Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
yhteenlaskutoimitus
Vapaa kuvaus
Aloituksia
21
Kommenttia
4456
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Rikkoiko+sinun+mitätöijäsi+esim.+jonkun+perheyhteisön?"
No+ainakin+omansa,+myös+kertomansa+mukaan+hänen+silloinen+seurustelukumppaninsa+oli+vielä+naimisissa+kun+heidän+suhteensa+alkoi.+Edelleen+myös+tämä+nykyinen+myös+asui+miehensä/lastensa+isän+kanssa,+kun+heidän+suhteensa+alkoi+ja+tarinan+mukaan+joku+muu+ko.+tyyppiin+palavasti+rakastunut+nainen+oli+eronnut+ja+aikeissa+muuttaa+hänen+luokseen.
Että+olisko+ny+tuos+jotain+kysymykseesi+liittyvää+vastaukseksi
Mitä+tulee+työyhteisöön,+niin+kaikkea+ei+ny+tule+otettua+joka+kommenttiin+mukaan,+kun+muutenkin+kirjoitan+pitkäksi.+Osa+porukastahan+täällä+on+sitä+mieltä+ettei+narsisti+voi+edes+tunnistaa+jos+ei+ole+viettänyt+hänen+kanssaan+24/7
Harvemmin+sitä+ny+työkaverinsa+kanssa+viikon+ollaan+putkeen+yötä+päivää.
08.10.2018 11:44
Niin+
"Lähdekritiikki+on+tietolähteen+ja+sen+käyttökelpoisuuden+arvioimista.+Siinä+punnitaan,+mitä+tarkoitusta+varten+tietolähde+tai+puheenvuoro+on+tehty.+Jos+tämä+halutaan+selvittää,+on+tärkeä+tietää+kuka+on+tehnyt+tekstin+ja+mikä+on+hänen+suhteensa+tekstin+aiheeseen.+Sisältö+on+epäilyttävää,+jos+tekijä+jää+tuntemattomaksi"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lähdekritiikki
Niin+tekijä+ei+ole+tuntematon,+Sam+Vaknin+sanoo+olevansa+narsisti,+että+suhde+tekstien+aiheeseen+on+selvä.+Hän+on+myös+aikoinaan+hoksannut,+että+hän+voi+myös+lyödä+rahoiksi+omalla+tarinallaan.+Narsistithan+eivät+tee+mitään+mistä+ei+ole+heille+hyötyä
Häntä+pidetään+myös+yhtenä+maailman+johtavimpana+narsismin+tutkijana+ja+tuntijana.+
Hänen+aineistonsa+taustalla+on+satojen+narsistien+ja+tuhansien+heidän+perheenjäsentensä+kokemuksia.
Harvemmin+narsistit+tai+heidän+uhrinsa+esiintyvät+missään+omilla+nimillään.+En+tiedä+onko+hänen+alkuperäisissä+kirjoitusissaan++lähdelutteloa.+Mutta+hänhän+on+narsisti,+että+varmaan+mieluusti+ottaa+teoksistaan+kaiken+kunnian+itselleen.
En+tiedä+toista+joka+olisi+julkisesti+kertonut+olevansa+narsisti+ja+valottanut+niitä+asioita+mitä+se+mahdollisesti+pitää+sisällään.+
Tai+no+muistan+kyllä+lukeneeni+jonkun+naisten+lehden+jutun+jostain+Markusta?+joka+kertoi+olevansa+narsisti.+Mutta+muistikuvani+mukaan+omakehu+kyllä+haisi+ja+hän+enemmänkin+toi+esiin+miten+naisia+tuli+ja+meni,+tais+olla+se+tärkein+asia+.
Mutta+joo+tosiaan+silloin+tällöin+innostun+lainaamaan+Vakninia,+myös+narsisti+psykopaatin+heila+aina+välillä+lainailee+niitä.+
Mutta+jostain+syystä+häntä+ei+kritisoida+siitä,+että+mene+ja+tiedä+mikä+loppupeleissä+minussa+ja+kommnteissan++sitten+ärsyttää+vaiko+äsyttäääkö+nuo+kaikki.+Saattaa+olla+että+minun+persoonani+ja+paasaamiseni+ärsyttää+ja+Vaknin+kirjoitukset+ärsyttävät
Enemmänhän+täällä+osallistutaan+ja+tunnutaan+tykkäävän+semmosista+ilkeilevistä+kommenteista,+heti+tulee+lisää+kommentoijia
08.10.2018 11:35
"+tämä+on+ylimielinen+kun+kuvittelee+voivansa+vaikuttaa+asioiden+kulkuun..."
