Vapaa kuvaus

Aloituksia

63

Kommenttia

2419

1. Mikä+pysähtyyOn+aivan+järkevänä+pidettyjä+ihmisiä+tuhansittain+jotka+kertovat+kokeneensa+elämänsä+aikana+jonkin+kokemuksen+jota+kuvaavat+sanoin,++on+kuin+maailma+olisi+pysähtynyt.Minun+Raamatussani+ei+ole+kirjoitettuja+sanoja+"maapallon+liike+pysähtyi.+"+Eikö++noin+2000+vuotta+sitten+monilla+ollut+käsitys+että+"maailma"+on+lätty.Tarkastellaanpas+mitä+todella+tapahtuisi+jos+maapallon+liike+..Jos+todella+luetaan+mitä+aloittaja+tarkoittaa+tieteen+totuusarvoilla.Emme+mitenkään+voi+tietää+mitä+Raamatun++kirjoittaja+on+kokenut.Aloittajan+kirjoituksia+on+näinollen+ensinkään+turha+arvostella,+koska+hän+tietää+vai+OMAT+ajatuksensa,+siitä+miten+on+ymmärtänyt+"Raamatun++kirjoituksista"+kuten+jokainen+huomaa
  2. Kaikki+on+jo+pelastettu.
  3. Jokainen+kuitenkin+lukee+itse+ja+kokee+merkitykset+oman+mielensä+avulla.+Ei+voi+välttää+omaa+ajatustaan+jos+ajattelee+mitä+lukee.+Minusta+se+ei+ole+raamattuun+mitään+lisää,+se+on+lukijan+mieleen+jotain+lisää.+Eikö+se+juuri+ole+luetun+tarkoitus."+Evankeliumi+Johanneksen+mukaan+14+lukuraamattu.fi/1992/Joh.14.html26+Puolustaja,+Pyhä+Henki,+jonka+Isä+minun+nimessäni+lähettää,+opettaa+teille+kaiken+ja+palauttaa+mieleenne+kaiken,+mitä+olen+teille+puhunut.+27+"Minä+jätän+teille+rauhan.+Oman+rauhani+minä+annan+teille,+en+sellaista+jonka+maailma+antaa.+Olkaa+rohkeat,+älkää+vaipuko+epätoivoon..."Minun+käsitykseni+tästä+lainauksesta+on+että+Jeesus+ei+jättänyt+raamattua+vaan+Pyhän+Hengen+jonka+kuunteleminen+tuo+rauhan.+On+ymmärrettävää+että+parhaansa+mukaan+jokainen+kirjoitti+oman+käsityksensä+mitä+oli+Jeesuksen+opetuksesta+ymmärtänyt.+Se+ei+ole+väärin+...+niin+vain+on.+Jumala+LOI+Aatamin+eli+ihmisen+sellaiseksi.Vastan+itse+ennenkuin+kysyt:+Kun+nyt+luen+jonkin+kohdan+raamatusta+joka+ikänkuin+kumoaa+jotakin+äskeisestä+lainauksesta:+SE+ON+SEN+TARKOITUS.Siis+erilainen+ajatus+jostakin+on+minulle+merkki.+Tuomitsenko+oman+käsitykseni+vai+sen+mitä+kuvittelen+kirjoittajan+sanoneen.+Lähdenkö+riitelemään+omaa+käsitystäni+vastaan+tai+sen+kanssa+toista+veljeäni+vastaan.Silloin+muistutan+itseäni+Mitä+hyödyttää+jos+voitan+puolelleni+koko+maailman+mutta+saan+sielulleni+ikuisen+sodan?+Ryhdyn+ikuiseksi+vahdiksi+mailmaan+ettei+vain+kukaan+keksi+jotain+minun+ajatuksistani+pokkeavaa