Vapaa kuvaus

Aloituksia

21

Kommenttia

4456

1. Ny+vois+nimimerkkini+olla+huvittunutEttäkö+oikein+henkevää+keskustelua+pitäs+viritellä+jostain+muinaismuistosta.Ihanko+tosissas+ootMitäkö+pitäis+ajatella,+ei+mitään,++ja+jos+joskus+mieleen+tulee+voi+todeta,+et+onneks+se+on+ollutta+ja+mennyttä.+Toki+jos+ny+jotain+järkevää+yleisluontoista+keskustelua+palstan+aiheesta+syntyisi,+niin+sieltä+kaukaa+voi+jotain+toki+sitten+esimerkin+vuoksi+ammentaa.Mutta+ettäkö+pitäis+henkevää+keskustelua+viritellä+muinaismuistosta,+anteeksi+ny+mua+naurattaa.+Miksi+ihmeessä+?
  2. "Onko+sinulla+ehkä+jotakin+selvittämättömiä+asioita+takanasi,+jos+ei+ole,+niin+sitten+minäkin+huolestun+todellisuuden+tajustasi?+"On+joo,+useaankin+otteeseen+olen+kysynyt+sinulta,+mikä+sai+sinut+silloin+aikoinaan+kirjoittamaan+ikäänkuin+minuna+ja+miksi+vielä+jatkoit+sitä+juttua+keksimällä+sen+tutkijahahmon+tukemaan+asiaasi.+Aikuisten+oikeesti,+eikö+sua+hävettänyt/hävetä+oma+toimintasiMitä+tulee+tuohon+aamuja+tyyppiin,+hänestä+tulee+ihan+sama+vaikutelma+kuin+sinusta.+En+usko,+että+hän+ny+yhtäkkiä+olis+joku+uusi+ihminen+joka+tuommosia+kirjoittelisi.+Samat+jutut+kilpailusta,+paremmuudesta+ja+kateellisuudesta.+Mikä+ihmetyttää/kummastuttaa+minua,+että+kun+kommentoin+jotain+näkyvillä+olevaa+asiaa,+esitän+oman+mielipiteeni+niin+sekö+sitten+on+mukamas+kilpailua+ja+paremmuuden+korostamista+ja+tosiaan+vielä+tuo+jälkimimmäinen+,+en+ymmärrä+mitä+/mistä+pitäisi+olla+kateellinen.+Tätä+on+jatkunut+jo+niin+pitkään,+että+totta+helkkarissa+haluaisin+tavata+oikeasti+kasvotusten+tuon+ihmisen,+että+onko+hän+todellisuudessa+sitä+mitä+sanoo+olevansa.+Mitä+tulee+tuohon+kysymykseesiJa+miksi+sillä+on+yhtään+mitään+väliä+kuka+missäkin+piileskelee?+Niin+itse+ny+kun+kuitenkin+olen+suurin+piirtein+sitä+mitä+sanon+olevani+niin+ohan+se+ny+jotensakin+kummallista+jos+keskustelee+jonkun+mielikuvitusolennon+kanssa+jonka+taustalla+olevan+ihmisen+elämä+todellisuudessa+on+jotain+muuta+kuin+mitä+hän+yrittää+esittää.+En+oikeasti+edes+ymmärrä,+jos+aikuisen+ihmisen+pitää+keksiä+itselleen+kuvitteellinen+persoona+ja+näytellä+olevansa+jotain+muuta+kuin+on.Utelias+kun+olen+ja+todellinen+ihminen,+niin+mieluusti+sitä+kurkistasi+sinne+esiripun+taaksekin,+kun+näytös+on+loppunut+ja+naamiot+riisuttu.+Mitä+tulee+ölfjrujfoitin+kommenttiin"Tilaa+ei+meille+ole+teidän"todellisuudentajuisten"+sösieteissanne+niin+täällä+sitten+hölötämme+ja+luemme+toistemme+kokemuksia+ja+näkemyksiä.+"Niin+tilaa+täällä+kyllä+on+riittämiin,+mutta+olen+peräänkuuluttanut+jonkinlaista+kohtuullistamista+sen+suhteen,+ettei+poiu+tulisi+joka+ketjuun+hölöttämään+omaa+asiansa.
