Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minkähän taudin tai liikenne onnettomuuden vältit kun sait niin ehdottoman esteen??
Jatka samalla varmuudella. Siunausta matkallesi. Mutta ole(mme) kiitollinen että sinusta pidetään huolta... niin kuin jokaisesta.
Olisiko mahdollista että pyytäisit ihmissuhdetta, vaikka suhteessahan me nytkin olemme kanssasi
03.12.2015 13:05
Brina ja MEläjä ilmaisevat hyvin ja viisaita ajatuksia.
Vain sitä voi antaa mitä itsellä on joten itselläni on oltava rakkaus itseäni kohtaan jotta on mitä jakaa
03.12.2015 12:57
Myös todellisesta todellisuudesta on saatavilla -jopa joka hetki - todellisia kokemuksia riippumatta siitä onko kehoni nukkuma unessa tai jossakin muussa tietoisuuden tilassa. Kun keho kuolee tietoisuuteni siirtyy toisenlaiseen mielen tilaan, kunnes "valaistun" mitä se lieneekään?
Tietoisuuteni ei nuku milloinkaan, ei myöskään kehon kuoltua, vain keho nukkuu tai kuolee
03.12.2015 12:53
Brina juuri näin minäkin ajattelen. Jokaisesta tapaamastani ihmisestä näen sen mikä minulta "puuttu". Eli arvioidessani häntä arvion omia väärinkäsityksiäni koska jokainen on sisimmältään sama kuin minä eli Jumalan kuva. Nähdessäni hänessä puutteita tai vajavuutta näen harhoja koska jokaisessa on sisimmässään täydellinen Jumaluus. Nähdessäni hänessä Jumaluuden näen Totuuden, ja silloin tiedän sen olevan myös minun. Se on todellinen kokemus Jumaluudesta.
Ehdoton rakkaus haluaa vain jakaa ehdotonta rakkautta eli Luoda.
30.11.2015 21:59
TuntekaaPETOJumala
Sallitko ystävä HYVÄ että myös toisenlaisia kokemuksia on. Kristinuskon oppineet joutuvat hekin myös valitsemaan mikä on kunkin mielestä pelkoa tai rakkautta kun he opettavat että VT.n Jumala on molempia
30.11.2015 15:29
Hyvä skinnybopb
Kun sinä sitten sen kokemuksesi tai näkemyksesi kertoisit jollekin toiselle se olisi juuri tuo kuvailemasi ihmisen kertomus joka on pelkkää huttua toiselle skinnybopille.
Sallitko kuvitelman että ns. Jeesus oli tuo ihminen jolle oli vuorenvarmaa että Jumala on. Silti olet tässä epäilyksinesi. Eli yhden "ihmisen" kokemus ja usko ei näytä ainakaan sinuun vaikuttaneen ?
27.11.2015 10:35
Ja lopulta on "sovittu" että korkein oikeus äänestää päätöksen. Äänin 3 - 1 päätökseksi tuli mitä milloinkin. Ristiriitojen välttämiseksi korkein oikeus päättää mikä tapaus otetaan käsittelyyn. Se on suurin mahdollinen lopputulos (totuus) mitä demokratiassa voidaan tavoittaa
18.11.2015 13:21
Annan veljelleni anteeksi sen mitä hän ei tehnyt.
Veljeni ei valinnut minun mielentilaani hyökkäykseen, puolusteluun,
syyllistämiseen. Veljeni ei valinnut minun mielentilaani, koska hän on
kykenemätön ajattelemaan minun puolestani. Hän on kykenemätön kertomaan
minusta, kuka minä olen, silloin, kun hän on itse epävarmuudessa. Silloin,
kun hän on itse syyllisyydessä, hän on kykenemätön kertomaan, mitä minä
olen tehnyt tai tekemättä jättänyt. Siispä annan veljelleni anteeksi ja
katson häntä viattomana. Eikö tätä tarkoita juuri se, että jokainen kertoo
vain omista kokemuksistaan. Joten annan veljelleni anteeksi sen mitä hän ei
tehnyt, vaan minussa itsessäni kokemuksissani, nousi arvottomuus tai
syyllisyys, mikä tahansa ristiriita, siispä annan itsellenikin anteeksi sen
mitä en ole ja muistan sen kuka minä olen.
