+silmineen,+iloisine+naamoineen+ja+haleineen.+Toivoa+sopii+että+hänen+persoonansa+pysyykin+sellaisena+iloisena+ja+avoimena,+erityislaatuisuudestaan+huolimatta.+Voimia+toivon+myös+äidille,+kun+olen+kuullut,+että+lapsi+myös+nukkuu+huonosti+ja+on+ajoittain+hankalasti+hallittavissa
Tämmöstä,+mutta+ny+jatkan+taas+harjoituksia
15.11.2018 13:00
Kyllä+joo,+jos+aiheena+olet+sinä+itse+ja+muulloinkin+jos+pysyt+aiheessa+ja+kohtuudessa.+Pystyt+kyllä+siihenkin+niin+halutessasi+aina+välillä.+
Monologit+ja+omat+aiheet+sitten+omiin+aloituksiin
15.11.2018 11:36
Bongasin+vielä+tästä+tämän.+En+ole+kauhean+tarkaan+kyllä+seuraillut+noita+poiun+posmotuksia,+suurimman+osan+skrollailen+vaan+yli,+etten+osa+sanoa.+
Mutta+hieman+ny+jäin+kummeksumaan+kommenttiasi
Tarkoitatko,+että+hän+tuskaisempi+ja+sekaisempi+kun+sinä+olet+poissa+?
Olen+kyllä+tietoinen+et+teillä+on+jotain+joka+yhdistää+teitä,+jossain+siitä+jo+mainitsinkin,+että+ehkä+se+tuskaisuus+sitten+liittyis+vaikka+noihin+taiteijoiden+tunnejuttuihin,+et+teillä+on+tunneside+ja+poiu+on+hukassa+ilman+sinua+tai+jotain+sen+suuntaista.+
Tuskin+hän+ainakaan+on+tuskainen+jos+minä+en+vastaa+tai+olen+poissa,+kun+on+jo+aikoja+sitten+ilmaissut,+että+hänelle+tulee+huono+olo+nimenomaan+minusta+ja+kommenteistani.+
Mutta+onhan+noita+täällä+joille+poiu+tuntuu+olevan+jonkinlainen+guru,+et+kaiketi+hän+huomiota+saa+ja+tosiaan+viime+aikoina+yllin+kyllin+kun+aloitukset+käsittelevät+häntä
15.11.2018 11:31
Olet+liian+malttamaton,+niin+aloitukset+kuin+kaikki+kommentitkin+tulevat+pienellä+viivellä.++Mitä+tulee+toiveeseesi+ylläpitoa+kohtaan+niin,+sinun+pitäisi+lähettää+toiveesi+palautelomakkeella+tai+olla+yht.+spostin+välityksellä
https://www.suomi24.fi/palaute
Ei+ylläpito+lue+kaikkia+sun,+eikä+muidenkaan++kommentteja.+Olishan+se+ny+ihan+mahdoton+tehtävä.+Robotti+siellä+toimii+ja+ilmiannot+hoitaa+sitten+palstan+käyttäjät
15.11.2018 11:00
"Olet+Multinikki+ihan+oikeassa:+sinulla+on+oikeus+vaihtaa+nimimerkkiä+joka+välissä."
Niin+tuo+ny+koskee+kaikkia+ei+rekisteröimättömällä+nimimerkillä+kirjoittavia,+että+tuottaahan+se+toki+ongelmia+ja+siksi+sattaa+käydä+niinkin+että+tulee+haukuttua+"väärää+puuta",+kun+luulee+tunnistavansa+"henkilön"+kirjoitusten+takana.