  3. Kertosi
  4. Joo,+meinaspa+ny+kahvit+mennä+väärään+kurkkuun+lukiessa,+että+jaa+tämmöstä,+kilpailua+paremmuudesta+ja+katellisuuttaPiti+oikein+tarkistamankin,+että+mitäs+ny+eilisissä+kommenteissa+luki.+Itse+en+ny+sen+kummempaa+paremmuuden+korostusta++tai+kateutta+niissä+havainnut.+Enimmäkseenhän+ny+käsittelin+sitä,+ettei+täällä+oikeasti+voi+tietää+kuka/millainen++kukin+on,+kun+joillakin+saattaa+olla+montakin+roolia.+Esimerkkinä+käytin+ny+tuota+henkilöä,+joka+tosiaan+aikoinaan+yritti+esiintyä+minun+nimissäni+työpaikkakiusaajana+ja+tosiaan+loi+sitten+semmosen+tukinikin+itselleen,+että+just+siinä+hötäkässä+palstalle+ilmestyi+muuan+Riitta+Joku?+joka+esitteli+itsensä+palstatutkijaksi+ja+hän+oli+päätynyt+siihen+tulokseen,+että+olen+työpaikkakiusaajaTuokin+tapahtuma+sai+alkuunsa+sellasesta+tilanteesta,+että+joku+kirjoittaja+hieman+kehaisi+minun+pohdintojani+ja++kerroin+palaavani+aiheeseen,+kunhan+tulen+töistä.+Niin+sillä+aikaa+ny+sitte+toi+"vanhatuttu",+tässä+"aamuja"+,+silloinen+jotain+ymmärtämätttä+oli+kehitelly+tuommosta+mun+pään+menoksi.+Että+täs+kohtaa+ny+oli+vaan+kyse+siitä,+et+tämmösillä+palstoilla+voi+olla+hyvinkin+vaikeaa+tietää+kuka/millainen+minkäkin+nimmarin+takana+piileskelee,+mut+huomasin+jo+tuolla+toises+ketjus,+et+ny+tais+jollakulla+mennä+roolit+sekaisin.+Et,+tämmöstä+ny+tähän+kohtaan,+oikeesti+vähä+huvittaakin.+Vaikka+toisaalta+mietityttää,+et+kun+ei+oikeasti+vastapuolta+tunne,+mut+vaikutelma+on,+ettei+siellä+puolen+ny+ihan+kaikki+ole+kuitenkaan+ookoo,+niin+onko+sekään+fiksua+nauraa+hänen+asialleen+johon+hän+ilmeisesi+itse+vakaasti+uskoo.
