Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jos on ikuisuus se on oltava nyt ollakseen ikuisuus. Jos totuus on milloin se ei olisi ollakseen totuus.
Pikemminkin kysyisin kuka tai mikä vaatii toisen ihmisen luokittelua joksikin.
Tekoja voidaan luokitella mutta ei tehdä tekemättömiksi.
Jumaluutta ihmisessä ei voi luokitella eikä tehdä tekemättömäksi
-- vaik´ei aina esille loista. (Hymyilevä Apollo E Leino)
21.06.2015 12:45
Valkoisen magian esitys on hyvä. Kuitenkin siinäkin on jokaisen ensin luotava käsitys termien tarkoituksesta.
Ihmeiden Oppikurssin mukaan mieli on maailman suurin voima. Mielen avulla ydinpommit on rakennettu. Mielen avulla jokainen valitsee mikä on itselle harhaa tai totta. Mielen voimalla teet valintoja joka hetki.
ps aloittaja on valinnut ---Jos kaikki on harhaa, kuten IOK opettaa---
Joku toinen voisi sanoa että hän on johdattanut itsensä harhaan---
Mielensä valintoja jokaisella
21.06.2015 12:28
"Tässä lohduton tarina eikä yhtään harvinainen. jumala ei antaisi lapsien kuolla."
En huomannut että kommentoijat olisivat kyseenalaistaneet aloituksen päätelmän. Jumala ei antaisi lapsien kuolla?
Miksi ei. Kuka on aloittajalle luvannut että jonkun lapsen kuolema on paha tai hyvä?
Tarkennan Kuka SINUSSA tietää että jokin asia on hyvä tai huono. Riittääkö syyksi että jonkun toisen tai sinun odotuksesi ei toteutunut. Ja mitä tekemistä Jumalalla (jos sopii kysyä) on tekemistä sinun tai minun odotuksieni kanssa?
Eikö kuitenkin jokainen ymmärrä että syntymästä väistämättä seuraa kuolema ja edelleen mikä on se hetki jolloin kuoleman on sopiva tapahtua. Jälleen viisaita ODOTUKSIA jostain hetkestä joka jälkeenjääneiden? odotukset toteutuvat. Ei niissäkään odotuksissa mitään Jumalaa tarvita
19.06.2015 09:50
elämää ja elämää. vitsailen tarkoituksellisesti koska sanoilla voi väännellä loputtomasti sanojen riittämättömyyden vuoksi. Jokainen käsittää sanan sisällön omien tietojensa perusteella jotka tiedot kellään ei ole samanlaiset joten päätelmät ei voi milloinkaan kohdata sanojen tasolla
19.06.2015 09:26
Jo Tutanhammon tiesi että aurinko on elämän lähde. Ei siitä mitään erimielisyttä saada aikaan
Tutankhamon oli yksi muinaisen Egyptin Uuden valtakunnan faaraoista. Hän hallitsi kerettiläiskuningas Akhenatenin jälkeen 18. dynastian aikana noin vuosina ...
fi.wikipedia.org/wiki/Tutankhamon
Ei minulla voi olla mitään sitä vastaan jos koet syntyneesi auringosta.... tai esivanhempasi.... vai miten nyt määritteletkään olemisesi.
Olen omassa käsityksessäni onnellinen. Elämä on yhtä kuin tietoisuus ja tässä tietoisuudessani koen että Lähde valolle kuin auringollekin on jotain elämää suurempaa. Jotkut nimittävät tuon lähteen jumalaksi.
19.06.2015 09:20
Luku Parantuminen pelosta vapautumisen seurauksena.
tekstiosan sivulta 24 kappale 4 ..mm. kompromissina saatetaan tilapäisesti käyttää jotain ulkopuolista jonka uskotaan parantavan....
18.06.2015 11:44
Parantamista on käsitelty mm. tekstiosan sivulla 133 lainaan kappaletta 4
"Parantaminen pystyy ainoastaan vahvistamaan. Magia yrittää aina heikentää.
(oikea)Parantaminen ei näe parantajassa mitään sellaista, mikä ei olisi ominaista kaikille. Magia näkee aina parantajassa jotain "erityistä", jonka hän uskoo voivansa antaa lahjaksi jollekulle, jolla sitä ei ole. Hän saattaa uskoa, että lahja tulee hänelle Jumalalta, mutta on täysin ilmeistä että hän ei ymmärrä jumalaa, jos hän luulee itsellään olevan jotain sellaista, mikä muilta puuttuu.
Luvun alkuosassa käy ilmi että magialla tässä yhteydessä tarkoitetaan kehoon kohdistuvia toimia kuten pillerit, yrtit, energiat, jne...
Siis kaikki mielipiteet jotka kertovat Kurssin kirjoittajien ylentämisestä tai alentamisesta (tai opiskelijoiden) ovat erehtyneet koska kurssin mukaan jokaisella (mielellä) on kaikki mitä voi olla. Kysymys on tuon mielen kuuntelemisen opettelemisesta.