Toki+rekisteröityä+nimmaria+käyttäväkin+voi+ns.+"huudella+puskista",+muttaitse++ku+oon+mikä+oon,+se+suorapuheinen+tosikko,+tarkka+varsinkin+itseni+suhteen,+niin+olen+siitä+asiasta+tehnyt+aikoinaan+periaatepäätöksen,+et+jos+ny+vaikka+minulla+on+tarve++sanoa+jotain+ilkeääkin+niin+teen+sen+omana+itsenäni,+tunnistettavana+henkilönä.+
En+tiedä+jotenkin+se+vaan+minun+mielestäni+kuuluu+aikuisuuteen,+että+kantaa+vastuun+sanomisistaan.+Tiedä+sitten+olisko+asia+eri+jos+olisin+nuorempana+tullut+tänne+some+maailmaan,+että+olisko+sitä+sitten+lähtenyt+ns.+virran+mukaan.+
Mitä+tulee+tuohon
"Täällä+ei+muuten+ole+sellaista+sääntöä,+että+ketjun+aloittaja+voi+määrätä+ketkä+saavat+kirjoittaa+ketjuun."
Niin+onhan+sitä+yritetty+ennenkin,+silloin+se+kohdistui+minuun,+ihan+tehtiin+aloituksia,+joihin+merkittiin+ei++tyypille,+mutta+en+minäkään+sitä+sääntöä+noudattanut+,+koska+useimmiten+niissä+kuitenkin+keskusteltiin+minusta.+
Silloin+asialla+oli+myös+joku+alati+vaihtuva+nimimerkki,+joka+koki+minun+palstalla+oloni+henkiseksi+väkivallaksi,+mutta+hän+kyllä+suoraan+mainitsi+olevansa+"kaikki+muut+nimimerkit",+paitsi+rekisteröityneet+(silloin+oli+rekattuja+enemmän),+kun+kommentoin+etten+voi+tietää+mitkä+ovat+"hänen"+aloituksiaan.++Tuosta+johtuen+hän+sitten+merkkasi+nitä+ei++merkillä.+Että+jotain+tuttuakin+tässä+nyky+menossa,+samaa+ollut+ennenkin
Totta+on+myös+tämäkin
"Eikä+sellaista,+että+sama+ihminen+ei+saa+kirjoittaa+liian+monta+julkaisua."
Mutta+tässä+kohtaa+mielestäni+enemmänkin+on+ongemana+se,+ettei+ko.+kirjoittaja+johon+krtiikki+kohdistuu,+ei+keskustele+aiheesta+vaan+suoltaa+enemmänkin+puhetta+itsestään+ja+itseään+kiinnostavista+aiheista.+
Että+kun+tuota++jatkuvaa+"minäminä"+puhetta+ja+muun+aiheista+juttua+tulee+väliin+kymmennittäin,+niin+kyllä+se+haittaa+keskustelun+kulkua+ja+aiheuttaa+sen,+että+varsinainen+aloituksen+aihe+jää+jalkoihin+ja+jäljelle+jää+vain+harmitus,+että+tämmöseksi+tää+palsta+näköjään+mennyt,+enimmäkseen+pelkkää+poiua.+Joko+hänen+itsensä+tuottamana+tai+sitten+keskustellaan+hänestä.+
Vaikea+tilannehan+tämä+on,+kun+tuo+ko.+henkilö+ei+itse+ymmärrä,+että++keskustelu+on+vuorovaikutteista+ja+mieluusti+puhutaan+samasta+aiheesta.++Jos+on+tarvetta+monologiin,+mieluusti+sitä+sitten+erikseen,+siihenkin+on+täällä+mhdollisuus.++
Vaikka+toisinaan++välillä+mietin+että+voihan+toi+poiun+toiminta+olla+tahallista+ja+tarkoituksellistakin.+Hänhän+ny+tällä+hetkellä+ns.+hallitsee+tätä+palstaa.+
