Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jari osuu hienosti asian ytimeen.
Vain rakkaudessa voi olla täydellinen vapaus. Siksipä kummastelen sitä sääntöviidakkoa joksi raamatun koen.
Nykyisessä demokratiassa tämä ilmenee jopa siten että äänestyspäätöksellä voidaan demokratia kieltää.
Jumala loi pojan eli ihmiskunnan rakkaudestaan, eli jakaakseen rakkauden koska vain jaettu ilo on täydellinen ilo, - vain jaettuna rakkaus täydellistyy. Kukaan ei ole rakas yksin. Vertaa omaisuutta. Jos sinulla olisi miljoonaomaisuus mutta et voisi paljastaa eli käyttää sitä mihinkään, mitä siitä silloin voisit hyötyä, mitä iloa pelkkä tieto sitä toisi varsinkin kun sitä ei voisi käyttää paljastumisen pelossa.
Esim. "Rakkaus ei etsi omaansa" Rakastavan ei tarvitse etsiä mitään, se on täydellinen omassa itsessään ja vetää kumppanin puoleensa.
Vain sen omistat minkä voit jakaa
29.01.2016 20:57
Ihminen ei kelpaa itselleen vaan kirjoittelee niitä näitä "tietäen" Jumalan tahdon
27.01.2016 22:05
Rakkauteen ei tarvita Raamatun sanaa eikä mitään jumalaa....
juuri sitä tarkoitan kun sanon että rakkaus ON
Tieteelinen todistus Rakkaudesta ei onnistu. Useimmat muistavat esirakkautensa. Miten sen tieteellisesti toistaa niin että siitä tulee riittävä todistus?
Raamatusta löytyy myös todistus Rakkaudesta. Ei ole kirjoittajien vika että ihmismieli epäilee. Juuri omien epäilystensä vuoksi kirjoittelevat mitä milloinkin -jokainen?
27.01.2016 12:35
Ei sen selvempää voi olla. On Rakkaus tai rakkauden pyyntö. Rakkauden pyyntö esiintyy pelkona ja pelotteluna ja monena muuna.
Sitten on rakkaus joka ei etsi syitä eikä motiiveja se pelkästään on :)
Useimmat tämänkin palstan kirjoittajat syvimmältään ovat pyytämässä rakkautta. Kirjoittelemalla tänne sisimmässään huutavat "ottakaa minutkin huomioon"
Rakkaus ei ota kantaa Rakkaus ei esitä mielipiteitä, sillä ei ole puolta - ½ - se on kokonainen. - 1 -
Puoli mieltä on mielipuoli :) :) Itse asiassa pitäisi itkeä.
Riittää kun OLEN Olenhan Luotu eli Luojani tahto
26.01.2016 19:29
Jokainen sana on vertaus jostakin johonkin. Kun "pilkon puita" yksikään pölkky ei halkea. On mentävä sen kalikan luo ja otettava kirves jne. Sanat ovat vertauksia eli viitteitä joiden mukaan mieli toimii miten kullakin, joskus mieli panee kehon liikkeelle halkometsään.
Totuus ei ole kirjaimissa se on MIELESSÄ.
"Jeesuksen sanat ovat pikemminkin tyhmyyttä, koska ihmisille jäi selvä tarve selittää Jeesuksen sanoja"
Vitsinä heitän. Älä selitä. Rakkaudella enkelipallo
26.01.2016 11:57
Kaikkia rakastava. Alat olla jyvällä.
Luterilaisuuden ongelma on Jumalanpelko. Voiko mielettömämpää ajatusta olla. Kuka lukijoista todella vilpittömäsi nauttii rakkaimpansa pelottelusta. Nyt väitetään että Rakkautta eli Jumalaa pitää pelätä. Sairasta.
Voit pelätä omia mielikuviasi Jumalasta mutta Jumalaa ei tarvitse pelätä.