Se,+että+jos+joku+uskoo+tai+kuvittelee+vaikuttavansa+asioiden+kulkuun,+ei+tarkoita+tuossa+tapauksessa+samaa+kuin+ymmärtäminen.+Ennemminki+kyse+saattaa+olla+ymmärtämättömyydestä.+Ei+joko+tiedetä+tai+uskota,+ettei+narsisti+muutu.+
Mitä+tulee+tuohon+"että+hänen+pitäisi+ymmärtää+että+mies+on+liikaa+hänelle."+
Taas+liittyy+siihen+että+ihmisen+pitäisi+itse+ymmärtää+mikä+on+hänelle+itselleen+ja+omalle+hyvinvoinnilleen+pahaksi+ja+mikä+hyväksi.+
Eikä+sekään+jos+joku+muu+kokee+ymmärtävänsä+tarkoita+että+ko.+henkilö+olisi+ylimielinen+saati+leukava.+
Toiset+kokevat+ymmärtävänsä++ja+toiset+ei.+
Ollaan+ihmisinä+erilaisia,+ei+se+sen+kummempaa+ole.+
Jossain+kohtaa+joku+mainitsi+mielensäpahoittajankin.+
Mun+mielestäni+ny+se+mielensäpahoittaja+löytyy+tässä+kohtaa+tuosta+sakista,+joiden+mielestä+narsisti+on+niin+ainutlaatuinen,+että+häntä+voivat+ymmärtää+vain+muut+huomattavat+henkilöt+tai+instituutiot
Loukkaannutaan+vallan,+kuinka+ny+joku+tavis+julkeaakin+sanoa+muka+ymmärtävänsä,+mikä+se+oikein+luulee+olevansa.
08.10.2018 11:03
"+Se,+että+hän+paasaa+Vakninista+on+ärsyttävää(rajansa+kaikella)"
Mikä+siinä+ärsyttää
Sekö+että+minä+välillä+paasaan,+vaiko+minun+persoonani+ärsyttää+vaiko+ko.+Vaknin'n+kirjoitukset+ärsyttävät+?
08.10.2018 10:10
"En+eikä+kukaan+voi+ymmärtää."
Niin+näyttää+ny+siltä,+että+täällä+ollaan+yhtä+mieltä+narsistin+kanssa+ettei++tässä+
3.+uskoo+olevansa+niin+ainutlaatuinen,+että+häntä+voivat+ymmärtää+vain+muut+huomattavat+henkilöt+tai+instituutiot;
Olekkaan+kyse+vain+narsistin+luuloista/uskomisesta+vaan+teidänkin++mielestänne+asia+on+juurikin+näin.+
Mitähän+tästä+ny+sit+ajattelis,+onkohan+joku+narsisti+saanut+teidät+uskomaan+että+hän+on+niin+ainutlaatuinen+ettei+sen+vuoksi+kukaan+ainakaan+tavallinen+ihminen+kykene+häntä+ymmärtämään.+Vai+oletteko+ny+itse+nostaneet+narsistin+jalustalle+pois+tavallisten+kuolevaisten+joukosta.+
Mitenkähän+joku+noin+virheellisen+kohdan+onkin+noihin+ns.+virallisiin+kriteereihin+laittanut.+Eikös+siinä+sitten+pitäisi+olla,+että+
3.+narsisti+on+niin+ainulaatuinen,+että+häntä+voivat+ymmärtää+vain+muut+huomattavat+henkilöt+tai+instituutiot
Kannattaa+huomata+myös+tuo+sana+muut+huomattavat,+johon+joukkoon+narsisti+laskee+itsensä,+mutta+sulkee+pois+ns.+tavalliset+ihmiset
Mutta+joo,+minä+en+usko+tuohon,+enkä+ole+samaa+mieltä+kanssanne,+vaan+olen+sitä+mieltä,+että+loppujen+lopuksi+narsisti+on+kuitenkin+suht+läpinäkyvä,+jos+ihmisellä+on+tietoa+siitä+millaisia+narsistit+ovat.+
Monia+asioita+voi+ymmärtää,+narstiakin+jolla+on+huono+itsetunto,+sen+vuoksi+sitten+pitää+pullistella+ja++yrittää+mitätöidä+ja+halventaa+toista,+tuttua+varmaan+monelle+narsistin+uhrille.+Toivottavasti+myös+on+luettu+ja+ymmärretty,+ettei+se+johdu+mitätöinnin+kohteesta+vaan+kyse+on+juurkin+tuosta+huonosta+itsetunnosta.