Mitä+sitten+tulee+tuohon+vammaisuuteen,+ko.+henkilö+on+itse+tuonut+vammansa+esiin,+käyttänyt+itsestään+vammainen+nimitystä+,+ettei+tuota+nimitystä+ny+kukaan+syyttä+suotta+käytä+hänen+pilkkaamiseensa.+
Kyllä+joo+vammaisia+pitää+ymmärtää+ja+ottaa+huomioon+heidän+erityilaatuisuutensa,+mutta+kyllä+vammaisellekkin+voi+ja+saa+rajoja+asettaa,+että+tää+on+ny+mun+juttuni,+äläkä+sinä+sekaannu+tähän.+Tee+omaa+asiaasi+jossain+toisaalla.+Reaali+elämässä+tuota+joutuu+tekemään+toistuvasti,+muistuttamaan+useinkin,+että+myös+toiset+ihmiset+ja+heidän+tarpeensa+pitää+ottaa+huomioon.+
Tiedän+montakin+ikävää+tapausta,+kun+vanhemmat+eivät+ole+kyenneet+niitä+rajoja+asettamaan+niin+lapsen+kasvaessa+niiden+fyysisten+voimien+kanssa+ollaan+helisemässä,+kun+he+HALUAVAT+milloin+mitäkin++kun+tunne+elämä+on+lapsen+tasolla+vaikka+iän+puolesta+aikuisia+ollaankin.+
Myös+As-ihmisten+toimintaa/puhetulvaa+pyritään+rajoittamaan+ihan+normaali+elämässäkin+kun+he+itse+eivät+ymmärrä,+huomaa+milloin+liika+on+liikaa.+Mutta+jostain+syystä+noi+normaali+elämän+asiat/käytännöt,+pyrkimykset+asettaa+rajoja,++muistukset+toisten+huomioon+ottamisesta+koetaan+täällä+vammaisen+kiusaamiseksi.++
Mutta+joo,+tämmöstä+ny+tuli+tähän+kohtaan
15.11.2018 09:55
"Se+voi+olla+myös+itsensä+huiputus,+jos+on+unohtanut+rakastaa+ensin+itseään.+Itsensä+hyväksyminen+ja+rakastaminen+on+todella+tärkeä+osa,+koska+rakkaus+ei+ole+antamista,,+vaan+saamista.+Siksi+on+omituista,+että+joku+kuvittelee+rakastavansa+toisen+ehjäksi,+sillä+se+ei+voi+onnistua+ilman+sitä,+että+ensin+rakastaa+itseään.+"
Niin+viisaita+puhut,+tosiaan+aikoinaan+avioliitossani+yritin+rakastaa+toisen+terveeksi+ja+unohdin+itseni+kokonaan.+No+sen+liiton+loppuvaiheissa+sitten+oli+pakko+pysähtyä+sinne+itsensä+äärelle.+Toki+täytyy+myöntää,+että+kauan+se+kesti,+että+oppi+antamaan+ja+olemaan+armollinen+myös+itselleen.+
No+ei+minusta+täydellistä+tullut,+tuolla+sisimmässä+ne+ovat+ne+selvitymismallit+lapsuudesta+lähtien,+jonkin+sortin+perfekionisti,+suorittaja+ja+huolehtija++olen+vieläkin,+ikäänkuin+kaikki+hyvä/se+rakkauskin++olisi+ensin+ansaittava+tai+suurin+piirtein+puoli+maailmaa+olisi+minun+vastuullani.+
Mutta+kun+asian+tiedostaa+niin+useammin+pystyy+sanomaan+ei,++kuin+myös+antamaan+itse+itselleen+ja+ottamaan++vastaan+toisen+ihmisen+huolenpitoa,+avuliaisuutta+ja+rakkautta.
Mutta+näillä+mennään,+olen+jo+sen+verran+ikä+ihminen,+et+aikas+levollisesti+kuitenkin+suhtaudun+nykyään+niin+menneisyyteeni+kuin+nykyiseen+olotilaani.
14.11.2018 23:18
Huomaatko+sinä,+mikset+jatka+Salomaa+keskustelua+sen+otsikon+mukaisesti+siellä+missä+sen+aloititkin.
