Ihan tuli vain yksi ajatus, kun luin näitä kirjoituksia ja ihan vaan koko sosiaalista mediaa ajatellen.
Onko ihminen eristäytynyt toisista ihmisistä, hoitamaan sosiaalista elämäänsä täällä nimimerkkien takana.
Aloitin yleisöpalveluksessa 1969 ja tarkoitus, jos herra päiviä suo on katsoa tuo 50 vuotta täyteen ja se on ensi vuonna , ihmisten parissa, keskustella kasvokkain ja kohdata toinen.
Ennen kohdatiin ihminen kirkossa, seurakunnissa, linja-autoasemalla, kaupassa, markkinoilla ja monessa muussa paikassa ja kohdatiin kasvokkain ja saatiin lähimmäiseen kontakti katsein, elein ja puhein.
Nykyään keskustellaan puhelimessa, keskustelupalstoilla jne.
Mutta vierastetaan tavata toista kasvokkain ja sitten valitetaan yksinäisyyttä.
Se on paha tuo yksinäisyys, mutta olemmeko me ihmisinä aiheuttaneet sen, niin itselle kuin lähimmäiselle.
Täällä joku kirjoittaa jonkun hengellisen ajatuksen ja heti joku tulee ja lyö sen asiattomasti maan rakoon, heittää henklökohtaisen herjan aloittajaa kohden, mutta ei käy asialliseen keskusteluun, lähimmäisen kanssa. Olemmeko me semmoisia "piilokoulukiusaajia", että puramme oman pahanolon lähimmäiseen.
Olipa keskustelupalsta kirkon, seurakunnan, puolueen tai lunnosuojelujärjestön, jne , niin aina saitilla on näitä, jotka sotkee kirjoitukset, purkavat oman pahanolon, mutta pyydäppä keskustelemaan, tulevat silmile " linjoja" pitkin.
Se on niiku meillä ennen ? " annappas poika kun tavataan, niin minä neuvon sinua", tämmöinen ajatus, jonka ihmiset omaa.
Siunattua iltaa.
Kirjoitusvirheet kait hyväsytään ? (kirjoittaja on vajavainen)
Ihan näihin keskusteluihin ?++
79
922
Vastaukset
- ihankysyn
Kyllä se ihmisen kohtaaminen on vaikeaa ja mieluumin väistetään.
Aiheita joista ihmiset keskustelee onn sää ja urheilu esimerkkinä, mutta rupeappas juttelemaan Jeesuksesta ja hänen sovitustyötstään, niin taukotupaan tulee tilaa. Olen joskus kuullut " syrjäkorvalla" kun sanotaan, "pitää olla varovainen se on uskova".
Tämänkin palstan tarkoitus on keskustella kirkon ja uskon asioista, mutta täällä
mitä ihmeellisimpiä kavereita, jotka tuo mitä omituisimpia asioita keskusteluun.
En tiedä kun tuolla päivät, illat ja osin yöt, samat nimimerkit kirjoittaa, niin eikö tää jengi käy duunissa? Vaan onko koko jengi eläkkeellä ?- paljon-eläkeläisiä
torre12, qwertyilija, sage8, RepeRuutikallo, Eerikatässämoi, Kuusenjuuret, YksinkertaistaEiköVain, Pe.ku ovat ainakin eläkkeellä.
- totta.tuo
paljon-eläkeläisiä kirjoitti:
torre12, qwertyilija, sage8, RepeRuutikallo, Eerikatässämoi, Kuusenjuuret, YksinkertaistaEiköVain, Pe.ku ovat ainakin eläkkeellä.
Totta.
Nykyaikana huomaa sellaisen ilmiön, että ihmiset ovat koukussa kännykkäänsä. Saatetaan ihmisten kanssa kokoontuessa räplätä sitä eikä olla läsnä. Lasten kanssa ollessa, ei ollakaan sen lapsen kanssa vaan kännykän. Ja siihen on vastattava jos se soi, vaikka keskustelukumppanilla olisi lause kesken. Onneksi näin ei ole kaikilla.
Täällä somessa taas on niin helppoa sättiä toista ihan vain harrastuksen vuoksi. Varmasti osalla on niin paha olla, että kaataa sen toisten niskaan. Osalla se ehkä on vaan jännä harrastus. Joillain voi olla vain tarve saada reaktio toisessa aikaiseksi. Monia syitä varmasti löytyy.
Siunattua iltaa sinullekin.Pohdiskelimme eräässä ryhmässä kiusaamista ja sitä, miksi toisen hyväksyminen sellaisena kuin hän on on niin vaikeaa ja miksi pitää lytätä toinen. Eräs keskustelijoista, joka on joutunut kiusatuksi, sanoi aika pysäyttävästi, että eräs syy kiusaamiseen saattaa olla se, että näyttää pidemmältä kun seisoo toisen päällä...
Kuusenjuuret kirjoitti:
Se oli sattuvasti sanottu.
Niin oli ja sanoja oli nuori ihminen, se jäi puhuttelemaan minua.
- Mietippä-ite
Kyllä tuossa on vinha perä. Se varmaan kasvattaa pituutta, mutta leikillisesti sanottuna sivusuuntaan. Mutta elämä voi joskus olla hyvinkin outoa. Meillä on karjalainen tausta ja isovanhempien ja vanhempien nimet oli venäläsiperäisiä ja asuimme pienessä maalaiskyässä ja hyvin tavanomainen sanonta koulutiellä ja muuallakin oli, että ryssänpentu ja kun siihen ei syyllistynyt pelkästään kouluikäiset, vaan mukana oli aikuisia, niin joskus ihmetytti. Mutta olen joskus jälkeenpäin miettinyt, että oli ihme, että ei katkeruus kasvanut, mutta tunnustaa täytyy, ehkä hivenen kova ja karu luonne. Mutta on se ollut pieni huvituksen aihe, minä ja veljeni olemme olleet semmoisia pienyrittäjiä, mutta sisarellani oli ja on vieläkin ( tosin nuoremman polven johdossa) pikkasen suurempi yritys ja nuo samat kaverit, jotka haukkui koulussa on olleet meillä töissä. Mutta tuo haukkuminen on eräs tekijä, joka vaikuttaa ihmisen luonteeseen ja se voi viedä ihmisen syvälle yksinäsisyyteen. Tunnen hyvin läheltä ihmisen, joka menetti kiusaamisen myötä itsetunnon ja aikuisälläkin vielä miettii, että hyväksyykö toiset hänet.
