Varokaa vääriä profeettoja

Uskossaonihanaa

Nimittäin näitä löytyy. Jotka ylentää itsensä paremmaksi kuin muut ja opetuksensa ainutlaatuiseksi. Ne saa monet uskomaan myös valheeseen. He ovat ylpeitä ja huonokäytöksisiä. Kuitenkin me uskovaiset tiedämme että Jeesus on ainoa tie taivaaseen ja Jeesus on nimenomaan rakkaus ja Jeesuksen rakkaus on suurempaa kuin yhdenkään ihmisen. Meidän kuuluu elää ilossa ja rakkaudessa. Rakastaa toinen toistamme niinkuin itseämme. Pyhä henki kertoo ja opettaa arjen asioissa toimimaan oikein. Uskovaisen ei kuulu kulkea lakikirja kädessä vaan pyhän hengen johdatuksessa. Uskon elämä on jatkuvaa kasvua ja vuoristorataa..me ei olla kukaan täydellisiä ja kelvataan Jeesukselle sellaisena kunnollaan sillä teoilla kukaan ei pääse taivaaseen.

11

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Annaanna

Jeesus nimenomaan on rakkaus...rakkaus..rakkaus...niin suuri rakkaus. Jeesus rakastaa jokaista. Jokainen joka hänen puoleen kääntyy niin hän ei hylkää, vaikka tulisit miten vaikeasta tilanteesta tahansa..kelpaat hänelle aivan varmasti! Sääli on kun niin harva kääntää elämänsä Jeesuksen puoleen.

• Eilihantekoja

Oliko Niilo Ylivainio mielestäsi väärä profeetta? Hän ei hyväksynyt lapsikastetta, vaan piti sellaista eksyttävän ihmistekona, kastamattomuutena. Ja hän ei hyväksynyt kastamattomien osallistumista ehtoolliseen.
      Niilo Ylivainio eli Pyhän Hengen johdatuksessa.

• Jeesuspelastaa

Itse en lähde tuomitsemaan ketään kun ei mulla ole siihen oikeutta. Taivaaseen ei tosiaan teoilla päästä tai millään suorittamisella. Ei tarvitse käydä kertaakaan seurakunnassa pelastuakseen. Jeesus rakastaa sinua vaikka oleilisit koko elämäsi metsän keskellä, silti voit olla uskossa. Helposti moni ajattelee rttä Jumala on joku kiduttaja joka odottaa ja etsii virheitä sinuasta!!...hän nimenomaan rakastaa ja haluaa että pääset taivaaseen. Siksi hän Jeesuksen lähetti. Joka uskoo se pelastuu eikä siihen ole mitään lisättävää. Joku voi kääntyä Jeesuksen puoleen vaikka viimeiselllä henkäyksellään ja pelastuu niinkuin tuo mies ristilläkin. Muistakaa että se armo ja rakkaus on suurempaa kuin voimme edes käsittää..ihmisellä semmoista ei ole. Muistakaa myös antaa itsellenne anteeksi sillä Jeesus ei muistele vanhoja syntejäsi kun ne anteeksi pyydät! Pää pystyyn ja eteenpäin. Rukouksessa!

• jaikalii

Raamattu todistaa että Jumala ei muista anteeksi antamiaan syntejä.
        Se on eri asia kuin että Hän ei muistele. Jumalan "huono muisti" perustuu
        Hänen täydellisyyteensä. Hän on täydellinen ja Hänen tekonsa ovat täydelliset.
        Jumala tahtoi sovittaa ihmiskunnan täydellisesti. Jumala tahtoi valmistaa ihmsikunnalle täydellisen anteeksiantamuksen ja niin palauttaa ihminen yhteyteensä, yhteyteen jonka ihminen jätti syntiin lankeemuksessaan.

Jumala tuli Kristuksessa Jeesuksessa ihmisen lihaan ja sovitti ihmiskunnan itsensä kanssa. Se oli täydellinen ja täysin onnistunut sovitus. Jeesus onnistui sovitustyössään täydellisesti. Jumala vuodatti oman pyhän verensä Golgatan ristillä meidän syntimeen anteeksiantamukseksi. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa kaikesta synnistä.

Näin Jumala poisti synnin (Raamattu käyttää yksikkömuotoa = syntiinlankeemus) Poikansa Jeesuksen Kristuksen uhrin ja veren kautta ja voimalla. Koska synti on poissa, nyt ihminen loksahtaa takaisin alkuperäiseen paikkaansa Jumalaan Kristuksessa Jeesuksessa uskon kautta Jeesukseen; "Saisivat uskomalla minuun (Jeesukseen) synnit anteeksi ja perintöosan pyhitettyjen joukossa".

