JOS raamattu olisi ehdottomasti jumalan sanaa eikä ristiriitainen:
-kenenkään ihmisen ei tarvitsisi selitellä, nyt selitysten määrä on loputun suo
-olisi vain yksi totuus
-ei olisi eri jumaliin uskovia ihmisiä
-ei olisi sotia vahvan uskon vuoksi
-ihminen olisi tasapainossa jumalansa kanssa
-kukaan ihminen ei alistaisi toista ihmistä oman jumalansa ja uskonsa avulla
-ihminen ei nostaisi itseään jumalan asemaan kuten nyt jotkin ihmiset näin tekevät
-raamattu "aukeaisi" kaikille ihmisille samalla tavalla, koska se olisi erehtymättömän jumalan sanaa
Raamattu-Jumalan sanaa?
87
136
Vastaukset
- Pyhä.kirja
Raamattu ei ole missään tapauksessa ristiriitainen kirja, vaan selittää aina itse itsensä. Silloin vasta näkee kun lukee koko kirjan ja ymmärtää sanan täydellisen logiikan. Ei riitä että lukee jakeen sieltä toisen täältä...se on vasta alkua ja hapuilua sille minkä aarteen voi löytää sanasta. Mitä paremmin Raamattua tuntee, sitä selvemmäksi käy että siinä on totuus, viisaus, tasapaino, usko, rauha, ikuisuus, muuttumaton sana...... jne. jne....juuri kaikki se mitä kirjotit. Lieneekin ollut tarkoituksesi vain herättää keskustelua, koska olet kaiken kääntänyt päinvastaiseksi ja selvästikin tarkoituksella.
- raamattu-jumalansanaako
Vaikka Raamatun on lukenut aika moni ihminen, ei se ole "auennut" samalla tavalla kaikille ihmisille, liikaa on tulkintoja, ja juuri siksi se ei voi olla erehtymättömän jumalolennon sanaa.
Erehtymätön olisi tehnyt kirjan,joka olisi kaikkien ihmisten edessä ja lukemana saman sisältöinen,kuten laupiaan Jumalan luulisi kirjan kirjoittavan/toimittavan noudatettavaksi omaksi kuvakseen luoduille ihmisille. - hgfdssjh
No tuo raamatun mainostaminen on perCstä!
Rikkollisen kristinuskon herraa palvelevat herra jumalat oppeineen ovat maailman ihmisten sielun vikollisuutta pahimmillaan!
Sen vuoksi, Jeesus lähetti valituilleen, omilleen, Pyhän Hengen jota rikollisen kristinuskon lahkolaisuudessa ei ole!
http://www.lukio.palkane.fi/raamattunet/paavkirj.html
http://www.ortodoksi.net/tietopankki/henkilot/pyhat/uuden_testamentin_pyhat/apostolit/apostoli_paavali.htm
#Nykyinen Raamatun tutkimus kiistelee useiden kirjeiden autenttisuudesta. Kirjeestä hebrealaisille kiistellään erityisesti ja siitä on kiistelty jo alkukirkon ajoista asti. Se ei ilmeisesti ole apostoli Paavalin kirjoittama. Kuinka tahansa, kirkon Raamatun kohtia sisältävä luettelo esittelee nämä kaikki Paavalin kirjeinä. Tähdellä merkittyjä kirjeitä pidetään todennäköisesti Paavalin seuraajien kirjoittamina.
Kirje roomalaisille
Ensimmäinen kirje korinttilaisille
Toinen kirje korinttilaisille
Kirje galatalaisille
Kirje efesolaisille *
Kirje filippiläisille
Kirje kolossalaisille *
Ensimmäinen kirje tessalonikalasille
Toinen kirje tessalonikalasille *
Ensimmäinen kirje Timoteukselle *
Toinen kirje Timoteukselle *
Kirje Titukselle *
Kirje Filemonille
Kirje hebrealaisille * #
ja paavali itse oli rikollinen saatanan palvelija joka ei eroa saatanasta saanut:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
- Tarkkaväännös
Tässä vähän Raamatun "totuutta". Joh.3:3. Biblia (1776). Jesus vastasi ja sanoi hänelle: totisesti, totisesti sanon minä sinulle; ellei joku vastuudesta synny, ei se taida Jumalan valtakuntaa nähdä.
- alfa123om2222
"-kukaan ihminen ei alistaisi toista ihmistä oman jumalansa ja uskonsa avulla"
Kaikki muut kohdat tuossa litanjassa päätyvät raamatun voittoon, mutta tätä kohtaa ei valitettavasti koskaan saada raamatun avulla kondikseen.
Voidaan luoda täydellinen raamattuun perustuva utopia yhteiskunta, jossa on yksi ja sama Jumala, yksi ja sama pappiskansa, yksi ja sama oppi ja filosofia, mutta milloinkaan ei voida estää tuota pappiskansaa alistamasta muita. Ihmiset ovat epätäydellisiä ja vaikka olisivatkin täydellisiä niin Karman laki saa aikaan koston tarpeita yms.
Karitsa on se, joka kerää kuningashallitsijoita ja pappeja kaikista kansoista, jotta nämä voisivat hallita utopiaa, mutta tuokin prosessi on kehityksen alainen. Vaikka Karitsa jo onkin keräänyt paljon ehdokkaita ja kutsunut monia niin lopullinen täydellistymä antaa yhä odottaa itseään.
Ongelma on siinä, että aluksi ihmisiä oli vain yksi Aatami ja hän hallitsi kaikkea eli koko maata ja kaikkia eläimiä. Sellainen on ihanne, josta käsin on hyvä olla hyvä hallitsija. Mutta kun hallitsee hädin tuskin vain omaa vaimoaan ja lapsiaan ja yhtä osakehuoneistoa on vaikea olla hyvä. Jokaisen pitäisi omata paljon hallittavaa niin hän hallitsisi hyvin.
Israelissakin oli hyvät hallitsijat niin kauan kun kansa oli yhtenäinen, mutta kun tapahtui ero ja jakauma heimojen välillä niin ei Juudan loput kuninkaat sen jälkeen kyenneet hallitsemaan suvereenisti kun muodostivat vain yhden pienen heimon.- raamattu-jumalansanaako
Ei saada Raamatun avulla kondikseen mitään noista kohdista vaikka alfa niin väität.
Juuri Raamattu on aiheuttanut esim. nuo kaikki vääryydet listassa, ja kaikki muut iljettävyydet, mitä pahaa ihminen on Raamatun varjolla tehnyt.
Kaikki epätäydellisen ja sekavan Raamatun syyttä ja sen tulkinnan syytä.
Raamatuun perustuen on melkein yhtä paljon "oikeita" totuuksia kuin on ihmisiäkin-> ja tämän oikean totuuden vuoksi ihmiset ovat valmiita tekemään vaikka mitä älyttömyyksiä.