14.11.2018 18:22
"Älä+valehtele....aiheenani+on+tässä+nyt+intensiivisesti+ollut+tietyn+narsismiin+liitetyn+psykologisen+teorian+kritiikk"
Kyllä+joo,+mutta+kun+tämän+ketjun+aiheena+ei+ole+Salomaan+ajatukset,+teoriat,+ne+on+tuolla+toisessa+ketjussa
Tää+ketju+ny+liittyy+enemmänkin+palstan+ongelmiin
14.11.2018 18:20
Niimpä+niin.+
Mitähän+tähän+sanois,+ilmeisesti+koet+itsesi+yhteisökiusatuksiksi+ja+ehkä+joiltain+osin+se+tunne+on+varmasti+totta.+Mutta+edelleen+peräänkuulutaan+myös+sitä,+että+sinulla+itselläsi+on+huomattava+osuus+siihen,+että+asiat+on+niinku+ne+ny+on+tällä+palstalla.+
Tämä+palsta+on+tarkoitettu+etupäässä+narsismi+aiheiseen+keskusteluun,+mutta+nykyään+tämän+palstan+täyttää+sinun+"minäminä"+puheesi,+aiheina+enimmäkseen+sinun+vammautumisesi,+aivovauriosi,+neurologiset+oireesi,+taideharrastajasi,+luurikokemuksesi+yms.
Mitä+tulee+tuohon+mainitsemaasi+ongelmaan,+niin+totta+on+että+kun+koen+sinun+loputtoman+"minäminä"puheesi+ongelmaksi+tällä+palstalla+niin+ongelma+on+itseni+ulkopuolella,+mutta+toki+ongelma+itsellänkin,+minua+harmittaa+se,+että+terrisoit+tätä+palstaa+loputtomalla+"minäminä"+puheellasi.++
Ratkaisunkin+tiedän,+millä+minun+ongelmani+poistuisi,+mikä+tarkoittaisi+sitä,+et+lakkaisin+käymästä+täällä.+No+aika+näyttää+miten+sen+asian+kanssa+menee,+mulla+ei+ole+tapana+sinun+laillasi+tehdä+noita+suurieleisiä+lähtöjä+jotka+eivät+koskaan+toteudu.+
Tässä+vielä+kun+tätä+ongelmaa+ny+pohdin,+niin+kuten+jo+jossain+kohtaa+mainitsin,+et+en+ole+varma+vilpittömyydestäsi,+että+saattaa+tuo+sinun+toimintasi+olla+ihan+tahallista/tarkoituksellistakin.+Mitä+sitten+jää+jos+kaikki+muut+lähtevät+ja+sinä+jäät.+Lienetkö+tyytyväinen+sitten.++
Mitä++tulee+tuohon
+
"ette+taida+edes+tietää+mitä+se+on+kun+vikaa+oikeesti+haetaan+itsestä+eikä+ulkopuoleltaolelta...voikin+olla+teille+tärkeä+kehitysvaihe+ja+Paula+Salomaa,+ajatus+on+hyvin+viisas+tässä+kohtaa+"
Niin+uskoisin+harrastaneeni+suht+raadollista+itsetutkiskelua+aikoinaan,+ihan+ammatti+ihmisen+kanssakin+olen+keskustellut+noista+"vioistani",+mitkä+olivat+taustalla,+miksi+elin,+olin,+käyttydyin,+suhtaduin+tietyllä+tavalla+tiettyihin+asioihin.+Sieltä+lapsuudestahan+ne+"viat",++kumpuaa,+mutta+ihminen+kykenee+kuitenkin+muuttumaan+joiltain+osin,+valitsemaan+toisinkin.+
Mutta+se+ettet+sinä+usko+itsetutkiskeluun,+ei+tarkoita+etteikö+jollein+toiselle+olisi+siitä+apua.+Ei+voi+edes+yrittää+muuttua,+jos+ei+tiedä+mitä+pitäisi+tehdä+toisin+,+että+voisin+paremmin.
