Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tarkennusta:
Minä+kirjoitan+sitä+miten+itse+ajattelen.+Minulle+Jumala+on+Rakkaus,+se+ei+ole+ymmärryksen+tai+tunteen+asia+se+on+voima,+kaikkea+ymmärrystä+ylempi,+kuten+Jeesus+kuvailee.+Lisäksi+minä+on+se+joka+on+-+ainakin+minulle+itselleni+-+Kaikki+muu+on+erilaisia+havaintoja+enemmän+tai+vähemmän+kiistan-alaisia,+
Siksipä+hyväksyn+käskyn+rakastan+itseäni+niin+kuin+lähimmäistäni+koska+Jumala+on+minulle+lahjoittanut+nämä+"eväät"+tämän+elämän+ja+nämä+mahdollisuudet++-++lähimmäiset.
Epäilemällä+osoitan+epäileväni+sitä+minkä+olen+Luojaltani+saanut.
03.12.2018 21:21
"Liberaaliteologien+mukaan+ilmeisesti+muu+raamattu+voidaan+haudata+kunhan+vain+on+"rakkautta",+mitä+se+sitten+kullekin+yksilölle+tarkoittaakin."
Mitä+se+siten+sinulle+tarkoittaakin.
Enin+osa+kirjoittelusta+jäisi+pois+jos+jätettäisiin+pois+se+mitä+kirjoittaja+tietää+kaverin+tietämisestä.+Jatkuvasti+kerrotaan+miten+kaveri+ajattelee+ja+toimii,+miten+uskis+tekee+miten+ate+toimii
Se+näyttää+olevan+hyvin+tärkeätä,+kun+sitä+joka+hetki+tapahtuu
Tiedätkö+oikeesti+toisen+ihmisen+ajatukset,+ajatteletko+itse+mitä++kirjoitat?+kukaan?
03.12.2018 16:29
?+?+?
03.12.2018 16:08
Biologian+opettajalta+hieno+kommentti+kiitos.
Olisiko+mahdollista+ajatella+että+solu+"tietää"+syntyvänsä+vuorovaikutussuhteeseen.+Aivan+kuten+kaikki+elollinen+kehittyy+…-
02.12.2018 10:30
"Eikö+ole+paljon+johdonmukaisempaa+mennä+niillä+tiedoilla+joita+tiedetään?+"
On+kysymys+siitä+että+ne+tiedetyt+tiedot+selitetään+sattumaksi+ja+mielikuvituksen+tuotteeksi+nällä+sivuilla.+Ne+jotka+tutkivat+ja+eivät+kirjoittele+täällä.
Henkilökohtaisesti+ymmärrän+että+minulla+on+paras+mahdollinen+keho+näihin+puitteisiin+-+tähän+elämään.+
Ei+sähkö+lopu+vaikka+laite+"sammutetaan"++ei+elämä+lopu+vaikka+aivot+sammuu.+Solu+tietää+tehtävänsä+heti+syntyessään.
01.12.2018 23:15
Vain+innokas+erimielisyys+saa+osapuolet+terävöitymään,+se+on+tämän+kupletin+juoni.
Täysin+mieletön+ajatus+että+mitään+"tulevaisuutta"+ei+olisi,+juuri+ne+mittaamattomat+mahdollisuudet+inspiroivat+.
Tulevaisuus+lainausmerkeissä+siksi+kun+aika+on+mielen+luoma+kuvitelma+ei+todellisuus.+Tulevaisuudessa+ei+tapahdu+mitään,+silloinkin+se+on+nyt.+Se+mielen+luoma+mahdollisuus+on+nyt+kun+sen+oikein+oivaltaa
01.12.2018 17:16
ei+henki+ja+aine+milloinkaan+voi+yhtyä.
Ei+rauta+(piirilevyt,+mikropiirit+ja+johtimet)+yhdy+tiekkarin+ohjelmointiin+tai+matemaattisiin+malleihin.
Ei+sähköimpullssit+ole+idean+sisältö
Ei+videokuva+ole+se+työ+jota+se+video+esittää.+Tuntematon+sotilas+on+elokuva,+se+ei+ole+se+sota.