Toki ei niin pahaa, jos ei hyvääkin->onneksi on myös niitä, jotka eivät tuomitse muita Raamatun Jumalansa takia ja elävät sovussa muiden kanssa.
Jeesus on todellakin tuonut epäjärjestyksen maailmaan niin kuin Raamatussa sanotaan. Jeesus on joka ihmistä kutsuu parannukseen,ei toinen voi pelastaa,me olemme hänen ylösnousemus todistjia,aivan kuten Jeesus itse sanoon te oletten minun todistajat tässä maaimassa,te olette maailman valo.
Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Kaikki on totuutta, epä järjestys on ihmise itsensä aiheuttama ei jumalan.
- raamattu_jumalansanaako
Eli et usko Jeesuksen sanaan vaikka Raamatussa niin sanotaan
Ei ole siitä kysymys, jos en uskoisi ei olisi pelastustakaan koska Jeesuksessa on ainoastaan pelastus,siksi uskonkin Raamatun sanaan toivon että muutkin uskoisivat eivätkä hukkuisi synnin seuraukesena.
- raamattu_jumakansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Ei ole siitä kysymys, jos en uskoisi ei olisi pelastustakaan koska Jeesuksessa on ainoastaan pelastus,siksi uskonkin Raamatun sanaan toivon että muutkin uskoisivat eivätkä hukkuisi synnin seuraukesena.
Teet juuri niin kuin kaikki muutkin uskovat ihmiset: muunnat Raamatun tekstin itsellesi sopivaksi ja väität oman tulkintasi olevan oikea totuus.
Et kestä Raamatussa kerrottua totuutta Jumalasi väkivaltaisuudesta vaan selität ja taas selität... Raamatun tutuu eipä ole muunetavissa,vaikka niin väitätkin totuus ei muutu vaikka sitä haluaisitkin. Se san joka siihen on kirjitettu on kerran tuomitseva kaiki sukukunnat maanpäällä,sitä eivät voi missata kukaan ei ristitytkään se on meillä erona etta Jeesus on meidät armatanut jota olemme siihen suostuneet,ei muita.
kuulija24 kirjoitti:
Raamatun tutuu eipä ole muunetavissa,vaikka niin väitätkin totuus ei muutu vaikka sitä haluaisitkin. Se san joka siihen on kirjitettu on kerran tuomitseva kaiki sukukunnat maanpäällä,sitä eivät voi missata kukaan ei ristitytkään se on meillä erona etta Jeesus on meidät armatanut jota olemme siihen suostuneet,ei muita.
Ei ole Raamatun totuus muutettavissa ei.
Niin kuin Koraanin sanaakaan tai totuutta ei saa muuttaa, Koraani on Jumalan sanaa.
Herran haltuun joutuu ihminen omine uskomuksineen ja totuuksineen. Kaikilla on juuri se oikea Jumala palvottavanaan, ja kaikilla on juuri se oikea totuus, jonka avulla pelastuu, niin kaikki uskovat väittävät, niin kuin sinäkin.
Johonkin on ihmisen epätoivoissaan ja peloissaan tarrattava, ja valitettavasti Jumalan pelossa ja autuuden odottelussa tuomitaan muut ja unohdetaan elää tämä maanpäällinen elämä, kun maalliset ilot ovat syntiä.
Raamattu on vain ihmisten kertomus ja ihmisten itsensä kirjoittama kirja omista uskomuksistaan.
Onneksi minun ei tarvitse tavoitella olematonta taivaspaikkaa raamattu_jumalansanaako kirjoitti:
Ei ole Raamatun totuus muutettavissa ei.
Niin kuin Koraanin sanaakaan tai totuutta ei saa muuttaa, Koraani on Jumalan sanaa.
Herran haltuun joutuu ihminen omine uskomuksineen ja totuuksineen. Kaikilla on juuri se oikea Jumala palvottavanaan, ja kaikilla on juuri se oikea totuus, jonka avulla pelastuu, niin kaikki uskovat väittävät, niin kuin sinäkin.
Johonkin on ihmisen epätoivoissaan ja peloissaan tarrattava, ja valitettavasti Jumalan pelossa ja autuuden odottelussa tuomitaan muut ja unohdetaan elää tämä maanpäällinen elämä, kun maalliset ilot ovat syntiä.
Raamattu on vain ihmisten kertomus ja ihmisten itsensä kirjoittama kirja omista uskomuksistaan.
Onneksi minun ei tarvitse tavoitella olematonta taivaspaikkaaKristityillä on oikea totuus Jeesus kristus,sen mitä hän sanoo on tosi,minä ole tie totuus ja elämä,isän tykö ei pääse muutoinkuin minunkauttani, sanoo Jeesus itse.
"Onneksi minun ei tarvitse tavoitella olematonta taivaspaikkaa" Ei taivaasee pääse tavoittelemalla !- raamattu_jumalansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Kristityillä on oikea totuus Jeesus kristus,sen mitä hän sanoo on tosi,minä ole tie totuus ja elämä,isän tykö ei pääse muutoinkuin minunkauttani, sanoo Jeesus itse.
"Onneksi minun ei tarvitse tavoitella olematonta taivaspaikkaa" Ei taivaasee pääse tavoittelemalla !...joka päivä vakuuttelemalla omaa uskoaan Jumalalleen/jeesukselle niin ettei Jumala suuttuisi ja Saatana ei saisi harhapoluille, mitä muuta se on kuin tavoittelua ja kilvoittelua joka päivä niin että oletettua taivaspaikkaa ei menettäisi?
Mutta jokainen nimittäköön tätä uskonkilvoitteluaan miksi haluaa, minä olen siitä vapaa, ilman huolia ja murhetta Jumalan suututtamisesta, jälleen onneksi. raamattu_jumalansanaako kirjoitti:
...joka päivä vakuuttelemalla omaa uskoaan Jumalalleen/jeesukselle niin ettei Jumala suuttuisi ja Saatana ei saisi harhapoluille, mitä muuta se on kuin tavoittelua ja kilvoittelua joka päivä niin että oletettua taivaspaikkaa ei menettäisi?
Mutta jokainen nimittäköön tätä uskonkilvoitteluaan miksi haluaa, minä olen siitä vapaa, ilman huolia ja murhetta Jumalan suututtamisesta, jälleen onneksi.Aikansan kullakin,etsiä ja kulkea,kerran se on päättyvä,itse valitsevat tiensä mitä kulkevat.
Jumala ei suutu teiten valinnasta,hän suo sen vapauden jos ketä haluavat hukku lopullisesti,näin ollen mitätöivät heille tarjolla olevan pelastuksen.- raamattu_jumalansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Aikansan kullakin,etsiä ja kulkea,kerran se on päättyvä,itse valitsevat tiensä mitä kulkevat.
