Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2432
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
aloittajalle
Nyt tulit liittyneeksi tänne. Terve tuloa!
IOk.n perus juttuja on: Veljesi on pelastajasi.
Veli tässä yhteydessä on jokainen ihminen jonka kohtaat jopa niin että kohtaaminen on parhaimmillaan sekunnin murto-osassa tapahtunut katseiden kohtaaminen ventovieraan ihmisen kanssa. Mitä sillä hetkellä tunnet ja ajattelet itsestäsi ja hänestä kertoo sinulle millainen itse olet.
Tietenkin veljiä ovat myös kaikki ne kenen kanssa asioit ja ystävystyt, sekä puoliso ja lapsesi jne...
14.09.2014 20:21
Havainto on omassa mielessä. NYT.
Kurssi kertoo olevansa mielen muutoksen kurssi. Omin sanoin ymmärrän ettei se vasta kysymykseen "Miten silloin olisi pitänyt toimia" Vaan minulle se opettaa miettimään miten nyt arvioin sitä aiemmin tapahtunutta tilannetta.
Siellä ei myöskään kielletä järjellistä toimintaa, esim. aseella päälle karkaavaa henkilöä kyllä saa ja pitää väistää aivan niin hyvin kun jaloista irtoaa.
Jos kuitenkin isku tulee perille opetetaan erottamaan teko ja henki - lö. Miten sen sanoisi muutoin kuin lapsen esimerkillä. Ei lasta pieksetä vaikka se ei vielä osaa potalle.
Ei hyökkääjällä ole (omassa mielessään) muuta mahdollisuutta kuin väkivalta. Tuskin kukaan tekee itsemurhaa huvikseen. Ei vain ole muuta näkökulmaa kuin itsetuho.
Varmastikin tunnen kipua jos minua kidutetaan. Onhan jo ilmaisuunkin ladattu - kidutus = kipu.
Kaikki on kuitenkin mielessä. Tuskin preivikit toteavat jälkeenpäin että tulinpa ampuneeksi vaan eiköhän väistämättä ensin ole suunnitelma -mielessä - ja sitten valmistautuminen - mielessä ja sitten toiminta - mielessä- toteuttaminen - m ...
Hän on siten itsensä opettanut kuten meistä jokainen on omassa mielessään ottanut opikseen kuka mitäkin ja kurssin mukaan ainut parannuskeino on anteeksianto
07.09.2014 22:04
**Gary Renard Suomessa 13.-16.9.2014
** UUDET AUKIOLOAJAT Era Nova avaa nykyään arkisin klo 12 (-18)! Mutta lauantaisin avataan jo klo 11 (-15)
**AVOIMET KESKUSTELU-ILTAPÄIVÄT klo 17-19 Era Novan SALISSA
** Era Nova täyttää jo 31 v. - syntääriä vietetään 25.8.14, teetarjoilu!
** IHMEIDEN OPPIKURSSIN 3.painos ilmestyy 16.9.!
04.09.2014 19:54
""Tieteellinen"" tuli vasta paljon myöhemmin kun oli poisopittu mielen ykseydestä ja piti puhumalla yrittää hämätä mitä mielessä liikkui.
(Vertailun vuoksi katso vaikka luontodokumettia susilauman saalistus. Ei siellä sudet puhele hirven jahdissa vaan jokainen yksilö toimiin mielekkäästi)
aloittajalta - Siis ensin ei ole edes tilaa ja sitten hokkus pokkus jne -
Ensin on oltava joku mieli joka havaitsee ja kokee tilan ja hokkus pokkus taikatemput jne...
arjuuna puhuu hyvin asiasta johon ei ole käsitteitä
ikuisuus - kaikkeus, on mielekäs mielen täyttämä. Ihmisyksilön mieli saattaa tavoittaa siitä jotakin luopuessaan uskomuksistaan
27.08.2014 11:10
aloittaja "Kun tiedätte, että tämä fyysinen elämämme on "unta", niin osaatteko silti nauttia tästä elämästä?"
Huomaatko että jos olet herännyt niin miten voit nauttia unesta? Uni pyyhkiytyy pois muistista ja vain ilo jää jäljelle. Onhan kysymyksessä mielen tila ei fyysinen muoto.
IOK on mielen muutoksen oppikurssi.
Keho voi silti syödä ja nukkua ja elää. Hän on todellisen Itsen käyttöväline, ei egon.
15.08.2014 17:17
mutta henkilökohtaisesti uskon omalla tahallisella päätökselläni niillä olevan jokin kosmisesti merkittävä syy.
Miten kosmiseen luonnonkatasrofiin kuoleminen on enemmän Jumalan syy kuin on kuolla kuihtumalla vaippoihin jossain hoitokodissa vuosien makaamisen jälkeen. Onko sekin Jumalan syy ja jotenkin parempi. Jumalako pakottaa minimoimaan vaippojen määrän ja maksimoimaan vaihtovälin.
