Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ihminen+ei+kuitenkaan+luonut+itseään
17.01.2019 11:51
Juuri+se+että+olet+todistaa+että+jotain+on.+Jotkut+nimeävät+se+Jumalaksi+Eikä+kellään+ole+samanlaista+mielikuvaa+siitä+eli++sinusta,+olemisesta,+sanasta+Jumala.
Se+on+peilikuva+luomistyöstä+jokainen+Luo+omassa+mielessään+ajatuksen+näistäkin+riveistä,+vaikka+tietokonenikkarit+vättävät+että+näyttöruudulla+vai+valo+ja+varjo+vaihtellee+?+bittivirta???+
Silti+nämä+saa+uskomattomia+kähinöitä+kun+hiukan+selailee+-+Ihminen+on+Luoja
17.01.2019 11:49
Pitäisi+perustaa+ihmsen+kirkko+ja+unohtaa+valtionkirkko,+toisaalta+jokaisen+ajatuksen+voi+kääntää+myös+vastakohdakseen.
Kun+kukaan+ei+voi+elää+tai+kuolla+toisen+puolesta.+Kokeile+lähde+työhön+ja+kerro+että+nyt+oletkin+hän.+Suhtaudutko+prikulleen+kohtaamiisi+asioihin+samoin+kuin+hän.
Kaveri+voi+tehdä+sinulle+jotain,+mitä+tahansa+ja+perustella+sitä+millä+tahansa.+Silti+kaiki+mitä+tapahtuu+täytyy+ensin+tapahtua+omassa+mieleesä.+Siis+hänen+toimintansa+hänen+mielessään+ja+minun+toimintani+minun+mielessäni,+ei+kenenkään+puolesta.
Kun+hakkaan+halkoja+kaverille+hänen+puolestaan+hänen+liiteriinsä,+kaikki+se+mitä+siitä+työstä+ja+sen+työn+aikana+ajattelen+hänestä,+prexitistä,+rumpeteista+jne,+kaiken+tuon+teen+varmasti+omaa+tavallani.
Jeesus+opetti+että+jokainen+etsiköön+itse,+jokaisen+oma+usko+pelastaa+tai+parantaa+jne...+Lisäksi+hän+korosti+yhdenvertaisuutta+Isän,+Luojan,+Jumalan+edessä.
17.01.2019 11:18
Juuri+näin.+Siksi+minulle+jää+AINOAKSI+vaihtoehdoksi+-+itse+asia+se+ei+ole+vaihtoehto+koska+mitään+muuta+ei+ole.++Annan+ajatukseni+kaikesta+tuosta+anteeksi+itselleni.+Siis+kaiken+tuon+tietoisuuden+annan+Hänelle+joka+TIETOISUUDEN+minulle+antoi.+Ketään+sylistämättä,+kukaan+ei+ole+syyllinen.
Sitä+sanon+anteeksiannoksi.+Meitä+kerrotaan+oleva+7,6+miljardia+jolloin+on+myös+olemassa+saman+verran+elämänkatsomuksia+joten+annan+anteeksiantoni+jokaiselle+heistä.
Jokainen+on+aina+tehnyt+sen+minkä+sillä+hetkellä+koki+oikeaksi+Aadamista+alkaen.
Tämä+on+minun+syntioppi,+ja+liittyy+tähän+sikäli+etten+tähän+olisi+päätynyt+ilman+kertomuksia+aiemmista+käsityksistä.+Tämä+ajatus+on+se+IHME+jota+Ihmeiden+Oppikurssi+opettaa
Jokainen+meistä+on+ajatus+Jumalan+mielessä.
17.01.2019 10:58
siis+löytyy+kohtia+joiden+sisältöä+ei+voi+äänestämällä+muuttaa,+mutta+välittömästi+joudutaan+sanojen+eli+käsitteiden+tulkintaan.