Jumala ei suutu teiten valinnasta,hän suo sen vapauden jos ketä haluavat hukku lopullisesti,näin ollen mitätöivät heille tarjolla olevan pelastuksen.Uskovaiset ihmiset ovat vain itse tulkinneet itselle mieleisesti, milloin heidän oma luomansa jumala ei suutu ja milloinka suuttuu.
Kaikki tulkinnat ja päätelmät jumalasta tai raamatusta perustuvat vain ja ainoastaan ihmisten omiin tulkintoihin, ei mihinkään tosiasiaan.
Ja näillä "perusteilla" uskovaiset pitävät itseään valittuina autuuteen.
Jokainen tietysti uskokoon mihin uskoo mutta muita ei vaan pitäisi tuomita oman jumalan avulla, pitäisi tuomita vain itsensä ja muut saman henkiset oman jumalansa sääntöjen mukaan. Näin ehkä yhteiselo kaikkien kesken onnistuisi, kun käytettäisi vain Suomen lakeja ja säännöksiä. Sana tuomitsee se mikä on kirjoitettu Raamatun lehdelle, Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita? Room 2:3
kuulija24 kirjoitti:
Sana tuomitsee se mikä on kirjoitettu Raamatun lehdelle, Kuvitteletko sinä välttäväsi Jumalan tuomion, kun teet itse sellaista, mistä tuomitset muita? Room 2:3
Halle ja lujaa!
Paavalin kirjeistä löydät kaikki ne ihanat valheet, joiden perusteella kaikki porttoseurakunnat ovat perustettu ja koko ihmiskunta saatettu tähän lopun ajan rajuun eksytykseen.
- alfa123om2222
Ei Jeesus mielestäni tuonut epäjärjestystä paitsi ehkä silloin kun alkuseurakunta aloitteli toimintaansa. Danielin kirjan 11. luvussa kerrotaan Kansan oikeista opettajista kuinka: Pitkän aikaa heitä sorretaan miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä. Tämä tapahtui vuosina 1000-2000 jKr. mm. inkvisition toimesta.
Olen toki tullut tyhjätaskuksi Jeesuksen vuoksi, mutta en surrut asiaa yhtään. Vasta kun uskosta luopuneet alkoivat RYÖSTÄÄ rahojani tulin todella köyhäksi. Se oli melko vapaaehtoista, että luovuin Jeesuksen tähden paljosta enkä yhtään surrut. Se ei ollut vapaaehtoista, että uskosta luopuneet sorsivat miekalla, tulella, vankeudella ja ryöstöllä.
On paljon liikkellä uskosta luopuneita, jotka vetoavat Kristuksen nimeen ja heidän takiaan on paljon kärsimystä ja epäjärjestystä. Seurakunnat eivät ole onnistuneet pitämään jäsenistöään puhtaana ja pyhänä, vaan joukossa liikkuu valeveljiä ja saaliinhimoisia susia.- raamattu_jumalansanaako
"Ei Jeesus mielestäni tuonut epäjärjestystä..." Sinun, ihmisen tulkintaa.
Yritätte vääntää selvää Raamatun tekstiä joksikin muuksi, Hävetkää!
Jeesus on sanonut tuovansa epäjärjestyksen maailmaan!
Ai sodat ovat sen vuokei että Raamattu on ristiriitainen kijra,jos niin olisi ei Jeesus olisi tuluut maailmaan syntisten pelastajaksi?
- kuulija25
Hyvinpä tuo pelastus on onnistunut...Satuolento ei vaan pysty tekemään yhtään mitään.
Ihminen tappaa, raiskaa, sotii jne tekee kaikkea paskaa ilman Raamattua mutta myös tulkitessaan Raamatun Jumalan tahtoa hävittää kaikki vääräuskoiset. Kaikki paska oman Jumalan ja oman oikean totuuden takia. Ihminen tappaa niin tekee jota ovat,paholaisen ohjattavissa,he tekevät kuin heidän isäntäsä kehotaa,uskovat valheeseen sen lauja laulat jonka palveluksessa olet.
- kuulija25
kuulija24 kirjoitti:
Ihminen tappaa niin tekee jota ovat,paholaisen ohjattavissa,he tekevät kuin heidän isäntäsä kehotaa,uskovat valheeseen sen lauja laulat jonka palveluksessa olet.
..eli jeesus ei pelasta vaikka niin väität. Vaan sallii kaiken pahuuden vaikka kaikkivoipana luulisi pystyvän tekemään mitä vain. Raamatun Jumala tappaa niin kuin Raamatussakin kirjoitetaan, ja näin myös hänen uskolliset seuraajat tuomitsevat muut ihmiset Raamatun Jumalan nimeen helvettiin ja kuolemaan, amen.
Ei Jeesus pelastakaan väkisin, hän ei ole väkivallan vapahta,hän antaa ihmisen valita. Noudattako hänen kutsuaan vai kääntääkö selkänsä. Eihän ihmien voi pelastaa ketään vaikka saaraanisi mitä evankelumia,saarna on vain todistus hänest kuten hän itse mainitsee,opetuslapsilleen te olette minun todistajiani.
Se on totta että kaksi paikka on olemassa kuolema ja elämä, se elämä on Jeesuksessa kuolema on ijankaikkien ero hänen kirkkaudestaan. Ne eivä muuttu pysyvät ijäti.- kuulija25
kuulija24 kirjoitti:
Ei Jeesus pelastakaan väkisin, hän ei ole väkivallan vapahta,hän antaa ihmisen valita. Noudattako hänen kutsuaan vai kääntääkö selkänsä. Eihän ihmien voi pelastaa ketään vaikka saaraanisi mitä evankelumia,saarna on vain todistus hänest kuten hän itse mainitsee,opetuslapsilleen te olette minun todistajiani.
Se on totta että kaksi paikka on olemassa kuolema ja elämä, se elämä on Jeesuksessa kuolema on ijankaikkien ero hänen kirkkaudestaan. Ne eivä muuttu pysyvät ijäti.Tuo kaikki on sinun, ihmisen, tulkintaa, jos jumala on, sinä, ihminen, et tiedä hänestä yhtään mitään. Jos kaikkivoipa jumala pelastaisi ihmisen, ei hän sallisi sotia. Nyt hän hiljaisesti sallii kaiken tappamisen ja väkivallan, sellainen näyttää sinun jumalasi olevan.
Sodat ovatkin ihmisen tekemiä synnin seuraksen hedelmiä kuten sairaudetkin,tappaminen ei ole jumalan mielenmukaista,ollut koskaan ihmisen ahneutta ja vallan halua. Tiedän sen mikä on kirjoitettu pyhään kirjaa en riittävästi.
- kuulija25
kuulija24 kirjoitti:
Sodat ovatkin ihmisen tekemiä synnin seuraksen hedelmiä kuten sairaudetkin,tappaminen ei ole jumalan mielenmukaista,ollut koskaan ihmisen ahneutta ja vallan halua. Tiedän sen mikä on kirjoitettu pyhään kirjaa en riittävästi.