  5. Ahas,+käytät+näköjään+minua+esimerkkinä+kun+keskustelet+toisen+henkilön+kanssa.++Hyvä+pointti+on+tuo,+että+olet+sentäs+tietoinen,+ettet+anna+tasapuolisesti+huomiota/tilaa+muiden+ihmisten+kirjoituksille,+aiheille,+heidän+tilanteilleen+vaan+alat+hetikohta+posmottamaan+omaa+asiaasi,+minä,+minun,minusta,+minulleToki+voi+olla+niinkin,+ettei+aina+ole+kosketuspintaa+toisen+asiaan+tai+joskus+voi+olla++niinkin,+jopa+minullakin,(yritin+olla+vitsikäs)+etten+tiedä+mitä+sanoisin,+jolloin+on+parempi+olla+sanomatta+mitään.Mitä+tulee+tuohon+vaikutelmaan,+niin+mielestäni+tuo+"eimitäänvaleita"+puhuu+ihan+asiaa.+Se+millaisen+vaikutelman+kukin+sitten+jostain+henkilöstä+saa,+riippuu+monesta+tekijästä,+niin+henkilöstä+itsestään,+kuin+ns.+arvion+kohteena+olevasta+ihmisestä.++Myös+ihmisen+oma+tunnetila,+menneisyys,+kokemukset+elämässä+saattavat+olla+mukana+vaikuttamassa,+kuten+se+toisaalla+ollut+ytimekäs+kommentoijakin++toi+esiin,+että+muistutanko+minä+mahdollisesti+jonkun+äitiäEttä+jos+vaikka++kokee+het+alkumetreillä+jonkun+ärsyttäväksi,+niin+siinä+kohdehenkilössä+ei+välttämättä+tarvitse+olla+mitään+"vikaa",+vaan+itsessä,+mahd+tunnemuistissa+on+joku+tekijä+joka+sen+aiheuttaa.Paljon+puhutaan+myös+ns.+ensivaikutelmasta+,+sekin+on+semmonen+tärkeä+juttu+esim.+työpaikkaa+haettaessa,+mutta+tiedetään+myös+että+se+ensivaikutelma+saattaa+pettää+ts.+ihminen+on+tietoisesti+pinnistellyt+ja+näytellyt+olevansa+ns.+parempi+kuin+on.+Eihän+sellaista+kukaan+ikuisuuksia+jaksa+vaan+se+totuus+tulee+esiin+jossain+vaiheessa.+Ilmiö+on+ihan+varmasti+tuttu+jos+on+tutustunut+narsistiin+josta+alun+ihanuuden+jälkeen+kuorituu+melkoinen+kamaluus+Sinustakin+poiu+on+minun+näkökulmastani++katsoen+kuoriutunut+jotain+muutakin,+mitä+alunperin+sinusta+ajattelin.+Olen+huomannut+että+olet+lähentynyt+tuon+pitkäaikaisen+kiistakumppanini+kanssa,+joka+useinkin+myös+rientää+näihin+meidän+välisiin+kiistoihin+puolustamaan+sinua.+Olen+myös+pannut+merkille+ettei+hänen+huolenpitonsa+ja+analyysinsa+sinusta+myöskään+häiritse+sinua.Sinuun+on+tullut+samoja+piirteitä,+leimaat+kirjoituksia/toisia+kirjoittajia+trolleiksi+ja+hyvin+usein+tosiaan+otat+minut,+yhteenlaskutoimituksen+mukaasi+keskustellessasi+muidenkin++kanssa.++Kuten+tässäkin.+Että+ajattelin+ny+sitten++vastavuoroisesti+tässä+kommentoida+viimeaikojen+vaikutelmiani+sinusta.+Mutta+joo,+nämä++ovat+tosiaan+vain+minun+vaikutelmiani+sinusta,+vaikutelma+ei+ole+synonyymi+sanalle+totuus+vaan+vaikutelma++on+"Jonkin+havainnon,+tapahtuman+tai+muu+sellainen,+tai+muuta+sellaista+aiheuttama+välitön+tuntemus+tai+elämys"+Ei+sen+kummempaahttps://www.suomisanakirja.fi/vaikutelmaNetissä+ny+menee+varmasti+vielä+enemmän+metsään+näiden+vaikutelmien+kanssa,+kun+ei+oikeasti+tunne+ihmistä,+tiedä+hänestä+mitään,+on+vain+nää+kirjoitetut+sanat+ja+edelleen+kuka+tahansa+voi+sanoa+olevansa+mitä+tahansa.Oikeassa+elämässä+se+menee+niin,+et+jotkut+pitävät+ja+toiset+ehkä+ei+niinkään,+mutta+kaikkien+kanssa+pitää+yrittää+toimeen.
