Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sielu+on+menneisyyden+muistikuvat.+Myös+tiedostamattomassa+mielen+osassa+olevat+muistikuvat,+sekä+"hyvät"+että+"pahat"
"Ihminen+muodostaa+minuuden+itseensä+oppimalla+muilta,"
Joten+siitä+alkaen+sielu+rakentuu.+Tosin+tiedostamattoman+mielen+alue+vaikuttaa+ratkaisevasti+mihin+yksilö+reagoi.+Sitä+sanotaan+yksilön+luonteeksi.+Tai+perintötekijöiksi.
11.04.2018 10:57
Mikä+pysähtyy
On+aivan+järkevänä+pidettyjä+ihmisiä+tuhansittain+jotka+kertovat+kokeneensa+elämänsä+aikana+jonkin+kokemuksen+jota+kuvaavat+sanoin,++on+kuin+maailma+olisi+pysähtynyt.
Minun+Raamatussani+ei+ole+kirjoitettuja+sanoja+"maapallon+liike+pysähtyi.+"+Eikö++noin+2000+vuotta+sitten+monilla+ollut+käsitys+että+"maailma"+on+lätty.
Tarkastellaanpas+mitä+todella+tapahtuisi+jos+maapallon+liike+..
Jos+todella+luetaan+mitä+aloittaja+tarkoittaa+tieteen+totuusarvoilla.
Emme+mitenkään+voi+tietää+mitä+Raamatun++kirjoittaja+on+kokenut.
Aloittajan+kirjoituksia+on+näinollen+ensinkään+turha+arvostella,+koska+hän+tietää+vai+OMAT+ajatuksensa,+siitä+miten+on+ymmärtänyt+"Raamatun++kirjoituksista"+kuten+jokainen+huomaa
11.04.2018 08:46
Kaikki+on+jo+pelastettu.
09.04.2018 17:41
Synti+on+erehdys,+erillisyys,+usko+Jumalaeroon+hyvin+monilla+ja+myös+alkuperäisilä+kielillä+sanotuna.
Raamatun+mukaan+synnin+palkka+on+kuolema.+Mikä+tässä+mättää+SYNTI+kuolee+erehtyminen+päättyy.
Miten+siihen+ihmisen+elämä+liittyy.+Synnin+palkka+on+kuolema.+Lue+vielä+kerran+SYNTI+kuolee.+-+Raamatussakin+se+todistetaan.+Erilisyys+ymmärretään+synniksi.+Kaikki+mielikuvat+Jumala+erosta+häviävät+lopullisesti
09.04.2018 17:39
Minä+olen+tie+totus+ja+elämä
Kukaan+ei+tule+minun+luokseni+muutoin+kuin+tien,+totuuden+ja+elämän+kautta
Olen+tiellä+kohti+totuutta+elämällä+tämän+elämän.+
En+ole+tässä+senvuoksi+että+Jumala+halusi+uhrata+Jesuksen+minun+pelastuksekseni.
Päsiäisateria+oli+pyhä+tapahtuma+kuten+Juutalaisuudessa+vieläkin+juhlapyhän+yhteinen+ateria+on+pyhä+tapahtuma.
Jeesus+osoitti+olevansa+tavallinen+ihminen+syömällä+ja+juomalla+perinteiseen+tapaan+ja+sanoi+että+ei+vähään+aikaan+ole+teidän+kanssanne.+Menen+sinne+mihin+ette+te+vielä+voi+tulla.+Tässä+ei+mainittu+että+sinne+tulevat+vain+tietyt+valitut?
+Juudakselle+uskoi+tärkeän+tehtävän,+ettei+väärää+henkilöä+mahdolliseti+vahingoitettaisi+koska+vangitsija+oli+tultava+kauempaa.+Ei+Suomesskaan+kapinan+aikaan+teloitajaksi+otettu+tuttuja+saman+kylän+miehiä.
