....Jumalan valtakunnan kansalainen jo eläessään täällä
vai
alkaako kansalaisuus vasta kuoltua
vai
alkaako kansalaisuus ylösnoustua viimeiselle tuomiolle ja syyttömäksi julistamisen jälkeen?
Minä olen Jumalan lapsi nyt. Ollut jo usean vuoden. Voiko aikuiskasteen puuttuminen viedä minulta pelastuksen?
1. Kaste
2. Uskoontulo
Raamatussa kuvataan päinvastainne kaste ja uskkontulojärjestys
1. Uskoontulo
2. Kaste
" Ja näin tapahtui. Johannes Kastaja julisti autiomaassa, että ihmisten tuli kääntyä ja ottaa kaste, jotta synnit annettaisiin heille anteeksi. " Markus 1:4
Kaste otetaan, jotta synnit annetaan anteeksi, se lukee tuossa ehtona. Minulle kuitenkin on luvattu papin toimesta synnit anteeksi esim. tv7:n kautta. Suunnilleen näin: " Jumalan palvelijana annan sulle kaikki syntisi anteeksi ".
Eivät kaikki tv7:n katsojat ole välttämättä koskaan ottaneet vesikastetta. Onko Pyhän Hengen kosketus rukouksen aikana kaste? Siinä tapauksessa olen uskoontuloni jälkeen saanut kasteen.
Onko Jumalan lapsi...
9
<50
Vastaukset
- eri.asia
" Onko Pyhän Hengen kosketus rukouksen aikana kaste? Siinä tapauksessa olen uskoontuloni jälkeen saanut kasteen."
EI ole. Se on Pyhän Hengen läsnäoloa. Vesikaste on vesikaste. - mene.kasteelle
Ensimmäinen Pietarin kirje 3
8. Sillä myös Kristus kärsi kerran kuoleman syntien tähden, vanhurskas vääräin puolesta, johdattaaksensa meidät Jumalan tykö; hän, joka tosin kuoletettiin lihassa, mutta tehtiin eläväksi hengessä,
19. jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
20. jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta.
21. Tämän vertauskuvan mukaan v e s i nyt teidätkin p e l a s t a a, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista,
vaan h y v ä n o m a n t u n n o n pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,
22. hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut. - YhteysIsään
Jotenkin näin kirjoitus menee Raamatussa .. "Taivasten Valtakunta on jo keskuudessanne".
Itse tukeudun siihen arjessani. Minun Taivasten Valtakunta on siis se yhteys rukouksen kautta Jumalalle, Jeesuksen nimessä. Pyhä Henki minussa ylläpitää sitä. - uusi..elämä
Uskova, on uusiluomus.
- aikalainen
Paratiisitila on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa
Ellemme ole siinä tilassa nyt, niin kuoleman jälkeen se on liian myöhäistä
Täällä maanpäällä ollessamme me olemme joutuneet siitä tilasta uloskin, niin täällä ollessa meidän on palattava sinne takaisinkin.
Uskonto on alunprin syntynyt tuota paluuta varten, mutta ajan myötä ajautunut, vain ylläpitämään tätä vallitsevaa tilannetta yllä , jotta se voisi hallita ihmismieltä ikuisesti
Meidän elämämme on osa ajatonta kuolematon elämää, josta kuitenkin olemme erkaantuneet, materiasta kehityksen kautta syntyneen egon sielun takia
Jos kuitenkin ymmärrämme tuon menneisyydessä tapahtuneen asian, että miksi ja minkä vuoksi se on tapahtunut, ja miksi se seraa meitä psykologisena perimänä eli perisyntinä
Silloin vapaudumme perisynneistä ja syyn ja seurauksen lain alaisuudesta, mikä johtaa elämiseen kaiken lähteen yhteydessä, ja kaikki kärsimykset ja tuskat päättyvät.
Se on lopullinen ratkaisu, emmekä siirrä enään perisyntiämme uuden syntyvän lapsen kannettavaksi
En halua loukata tällä kirjoituksella ketään, sillä kirjoitin vain siitä mikä on
Kiitos elämälle kaiken lähteelle- mene.kasteelle
" Paratiisitila on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa"
Älä puhu potaskaa. Ei täällä missään paratiissia eletä. Elämme edelleen syntiruumissamme. Vaikka uskova on uusiluomus, siis henki hänessä on, niin liha on sama liha kuin muillakin.
Kirje roomalaisille 8
1. Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
2. Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
3. Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
4. että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
5. Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.
6. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;
7. sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan.
8. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.
9. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
10. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta
henki on elämä vanhurskauden tähden.
Jos on ikuisuus se on oltava nyt ollakseen ikuisuus. Jos totuus on milloin se ei olisi ollakseen totuus.
Pikemminkin kysyisin kuka tai mikä vaatii toisen ihmisen luokittelua joksikin.
Tekoja voidaan luokitella mutta ei tehdä tekemättömiksi.
Jumaluutta ihmisessä ei voi luokitella eikä tehdä tekemättömäksi
-- vaik´ei aina esille loista. (Hymyilevä Apollo E Leino)- öddää
Niin joo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321