Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2432

1. On ihmisiä jotka haluavat katsoa kaveriaan "ylöspäin" He ovat unohtaneen käskyn rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Siis itsensä rakastaminen on ainut lähtökohta josta lähtökohdasta vasta voi rakastaa ketään. Jolloin lähimmäinen on juuri niin arvokas, ei enempää eikä vähempää kuin itse on. Se ei ole itsekkyyttä kuten ajattelija huomaa. Itsensä rakastaminen on samanarvoisuuden rakastamista.

itsensä madottaminen (minä mato kurja matkamies maan) On tympäisevää anelua - olkaa nyt minulle rakastavia kun minä olen näin huono.

Rakastatko puolisoa siksi kun hän esittää niinn niiin huonoa?? Tekee siis itsensä paremmaksi huonouden esittäjäksi kuin kukaan.

Jumala ei luonut ketään eriarvoiseksi. Jokainen eriarvoistava (itsensä mitätöivä) tekee Jumalan pilkkaa.
  2. Luettuani uudelleen riemastuin vielä enemmän.

Kun teen havainnon että minut on havaittu, minua tarkkaillaan, mielentilani muuttuu väistämättä.(kokeile ja mene puistoon samalle penkille jonkun tuntemattoman kanssa)
    Kun havaitsen kaiken saman mitä itsekin olen eli kun koen, samaistun itseeni, en pyri enkä esitä mitään mikään ei tarvitse muuttua. Kuitenkin jaettu ilo on moninkertainen ilo, jollakin esoteerisella tasolla tapahtuu ykseyden,- laajentumisen,- jakamisen ilo.
    samadhi on yksi käsite. Miten olisi Lähdekenttä eli ykseyden kokemus Lähteeseen jota myös jumaluudeksi sanoisin. Yksi keino oivaltaa Itse