Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"+Siis+se+tissiraivo+on+synnyttänyt+sen,+että+käyttäytyy+vähän+kuin+narsisti,+kun+vertasit+sitä+tilanteeseen,+että+toinen+ei+osaa+päättää+nukkuuko+sidottuna+toiseen+tiukasti+vai+vain+lusikassa."
Siis+vertasin+vauvan+"tissiraivoa"+narsistille+tyypilliseen+on/off+suhteiluun,+jätän,+en+jätä,+haluan,+en+halua.+Mainitsemasi+vertaus+on+taas+omaa+käsialaasi.
Vauvalla+se+tarkoittaa+ensimmäisiä+askeleita+omaan+tahtoon,+mutta+vielä+haparoiden,+kun+ei+itsekään+tiedä+ottaisko+vaiko+ei+maitoa.+
Jotain+samanlaista+olen+näkeväni+siinä+on/off+suhteilussa.+Toki+erolla+uhkailu+on+vallan+käyttöä,+keino+yrittää+saada+toinen+toimimaan+haluamallaan+tavalla.+Jos+et+tee/ole+niinkuin+minä+haluan+niin++jätän+sinut
11.10.2018 14:29
En+ole+mikään+"tissiraivon"+asiantuntija,+mutta+tiedän+että+sellaista+esiintyy.+En+myöskään++ole+ollut+sellaisessa+tilanteessa+missä+naislauma+hoitaisi+intensiivisesti+vauvaa+ja+mieshoitajuus+puuttuisi+kokonaan,+etten+osaa+sanoa+siittä+mitään.+
Mutta+joo,+kiva+kun+sinulla+on+noi+imetykset+sujuneet+ilman+mainittua+tissiraivoa,+kaikki+eivät+ole+yhtä+hyvä+onnisia.++Kyse+ny+ei+ole+mistään+huonosta+äidistä,+saati+että+lapsessa/lapsen+hoidossa+olisi+jotain+vikaa.
Mutta+laitan+ny+ihan+virallista+tietoa+asiasta,+kun+ymmärsin,+että+sinulle+asia+ei+ole+tuttu,+vaikka+se+on+monenkin+vauvan+yksi+vaihe+ja+liittyy+usein+siihen,+että+vauva+hoksaa+olevansa+itsenäinen+toimija+siinä+asiassa,+eikä+imeminen+ole+enää+niin+refleksinomaista,+kuin+alkuaikoina.+
"Rintaraivareilla+tarkoitetaan+tilannetta,+jossa+vauva+toistuvasti+hermostuu+rinnalla,+yleensä+imetyskerran+alussa.+Jotkut+vauvat+lakkoilevat+rinnalla+ja+pitävät+pitkiäkin+taukoja+syömisestä.
Syömistilanteissa+raivoaminen+ja+lakkoilu+ovat+ikävä,+mutta+hyvin+tavallinen+vauvojen+vaihe.+Sitä+esiintyy+niin+imetetyillä+kuin+pulloruokituillakin+vauvoilla.+Vaihe+menee+yleensä+itsestään+ohitse,+mutta+muutamalla+konstilla+äidin+ja+vauvan+arki+voi+helpottua+jo+raivarivaiheessa."
https://imetys.fi/tietoa-imetyksen-avuksi/rintaraivarit/
Omat+kokemukseni+ovat+aikoinaan+olleet+sekä/+että+ja+jotain+siltä+väliltä,+mutta+ihana+hetkihän+se+toki+on+silloin+jos+ja+kun+kaikki+sujuu+hyvin.
Keskusteluun+tämä+ny+tuli+tuosta+erasmus+sedän+kommentista/sanoista+hyvä+nänni,+paha+nänni,+josta+tuli+mieleen+tuo+mainitsemani+narsistille+tyypillinen+on/off+suhteilu
10.10.2018 21:41
Niin+samasta+aiheesta+voi+itsekullekkin+tulla+erilaisia+mielleyhtymiä,+sinulle+tuo+massiiviselta+kuullostava+kiinnipitäminen,+ja+minulle+tuo+on/off+suhteilu.+
Ei+sen+kummempaa,+jatkona+sitten+tuota+aiheeseen+liittyvää,+pettynyt+vauva,++äiti/naisviha+juttua+mistä+se+juontuu.+Loppukaneettina+sitten+yleisluontoista+asiaa+nukkumistavoista.+Johon+voisi+toki+lisätä+senkin,+että+jotkut+tuntuvat+nukkuvan+mieluusti+erillään.+
En+näe+tuossa+mitään+kinastelun+aihetta+vaan+kaksi+erilaista+näkökulmaa+tuohon+asiaan,+joka+vosi+juontua+tuolta+vauva+ajoilta,+ns.+tissiraivosta,+jossa+vauvakaan+ei+osaa+päättää+haluanko+vaiko+enkö+halua.