No minut sattuma tuo aina nettiin ja joskus tulee kirjoitettua ja yksi syy on se, että testaan kauanko kirjoitus pysyy kasassa ja milloin rupee tulemaan paljon virheitä. Mutta tuossa kun aamusella luin sieltä Myanmarista vai miten se kirjoitetaan, niin YK:n juttua siitä, että saadaan netin välityksellä niin suuri viha aikaan, että siitä syntyy kansanmurhan tunnusmerkit, niin tuntuu oudolta ja ihmeelliseltä. Mutta uskovana täytyy sanoa, etä se on tuo saatana ahkera kaveri ja käyttää kaikki kanavat hyödykseen. Mietippä-ite kirjoitti:
Kyllä tuossa on vinha perä. Se varmaan kasvattaa pituutta, mutta leikillisesti sanottuna sivusuuntaan. Mutta elämä voi joskus olla hyvinkin outoa. Meillä on karjalainen tausta ja isovanhempien ja vanhempien nimet oli venäläsiperäisiä ja asuimme pienessä maalaiskyässä ja hyvin tavanomainen sanonta koulutiellä ja muuallakin oli, että ryssänpentu ja kun siihen ei syyllistynyt pelkästään kouluikäiset, vaan mukana oli aikuisia, niin joskus ihmetytti. Mutta olen joskus jälkeenpäin miettinyt, että oli ihme, että ei katkeruus kasvanut, mutta tunnustaa täytyy, ehkä hivenen kova ja karu luonne. Mutta on se ollut pieni huvituksen aihe, minä ja veljeni olemme olleet semmoisia pienyrittäjiä, mutta sisarellani oli ja on vieläkin ( tosin nuoremman polven johdossa) pikkasen suurempi yritys ja nuo samat kaverit, jotka haukkui koulussa on olleet meillä töissä. Mutta tuo haukkuminen on eräs tekijä, joka vaikuttaa ihmisen luonteeseen ja se voi viedä ihmisen syvälle yksinäsisyyteen. Tunnen hyvin läheltä ihmisen, joka menetti kiusaamisen myötä itsetunnon ja aikuisälläkin vielä miettii, että hyväksyykö toiset hänet.
No minut sattuma tuo aina nettiin ja joskus tulee kirjoitettua ja yksi syy on se, että testaan kauanko kirjoitus pysyy kasassa ja milloin rupee tulemaan paljon virheitä. Mutta tuossa kun aamusella luin sieltä Myanmarista vai miten se kirjoitetaan, niin YK:n juttua siitä, että saadaan netin välityksellä niin suuri viha aikaan, että siitä syntyy kansanmurhan tunnusmerkit, niin tuntuu oudolta ja ihmeelliseltä. Mutta uskovana täytyy sanoa, etä se on tuo saatana ahkera kaveri ja käyttää kaikki kanavat hyödykseen.Kiusaaminen jättää joskus niin kauhean syvät haavat, että ne eivät parane koskaan.
Kiitos kun jaoit tarinaasi, tuohon liittyen minullakin on sellainen hassu kokemus oman sukunimeni kohdalla, että kauan sotien jälkeen minulle eräs apteekkari, vanhempi sellainen, kuiskasi, että kyllä näitä sukunimiä opittiin sota-aikana kirjoittamaan. Tuntui aika oudolta...Mietippä-ite kirjoitti:
No minut sattuma tuo aina nettiin ja joskus tulee kirjoitettua ja yksi syy on se, että testaan kauanko kirjoitus pysyy kasassa ja milloin rupee tulemaan paljon virheitä. Mutta tuossa kun aamusella luin sieltä Myanmarista vai miten se kirjoitetaan, niin YK:n juttua siitä, että saadaan netin välityksellä niin suuri viha aikaan, että siitä syntyy kansanmurhan tunnusmerkit, niin tuntuu oudolta ja ihmeelliseltä. Mutta uskovana täytyy sanoa, etä se on tuo saatana ahkera kaveri ja käyttää kaikki kanavat hyödykseen.No minua on haukuttu vaikka kuinka paljon viimen 10 vuoden aikana. En ole siitä sortunut. Olemme erilaisia.
- kusetuksen-maku
Eerikatässämoi kirjoitti:
Niin oli ja sanoja oli nuori ihminen, se jäi puhuttelemaan minua.
Saatto kusettaa? Suomi on rakennettu niin et jos puree hammasta ja kesttää niin... saa tulla omillaan toimeen Kun esität "herkkää" itkeä tuherrat jne Niin herran jestas meillähän on ihan koulutettuja ihmisiä auttaan näitä raukkoja?
Varsinkin nuoret oppineet tähän tapaan kusetuksen-maku kirjoitti:
Saatto kusettaa? Suomi on rakennettu niin et jos puree hammasta ja kesttää niin... saa tulla omillaan toimeen Kun esität "herkkää" itkeä tuherrat jne Niin herran jestas meillähän on ihan koulutettuja ihmisiä auttaan näitä raukkoja?
Varsinkin nuoret oppineet tähän tapaanEi kusettanut.
”…eräs syy kiusaamiseen saattaa olla se, että näyttää pidemmältä kun seisoo toisen päällä...”
Puhutaan sellaisesta kuin ryhmädynamiikasta, jolla on oma osansa myös aikuisten välisessä kiusaamisessa.
Jos ryhmässä on joku, jonka pää on muiden yläpuolella, pyritään se ”lyhentämään” muiden tasalle. Samoin jos joku ryhmässä on liian erilainen, hänet eristetään joko sosiaalisesti tai pyritään karkottamaan, ellei tämä suostu olemaan samankaltainen muiden kanssa.
Ryhmä, joka tietää tämän, kykenee tekemään rakentavampia liikkeitä, ja ottamaan tuo erilaisen ryhmän vahvuudeksi.mummomuori kirjoitti:
”…eräs syy kiusaamiseen saattaa olla se, että näyttää pidemmältä kun seisoo toisen päällä...”
Puhutaan sellaisesta kuin ryhmädynamiikasta, jolla on oma osansa myös aikuisten välisessä kiusaamisessa.
Jos ryhmässä on joku, jonka pää on muiden yläpuolella, pyritään se ”lyhentämään” muiden tasalle. Samoin jos joku ryhmässä on liian erilainen, hänet eristetään joko sosiaalisesti tai pyritään karkottamaan, ellei tämä suostu olemaan samankaltainen muiden kanssa.
