Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Uhrautuminen+ei+tosiaankaan+ole+rakkautta,+se+on+alistamista,++se+alistaa+kohteensa+ikuiseen+kiitollisuuden+velkaan.Jumala+ei+uhraudu,+ei+uhrannut+alistaakseen.+Jumala+on+rakkaus.+Tosin+se+ehdottaa++luterilaisuuden+riisumisen+uhkailun+ja+alistamisen+taakasta.+Rakkaus+ei+uhraa,+ei+alista.Jeesus+ei+uhrautunut+hän+näytti+anteeksiannon+ja+ylösnousemuksen+eli+rakkauden.Miten+sinä+näyttäisit+rakkauden+jokaiselle+vastaantulijalle.++Minusta+Jeesus+osoitti+esimerkkinsä+jokaiselleKuten+kaikki+muukin+tämä+on+katsojan+silmässä,+kun+koet+etä+joku+valehteli,+mitäpä+siihen+lisäämään.+Jumala+ei+estä+sinua+kertomasta+että+Jeesus+valehteli,+siksi+Hän+on+Jumala
  2. HAVAITSEMINENWIKIPEDIA+kertoo+havaitsemisesta:”Neurotieteilijät+esittävät,+että+ihminen+saa+aistitietonsa+näkö-,+kuulo-,+tunto-,+haju-,+maku-+ja+tasapainoaistielimistään.+Aistinelimet+muuntavat+ympäristöstä+saapuvan+ärsykkeen+sisältämän+energian+hermoston+kielelle,+hermoimpulsseiksi.+Ne+kulkeutuvat+aivoihin,+jossa+niistä+muodostuu+käsittelyn+sekä+muistiin+vertaamisen+jälkeen+havainto”.DAVID+HOFFMEISTER+kirjoittaa+havaitsemisesta+kirjassaan+THIS+MOMENT+IS+YOUR+MIRACLE,+sivut+20-21:+”Siinä+mitä+maailmassa+tapahtuu,+tai+siinä,+millaisina+asiat+ilmenevät,+ei+koskaan+ole+lähtökohtaisesti+mitään+väärää.+Aina+kun+sinulla+on+ongelma+työpaikalla,+ihmissuhteessasi+tai+missä+tahansa,+sinulla+on+havainto-ongelma.+Ongelma+on+siinä,+miten+näet+asian.+Ego+on+se,+joka+syyttää+ulkopuolista+maailmaa+-+tämä+ulkopuolinen+maailma+pitää+sisällään+myös+sinut+itsesi.+Näin+ego+ylläpitää+kaksinaisuuden+illuusiota.+Suuttumuksesi+johtuu+egon+kehoituksista:+”Syytä+tätä+ihmistä,+tai+syytä+tätä+asiaa”.+Voit+syyttää+pomoasi,+hallitusta,+äitiäsi,+menneisyyttäsi+tai+koiraasi.+Tämä+on+maailma,+jossa+syyllistämistä+näyttää+oleva+kaikkialla+–+ja+sen+ajatellaan+olevan+oikeutettua.+Mieli+käyttää+syyllistämistä+välttääkseen+näkemästä+uskoaan+erillisyyteen.+Ego+syyttää+kaikkea,+minkä+se+kokee+olevan+itsensä+kanssa+eri+mieltä,+ottamatta+vastuuta+mielen+jakautuneisuudesta.+Se+ei+hyväksy+sitä,+että+Pyhä+Henki+parantaisi+mielen+jakautuneisuuden.+Kuitenkin+kun+huomaat,+että+suuttumus+johtuu+omista+hyökkäävistä+ajatuksistasi+ja+valittamisen+aiheista,+joiden+taustalla+on+aina+pelokas+usko+erillisyyteen,+voit+päästää+irti+näistä+ajatuksista.