  6. "Se+että+tämä+ahkera+osallistuvuus+määritellään+pelkästään+itsekkääksi+sepustukseksi+on+minusta+taas+yksipuolisen+huono+ja+arvostelukyvytön+virhearvio"No+tarkennan+arviotani+siltä+osin,+ettei+poiu+kunnioita+toisen+valitsemaa+aihetta/sivuuttaa+toisen+tarpeen+keskustella+omasta+tilanteestaan+/itseään+kiinnostavista++aiheista+yms.+Vaan+alkaa+heti+puhumaan+itsestään,+itseään+kiinnostavista+asoista.+Uskosin,+että+monikin+on+saattanut+reality+elämässäkin+törmätä+ko.+ihmistyyppinn,+joka+kysyy+tavatessa+mitä+kuuluu,+mutta+heti+perään+alkaakin+keskustelemaan+itsestään/omista+asoistaan,+ettei+toinen+saa+edes+mahdollisuutta+vastata+kysymykseen.++Trolli+kysymyksen+en+ny+ota+kantaa,+kun+en+tiedä+mitä/keitä+tarkoitat,+tuota+lapsikohtaa+irrallisena+aiheesta+pidin+itse+hyvin+kummallisena+heittona,++mutta+kai+silläkin+joku+tarkoitus+oliMitä+tulee+poiun+ilmentämiseen+tällä+palstalla,+niin+käsittääkseni+hän+haluaa+puhua+näkymättömien+ihmisten+puolesta+ja+ainakaan+minua+ei+voi+syyttää+poiun+sivuuttamisestaMutta+joo,+voihan+tällä+asialla+saivarrella+loputtomiin+ja+yrittää+selittää+mustaa+valkoisesti,+mutta+minun+mielestäni+poiu+käyttäytyy+itsekkäästi,+eikä+ota+muita+huomioon.++Eikä+se+ettei+poiu+itse+tiedosta/ymmärrä+asiaa+tuota+asiaa+tee+asiasta+yhtään+sen+hyväksyttävämpää.+Minun+mielestäni+vammaisenkin+käytöstä+on+lupa+kritisoida+ja+yrittää+saada+hänen+ymmärtämään,+että+muillakin+ihmisiä+on+tarpeita.++No+kuin+se+onnistuu,+on+toki+toinen+juttu+jos+sitä+ymmärrystä+ei+ole
  7. "Minulle+on+täysin+yksi+hailee+viihdyttävätkö+vai+kyllästyttävätkö+kirjoitukseni."Niin+juurikin,+se+että+muut+ihmiset+ja+heidän+toivomuksensa+tän+palstan+keskustelukulttuurin+ja+aiheiden+suhteen+ovat+sinulle+yks+hailee,+on+tullut+kyllä+selväksiMitä+tulee+roskiin+klikkaamiseen,+niin+tää+on+kaikille+avon+keskustelualusta,+eikä+täältä+voi+yksityinen+henkilö+poistaa+kommentteja+vaan+on+otettava+yhteys+ylläpitoon,+että+prosessi+on+hidas+ja+työläs,+ei+käy+niin+helposti+kuin+spostissa.+Vielä+tuli+mieleen+että+ei+ole+pitkäkään+kun+nostit+älämölön,+kun+mielestäsi+arvokkaat+ja+parhaimmat+kommenttisi+oli+ylläpidon+toimesta++poistettu.+Ohjeistinkin+sinua+silloin+ottamaan+kopioita+vastaisuuden+varalle.+Mitä+tulee+tuohon+yhteen+henkilöön++jolle+kerrot+haluavasi++suoda+mahdollisuuden+lukea+kommenttejasi,+niin+parhaiten+sekin+sujuisi+jos+keskittäiset+kommenttisi+yhteen+paikkaan.+Esim.+tässäkin+ketjussa+häneneltä+saattaa+jopa+jäädä+jotkin+kommenttisi+huomiotta,+kun+tänne+väliin+tulee+ihan+muita+henkilöitä+kommentoimaan.+Pitkien+ketjujen/useiden+kommenttien+lukeminen+voi+olla+hyvinkin+puuduttavaa+jos+etsii+vaan+sen+tietyn+ihmisen+kirjoituksia.