On+pakko+yrittää+alentaa+toista,+että+saisi+toisen+vajomaan+yhtä+alas,+kiusanteko,+halu+painaa+toista+ihmistä+alas+on+narsistille+ominaista.+Se+helpottaa+hänen+olotilaansa+ainakin+hetkeksi.+On+pakko+yrittää+ottaa+toiselta+pois+jotain+minkä+he+tiedostavat+toisella+olevan+ja+itseltään+puuttuvan
Tiedetään+myös+ja+sitä+kautta+ymmärretään,+että+narsistilla+on+puutteellinen+omatunto,+eikä+hän+tunne+syyllisyyttä+vaan+katsoo+oikeudekseen+sanoa+ja+tehdä,+mikä+ny+kulloinkin+sattuu+huvittamaan.+Luonnehäiriöinen+ajattelee,+että+hänellä+on+oikeus+kohdella+muita+kaltoin,+kun+häntä+itseäkin+on+kaltoinkohdeltu
Taustalla+saattaa+olla+myös+vallanhalua+ja+tarvetta+saada+omasta+mielestään+ansaittua+huomiota,+jos+ei+hyvässä+kuin+pahassa,+että+toiminta+saattaa+olla+ihan+suunitelmallistakin
Näitäkin+esimerkkejä+voisi+jatkaa+loputtomiin,+jossain+taisin+mainitakkin+jo+sen+projektion,+että+narsisti+pyrkii+mm.+sijoittamaan+kaiken+itsessään+huonon+siihen+toiseen+ihmiseen.+
Mutta+joo,+kun+tääkin+tila+on+rajallinen,+niin+laitan+taas+muutaman+linkin,+joista+voi+lukea+etten+itse+todellakaan+ole+keksinyt+näitä+asioita+vaan+ovat+ihan+yleisesti+tiedossa+ja+ihan+kenen+tahansa+ihmisen+ymmärrettävissä,+poislukien+piintyneet+narsistit,+jotka+saattavat++oikeasti+kokea+olevansa+niitä+niin+ainutlaatuisia,+että+kavahtavat+ajatustakin+siitä,+että+heidän+ajatteltaisiin+olevan+vain+ihmisiä+ihmisten+joukossa.
https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti
/narsistin_itsetunnosta_ja_ihailu/
https://www.narsistienuhrientuki.fi/tietoa-narsismista/narsismista_yleisesti/narsistin_nakemys_empatiasta/
http://www.koulutuselamaan.fi/index.php?page=itsetunto
Rikoksia+tehneet+psykopaatit,+sosiopaatin+yms.+ovat+sitten+asia+erikseen.+
Mitä+tätä+palstaa+olen+seurannut,+niin+täällähän+enimmäkseen+puhutaan+ihan+perusnarsiteista,+jotka+ovat+joko+jonkun+äitejä+tai+olleet+jonkun+kumppaneita.
08.10.2018 10:02
Vaknin+on+vaan+hyvä+tietolähde,+nopeasti+poimittavissa.+Samoja+asoita+voi+toki+lukea+muualtakin.
07.10.2018 23:16
Niin+tässä+pari+kohtaa,+josta+voi+päätellä+ettei+narsisti+tunnista+toista+narsistia.+
"Itse+asiassa,+pidän+itseäni+samanlaisena+kuin+kaikkia+muita,+ehkä+ainoastaan+hiukan+parempana.+Toisin+sanoen,+päädyn+ajattelemaan+että+kaikki+muut+ovat+minun+kaltaisiani,+mutta+eivät+aivan+yhtä+hyviä.+
Sitähän+universumi+koko+ajan+minulle+kertoo.Samasta+syystä+en+pysty+myöskään+tunnistamaan+muita+jotka+käyttäytyvät+samoin+kuin+minä.+Itse+asiassa+he+joskus+värväävät+minut+ihailijakerhoihinsa.+Niin+kauan+kuin+ruokimme+toisiamme,+mitä+väliä+sillä+on?+Se+vain+vahvistaa+omat+illuusioni+illuusioistani:+että+en+ole+erilainen+kuin+useimmat+muut,+vain+hiukan+parempi."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
Tässäkin+pillee+tosiaan+jonkinlainen+totuus,+kun+täällä+palstallakin+on+huomattu,+että+jotkut+luulevat/olettavat+toisen+olevan+samanlainen+kuin+itse
Noihinhan+ne+trolli+syyttelytkin+enimmäkseen+perustuu,+tiedä+sitte+onko+kyse+tuosta+luulemisesta+vaiko+siitä+projektoista
En+ymmärrä+jos+joku+väittää,+ettei+narstia+voi+ymmärtää.+Loppujen+lopuksi+hän+on+suht+näkyväkin,+kun+on+oppinut+ymmärtämään+ja+kuten+jo+toises+kohtaa+totesin,+ymmärrys+syntyy+tiedosta+jos+sitä+järkeä+on+siunaantunut.
