Jeesus on itse tarkkaan sanonut, mikä hänen oppinsa on. Se on se, että Isä käskee kaikkien ihmsten tekevän parannuksen ja uskomaan Jeesukseen. Siihen kuuluu kasteelle meno ja tulen ja Pyhän Hengen saaminen, jotka Isä lähettää. Ihmisen tulee tulla pienen lapsen kaltaiseksi ja tehdä tämä kaikki ja kaikki mitä Isä käskee.
Ei enempää, ei vähempää.
Jos kirkot ja ihmiset noudattaisivat tätä täsmällisesti, kaikki riidat katoaisivat ja kristikunta yhtyisi. Muttei tietenkään niin tapahdu, uskotaan kaikkia perinnäissääntöjä ja mennään kukin minne menevät.
Mormonin kirja 3. Nefi luku 11. Jeesuksen omat puhtaat sanat mikä hänen oppinsa on. Ei tietenkään tätä tänään uskota, eihän Jeesukseenkaan juutalaiset uskoneet, silloin kuin hän eli maan päällä. Kuitenkin on teologisesti selvä, että hänen oikea oppinsa on juuri täsmälleen tuollainen kuin hän tuossa ilmoittaa. Ei enempää, ei vähempää.
Jeesuksen oppi
26
<50
Vastaukset
Kyllä kiitos ja sitten sanoista pätellän kuten tänään uutisita luemme
Trump puhui metsien haravoinnista ja tarkoitti metsien raivausta. Meillä on niin mielikuvitusrikkaat mahdolisudet että me 7,6 miljardia ihmistä jokainen lukee teksitit, ei sinun jaloja ajatuksiasi.
Sinä tietenkin tarkoitit että pitää käsittää Jesuksen opetukset ja soveltaa niitä tähänkin kirjoitteluunTarkoitatko että vaikka Jeesus sanoisi mitä, niin se voidaan kuitenkin käsittää monella tavalla ja väärinkin ? Se on kyllä totta. Aina tulkitaan omien silmälasien ja oman käsityksen ja oman kirkon ja suunnan mukaan. Pitäisi löytää se mitä Jeesus itse tarkoittaa Raamatun ym sanoissa.
- Ateistihumanisti
Olli.S kirjoitti:
Tarkoitatko että vaikka Jeesus sanoisi mitä, niin se voidaan kuitenkin käsittää monella tavalla ja väärinkin ? Se on kyllä totta. Aina tulkitaan omien silmälasien ja oman käsityksen ja oman kirkon ja suunnan mukaan. Pitäisi löytää se mitä Jeesus itse tarkoittaa Raamatun ym sanoissa.
Maailmassa on yli 9000 kristillistä seurakuntaa, jotka eivät ole alkuunkaan yksimielisiä Raamatun sanan tulkinnasta tai Jeesuksen opeista. Kristittyjä on karkeasti pari miljardia ja jokaisella kristityllä on oma käsityksensä uskosta ja siitä mitä Jumala ja Jeesus tarkoittavat - niin myös sinulla OlliS. Jopa suurimmat seurakunnat roomalaiskatolisista, ortodokseihin ja protestantteihin löytävät riitoja pilkun paikasta. Se on kaikki hyvin kristillistä. Jos suljet kaksi kristittyä koppiin puimaan uskonasioita kahdeksi viikoksi, seurauksena on vakava skisma, uskonsota ja uskonpuhdistus.
Niinpä,
ei kukaan voi valaistua toisen puolestaEhkä suurin virhe on vaatimus että kaverin on ymmärrettävää samoin kuin minun
Jeesusksen elämä osoitti ? jotain eli sen mitä minä siinä näen . Sinä näet siinä jotain muuta. Ja tästä sitten tapellaan 🌝
Huumoriani- Tietäämitätekee
Joka on ottanut armon vastaan, hän tekee vahurskaita tekoja ja on esimerkki todistaja, että usko toimii. Toimii Jumalan kynttilänä. Koska näin on parempi ja Jumala on näin nähnyt Hänkö antaisi keskeneräistä opetusta? Johannes sanoo: Menkää, mutta ette anna heille ulkoisia edellytyksiä, vaatetta lämpimikseen, ruokaa syödäkseen, vettä janoon, silloin usko ei ole teissä.