Ryhmä, joka tietää tämän, kykenee tekemään rakentavampia liikkeitä, ja ottamaan tuo erilaisen ryhmän vahvuudeksi.Ryhmäilmiöt ovat mielenkiintoisia ja todellakin , jos ei tunnisteta niitä, ryhmä voi olla aika ahdistava.
- kukaon-kiusaaja
Ryhmäilmiöt ovat mielenkiintoisia ja todellakin , jos ei tunnisteta niitä, ryhmä voi olla aika ahdistava.
Ryhmä tunnistaa yhden kiusaajaksi? yhden kiusatun näin väittäessä? Ryhmä jatkaa loputtomiin yhden kiusaajan alistamista kunnes "kiusaaja" on todellakin alistettu?
kukaon-kiusaaja kirjoitti:
Ryhmä tunnistaa yhden kiusaajaksi? yhden kiusatun näin väittäessä? Ryhmä jatkaa loputtomiin yhden kiusaajan alistamista kunnes "kiusaaja" on todellakin alistettu?
Ryhmässä tapahtuu kaikenlaista ja jos ryhmäilmiöitä ei tunnisteta, ei niihin myöskään kyetä vaikuttamaan. Ryhmäilmiöt eivät ole vain negatiivisia asioita. Ryhmä myös kannattelee.
- mikä-totuus
Siis kiusattu ylidramatisoi kokemustaan? liioittelee? Jos maltilla käsitellään asiaa niin lopulta voi paljastuu ettei väitetty "kiusaaja" ole muuta tehnyt "kiusatulle" kun leikannut siltä korvan irti? Ei ole leikannut korvaa kieltä puhkonut silmiä ja ties mitä kaikkea "kiusattu" väittääkään.
Et tainnut ihan ymmärtää, mistä oli kyse?
Kun joku ryhmässä poikkeaa, ensin kääntyy muutama ja sitten valtaosa tuota erilaista vastaan. Se, se mitä erilaisuus on, vaihtelee aina ryhmän mukaan.
Ikävimmillään siis voi olla, että ryhmä jopa kiusaa - ensin yksi tai kaksi, joita seurataan ja lopulta ”imu” eli tarve kuulua ryhmään johtaa miltei koko ryhmän kiusaamaan sitä erilaista.
Voi olla että käy tosinkin päin, jos tuo kiusaajan käytös ei kuulu ryhmän normeihin. Yleensä kiusaaja vain rajataan ryhmän ulkopuolelle eli hänen kanssaan ei enää olla tekemisissä.- ymmärsinkyllä
mummomuori kirjoitti:
Et tainnut ihan ymmärtää, mistä oli kyse?
Kun joku ryhmässä poikkeaa, ensin kääntyy muutama ja sitten valtaosa tuota erilaista vastaan. Se, se mitä erilaisuus on, vaihtelee aina ryhmän mukaan.
Ikävimmillään siis voi olla, että ryhmä jopa kiusaa - ensin yksi tai kaksi, joita seurataan ja lopulta ”imu” eli tarve kuulua ryhmään johtaa miltei koko ryhmän kiusaamaan sitä erilaista.
Voi olla että käy tosinkin päin, jos tuo kiusaajan käytös ei kuulu ryhmän normeihin. Yleensä kiusaaja vain rajataan ryhmän ulkopuolelle eli hänen kanssaan ei enää olla tekemisissä.Sinä olet kiusaaja.
ymmärsinkyllä kirjoitti:
Sinä olet kiusaaja.
Taisit nyt lausua väärän todistuksen lähimmäisestäsi.
Taisit nyt lausua väärän todistuksen lähimmäisestäsi.
Antaa heidän kiukuta. He vain kasaavat niitä tulisiä hiiliä päälleen...
mummomuori kirjoitti:
Antaa heidän kiukuta. He vain kasaavat niitä tulisiä hiiliä päälleen...
Niin joillekin on tärkeää päästä lausumaan noita "kuolemattomia" viisauksia.
Niin joillekin on tärkeää päästä lausumaan noita "kuolemattomia" viisauksia.
Ehkä he oikeasti kuvittelevat, että jos on oikein paha toista kohtaan, niin tuo toinen oitis muuttuukin hyväksi?
- lslslssksl
mummomuori kirjoitti:
Ehkä he oikeasti kuvittelevat, että jos on oikein paha toista kohtaan, niin tuo toinen oitis muuttuukin hyväksi?
Minusta on irvokasta kun sinä puhut muista ihmisistä pana. Itse olet niin karmivan ilkeä ja kiero valehtelija, että ihan puistattaa.
lslslssksl kirjoitti:
Minusta on irvokasta kun sinä puhut muista ihmisistä pana. Itse olet niin karmivan ilkeä ja kiero valehtelija, että ihan puistattaa.
Nyt kyllä lausuit niin selkeästi väärän todistuksen lähimmäisestäsi!
Uskoisin, että netti vähentää yksinäisyyttä. Minullakaan ei olisi ilman nettiä arkielämässäni käytännössä mitään ihmiskontakteja, olisin varsinaisesti tekemisissä toisen ihmisten kanssa vain kerran pari vuodessa – enkä välttämättä sitäkään, koska netti on keino ylläpitää ihmissuhdetta 364 päivänä vuodessa, niin että sitten yhtenä päivänä voidaan tavata. Ilman näitä 364 etäpäivää sitä yhtä lähipäivääkään tuskin olisi. Ei netti tietysti korvaa lähikontaktia, ei lähellekään.
Ylenmääräinen netissä roikkuminen ei liene yksinäisyyden syy, vaan seuraus.