Eli Jumala rankaisee ihmisiä synnistä luomalla sotia ja sairauksia ihmisten rangaistukseksi. Onpa armollinen jumala.
Millä perusteella ei rankaise synnistä,kun hän sitä kerran tekeen,synnin palkka on kuolema se on synnin rangasitus.
- kuulija25
kuulija24 kirjoitti:
Millä perusteella ei rankaise synnistä,kun hän sitä kerran tekeen,synnin palkka on kuolema se on synnin rangasitus.
Niin,onpa armollinen Jumala.
- nää-on-näitä
JOS raamattu olisi ehdottomasti jumalan sanaa....
Sana on AINA monitulkintainen. Tunne tai kokemus on henkilökohtainen mutta kun se muutetaan sanoiksi tunne ja kokemus eivät seuraa kirjaimia. Jokainen tuntee ja kokee sanat (elämänsä) omalla tavallaan. Muuten ei olisi erillisiä mieliä erillisiä elämiä.
Esitänkin mielenkiinnosta ajatuksen: mikä tunne tai kokemus on se josta kukaan ei voi olla eri mieltä?- raamattu-jumalansanaako
Tunne ja kokemus on aina henkilökohtainen, siksi se on totta vain henkilölle itselleen. Saman tyyppisiä kokemuksia toki on mutta samoista tapahtumistakin ihmisillä voi olla erilainen tunne/kokemus/kertomus.
Taas, jos erehtymätön ja kaikkivoipa jumala olisi kirjoittanut raamatun, silloin todennäköisesti kaikki ihmiset ymmärtäisivät/tuntisivat juuri oikean jumalan.
Nykyinen raamattu on valikoituja satuja ja tarinoita koottuna samojen kansien väliin. - nää_on_näitä
raamattu on valikoituja satuja
Entä jos Jumalan Mieli lukisi raamatun satuja se näkisi ja kuulisi totuuden myös niissä??? - raamattu-jumalansanaako
nää_on_näitä kirjoitti:
raamattu on valikoituja satuja
Entä jos Jumalan Mieli lukisi raamatun satuja se näkisi ja kuulisi totuuden myös niissä???Jaa, mikä on Jumalan mieli??? Lukekoon minun puolesta, mitä haluaa.
Jos kaikki ihmiset noudattaisivat niitä opetuksia, jotka Jeesus ja apostolit uudessa testamentissa opettavat, maailmassa ei olisi mitään pahuutta, eikä niitä ongelmia, jotka tämän ketjun aloituksessa on lueteltu. Vika löytyy siis ihmisistä, eikä Raamatusta.
Mark5, juuri sen takia, kun Raamattu ei ole Jumalan sanaa ja se on ristiriitainen, ihmiset tulkitsevat Raamattua omilla tavoillaan. Jos se olisi yksiselitteinen ja Jumalan sanaa, ei todennäköisesti olisi ongelmia.
Eli Jumala on tehnyt pahan virheen tehdessään pyhänhengen avulla ko kirjan. Tai jumalalla ei ole mitään osuutta Raamatun tekemisessä. Viimeinen kohta on paljon todennäköisempi.
Ihminen voi sitäpaitsi olla hyvä täysin ilman Raamatun opetuksiakin. Raamattu herättää ihmisessä vain halun tuomita muut ihmiset ja etsiä itselle epätoivoissaan palastusta->kyllä jumala jätti pirullisen perinnön (Raamattu) luomalleen kuvalleen. raamattu-jumalansanaako kirjoitti:
Mark5, juuri sen takia, kun Raamattu ei ole Jumalan sanaa ja se on ristiriitainen, ihmiset tulkitsevat Raamattua omilla tavoillaan. Jos se olisi yksiselitteinen ja Jumalan sanaa, ei todennäköisesti olisi ongelmia.
Eli Jumala on tehnyt pahan virheen tehdessään pyhänhengen avulla ko kirjan. Tai jumalalla ei ole mitään osuutta Raamatun tekemisessä. Viimeinen kohta on paljon todennäköisempi.
Ihminen voi sitäpaitsi olla hyvä täysin ilman Raamatun opetuksiakin. Raamattu herättää ihmisessä vain halun tuomita muut ihmiset ja etsiä itselle epätoivoissaan palastusta->kyllä jumala jätti pirullisen perinnön (Raamattu) luomalleen kuvalleen.Jumala ei tee virheitä,ne ovat ihmisen itsensä aikaan saanoksia,olisi ollut kuulliainan eikä syönyt kieletystä puusta.
kuulija24 kirjoitti:
Jumala ei tee virheitä,ne ovat ihmisen itsensä aikaan saanoksia,olisi ollut kuulliainan eikä syönyt kieletystä puusta.
Höpö,höpö. Jos sinulle on kerrottu ja opetettu ko.tarina tosi tarinana, voin nyt paljastaa (älä järkyty): raamatun tarina kielletystä puusta ei ole totta, se on satua.
raamattu-jumalansanaako kirjoitti:
Höpö,höpö. Jos sinulle on kerrottu ja opetettu ko.tarina tosi tarinana, voin nyt paljastaa (älä järkyty): raamatun tarina kielletystä puusta ei ole totta, se on satua.
En järkyty, se on sun mielipiteesi,siitä huolimatta olet synnin alainen kuin kaikki muutkin.Siitä huolimatta armoa tarvitse pelastuaksesi ijankaikkiselta kadotukselta,Joka Jeesus tarjaa ei ajattomasti se päätty kerran.
kuulija24 kirjoitti:
En järkyty, se on sun mielipiteesi,siitä huolimatta olet synnin alainen kuin kaikki muutkin.Siitä huolimatta armoa tarvitse pelastuaksesi ijankaikkiselta kadotukselta,Joka Jeesus tarjaa ei ajattomasti se päätty kerran.
En ole sinun Jumalasi alainen enkä ole hänelle tai sinulle tilivelvollinen mistään teidän keksimistä synneistä. Älä sorru tuomitsemaan minua oman Jumalasi tähden.
Minä elän Suomen lakien mukaan ja vastaan tekemisistäni ihan joillekin muille kuin sinun keksimälle jumalalle.
EN tarvitse sinun tai jumalasi lupaamaa pelastusta. Minun jumalani on Raamatun jumala joka on ilmaissut sanassaan itsensä koko ihmiskunnalle, hän on kerran kysyvä mitä olet jättänyt tekemättä,sitä et päässe pakenemaan. Ilm 20:12
kuulija24 kirjoitti:
Minun jumalani on Raamatun jumala joka on ilmaissut sanassaan itsensä koko ihmiskunnalle, hän on kerran kysyvä mitä olet jättänyt tekemättä,sitä et päässe pakenemaan. Ilm 20:12
Tämä on just sitä samaa oman keksityn jumalan ylistystä ja toisille ihmisille väkisin tuputtamista, mitä uskovat vaan tekevät, ja siinä tekevät suuren virheen.