Alkuseurakunta on toimiva malli. Nyky seurakunta ei tunne agape rakkautta, silloin on kadotettu yhteys Jumalaan. Se on Jeesuksen sisäinen tuntemus.
Vieläpä pait rehvastelee saastaisella sydämellä, kun jättää heikot heitteille, fariseukset toimi opettajana. Oikean opin saa kun sitä noudattaa.
Tehkää sama työnantajalle kuin Jumalalle? Tiedätte kuinka käy. Siis olisiko mahdollista aloittaa rakkaudesta
agape rakkaus
tohdinko pyytää miten se sinun päivässäsi toimii, menet tyohön, kauppaan, kaivat kenties auton kinoksesta annat jalankukijalle tietä.
Eikö todellinen kysymys ole miten elää set elämäkatsomuksesi kanssa.
Näillä sivuilla minä näen enempi vaatimusta miten pitää tehdä, uskoa ja kokea. Tietenkin minun näkemykseni on virheellinen siksipä toivoisin miten sinä näet ja toteutat kassajonossa, parkipaikalla jne...
Sitä tarkoitin tuossa alussa Jeesus ELI siten kuin opetti eli Jeesus opetti elämällään.
Riittäkö se yksi lause "tehkä kaiki minun opetuslapsikseni" ja taas tapellaan mistä on kysymys??
Ei puhettakaan miten eletään niin että jokainen näkee agaperakkauden sinussa minussa.
Riitääkö lause Raamatusta, sitäkö on agaperakkaus
En tarkoita ilkeästi on vain vaikea löytää rakkaudentäyteisiä lauseita- Eikiitosjeesus
Eiköhän se ole kokolailla ykslysti mitä joku satunnainen heepo on sanonut kaksi tuhatta vuotta sitten.
Sinutkin sai jälleen tarttumaan asiaan. Toki voit sanoa että on yksi lysti miten suhtaudut. Kyllä kieltäminen on merkitysellistä siinä kuin mikä muu tahansa.
Myönteisyyttä Jeesus opetti minulle, sitä sanotaan myös rakkaudeksi
https://areena.yle.fi/1-4575860 siinä on urhelijan käsitys myönteisyyden vaikutuksesta hiukan puoilvälin jälkeen 12.00 minuutilta pari munuutia eteeenpäin hän kuvaa kuinka myönteinen vaikutus levää jokaiseen läsnäolijaan.
- Tietäämitätekee
Riittäkö se yksi lause "tehkä kaiki minun opetuslapsikseni" ja taas tapellaan mistä on kysymys??
Ei tekemällä vaan olemalla opetuslapsi. Sitten vasta teot syntyy, hedelmistään puu tunnetaan.
"Evankeliumi ei ole ihmisten mielen mukaista". Gal 1:11 se ei ole oma vanhurskautta, vaan Herran lahjaa., jolla ei voi ylpeillä eikä ansaita. Se on lahja.
kun Jeesus lähestyi riivattuja ja ajoi riivatut henget sikalaumaan. Kuinka suuri oli agape rakkaus? Veikko Hursti haki sillan alta miehiä, kylvetti ja ruokki heidät jouluna. Aika vaativa teko. Kertomus laupialaiseta samarilaista, j.n.e. Kyllä luetella voi, men ja tehe on aivan eri asia. Siinä usko koetellaan onko se aito.Toki puhumme samasta asiasta samaa päämäärää kohti.
Ei ole itsekkyyttä hyväksyä ilosanoma oman ajattelun vahvistukseksi.
Se mihin uskoo näkyy siinä miten kaverini ymmärtää ja hyväksyy sen mitä he näkevät ja kokevat minun touhuissani.
Toisin sanoin: Vain sitä mitä olen sitä voin jakaa. Se mitä minulla on sitä voin jakaa.
Vaikka miljoonia olisi kellarissani ja kuolen kenen ilo. Kun jaan miljoniani silloin näen ja koen mitä olen jakanut, sama koskeee agaperakkkutaenkelipallo kirjoitti:
Toki puhumme samasta asiasta samaa päämäärää kohti.
Ei ole itsekkyyttä hyväksyä ilosanoma oman ajattelun vahvistukseksi.
Se mihin uskoo näkyy siinä miten kaverini ymmärtää ja hyväksyy sen mitä he näkevät ja kokevat minun touhuissani.