18.06.2015 11:33
Christian Science käyttää nimitystä ”poikakunta”, ja oppiin kuuluu ajatus, että sairaudet ovat illuusio, harhaa. Näinpä lääketiedettä ei käytetä,
Ihmeiden oppikurssissa on lause ulkomuistista " Kaikki keinot pelon vähentämiseksi on käytettävissä."
Tässä tarkoitetaan kaikkea mahdollista kuten lääketiedettä ja lääkkeitä kehon parantamiseksi. Keho paranee kun mieli uskoo saaneensa apua. Siis tarkoitus tässäkin on mielen parantaminen pois peloista jolloin seurauksena on kehon paraneminen.
18.06.2015 11:14
Olen onnellinen koska ajatukseni (luomani maailmankuva)sinun onnestasi on minun iloni
17.06.2015 10:27
En voi nähdä sinun silmilläsi enkä sinun ajatuksillasi. Miten tästä voi syntyä syyllisyyttä ketään kohtaan. Tai millaisen maailman sinä näet? Olen ainoastaan kiitollinen että näen vain omat onneni ja omat virheeni. Miten muuten voisin toimia missään. Kenen vastaantulijan ajatuksin pitäisi ketään kohdata.
Jos nämä ajatukset ja asenteet ei ole minun niin kenen sitten.
Joten se maailma jonka minä näen on minun luomani maailma.
Kun näen putiinin virheen tai hänen viisautensa kenen maailman silloin näen. Sanoisin että näen omat ajatukseni hänestä. Se näky on totta minulle mutta onko sillä mitään yhteyttä Todellisuuteen. Tällaisiin kysymyksiin Kurssi antaa vastauksen MINULLE. Oma valintani taas on koenko siitä syyllisyyttä vai iloa?
17.06.2015 10:25
Todellakin IOK:n mukaan todellisuudessa ei ole pahuutta.
Minulle IOK. opettaa että se mikä on mielessäni on minulle todellisuutta. Mieleni valintojen avulla tekoni osoittavat mitä olen jolloin pahuuteni kuin hyvyyteni on minun mielessäni totta. Pahuutta ei ole ellen minä tuomitse jotakuta pahaksi, itseäni tai muita. On virheellisiä valintoja jotka näen toimintani tuloksena.
Tarkkaile ajatuksiasi on yksi yleisohje minulle. Jollekin toiselle se tarkkailu voi tarkoittaa vaikkapa syyllisyyden etsimistä tai jankuttamista jne...
17.06.2015 10:13
Kyllä minun ihmisenä lähettämäni aivopierut on olemassa kehoni kuoleman jälkeen. Niiden vuoksi ja ansiosta tässä naputtelen
15.06.2015 11:27
Sopiiko laajentaa.
Tiede väittää näkevänsä liki alkuräjähdyksen. Sieltä siis saadaan tietoa. Toistaiseksi tieto on värähtelyä, valoa ja siihen verrattavaa energiaa. Sitähän se on myös aivojen lähettämänä - värähtelyä? Nyt jo pystytään valmistamaan karkeita mittareita joilla aivoaallot havaitaan.
Miksi tähän pitää sotkea niinsanottu KUOLEMA? Aivojen lähettämä värähtely ON olemassa aivan samoin kuin jonkun alkupaukun värähtely!! Jos ei ole ei ole myöskään mitään muuta värähtelyä, vai väittääkö joku että jonkinlainen värähtelyn "voimakkuus" olisi otettava huomioon??
Mielestäni on selviö että kysymys on mittarin rakenteesta , herkkyydestä.
Jokainen ajatus lähettää oman (värähtelynsä ainakin tiede väittää niin) eli alkupaukkunsa joka havaitaan ikuisesti, tehdään vain mittari jolla se havaitaan.
Tai sitten tiede valehtelee alkupaukkunsa tarinoissa? Kuoleeko alkuräjähdyksen värähtely "kuolemassa"?
mitä te oikein kysytte??
Jos keho rakentaa aivot joilla se tekee havaintoja ei havaittu ole mitenkään riippuvainen aivojen lukumäärästä muutoin kuin sen kyseisen aivon kohdalla. Ei yhdet aivot(keho) voi vaikuttaa havaintojensa avulla muuhun kuin sen kehon toimintaan.
Tietenkin toinen keho ottaa kumppanistaan havaintoja jolloin kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta ns. kuolema ei silti lopeta ikuista värähtelyä joka on ikuisesti havaittavissa.
Ei valo pysähdy (värähtely) joten tulevaisuuskin on jo tapahtunut vai kuvitteleeko joku että tällä hetkellä näkemäni värähtely syntyi vasta minun nähdessäni sen. Kyllä valo on jo "mennyt" Alkuräjähdys on jo nähtävissä "tulevaisuudessakin". Huomenna tulet sen huomaamaan ellet ole kuollut??
kaikki on jo Luotu. Ajatus ei jätä alkulähdettään kirjoittaa Ihmeiden Oppikurssi
15.06.2015 11:14
""Lopulta kukaan ei tiedä mitä tietoisuudelle tapahtuu kuoleman jälkeen.