16.01.2019 21:21
#+Raamattu+on+muokattu,+tehty+ja+rakennettu+sanomaltaan+vain+yhtä+tarkoitusta+varten,+eli+Paavalin+oppia+varten.+Ymmärrätkö?+#
Jokaisella+asialla+on+se+merkitys+minkä+ajattelija+sille+antaa.
Jeesus+ei+kirjoittanut.
+Erimielisyys+ei+ole+totuus+++---+++totuus+ei+voi+olla+erimieltä+itsensä+kannsa.++Vain+totuus+on+totta
Tasojen+sekoittaminen+on+harmillinen+väärinkäsitys+kaiken+muun+harhan+lisäsi.
Joka+hetki+koen+raamatun+uudelleenkirjoittamisen+turhaksi.
Sieltä+löytyy+kohtia+joita+ei+äänestämällä+voi+muuttaa,+niinkuin+useimmista++perinteisistä+elämänkasomuksista.+
Ja+tätä+kohtaa+en+tosiaan+ymmärrä++++"+Muinaiset+kirjoittajat+-+kuten+sanotaan+-+eivät+kirjoittaneet+mitään,"
16.01.2019 21:17
Kuvittelin+puhuvani+totuuden+ääntä+miettiessäni+että+voi+olla+vain+yksi+mieli+yksi+ääni,+en+todellakaan+tiennyt+Paavalin+jutuista+tuon+taivaallista.+Sen+kyllä+ymmärrän+että+jokaisella+on+näistä+asioista+oma+käsityksensä.
Sisikin+on+turhautavaa+ja+työlästä+kirjoittaa+raamattu+uudellen.+
Poikkean+perusteelliseti+raamatun+Jumala+käsityksestä.+Jumala+ei+kaipaa+pelokkaita+mieliä.+Minulle+Jumala+tarkoittaa+kaikenkattavaa+rakkautta,+rauhaa,+iloa+ykseyttä+kaiken+Luojaa.+
Uskon+että+muinaset+kirjoittajat+ovat+tehneet+parhaansa+aivan+kuten+sinä+ja+jokainen+sen+hetken+tiedon+ja+ymmärryksen+mukaan+kukin.
kirjoitat:
""+Siksi+juuri+minä+pyysin+sinua+kirjoittamaan+ilman+niitä+sanoja,+että+näkisin+onko+sinun+puheella+muuta+sisältöä+kuin+Paavali,+mutta+en+saanut+hakemallakaan+sieltä+muuta+esille.""
En+osannut+kysymystäsi+näin+käsitellä.
Onhan+tosiaan+perustavaa+laatua+nostaa+Paavalin+esityset+kaiken+muun+edelle.+Nyt+minäkin+sen+tiedän.
Edelleen+tästä+jatkotyöskentelykseni+painotan+itselleni+olla+kuuliainen+NYT+ei+kuuliaisuutta+menneisyydelle,+menneisyyttä+kuuntelemalla+jähmettyy+suolapatsaaksi+eli+tulevasisuus+on+meneisyyden+kaltainen.+Sitä+saa+mitä+tilaa.
16.01.2019 15:12
Kun+olen+käyttänyt+ilmaisua+PH.n+ääni+olen+jättänyt+tarkentamatta+että+tarkoitan+JUMALAN+ÄÄNI+minussa+minulle.
Sisältö+niissä+"puheissa"+on+sama+jokaiselle.+MUTTA+iso+mutta+kun+tunne+mieli+ajatus+kirjoitetaan+näkyville+se+ei+ole+se+tunne,+ei+se+mieli,++vaan+KIRJOITTAJAN+valitsemat+sanat.+Siten+minä+luen+sen+ja+päädyn+totuuteen+eli+annan+itselleni+anteeksi+että+luen+sen+oman+ymmärrykseni+mukaan+=+rakastan+itseäni+ja+lähimmäistäni+koska+hän+on+tehnyt+parhaansa
Siksi+anteeksianto+on+70X7+ja+joka+hetki
16.01.2019 12:14
Minulle+on+uutta+tuo+ajoitus+että+Paavali+puhu+jälkeenpäin,+kuten+hyvin+osoitat.
