Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. kuten ecwvwc kuvailee kaikki muukin on ihmisen kuvitelmaa eli luomaa. Olipa mitä tahansa rakas IHMINEN10 kaikesta sinulla on sinun mielikuvasi. Toki olet jopa ulkolukuna opetellut monia asioita joihin uskot, milloin lujemmin milloin kysellen. Kaikki on kuitenkin vain sinun mielessäsi.

Sano joku asia tai tapahtuma joka on ajattelusi ulkopuolella. Ihmetyttää miksi vain käsitys Jumalasta olisi (ainoa?) ihmisen keksintö?

Monia asioita kuitenkin tapahtuu näennäisesti ihmisen tahdosta, tai tahdosta riippumatta. Missä vaiheessa Jumala tulee mukaan on ainoastaan siitä kiinni keneltä kysytään.

Eikö olisi kiinnostavaa kysellä miksi koen tai märittelen asioita tällä tai tuolla tavalla.
    Jumalan kanssa tai ilman Jumalaa. Ehkä olisi hyvä erottaa uskonnot ja Jumaluus. Lisäksi, kuten useasti on osoitettu ja pyydetty, uskontojen Jumalat ovat aivan oma aihepiirinsä
  2. ""ei yksinkertaisteta"" avaa hyvin tuossa 09:37 päivittyneessään viestissä kuinka perustellisen syvälle ihmismieleen on sisään kasvanut ja kasvatettu uskomus että syyllisyys on aina ja ehdottomasti ulkopuolellamme.
    Se on nykyisen kirkkoraamatun perustellisimpia väärin ymmärryksiä mitä ikinä voi olla. Toki se perustuu em. lähteen pelastusoppiin joka uskoo että apu ja korjaus voi aina ja yksinomaan tulla ulkopuoleltamme.

Miten on? voisiko mitenkään olla mahdollista että ns. hyväksi tarkoitettu olisikin sen henkilön ainut mahdollisuus sillä hetkellä siihen käsillä olevaan asiaan? Jos ko. henkilö sisällyttää taka-ajatuksia eli on omassa mielessään "tekohyvä" eikö se silloinkin ole paras eli tehokkain tapa häneltä viedä omaa asiaansa eteenpäin?
    Ei hän muuten toimisi siten kuin toimii.
    Miksi siis me sivusta katsojana emme pysty hyväksymään hänen käyttäytymistään? Ainakin pienelle lapselle tämän kaltainen toiminta annetaan anteeksi tai ainakin ymmärretään. Mikä on se ikäraja jolloin ymmärtäminen muuttuu toteamukseksi, nyt tuo henkilö yrittää näytellä näennäisen hyvää? Eikä se sulje pois keskustelua että miksi toimit tuollatavoin.

Olen sitä mieltä että "näennäisen hyvä" on lopulta aina (kokijan) minun mielessäni. Eli se on sen ihmisen mielessä joka sillä tavoin kokee. Jokainen toimii joka hetki parhaalla mahdollisella tavalla OMASTA mielestään katsoen. Aivan samoin se joka syyllistää itsensä tai kaverinsa toimii omasta mielestään katsoen parhaalla mahdollisella tavalla.

Tietenkin on yhteinen lainsäädäntö ja sopimukset. Kannatta muistaa että valtioiden ja uskontokuntien rajoilla tällaiset asiat (synnit) muuttuvat.
  3. Ymmärränkö esim. tekstiosan sivulta 509 luku Vastuu näkemisestä.

lainaus
    " Minä olen vastuussa siitä, mitä näen.
    Valitsen tunteet, jotka koen, ja päätän itse päämäärästä, jonka haluan saavuttaa. Ja minä itse pyydän kaikkea sitä, mikä minulle näyttää tapahtuvan, ja saan sen mukaisesti kuin olen pyytänyt"

Näin ollen kysynkin osaltani kuka onkaan minussa se joka ei ymmärrä eikä osaa? Ja myöskin aloittajalle mitä onkaan seuraava vaihe Kurssin jälkeen
  4. Sinulle paska uneni on vaikea vastata koska melko harva meistä kokee olemisensa yhtä vaikeana kuin itsesi kuvaat. Näinollen tulee helposti vaikutelma että yritetään jotenkin väistellä tai vähätellä sinun osaasi.

jos kuitenkin , vaikkapa minä muodossa...

Onko minun fyysinen terveyteni ehdoton este löytääkseni mieleni avulla jotakin todellista? Tai miten terve tai varakas minun pitää olla, voidakseni kokea kiitollisuutta hyvin monista asioista joita olen kokenut? Minulla on juuri sen verran ollut työtä ja toimeentuloa että olen aavistanut ettei ainakaan minun tyytyväisyyteni paljoakaan lisääntyisi suuremmasta omistamisesta. Kiitollinen olen niistä "kärsimyksistä" jotka ovat näyttäneet minulle ettei aivan kaikki ole sitä miltä näyttää.

Jokainen määrittelee joka hetki uudelleen ja uudelleen millaisen merkityksen "olemiselleen" kokemuksilleen antaa.

Koska Ihmeiden oppikurssi palstalla ollaan kerron että siellä elämän tarkoitus on yksinkertaisesti "olemme tulleet valitsemaan uudelleen"

Mitä tai miten kannattaa valita selviää kyllä kirjasta.

Ettei kukaan pahottaisi mieltään siellä kerrotaan myös että Se on vain yksi polku muiden joukossa, mutta lopputulos on yhtä varma kuin Jumala.

Mistä muusta voisin nauttia enemmän kuin siitä mahdollisuudesta, - elämästä!

Mietiskelijälle, kun olet tietoinen joistakin "edellisistä" eikö aivan yhtä hyvin juuri sieltä tule myös se että tässä elämässä olet juuri kysyäksesi kaikenlaisia kysymyksiä auttaaksesi monia ajattelemaan. Jopa niin että ehkä olisit jo "valmis" mutta rakkautesi ystäviä ,- ihmiskuntaa,- kohtaan tulit vielä uudelleen. Miten voimme tietää joten miksi yrittäisi tuomita ketään koskaan missään???