07.10.2018 23:10
No+väännetään+taas+rautalangasta
"Kysynpä+vielä,+että+mitä+sinä+etsit+tältä+palstalta,+jos+et+ymmärrä+että+aiheena+ovat+paholaismaiset+ihmiset?"
+Kommentoin/vastasin++tähän+kysymykseen,+että+
Tän+palstan+aiheena+on+narsismi,+eikä+paholaismaiset+ihmiset
Ihan+lukee+tuolla+sivupalkissa,+kuin+jokaisen+aloituksen+yläpuolellakin.
07.10.2018 22:55
Tän+palstan+aiheena+on+narsismi,+eikä+paholaismaiset+ihmiset
Narsisteja+on+ihan+joka+lähtöön,+ihan+semmosiakin+jotka+näyttää+normaaleilta+ja+täyttävät+yhteiskunnalliset+velvoitteensa,+eivät+erotu+massasta+,+eivät+ole+mitään+sarjamurhaajia+yms.+
Ei+ole+mitään+syytä+sen+kummemmin+demonisoida+narsisteja,+sarjamurhaajat+yms.+ovat+sitte+asia+erikseen
"Kuinka+paljon+kaltaisiani+on?+Enemmän+kuin+luulet,+ja+lukumäärämme+lisääntyy+koko+ajan.+Poimi+kaksikymmentä+ihmistä+kadulta+ja+saat+yhden+jonka+mieli+tikittää+niin+samalla+tavoin+kuin+minun,+että+pitäisit+meitä+klooneina.+Mahdotonta,+sinä+sanot.+Ei+yksinkertaisesti+ole+mahdollista+että+niin+monet+ihmiset+-+niin+etevät,+kunnioitetut+ja+näkyvät+ihmiset+-+korvaavat+todellisuuden+illuusioilla,+jokainen+heistä+samalla+tavoin,+syistä+joita+he+eivät+tiedä.+Ei+yksinkertaisesti+ole+mahdollista,+että+niin+monet+sekasorron+ja+kaaoksen+robotit,+kuten+nimitän+heitä,+toimivat+muiden+sivistyneiden,+älykkäiden+ja+kokeneiden+ihmisten+keskellä,+ja+näyttävät+normaaleilta.+Ei+yksinkertaisesti+ole+mahdollista,+että+tällainen+ihmisyyden+ja+käyttäytymisen+vääristymä+soluttautuu+ihmisten+joukkoon+tässä+määrin,+eikä+mielenterveysalan+ammattilaisten+tutka+sitä+juurikaan+tunnista.+Ei+yksinkertaisesti+ole+mahdollista,+että+niin+suuri+osa+näennäisesti+positiivista+sisältää+niin+paljon+salassa+olevaa+negatiivista.+Se+ei+yksinkertaisesti+ole+mahdollista.
Mutta+se+on."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/Alkusana.html
07.10.2018 22:37
"Suoraan+sanoen,+en+ymmärrä+mistä+edes+tempaisit+yli-ihmisasian...+"
Tempaisin,+sen+siitä,+että+narsisti+kuvittelevat+olevansa+yli+ihmisiä+siten,+ettei+kukaan+mukamas+voisi+heitä+ymmärtää.+Nää+asiat+voi+sanoa+niin+monella+tavalla,+luulehan+ne+olevansa+ns.+maailman+napojakin.+
"Narsisti+on+maailman+keskus.+Hän+ei+ole+pelkästään+oman+maailmansa+keskus+-+mikäli+hänestä+riippuu,+hän+on+KOKO+maailman+keskus.+Tämä+harhaluulo+on+yksi+narsistin+hallitsevimpia+ja+kaiken+läpitunkevimpia+tietoisuuden+vääristymiä.+Narsisti+on+varma+siitä,+että+hän+on+kaikkien+ympäröivien+tapahtumien+lähde,+lähimpiensä+ja+rakkaimpiensa+kaikkien+tunteiden+alullepanija,+kaiken+tiedon+alkulähde,+ensimmäinen+ja+viimeinen+syy,+alku+ja+loppu."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/journal41.html
Kyllähän+tällä+palstallakin+tiedetään+ja+ymmärretään+heistä+yhtä+sun+toista,+vaikka+kaikkea+ei+ääneen+sanotakkaan.