Kuitenkin+ollakseen+ykseys+on+oltava+kaikenkattava+ykseys.+Siis+minä+ja+sinä+olemme+yhtä+hyviä+tai+huonoja+kuin+kukaan+edesmennyt+tai+tuleva.....
Ei+voi+olla+yksityistä,+erityistä++ykseyttä+siksi+Jumala+puhuu+minulle+kuten+jokaiselle,+minun+egoni+ongelma+on+miten+siihen+puheeseen+suhtaudun.
16.01.2019 12:00
Ymmärtääkseni+yhteistyötä+ykseyttä+ajattelen+olevani+tasa+arvoinen++-yhdenvertainen+-Jesuksen+Sinun,++Matteuksen+jne..+kanssa+muutoinhan++olisin+eriarvoinen+erillinen+yksinäinen+eli+EGO.+Mitään+välimuotoja+ei+kukaan+opeta.
Virheitä+tapahtuu,+ne+saan+antaa+anteeksi.+Agricola+teki+valtavan+työn+suomennoksessaan,+mieluusti+kysyisin+nykyisiltä+Raamatun+suomentajilta+miksi+sivutettiin+erillisyyden+eri+ilmaisutavat+yhdellä+sanalla++synti,+en+tuomitakseni+ketään+vaan++antaakseni+anteeksi+senkin+erillisen+mielijohteeni
16.01.2019 11:49
Olen+halukas+tarkentamaan+sana+valintojani+kun+näyttää+että+se+on+liian+julistavaa.+Kiitos+arvioinneista
16.01.2019 10:57
Mielestäni+vastasin+sen+minkä+ymmärsin+tosin+lyhyesti.+Yllättävää+minulle+on+ajatus+että+Pyhästä+Hengestä+puhuminen+tuottaa+sinun+kuvaamasi+kokemuksen+kokemuksen.+Puhuuhan+kuitenkin+Matteus+Markus+ja+Luukas+kuitenkin+melko+yhteneväisesti+(minun+mielestäni)+Pyhästä+Hengestä
Yksin+en+pysty,+siksi+juuri+luen+uutisista+että+Brexit+menee+kiville+kun+oppositio+kaataa+sopimuksen+mutta+on+niin++hajanainen+YKSINÄINEN+ettei+mitää+järkevä+tapahdu.+Paitsi+jos+hyväksytään+että+maailman+tarkoitus+on+opettaa+YKSEYTTÄ+jollon+erimielisys+ajautu+kiville.
Brexit+opettaa+,+maailma+opettaa,+siksi+maailma+on+paras+paikka+ikinä+opettaa+ihmiselle+Rakkaus+eli+ykseys.
Taas+lyhennän+EGO+tulee+lopulta+jäämään+pois+kuvioista+koska+vain+Rakkaudessa+on+YKSEYS.+Ego+ei+milloinkaan+pysty+mihinkään+koska+YKSIN+ei+mikän+Brexit+ole+mitään.
Ja+LIPPU+salkoon
16.01.2019 10:51
Ilmaisit+oman+käsityksesi+antteeksianosta.+Kiitos+mielekiinnosta.
Anteeksiannon+voi+käsittää+myös+omien+ajatusten++"uskomiseen"
16.01.2019 09:28
Jumala+on+niin+hyvä+että+ateistikin+täydellinen.🌝
15.01.2019 19:09
Juuri+näin+Kristitty+luottaa+rakkauden+ohjaukseen+ja+luopuu+itsetietoisudestaan+-+itsekkydestään.+Jos+sinulla+on+toisenlaisia+kokemuksia+joudut+pärjäilemään+omien+kokemustesi+kannsa.+Niinhän+me+jokainen
15.01.2019 16:38
Aika+vaikeita+kysmyksiä+sinulla+ja+hyviä+arvointeja+kyllä.