Mutta onhan se mielenkiintoista, että ihmiset ovat netissä vittumaisia päänaukojia. Netissä puhutaan ihmisistä niin rumasti, että harvoin mitään vastaavaa kuulee "oikeassa elämässä". Paljastaako netti siis ihmisen todellisen karvan? Ovatko ihmiset oikeasti pahantahtoisia kusipäitä, siis sellaisia kuin he ovat netissä? Ja tuolla ulkomaailmassako he vain esittävät mukavaa säilyttääkseen kasvonsa?Netissä on paljon mahdollisuuksia. Parhaimmillaan se juuri voi vähentää yksinäisyyttä, kuten totesit. Itselläni on myös sellainen tilanne, että sosiaaliset kontaktit ovat rajoittuneet. Täällä on mukava keskustella fiksujen ihmisten kanssa ja lukea asiallisia keskusteluja. Valitettavasti vain niitä kiusaajia löytyy täältäkin. Olen nuoresta pitäen ajatellut, että ei pitäisi lisätä kenenkään taakkoja, kun ei koskaan tiedä, mikä on toisen tilanne. Jos olen ilkeä jollekin, se voi olla se viimeinen korsi, joka suistaa tuon ihmisen traagisiin tekoihin. En haluaisi uskoa, että ihmiset ovat oikeasti pahantahtoisia, täällä vain se jotenkin korostuu. Yksi ihminen voi olla aika monen ikävän kommentin takana, vaihtaa vain nikkiä välillä niin tuntuu, että heitä on monta.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Netissä on paljon mahdollisuuksia. Parhaimmillaan se juuri voi vähentää yksinäisyyttä, kuten totesit. Itselläni on myös sellainen tilanne, että sosiaaliset kontaktit ovat rajoittuneet. Täällä on mukava keskustella fiksujen ihmisten kanssa ja lukea asiallisia keskusteluja. Valitettavasti vain niitä kiusaajia löytyy täältäkin. Olen nuoresta pitäen ajatellut, että ei pitäisi lisätä kenenkään taakkoja, kun ei koskaan tiedä, mikä on toisen tilanne. Jos olen ilkeä jollekin, se voi olla se viimeinen korsi, joka suistaa tuon ihmisen traagisiin tekoihin. En haluaisi uskoa, että ihmiset ovat oikeasti pahantahtoisia, täällä vain se jotenkin korostuu. Yksi ihminen voi olla aika monen ikävän kommentin takana, vaihtaa vain nikkiä välillä niin tuntuu, että heitä on monta.
Olet kyllä ollut täällä tosi mukava.
Vaikka itse olen sylky täällä niin minulla on ollut kumppani aina. Tämä täällä ei ole koko totuus.torre12 kirjoitti:
Olet kyllä ollut täällä tosi mukava.
Vaikka itse olen sylky täällä niin minulla on ollut kumppani aina. Tämä täällä ei ole koko totuus.Kiitos. Tämä ei todellakaan ole koko totuus. Sinä vaikutat mukavalta mieheltä, välillä kommenttisi Raamatusta hätkähdyttävät, mutta jokaisella meillä on lupa omiin mielipiteisiin ja ajatuksiin. Erilaiset mielipiteethän ovat parhaimmillaan rikkaus. :)
"...netti on keino ylläpitää ihmissuhdetta 364 päivänä vuodessa, niin että sitten yhtenä päivänä voidaan tavata. "
Totta. Ja siinä on sekin hyvä puoli, että itse voi säädellä milloin jne. ottaa yhteyksiä.
"Ovatko ihmiset oikeasti pahantahtoisia kusipäitä, siis sellaisia kuin he ovat netissä?"
Olen taipuvainen ajattelemaan etteivät he ole. Jostain syystä vain se huonopuoli korostuu täällä ja saa käyttäytymään huonosti.
Tämä on selvästi joku saatanan juoni saada ihmiset pois kirkosta. Ihan tyhmä se jumala kun meni luomaan somen.
”Aloitin yleisöpalveluksessa 1969…”
En tosin tiedä, millaista työtä teet, mutta ihmisten parissa moni tekee työtään. Olen työskennellyt toimessa, jossa ollaan todella paljon ihmisten kanssa. Tosin siinä ei voi keskustella ihan mistä vain, ehkä sivuta jollain tapaa mm. uskonnollisia näkemyksiä.
”Ennen kohdatiin ihminen kirkossa, seurakunnissa, linja-autoasemalla, kaupassa, markkinoilla ja monessa muussa paikassa…”
Samoin kohdataan yhäkin. Nuo vain eivät ole tilanteita, jossa voisi syvällisemmin antautua keskusteluun. Enemmänkin sellaista sosiaalista rupattelua. Kyllä keskusteluihin vaaditaan paikka, jossa voi keskittyä asiaan sekä aikaa riittävästi.
Se on ehkä elämäntilanteesta kiinni, sekä myös terveydestä ja mahdollisuudesta liikkua, miten jaksaa lähteä liikkeelle etsimään kontakteja?
”…niin aina saitilla on näitä, jotka sotkee kirjoitukset, purkavat oman pahanolon, mutta pyydäppä keskustelemaan, tulevat silmile " linjoja" pitkin.”
Hyvät käytöstavat ovat julistettu pannaan nykyään… No, ainakin niitä ei enää monikaan arvosta. Toisaalta nimettömyyden suojista kai joku uskaltaa näyttää sen kehnomman puolensa ja purkaa sappeaan?
”Onko ihminen eristäytynyt toisista ihmisistä, hoitamaan sosiaalista elämäänsä täällä nimimerkkien takana.”
Ei kannata tehdä mitään yksioikoisia johtopäätöksiä. Eiköhän monella ole ihan tavallinen sosiaalinen elämä ja tämä saiteilla kirjoittelu vain lisä siihen?
Toki monella on tilanne, ettei syystä tai toisesta voi olla jatkuvasti liikkeellä kodin ulkopuolella. Saattaa tilanne olla se, että ne joiden kanssa voisi keskustella, eivät hekään juuri liiku missään? Itselläni on tällainen tilanne. Ikää on tullut, on sairauksia ja muuta, eikä enää jaksa.
Toki monella on yksinäisyyttä, ja onhan tämäkin sosiaalista kanssakäymistä sanojen tasolla. On edes jotain kontaktia ulkomaailmaan? Eikö sekin ole ihan hyvä juttu?>> Onko ihminen eristäytynyt toisista ihmisistä, hoitamaan sosiaalista elämäänsä täällä nimimerkkien takana. <<
Tällä saitilla ja vaikkapa omalla FB-sivustolla on todella iso ero.
FB ja muut somesovellukset vetää puoleensa kuin paska kärpäsiä siksi, että ihmiset saa isoja kiksejä peukuista ja jakamisista.
Tällä saitilla haukutaan kaikki eikä peukutuksia juuri näe. Eli täältä ei saa niitä dopamiinikiksejä, mitä todella moni kalastaa omalla someprofiilillaan.
Tällä palstalla voit koota ajatuksesi ja kirjoittaa ne muiden arvosteltavaksi ja jos et ole erityisen herkkähipiäinen, niin epäasialliset fuduilut ja militanttien ateistien irvailut jätät omaan arvoonsa.
Täältä et siis saa, todennäköisesti, mitään mielihyväkokemuksia, mutta ehkä joitain funtsimisen arvoisia ajatuksia.