14.11.2018 18:08
No+tässä+kohtaa+sait+aikaan+hymy+huulille,+tuolla+"+toisin+sulle+heiniä,"+tottakai+toisin+ja+voisin+yrittää+kohentaa+oloasi+muutenkin,+mutta+olettavasti+sinä+vaan+kusisit+ja+paskoisit+tuomiini+heiniin.++
Mutta+kuule,+mitä+tulee+tuohon
"niin+siinä+tapauksessa+olette+narsisteja+kokiessanne+minut+ongelmaksenne+"
Niin+en+koe+SINUA+ongelmaksi+vaan+koen+ongelmaksi+sen,+että+täytät+kaikki+ketjut+sillä+"minäminä"+puheellasi.+
Ihan+aikuisten+oikeasti+jos+sinä+ymmärtäisit+tuon,+ja+osaisit+ottaa+huomioon+muutkin+keskustelijat,+niin+sinä+pyrkisit+ainakin+hillitsemään+tuota+käyttätymistäsi+tai+vaihtoehtoisesti++tosiaan+varaisit+sille+oman+ketjun+jossa+se+ei+häiritsisi+siten+kaikkia+keskustelunavauksia.
14.11.2018 15:06
"Hävytöntä+alkaa+keskustella+ventovieraan+ihmisen+ominaisuuksista+julkisella+foorumilla+ja+pysyä+itse+anonyyminä!+Sivistynyt+ihminen+sanoutuu+sellaisesta+irti.+"
Niin+kom+sii+kom+saa,+tiedä+sitten.+
Mutta+jos+katsotaan+Salomaan+olevan+julkisuuden+henkilö+,+niin+periaatteessa+julkisuuden+henkilön+yksityisyyden+suoja+on+suppeampi+kuin+tavallisen+kansalaisen,+että+ns.+vapaata+riistaa+retosteltavaksi+jos+sellaiseen+kokee+tarvetta.+
Toki+silloinkin+lienee+hyvä+pysyä+jonkinlaisessa+totuudessa+ettei+lähde+täysin+perättömiä+väitteitä+esittämään,+kun+aina+joku+tuntee+jonkun,+niin+perättömät+puheet+voivat+jossain+vaiheessa+saavuuttaa+maalinsa.+
Mutta+en+minäkään+ymmärrä+mitä+hänenestä+ny+henkilönä+sitten+pitäisi+keskustella,+jos+ei+ole+ko.+henkilöä+koskaan+tavannutkaan+tai+hän+olisi+millään+lailla+ollut+vaikuttamassa+asianosaisen+elämään.+
Mutta+joo,+onhan+täällä+toki+ollut+keskusteluja+henkilöistäkin,+muistikuvani+mukaan+ainakin+"Nalle++Wahlroosista"+jonka+moni+tiesi+olevan+narsisti.+
Mistä+tuo+tieto+sit+oli+peräisin,+sitä+eivät+silloiset+kommentoijat+kertoneet.+Jotain+"tuksu"+keskustelujakin+aikoinaan+tänne+yritettiin+tunkea,+jolloin+kävi+vilkaisemas+toisaalla+niitä+ja+ajattelin,+et+voi+hyvä+ihme,+mikä+ihmisiä+vaivaa,+semmostakin+törkyä+siellä+suollettiin.
14.11.2018 14:32
Niin,+hieman+erikoiseltahan+tämä+tuntuu+ja+joskus+ei+voi+olla+ajattelematta+sitäkin+,+että+onko+se+jotenkin+tarkoitushakuista.++
Että+voisko+taustalla+olla+jotain+sellaistakin,+että++joku+haluaisi+narsismi+aiheisten+keskustelujen+tältä+palstalta+loppuvan,+että+saisi+asiakkaita/käyttäjiä+omalle+"saitilleen"
14.11.2018 12:27
"Mutta+on+jo+aivan+utopia,+että+nettipalstan+kirjoittajat+voisivat+puhaltaa+samaan+hiileen+ja+laittaa+kirjoituksensa+"hänelle"+tarkoitettuun+ketjuun,+jonkalainen+nytkin+on+palstalle+luotu+ja+"hänet"+on+ikäänkuin+kutsuttu+sinne+keskustelemaan."