Toisin sanoin: Vain sitä mitä olen sitä voin jakaa. Se mitä minulla on sitä voin jakaa.
Vaikka miljoonia olisi kellarissani ja kuolen kenen ilo. Kun jaan miljoniani silloin näen ja koen mitä olen jakanut, sama koskeee agaperakkkutaIhan totta kaikki tuo. Usko ilman tekoja on kuollutta. Lähimmäisenrakakauden täytyy näkyä jossakin. Se kuuluu parannuksentekoon. Korostus vaan on siinä aina, että se tulee sydämen muutoksesta Jumalan voimalla, hyvä ihminen tekee hyviä tekoja. Hyvät teot eivät tee ihmisistä hyviä muulla tavoin.
- Kasteet.vedessä.ja.H
Jeesuksen oppi on Raamatussa. Sana aukenee uskoon tullleille ja kasteella käyneille.
Kasteen jälkeen Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä. Tässä opetus siitä:
https://youtu.be/b9QMZNQVo8cKristityillä on Pyhän Hengen yhteys. Meidän täytyy kunnioitta toistemme uskonkäsityksiä. Jeesukseen uskomiseen kuuluu kuitenkin ennenkaikkea usko Jeesuksen jumaluuteen ja ylösnousemukseen. Jotkut suunnat luistelevat näistä. Ja kasteesta. Ja Pyhän Hengen kasteesta, Ja Jumalan käskyjen noudattamisesta.
Sisäinen muutos syntien anteeksisaamisen voimalla on kuitenkin tärkeintä ja ulkoinen jumalanpalvelus ei ole niin tärkeätä.- Uskotkoitsekkään
Olli.S kirjoitti:
Kristityillä on Pyhän Hengen yhteys. Meidän täytyy kunnioitta toistemme uskonkäsityksiä. Jeesukseen uskomiseen kuuluu kuitenkin ennenkaikkea usko Jeesuksen jumaluuteen ja ylösnousemukseen. Jotkut suunnat luistelevat näistä. Ja kasteesta. Ja Pyhän Hengen kasteesta, Ja Jumalan käskyjen noudattamisesta.
Sisäinen muutos syntien anteeksisaamisen voimalla on kuitenkin tärkeintä ja ulkoinen jumalanpalvelus ei ole niin tärkeätä.Jeesus ei puhunut tietämis-opista, Eihän Jumala ole meitä luonut pahaa tekemään, vaan hyvää tekemään. Hyvin voi tehdä pahaa ja sillai rahaa. Oppi on resepti, ellei sitä käytä ei siitä ole mitään hyötyä.
Titteli auttaa uskossa ihmisten edessä, se on teeskentelyä.
Mitä lapsen kaltaiseksi tuleminen tarkoittaa ? Transaktioanalyyttisen viitekehyksen lapsiminä on tällainen.
Lapsiminä on puoli, johon vaikuttaa kaikkein eniten halut, impulssit, unelmat, spontaanius, luovuus ja innostuneisuus. Se on spontaaniuden ja luonnollisten impulssien tila. Jos lapsiminä on vahingoittunut, sillä on epävarma, häpeilevä, pelokas, julma ja itsekäs puolensa.
Toimimme tässä tilassa samalla lailla kuin silloin kun olimme lapsia; suurella määrällä haavekuvia ja pienellä määrällä järkeä.
Kaikkia minätiloja (lapsi - aikuinen - vanhempi) tarvitaan, jonkin minätilan puuttuminen aiheuttaa ongelmia.
Ei ole kielteinen asia tuoda esille tätä puolta. Sisäisen lapsemme tukahduttamisella on kielteisiä seurauksia. Sinun täytyy päästää se ulos, tuntea, pitää hauskaa. Jos pidät siitä huolta sen tukahduttamisen sijaan, aikuispuoli tulee kehittymään terveellä tavalla. Me kaikki kuitenkin kannamme sisällämme lasta, joka joskus olimme.