Kukaan ei ole palannut kertomaan.""
Anteeksi nyt mutta etkö tällaisella ajattelulla sulje pois vastaukset?
Tarkemmin ajatellen tietääkö kukaan että mistä oivallukset tulevat. Minusta on selvää että aivot eivät tee oivalluksia. Aivot ei ole katsomassa leikkaussalin katossa mitä keholle tapahtuu.... Ja miksi on lukuisia keksintöjä jotka on tehty likimain samoihin aikoihin eri puolilla maailmaa.
13.06.2015 22:05
Antaisin luomisen yksin Jumalalle- Lähteelle. Tämä luominen luo ikuista.
Synnyttäminen on hieno ja arvokas tapahtuma mutta siinä syntyy fyysinen keho yhdelle Jumalasta erilisyyden unta näkevälle mielelle. Tämä keho ei ole ikuinen. Rangaistukseksi en sitä sanoisi vaan mahdollisuudeksi.
Madollisuus oivaltaa ikuinen
13.06.2015 21:47
Kyllä toki. en_ymmärrä - sinulta hyvä ja tärkeä korjaus. On anteeksiantoa ja rakkautta ja eläintenkin kesken käsittämättömän upeata yhteisöllisyyttä. Siitä tulemmekin juuri että kaikki ei ole harhaa on myös ykseyttä.
Jokainen joutuu valitsemaan minkä ottaa milläkin tavoin.
13.06.2015 21:27
Näen elämässä siis kaikessa Jumalan. Uskontojen paheksujat tietävät olevansa elossa siis Jumalassa. Tosin monet uskonnot supistavat ajattelua monin tavoin. Personallista jumalaa minäkin vierastan kun minusta persoona on menneisyyden muistikuvien summa eikä Jumala tarvitse menneisyyden muistikuvia kun Todellisuudessa ei ole aikaa (mennyt/tuleva)
Aloittajan ajatuksesta poikkean siten että Jumala yhtä kuin elämä, no se taitaa olla pilkunviilausta
13.06.2015 18:54
Ai vaaditaan jatkuva, kaiken inhimillisyyden ylittävä jatkuva harjoitus, että ihminen voisi pelastua tältä helvetiltä.
Kyllä, juuri niin. Kurssi käyttää siitä nimeä anteeksianto. Se on jatkuvaa koska kaikki tässä maailmassa todistaa --syö tai tule syödyksi--! Kasvit eläimet ja ylinnä ihmiset, joka hetki armoton kilpailu ruoasta, vallasta, rahasta. Ihanteena kasainvälinen kilpailukyky jolloin jätetään sanomatta että toiselle sijalle päässeitä kalastajat haalivat Välimerestä tai jonkun tehtaan romahtaneista raunioista.
Maailma on paras paikka tämän totuuden havaitsemiseksi. Toimet sen hylkäämiseksi on esitetty Kurssissa
13.06.2015 18:32
Kaikenkattava Rakkaus on tyrmäävää helpompaa olisi valikoiden syyttä niitä joita ei niin kovin halua rakastaa. Silloin päästään siihen ikuiseen syyllistämiseen että sinä valitset väärän tavan rakastaa. Eikö juuri siitä syyllistetä kaikki maailman uskonnot ja ismit. Haluan tietää enemmän?
Kuka sinun mielestäsi käyttää oikeutta ja iloa oikein ( jos vältetään sanaa rakastaa oikein)
13.06.2015 10:33
Renard tietenkin kirjoittaa omista ajatuksistaan ja kokemuksistaan ja vastaa niistä.
Muistaminen sinänsä on hyvin henkilökohtainen juttu kuten mieli. On tosiaan vaikea ymmärtää ihmelapsia jotka jopa 4-vuotiaina hallitsevat ilmiömäisesti jonkin taidon, samoin Brasilian ihmeparantajat, Nikolai Tesla oli aikaansa edellä ja joutui siitä kärsimään. Näille riittää pilkkaajia aivan tolkuttomasti. Minä en voi ymmärtää miksi on pakonomainen tarve pilkata asiaa josta ei mitään muuta tiedä kuin pilkan (en tarkoita sinua) Kurssi antaa siihen vastauksen. On ihmisiä joiden itsetunto on niin heikko että vai kiusanteko tutuu riittävän terävältä ilmaisemaan omaa tuskaa.
Tekstiosa sivulla 50 on luku Auktoriteettongelma
Kun koet vaikeutta kysymyksiesi kanssa olemme samassa veneessä. Kurssi vastaa monin eri tavoin miksi koen vaikeuksia jatkuvasti. Lopulta viimesillä sivuilla paljastetaan että tämä kaikki on vasta alku ikuiselle laajentamisen matkalle. Olet kiitettävästi laajentanut monin tavoin jokaiselle tuttuja kysymyksiä.
11.06.2015 14:02
109 / 121