Niin+tarkoitit+konkarilla+ilmeisesti+minua.+
Empä+ny+ole+osannut+ajatella,+et+pitäis+poiulle+osoitetut+tai+poiua+koskevat+kirjoitukset+laittaa+johkin+erilliseen+ketjuun.+Oletin+et+noi+poiun+ketjut+on+vaan+poiulle+ja+hänen+palstakavereilleen+tarkoitettuja.+
Tällä+hetkellä+ny+näyttää+siltä,+ettei+poiu+halua+niihin+kirjoitella,+vaikka+eilen+ny+innokkaasti+niihin+häntä+koskeviin+ottikin+osaa.+
Mutta+joo+yritän+parantaa+tapani,+mutta+uskoisin+sinun+laillasi,+et+tämmöseks+tää+palsta+on+mennyt+ja+tämmösenä+varmaan+pysyykin.+Ei+toi+ihminen+itse+ymmärrä,+et+hänenkin+toiminnassaan+olisi+jotain+korjattavaa,+eikä+osaa+ottaa+muita+huomioon.
14.11.2018 11:32
Mitäs+tekemistä+maailman+kaikilla+kuolemansairailla+on+tässä+asiassa,+että+aivovauriosi/neurologiset+ongelmasi+aiheuttavat+sen,+että+sinulla+on+pakonomainen+tarve+syytää+pääsi+sisältöä+tänne+palstalle.
Mikä+sitten+tulkitaan+hyökkäykseksi,+on+sitten+taas+toinen+juttu.+Jonkun+mielestä+ilm.+jo+pelkkä+yritys+asettaa+jonkinlaisia+rajoja+tulkitaan+hyökkäykseksi.+
Jonkin+verran+on+tullut+oltua/tehtyä+töitä++myös+vammaisten+parissa+ja+kyllä+heillekkin+pyritään+opettamaan+toisen+ihmisen+huomioon+ottamista,+antamaan+tilaa+toiselle+ja+odottamaan+vuoroa+jne.+Edelleen+heiltäkin+edellytetään+anteeksipyyntöä+jos+ovat+käyttäytyneet+huonosti.
Ihan+ns.+samat+säännöt+kuin+muillakin,+toki+ottaen+huomioon,+että+heille+joutuu+usein+näistä+asioista+muistuttamaan+ja+kiistoja+syntyy+helposti,+juurkin+siitä+syystä+ettei+osata/kyetä++ottaa+toisten+ihmisten+tarpeita++huomioon.+
Että+tuos+kun+vielä+joitain+eilisiä+selailin,+niin+päälimmäiseksi+jäi+ajatus,+et+ilm.+tää+asia+on+niin,+ettet+oikeasti+ymmärrä,+etkä+tosiaan+osaa+ottaa+muita+ihmisiä+ja+heidän+tarpeitaan+huomioon.+
Siltä+pohjaltahan+tää+on+vähän+vaikea+tilanne+ratkaista.+Kun+ihminen+itse++ei+ymmärrä,+jatkaa+vaan,+vaikka+häneen+liittyvä+ongelma+on+hänen+itsensäkin+tietoon+saatettu.++
Mutta+joo,+tää+netti+ja+nää+palstat+ovat+vapaasti+käytettävissä,+myös+vammaisille,+mt-+ongelmaisille,+et+tiedä+sitten.+Jossainhan+heidänkin+pitää+saada+"äänensä"+kuuluviin,+olkoonkin+sisältö+sitten+mitä+sattuu.+Kaiketi+tää+suomi24+on+sit+sitä+varten,+kun+ei+sitä+valvontaa+ole.