Kristuksessa syntimme ovat poistettu eikä niitä ole.
        Silloin Jumala ei muistele syntiämme koska Hän ei muista sellaista mitä ei ole. Syntimme ovat totaalisesti poissa. Olemme uskovina Jumalan edessä niin kuin me emme koskaan olisi tehneet mitään syntiä. Muussa tapauksessa Jeesus ja Jumala epäonnistuivat sovituksessa. Mutta Jeesus onnistui täydellisesti. "Se, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, on uusi luomus. Vanha on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut". "Katso uudeksi minä teen kaiken". Siksi anteeksiantamus ja anteeksisaaminen ovat täydelliset. Jumalan puolelta Jumalan tekona anteeksiantamus on täydellinen. Ihminen nauttii tästä jo tämän elämän aikana uskon kautta Jeesukseen Kristukseen. Hänessä ja Hänen kauttaan alkuperäinen suhteemme Jumalaan on palautettu ja me voimme kokea sen Hänessä.

Pyhä Henki todistaa Jeesuksesta. Myös me todistamme Jeesuksesta koska olemme aina, alusta asti ilman välirikkoa, olleet Hänen kanssaan Hänen yhteydessään. Elämme Hänessä ja Hän elää meissä.
        http://www.jaikal.se/48683146

• uskonjauskon

Ootko varma asiasta? tahdon olla.

• Olemmeihmisiä

Kukaan ei pääsisi taivaaseen jos se olisi teoista kiinni. Jeesus on juuri siksi ja se joka uskoo pelastuu. Ei lisättävää. Asioista ei kannata vääntää liian vaikeita. Eikä tämä ole mikään sairas peli että pelastuminen edellyttäisi jotain taitoja tai erityisosaamista..se nimenomaan ei edellytä sinulta mitään sellaista. Usko riittää!Jeesus on jo työn tehnyt ja nyt valitaan se ikuisuuspaikka.

• Huvudockså

>>>>>>>>Ei tarvitse käydä kertaakaan seurakunnassa pelastuakseen.<<<<<<<<<<<

Kristuksen ruumis on srk.jossa Hän itse on Päänä, jossa ruumiin jäsenet palvelevat toisiaaan rakkaudessa . Raamattu ei tunne "päätöntä uskovaa".
      Itsekäs elämä ei kuulu kristillisyyteen.

1.Kor."..Vai ettekö tiedä, että teidän ruumiinne on Pyhän Hengen temppeli, joka Henki teissä on ja jonka te olette saaneet Jumalalta, ja ettette ole itsenne omat?.."

• Kuulesvaan

Kuuleppas se seurakunta voi olla vaikka uskova ystävä jonka kanssa juttelet uskonasioista. Sitä tuolla kristuksen ruumiilla voidaan myös tarkoittaa. Ei tarvitse käydä jossain tietyssä seurakunnassa kasvaakseen uskossa. Seurakunnat nykyään laulavat ja tanssivat jne..minä en ole laulava enkä tanssiva sitten millään tapaa...minä ylistän ja kiitän päivittäisillä asioilla mitä käteni duunaavat ja suuni puhuu:) Menen aina laulamisen takia usein myöhemmin kokoukseen siis silloin kun välillä käyn kuuntelemassa puheita yms. Mutta tosiaan pelastumisen ehtona ei ole seurakunta. Toki olen samaa mieltä että uskossa kasvaminen on helpompaa esim seurakunnassa mutta itse olen kokenut niin että parhaiten kasvaa uskossa rukoilemalla, lukemalla ja juttelemalla uskovaisten ystävien kanssa. En tuomitse millään niitä jotka enemmän viettävät aikaa seurakunnassa. Paljon on maailmassa ihmisiä jotka eivät edes pääse seurakuntaan mutta silti uskovat.

• Pois_taikauskot

Kaikki "profeetat" ovat vääriä. Ei oikeita ole olemassakaan. Sellaisiin uskominen on pelkkää taikauskoisuutta.

• jaikalii

Ei voi olla väärää jos ei ole oikeaa.

• On ihmisiä jotka haluavat katsoa kaveriaan "ylöspäin" He ovat unohtaneen käskyn rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Siis itsensä rakastaminen on ainut lähtökohta josta lähtökohdasta vasta voi rakastaa ketään. Jolloin lähimmäinen on juuri niin arvokas, ei enempää eikä vähempää kuin itse on. Se ei ole itsekkyyttä kuten ajattelija huomaa. Itsensä rakastaminen on samanarvoisuuden rakastamista.

itsensä madottaminen (minä mato kurja matkamies maan) On tympäisevää anelua - olkaa nyt minulle rakastavia kun minä olen näin huono.

Rakastatko puolisoa siksi kun hän esittää niinn niiin huonoa?? Tekee siis itsensä paremmaksi huonouden esittäjäksi kuin kukaan.

Jumala ei luonut ketään eriarvoiseksi. Jokainen eriarvoistava (itsensä mitätöivä) tekee Jumalan pilkkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      314
      6781
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      65
      3829
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      207
      3096
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      2787
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      74
      1922
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      146
      1682
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      210
      1672
    8. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1528
    9. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      163
      1521
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1408
    Aihe