Aivan+kaikkein+vaikeimmasta+päästä+alkaen.+Jumala+on.+Miten+sen+sitten+käytännössä+tai+teoriassa+ulospäin+näytän,+siinäpä+se,+tosiaan+tämä+on+syytä+tiedostaa.+Ei+ollenkaan+mukava+asia+jos+tämä+koetaan+tuputtamiseksi.
Jostain+muistan+Jesuksen+sanoneen++"kyllä+kyllä+tahi+ei+ei+ja+mitä+siihen+lisätään+on+turhaa",+en+kyllä+löydä+sitä+Koivuniemen+raamatuhaulla,+liekö+sellaista+onkaan?
Anteeksiannosta+kuitenkin+lähtökohtaisesti:
Kun+luotan+tai+uskon+aistihavaintoihini+joudun+vääriin+tulkintoihin+ihminen+ei+ole+se+miltä+se+silminnähden+näyttää,+siinä+on+syy+ja+perusteet+virheesen+joka+Raamatussa+kirjoitetaan+sanalla+synti.
Tuota+ajatusta+että+jokin+käsite+on+suhteelinen?+En+mitenkään+voi+ennakoida+miten+jokin+sinun+tai+minun+ajatus+koetaan+jonkun+toisen+mielessä?+Ainut+mihin+yritän+keskittyä+on+sellainen+kirjoittelu+jota+istekin+ymmärtäisin+hymiö+tähän+-rakasta+itsäsi-
Tosiaan+kiitos+että+huomaat+minun+kokevan+maailman+hyvänä+ja+kaikille+hyvää+tuotavana.
Näin+todella+on.+Tietoisuuteni+on+ikuinen+eli+Jumalan+luoma+henki.
Hengen+retkeilyä+mailmassa+kuvailevat+kaikki+ikivanhat+uskonnot+omalla+tavallan.
Kalevalasa+on+hyvän+tuhoaminen+kuten+Ramatussa+on+Jumalan+pojan+tappaminen.+Sisällöltään+aivan+sama+asia.+Sampo+on+mahdollista+jaka+kaikille+kun+se+pirstaloitiin.+Jeesuksen+sanoma+räjähti+maailmalle+kun+Päähenkilö+teki+hajoamistempun+ja+palasi+henkenä+jolloin+jokainen+pystyy+tavoittamaan+Hengen,+ei+tarvita+kehoa+ajatuksen+-+mielen+tavoittamiseksi.
Kun+henkeni+ottaa+kehon+ja+tulee+maailmaan+se+on+täällä+vain+ollakseen+avuksi,+koska+vain+jakamalla+sitä+mikä+on+(rakkaus=Jumala)+tulee+teitämään+mitä+itsellä+on.
olihan+tässä+nyt+jotain+vastausta.
Kun+olen+syntynyt+ja+kasvatettu+tähän+luterilaiseen+maailmankuvaan+joudun+opettelemaan+näillä+käsiteillä++(synti+=+virhe)+Synti+EI+ole+jotain+uloaopittua+papin+sanelema+kammotus+se+on+aivan+jokapäiväinen+erehtyminen+kaverin+touhujen+arvostelu+kuin+myös+itsensä+moittiminen.+Siis+virhe,+osua+ohi,+uskomus+olla+erossa+Jumalasta.
Se+ei+ole+liikennesääntöjen+lopettaminen++ynnä+muu+sellainen+se+on+mielen+muutos+kielteisyydestä+myönteisyyteen+-+synnittömyyteen
15.01.2019 16:22
Niinpä+hyvinkin+joten+raamattu+on+opas+antaa+anteeksi+kaverin+muistinpanojen+tuottama+sekameteli+minun+mielessäni.
He+ovat+tehneet+parhaansa+vakaassa+uskossa++maailman+parhaksi,+jos+minä+käsitän+sen+josikin+muuksi+eikö+silloi+ole+kysymys+minun+mielipiteestäni+Minun+ongelmastani.+
Tarvitsen+tähän+sinut+jolle+kerron+oman+ajatteluni+nähdäksen+ja+kuullaksen+omat+uskomukseni.