09.04.2018 17:31
viimeinen+tuomio+on+tuomio+Rakkauteen
09.04.2018 16:41
Kenen+elämmää+elät+jos+Jumala+hoitaa+kaiken+sinun+ajatuksesti+mukaisesti,+missä+silloin+on+elämä+tai+toisen+ihmisen+ajatus+tai+yleensäkkään+"toinen"+ihminen
Voiko+olla+sinun+tai+minun+ajatuksia+jos+kaikki+on+Jumalan+tekoja.+
Ei+ole+"elmää"+ellei+ole+valintoja+ja+vaihtoehtoja.
http://raamattu.fi/1933,38/1Kor.13.html
Silloin+kukaan+ei+ole+erimieltä+koka+jokainen+Rakastaa+jokaista.+SItä+sanotaan+paratisiksi+eikä+se+ota+silloin+keltään+mitään+pois
09.04.2018 13:01
Pienuus+on+henkistä+köyhyyttä+eli+Jumalan+pilkkaa
09.04.2018 12:42
Wikipedia:
Seuraavassa+luettelossa+on+käsitelty+kreikan+kielen+sanoja,+jotka+Raamatussa+on+käännetty+synniksi.+
Kreikan+kielen+sana+”anomia”+tarkoittaa+lain+rikkomista.
”Ofeilima”+merkitsee+velkaa+laiminlyömisestä,+väärämielisyydestä,+sopimuksen+rikkomisesta+tms.
”Agnoema”+tarkoittaa+liukastumista,+kompastumista,+vahingossa+tehtyä+pahaa+yms.
”Parakon”+tarkoittaa+tottelemattomuutta,+mutta+viittaa+myös+väärin+kuulemiseen.
”Parabasis”+viitaa+lain+rikkomiseen+kiertämällä+oikea.
Sanalla+”asebeia”+sitten+tarkoitetaan+aktiivista+toimintaa+Jumalaa+vastaan.
Erillisyys,+ero+Jumalasta
Agrikola+kuittasi+monet+ylläolevista+sanalla+synti
08.04.2018 22:22
Kylläpä+hyvinkin,+samoin+ajattelen+että+olen+henki+jolla+on+myös+keho+käytössään.+Tämä+alkoi+siitä+että+kohdatessani+kaverin,+kaupan+kassan,+puhelinmyyjän,+lappulissan,+ihmisen+ylipäätään,+aina+hänessä+kohtaan+Jumalan.
Eikös+Luterilaisuudessakin+ajatella+että+Jumala+on+persoona+joten+sehän+sopii+hyvin.+Rakkaus+on+persoona.+Tämä+nyt+tulee+vähän+vaikeasti+kun+itse+en+ajattele+Jumalaa+personaksi.++Sanoisin+persoonaa+vanhojen+muistikuvien+suummaksi.
Ollaan+taas+siinä+sanojen+kömpelyydessä,+ei+niilä+oikein+saa+mitään+sanotuksi+kunnolla.
08.04.2018 21:46
ja+noita+näppäilyvirheitä+ei+pääse+korjaamaan,+aina+niitä+tulee+vaikka+kuinka+monta+kertaa+tarkistaa+:)
08.04.2018 09:24
Totuudessa+ei+ole+erillisiä+ominaisuksia.+Jokainen+on+mitä+on+juuri+siitä+syystä+miksi+on+syntynyt+tähän+hetkeen+ja+elämään.+Koska+mikään+ei+ole+sattumaa+on+ainoastaan+seurauksia,+ja+kokemuksia+niistä.+Isäni+on+isänsä+lapsi++jne....+++ikuiseen+alkuhämärän+tai+alkuperäiseen+kirkkauteen+saakka.
Juuri+siksi+koska+on+"perintötekijät"+se+ilmaisu+sinänsä+kertoo+että+elämä+on+seurausta+aiemmasta+elämästä.+Rajoittuisiko+perintötekijät+vai+niihin+tämän+hetken+lääketieteen+tunnistamiin+ominaisuuksiin.+Minusta+ei.
07.04.2018 19:38
Annettaan+ikäviin+komentteihin+asiallisia+vastauksia+tai+sivutetaan+ja+tehdään+tämäntyyppisiä+avauksia+kuten+tämäkin+sivu.+Kiitos+aloittajalle.
Ikuisesti+tänne+tullaan+"nyrkit+pystyssä"+sekä+sieltä+että+täältä
Vahvaa+uskonnollisuutta+ja+ankaraa+vastustusta+uskonnollisuteen.+Ainut+mahdollisuus+on+itse+tietää+"oma+arvonsa"+Arvostellessani+itseäni+arvostelen+sitä+joka+on+minut+luonut.
Älä+muuta+maailmaa,+muuta+ajatuksesi+siitä,+maailmasi+muuttuu.+Olen+tullut+tähän+maailmanaikaan+eikä+mikään+ole+sattumaa.