Sekin+tiedetään+,+että+oikeasti+ovat+huono+itsetuntoisia+valehtelevia,+kerskailevia+mahtailijoita,++mikä+tulee+esiin++tarpeena+alentaa+ja+mollata+muita+ihmisiä.
07.10.2018 19:07
Kyllä++uskoisin,+että+jokaisen+lähipiirissä+asuu+joku+,+outo+ja+kummallinen+ihminen,+liekö+taustalla+joku+sairaus,+psyyken+ongelma,+vika+vamma+tai+vaikkapa+se+persoonallisuushäiriö++tai+mikä+lie
Että+kyllä+narsistitkin+ovat+kummallisia,+mutta+eivät+mitään+yli+ihmisiä.+Niin+sinä+kuin+minäkin+voimme+olla+jonkun+mielestä+kummallisia,+eikä+se+tee+meistä+sen+kummemmin+ylä-tai+alapuolella+olevia.
07.10.2018 18:55
Edelleen+väännän+rautalangasta,+kommentoin+etteivät+ole+yli+ihmisiä
Eikä+minun++mielestäni+omituiset,+kummallisetkaan+ihmiset+ole+mitään+yli+ihmisiä
Puheet+alapuolelle+jäävistä+on+sun+omia+juttujas,+ei+liity+ny+tähän+ymmärtämisasiaan,+ei+mulla+ole+tarvetta+alkaa+sen+kummemmin+ketään+ihmisenä+ylentämään+tai+alentamaan.+
Vrt,+ihminen+voi+olla+outo+ja+kummallinen/käyttäytä+oudosti,+kummallisesti+syystä+tai+toisesta,+mutta+se+ei+tarkoita,+että+ihminen+olisi+ihmisenä++jotenkin+alempi,kenekään+alapuolella.
Puheet+ja+luulot+ylemmyydestä+kielii+juurkin+narsismista
07.10.2018 18:38
"Siitä,+mitä+heistä+sanotaan+että+mitä+uskovat+itsestään,+ei+voi+vetää+johtopäätöstä+että+olisvat+väärässä"
Ny+naurattaa,+yritätkö+ny+sanoa,+etteivät+narsistit+voi+olla+väärässä/tai+ovat+oikeassa++uskoessaan+olevansa+niin+ainutlaatuisia+ja+ettei+heitä+voi+ymmärtää
Uskotko+sinä+oikeasti,+että+narsistit+ovat+niin+ainutlaatuisia/erityisiä+ettei+muut+ihmiset+voi+heitä+ymmärtää
Kuule+kun+näitä+juttuja+on+tullu+niin+täältä+kuin+muualtakin,+niin+useinkin+he+vaikuttavat+hyvin+samankaltaisilta,+että+jo+sekin+osoittaa,+ettei+jokin+tietty+narsisti+ole+sen+kummempi+kuin+joku+toinenkaan.+Että+se+siittä+ainutlaatuisuudesta.+
+Musta+ny+tuntuu,+ettet+sinä+et+ny+taida+ymmärtää,+mitä+minä+ymmärryksellä+tarkoitan.
"Ymmärryksellä+tarkoitetaan+kykyä+omaksua+tieto+jostakin+asiasta+niin+syvällisesti+ja+perusteellisesti,+että+osaa+palauttaa+asian+helposti+mieleensä+ja+käyttää+asiaa+koskevaa+tietoa+monipuolisesti+hyväkseen.+Puhuttaessa+toisten+ihmisten+ajattelun+ja+toiminnan+ymmärtämisestä+tarkoitetaan+kykyä+empatiaan,+taitoa+nähdä+asia+toisten+ihmisten+näkökulmasta+riippumatta+siitä,+mitä+mieltä+itse+on+asiasta"
https://fi.wikipedia.org/wiki/Ymmärrys
Mitä+sitten+tähän+tulee
"Näet+siis+heidät+,+jos+puhutaan+heidän+erikoisuuksistaan+jotenkin+yli-ihmisinä..+jos+myöntäisi+että+ovat+kummallisia."