15.01.2019 13:10
Kun+myös+käsitys+PYHYYDESTÄ+on+lupa+ymmärtää+tavallisen+ihmsen+ajatelun+avulla++Pyhä+Henki+tarkoittaa+Jumalan+ääntä+minussa,+eli+ykstyisen+ihmisen+mielessä+oleva+inspiratio,+oivallus.+Oivallus+pyhydestä+eli+yhteisestä+onnistumisesta+-ilosta.+Osua+maaliin.+Täys+osuma!
Kun+olemme+ihmisenä+tässä+unessa+-+harhassa+uskomusten+ja+pelkojen+seassa.+Jumalalla+ei+ole+tähän+mitää+sanomista,+MUTTA+meillä+on+saatavilla+Pyhän+Hengen+ääni+joka+kertoo+minulle+eli+jokaiselle+ihmismielelle+ihmisen+omin+sanoin+omalla+käsitteistöllä+mikä+siihen+hetkeen+on+hyvä+ja+sopiva+kaikille+siihen+NYT+hetken+tilanateeseen.+Täys+osuma+siihen.
+tilanteeseen.+Näitä+tilanteita+Jeesus+kuvaa+tekemällä+IHMEITÄ+eli+hän+hallitsi+kaiken.
Vielä+kerran+Jumala+ei+puutu+meidän+kinasteluumme.+Mutta+Hän+on+aina+paikalla+kun+on+Rakkautta+kun+ei+ole+muuta+kuin+yhdenlaista+rakkautta+ollakseen+rakkautta,+muu+on+arvostelua+mittaamista+jne..+alhaisia+tunteita..+eli+egoa
Anteeksianto+on+rakkauden+avain.
15.01.2019 12:57
Juurikin+yläolevien+kysymysten+vastauksena+olen+oppinut+ajattelemaan+että+on+vain+yksi+PYHÄ.+koska+ei+voi+olla+kahta+totuutta.+Sille+pyhyydelle+on+miljoonia+nimiä,+tässä+lähinnä+Jumala,+Kristustietoisuus,+Pyhä+Henki.+Myös+puhumien+Jeesuksesta+usein+tarkoitta+puhumista+pyhyydestä.+Jesuksella+oli+tai+hän+eli+tietoisena+siis+hänellä+on+Kristustietoisuus+=+Totuus
Nimityksellä+ei+ole+senvuoksi+merkitystä+koska+nuo+kolme+tarkoittavat+samaa+MIELTÄ+samanmielisyyttä.+Ei+Jumalan+voi+olla+erimieltä+Jeesuksen+kanssa,+ei+PyhäHenki+voi+olla+erimieltä+Jumalan+kanssa.+
Lisäksi+tästä+kehossa+elämisestä+ihmisenä+ajattelen+että+minussakin+on+PYHYYS,+vaik`ei+aina+esille+loista.+Se+loiston+peitän+itse+arvostelemalla,+mittaamalla,+syyllistämällä,+eli+kaikilla+mahdollisilla+pelon+ja+epäuskon,+siis+uskomuksen+että+olen+erossa+pyhyydestäni+ja+kaverikin+on+-muodoilla.
Siksi+siihen+on+annaettu+ymmärrys:+Anteeksianto
15.01.2019 12:43
Näin+se+menee.+Siksikin+olen+oman+käsitykseni+kannalla.+Juutalaisuudessa+on+vieläkin+perhen+yhteinen+iltapala+PYHÄ!++Kysy+vaikka+Marion+Rungilta.+Siis+PYHÄ+ehtoollinen.
Ehtoollinen+tarkoittaa+ilta+rukailua+vahanaikaisella+suomenkielellä++-+nykyisin+Päivällinen.
15.01.2019 11:15
37 / 121