Vitsinä voisi heittää, että milloinkahan eka ihminen menee naimisiin oman someprofiilinsa kanssa. Syystä että ehdot täyttyy kun usein on elämänmittainen suhde, selkeä ihastus ja kyvyttömyys erota.
ps ennen muinoin yksi kaveri tuijotti lammen pintaa ja nyt tuijotetaan lasipintaa"Täältä et siis saa, todennäköisesti, mitään mielihyväkokemuksia, mutta ehkä joitain funtsimisen arvoisia ajatuksia. "
Tuo pitänee aika hyvin paikkansa. :)mummomuori kirjoitti:
"Täältä et siis saa, todennäköisesti, mitään mielihyväkokemuksia, mutta ehkä joitain funtsimisen arvoisia ajatuksia. "
Tuo pitänee aika hyvin paikkansa. :)Totta, tästä saitista ei tule mieleen selkääntaputukset, vaan -puukotukset.
Siis jos pieni liioittelu sallitaan...qwertyilija kirjoitti:
Totta, tästä saitista ei tule mieleen selkääntaputukset, vaan -puukotukset.
Siis jos pieni liioittelu sallitaan...Jos positiivisesti ajattelee, niin tämä on hyvää harjoitusta jos joku oikeassa elämässä sanoilla "puukottaa", niin osaa paremmin väistellä.
mummomuori kirjoitti:
Jos positiivisesti ajattelee, niin tämä on hyvää harjoitusta jos joku oikeassa elämässä sanoilla "puukottaa", niin osaa paremmin väistellä.
Väistellä? Hyökkäys on paras puolustus, sano muiden sanoneen.
qwertyilija kirjoitti:
Totta, tästä saitista ei tule mieleen selkääntaputukset, vaan -puukotukset.
Siis jos pieni liioittelu sallitaan...Voisiko se olla, että täällä ei niitä selkääntaputuksia jaella niin kovin hanakasti? Käytetty kieli on usein hyökkäävää ja sitten mitätöivää. Usein, jos jollekin antaa hyvää palautetta, niin kyllä sekin helposti tullaan mitätöimään. Mutta ei pitäisi antaa niiden vaikuttaa. Annanpa sinulle tässä pienen palautteen: pidän sinua hyvänä ja inhimillisenä kirjoittajana. Tämä on ihan vilpitön mielipiteeni.
- ei-mitään.uutta
Kuusenjuuret kirjoitti:
Voisiko se olla, että täällä ei niitä selkääntaputuksia jaella niin kovin hanakasti? Käytetty kieli on usein hyökkäävää ja sitten mitätöivää. Usein, jos jollekin antaa hyvää palautetta, niin kyllä sekin helposti tullaan mitätöimään. Mutta ei pitäisi antaa niiden vaikuttaa. Annanpa sinulle tässä pienen palautteen: pidän sinua hyvänä ja inhimillisenä kirjoittajana. Tämä on ihan vilpitön mielipiteeni.
Te homottajat pidätte aina yhtä ja räävitte uskovia.
ei-mitään.uutta kirjoitti:
Te homottajat pidätte aina yhtä ja räävitte uskovia.
En räävi uskoviakaan.
- adnsysrj
Kuusenjuuret kirjoitti:
En räävi uskoviakaan.
Mitä mieltä olet qwertyiljan tavasta kirjoittaa uskovista?
adnsysrj kirjoitti:
Mitä mieltä olet qwertyiljan tavasta kirjoittaa uskovista?
En ole kovin tarkkaan seurannut hänen kirjoituksiaan siltä kannalta. Ei ole pistänyt silmään mikään ylilyönti. Täällähän saa tottua vähän kovempaan kielenkäyttöön voidakseen täällä aikaansa viettää. Varmaan hän on kriittinen ja haastava. Minulla on hänestä hyviä kokemuksia. En ainakaan muista, että hän olisi sanonut minulle mitään sellaista kuin että "tule juttelemaan sitten kun osaat" tai että "olet tylsä, en halua keskustella enää kanssasi". Tuollaiset kommentit olen saanut uskovalta ihmiseltä.
- adnsysrj
Kuusenjuuret kirjoitti:
En ole kovin tarkkaan seurannut hänen kirjoituksiaan siltä kannalta. Ei ole pistänyt silmään mikään ylilyönti. Täällähän saa tottua vähän kovempaan kielenkäyttöön voidakseen täällä aikaansa viettää. Varmaan hän on kriittinen ja haastava. Minulla on hänestä hyviä kokemuksia. En ainakaan muista, että hän olisi sanonut minulle mitään sellaista kuin että "tule juttelemaan sitten kun osaat" tai että "olet tylsä, en halua keskustella enää kanssasi". Tuollaiset kommentit olen saanut uskovalta ihmiseltä.
Vaatii melkoista sokeutta olla huomaamatta hänen vihaansa uskovia kohtaan. Mutta kuten tiedämme, qwertyilijan viha kohdistuu niihin jotka eivät homota joten sinä olet suojassa.
On kuitenkin sinulta kieroa sanoa, ettet ole huomannut.... adnsysrj kirjoitti:
Vaatii melkoista sokeutta olla huomaamatta hänen vihaansa uskovia kohtaan. Mutta kuten tiedämme, qwertyilijan viha kohdistuu niihin jotka eivät homota joten sinä olet suojassa.
On kuitenkin sinulta kieroa sanoa, ettet ole huomannut....En ole huomannut sen takia (jos sitä siis on ollut), että en lue ihan kaikkia kommentteja. Minulle ei jää mieleen nimimerkit kovin hyvin. Varmasti kumpikin osapuoli sortuu aika ajoin asiattomuuksiin ja provosoituu. Itseäni kohtaan tunnen, että ns. uskovaiset minua kohtelevat ikävämmin ja suorastaan ilkeästi, kumma kyllä. Sinäkin nyt haukut minua homottajaksi kertomatta, mitä sillä tarkoitat. Mahtaako qv:n kommentit kertoa vihasta? Ehkä se vain on erimielisyyttä, jota täällä usein virheellisesti tulkitaan vihaksi.
- adnsysrj
Kuusenjuuret kirjoitti:
En ole huomannut sen takia (jos sitä siis on ollut), että en lue ihan kaikkia kommentteja. Minulle ei jää mieleen nimimerkit kovin hyvin. Varmasti kumpikin osapuoli sortuu aika ajoin asiattomuuksiin ja provosoituu. Itseäni kohtaan tunnen, että ns. uskovaiset minua kohtelevat ikävämmin ja suorastaan ilkeästi, kumma kyllä. Sinäkin nyt haukut minua homottajaksi kertomatta, mitä sillä tarkoitat. Mahtaako qv:n kommentit kertoa vihasta? Ehkä se vain on erimielisyyttä, jota täällä usein virheellisesti tulkitaan vihaksi.