Normaalisti meillä kaikilla on nämä kolme egotilaa ja muutumme riippuen siitä miten tunnemme, miten meitä kohdellaan sekä riippuen tilanteesta, jossa olemme. Voit muuttua yhdestä minuudesta toiseen muutamassa sekunnissa.Täytyy miettiä mitä Jeesus sillä tarkoittaa. Hän otti lapsia polvelleen ja asetti heidät esimerkiksi opetuslapsille. Lapset uskovat lapsen uskolla isää ja äitiään, jos nämä ovat siihen arvolliset, ja tekevät mitä vanhemmat tahtovat. Meidän tulee siis etsiä mitä taivaan Isä haluaa meidän tekevän ja mitä hän meille käskee. Rukouksessa, Pyhistä Kirjoituksista ja Pyhän Hengen ohjauksella. Mietiskelyllä ja paastolla, ja käskyjen noudattamisella jne. Silloin tulemme tuntemaan, mikä oppi on Jumalasta.
Lapsi ei kamalasti ole kiinnostunut paastosta ja mietiskelystä, lapsi tarvitsee eniten rakkautta ja hyväksyntää. Ihmisen kehittyminen aikuiseksi tarkoittaa että hän kyseenalaistaa vanhempiensa opetukset, muodostaa oman aikuisen minätilan, osan opetuksista hyväksyy osan hylkää.
lapsi (ihminen aikuinen vanhus) tarvitsee eniten rakkautta ja hyväksyntää
Juuri näin
Minulle Jeesuksen tarkoitus on opettaa Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.
Miten se lähimmäiselleni opetan, siinä näen miten sen itselleni haluan opetettavan.
eli - rakastan itseäni siinä määrin kuin rakastan lähimmäistäni
Rakkaus tässä yhteydessä tarkoittaa ettei ole määrämittaista valikoivaa rakkautta. On mittaamista valikointia jne. mutta rakkauden kanssa noilla erityisyyksillä ei ole mitään tekemistä.
Rakkautta joko on tai ei ole
Siksi maailmassa on niin monenlaista opetusta kun on niin monenlaisia lähimmäisiä jota kokevat jokainen omalla tavallaan, jokainen tarvitsee omanlaisensa opetuksen. Lopputulos on yhtä varma kuin Jumala.
Jos poikkeaa liian kauas kaverin mielipiteestä, uskosta, puolueesta, avioliitosta, tulee hylätyksi. On haettava uudelleen niitä joilta saa sen ainoan mikä todella merkitsee: lapsi (ihminen aikuinen vanhus) tarvitsee eniten rakkautta ja hyväksyntää.
ilahduttavinta tässä on tuo totuus. On täysin omassa valinnassani miten paljon minua rakastetaan, vain siinä määrin saan rakkautta osakseni miten pystyn sitä lähimmäiselleni eli vastaantulijalleni elämälläni, toimillani ilmentämäänVanhemmilta ja muilta auktoriteeteiltä opimme tällaisia asioita
Vanhemmuusminä: Se on tila, jossa henkilö toimii, ajattelee tai puhuu vanhemmiltaan tai joltain lapsuuden tärkeältä auktoriteetilta opittujen kaavojen kautta.
He opettivat meille mikä on oikein ja mikä väärin, miten elää, tuntea, mitä uskoa. Kaikki tämä tallentui muistiimme. Jokaisessa meissä on ”sisäinen vanhempi”.
Riippuen siitä miten meitä kohdeltiin, tuo kyseinen hahmo voi olla kriittinen, aivan kuin joustamaton, tiukka, autoritäärinen, vihainen, totinen, jäykkä, arvosteleva ja syyllistävä vanhempi… Tai jos olimme niin onnekkaita, että meillä oli hoivaavat vanhemmat, kun olemme vanhemmuusminän tilassa, toimimme joustavasti, auttavasti, imartelevasti ja yhteistyökykyisesti antaen myönteistä vahvistusta.
Kaikki tämä riippuu kaavoista, jotka olemme oppineet lapsuudessamme. Vanhemmuusminän tilasi on kuin kopio siitä mitä näit ja jonka kopioit lapsuudessasi.
Jeesus vanhempana olisi tuollainen hoivaava vanhempi, Vanhan Testamentin Jumala sitten tuollainen autoritäärinen vanhempi.Lapset ovat totuudellisia, rehellisiä ja rakastavia. Kuuliaisia ja uskovat vanhempiaan kuin Jumalaa. Kaipaavat ja antavat hellyyttä ja rakkautta.
Olli.S kirjoitti:
Lapset ovat totuudellisia, rehellisiä ja rakastavia. Kuuliaisia ja uskovat vanhempiaan kuin Jumalaa. Kaipaavat ja antavat hellyyttä ja rakkautta.