+Se+hyvä+puoli+tässä+rekatussa+on,+et+tää+systeemi+ilmoittaa+mulle+jos+joku+on+vastannut+kommenttiini+niin+säästyn+etsimiseltä,+kun+klikkauksella+aukeaa+juurkin+se+vastanneen+komentti.+Toisaalta+sitten+monetkin+kommentit+saattavat+jäädä+tyystin+huomoimatta.+Mikä+ny+ei+täs+tilantees+ny+niin+haittaa,+kun+näiden+keskustelujen+taso+ny+enimmäkseen+on+mitä+on,+sitä+sinun+loputonta+monologiasiMutta+joo,+vaikeaa+on,+kun+et+näe+itse+siinä+mitään+väärää,+että+tukit+kaikki+keskustelut+omalla+monologillasi+ja+muiden+kirjoittajien+toiveilla,+tarpeilla+tän+palstan+suhteen,+ei+ole+sinulle+mitään+merkitystä
  8. Niin+mikä+sitten+on+varsinaisesti+kiusaamista+kenenkäkin+mielestä,+onko+se+kiusaamista+että+tuo+esiin/puhuu+suoraan+kaikille+näkyvästä+ongelmasta.Jos+luet+kaikki+kommenttini+tästä+ketjusta+niin+huomaat,+että+kommenttieni+punaisena+lankana+on+ollut+alusta+alkaen/ensimmäisestä+kommentistani+lähtien+sama+asia."Todellisuudessa+heidän+mieleensä+ei+edes+juolahda,+että+heidän+jaarittelunsa+saattaisi+kyllästyttää+toisia.+Ja+vaikka+se+kerrottaisiin+heille+suoraan,+he+olettavat+että+toisella+osapuolella+on+ongelma,+ei+heillä."Asiani+tueksi+laitoin+myös+linkin,+josta+käy+ilmi++ettei+tää+asia+ihan+ainutkertainen+ole,+vaan+oikeasti+on+olemassa+tuollaisia+ihmisiäKo.+asia+liittyy+myös+olennaisesti+palstan+aiheeseen,/narsismiin"Joku+joka+puhuu+liikaa+itsestään+ei+ole+muodostanut+selkeää+rajaa+itsensä+ja+ympäristönsä+välillä.+Heidän+narsistinen+persoonallisuutensa+estää+heitä+tajuamasta,+etteivät+he+ole+maailman+keskipiste.+Siksi+he+kuvittelevat+että+on+täysin+normaalia+että+jokainen+keskustelu+keskittyy+heihin."https://mielenihmeet.fi/ihmiset-jotka-puhuvat-puhuvat-ja-puhuvat-itsestaan/Jossain+vaiheessa+sitten+kun+mainisit+taiteilijan,+niin+minulle+tuli+tosiaan+mielleyhtymä+samankaltaisuudesta+liittyen+aikoinaan+kuvataidepalstalla+olleeseen+keskustelukulttuuriin+jossa+meno+oli+hyvinkin+samankaltaista+kuin+tällä+palstalla+nykyään.Pääpointtini+ny+tosiaan+on+tuo,+että+oikeasti+on+olemassa+tuonkaltaisia+ihmisiä,+ettei+tuonkaltainen+käytös/toiminta+mitään+ainutkertaista+ole.Sitä+sitten+itsekukin+voi+miettiä,+että+onko+se+kiusaamista,+kun+joku+sanoo+ääneen+asian+joka+on+kaikille+nähtävissä,+kuten+nimimerkki+lopen+kyllästynyt+toi+esiin++toisessa+kohtaa+tähän+tapaan.+"Pilaat+kaikki+narsismiketjut+itsekkäillä+sepustuksillasi.+Kuka+tahansa+täysissä+järjissään+oleva+tajuaa+sen."Pakostakin+tulee+mieleen+myös+se+muinainen+satu+keisarin+uusista+vaatteista.++"H.C.+Andersenin+satuklassikko+Keisarin+uudet+vaatteet+kertoo+miehistä,+jotka+tekevät+silmänkääntötempun+koko+kansalle.+Tarinasta+on+tullut+vertauskuva+hyväuskoisten+hölmöjen+huijaamiselle"https://feldon.net/2006/01/13/kaytannon-psykologiaa-keisarin-uudet-vaatteet/