26.01.2016 11:41
Tiedämmekö mikä on apu - lopullisesti ikuisesti. Kinastelemme onko tietoisuus ikuinen, onko henkilön persoona ikuinen vai tilapäinen. Onko minun tai sinun hetkitäinen nautinto varmasti pysyvästi paras mahdollinen minulle vai sinulle. jne...
Henkilökotaisen kokemukseni perusteella olen saanut vastauksia yllä oleviin kysymyksiin. Toistaiseksi olen tyytyväinen. Suosittelen vertaistukiryhmään liittymistä. Suomi24 palstat ei sitä ole.
26.01.2016 11:33
Tämä on hyvin sanottu niko-tiina " Ykseys jossa yksinäisyys on muuttunut yksin olevuudeksi kaiken kanssa."
Tila jossa en ole näkyvissä vaan tunnettuna kaiken kanssa. Olen kaikki kaikessa.
Kaikki ovat kaikki kaikessa
23.01.2016 17:20
Riittämättömyys on maailman ominaisuus. Henki on täydellinen, sinussakin. Hawkins toivoo mahdollisimman pian pääsyä muille planeetoille ikäänkuin siellä riittäisi jotain vielä enemmän.
22.01.2016 20:27
Näin tulemme siihen että Henki on eri asia kuin ruumis. Raamattu ei "elä" muualla kuin mielessä. Tieteellinen ajattelutapa vaatii mittaustuloksia, mieli sen sijaan "elää" mielikuvissa. Mielikuvaa on vaikea mitata tai todistaa. Samoin Jumala "elää" vain mielessä - hengessä.
Tämä on minun "todistukseni" ei ehkä kirkkokunnan??
22.01.2016 11:08
Eihän alkupaukkuakaan ole muualla kuin joidenkin tutkijoiden omissa laskelmissa. Teorioidensa luomista viitteistä jotkut tekevät johtopäätöksiä ja me muut olemme senverran mielisairaita että uskomme.
Onko sinulla joki asia -esine -tapahtuma joka ei olisi sinun mielessäsi. Omia luomuksiasi kaikki, eikö niin?
Ei ole muuta maailmaa (Jumalaa) kuin se joka on sinun- minun mielessäni
21.01.2016 10:51
"Yhdessä me häviämme hunnun takaiseen Läsnäoloon, emme kadotaksemme vaan löytyäksemme, emme näkyäksemme vaan tullaksemme tunnetuiksi. Ja kun meillä on tieto, ei Jumalan asettamasta pelastussuunnitelmasta jää mitään täyttämättä. Se on matkan tarkoitus, jota ilman matkalla ei olisi merkitystä". Iok.s.480
20.01.2016 10:11
""rukoilemalla et vaikuta mihinkään itsesi ulkopuoliseen asiaan, et hyvässä etkä pahassa.""
Juuri näin Rukous on oman ajattelun sovittamista todellisuuteen. Se ei ole karkkikauppa vain minulle heti kaikkea mukavaa, tai ainakin enemmän kun kaverille.
Jumala ei ole Hahmo vaan hän on mielessäsi ja toimii .....
19.01.2016 11:01
Monin eri sanoin esim.
Elämä = Jumala
Poika = elämän ilmentäjä, ihmiskunta
Pyhähenki= välittäjä, verkosto, viestinviejä, valo
Eihän mitään voi näkyä eikä olla olemassa, ellei joku "näe"
Näkijä on Poka joka on oltava elossa eli Jumalassa
ja välittäjä Pyhähenki = valo, vain "valon" avulla voi nähdä
Se mitä näkyy on näkijän luomus, mielipide, kokemus, maailma. Kaiken kokenut palaa totuuteen eli rakkauteen, jumaluuteen, luopuu näkemästään maailmasta, antaa anteeksi maailmalle eli omille luomuksilleen.
18.01.2016 11:09
Jumalalla on se valta joka sinulla on. Ihmisellä on valta nähdä asiat jumalisella tai jumalattomalla tavalla, muuta valtaa hänellä ei ole.