+Sen+sijaan,+että+yrittäisit+määritellä+ongelman+tietystä+tilanteesta+johtuvaksi,+ensimmäinen+asia+joka+sinun+tulee+tehdä,+on+muistuttaa+itseäsi+siitä,+että+kysymyksessä+on+ongelma+havaitsemisessa.+Olipa+kysymys+sitten+siitä,+että+”en+pysty+maksamaan+laskujani”+tai+siitä,+että+”poikaystäväni+sanoi+jättävänsä+minut+ellen+tee+tätä+asiaa”+tai+siitä,+että+”on+satanut+neljä+päivää+putkeen+ja+minulta+menee+hermot+odottaessani+auringonpaistetta”,+tai+että+”valtion+velka+kasvaa+kasvamistaan”,+voit+yksinkertaisesti+vain+sanoa:+“minulla+on+ongelma+havaitsemisessa”.+Köyhyys+näyttää+yhä+vain+lisääntyvän+=+”Minulla+on+ongelma+havaitsemisessa”.+Tarvitsen+vuokrarahat+kahden+päivän+päästä,+enkä+tiedä+mistä+saan+sen+rahan+=+”Minulla+on+ongelma+havaitsemisessa.”Havaitseminen+on+viiden+aistin+aluetta.+Ongelmat+havaitsemisessa+eivät+koskaan+ole+todellisia+ongelmia.+Ne+voivat+kuitenkin+ohjata+meidät+takaisin+ainoaan+ongelmaamme,+joka+on+erillisyyteen+uskominen.+Havaitseminen+on+todellisuus,+jossa+näennäisesti+olemme.+Tämä+tuli+minulle+selväksi,+kun+sisareni+meni+naimisiin.+Häitä+seuraavana+päivänä+joukko+eri-ikäisiä+ihmisiä+oli+kerääntynyt+yhteen+katselemaan+TV:stä+huumoriohjelmaa.+Koska+ihmisiä+oli+niin+paljon,+en+nähnyt+kuvaruutua.+Näin+ainoastaan+punaiseksi+muuttuvia+kasvoja,+ympärilleen+pälyileviä+silmiä,+hämmennystä,+nöyryytetyksi+tulemista,+selvää+suuttumusta+ja+raivoa.+Sitten+lankoni+putosi+tuolilta+ja+kieriskeli+maassa+ulvoen+naurusta.+Kaikki+olivat+saman+ohjelman+katsojia+ja+he+kuulivat+saman+äänen+TV:stä.+Kuitenkin+kukin+näki+ohjelman+omalla+tavallaan.+Heillä+oli+toisistaan+hyvin+poikkeavia+reaktioita+ja+kaikki+antoivat+omat+merkityksensä+nähdyille+kuville+ja+kuulluille+äänille.+Ohjelma+ei+kuitenkaan+saanut+heitä+nauramaan+tai+raivon+valtaan.+He+reagoivat+omassa+mielessään+oleviin+uskomuksiin.Näemme+asiat+nurinkurisesti,+kun+ajattelemme+että+”Sinä+loukkasit+tunteitani”,+tai+että+”Ellet+olisi+tehnyt+sitä+mitä+teit,+en+olisi+niin+syvästi+loukkaantunut”.+Voisit+siis+sanoa,+että+nämä+mielessä+olevat+käsitykset+ovat+samaistumista+menneisyyden+muistoihin+ja+uskomuksiin.+Tehtävä+2+Ihmeiden+Oppikurssissa+opettaa,+että+olet+antanut+kaikille+asioille+kaiken+sen+merkityksen,+mikä+niillä+sinulle+on.+Siitä+tässä+on+kysymys+-+ei+koskaan+mistään+muusta.+Mielemme+on+täynnä+ajatuksia+menneisyydestä+ja+nämä+menneisyyden+ajatukset+projisoituvat+maailmaan.