14.11.2018 09:13
"Sinulle+vielä+ylt.+Aloitukseni+ei+koske+sitä,+mitä+Salomaan+kirjat+sisältävät,+vaan+kyse+siitä+KUKA+HÄN+ON.+MIKÄ+hän+on...+"
No+tuskin+täällä+tiedetään+mitään+sen+enempää+kuin+mitä+google+kertoo
http://www.paolas.fi/kouluttaja/
https://www.hs.fi/ihmiset/art-2000004832522.html
13.11.2018 22:10
Kävin+lukemassa+ja+selasin+muutkin+illan+aikana+tulleet+kommentit+lävitse.+
Niin+surullistahan+se+on,+kun+toinen+ei+ymmärrä+milloin+liika+on+liikaa.
13.11.2018 22:02
"vaikea+kenenkään+varmaan+koskaan+todistaa+kumpi+on+totuus..."
Niin,+ainakaan+tällaisilla+palstoilla,+mutta+hyvä+ohjenuorakin+on+sekin+ettei+kaikkea+kannata+ottaa+nii+kirjaimellisesti+ja+tosiaan+ihmisillä+voi+olla+omia+tarkoitusperiään+ohjata+keskusteluja+tietynlaiseen+suuntaan.+
Kun+onhan+se+toki+kinkkistä++ja+jonkinlaista+taiteilemistakin+kieli+keskellä+suuta,+kun+puhutaan+sinusta,+kun+varsinaisesti+ei+halua+kuitenkaan+loukata,+kun+sinä+nyt+kuitenkin+olet+täällä+"vammais+statuksella".+
Olet+itse+tuonut+tuon+asian+esille+täällä+palstalla/käyttänyt+itsestäsi+tuota+vammainen+sanaa,+kuten+tuonut+esiin+että+olet+Asperger.+
Että+nuo+asiat+ny+kuitenkin+ilmeisesti+ovat+yhtäkuin+totuus+sinusta.+
Tää+ny+vaan+tähän+tiedoksi,+ennenkuin+joku+ryntää+haukkumaan+et+ny+se+kauhea+yhteenlaskutoimitus+taas+kiusaa+ja+haukkuu+poiua.+
Toki+voi+olla+mahdollista+ettei+tuokaan+ole+totuus,+vaan+haluat+vaan+esiintyä+sellaisena+jostain+syystä.+
Mutta+joo,+vähän+ny+ajatuskin+katosi,+mutta+tarkoitus+ny+oli+vaan+sanoa+jotain+sellaista,+että+kyllä+vammaiseen+ihmisen+huonoon+käyttäytymiseenkin++voi+ja+saa+kohdistaa+kritikkiä+ihan+niinkuin+kehen+tahansa+ihmiseen.+Mielestäni+se+jos+jokin+tarkoittaa+että+ko.+ihminen+on+ns.+samalla+viivalla+muiden+kanssa.
Toki+pitää+yrittää+ymmärtää+hänen+erityislaatuisuuttaan+ja+ottaa+huomioon,+ettei+ehkä+esim.+Asperger+huomaa+milloin+puhe+on+liiallista.+Muistan+aikoinaan+laittaneeni+jonkun+linkinkin+,+jossa+As-+mies+kertoi,+että+vaimo+sitten+huomauttaa/hilllitsee+sitä+esitelmän+pitoa+kun+hän+liiaksi+innostuu.+
Kaikenlaistahan+täällä+tosiaan+on,+eikä+niiden+todenperäisyyksistä+tiedä+eikä+niiden+merkityksiä+pidä+liiaksi+miettimän,+vaikka+joskus+tulee+joitain+ajatuksia+mieleen,+kun+kummastuttaakin.+
Täskin+ketjus+olin+yllättyny+kun+aloitus+oli+ilmeisesti++"kaikun",+muistikuvani+mukaan+hän+on+aiemmin+lyttäsi+ko.+Salomaan+maan+rakoon+ja+nyt+halusikin+keskustella+hänestä.