10.10.2018 13:08
No+sinulle+tuo+teidän+massiiviselta+kuullostava+kiinnipitäminen+nukkuessa++tuli+tuossa+mieleeen.+
Itse+ajattelen+tässä+kohtaa,+enemmänkin+sitä+on/off+suhteilua,+ollakko+vaiko+eikö,+mikä+on+myös+narsistille+hyvin+tyypillistä,+itselläkin+kokemusta,+että+jopa+samantien+tuokin+vaihtuu.
Toki+aikuisella+tuo+saattaa+liittyä+myös+vallankäyttöön,+jos+et+ole+tai+tee+heti+niinkuin+haluan,+niin+en+enää+pidä+sinusta
Mutta+tosiaan+jo+tuolta+vauva+ajalta+ne+myöhemmät+ongelman+saattavat+juontua.+Narsistinhan+sanotaan+olevan+pettynyt+vauva+ja+nimenomaan+äidin+narsismi+on+tuhoisaa+lapsen+kannalta,+kun+sieltä+elämän+ensimmäisen+rakkaussuhteen+tuottamasta+pettymyksestä+se+nais+viha+kumpuaa
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/mieli/narsisti_suuri_ja_hauras
https://www.vau.fi/Perhe/Vanhemmuus/Narsisti-vanhempana/
Että+sieltä+lapsuudesta+ne+kumpuavat+ne+syyt+miksi+narsisti+vihaa+naisia+ja+rakkautta,+oli+ny+hän+itse+kumpaa+sukupuolta+tahansa.
Toki+varmaan+hyvinkin+monet+pariskunnat+nukkuvat+lähekkäin/ihokontaktissa,+pitävät+toisistaan+kiinni+nukkumaan+mennessä.+Toki++kyllähän+sen+toisen+selän+taa+tulee+kömmittyä+yöllä+havahtuessakin+varsinkin++jos+viluttaa.+Läheisyys+lämmittää+peittoa+paremmin.
10.10.2018 12:28
Niin+jossin+kohtaan+jo+kommentoinkin,+että+kun+aloituksen+teit,+sinun+olisi+pitänyt+alustaa+aloitustasi+enemmän.
Mitä+tulee+tuohon
"Paha+nänni+hyvä+nänni.+Etäisyys+läheisyys."
Niin+viime+aikoina+on+tullut+sivusta+seurattua+enemmänkin+seurattua+pienen+vauvan+elämää+ja+tuo+kommenttisi+sopii+kyllä+hyvin,+ns.+tissiraivoa+on+kyllä+on+ollut+ilmassa,+otan,+en+ota
Tällä+hetkellä+eletään+ns.+eroahdistuksen+aikaa,+joka+tarkoittaa+sitä,+että+vauva+alkaa+hahmottaa+olevansa+äidistään+erillinen+ja+pitää+joka+välissä+tarkistaa+että+se+äiti+on+paikalla,+eikä+katoa+minnekkään
Hämmästyttäväähän+se+on+miten+nopsaa+psykologinen+kehitystä+tapahtuu+vauvoilla.++Vähemmän+sitä+on+tullut+ajateltua,+että+sillä+kaikella+voi+olla+kauaskantoisetkin+vaikutukset
10.10.2018 08:56
Niin+sinulla+tuntuu+olevan+paljonkin+kokemusta+noista+vähemmän+mukavista,+jopa+vaarallisistakin++ihmisistä,+josta+voi++päätellä+,+että+olet+ollut+ns.+huonossa+seurassa.+Kokemuksiasi+voi+vain+arvailla+ja+lähettää+sen+hiljaisen+huokauksen+sinne+jonnekkin,+että+miksi+pahoja+ihmisiä+on+olemassa.