Hyvä, että olet puolesi valinnut.
adnsysrj kirjoitti:
Hyvä, että olet puolesi valinnut.
Olen. Olen Jeesuksen ja hänen opetustensa puolella.
- ghjjkllöööööööö
adnsysrj kirjoitti:
On kuitenkin sinulta kieroa sanoa, ettet ole huomannut....Taas jutellaan henkilöstä? kuka sanoi mitä sanoi? Parempi olis kun kukaan ei sanois mitään rekatun nimimerkin takaa? vain asia ratkasis ei se onko sanojalla "auktoriteettii".
- olet.maailman.puolella
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen. Olen Jeesuksen ja hänen opetustensa puolella.
Et ole.
- oelt.maailam
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mihin peustat väitteesi?
Kirjoituksiisi.
oelt.maailam kirjoitti:
Kirjoituksiisi.
Olisi mielenkiintoista lukea, miten kirjoitukseni antavat ymmärtää, että en ole Jeesuksen puolella?
- sanottiin.jo
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista lukea, miten kirjoitukseni antavat ymmärtää, että en ole Jeesuksen puolella?
Olet maailman puolella.
sanottiin.jo kirjoitti:
Olet maailman puolella.
Luin tuo jo. Mutta miten se mielestäsi ilmenee kirjoituksistani?
Kuusenjuuret kirjoitti:
En ole huomannut sen takia (jos sitä siis on ollut), että en lue ihan kaikkia kommentteja. Minulle ei jää mieleen nimimerkit kovin hyvin. Varmasti kumpikin osapuoli sortuu aika ajoin asiattomuuksiin ja provosoituu. Itseäni kohtaan tunnen, että ns. uskovaiset minua kohtelevat ikävämmin ja suorastaan ilkeästi, kumma kyllä. Sinäkin nyt haukut minua homottajaksi kertomatta, mitä sillä tarkoitat. Mahtaako qv:n kommentit kertoa vihasta? Ehkä se vain on erimielisyyttä, jota täällä usein virheellisesti tulkitaan vihaksi.
"...haukut minua homottajaksi kertomatta, mitä sillä tarkoitat."
Nämä ovat niitä ikäviä juttuja, jos ei satu olemaan samaa mieltä jostain.
Taitaa tuo jako olla vähän omanlaisensa kaikilla, minkä kokee maailmaksi ja mitä ei?- msmslsl
mummomuori kirjoitti:
Taitaa tuo jako olla vähän omanlaisensa kaikilla, minkä kokee maailmaksi ja mitä ei?Olet hyvä esimerkki haukkumalla ja valehtelemalla Patmoksesta ja Aa-sta.
mummomuori kirjoitti:
Taitaa tuo jako olla vähän omanlaisensa kaikilla, minkä kokee maailmaksi ja mitä ei?Niin se on. Olisi vain mukavaa kun ihmiset vastaisivat loppuun saakka eivätkä katoaisi heti kun pyytää lisätietoa. Ehkä se asia ei ole selkeä sille sanojallekaan ja siksi katoaa keskustelusta.
- mietippä.sitä
Kuusenjuuret kirjoitti:
Niin se on. Olisi vain mukavaa kun ihmiset vastaisivat loppuun saakka eivätkä katoaisi heti kun pyytää lisätietoa. Ehkä se asia ei ole selkeä sille sanojallekaan ja siksi katoaa keskustelusta.
Ehkä kaikilla ei ole aikaa tai halua jankuttaa kanssasi.
mietippä.sitä kirjoitti:
Ehkä kaikilla ei ole aikaa tai halua jankuttaa kanssasi.
Yleensä jaksavat siihen saakka kunnes alan kysellä perusteita. :)
Kuusenjuuret kirjoitti:
Yleensä jaksavat siihen saakka kunnes alan kysellä perusteita. :)
Tunnepohjalta on helppo sanoa tuntuuko joku asia hyvälle vai pahalle.
Mutta sen kantansa perusteleminen on jo huomattavasti haasteellisempaa, siihen kun tarvitaan lisäksi sekä tietoa että järkeä.
Siksi tuo simppelimpi trolli alkaa herjaamaan, kun sitä pyytä perustelemaan kantansa. Ei se osaa, tuskin edes erottaa väitettä perustelusta, moni ei erota.- evita-ei.kirj
Minusta voisi olla joskus hyvä kirjoittaa vaikka pelkkänä numerona. Täällä suhtaudutaan tietyllä asenteella kirjoittajaan. Sanoipa hän mitä tahansa niin saa jotkut kirjoittajat kimppuunsa kuulustelemaan ja jankkaamaan kuin mikäkin yleinen syyttäjä. Se tuo kyllä ketjuun pituutta, mutta ei rakenna, eikä edistä asiaa yhtään.
Ajattelen niin, kun jokainen kirjoittaa ja ajattelee asioita omista lähtökohdistaan käsin, ei voi täysin ymmärtää, eikä tietää toisen vaikuttimia. Jokainenhan meistä kantaa sitä omaa elämänhistoriaansa mukanaan, ja on tullut vakuuttuneeksi niistä omista motiiveistaan kirjoittaa niinkuin kirjoittaa.
Tietenkin helpompaa on ymmärtää sellaista kirjoittajaa, jolla on sama arvomaailma. - evita-ei.kirj
evita-ei.kirj kirjoitti:
Minusta voisi olla joskus hyvä kirjoittaa vaikka pelkkänä numerona. Täällä suhtaudutaan tietyllä asenteella kirjoittajaan. Sanoipa hän mitä tahansa niin saa jotkut kirjoittajat kimppuunsa kuulustelemaan ja jankkaamaan kuin mikäkin yleinen syyttäjä. Se tuo kyllä ketjuun pituutta, mutta ei rakenna, eikä edistä asiaa yhtään.
Ajattelen niin, kun jokainen kirjoittaa ja ajattelee asioita omista lähtökohdistaan käsin, ei voi täysin ymmärtää, eikä tietää toisen vaikuttimia. Jokainenhan meistä kantaa sitä omaa elämänhistoriaansa mukanaan, ja on tullut vakuuttuneeksi niistä omista motiiveistaan kirjoittaa niinkuin kirjoittaa.