Kun joku sanoo: ” Älä välitä, hän puhuu vain itsestään”, niin se on
vastahyökkäys. Mutta kun katsoo, että kukaan ei ole kykeneväinen antamaan
anteeksi minun puolestani joten annan armon itselleni. Sillä kaikki ristiriita,
kaikki pelko on jo tehty tekemättömäksi. Pelko ei ole ikuisesti totta ja
muuttumatonta.
Kain ja Aapeli sanailivat ja sitten toinen sanoi: ” Olenko minä veljeni
vartija” tarkoitti: ”Annan veljelleni anteeksi sen mitä hän ei tehnyt”.
Olenko minä veljeni vartija? Minun on mahdoton katsoa häntä syyllisenä, jos
itse näen itseni viattomana, niin näen myös hänet. Se minkä syyllisyys
tarjoaa, niin se on jo sovitettu eli sitä ei ole tehty.
Ainoastaan syyllisyyden tehtävä on saada minuun epävarmuus, se on sen ainut
tehtävä. Mutta kun luottamus kasvaa, niin epävarmuus pienenee, eikö se ole
faktaa. Näin siinä vain käy.
Annan itselleni anteeksi sen, että erehdyin syyttämään itseäni. Annan
itselleni anteeksi sen mitä en tehnyt. Kaikki on tekemättömäksi tehty. Vain
Rakkaus on jäljellä."
Hän ei tehnyt Jumalaa hän inspiroi minun mieleeni minun omia mielikuviani.
18.11.2015 13:11
Aloittajalle: voisiko olla mahdollista että käsityksesi pappien luomuksista on sinun oma käsityksesi.
Toki se on totta sinulle, jokainen kuitenkin ajattelee omat ajatuksensa aivan itse. Voin kertoa miten ajattelen jumalasta, mutta en voi vaatia että kukaan näkee minun pääni sisään eli kukaan ei koe minun ajatuksiani. Sanojani kenties kuulee tai lukee mutta miten sanoilla voi kuvata juurikaan mitään varsinkaan sellaisesta kuin Jumaluus.
Oikeuslaitokselle riittää tuomitseminen, totuus on eri asia.
18 vuotta täyttänyttä henkilöä koskee tietyt asiat? näin se nyt vain on "sattumalta" lakiin kirjoitettu
Raha on yksi väline maailmassa, miten sen käsittely tietyissä paikoissa olisi enemmän väärin tai oikein kuin jossain muualla. Tietenkin se on väärin/oikein silloin kun se on sinun mielessäsi väärin tai oikein. Toistaiseksi se on kuitenkin paras moniin asioihin. Mene seurakuntaasi, äänestämme sinut päättämään oikeista asioista
17.11.2015 21:27
Sairas elämänkatsomus aiheuttaa sairautta. Kuka meistä on terve, tai mitä on terveys?
11.11.2015 22:42
"huomaan, että nekin ovat sidottuja tietoisuuteeni, joka rajoittuu pään alueelle."
Jos mahdollista ole valppaana muutoksen suhteen. Saattaa tapahtua että kokemuksesi laajenee kehosi ulkopuolelle. On paljon esityksiä eli kokemuksia kuinka tietoisuus on ennen kehoa ts. kehon "ulkopuolella" Mieli ei sijaitse kehossa vaan kaikki on mielessä.
11.11.2015 10:20
Ei kukaan voi ottaa sinulta sinun epäilystäsi pois kunnes itse päätä tai oivallat luopua siitä. Olitpa epävarma mistä tahansa.
Muuten mikä on suuri tai pieni. Millainen kuva sinulla on mielesi koosta tai henkesi mitoista.