Niin+vaikuttaa+että+tuossa+kohtaa+sinulla+on+ongelmia+luetun+ymmärtämisessä,+kun+kommentoin+että++"mutta+minun+mielestäni+voi+ymmärtää,+kun+ei+ne+narsistitkaan+ole+kuitenkaan+ihmistä+kummempia/mitään+yli+ihmisiä"
Toisin+sanoen+lukee,+EI+ne+narsistitkaan+ole+kuitenkaan+ihmistä+kummempia/mitään+yli+ihmisiä.+Niin+miten+saat+väännettyä+tuonkin+kommentin+päinvastaiseksi++tähän+tapaan+"Näet+siis+heidät+,+jos+puhutaan+heidän+erikoisuuksistaan+jotenkin+yli-ihmisinä"
07.10.2018 18:04
No+sinun+mielestäsi+minä+en+ymmärrä+narsisteja,+mutta+olen+sitä+mieltä,+ettei+narsisti+ole+ihmistä+kummempi+ja+myös+häntä+voi+ymmärtää.
Ymmärtämisellä+tarkoitan+juurkin+sitä+tietoa,+jonka+pohjalta+kyllä+pystyy+ymmärtämään.+Esim.+jossain+toise+ketjus+laitoin+linkin,+josta+voi+lukea+miten/minlkälainen+lapsuus+saattaa+aiheuttaa+sen,+että+lapsen+persoona+häiriintyy+pysyvästi.
Tääläkin+palstalla+monet+ymmärtävät,+esim.+projektion,+mikä+on+tyypillistä+narsistille,+samoin+huomionhakua+esiintyy+ja+sitä+sinunkin+mainitsemaasi+trollausta,+johon+tutkimusten+mukaan+syyllistyvät+useinkin+narsistit
Mutta+joo,+narsistin+mielipide+toki+tuosta+ymmärtämisestä+on+mainittu+jo+niissä+virallisissa+kriteereissä,+että+narsisti+kyllä+varmaan+loukkaantuu+jos+tavis+ihminen+sanoo+ymmärtävänsä+häntä
3.+uskoo+olevansa+niin+ainutlaatuinen,+että+häntä+voivat+ymmärtää+vain+muut+huomattavat+henkilöt+tai+instituutiot;
https://fi.wikipedia.org/wiki/Narsistinen_persoonallisuushäiriö
Toisesta+kohtaa+kopioituna+sama+asia
"Narsisti+ajattelee+mielellään+olevansa+niin+ainutlaatuinen+ja+syvällinen,+että+häntä+ei+voida+koskaan+käsittää.+Narsisti+uskoo+että+hän+on+inhimillisen+ymmärryksen+ja+empatian+yläpuolella,+että+hän+on+ainutlaatuinen."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html
Että+lyhykäisyydessään+narsisti+uskoo+ettei+häntä+voi+ymmärtää,+koska+hän+on+niin+ainutlaatuinen+ja+erikoinen,+mutta+minun+mielestäni+voi+ymmärtää,+kun+ei+ne+narsistitkaan+ole+kuitenkaan+ihmistä+kummempia/mitään+yli+ihmisiä
07.10.2018 16:35
"mutta+taukoamatta+tarkkailen+kaikkien+eleitä,+ilmeitä,+äänenpainoa.+Jopa+silloin+kun+puhun+tutkin+valppaana+toista+ja+haistan+kun+huonessa+tunneilmapiiri+muuttuu."+
Tuo+on+hyvin+tuttua+minullekkin,+pitää+varmistaa+et+kaikki+on+kaikilla+hyvin+,+eikä+tuli+mitään+konflikteja
"+Minä+en+osaa+olla+pitkävihainen+ja+ymmärrän+ihmisiä+heidän+lähtökohdistaan."
Niin+ei+minullakaan+ole+ketään+jota+vihaisin,+ei+menneisyydessä,+eikä+tänä+päivänäkään+ja+tosiaan+jopa+narsisteja+voi+ymmärtää,+kun+itse+ymmärtää+miksi+he+ovat+sellaisia+kuin+ovat.