Lapsuus+minullakin+ollut+vähän+sitä+sun+tätä,+mutta+minun+elämääni+puuttui+aikoinaan+lastensuojelu,+josta+aikuisena+sitten+osasin/osaan+olla+tosi+kiitollinen.+Huonommin+sitten+kävi+veljeni+hän+on+tehnyt+rikoksia/ollut+vankilassa+ja+erinäisissä+päihdehoitolaitoksissa.++
Toki+näissäkin+asioissa+vaikuttaa+myös+lapsen+oma+persoona,+yritin+olla+aina+kiltti+tyttö+ja+mahdollisimman+vähän+vaivaksi+ja+kaikin+tavoin+avuksi+että+sieltä+lapsuudesta+ne+minuun+kylvetyt+läheisriippuvaisuuden+siemenet+sitte+lähti+kasvamaan.+Toisaalta+olin+myös+arka,+etten+ehkä+siksi+ajatunut+mihinkään+huonoon+seuraan,+kuten+veljeni.+
Tuosta+äiti/naisvihasta+olen+kanssasi+samaa+mieltä+kuin+siitäkin,+että+sitä+ilmenee+myös+naisilla,+mikä+toki+tuntuu+kummalliselta,+liekö+se+sitten+se+varhainen+rakkaussuhde+joka+on+tuottanut+pettymyksen.+Useinhan+myös+se+äiti+joutuu+tapetuksi+/murhatuksi+noiden+asioiden+tiimoilta.+
Mutta+joo,+poimin+sinulta+myös+tämän+lauseen,
"Pitää+oppia+luopumaan+ajatuksesta+että+jokin+järjestys+olisi+ja+vain+hyväksyä+että+aurinko+on+keltainen,+maito+on+valkoista+ja+narsisti+on+tuollainen+kuin+on.+Se+tekee+narsistin+juttuja+koska+narsistoi."
jonka+toivon+mukaan+lukee+ja+sisästää,+joku+sellainen+joka+kamppailee+miksi+kysymyksen+kanssa
Että+näinhän+se+asia+on+ymmärrettävä,+turha+on+tuulimyllyjä+vastaan+taistella,+tieto+auttaa+kyllä+ymmärtämään+mistä+mikin+saattaa+johtua,+miksi+hän+on++/mitkä+tekijät+ovat+mahdollisesti+vaikuttanet+siihen,+että+hän+on+sellainen+kuin+on
Toki+narsisteja+on+moneen+lähtöön,+niinkuin+meitä+muitakin+ihmisiä.+Kaikki+narsistit+eivät+ole+rikollisia/+murhamiehiä,+enemmänkin+ne+jutut+on+juurkin+mainitsemiesi+sosiopaattien+ja+psykopaattien+heiniä
09.10.2018 22:28
Niin+mainitsin+sanan+hämärryttämin+ja+tunnut+sitä+ny+toistelevan.+
Pakostakin+ny+tuli+mieleen+yks+kohta+Vakninilta+joka+sopisi+tähän+kohtaan,+mut+antaa+ny+olla.
09.10.2018 13:21
Uskoisin+et+ko.+ihminen+osaa+vertailla,+sen+verran+tietämystä/kokemusta++hänellä+tuntuu+olevan.+Monesti+varmaan+keskustellut+ihan+ammatti+ihmisten+kanssakin.+
Minun+mielestäni+sinulla+ny+tuntui+olevan+tarve+mitätöidä/vähätellä++tuon+ihmisen+tietämystä,+käy+ilmi+viimeisestä+kommentistasi,+
Mitä+tulee+kysymyksiisi,+niin+luin+jo+tuolta+toisaalta,+et+kommentisi,++etten+vastaa+kysymyksiin.+
Mutta++kun+täs+tulee+niin+paljon+kaikenlaista,+ettei+kaikkeen+ehdi+hetikohta+vastailemaan,+kun+ei+edes+tiedä+kuka+kysyykään.
09.10.2018 13:17
Ny+mua+jo+alkaa+naurattaakin.+
Mut+joo+uskoo+ken+tahtoo,+kun+ainakin+kommenttiesi+aiheena+näytti+olevan+yhteenlaskutoimituksena+kirjoittava+henkilö
Tää+taitaa+ny+olla+sitä+kuuluisaa+hämärrytttämistä
09.10.2018 12:46
Koitas+ny+kuitenkin+ees+jonkin+verran+hillitä+tuota+valtavaa+tarvettasi+mitätöidä+toisen+tietämystä,+näkemystä+ja+kokemuksia.
Kun+hän+ei+nyt+puhunutkaan+"sinun+narsistipsykopaatistasi",+että+kyllä+täällä+uskotaan,+että+sinun+narsistpsykopaatillasi+on+ollut+hyvä+koti+ja+rakastavat+vanhemmat,+kun+muutakaan+tietoa+ole.
Nou+hätä,+hän+ei+tarkoittanut+sinun+narsistipsykopaattiasi.