Toinen+aloitus+(Ei+ole+mitään+dualismia+on+ainoastaan+oleminen,+sinä+valitset+ja+valinnallasi+teet+itsellesi+todeksi+++-+dualismin)
01.12.2018 10:41
Tasa-arvo+ei+ole+mahdollista+sille+joka+tietää+ainoan+oikean+totuuden,+miten+hän+silloin+tietäisi+olevansa+ainoa+oikea+jos+pitää+myöntää+että+kaverikin+tietää
Näihin+vastaa+aina+ne+joihin+kalikka+kalahtaa,+ihmeellistä+olisi+jos+sivukaupalla+olisi+kiitoksia+ja+hyväksyntää,+kuka+sitä+jaksaisi+oikeesti.
paitsi+minä+joka+tiedän+että+ihminen+on+tällainen
Ihmisellä+on+mielikuva+ihmisestä+ja+sitä+mielikuvaansa+se+siten+kiroaa+luullen+ojentavansa+kaveria,+ei+se+niin+mene+vaan+kun+se+kaveri+ei+ole+se+mielikuva+hänestä.+
Ei+tällaista+kansakoulussa+opeteta,+Siksikin+se+epätasa-arvo+kuvitellaan+sen+kaverin+syyksi+vaan+kun+ei+ole,+ihmisellä+vain+on+sellainen+mielikuva+hänestä.
30.11.2018 23:08
Seksuaalisuus+on+yksi+tapa+ilmentää+rakkautta.+Minulle+rakkaus+on+täydellistä+luottamista.+Objekti+on+minun+mielessäni,+mielessäni+luotan+eli+rakastan+monia+eri+ilmiöitä,+myös+vastakkaista+sukupuolta.
Pyhähenki+on+siinä+missä+on+minun+luottamukseni,+sinä+määrittelet+sen+omalla+tavallasi
30.11.2018 21:53
Ego+uskoo+jo+tietävänsä
Ego,+joka+on+epätodellinen+”minä”,+elää+ainoastaan+siitä,+että+uskotaan+egon+todellisuuteen.+Mitä+asialle+voi+tehdä,+kun+egon+vaikutukset+itsessä+koetaan+todellisiksi+ja+kun+egon+vaikutukset+on+helppo+nähdä+toisissa,+mutta+ei+itsessä?+Ratkaisuksi+ei+todellakaan+riitä+se,+että+torjuu+tai+kieltää+itsessä+olevan+uskon+egon+todellisuuteen.
Opettajan+käsikirja+avaa+ymmärrystä+tähän+kysymykseen+(OK-I.A.7:2-9):+”Nyt+tule+jumalan+opettajan+ymmärtää,+ettei+hän+(itse)+oikeasti+ole+tiennyt+mikä+oli+arvokasta+ja+mikä+oli+arvotonta.+Kaikki+mitä+hän+oli+tähän+mennessä+todella+oppinut,+oli+se,+ettei+hän+halunnut+mitään+arvotonta+ja+että+hän+halusi+vain+arvokasta.+Hänen+oma+selvittelynsä+oli+kuitenkin+ollut+täysin+merkityksetöntä+hänen+yrittäessään+erottaa+arvotonta+ja+arvokasta+toisistaan.+Uhrautumisen+ajatus,+joka+oli+ollut+niin+keskeinen+hänen+ajattelujärjestelmässään,+on+tehnyt+tämän+arvion+tekemisen+hänelle+mahdottomaksi.+Hän+oli+luullut+oppineensa+halukkuutta,+mutta+nyt+hän+näkee,+ettei+hän+ollut+tiennyt,+mihin+tätä+halukkuutta+tarvitaan.+Hänen+tulee+päästä+tilaan,+jonka+saavuttaminen+saattaa+olla+todella+hyvin+pitkän+aikaa+mahdotonta+savuttaa.+Hänen+tulee+oppia+siirtämään+syrjään+kaikkinainen+(oma)+arvosteleminen+ja+pelkästään+kysymään,+mitä+hän+todella+kaikissa+mahdollisissa+olosuhteissa+tahtoo.+Tämä+olisi+todella+vaikeaa,+ellei+hänen+jokaista+askeltaan+tähän+suuntaan+todella+voimallisesti+tuettaisi.”
Harjoituksessa+24+todetaan:+”En+ymmärrä+omaa+parastani”.+”Sen+mitä+teet+määräytyy+sen+mukaan,+millainen+käsitys+sinulla+on+tilanteesta,+mutta+tämä+käsityksesi+on+väärä.+Näin+ollen+on+ilmeistä,+että+et+toimi+niin,+että+se+olisi+omaksi+parhaaksesi.+Kuitenkin+sinun+parhaasi+on+ainoa+päämäärä+kaikissa+tilanteissa+oikein+ymmärrettyinä.+Muuten+et+tunnistaisi+niitä+tilanteiksi,+jotka+ovat+omaksi+parhaaksesi.+Jos+tajuaisit,+että+et+näe+omaa+parastasi,+se+voitaisiin+sinulle+opettaa.+Mutta+ollessasi+vakuuttunut+siitä,+että+oikeasti+tiedät+mikä+oma+parhaasi+on,+silloin+et+voi+sitä+oppia.”+(OT-24.+1.3-6;+2.1-2).