Virhe on siinä, kun nostetaan oma itse jumalan asemaan tuomitsemalla muut heidän oman jumalan lakien ja sääntöjen mukaan. Tämä on tosi surullista ja säälittävääkin.
Nämä kaikki oman jumalasi ylistykset voisit julistaa islaminuskoisille tai muille eri tavalla uskoville. Luulenpa, että olet heidän keskuudessa harhauskovainen. Katoliset pitävätkin myös sinua harhauskovaisena, jos et katolinen ole.
Uskokaa kovasti, älkää tyrkyttäkö. Varmasti teillä on oikea totuus mutta tuomitse vain itsesi sen mukaan, älä minua tai muita, vaikka raamatussa lukisi ihan mitä tahansa.
Ja lue Raamattusi ja tee kaikki, mitä jumalasi käskee, siihen sinä et pysty, se on varma vaikka olet kuinka kova uskossasi. En edes viitsi ottaa esimerkkejä oppikirjastasi raamatusta, mitä käskyä et noudata vaikka jumalasi käskee->tässä tulee ne selitykset, ettei tämä koske minua, koska...
No, minua ei edelleenkään koske sinun raamatun mukaisen jumalan lait tai pelastukset tai tuomiot siitä yksinkertaisesta syystä, koska ko raamatun jumalaa ei ole. Ja teidän keksimä/kuvitelmissa oleva jumala ei pysty tekemään yhtään mitään. raamattu-jumalansanaako kirjoitti:
Tämä on just sitä samaa oman keksityn jumalan ylistystä ja toisille ihmisille väkisin tuputtamista, mitä uskovat vaan tekevät, ja siinä tekevät suuren virheen.
Virhe on siinä, kun nostetaan oma itse jumalan asemaan tuomitsemalla muut heidän oman jumalan lakien ja sääntöjen mukaan. Tämä on tosi surullista ja säälittävääkin.
Nämä kaikki oman jumalasi ylistykset voisit julistaa islaminuskoisille tai muille eri tavalla uskoville. Luulenpa, että olet heidän keskuudessa harhauskovainen. Katoliset pitävätkin myös sinua harhauskovaisena, jos et katolinen ole.
Uskokaa kovasti, älkää tyrkyttäkö. Varmasti teillä on oikea totuus mutta tuomitse vain itsesi sen mukaan, älä minua tai muita, vaikka raamatussa lukisi ihan mitä tahansa.
Ja lue Raamattusi ja tee kaikki, mitä jumalasi käskee, siihen sinä et pysty, se on varma vaikka olet kuinka kova uskossasi. En edes viitsi ottaa esimerkkejä oppikirjastasi raamatusta, mitä käskyä et noudata vaikka jumalasi käskee->tässä tulee ne selitykset, ettei tämä koske minua, koska...
No, minua ei edelleenkään koske sinun raamatun mukaisen jumalan lait tai pelastukset tai tuomiot siitä yksinkertaisesta syystä, koska ko raamatun jumalaa ei ole. Ja teidän keksimä/kuvitelmissa oleva jumala ei pysty tekemään yhtään mitään.Toiseele tuputtaminen ei kuulu minunluonteeseeni,esillä pitäminen onkin toinen asia,ei Jeesuskaan tuputtanut hän keroti todelliset asiat mitä on ja mitä tulee olemaan.
"Ja lue Raamattusi ja tee kaikki, mitä jumalasi käskee, siihen sinä et pysty,"
luen Raamattu joka päivä meneillä on Jobin kirja,jumalan tahdon tekeminen on sitä että uskoo hänen sanansa,ei se sen vaikeampaa ole. Mut ise et pysty pelastaam itseäsi se on fakta, se on otava Jeesus joka pystyy.- raamattu-jumalansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Toiseele tuputtaminen ei kuulu minunluonteeseeni,esillä pitäminen onkin toinen asia,ei Jeesuskaan tuputtanut hän keroti todelliset asiat mitä on ja mitä tulee olemaan.
"Ja lue Raamattusi ja tee kaikki, mitä jumalasi käskee, siihen sinä et pysty,"
luen Raamattu joka päivä meneillä on Jobin kirja,jumalan tahdon tekeminen on sitä että uskoo hänen sanansa,ei se sen vaikeampaa ole. Mut ise et pysty pelastaam itseäsi se on fakta, se on otava Jeesus joka pystyy.Kuulehan,sinun jeesuksesi ei kuulu minun elämään millään tavalla. Ei auta vaikka Raamatussa niin sanottaisi tai vaikka sinä sitä toistelet.
Toteuta vain kaikki raamatun jumalasi sanat ja käskyt, jos pystyt, et pysty vaan selität ja vaikka olet nähtävästi omasta mielestäsi harras uskovainen. - raamattu-jumalansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Se on sun asiasi ratkaita,kummantien kulkija olet?
Olen elämäntien kulkija, en taivaspaikan odottelija ja sen toivossa elävä, elämä on elämistä varten, ei minkään jumalan palvomista varten.
Elämä on läheisten ihmisten rakastamista varten, ei sokeaa rakkautta jumalaa varten vaikka Raamatussa käsketäänkin rakastamaan jumalaa enemmän kuin perhettään (sairasta, ja samanlaista toimintaa kuin hitler vaati alaisiltaan, hitler/stalin=Raamatun Jumala, toisille pelastaja toisille hirmuhallitsija) Elämä on Jeesusken yhdeydessä elämistä,se on jo taivapaikka tässä maailmassa.
Se onkin lähimäisen rakkauta kuten mainitsit,rakasta lähimästä niin kuin itseäsi.
Raamatun jumalan rakkus on etusijalla,ei tarakoita että perhe on jätettä syrjään.eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. Mark 3:25 , jos valtakunta jakauntuu ja taistelee itseään vastaan se ei voi kestää.- raamattu-jumalansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Elämä on Jeesusken yhdeydessä elämistä,se on jo taivapaikka tässä maailmassa.
Se onkin lähimäisen rakkauta kuten mainitsit,rakasta lähimästä niin kuin itseäsi.
Raamatun jumalan rakkus on etusijalla,ei tarakoita että perhe on jätettä syrjään.eikä myöskään perhe kestä, jos sitä repivät riidat. Mark 3:25 , jos valtakunta jakauntuu ja taistelee itseään vastaan se ei voi kestää.Tämä kaikki on sen saman jankkaamista: palvot Raamatun jumalaa, se on sinun tai opetuksen tuoma päätös, minusta Raamatun jumala ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan. Se siitä.
Tämä kaikki on sen saman jankkaamista: palvot Raamatun jumalaa, se on sinun tai opetuksen tuoma päätös, minusta Raamatun jumala ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan. Se siitä.
"Raamatun jumala ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan. Se siitä."