Joskus+kans+mietin,+et+kun+sulla+ja+kaikulla+on+joitain+yhteistä+"kaikupohjaa"+,+hänkin+aikoinaan+puhui+palstalla/tais+tehdä+aloituksiakin+Aspergereista,+muistaakseni+oli+joku+AS-+mieskin+joka+löi+häntä+aina+nyrkillä+päähän.
+No+edelleen+teitä+yhdistää+taideharrastus+ja+jostain+palsta+historian+hämäristä+on+jääny+mieleen+sellaistakin,+että+jossain+kohtaa+hänkin+ajatteli+ruveta+filosofiksi.+Mikä+on+jääny+mieleen+syystä,+et+mua+ko.+ajatus+"+kaiku+filosofina"+nauratti
Mutta+joo,+tosiaan+joskus+kummastuttaa,+että+kun+teillä+on+noinkin++paljon+yhteistä+kosketuspintaa++niin+vähemmän+kuitenkin+välillenne+tuntuu+syntyvän+keskustelua+ja+yhteisiymmärrystä.+
Lopuun+vielä+se+ikiaikainen+kommenttini+sinuun+liittyen+,+ettei+kovin+runsas+palstalla+olo/ruudun+tuijottamien++varmankaan+ole+terveydellesi+hyväksi,+kun+se+ei+ole+terveellistä+kenellekkään.
13.11.2018 11:22
Kuule+kun+tuo+
"Sehän+noita+suututtaa+kun+eivät+saa+Poika+suuttumaan,+eivät+sitten+millään."
On+vaan+tuon+ko.+henkilön+mielipide,+ei+mikään+todiste+siitä+että+asia+olisi+niin.+Uskoisin,+et+jos+jotakuta+suutututtaa+jokin+sinussa,+niin+se+liittyy+ihan+vaan+liiallisen+höpinääsi.+
Enemmänkin+tuo+ihminen+ny+yrittää+saada+muita+suuttumaan+ja+riitelemään,+käyttää+sinua+ny+vaan+välineenä+omiin+tarkoituksiinsa.
13.11.2018 09:57
"Voihan+kuule+olla+niinkin,+että+kun+teot+ratkaisee,+niin+ei+tuollaisia+tarvitse+edes+sanoa.+Ei+ikäänkuin+tarvitse+vakuuttaa+toiselle+sanoin,+kun+sen+saman+voi+tehdä+teoin."
Niin,+sehän+se+tyypillinen+vitsikin,+kun+ukkomies+lähtee++salarakkaansa+luota+hän+poikkeaa+matkalla+kukkakaupassa+ja+vie+vaimolleen+kukkia.+
Osoittaa+teollaan+"toin+sulle+kukkia"+rakastavansa.+
Mutta+joo,+eihän+sitä+pidemmissä+suhteissa,+arjessa+useinkaan+sanota+rakastavansa,+enemmänkin+teot+puhuu+puolestaan.++
Eikä+asiassa+mitään+väärää+ole+jos+puoliso+on+tietoinen+miehensä+puuhista,+eikä+häntä+haittaa+toisen+vieraissa+käynti,+kunhan+kotona+kaikki+nuo+mainitsemasi+asiat+toimii
"Ukkomiehen+teoilla+tarkoitin+sitä,+että+asuu+petetyn+kanssa,+viettää+perhejuhlia+ja+yhteisiä+lomia,+kuten+sviittiöitä+isänpäivän,+äitienpäivän,+joulun+ja+juhannuksen+aikaan+koko+perheensä+voimin,+käy+perhetutuilla+kylässä+petetyn+kanssa+jne,+mitä+kaikkia+tekoja+sitä+nyt+on.+Nukkuu+saman+peiton+alla+ja+jne"
Pysyy+julkisivu+kunnossa,+petetty+on+tyytyväinen
13.11.2018 09:43
43 / 223