Opettajan+Käsikirja+(OK)+on+Ihmeiden+Oppikurssi+kirjan+kolmas+osa+Ensimmäinen+osa+muodostuu+Tekstistä,++(T)+toinen+osa+on+Oppilaan+Työkirja+(OT)+jossa+on+365+harjoitustehtävää+eli+yksi+vuoden+jokaiselle+pävälle+ja+sitten+tuo+Opettajan+Käsikirja+jossa+sevitetään+kirjassa+käytetyt+käsitteet
30.11.2018 20:16
Ainakin+1980+luvulta+alkaen+virallinen+lääketieteellinen+opetus+oli+että+narkoosista+heräävillä+on+tapana+puhua+sekavia+eikä+niitä+pidä+ottaa+tosissaan.
Omasta+kokemuksestani+puhun.+En+voi+vaatia+kenenkään+uskoa.
Hyvä+niin.+Omituista?+kenties+olisi+jos+heräämössä+toipilaalle+aletaisiin+opettaa+"sielunvaelusta"?
30.11.2018 19:57
Olisi+mennyt+pilalle+sinnikäs+kiihkoilu+jos+olisi+heti+kysytty+mitä+tarkoitetaan+sanalla+Jumala+tai+sanalla+olemassaolo.
Onko+mielikuva+olemassa
Onko+tuntemus+tai+tunne+olemassa
Mikä+on+olemassa+ilman+mielikuvaa+siitä+.
Onko+siis+jotakin+josta+ei+ole+mielikuvaa,+käsitettä
Unohdetaan+nämä+ja+odotetaan+innokkaasti+milloin+taas+kaverit+aloittavat++"sitä+ei+ole+olemassa"
30.11.2018 14:54
Rakkaus+on+sama+kaikille
27.11.2018 16:19
Sinun+päässäsi+oleva+liike+on+totta+sinulle.
26.11.2018 16:50
Kun+muutamat+näyttävät+kertoneen+eli+vastanneen,+eikö+se+riitä.+Lupauksesi+mukaan+sinun+olisi+luullut+hyväksyvän+koska+on+vastattu.+Kertomusta+sinä+pyydät,+(ja+vastaat+itse)+onko+pyydettyn+saaminen++siis+valehtelua?
Jos+kysytty+sijainti+ei+miellytä,+sekö+on+merkki+valehtelusta.
26.11.2018 09:58
Ei+muotoa+voi+yhdistää,+pallo+on+pallo+ja+lätty+on+lätty.
+Mutta+idean+voi,+ajatuksessa,+mielessä+on+sama+totuus+lopulta+:)
25.11.2018 17:11
Eipä+ei,+mutta+lopulta+tullaan+ainoaan+oikeaan+päätökseen.+Yksilön+hyvä+on+yhteinen+hyvä+ja+päinvastoin+yhteinen+hyvä+on+yksilön+hyvä.
Tosin+saattaa+siihen+jokunen+ajanjakso+vielä+mennä.+Nopea+luonnonvarojen+ehtyminen+auttaa+tässä.
Siis+vain+tyytyväinen+yksilö+tuottaa+tyytyväisen+yhteiskunnan.
24.11.2018 22:28
Projektiot+ovat+oleellisen+tärkeitä+tienviittoja+mielen+sisäiseen+maailmaamme,+kun+ne+nostavat+tietoiseen+mieleen+asioita.+Silloin+kun+ne+tiedostetaan,+ne+voidaan+jättää+Pyhän+Hengen+oikaistaviksi+ja+parannettaviksi.+Oikaiseminen+on+Pyhän+Hengen+halu+ja+tehtävä.+Se+merkitsee+anteeksiantoa+ja+parantumista.+Omaksi+osuudeksemme+jää+ainoastaan+nähdä+vilpittömän+rehellisesti+oman+mielemme+tila+(content)+ja+tuoda+siellä+piilevä+pimeys+valoon+tarkasteltavaksi+ja+PH:n+oikaistavaksi.