Se Jumala on ollut aina.- raAMATTU-JUMALANSANAAKO
kuulija24 kirjoitti:
"Raamatun jumala ei ole olemassa eikä koskaan ole ollutkaan. Se siitä."
Se Jumala on ollut aina.Jumalan olemassaolo ei perustu mihinkään tosiasiaan, Sokeat uskovaiset yrittävät epätoivoissaan jumalan olemassaoloa todistaa (jo 2000v),ei vaan ole onnistunut, mitään havaintoa (pl.omat kuvitelmat,jotka ei todista mitään), mitään todistetta ei ole eikä tule, jumala on kadonnut ja mykkä.
raAMATTU-JUMALANSANAAKO kirjoitti:
Jumalan olemassaolo ei perustu mihinkään tosiasiaan, Sokeat uskovaiset yrittävät epätoivoissaan jumalan olemassaoloa todistaa (jo 2000v),ei vaan ole onnistunut, mitään havaintoa (pl.omat kuvitelmat,jotka ei todista mitään), mitään todistetta ei ole eikä tule, jumala on kadonnut ja mykkä.
Todistaa se ettei sinuakaan olisi olemassa.
kuulija24 kirjoitti:
Todistaa se ettei sinuakaan olisi olemassa.
Todisteita Jumalasta ei yksinkertaisesti ole: "vahva" todistus jumalasta Raamattu on ihmisten tekemä kertomus, omat uskonnolliset kokemukset ei riitä todistukseksi ELI mitään muuta ei ole, mitään todistusta ei ole. Ihmisten selitykset ei vaan yksinkertaisesti riitä miksikään todistukseksi jumalasta.
ELI uskokoon ken tahtoo, mitään muuta ei ole kuin usko. Ja usko ei riitä todistamaan jumalasta tai tämän itse luodun jumalan teoista mitään. - raamattu-jumalansanaako
kuulija24 kirjoitti:
Ihmisen olemassa olo on todiste Jumalasta vai etkö usko itseesi että ole olemassa.
Raamatun kirjoitukset eivät ole oikea todistus mistään jumalan teoista, esim ihmisen olemassaolo: se on sinun tulkintasi satukirjasta.
Raamatun kirjoitukset eivät ole oikea todistus mistään jumalan teoista, esim ihmisen olemassaolo: se on sinun tulkintasi satukirjasta.
Et sitä tyhjäksi saa minkään laisilla kommeteillasi,se mikä on edessä vastaat kaiseta kerran,karitsan valta istuinen edessä.
kuulija24 kirjoitti:
Et sitä tyhjäksi saa minkään laisilla kommeteillasi,se mikä on edessä vastaat kaiseta kerran,karitsan valta istuinen edessä.
Kaikki tuo on sinun, ihmisen, mielipide ja tulkinta satukirjasta nimeltä raamattu.
- Suodaansehänelle
Kaikki tuo on sinun, ihmisen, mielipide ja tulkinta satukirjasta nimeltä raamattu.
No kuulija/luulija edustaa sitä naivia uskoa, ehkä hän on siitä tavallaan onnellinen:)
On se sellainen satu kirja jonka kirjoitus käy toteen,tässä maailmassa,tiedoksi vielä usko voitta kokomaailman. Se pahuus joka on kerran häviävä sen myötä myös jumalattomat. Usko on todellisuutta Jeesus han sanoi aikalaisilleen jos uskoa oli teillä voisitte vuoriasiirtä kerran nekin tulevat siirtymään paikoiltaan.
kuulija24 kirjoitti:
On se sellainen satu kirja jonka kirjoitus käy toteen,tässä maailmassa,tiedoksi vielä usko voitta kokomaailman. Se pahuus joka on kerran häviävä sen myötä myös jumalattomat. Usko on todellisuutta Jeesus han sanoi aikalaisilleen jos uskoa oli teillä voisitte vuoriasiirtä kerran nekin tulevat siirtymään paikoiltaan.
Voi,voi miten surullista, ei ole kuin tuhoa tiedossa, onneksi sinä pelastut.
Voi,voi miten surullista, ei ole kuin tuhoa tiedossa, onneksi sinä pelastut.
Pelastun jos pysyn Jeesusken yhdeydessä,sama mahdollisuus on sullakain,vai haluako hukkua ikuisesti.
kuulija24 kirjoitti:
Pelastun jos pysyn Jeesusken yhdeydessä,sama mahdollisuus on sullakain,vai haluako hukkua ikuisesti.
Älä huolehdi minusta, pelasta vain itsesi.
Älä huolehdi minusta, pelasta vain itsesi.
Pelasta on ulkopuolinen joka tahtoisi kaikki tulisvat pelastukseen.
kuulija24 kirjoitti:
Pelasta on ulkopuolinen joka tahtoisi kaikki tulisvat pelastukseen.
Sinä et voi pelastaa ketään,pelasta itsesi.
Mainitsin pelasta on ainoastaa Jeesus kristus ei kukaan muu,vaikka kirjoitin pelasta on ulkopuolinen.
kuulija24 kirjoitti:
Mainitsin pelasta on ainoastaa Jeesus kristus ei kukaan muu,vaikka kirjoitin pelasta on ulkopuolinen.
Niin,pelasta itsesi, ketään muuta et sinä pysty pelastamaan.
- alfa123om2222
Mark5 hyvä, tuo on toiveajattelua. Jos raamattua noudatettaisiin seurauksena olisi perikato.
"Raamatun mukaan vanhemmile kiroavat lepset pitäisi tappaa. Miksi pelkäät Raamatun ilmoittaman Jumalan olevaisuutta?"
Jeesus sanoi vuorisaarnassa lain olevan peräisin vanhoilta esi-isiltä eikä Jumalalta. Te olette kuulleet vanhojen sanovan.....
Tämä lasten tappamiseen annettu käsky on osottautunut lopulta olevan PERIKATOON johtava tie. VT:n viimeisissä kirjoissa sanotaan: Minä lähetän teille profeetta Elian, jotta hän kääntäisi vanhempien sydämen lasten puoleen ja lasten sydämen vanhempien puoleen. Muuten lyön maata PERIKADOLLA kun saavun.
Eli tuo laki on väärämielinen ja johtaa maailmanloppuun. Juutalaiset itsekin tajusivat lopulta sen ja laittoivat VT:n loppuun tuon toiveen, että profeetta Elia kykenisi sulattamaan sydämet. Raamattu ei ole erehtymätön, vaan itseään korjaava. Aina kun on osottautunut jokin kohta virheeksi se on muutettu toiseksi.
Jos jokainen kääntäisi toisen posken eikä tekisi pahalle vastarintaa niin Hitlerin kaltaisista miehistä tulisi maailman diktaattoreita. - alfa123om2222
Itse olen sillä kannalla, että Jumala lähetää näkyjä ja ilmestyksiä sekä profeettoja ja messiaita uudistamaan ja palauttamaan rapautuneita uskon periaatteita.