Tietenkin helpompaa on ymmärtää sellaista kirjoittajaa, jolla on sama arvomaailma.Lisään vielä, että niinkuin live-elämässä myös täälläkin seura tekee kaltaisekseen, ja hyvä olisi lähteä joksikin aikaa välillä pois, ettei kyynistyisi. Osaisi katsoa asioita onjektiivisemmin. Elämää on muuallakin ja huomaa, ettei koko maailma ole tämä palsta. Oikeastaan maailma ympärillämme ei ole paljonkaan muuttunut, vaikka joskus tämän palstan myötä tuntuu, että maailma on muuttunut aivan kauheaksi.
- juuri.niin
evita-ei.kirj kirjoitti:
Tietenkin helpompaa on ymmärtää sellaista kirjoittajaa, jolla on sama arvomaailma.Muutamalle ateistille tämä palsta ja uskovat ovat vain vihanpurkupaikka.
evita-ei.kirj kirjoitti:
Lisään vielä, että niinkuin live-elämässä myös täälläkin seura tekee kaltaisekseen, ja hyvä olisi lähteä joksikin aikaa välillä pois, ettei kyynistyisi. Osaisi katsoa asioita onjektiivisemmin. Elämää on muuallakin ja huomaa, ettei koko maailma ole tämä palsta. Oikeastaan maailma ympärillämme ei ole paljonkaan muuttunut, vaikka joskus tämän palstan myötä tuntuu, että maailma on muuttunut aivan kauheaksi.
”Sanoipa hän mitä tahansa niin saa jotkut kirjoittajat kimppuunsa kuulustelemaan ja jankkaamaan kuin mikäkin yleinen syyttäjä.”
No, tuotakin on koettu. Olen huomannut että ”jankkaaminen” alkaa silloin, kun kysytään esim. perusteluita, eikä väitteen esittäjä halua sellaisia antaa, vaan vastaa jotain puuta heinää. Meillä on jokaisella oma tapamme reagoida tällaiseen.
”…ei voi täysin ymmärtää, eikä tietää toisen vaikuttimia.”
Emme ehkä täysin, mutta kirjoittaminen ja keskusteleminen on vuorovaikutusta, jonka avulla me paremmin voidaan ymmärtää toinen toisiamme – jos vain itse siihen uskaltautuu.
Monta kertaa olen ajatellut joidenkin nimimerkkien (yms.) mielenmaailmaa ja yrittänyt ymmärtää vaikka hänen vaikuttumiaan.
”…täälläkin seura tekee kaltaisekseen, ja hyvä olisi lähteä joksikin aikaa välillä pois, ettei kyynistyisi.”
Alkuun se oli aika tyrmäävää ja taisi jäädä mielenpäälle tämä ikävä tunnelma täällä. Ei onneksi enää. Kun sulkee koneen, saattaa joskus pohtia jotain asiaa, mutta ei ne ikävät asiat.- homottajalle
mummomuori kirjoitti:
”Sanoipa hän mitä tahansa niin saa jotkut kirjoittajat kimppuunsa kuulustelemaan ja jankkaamaan kuin mikäkin yleinen syyttäjä.”
No, tuotakin on koettu. Olen huomannut että ”jankkaaminen” alkaa silloin, kun kysytään esim. perusteluita, eikä väitteen esittäjä halua sellaisia antaa, vaan vastaa jotain puuta heinää. Meillä on jokaisella oma tapamme reagoida tällaiseen.
”…ei voi täysin ymmärtää, eikä tietää toisen vaikuttimia.”
Emme ehkä täysin, mutta kirjoittaminen ja keskusteleminen on vuorovaikutusta, jonka avulla me paremmin voidaan ymmärtää toinen toisiamme – jos vain itse siihen uskaltautuu.
Monta kertaa olen ajatellut joidenkin nimimerkkien (yms.) mielenmaailmaa ja yrittänyt ymmärtää vaikka hänen vaikuttumiaan.
”…täälläkin seura tekee kaltaisekseen, ja hyvä olisi lähteä joksikin aikaa välillä pois, ettei kyynistyisi.”
Alkuun se oli aika tyrmäävää ja taisi jäädä mielenpäälle tämä ikävä tunnelma täällä. Ei onneksi enää. Kun sulkee koneen, saattaa joskus pohtia jotain asiaa, mutta ei ne ikävät asiat.Sinä olet yksi pahimpia ikävävn tunnelman tuojia tänne. Vihasi uskovia kohtaan on kauheaa luettavaa valheistasi ja panetteluistasi puhumattakaan.
homottajalle kirjoitti:
Sinä olet yksi pahimpia ikävävn tunnelman tuojia tänne. Vihasi uskovia kohtaan on kauheaa luettavaa valheistasi ja panetteluistasi puhumattakaan.
Surullista on tuo sinun tapasi olla negatiivinen. Kyllä sinunkin kanssasi voisi myönteisesti kesksutella, jos laskisit tuon vihamielisyytesi vähemmälle.
- kiemurtelijalle
mummomuori kirjoitti:
Surullista on tuo sinun tapasi olla negatiivinen. Kyllä sinunkin kanssasi voisi myönteisesti kesksutella, jos laskisit tuon vihamielisyytesi vähemmälle.
Täällä on sinulle kysymys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15210227/mummomuorin-vastausta-odotellaan-yha kiemurtelijalle kirjoitti:
Täällä on sinulle kysymys
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15210227/mummomuorin-vastausta-odotellaan-yha:D :D ...
- Hyvä.aloitus
Hyvä aloitus.
- nostamme
Niin on.
Oli tuossa lehdessä yksi ihminen, syntyisin jostain muualta, kauan jo Suomessa asuneena, hänen näkemyksensä mukaan missään maailmassa tai ainakaan hänen tiedosaan ole sellaista itsensä alistamista ja mitätöintiä kuin suomalaisudessa.
Se on niin syvällä että sen huomaa vasta sitten kun joku nimettömänä hyökkää että mitä sinä luulet olevasi, kun olet tietävinäsi jotakin, Vaikka tieto olisi koirankakkojen keräämisetä, niin siitäkö riitää henkilöön käyvää solvausta sivu tolkulla.
Sanoisin että suomalaisuus muodostuu itsensä alistamisen geenistä. Se on tiedostamatomassa mielessä ja uskontopalstoilla on äärettömän tärkeätä muistuttaa "minä kurja syntinen mato matkamies maan"
KAIKKI muu on ylpistelemistä ja kerskaamista.
Joten ymmärrän. Kun sanon Hyvää päivää niin vastataan vittuiletko. Juuri yllämainitusta syystä nimettömänä täällä koko sielunsa syövereistä. Kun itsetuntoa ei ole ei sen polkemiseksi kummoista vitsiä tarvi lausua. Jos sitä hiukankin jossain vilahtaa niin heti kiinni.