Jumalan syytä on että kaikki on niin kuin on. Mutta tekeekö ihmismieli oikeat johtopäätöksen kokemuksistaan. Tiedän että jokainen on elämänsä aikana huomannut päätelleensä väärin hyvinkin monissa asioissa.
12.08.2014 20:45
Valistunut tiivistää hyvin... kuten usein aiemminkin..
Ennakkoasenteet ja uskomukset määrää sen miten ympäristöä hahmottelemme ja sanoilla tulkitaan se.... väärin???
08.08.2014 17:26
Tekstiosan sivulta 718 alkaen on luku 30 Uusi alku.
Ulkomuistista muistin väärin.
Lienee yleistä tuo pysähtyneisyyden harha koska on varta vasten kirjoitettu luku - Uusi alku.
08.08.2014 13:15
Eikö kaikessa harrastuksessa ja työssä tule jossain vaiheessa tunne että pitäisi enemmän paremmin ja nopeammin?
Kurssin tärkeä opetus on oman "mielen" kuunteleminen. Kun oppilas odottaa jotakin siihen odotukseen sisältyy joitain "adjektiiveja" eihän se muutoin olisi odotusta eikö niin.
Teksti osan sivulta 300 Uusi alku on mielestäni vastaus juuri tuohon tilanteeseen. Oppilas odottaa jotain "todellista" jolloin todellisuus peittyy tuon tietyn odotuksen alle.
Nää on minun omia kokemuksia.
Toistaiseksi olen koettanut pitää mielessä että jokainen kohtaaminen on Jumalan/itseni kohtaaminen. Kun moikkaan kaupan kassaa tai muuta tuttuani tai tuntematonta koetan pitää mielessäni että hänessä minulle puhuu minun totuuteni. Hänen puheessaan kuulen minun totuuteni, vaikka kuinka puhuttaisiin helteestä tai lähi-idän sodasta tai leväkukinnoista, suhtautumiseni oman mieleni tekemiin päätelmiin asiasta tai puhujasta on minun totuuteni tästä hetkestä minulle.
Tähän sovellan ajattelua - olenko jo tehnyt päätöksen - miten suhtaudun vai onko mieleni vapaa hiljaisuuteen ja millaisen ajatuksen siihen keskusteluun lisään jos mitään.
Luotan että Elämä kyllä tuo tarvittavat opetukset ajallaan.
05.08.2014 19:04
Jos on täydellinen Tieto niin silloin vallitsee täydellinen Rakkaus. Aistihavainnot sen sijaan ovat mitä milloinkin, mutta nekin voivat ilmentää Rakkautta. Paremminkin voin havainnot nähdä rakkauden osoituksena tai rakkauden pyyntönä.
Rakkauden pyynnöksi ajattelen kysymyksen "käänösvirhe IOK.ssa"
Rakkauden osoitus se kysymys on siltäosin että se inspiroi miettimään ....Rakastat lukijaa tehdessäsi vilpittömän kysymyksen.
Toistaiseksi kummassakin suomennoksessa on ollut lyöntivirheitä. Toisaalta kurssiin syventyneet lukijat ovat monin paikoin lausuneet mielipiteitä miten olisivat kirjoittaneet jos.... jne. Se taas on paras ositus että heissä on tekstin asiasisältö tehnyt työtään joten nykyisin he kirjoittaisivat jotakin lauseita toisella tavalla???
Ovat siis kurssilla eli suunnassa tai hakemassa suuntaansa ja hyvä niin, sehän juuri on tarkoitus..
30.07.2014 19:17
Ajattelen niin että on kaksi perimmäistä vaikutinta
1) Rakkaus
Rakkaus joka on täysin kaiken kattava
2) Pelko
Pelko joka esiintyy miljoonissa eri muodoissa, epäilys, viha, kateus, ahneus,....
Jos on täydellinen Tieto niin silloin vallitsee täydellinen Rakkaus. Aistihavainnot sen sijaan ovat mitä milloinkin, mutta nekin voivat ilmentää Rakkautta. Paremminkin voin havainnot nähdä rakkauden osoituksena tai rakkauden pyyntönä.
(Seuraava painos pitäisi valmistua piakkoin?)
29.07.2014 21:40
minä olen ihminen
20.7.2014 11:47
Ihminen on luonut jumalan.
Antaessaan itselleen erillisyyden kokemuksen "olen ihminen" yksilö samalla mahdollistaa valikoivan ulkoistamisen.
Sen mukaan monet asiat tapahtuu hänen "ihmisen" ulkopuolella, myös käsitys jumalasta. Kuitenkin kaikki tapahtuu mielessä ja sieltä sitten valikoiden, erilisyys syyllisyys, jne.
Kyökkipsykologiaa jatkoksi, syyllisyys (oma tai ystävän) on pahimpia ongelmia mitä yksilö voi keksiä oman erillisyytensä lisäksi.
Kristillisen raamatun kirjoittajat opettavat mikä syyllisyys on kunkin kirjoittajan mielestä yksilön oma virhe ja mikä on toisen yksilön virhe ja siitä seuraa loputon kiista kuka syyllistää oikein.