Kirjain kuolettaa, mutta henki tekee eläväksi.
500 vuoden välein hindut saavat Krishnan inkarnaation, 100 vuoden välein muslimit saavat Mujaddid uudistajan. Ja noin 30-40 vuoden välein Kristityt saavat ehkä Kristuksen ja kolmannen taivaan Ilmestyksiä. Näyttäisi siltä kuin kristinusko olisi eniten rapautuva uskonnoista ja tarvitsee uudistajia useimmiten.
Yksi tuollainen Ilmestyksen nähnyt uudistaja on mm. T. Suni, vaikka mielestäni hän on ymmärtänyt näkynsä kirkoista osittain pieleen. Jeesus sanoi: Olkaa viekkaat kuin käärmeet (ts. luvatkaa paratiisi, lahjoja ja jumaluutta kaikille), mutta viattomat kuin kyyhkyset (vuotakoon pyhä henki toimintanne kautta kuitenkin). Näky, jossa kaikki kirkot ovat kuin käärmeitä ei Jeesusken käskyä: Olkaa ovelat kuin käärmeet...... korruptoi. - OletteLampaita
Selittäkää Jumalan luoma puhuva käärme. :D Se käski Eevaa syödä kielletystä puusta ja sitten se oli muka Eevan vika, vaikka hän oli vain totellut puhuvaa käärmettä. Jumalahan se sen käärmeen sinne luo, joten hän myös syyllinen. Tämän vuoksi me ei sitten enää ollakaan paratiisissa. Jos käsken teitä olla syömättä omasta omenapuustanne, niin totteletteko minua vai puhuvaa käärmettä?
- vieraskielioamssasussa
Ihmeellinen on sen ihmisen mieli joka ei ymmärrä että nämä ovat vertauksia ja symboleita. Siksi Jeesuskin puhui vertauksin.
Jumala antoi ihmiselle kaikkivaltiaan mielensä jolloin on myös mahdollista luoda epäilys ja mielikuva viettelyksestä jonka Eeva kuvasi käärmeeksi.
Ihmelistä on miksi kellään ei ole kuvaa meidän politiikoista jotka katsovat taaksepäin.
Katainen aikoinaan ja nykyisin Stubb jatkuvasti pyytää "katsotaan eteenpäin" "katsotaan tulevaisuuteen" Miksi helvetissä kirjaimellisen Raamatun tulkitsijat eivät näytä mihin suuntaan on tulevaisuus. Etelään vai pohjoiseen on silmät silloin kun suomalainen katsoo TULEVAISUUTEEN.
Missä on hyppäävä puhuja tai pomppiva duunari kun hän tekee tuottavuusuusloikan?? Miksi näistä ei kinata tai pyydetä mittaamaan kuinka pitkä tai korkea on tuottavuusloikka?- raamattu-jumalansanaako
Onko vertauksilla puhuva ihminen erityisen viisas? Varmaan jotkut ovat ja jotkut ei.
Oliko Jeesukselta viisautta puhua vertauksilla (tai siis Jeesuksen "vuorosanat" jotka ihminen on keksinyt)?
Jeesuksen sanat ovat pikemminkin tyhmyyttä, koska ihmisille jäi selvä tarve selittää Jeesuksen sanoja.
Selityksiä on: tyhmät ja uskottomat eivät ymmärrä, pitää ymmärtää kokonaisuus, suuri suunnitelma, osa tekstistä pitää ottaa kirjaimellisesti toinen kirjoitus on vain vertauskuva sille ja tälle, tämä käsky ei koske minua vaan..., joka ei tätä ymmärrä on harhauskovainen, VT pitää lukea UT:n jälkeen jne jne jne
Kylläpä Jeesus oli viisas.
Jokainen sana on vertaus jostakin johonkin. Kun "pilkon puita" yksikään pölkky ei halkea. On mentävä sen kalikan luo ja otettava kirves jne. Sanat ovat vertauksia eli viitteitä joiden mukaan mieli toimii miten kullakin, joskus mieli panee kehon liikkeelle halkometsään.
Totuus ei ole kirjaimissa se on MIELESSÄ.
"Jeesuksen sanat ovat pikemminkin tyhmyyttä, koska ihmisille jäi selvä tarve selittää Jeesuksen sanoja"
Vitsinä heitän. Älä selitä. Rakkaudella enkelipallo- raamattu-jumalansanaako
Useimmilla uskovilla vain on tapana lukea Raamattua kirjaimellisesti. Olisiko uskovan mieli muodostunut ilman Raamatun kirjaimia?
Sanoilla ihmiset kumminkin komunikoivat ( tietysti eleet yms.) niin olisi Jumalan kaikkivoipaisuudessaan olettanut tekevän selvempää tekstiä.
Yritän olla selittämättä mutta selitän silti :) Ei sen selvempää voi olla. On Rakkaus tai rakkauden pyyntö. Rakkauden pyyntö esiintyy pelkona ja pelotteluna ja monena muuna.
Sitten on rakkaus joka ei etsi syitä eikä motiiveja se pelkästään on :)
Useimmat tämänkin palstan kirjoittajat syvimmältään ovat pyytämässä rakkautta. Kirjoittelemalla tänne sisimmässään huutavat "ottakaa minutkin huomioon"
Rakkaus ei ota kantaa Rakkaus ei esitä mielipiteitä, sillä ei ole puolta - ½ - se on kokonainen. - 1 -
Puoli mieltä on mielipuoli :) :) Itse asiassa pitäisi itkeä.
Riittää kun OLEN Olenhan Luotu eli Luojani tahto- raamattu-jumalansanaako
enkelipallo kirjoitti:
Ei sen selvempää voi olla. On Rakkaus tai rakkauden pyyntö. Rakkauden pyyntö esiintyy pelkona ja pelotteluna ja monena muuna.
Sitten on rakkaus joka ei etsi syitä eikä motiiveja se pelkästään on :)
Useimmat tämänkin palstan kirjoittajat syvimmältään ovat pyytämässä rakkautta. Kirjoittelemalla tänne sisimmässään huutavat "ottakaa minutkin huomioon"
Rakkaus ei ota kantaa Rakkaus ei esitä mielipiteitä, sillä ei ole puolta - ½ - se on kokonainen. - 1 -
Puoli mieltä on mielipuoli :) :) Itse asiassa pitäisi itkeä.
Riittää kun OLEN Olenhan Luotu eli Luojani tahtoRakkauteen ei tarvita Raamatun sanaa eikä mitään jumalaa. Ihmiset rakastavat toisiaan tai ovat rakastamatta pelkästään siksi, että ihminen on kehittynyt luonnonmuovaamana sellaiseksi. Kaikki mikä kuuluu ihmisyyteen ja elämään, on kehittynyt maapallolla niin kuin tiede on sen osoittanut.