07.04.2018 16:41
Minä+Olen+se+joka+on+koska+minulla+on+sisälläni+taivasten+valtakunta.+Vain+se+mikä+on+Jumalasta+minulla+on,+muu+on+turhuutta.
Kun+tämä+on+jokaisesa++"vaik´+ei+ana+esille+loista"+niin+siksi+kunnioitan+jokaista+vaikka+en+ymmärrä+enkä+hyväksy+solvauksen+mittaa+-+en+määrää.+Se+on+avunpyyntö+"eikö+minua+täälläkään+kukaan+huomaa"
Milä+lauseilla+hukkuvan+pitää+huutaa+sieltä+avannosta??+Apua+hän+tarvitsee,+ei+tuomiota.
07.04.2018 16:29
Oli+tuossa+lehdessä+yksi+ihminen,+syntyisin+jostain+muualta,+kauan+jo+Suomessa+asuneena,+hänen+näkemyksensä+mukaan+missään+maailmassa+tai+ainakaan+hänen+tiedosaan+ole+sellaista+itsensä+alistamista+ja+mitätöintiä+kuin+suomalaisudessa.
Se+on+niin+syvällä+että+sen+huomaa+vasta+sitten+kun+joku+nimettömänä+hyökkää+että+mitä+sinä+luulet+olevasi,+kun+olet+tietävinäsi+jotakin,+Vaikka+tieto+olisi+koirankakkojen+keräämisetä,+niin+siitäkö+riitää+henkilöön+käyvää+solvausta+sivu+tolkulla.
Sanoisin+että+suomalaisuus+muodostuu+itsensä+alistamisen+geenistä.+Se+on+tiedostamatomassa+mielessä+ja+uskontopalstoilla+on+äärettömän+tärkeätä+muistuttaa+"minä+kurja+syntinen+mato+matkamies+maan"
KAIKKI+muu+on+ylpistelemistä+ja+kerskaamista.
Joten+ymmärrän.+Kun+sanon+Hyvää+päivää+niin+vastataan+vittuiletko.+Juuri+yllämainitusta+syystä+nimettömänä+täällä+koko+sielunsa+syövereistä.+Kun+itsetuntoa+ei+ole+ei+sen+polkemiseksi+kummoista+vitsiä+tarvi+lausua.+Jos+sitä+hiukankin+jossain+vilahtaa+niin+heti+kiinni.
Minä+Olen+se+joka+on+koska+minulla+on+sisälläni+taivasten+valtakunta.+Vain+se+mikä+on+Jumalasta+minulla+on,+muu+on+turhuutta.
Vain+sitä+voin+jakaa+eli+ilmentää+jota+minulla+on,+eli+solvaajallakin+on+ainut+mahdollisuus+ilmaista+avunpyyntönsä+niillä+eväillä++eli+tavoilla+joihin+hän+uskoo
07.04.2018 16:22
Se+on+sinun+uskontunnustuksesi,+en+yhtään+epäile+uskoasi+kirjoittamaasi+lauseeseen.+Jokaiselle+on+oma+polkunsa,+ei+samalle+polulle+tarvita+kahta+kulkijaa.+Jokainen+näyttelee+oman+roolinsa+täydellisesti.++Ei+luonossa+ole+kahta+samanlaista+lumihiutaletta,+ei+ole+kahta+samanlaista+koivunlehteä,+identiset+kaksoset+ovat+aina+nuorempi+ja+vanhempi.
Sinulle+on+sinun+kanssakulkijasi+vaikkakin+hiukan+omaperäisiä+kuten+jokainen.+Sukulaisiaan+ei+voi+valita
07.04.2018 15:42
Toi+on+hyvä:
en+tule+tietämään+tulen+tuntemaan+-+tulen+tunnetuksi.
Hyvän+ja+pahan+tiedon+tietäminen+on+ikuista+kinastelua+
Kun+tulen+tuntemaan+ja+tunnetuksi,+silloin+jää+jäljelle++Minä+Olen
07.04.2018 15:31
Jokainen+kuitenkin+lukee+itse+ja+kokee+merkitykset+oman+mielensä+avulla.+Ei+voi+välttää+omaa+ajatustaan+jos+ajattelee+mitä+lukee.+Minusta+se+ei+ole+raamattuun+mitään+lisää,+se+on+lukijan+mieleen+jotain+lisää.+Eikö+se+juuri+ole+luetun+tarkoitus.