27.07.2014 09:52
Jokainen näkee vain sen minkä haluaa nähdä.
On varmaan ihmisiä jotka halusivat nähdä lentokoneen alas ampumisen onnistumisena.
On myös niitä jotka näkivät sen suurena epäonnistumisena.
Saman lain alaisena tässä mennään itse kukin.
18.07.2014 10:01
kuten ecwvwc kuvailee kaikki muukin on ihmisen kuvitelmaa eli luomaa. Olipa mitä tahansa rakas IHMINEN10 kaikesta sinulla on sinun mielikuvasi. Toki olet jopa ulkolukuna opetellut monia asioita joihin uskot, milloin lujemmin milloin kysellen. Kaikki on kuitenkin vain sinun mielessäsi.
Sano joku asia tai tapahtuma joka on ajattelusi ulkopuolella. Ihmetyttää miksi vain käsitys Jumalasta olisi (ainoa?) ihmisen keksintö?
Monia asioita kuitenkin tapahtuu näennäisesti ihmisen tahdosta, tai tahdosta riippumatta. Missä vaiheessa Jumala tulee mukaan on ainoastaan siitä kiinni keneltä kysytään.
Eikö olisi kiinnostavaa kysellä miksi koen tai märittelen asioita tällä tai tuolla tavalla.
Jumalan kanssa tai ilman Jumalaa. Ehkä olisi hyvä erottaa uskonnot ja Jumaluus. Lisäksi, kuten useasti on osoitettu ja pyydetty, uskontojen Jumalat ovat aivan oma aihepiirinsä
16.07.2014 09:53
Syy löytynyt .
Uskotko todella että kaverin tekemisiä poistamalla maailma pelastuu. Eikö kavereita ole iki ajat poistettu milloin mistäkin syystä ja tässä ollaan??
14.07.2014 17:29
Ei siihen mitään satuolentoa tarvita. Tarvitaan muutos ajattelussasi (ni)
13.07.2014 20:03
Mutta...mutta 'niko-tiina', miksi me olemme valinnan pakotteena elämässä?
Eikö fyysisillä elämillä ole tarkoitusta?
niko-tiina vastaa omasta puolestaan. Minä puolestani ymmärrän että ihminen itse haluaa rajoittaa ja valloittaa. Näin ollen jokainen kokee rajoja ja vallanhalua. Ei siinä Jumaludella ole mitään sanomista. Kaikki mulle heti ja ainakin vähintään se mitä tavaraa ja valtaa sinulla on.
Pelkistetysti sanottu mutta näin minä tämän näen. Pahuus poistuu heti kun minä luovun pahuudesta.
Maailman ainut tarkoitus on että ihmismieli luopuisi "pahuudesta" Jumala on antanut maailman pojalleen jotta tämä "pelastuisi"
13.07.2014 19:30
Siksi onkin olennaista se mitä ja miten ajattelemme.
Juuri näin.
Ja tällä tavoin luomme maailmankuvamme eli kuvan maailmastamme. Maailmaa ei ole ellei ole ajatusta siitä.
Siksikin kantsii miettiä millaisen maailman luon. Itse joudun käpäläni nuolemaan....
Varoisin miettimästä mikä on kenenkin "sairasta riippuvuutta" tai muuta "normaalista poikkeavaa" Mieluummin näkisin sinut rakkauden pyyntönä tai rakkauden jakajana. Enhän voi tietää kenenkään oikeita rajoja?
Keskittymällä rajanvetoon teen rajan todelliseksi...itselleni ja näin rajoitan oman maailmani.
11.07.2014 17:42
Nyt kysytään: onko havaituilla ilmiöillä olemassaolo?
ON koska ne ovat sinun, havaitsijan, mielessä.
Mitään ei ole ellei se ensin ole sinun, havaitsijan, mielessä.
Mitä tai kuka on Havaitsija, se on jotakin sinun mielessäsi. Kieli eli puhe on kehittynyt koska on haluttu ilmaista mikä juuri nyt on mielessä
11.07.2014 10:46
Tekstiosan sivulta 183 luku II Vastaus rukoukseen
1 Jokainen, joka koskaan on yrittänyt käyttää rukousta pyytääkseen jotakin, on kokenut sellaista, minkä on tulkinnut epäonnistumiseksi. 2) Se ei päde ainoastaan sellaisiin erityisiin asioihin, jotka saattaisivat olla vahingoksi, vaan myös sellaisiin pyyntöihin, jotka ovat täysin tämän kurssiin mukaisia. 3) Varsinkin viimeksi mainitut saatetaan virheellisesti tulkita "todisteeksi" siitä että, kurssi ei tarkoita sitä mitä sanoo. 4) Sinun on kuitenkin muistettava, että kurssi sanoo - jopa toistuvasti - että sen tarkoituksena on pelosta vapautuminen.
Tämä sopii vastaukseksi nimim. "kysyttävää" kuin samalla on suositus Jampolskyn kirjaan Rakkaus on pelosta vapautumista
10.07.2014 11:09
118 / 122