Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Juuri+se+että+olet+todistaa+että+jotain+on.+Jotkut+nimeävät+se+Jumalaksi+Eikä+kellään+ole+samanlaista+mielikuvaa+siitä+eli++sinusta,+olemisesta,+sanasta+Jumala.Se+on+peilikuva+luomistyöstä+jokainen+Luo+omassa+mielessään+ajatuksen+näistäkin+riveistä,+vaikka+tietokonenikkarit+vättävät+että+näyttöruudulla+vai+valo+ja+varjo+vaihtellee+?+bittivirta???+Silti+nämä+saa+uskomattomia+kähinöitä+kun+hiukan+selailee+-+Ihminen+on+Luoja
  2. Aika+vaikeita+kysmyksiä+sinulla+ja+hyviä+arvointeja+kyllä.Aivan+kaikkein+vaikeimmasta+päästä+alkaen.+Jumala+on.+Miten+sen+sitten+käytännössä+tai+teoriassa+ulospäin+näytän,+siinäpä+se,+tosiaan+tämä+on+syytä+tiedostaa.+Ei+ollenkaan+mukava+asia+jos+tämä+koetaan+tuputtamiseksi.Jostain+muistan+Jesuksen+sanoneen++"kyllä+kyllä+tahi+ei+ei+ja+mitä+siihen+lisätään+on+turhaa",+en+kyllä+löydä+sitä+Koivuniemen+raamatuhaulla,+liekö+sellaista+onkaan?Anteeksiannosta+kuitenkin+lähtökohtaisesti:Kun+luotan+tai+uskon+aistihavaintoihini+joudun+vääriin+tulkintoihin+ihminen+ei+ole+se+miltä+se+silminnähden+näyttää,+siinä+on+syy+ja+perusteet+virheesen+joka+Raamatussa+kirjoitetaan+sanalla+synti.Tuota+ajatusta+että+jokin+käsite+on+suhteelinen?+En+mitenkään+voi+ennakoida+miten+jokin+sinun+tai+minun+ajatus+koetaan+jonkun+toisen+mielessä?+Ainut+mihin+yritän+keskittyä+on+sellainen+kirjoittelu+jota+istekin+ymmärtäisin+hymiö+tähän+-rakasta+itsäsi-Tosiaan+kiitos+että+huomaat+minun+kokevan+maailman+hyvänä+ja+kaikille+hyvää+tuotavana.Näin+todella+on.+Tietoisuuteni+on+ikuinen+eli+Jumalan+luoma+henki.Hengen+retkeilyä+mailmassa+kuvailevat+kaikki+ikivanhat+uskonnot+omalla+tavallan.Kalevalasa+on+hyvän+tuhoaminen+kuten+Ramatussa+on+Jumalan+pojan+tappaminen.+Sisällöltään+aivan+sama+asia.+Sampo+on+mahdollista+jaka+kaikille+kun+se+pirstaloitiin.+Jeesuksen+sanoma+räjähti+maailmalle+kun+Päähenkilö+teki+hajoamistempun+ja+palasi+henkenä+jolloin+jokainen+pystyy+tavoittamaan+Hengen,+ei+tarvita+kehoa+ajatuksen+-+mielen+tavoittamiseksi.Kun+henkeni+ottaa+kehon+ja+tulee+maailmaan+se+on+täällä+vain+ollakseen+avuksi,+koska+vain+jakamalla+sitä+mikä+on+(rakkaus=Jumala)+tulee+teitämään+mitä+itsellä+on.olihan+tässä+nyt+jotain+vastausta.Kun+olen+syntynyt+ja+kasvatettu+tähän+luterilaiseen+maailmankuvaan+joudun+opettelemaan+näillä+käsiteillä++(synti+=+virhe)+Synti+EI+ole+jotain+uloaopittua+papin+sanelema+kammotus+se+on+aivan+jokapäiväinen+erehtyminen+kaverin+touhujen+arvostelu+kuin+myös+itsensä+moittiminen.+Siis+virhe,+osua+ohi,+uskomus+olla+erossa+Jumalasta.Se+ei+ole+liikennesääntöjen+lopettaminen++ynnä+muu+sellainen+se+on+mielen+muutos+kielteisyydestä+myönteisyyteen+-+synnittömyyteen
  3. Niinpä+hyvinkin+joten+raamattu+on+opas+antaa+anteeksi+kaverin+muistinpanojen+tuottama+sekameteli+minun+mielessäni.He+ovat+tehneet+parhaansa+vakaassa+uskossa++maailman+parhaksi,+jos+minä+käsitän+sen+josikin+muuksi+eikö+silloi+ole+kysymys+minun+mielipiteestäni+Minun+ongelmastani.+Tarvitsen+tähän+sinut+jolle+kerron+oman+ajatteluni+nähdäksen+ja+kuullaksen+omat+uskomukseni.