Antikristusta tarvitaan jotta opittaisiin kärsimyksen tuottamisen kammotus. Kuinka moni onkaan valaistunut äärimmäisen kärsimyksen hetkellä, sillä hetkellä kun on ymmärtänyt ettei pysty enää....
ei ole muuta voimaa kuin Rakkaus tai pelko ja pelko häviää omaan mahdottomuuteensa. Kuten Saagapolku kirjoittaa. Ei ole muuta kuin Jumala
17.01.2016 11:26
Miksi sielu on täällä.
- koska sielu on, se haluaa olla "täällä" Oman olemisensa vuoksi se hakeutuu "tänne" Tällä pystyy oikaisemaan, elämään uudelleen, erehdyksensä Se ei henkitasolla ole mahdollista. Anteeksianto itselle. Rakasta itseäsi kuten lähimmäistäsi
Ajattelen niin että sielu on aikaisempien kokemusten summa. Aikaisemmat tässä mielessä on "Aatamin" luomisesta alkaen. Kun mieli hyväksyy (tavoittaa totuuden)elämisen NYT luopuen aikaisempien kokemusten summasta (uskomuksista) eli sielusta polku on käyty loppuun. Silloin ei ole luokittelua, arvottamista- hyvä- paha.
Astraaliruumiin kokemukset ovat yhtä monipuolisia kuin tähän elämään syntyvän yksilönkin kokemukset ellei enemmänkin. Toisaalta ei ole kahta samanlaista elämää siellä eikä täällä. Miksi pitäisi olla? Minä esitän oman rooli ja sinä omasi jne. ei tarvita kopioita.
17.01.2016 11:01
Vilpitön avaus pääsi sisällöstä josta vain sinä voit olla tietoinen. Luojan viisaudesta johtuen muitakin sisältöjä on.
12.01.2016 10:30
Heittelin lähinnä otsikoita. Kirjoista puheenollen
Elämä rakkaus Jumala, kaiken Lähde Alku ei ole yliluonnollista. Siinä olen samaa mieltä että jokainen on "pyrkimässä" tai "yrittämässä" jotakin omassa mielessään olevaa mielikuvaa kohti. Tuskin voi olla elossa ellei näe jotakin merkitystä elämälleen.
Jumalan pelko on tosiaan yksi vallanpidon kulmakivi josta muutamat uskonnot pitävät kiinni ikään kuin pelkääminen jotenkin hellyttäisi ja armahtaisi? Kenet?
08.01.2016 20:52
""" Noin niinkuin aikuisten oikeesti jumaluuden olemuksen pohtiminen """
Aivan oikein, siksi olenkin kiinnostunut ihmisen olemuksen ja ihmisenä olemisen pohtimisesta.
Miksi tämä kaikki näyttää olevan ja mitä tämä oleminen oikein on. Puolustetaan hyvinvointiyhtesikunta ja kukaan ei tiedä mitä hyvinvointiyhteiskunta tarkoittaa. Miten silloin voidaan tietää mitä kukin tai itse tarvitsee.
Jumaluus on yksi ajattelun kohde siinä missä eri luutamallitkin. Havuluudalla vedellä ja hiekalla meillä lennätettiin talven paskat pirtin lankkulattialta ulos. Ei ollenkaan vähäinen asia, antoi mukavan tuoksun ja puhtauden
08.01.2016 20:28
Voisitko ajatella että on myös rakkauden rakastaminen.
Katso Aamulehden pääkirjoitus tammikuun 3 päivälle.
Luovutaan täysin kielteisyydestä? Olenko silloin jumaloimassa yliluonnollisuutta. Miten pitkälle jääkiekkojoukkuetta voi valmentaa kieltämällä. Oppiiko lapsi potalle kieltämällä jne....
Varmaan nämäkin ajatukset on myös raamatussa
08.01.2016 10:04
103 / 121