  3. Uskonsa+voimalla+kukin
  4. Juuri+näin.Tässäkin+asiassa+vastaus+on+kysyjän+mielessä,+kun+"potilas"++itse+vastaa+omasta+tilanteestaan+käsin+voidaan+hänen+mielipidettään+arvostaa.Esim:Stephen+William+Hawking,+CBE,+FRSA,+FRS+(8.+tammikuuta+1942+Oxford,+Iso-Britannia+–+14.+maaliskuuta+2018[1]+Cambridge,+Iso-Britannia)+oli+brittiläinen+teoreettinen+fyysikko+ja+kosmologi.[2][3]+Tai:https://www.leopekkatahti.fi/lajikuvaus/Kuka+olisi+halunnut+rukoilla+nämä+ihmiset+"terveeksi"+?Tarkemmin+ajatellen+on+potilaan+näkökyvystä+kysymys,+itse+koen+ihmeenä+oman+terveyteni.+Olen+niin+monista+työtapaturmista+ja+liikenne+onnettomuuksista+selvinnyt+vähältä+piti+tapauksista+jne...+Kuinka+monta+onkaan+mennyt+ohi+itse+tietämättäni,+siksikin+luottamukseni+Korkeampaan+Voimaan+on+mahdollisimman+luja.Jos+joku+on+rukoilut+minun+elämäni+tähän+malliin,+olen+siitä+kiitollinen.
  5. Jatkuvasti+on+oltava+valppaana+tuon+ennalta+määrätyn+kanssa.+Lopputulos+on+yhtä+varma+kuin+Jumala.++Minun+tehtäväni+on+valita+anteeksianto+rakkaus+ja+rauha,+nuo+valinnat+ovat+vapaaehtoisia,+rakkaus+odottaa+milloin+Hänet+otetaan+mukaan+päätöksentekoon+Valintojen+tekeminen+maailmassaTämän+maailman+puitteissa+tehdyille+valinnoille+ei+ole+perusteita+siksi,+että+valinnat+tapahtuvat+täällä+illuusioiden+(harhojen)+välillä,+jolloin+kysymyksessä+ei+ole+lainkaan+todellinen+valintatilanne.+Kahden+illuusion+välillä+tehdyn+valinnan+tuloksena+voi+olla+vain+illuusio.+Sen+sijaan+valinnassa+Todellisuuden+(Rakkauden)+ja+illuusion+välillä,+lopputuloksena+on+joko+Todellisuus+tai+illuusio.+Todellisuuden+valitseminen+kumoaa+(tekee+tyhjäksi,+tekee+tekemättömäksi)+illuusion+(harhan)+ja+jokainen+Todellisuuden+puolesta+tehty+valinta+lähentää+meitä+Todellisuuteen,+Rakkauteen.+Todellisuudessa+itsessään,+missä+kaikki+on+Rakkautta+ei+valitsemista+tarvita.Rakkauden+valitseminen+merkitsee+Todellisuudessa+Lähteen+Rakkauden+valitsemista,+joka+ehtymättömänä+luonnonvarana+virtaa+Lähteestä+meidän+kauttamme+kaikkialle+sinne,+mihin+Sen+suuntamme.+On+vuosisatoja+ylläpidetty+väärinkäsitys+ajatella,+että+minä+itse+olisin+rakkauden+lähde,+tai+että+joku+toinen+ihminen+olisi+minulle+rakkauden+lähde.+Se+mikä+tavallisesti+tulkitaan+rakkauden+saamiseksi+joltakin+täällä+maailmassa,+on+todellisuudessa+Jumalallisen+Rakkauden+Virtausta+meidän+kauttamme.+Hyvää+tekevä+Voima+meille+itsellemme,+on+juuri+tämä+Rakkauden+Virtaaminen.+Rakkaus+virtaa+kauttamme+ehtymättömästi+maailmaan,+sen+mukaan+kun+annamme+Sen+virrata+sinne,+missä+se+otetaan+vastaan.+Mielemme+on+kykenevä+kuitenkin+asettamaan+esteitä+Rakkauden+ilmentymisen+tielle.+Ihmeiden+Oppikurssi+opastaa+meitä+kumoamaan+(tekemään+tyhjäksi,+tekemään+tekemättömiksi)+todellisen+anteeksiannon+avulla+nämä+esteet+Rakkauden+ilmentymisen+tieltä.+Näin+alue+laajenee,+johon+Rakkauden+virtauksella+on+pääsy,+kunnes+se+ulottuu+lopuksi+kaikkiin+ja+kaikkeen+yhtäläisellä+voimalla.