Suomenkielisen+Kurssin+kääntämisessä+on+noudatettu+seuraavaa+käytäntöä+(Kääntäjän+alkusanat,+sivu+xiii):+“Perceive-sana+käännetään+suomen+kielessä+usein+“ymmärtämiseksi,+tajuamiseksi,+oivaltamiseksi,+käsittämiseksi”,+mutta+Ihmeiden+Oppikurssissa+se+merkitsee+aina+tietämisen+vastakohtaa,+eli+kaikkea+sitä+mitä+havaitsemme+tässä+dualistisuuteen+perustuvassa+egon+maailmassa.+Tämän+mukaisesti+sana+on+aina+käännetty+‘havaitsemiseksi'."
Voidaksemme+kuitenkin+olla+aidosti+vilpittömiä+tarkastellessamme+asioita+yhdessä+Pyhän+Hengen+kanssa,+meidän+tulee+avata+mielemme+pohjamutia+myöten+myös+sen+suhteen+MITEN+HAVAITSEMME,+toisin+sanoen,+miten+“ymmärrämme,+tajuamme,+oivallamme+ja+käsitämme”+asiat:+Suhtaudummeko+asioihin+egomaisen+arvostelevasti+ja+tuomitsevasti+vai+katselemmeko+asioita+PH:n+ohjauksessa+myötätuntoisesti+ja+anteeksiantavasti.
23.11.2018 22:14
jatkuu:
+“Projisoiminen+tuottaa+havaitsemisen.+Näkemäsi+maailma+muodostuu+niistä+merkityksistä,+joita+olet+siihen+sijoittanut,+ei+sen+enempää.+Mutta+vaikkakaan+se+ei+ole+sen+enempää,+ei+se+ole+sen+vähempääkään.+Tämän+takia+näkemäsi+maailma+on+sinulle+tärkeä."+(T.21.Johd.1:1-8).+Suhtautuminen+ulkopuolisiin+asioihin+(myös+omaan+kehoon)+on+projisointia.+Se+ei+kuvaa+todellisuutta+sellaisena+kuin+se+on,+vaan+se+on+ikään+kuin+yritystä+kuvata+todellisuutta+mielen+heijastamien+kuvien+perusteella.+“Se+(näkemäsi+maailma)+todistaa+sinun+mielesi+tilasta,+se+on+sisäisen+tilan+ulkoinen+kuva.”+(T.21.Johd.1.5)+Sisäisten+ongelma-+ja+kiputilojen+parantamiseksi+ei+siis+tarvitse+pyrkiä+muuttamaan+maailmaa,+koska+kipujen+syy+ei+ole+ulkopuolisessa+
maailmassa,+vaan+se+on+kokijan+ja+ajattelijan+omassa+mielessä.+“Älä+sen+vuoksi+yritä+muuttaa+maailmaa,+vaan+valitse+mielesi+muuttaminen+maailman+suhteen.”+(T.21.Johd.1.7)
“Kadotus+on+sitä,+että+tuomitset+itsesi,+ja+projisoit+sen+maailmaan.+Kun+näet+sen+(maailman)+kirottuna,+et+näe+muuta+kuin+sen,+mitä+teit+loukataksesi+Jumalan+Poikaa+(eli+Itseäsi).+Jos+näet+tuhoa+ja+katastrofeja,+yritit+ristiinnaulita+hänet.+Jos+näet+pyhyyttä+ja+toivoa,+yhdyit+Jumalan+Tahtoon+vapauttaa+hänet.+Näiden+kahden+päätöksen+välillä+ei+ole+muita+vaihtoehtoja.”+(T.21.Johd.2.2-5).+Kysymys+on+siis+joko-tai+-tilanteesta.+Valinta+tapahtuu+kahden+ajattelujärjestelmän+välillä,+jotka+ovat+toisensa+poissulkevia+-+ne+eivät+voi+sekoittua+keskenään.+Ihmeiden+Oppikurssissa+tämä+merkitsee+sitä,+että+havaitsemisen+tuolla+puolen+on+tietäminen+(Tieto),+jolla+kuvataan+puhtaan+Tietoisuuden+ja+Rakkauden+eli+ainoaa+Todellisuuden+tilaa.+Se+ei+koskaan+voi+sekoittua+illuusiomaailman+havaitseminen-,+aistihavainto-+tai+havaintomaailma-käsitteiden+kanssa,+koska+niillä+kuvataan+ulkoisen+maailman+kuvitelmiin+perustuvaa+ja+epätodellista+tilaa.
23.11.2018 10:18
Ihmiset+ovat+erilaisia+kukin+mutta+elämänkatsomus+voi+olla+ja+lopulta+tulee+olemaan+sama.
19.11.2018 21:19
48 / 121