05.11.2015 21:58
Pysy väittely loputtomana kun toinen puhuu esineestä kuin henkilöstä toinen taas mielestä, hengestä.
Kysyisit mitä mielellä tekee tai mitä hengellä tekee. Tai siten aivan aidosti mitä autolla tekee, mitä vartalolla tai keholla tekee.
Tarkenna aivan vapaasti jokapuolelle koko ajan. Mutta missä puolella on kokonaisuus? Kokonaisuus ei ole puolella 1/2 se on kokonaisuus, 1 eli kaikki mitä on.
Nyt voidaan kysyä uudelleen mitä kokonaisuudella tehdään?
Lainaan:
Neale Donald Walsch:
Jumala haluaa meidän tietävän: Elämässäsi oleva hyvä ei tule keneltäkään toiselta. Kun tajuat tämän olet vapaa.
Ei ole mitään syytä ”esittää” mitään kenellekään toiselle, tai yrittää pysytellä kenenkään suosiossa. Ole omillasi yrittämättä pettää itseäsi. Puhu yksinkertaisesti omaa totuuttasi lempeästi ja rakkaudellisesti.
Ole rohkea, sillä se mitä etsit, ei ole sinun ulkopuolellasi. Se ei ole lahja joltakin toiselta. Se on sinun – sitä ei tarvitse hankkia ja se on tarkoitettu annettavaksi muille. Tämän vuoksi, älä anna kenenkään pitää itseäsi panttivankina. Et ole kumppanisi, pomosi, perheesi… etkä varsinkaan Jumalasi panttivanki.
05.11.2015 21:50
Todisti juuri esitykseni. Mitään ei ole sinun ulkopuolellasi, ei myöskään sinun väitteesi, kokemuksesi, elämäsi... Sekin mitä mietit minusta on sinun mietteesi. Juuri kuten sanoit. Jos "tiedät" jotain minusta se on sinussa se tieto, sinun tietosi.
Kun menemme metsään olemme siellä Harmi kun ei ole hymiöitä ?? kuin mielessä ..sisällä minussa
05.11.2015 13:41
aikalainen2 juuri näin vain pieni pilkun viilaus - uskonnot eivät tee mitään, ihminen tekee niistä, ja KAIKESTA mihin ryhtyy - mitä milloinkin.
Se on jokaisen ymmärrettävä omakohtaisesti, sillä se on ainut tie totuuteen
02.11.2015 10:26
Niin kauan kun uskot että elämän tarkoitus on pillereissä ja että oikeat pillerit on ulkopuolellasi sinun on etsittävä niitä ulkopuoleltasi.
"on juotava niin kauan kun janottaa"
25.10.2015 09:17
ottaisin positiivisemman näkökulman (omasta mielestäni)
En tarvitse toivoa mitään lisää koska minulla on kaikki mitä voi olla. Minun uskoni on jalostunut tiedoksi etä näin on. Tieto on oman kokemuksen tuoma varmuus.
Silloin elämme suorassa yhteydessä kaiken perustaan, ajattomaan rakkauteen jonka osa me olemme
kiitos aikalainen2
24.10.2015 19:32
Minun mielikuvani Jumalasta ei ole kuva olennosta aivan kuten rakkaus ei ole mielikuva olennosta. Minulle
20.10.2015 10:22
Jumala salli evoluution. Darwin keksi sille nimen. Mikä on ongelma.
Sielu on ihmismielessä olevat vanhat muistikuvat. Vanhin muistikuva on muisto rakkaudesta -paratiisista- siksi jokainen rakastuu ja useat rakastuvat yhä uudelleen toivoen toisen ihmisen antavan ilon rauhan - paratiisin, kunnes opitaan että taivasten valtakunta eli paratiisi on mielen tila (sisällisesti teissä) ei toinen henkilö ei paikka eikä aika.
19.10.2015 19:19
Olet oivalluksen lähteellä huomatessasi oman jumalankuvasi järjettömyyden
16.10.2015 09:41
105 / 121