Lapsen totuus on suppea, vanhemmilta ja muilta auktoriteeteilta kuultua, lapsi on perusluonteeltaan rehellinen ellei esim. pelko saa häntä valehtelemaan.
Ihmisen terveessä kehityksessä viimeisenä kehittyy aikuisen minätila, kouluikäisenä aikuinen on yleensä jo kehittynyt.
Aikuisminä: Tämä on kaikkein järkiperäisin ja realistisin tila. Tila, jossa tietoa analysoidaan ja järjestellään, ja tehdään päätös jonka uskotaan olevan eniten oikein. Ilman, että tunteet tai säännöt vaikuttavat siihen.
Siinä keskitytään siihen ”mitä täytyy tehdä” eikä siihen ”mitä haluat tehdä”. Aikuismaiset reaktiot ovat ihanteellisia, jotta minkälainen keskustelu tahansa olisi sujuva ja myönteinen. Se on tila joka vähentää ristiriitoja ja palauttaa hyvinvoinnin.
Aikuinen on se, joka ajattelee ja järkeilee realistisella tavalla. Tunteet ja automaattiset reaktiot hallitsevat kahta muuta tilaa, vanhemman ja lapsen tilaa.
Ihminen joka toimii aikuisminän tavalla on vilpitön, inhimillinen, kunnioittava, joustava, empaattinen ja päättäväinen. Se on kaikkein järkiperäisin ja tehokkain tila, koska se perustuu logiikkaan antamatta tunteiden vaikuttaa viisaaseen ajatteluun.
Vuorovaikutuksessa aikuisen minätila vetää puoleensa, ongelmien ratkaisu helpottuu. Myös lapsen ja vanhemman minätilat ovat tarpeen, aikuisen minätila on kuten tietokone, tosikko ilman tunteita siksi terve ihminen vilauttaa myös lapsen minätilaa näyttäen tunteensa, vanhemman minätila tulee esiin moraalissa, uskonnollisuudessa tai uskonnollisuuden puutteessa.Lapsi on suorassa yhteydessä taivaaseen vielä pitkään, mutta tarvitsee oikeaa opetusta varttuessaan. Harva sitä saa. Useimmat saavat jonkin kirkon puolinaiset opetukset, kuitenkin onneksi usein rakkaudellisesti. Tai sitten aivan maallisen kasvatuksen.
Meillä aikuisena saa jokainen valita. On henkilökohtainen vastuu, että valitsee oikein. Että kysyy Jumalalta ja tutkii asioita rehellisesti. Vapaus on usein ryhmäpaineiden takia hieman kyseenalaista. Periaatteessa se kuitenkin on. Kannattaa käyttää. siinä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, että kaikkia oikeita asioita yritetään lokaan viedä ja maailman kunnia on ihan toinen kuin Jumalan tie.Olli.S kirjoitti:
Lapsi on suorassa yhteydessä taivaaseen vielä pitkään, mutta tarvitsee oikeaa opetusta varttuessaan. Harva sitä saa. Useimmat saavat jonkin kirkon puolinaiset opetukset, kuitenkin onneksi usein rakkaudellisesti. Tai sitten aivan maallisen kasvatuksen.
Meillä aikuisena saa jokainen valita. On henkilökohtainen vastuu, että valitsee oikein. Että kysyy Jumalalta ja tutkii asioita rehellisesti. Vapaus on usein ryhmäpaineiden takia hieman kyseenalaista. Periaatteessa se kuitenkin on. Kannattaa käyttää. siinä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, että kaikkia oikeita asioita yritetään lokaan viedä ja maailman kunnia on ihan toinen kuin Jumalan tie.Minulle kaikki jumalat ovat ihmisessä olevia tunteita kuten rakkaus, eikös joku porukka väitäkin että Jumala on rakkaus. Uskovaisten lainaamat raamatunlauseet ovat outoja koska edes uskovaiset eivät ymmärrä mitä tarkoitetaan.
- Ihanbaftasta
Monistamuorista en tie, mutta tunnit Ritan kaa oli turhaa. Edu dating, Jääskeläinen. Tuli vaa goldenglobe.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2357965
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s455620- 594852
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin1563969- 803655
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗322061Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko162055- 311879
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹461779- 391717