09.10.2018 12:32
Ai,+no+luulin,+olet+tuo+"minun+psykopaattini"+tyyppi,+ajatus+tuli+siitä+kun+viittasi+alkuaikoihin.+Mutta+olet+ny+kuka+olet,+ilmeisesti+se+jokin+niistä+monista+petetyistä.+
No+tämmöstähän+se+on+täällä+kun+kirjoitellaan+eri+nimmareilla,+tunnistaa/luulee+toiseksi.+Että+suotta+ny+ainakaan+loukkaannut,+kun+kyse+ei+ollutkaa++sinusta+vaan+minun+lapsuksestani,+kun+luulin+sinua+toiseksi.+
Mutta+kummastuttaa+kyllä+että+jaksat+vieläkin+jostain+syystä+peesata+minua.+Tosiaan+mulla+siitä+suhteesta+on+jo+vuosia+aikaa,+enkä+koe+olevani+enää+uhri,++eikä+silloin+kyse+ollut+kenenkään+aviopuolisosta.+
Ettei+minulla+ole+mitään+syytä+harmitella+toisen+pitkäää+avioliittoa.+Onhan+noita+useita+pitkiä+liittoja+minunkin+tuttapiirissäni.+Omani+kesti+20+vuotta+ja+päättyi+puolisoni+alkoholisoitumisen+johdosta.+
Oudoksuttaa+jos+joku+luulee,+et+ne+harmittais+jotakuta,+vielä+kun+kyse+on+täysin+tuntemattomista+ihmisistä.+Että+jotain+outoa+kyllä+on+sinunkin+ajattelutavassasi+tai+sitten+aina+vaan+luulet+et+se+olen+minä+jonka+kanssa+puolisosi+petti.+
Mun+mielestä+olis+ihan+järkevää+tavata+jos+sulla+on+tuommosia+luuloja.+Pääsisit+niist+eroon,+eikä+tarvis+syyttä+suotta+peesata+tuntemattomia+ihmisiä
09.10.2018 11:56
Niin,+en+ny+mielestäni+erityisesti+ole+koskaan+korostanut/huutanut+uhriuttani.+
Muistaakseni+silloin+alkuaikoina+oli+kyllä+ikäänkuin+tapana+kertoa,+kumpaa+puolta+edustaa,+kun+silloin+jotkut+kirjoittivat+jopa+narsistin+statuksella
Mitä+tulee+mielipiteisiin+ja+näkökulmien+muuttamiseen,+niin+eikös+se+ole+ihan+normaalia,+ihminen+muuttuu+ja+ajatuksetkin/mielipiteet+ja+näkemyksetkin++muuttuu.+
Mulla+siittä+jutusta+joka+mut+tänne+toi+niin+paljon+aikaa,+et+tuntuis+tosi+hullulta+jos+vielä+tänäkin+päivänä+niitä+samoja+juttuja+veivaisin+saati+korostaisin+uhriuittani
Kuule+kun+elämä+menee+eteenpäin/muuttuu,+ikävistäkin+kokemuksista+voi+toipua.+Kokemus+toki+jää+mielen+muistiin/on+jättänyt+jälkensä+mutta+ei+enää+aiheuta+sen+kummempia+tunteita,+saati+että+kokisin+olevani+uhri.
Nykyään+en+enää+ole+palstalla+hänen+takiaan+vaan+ihan+yleisesti+keskustelemassa+aiheesta.+Mitä+sitten+tulee+loppulauseeseeni,+niin+kyllähän+sitä+joskus+miettii,+et+mikähän+tota+ihmistäkin+vaivaa,+kun+heittelee+tuommosia+kommentteja.+
Kerros+sinä,+koetko+sinä+vieläkin+olevasi+uhri,+vaikka+sunkin+jutusta+taitaa+olla+jo+aikaa+ja+eiks+se+lopusta+ollu+niin,+että+teillä+roolitkin+vaihtui+ja+määräisit+itse+suhteen+laadusta,+kun+et+ei+hänen+mukavuutensakaan+saanut+enää+sinua+pitämään+hänestä.+
Kerroit++silloin+että+"Tilanne+on+miltei+päinvastainen.+Minä+otan+hänet+silloin+kun+tulee+sellainen+fiilis,+että+olisi+kiva+viettää+miehen+kanssa+aikaa+sängyssä..."
https://keskustelu.suomi24.fi/t/11374468/narsistista-eroon
09.10.2018 11:17
"Kun+näkee+koko+narsistin+elämän+mikä+on+usein+täynnä+pelkkiä+hylkäämis+ja+mitätöinti+kokemuksia+alusta+alkaen+ymmärtää+että+siitä+sairastuu+häiriöön+nimeltä+narsistinen+persoonallisuushäiriö.+Narsisti+toimii+kuten+häiriö+laittaa+toimimaan+ja+ei+voi+sille+mitään.++Silloin+lähdetään+pois."