+Edelleen,+kirjoituksistasi+kuultaa+kyllä+,+että+olet+kaikesta+huolimatta+sinut+niin+menneisyytesi+kuin+nykyisyytesi+kanssa.
07.10.2018 14:04
"MIkä+tuollaisen+pohdinnan+tarkoitus+olisi?
Mitä+siitä+tulisiko+tietoon+kuinka+on+viheliäistä+ja+kuinka+ei?
Mihin+lopputulema+vaikuttaa?"
No+se+on+sitä+myötäelämisen,+empatian+taitoa.+Sitähän+se+on,+että
yrittää++asettua+toisen+asemaan,+tässä+tapauksessa+narsistin.
Kuvittelist+miten+viheliäistä+se+on,+tietoa+narsisteista+on+kyllä+saatavissa,+et+siltä+pohjalta+kykenee+joiltain+osin+samaistumaan,+vaikka+eihän+kukaan+kykene+täysin+asettumaan+toisen+saappaisiin,+tiedä+tarkalleen+miltä+toisesta+tuntuu,+kun+ollaan+erillisiä+ihmisiä
Kuvittele+olevasi+ihminen,+joka+ei+kykene+rakastamaan,+jonka+on+pakko+olla+jatkuvasti+liikkeellä+saalistamassa+huomiota,+kukaan+ei+voi/halua+olla+narsistin+ystävä,+narsistille+usein+nauretaan/häntä+pilkataan+ainakin+takanpäin,+kun+se+kertoilee+satuja+ja+sillä+on+niitä+suuruudenhulluja+kuvitelmia+itsestään+joilla+ei+ole+mitään+tekemistä+todellisuuden+kanssa.
Tuommonenhan+se+narsisti+on+ja+uskoisin+että+toisinaan+hänenkin+kaikkivoipaisuutensa+rakoilee,+hän+tiedostaa+asian.++Mikä+tosin+johtaa+siihen,+että+hän+yrittää+kaikin+keinoin+kaataa+sen+kaiken+itsessään+olevan+huonon+toisen+päälle.+Narsisteilla+on+myös+ajoittain+masennusjaksoja.
Mutta+joo,+sinä+et+näköjään+ymmärrä.
+Empatiassa+ei+ole+kyse+hoivasta+vaan+toisen+ymmärtämisestä,+miksi+hän+on+sellainen+kun+on,+käyttäytyy+niinkuin+käyttätyy.+Tässä+tapauksessa+ny+ei+tarvitse+olla+ketään+tiettyä+narsistia+vaan++ajatuksena+ny+oli+hetki+ajatella,+että+millaista+se+mahtaisi+olla+jos+olisin+narsisti.
Tässä+aloituksessa+ny+otettiin+esiin+tuo+primaarinarsismi+ja++myötäeläminen+on+sitäkin+että+tiedetään+että+
+"Narsismi+syntyy+varhaislapsuudessa,+lapsuudessa+tai+varhaisessa+nuoruudessa,+ja+se+liittyy+usein+lapsuuden+väärinkäyttöön+tai+traumaan,+joka+on+vanhempien,+auktoriteettien+tai+ikätovereiden+aikaansaama."
http://www.epshp.fi/kersanet/vanhemmuus/pulmat_ja_kriisit/perhevakivalta/vakivallan_syyt/narsismi/nph+
Ei+sen+narsistin+tarvitse+välttämättä+esittää+surkeaa/olla+surkea,+hän+itse+voi+hyvinkin+olla+voimainsa+tunnossa,+mutta+asioista+perillä+oleva+tietää,+että+se+on+vain+valheellinen+kuva+ja+taustalla+lymyää+yksinäinen,+heikko+itsetuntoinen+ihminen,+joka+joutuu+alati+hakemaan+sitä+huomiota+tavalla+tai+toisella+kokeakseen+olevansa+olemassa.
Narsisti+itsehän+ei+omasta+mielestään+tarvitse+empatiaa,+kun+empatiahan+tarkoittaisi+sitä,+että+joku+toinen+ymmärtäisi+häntä,+mikä+ymmärrys+asettaisi+hänet+samalle+viivalle+toisten+kuolevaisten+kanssa,+mikä+romahduttasi+hänen++kuvitelmansa+itsestään.