Minä Olen se joka on koska minulla on sisälläni taivasten valtakunta. Vain se mikä on Jumalasta minulla on, muu on turhuutta.
Vain sitä voin jakaa eli ilmentää jota minulla on, eli solvaajallakin on ainut mahdollisuus ilmaista avunpyyntönsä niillä eväillä eli tavoilla joihin hän uskooMinä Olen se joka on koska minulla on sisälläni taivasten valtakunta. Vain se mikä on Jumalasta minulla on, muu on turhuutta.
Kun tämä on jokaisesa "vaik´ ei ana esille loista" niin siksi kunnioitan jokaista vaikka en ymmärrä enkä hyväksy solvauksen mittaa - en määrää. Se on avunpyyntö "eikö minua täälläkään kukaan huomaa"
Milä lauseilla hukkuvan pitää huutaa sieltä avannosta?? Apua hän tarvitsee, ei tuomiota.Annettaan ikäviin komentteihin asiallisia vastauksia tai sivutetaan ja tehdään tämäntyyppisiä avauksia kuten tämäkin sivu. Kiitos aloittajalle.
Ikuisesti tänne tullaan "nyrkit pystyssä" sekä sieltä että täältä
Vahvaa uskonnollisuutta ja ankaraa vastustusta uskonnollisuteen. Ainut mahdollisuus on itse tietää "oma arvonsa" Arvostellessani itseäni arvostelen sitä joka on minut luonut.
Älä muuta maailmaa, muuta ajatuksesi siitä, maailmasi muuttuu. Olen tullut tähän maailmanaikaan eikä mikään ole sattumaa.>> Ennen kohdatiin ihminen kirkossa, seurakunnissa, linja-autoasemalla, kaupassa, markkinoilla ja monessa muussa paikassa ja kohdatiin kasvokkain ja saatiin lähimmäiseen kontakti katsein, elein ja puhein.
Nykyään keskustellaan puhelimessa, keskustelupalstoilla jne.
Mutta vierastetaan tavata toista kasvokkain ja sitten valitetaan yksinäisyyttä. <<
Kävin tuolla Jyskissä vähän kattelemassa puutarhatuoleja ja koeistuin niitä siinä ulkona. Sattu siihen ikäiseni ukko ja minä kysyin, että mitäs tykkäät, olisko tämä hyvä tuoli mun puutarhaan. Se alko rupatteleen ja juteltiin pitkä tovi yhteen soittoon.
Se sanoi jossakin vaiheessa, että ootko pohjoisesta kun oot noin puhelias. Minä että Oulusta ja mistäs sinä oot kotosin. No ukko oli kotoisin Kemijärveltä ja minä että et sattumalta tunne Aarne ja Anja K:ta. No tunsihan se, sanoin että ovat mun setä ja täti. Pieni on maailma. Niistäkin raatattiin tovi. Masku haukuttiin pystyyn ja Jyskin jutut kehuttiin ihan yhteistuumin.
Juttua olis riittäny vaikka maailman tappiin, mutta lopulta maailman kiireet lopetti senkin juttutuokion. vastaavia kohtaamisia tapahtuu tasaisin väliajoin ja tulee jututettua niin kauppiaita, kuin myyjiäkin ja ihan ketä vain vastaan tulee. Ihan tungetella ei kannata ja ystävällinen neuvon pyytäminen saa usein positiivisen vastaanoton.
Ett' kyllä juttuseuraa löytyy kaupoista, kaduilta, kahviloista ja ihan joka paikasta, jossa vain on ihmisiä. Ja on vähän pakkokin, kun en sellaista lasipintaa omista, jota jaksaisin tuijottaa koko päivää.
Pitää vain uskaltaa katsoa toista silmiin ja sanoa se ensimmäinen lause, joka voi olla vaikka että "mitäs tuumaat, olisko tämä hyvä ostos"."Ett' kyllä juttuseuraa löytyy kaupoista, kaduilta, kahviloista ja ihan joka paikasta, jossa vain on ihmisiä. "
Tuo on aivan totta. Jos vain jaksaa ja kykenee liikkumaan paljon.mummomuori kirjoitti:
"Ett' kyllä juttuseuraa löytyy kaupoista, kaduilta, kahviloista ja ihan joka paikasta, jossa vain on ihmisiä. "
Tuo on aivan totta. Jos vain jaksaa ja kykenee liikkumaan paljon.Ei se nyt mitään suurta aktiivisuutta vaadi, että avaa suunsa ja sanoo pari sanaa.
Voipi olla suurkaupungissa eri meno, mutta valtaosa meistä ei asu sellaisessa.qwertyilija kirjoitti:
Ei se nyt mitään suurta aktiivisuutta vaadi, että avaa suunsa ja sanoo pari sanaa.
Voipi olla suurkaupungissa eri meno, mutta valtaosa meistä ei asu sellaisessa.Juu, ei. Kyllä sananen tulee aina vaihdettua, liikkui missä hyvänsä. Tarkoitin että jos haluaa vähän enemmänkin jutella, niin liikkeellä pitää olla jotta kohtaa ihmisiä.
- VesijaÖLJY
Ei se mitään, kaikkihan me olemme vajavaisia, joku enemmän joku vähemmän. Olen samaa mieltä häiriköistä, joiden älykkyystaso on nollilla. Myöskin "ylläpito on syyllistynyt" poistamaan asiallisia
kirjoituksia jotka eivät nivelly sen toimiston henkilökuntaan, taikka siellä työskenteleviin "uskovaisiin"? Moni menettää mahdollisuuden saada avarampaa katsantoa raamatullisista asioista.
Uskon asiat eivät ole kovinkaan vaikeita, jos niihin ei sotketa tahallista harhaoppia. Totuudessa
pysyminen on vaikeaa nykyaikana poliittisten suuntausten takia, johon uskonto on liimattu yhtenä
osana.Politiikka ja uskonto ovat kuin öljy ja vesi, niitä ei voi sekoittaa yhteen."Politiikka ja uskonto ovat kuin öljy ja vesi, niitä ei voi sekoittaa yhteen. "
Niin, toisaalta se uskonto vaikuttaa siihen, millaista politiikkaa harjoittaa. Toisaalta uskonnosta on tehty keppihevonen, jolla sitä omaa polittiikkaa yritetään tehdä. Huhtasaari vaikka yhtenä esimerkkinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 974832
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1714509Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?884244Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162688Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442207
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282097Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261880- 881769
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91757