Niin,+näinhän+se+on,+pystyy+ymmärtämään+jos+hetkeksi+hiljentyy+näiden+asioiden+äärelle.+Uhrihan+se+narsistikin+on+
Myös+tämä+asia+on+syytä+muistaa
"Se+ei+poista+kuitenkaan+minun+vastuuta+huolehtia+itsestäni+kun+olen+häiriön+tunnistanut+ja+tiedän+että+tälle+tapaukselle+ei+voi+mitään"
Myös+näinkin+siinä+usein+käy
"Minulla+on+tunteita+ja+minä+loukkaannun+ja+traumatisoidun+ainakin+siihen+asti+kunnes+tunnistan+mistä+on+kyse+ja+tajuan+että+vastassani+onkin+sairas+ihminen."
Mikä+kohta+voi+myös+tarkoittaa+joissain+tapauksissa,+että+itsekin+muuttuu+narsistin+kaltaiseksi,+ilkeäksi+ihmiseksi+ja+laittaa+ikäänkuin+vahingon+kiertämään.
Toisaalta+joissain+tapauksissa+on+havaittavissa,+että+vaikka+ihminen+tiedostaa,+että+toinen+narsisti,+niin+ilm.+kovinkaan+paljon+sitä+tietoa+ei+ole+jos+ja+kun+kuvittelee+voivansa+muuttaa+narsistin+paremmin+käyttäytyväksi.
Sitten+kaiketi+on+heitäkin,+jotka+ovat+eläneet+jatkuvaa+draamaa+lapsuudesta+asti,+eivätkä+itsekkään+osaa+enää+ns.+tavallista+elämää,+kuten+jossain+kohtaa+todettiin,+että+se+huonokin+on+tuttua+ja+turvallista.+
Muistan+aikoinaan+kun+erosin+alkoholisoituneesta+puolisostani,+niin+kyllähän+sitä+huomasi,+miten+paljon+sitä+jäi+tyhjää+tilaa.+Ei+aina+oikein+tiennyt+millä+sen+täyttäisi,+kun+ei+tarvinnutkaan+enää+olla+varuillaan+ja+tutkailla+millä+mielellä+se+toinen+on
Joutuu+pakostakin+hiljentymään+myös+itsensä+äärelle,+miettimään+omaa+osuuttaan+ja+sitäkin+miksi+minä+olen+tällainen,+kykenisinkö+minä+edes+vähän+muuttumaan,+niin+ettei+tilanne+toistu.
No+minun+osaltani+ny+toistui+vielä+joskaan+ei+ihan+samanlaisena,+mutta+samoja+elementtejä+siinä+oli,+totaalista+huijaamista+ja+hyväksikäyttöä.+Aikoinaan+paljon+miettinyt+sitäkin,+miksi+minä.+
Syynä+tais+olla+jotain+sellaista,+että+sitä+huumaantui+niistä+kaikista+kehuista+ja+ylenpalttisesta+huomiosta+jollaiseen+ei+ollut+tottunut+ja+joiden+kuvittelin+olevan+aitoja.++Mutta+no,+ajan+kanssa+sitten+se+suora+totuuskin+paiskattiin+vasten+kasvojani,+toki+joitain+merkkejä+oli+näkyvissä+jo+aiemminkin.+
Muutta+nykyään+mulla+on+jo+niin+paljon+ikääkin,+et+draamaksi+riittää+hyvin+tää+palsta,+kun+muuten+elämä+on+suht+tavallista+ilman+se+suurempia+ongelmia.+Toki+sellainen+ennakoiva+murehtiminen+on+jäänyt+päälle+ja+välillä+ahdistus+ja+pelko+siitä+mitä+kaikkea+saattaisi+sattua+pukkaa+pintaan.
09.10.2018 10:48
Vielä+tekee+mieli+tarkentaa+paria+asiaa+eiliseltä,+jotka+on+ymmärretty+väärin+joko+aidosti+tai+sitten+tahallaan.