Ilman raamatun kertomusta uskovat eivät pysty todistamaan mitään, aina vedotaan raamattuun, joka on ihmisen kirjoittama kirja. Se siitä sen "sanomasta" ja todistusvoimasta. raamattu-jumalansanaako kirjoitti:
Rakkauteen ei tarvita Raamatun sanaa eikä mitään jumalaa. Ihmiset rakastavat toisiaan tai ovat rakastamatta pelkästään siksi, että ihminen on kehittynyt luonnonmuovaamana sellaiseksi. Kaikki mikä kuuluu ihmisyyteen ja elämään, on kehittynyt maapallolla niin kuin tiede on sen osoittanut.
Ilman raamatun kertomusta uskovat eivät pysty todistamaan mitään, aina vedotaan raamattuun, joka on ihmisen kirjoittama kirja. Se siitä sen "sanomasta" ja todistusvoimasta.Rakkauteen ei tarvita Raamatun sanaa eikä mitään jumalaa....
juuri sitä tarkoitan kun sanon että rakkaus ON
Tieteelinen todistus Rakkaudesta ei onnistu. Useimmat muistavat esirakkautensa. Miten sen tieteellisesti toistaa niin että siitä tulee riittävä todistus?
Raamatusta löytyy myös todistus Rakkaudesta. Ei ole kirjoittajien vika että ihmismieli epäilee. Juuri omien epäilystensä vuoksi kirjoittelevat mitä milloinkin -jokainen?- raamattu-jumalansanaako
enkelipallo kirjoitti:
Rakkauteen ei tarvita Raamatun sanaa eikä mitään jumalaa....
juuri sitä tarkoitan kun sanon että rakkaus ON
Tieteelinen todistus Rakkaudesta ei onnistu. Useimmat muistavat esirakkautensa. Miten sen tieteellisesti toistaa niin että siitä tulee riittävä todistus?
Raamatusta löytyy myös todistus Rakkaudesta. Ei ole kirjoittajien vika että ihmismieli epäilee. Juuri omien epäilystensä vuoksi kirjoittelevat mitä milloinkin -jokainen?Niinpä Raamattu tai Jumala ei ole luonut rakkautta.
Siitä, että ihmiset rakastavat toisiaan ei voi vetää johtopäätöstä, että Jumala on. raamattu-jumalansanaako kirjoitti:
Niinpä Raamattu tai Jumala ei ole luonut rakkautta.
Siitä, että ihmiset rakastavat toisiaan ei voi vetää johtopäätöstä, että Jumala on.JOS raamattu olisi ehdottomasti jumalan sanaa eikä ristiriitainen:
Aloittajalle ehdotan. Kirjoitapas tai mieti mielessäsi yksi lause mitä ei voisi käsittää tai tulkita kuin yhdellä tavalla.
En puolusta Raamatun monitulkintaisuutta, toisaalta sen monitulkintaisuus antaa eritän hyvän syyn anteeksiantoon.- raamattu-jumalasanaako
enkelipallo kirjoitti:
JOS raamattu olisi ehdottomasti jumalan sanaa eikä ristiriitainen:
Aloittajalle ehdotan. Kirjoitapas tai mieti mielessäsi yksi lause mitä ei voisi käsittää tai tulkita kuin yhdellä tavalla.
En puolusta Raamatun monitulkintaisuutta, toisaalta sen monitulkintaisuus antaa eritän hyvän syyn anteeksiantoon.Kyse ei ole siitä, että ovatko sanat ja lauseet ihmisten kesken yksiselitteisiä, jotkut sanat ja lauseet ymmärretään ihmisten kesken suht samalla tavalla,ei kaikkia.
Kyse on siitä,niin kuin aloituksessakin, että kaikkivoipan jumalan ei olettaisi tekevän sekavaa kirjaa. Raamattu on liian sekava ollakseen jumalan tekemä niin kuin väitetään.
Jumalan, ei ihmisen, olisi pitänyt pystyä tekemään kirjan/julistuksen itsestään, joka on kaikille ihmisille sama. Raamattu ei ole mitään muuta kuin ihmisen tekemä kertomus, ei todistus jumalasta, ei jumalan tekemä.
- Aikafakiiri
Omituisia nämä Raamatun väännökset. Joh.21:7. Biblia. Niin sanoi se opetuslapsi, jota Jesus rakasti, Pietarille: Herra se on. Kuin Simo Pierari sen kuuli, että se on Herra, vyötti hän hameen ympärillensä (sillä hän oli alasti,) ja heitti itsensä mereen.
- Parastauskoa
Saduissa ja raamatussa kaikki on mahdollista.
- alfa123om2222
Rakkaus on suurempi kuin Jeesus, jopa tavallinen lihallinen rakkaus. Puolisot murehtivat kuinka miellyttää toisiaan, vain yksinäinen miettii miten miellyttää Herraa.
Evankeliumi on vain korvike rakkaudettomuudelle. Missä rakkaus uupuu tai ei löydy siellä tarvitaan evankeliumia. Rakkaus on suurin.
Juuri rakkaudettomuuden kasvu yhteiskunnassa saa aikaan maanjäristykset, helvetit ja merkit, ihmeet ja parantumiset. Jos Jeesus ei tekisi ihmeitä hän jäisi toiseksi rakkaudelle. Onkin vanha sanonta, että miehen voi nostaa rappiolta vain nainen tai Jeesus.
Filosofia, evankeliumi, viisaus kaikki tuo on roskaa ja yrittää vain paikata sitä asemaa mikä naisella ja rakkaudella on. Yksinäiset ja osattomat miehet noita harrastavat.- raamattu-jumalansanaako
Alfa, muuten samaa mieltä mutta Jeesuksen voi jättää pois laskuista, koska hän ei pelasta vaan ihmisen omat kuvitelmat, että pelastuksen takana olisi Jeesus.
Ihminen varmaankin etsii jotain selitystä olemassaololleen, pelastukselleen ja omille kokemuksilleen, joillekin selitys on Jumala, joillekin löytyy selitys filosofiasta jne.
Jos oma mielenrauha löytyy ja olet sovussa itsesi ja muiden kanssa, ei liene tärkeää, onko esim.Jumala oikeasti olemassa (minusta ei ole) vaan tärkeintä on juuri elämän mielekkyyden löytyminen.
- Kuplapuhkeaa
Ristiriitainen Jumala. 1Moos. Tämä on Aadamin sukulujettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi. Biblia. Tämä on ihmisen sukukunnan kirja, siihen aikaan koska Jumala loi ihmisen, ja teki nänet Jumalan muotoiseksi. 1Moos.1:27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa..... Näin toimii näkymätön Jumala.
- nää_on_näitä
MUOTOISEKSI ? !
Mikä on Biblia, aliottaja puhuu Raamatusta.
Sitten sanotaan että ei pidä ottaa kirjaimellisesti jotta ei oltaisi ristiriitaisia. Mikä sana näistä nyt on Jumalan sana??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815