"+Evankeliumi+Johanneksen+mukaan+14+luku
raamattu.fi/1992/Joh.14.html
26+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+minun+nimessäni+lähettää,+opettaa+teille+kaiken+ja+palauttaa+mieleenne+kaiken,+mitä+olen+teille+puhunut.+27+"Minä+jätän+teille+rauhan.+Oman+rauhani+minä+annan+teille,+en+sellaista+jonka+maailma+antaa.+Olkaa+rohkeat,+älkää+vaipuko+epätoivoon..."
Minun+käsitykseni+tästä+lainauksesta+on+että+Jeesus+ei+jättänyt+raamattua+vaan+Pyhän+Hengen+jonka+kuunteleminen+tuo+rauhan.+On+ymmärrettävää+että+parhaansa+mukaan+jokainen+kirjoitti+oman+käsityksensä+mitä+oli+Jeesuksen+opetuksesta+ymmärtänyt.+Se+ei+ole+väärin+...+niin+vain+on.+Jumala+LOI+Aatamin+eli+ihmisen+sellaiseksi.
Vastan+itse+ennenkuin+kysyt:+Kun+nyt+luen+jonkin+kohdan+raamatusta+joka+ikänkuin+kumoaa+jotakin+äskeisestä+lainauksesta:+SE+ON+SEN+TARKOITUS.
Siis+erilainen+ajatus+jostakin+on+minulle+merkki.+Tuomitsenko+oman+käsitykseni+vai+sen+mitä+kuvittelen+kirjoittajan+sanoneen.+Lähdenkö+riitelemään+omaa+käsitystäni+vastaan+tai+sen+kanssa+toista+veljeäni+vastaan.
Silloin+muistutan+itseäni+Mitä+hyödyttää+jos+voitan+puolelleni+koko+maailman+mutta+saan+sielulleni+ikuisen+sodan?+Ryhdyn+ikuiseksi+vahdiksi+mailmaan+ettei+vain+kukaan+keksi+jotain+minun+ajatuksistani+pokkeavaa
07.04.2018 09:56
Kun+ihmettelet+mitä+on+Pyhän+Hengen+ääni,+kysy+itseltäsi+"Mitä+Rakkaus+tekisi+tässä+tilanteessa."
Kun+kysyt+mitä+Rakkaus+on+voisi+ajatella+miltä+tuntui+kun+otit+oman+lapsesi++syliin+ensimmäisen+kerran+ja+tavoitit++hänen+katseensa.+Uskoisin+jokaisella+olevan+vastaavantyyppisiä+hetkiä
lapsettomillakin.
06.04.2018 14:49
"Minä+sanon+teille:+eivät+suinkaan!+Mutta+ellette+käänny,+samoin+te+kaikki+tuhoudutte."+
Juuri+tällaisten+kysymysten+vuoksi+vain+anteeksanto+on+Totta.+Ei+ole+minun+asiani+nähdä+muuta+kuin+anteksianto+kun+en+ole+se+joka+heittää+ensimmäisen+kiven.+Maailma+on+täynnä+vihaa+ja+epäoikeudenmukasuuta++väärinymmärystä+ja+pelkoa+sille+joka+näkee+maailman+noin.+(Mitä+oli+siinä+hetkessä+sanottu+tarkoitettu+ja+ymmärretty.+Raamattu+on+ihmisten+kirjoittama)
Minulle+anteeksianto+tarkoittaa+että+annan+itselleni+anteeksi+että+havaintoni,+sanat+ja+kirjoitukset+on+ovat+joskus+kästtämättömiä.+Jätän+tällaiset+ristiriidat+Pyhän+Hengen+huoleksi.+Tiedän+että+en+pysty+maailmaa+korjaamaan+täydelliseksi+MUTTA+tiedän+että+voin+antaa+tällaiset+huolet+ISOMPAAN+käteen+joka+tietää.+Se+on+anteeksianto+Jumalalle+joka+tietää+miten+nämä+hommat+hoidetaan.+En+kuvittele+olevani+Luojaani+viisaampi.
Näin+ajatellen+maailma+muttuu+koska+minun+ajatukseni+maailmasta+muuttuu
06.04.2018 10:34
67 / 121