Kommentoin+tosiaan+jossain+kohtaa+ns.+alas+vajoamista+ja+laitoin+vielä+selitystäkin+perään.,+että+"Alas+vajoamisella+ny+tarkoitan+jotain+sellaista,+että+ihminen+itse+vajoaa+syystä+tai+toisesta+ns.+omaa+tasoaan+alemmalle+tasolle."
Mutta+siltikin+asiaa+vääntyi+sinun+mielessäsi+tällaiseksi,+"Niin+että+siis+narsisti+vajoaakin+vain+OMAA+TODELLISTA+TASOAAN+alemmas..+ei+muuta+siis."
Vaikka+tarkoitin+ny+ketä+tahansa+ihmistä,+en+pelkästään+narsistia,+mikä+käy+hyvin+myös+jatko+kommentistani+,+kirjoitin+että+tämmösillä+palstoillakin+on+suuri+vaara+sellaiselle.+Myös+narsistien+uhreilla+on+suuri+vaara+tulla+narsistin+kaltaiseksi+katkeriksi,+epäempaattisiksi,+jotka+sohii+pahaa+oloaan+sinne++tänne.
Kyllähän+tuon+huomaa+tämmösillä+palstoillakin,+menet+ny+vilkaisemaan+mitä+tahansa+palstaa.++Myös+ihmiset+jotka+kertovat+olevansa+narsistin+Uhreja,+isolla+Uu:lla,+huiskivat+ja+pirskottavat+omaa+vihaansa+ja+pettymystään+täysin+ventovieraiden+ihmisten+päälle.
Sitä+en+tiedä+ovatko+he+olleet+alun+alkaen+sellaisia+vai+muuttuivatko+he+sen+narsistisuhteen+myötä,+kuten+tiedetään,+että+uhri+saattaa+muutua+narsistin+kaltaiseksi+epämpaattiseksi,+katkeraksi+ts.+vajoaa+alemmas+siitä+mitä+oli+ennen+narsistia+tai+vaikkapa+tätä+somea/näitä+palstoja,+joissa+hävyttömyyksien+huutelu+ja+kiusaaminen+on+tehty+tosi+helpoksi
Sitten+mitä+tulee+noihin+juttuihin,+mitä+väität+minun+kuvittelevan,+milloin+mitäkin.+Niin+ne+ovat+joko+ihan+sun+omia+kuvitelmiasi/lapsellisia+väitteitä,+joilla+ei+ole+mitään+vastinetta+todellisuudessa.+Tai+voi+olla+ettet+sinäkään+edes+kuvittele+minusta+sellaista,+mutta+kun+jotain+pitää+yrittää+tehdä/sanoa,+millä+sais+ton+yhteenlaskutoimituksen+näyttään+sellaselta+ettei+se+tiedä/ymmärrä+narsisteista+mitään.
En+ymmärrä+miksi+sun+pitää+tuommosiakin+suoltaa.+Toisinaan+sitä+joskus+miettii,+et+mikähän+totakin+ihmistä+oikeasti+vaivaa
09.10.2018 09:56
"Millä+vuosikymmenellä+mahdat+oivaltaa+edes+sen+alkeellisen+tosiasian,+että+narsistilla+ei+ole+empatiakykyä,"
Minä+tiedän+tasan+tarkkaan+ettei+narsistilla+ole+kykyä+empatiaan+ja+omatuntokin+on+vajavainen,+josko+reagoi+ollenkaan.
Mutta+kun+tässä+ei+ny+ei+olekkaan+kyse+narsistin+empatiasta,+mikä+yksinkertaistettuna+tarkoittaa
"Empatia+tarkoittaa+kykyä+ymmärtää+mitä+toinen+ihminen+kokee+tämän+näkökulmasta,+eli+itsensä+asettamista+toisen+henkilön+asemaan.+Empaattisessa+vuorovaikutuksessa+henkilö+ymmärtää+toisen+henkilön+tunteet."
Minun++mielestäni+narsisti+on+hyvinkin+läpinäkyvä+joiltain+osin,+jokainen+pystyy+ymmärtään+ne+taustalla+vaikuttavat+syyt+ja+millaisia+tunteita+sillä+narstilla+on+kun+se+kokee+tarvetta+ilkeillä+ja+mollata+ja+mitätöidä+toista.++Narsistithan+myös+raivostuvat+herkästi+jos+joku+rohkenee+viitata+heidän+surkeaan+itsetuntoonsa+ja+siihen+ettei+hän+oliskikaan+niin+ihmeellinen+ettei+kukaan+voi+ymmärtää.