Narsiti+itse+ei+myöskään+kykene+empatiaan+syystä,+että+hän+ei+tunne+edes+itseään,+niin+saati+sitten+toista.+Hänhän+luulee,+että+muut+ovat+samanlaisia,+hän+on+vain+pikkusen+parempi
"Empatia+tarkoittaa+toisen+ihmisen+eläytyvää+ymmärtämistä,+myötäeloa+ja+-ymmärrystä:+empaattinen+ihminen+todella+tajuaa,+mitä+toinen+ajattelee,+tuntee,+kokee+ja+miksi+hän+toimii+siten+kuin+toimii.+Empaattinen+ihminen+ymmärtää+myös,+ettei+aina+pysty+ymmärtämään+toista:+hän+jaksaa+kuunnella+erilaisessa+elämäntilanteessa+olevaa+kanssaihmistään+eikä+oleta+tietävänsä+täsmälleen,+mitä+hän+tuntee+ja+ajattelee.+Empatia+vaatii+lisäksi+kykyä+lukea+oikein+ei-sanallisia+viestejä,+kuten+äänensävyjä,+ilmeitä+ja+ruumiinasentoja"
Kuten+huomaat+enimmillään+empatia+on+vaan+toisen+ymmärtämistä,+eikä+sinällään+vaadi+mitään+toimenpiteitä,+saati+hoivaa.+Toki+se+ymmärrys+ny++vaikuttaa+siihen,+ettei+turhaan+yritä+"parantaa"+sitä+narsistia.
http://www.practia.fi/palvelut/tyokalut/53-empatia
06.10.2018 10:15
Ai+sulla+olkin+ihan+toinen+näkemys+myötäelämisestä,+että+se+tarkoittaisi+yhdessäoloa.+Puhutaan+taas+näköjään+ihan+eri+asiasta.
05.10.2018 23:49
No+olettaisin,+et+narsistikin+tuntee+sanan+ja+tietää+sen+merkityksen,+vaikka+ei+itse+sitä+kykene+tuntemaankaan.
Kysehän+on+kyvystä+asettua+toisen+ihmisen+asemaan.++Itsekukin+sitte+voi+pohtia+asiaa+vaikka+siltä+kantilta,+et+miltähän+se+tuntuisi+jos+itse+olisi+narsistin+asemassa.+Millaisia+ajatuksia+siitä+heräisi,+olisko+viheliäistä+olla+narsisti
05.10.2018 23:47
"Mutta+edelleen+häpeäntunne+tietämättömyydestä+on+niin+armoton+laji+että+minusta+on+ollut+parempi+kun+myöntää+jo+etukäteen+ettei+niin+paljoa+tiedä,+oikeastaan+mistään"
No+älä+ny+suotta+uhriudu,kuhan+ny+vaan+kerroin,+et+itse+en+lähtisi+primaanarsismi+ja+sekundaarinarsismi+termejä+nyt+miksikään+muuttamaan.+Mä+kun+ny+vaan+satun+olemaan+toisinaan+semmonen+pilkun+viilaaja+
Lähtökohtaisestahan+ei+noissa+ole+kyse+ees+narsistista+vaan+narsismista,+liittyy+narsismin+kehittymiseen,+niin+hyvässä+kuin+pahassa.+
Jos+kaikki+lapsuudessa+sujuu+suht+ookoo,+voidaan+puhua+ns.+terveestä+narsismista+ja+jos+lapsuudessa+sitä+luonnollista+narsismia+kovasti+häiritään,+niin+siellä+lopputulemana+on+sitte+vasta+se+ihminen,+joka+nimitetään+narsistiksi
05.10.2018 23:12
No+voihan+primaari+ja+sekundaari+narsismin+vääntää+vaikka+minkälaisiksi,+mutta+ei+se+muuta+sitä+tosiasiaa,+mitä+niillä+tarkoitetaan.++
Itse+ny+en+lähtisi+moiseen,+jotenkin+tuntuis+typerältä,+ikäänkuin+ei+tietäisi+mitä+ne+tarkoittaa
Mutta+kukin+tyylillään
Mutta+toki+taas+kummastuttaa,+että+mistä+sinä+tiedät+kuka+minkäkin+kommentin+on+laittanut+jos+et+ole+niitä+itse+laittanut.
Oleko+itse+tuo+aloittaja+ja+toit+kommenttisi+myös+tuon+otsikon+alle,+kun+muistan+kyllä+nähneeni+sen+toisaallakin+saadaksesi+jonkinlaista+keskustelua+aikaan+tässäkin+ketjussa
05.10.2018 22:26
49 / 223