Ylipäätään+narsti+kokee+olevansa+empatian+yläpuolella+juurkin+tuosta+virallisesta++kohta+3+johtuen.+Jos+joku+sanoo+narsistille+tuntevansa+empatiaa+narsistia+kohtaan,+saa+varmaan+vastaansa+melkoisen+raivonpuuskan.+Narsisti+eivät+pidä+siittä+heidät+luetaan+tavallisten+kuolevaisten+joukkoon
Että+toki+viisinta+on+pitää+empatiansa+piilossa+ja+vain+salaa+ymmärtää+ja+ihmetellä,+et+miksi+moisiakin++ihmisiä+on+olemassa.
08.10.2018 18:33
"Jospa+sinä+itse+lähtisit+tältä+palstalta+kun+olet+vaarallisen+kapeakatseinen."
No+tuon+olen+kullut+sinun+suustasi+useampaankin+kertaan,+mut+jäin+miettiin,+et+haluasitko+sinäkin+mieluusti+keskustella+itsesi+kanssa.
Kun+täällä+tosiaan+nykään+on+niin+vähän+porukkaa,+ettei+useinkaan+ole+muita+kirjoittajia,+et+äkkiäkös+tää+palsta+sit+hiljenis+jos+vielä+minäkin+poistuisin.+
Kuka+sinun+kanssasi+sitten+keskustelisi,+joku+kuvitteelinen+hahmoko,+joka+olisi+aina+samaa+mieltä+kanssasi.+Sellaisenko+keskustelijan+sinä+haluaisit.+Näyttäähän+noita+"olen+samaa+mieltä+yhteenlaskutoimituksesta"+tyyppejä+olevankin+sinua+peesamassa
Ilmeisesti+käsitit+viittaukseni+murha+infon+sivuille,+et+olisin+sua+häätämässä,+vaikka+tarkoitus+ny+vaan+oli+sanoa,+et+siellä+varmaan+on+enempi+noista+sinua+kiinnostavista+murha+jutuista+tietoa,+kuin+täällä,+jollet+ny+saa+sitte+uudistettua+palstaa+sen+laatuiseksi.+
Mutta+joo+näin+vanhetessa+sitä+tulee+kyllä+mukavuuden+haluiseksi,+ei+nää+niin+tunteetkaan+kuohada+pintaan+kuin+nuorena+ettei+niin+helposti+enää+provosoidu+ja+monetkin+ajatukset+ja+mielipiteet+ovat+aikas+vakio+ellei+joku+löydä+jotain+parempia+näkulmia+jotka+sopii+omaan+ajatusmaailmaan.
Narsistienhan+taas+sanotaan+olevan+melkoisia+opportunisteja+,+ns.+takinkääntäjiä,+yhtenä+hetkenä+yhtä+ja+toisena+toista,+mikä+kulloinkin+eniten+hyödyttää+häntä+siinä+kohtaa.
Sitä+ny+en+käsittänyt+et+mikä+musta+ny+tekis+vaarallisen,+pelkäätkö+et+joku+olis+samaa+mieltä+kanssani
08.10.2018 18:15
"Veikkaan+että+asianosainen+ei+palaa+tähän+aiheeseen"
No+väärin+meni,+mut+ehkä+toikin+tarkoitti+jotain+sellaista+et+halauaisit+jatkaa+vielä+keskustelua+kansani.+Mutta+tosiaan+välillä+täytyy+vähän+muutakin+hommailla,+ettei+sentäs+koko+päivä+mee+täs+koneen+äärellä
Mitä+tulee+provoimiseen+niin+pitäähän+sitä+joskus+pikkusen,+jos+toinen+provosoituu+niin+sivussa+sit+tulee+selville+yhtä+sun+toista.+
Sitäkin+voi+itsekukin+miettiä+että+mitä+piilee+noidenkin+"iso+lähihoitaja"+sanojen+takana,+että+mikähän+yhteenlaskutoimituksena+kirjoittavasta+henkilöstä++tekee+ison+ko.+kirjoittajan+mielikuvissa,+kokoon+se+ei+ny+ainakaan+liity,+olen+pienikokoinen.+
Ylipäätään+miten+työni+ja+ammattini++liittyy+tähän+aiheeseen,+kun+suurin+osa+työstäni+siitä+ihan+fyysistä,+ylösnostamista+,pesemistä,+pukemista,+syöttämistä+jne.+Asiakkaatkin+ovat+sen+laatuisia+että+keskustelut+ovat+suht+lyhyitä,+kun+useimmilla+sanojen+tarkoituskin+on+kadonnut.
Pakostakin+sitä+tulee+mieleen,+et+onko+ko.+henkilöllä+joku+ongelma+sen+suhteen,+että+jollakulla,+esim.+minulla+on+ammatti+ja+käyn+töissä.+Tänään+kylläkin++on+vapaapäivä.
Tyhmitellytkään+en+ole+vaan+todennut,+että+joko+sinulla+on+ongelmia+luetun+ymmärtämisessä+tai+sitten+vaan+tykkäät+vääntää+sanomiseni+omaan+malliisi
Että+näköjään+kovasti+ainakin+yritetään+samanaikaisesti+uhriutua+ja+siinä+sivussa+sitten+yritystä+mustamaalata+henkilöä
Mutta+tosiaan+paljon+vastusta+näyttää+olevan+sille+asialle,+että+narsisteja+voi+ymmärtää.+
Sama+asiahan+kun+ymmärtää+tuota+lähistöllä+asuvaa+omituista+höpöttäjää,+joka+kulkee+puhuen+itsekseen,+välillä+saattaa+huudella+rumiakin.+Sairaushan+sen+tekee
Narsistin+omituisuus/kummallinen+käytös+sitte+selittyy+sillä+narsismilla
Ei+se+narsisti+ole+sen+kummempi+ihminen+omituisuuksineen+kuin+kukaan+mukaan.+Jos+on+tietoa+ja+omakohtaista+kokemusta+ymmärtää+kyllä+sen+käyttäytymistä+ja+mistä+mikäkin+johtuu.
08.10.2018 17:54
Mä+ny+oikeesti+alan+uskoa,+et+sun+ymmärryskyvyssä+on+joko+jotain+vikaa.+
Tai+sitten+jostain+syystä+vaan+haluat+vääntää+asiat+omaan+malliisiiisi,+et+saat+nyyhkiä+ja+kerätä+säälipisteitä+kun+se+yhteenlaskutoimitus+sanoo,+et+narsisti+on+alhaalla+ja+mä+en+saa+sanoa
Alas+vajoamisella+ny+tarkoitan+jotain+sellaista,+että+ihminen+itse+vajoaa+syystä+tai+toisesta+ns.+omaa+tasoaan+alemmalle+tasolle.+Tämmösillä+palstoillakin+on+suuri+vaara+sellaiselle.+Myös+narsistien+uhreilla+on+suuri+vaara+tulla+narsistin+kaltaiseksi+jos+viha+ja+katkeruus+jää+päälle.+On+olemassa+sellainen+sanonta,+et+anna+piulle+pikkusormi,+niin+se+vie+koko+käden
Mut+ny+muut+asiat+painaa+päälle.+
Kiitos+keskustelusta,+tarjoat+aina+mahdollisuuden+kommentoida,+kun+vastailet.+Minä+ny+kauheesti+en+tykkää+yksin+höpötellä.
08.10.2018 13:03
"Narsisti-psykopaatti-sarjamurhaajat+ovat+usein+jonkun+kumppaneita,+perheenisiä+ja+ehkä+äitikin+voi+tehdä+murhan/murhia.+On+tunnettuja+tapauksia."
No+täällä+heitä+ei+esitelty,+vaikka+toki+voi+heistäkin+lukea+muualta+niin+halutessaan.
En+muista+lukeneeni+tällä+palstalla+yhtäkään+tarinaa,+jossa+olisi+kerrottu+sen+kumppanin/isän/äidin+olevan+murhaaja,+ellei+peräti+sarjamurhaaja
Tän+palstan+aihe+on+narsismi+edelleenkin.+
Vähän+ihmetyttää+ikäänkin+haluaisit+sit+vissiin+murhajista++keskustella.+
Ovathan+ne+ny+toki+varmaan+jännittävämpi+aihe+ku+narsistit.+Onhan+noita+ihan+kotimaisiakin+versioita,+ykshän+taas+hiljattain+tuomittinkin,+monesko+uhri+ny+olikaan.
Mut+koitas+käydä+vaik+muistaakseni+semmosella+sivulla+ku+murha+info+tai+jotain+sinnepäin.+niin+uskoisin+sieltä+ainakin+löytyvän+tietävää+keskusteluseuraa+noihin+murhiin/murhaajiin+liittyn.
08.10.2018 12:47
Niin+äskeisestä+jäi+toinen+lähde+kommenttini+liittyen+mainitsematta
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Vaknin.html
08.10.2018 11:46
48 / 223