Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Voisiko+ajatella+että+ensin+on+oltava+tietoisuus,+mieli,+ajatus.
Usko+voi+tulla+vasta+kun+edellämainitut+ovat+olemassa.
Ei+voi+uskoa+ennenkuin+on+ajatus+jostakin.+Kun+ajatus+muuttuu+mielen+valintojen+mukaan.+kokemukseksi+seurauksena+on+usko+paljon+kaiken+tuon+jälkeen+tulee+teot.
Mielestän+tässä+on+ratkaisu+kiistelyyn+onko+pelastuksen+vuoksi+oltava+tekoja,+vai+ainoastaanko+usko.+Tekoja+ei+voi+olla+ennen+ajatusta+-+uskoa.+Ei+voi+tehdä+jotain+ja+sitten+huomata+++-kas+kummaa+tulinpa+tehneeksi
Millaiset+kokemukset+on+oltava+ennenkuin+ajatus+muuttuu+uskoksi,+se+on+jokaisen+ajattelijan+oma+valinta.+Itse+Jumala+antoi+Aatamin+tehdä+valintansa.
Tiedostan+että+on+vankka+puolustus+(usko)+että+materia+(energia)+horjahti+jostain+syystä+liikkeelle+ja+huomasi+ajattelevansa.+Näin+olen+ymmärtänyt+ateismin+puolustajien+käsityksestä.+Itse+en+voi+yhtyä+tuohon+ajatukseen.+Tämä+vain+havainnollistaa+uskon+voiman.+
Olen+sitä+mitä+uskon+olevani+kunnes+oivallan+Totuuden.+Jeesus+-sinulle+tapahtuu+sinun+uskosi+mukaan.
Nykyinen+hiukkasfysiikka+-+sen+näen+minkä+uskon+näkeväni.+Vain+sen+näen+minkä+tiedän+mahdolliseksi.+Katson+ulospäin+ja+uskon+silmiäni.+
Jeesus+opetti+päinvastoin+-+Katso+sisimpääsi,+kuuntele+PH.n+ääntä.+Löydät+todellisen+itsesi+joka+on+taivasten+valtakunta.+Totuus.
06.04.2018 09:51
"Mutta+siinäkin+vaikuttaa+paljon+se,+minkälaista+älyykkyttä+kukin+olemme+saaneet."+
Juuri+näin+ja+kun+Jeesus+sanoi+että+jätän+teille+Pyhän+Hengen+äänen+oppaaksenne+ajattelen+että+PH.+näkee+jokaisen+mielen+ja+antaa+sellaisen+vastauksen+joka+SE+kuulija+pystyy+ymmärtämään+siinä+tilanteessa.+Ajatellesani+näin+voin+ymmärtää+että+JOKAINEN+älykkyydestään+tai+muista+ominaisuuksistaan+huolimatta+on+Jumalalle+samanarvoinen+yhtä+rakas.
Ihmisen+ominaisuudet+tai+kyvyt+on+ihmismielen+keksimiä+luokituksia,+Jumala+eli+Rakkaus+ei+luokittele.+Mielestäni+tällätavoin+toteutuu+samanarvoisuus+kaikissa+maailman+myllerryksissä.+On+vain+minun+halukkuuteni+kuulla+Rakkauden+kuulolla.
06.04.2018 09:18
Olet+ehdottomasti+oikeassa+paikassa+ja+uskossa+ainakin+minun+puolestani.+Kirjoitan+ja+ajattelen+omalla+tavallani,+eikä+se+yhtään+vähennä+sinun+ja+toivottavasti+ei+muidenkaan+omaa+käsitystään+mistään.
Myös+muiden+siis+jokaisen+tehtävä+ja+paikka+on+Jumalan+varjeluksessa,+olinpa+mitä+mieltä+ikinä.+Ei+Totuutta+vastaan+voi+hyökätä+eikä+se+tarvitse+puolustusta,+sen+luokse+on+monta+polkua.
05.04.2018 22:45
Lyhensin+lujasti+penet+pätkät+jota+toisetkin+hiukan+tietäisivät+mistä+puhutaan:
Wiki:+Irrationalismilla+tarkoitetaan+joko+tunteiden+asettamista+järjen+edelle+tai+käsitystä,+jonka+mukaan+eräät+keskeiset+olemassaolon+totuudet+eivät+ole+löydettävissä......
Wiki:+Fideismin+mukaan+ilmestyksiin+perustuvat+uskonnot+kysyvät+seuraajiltaan+uskoa+tuonpuoleiseen+jumaluuteen,+vaikka+uskon+kohdetta+ei+usein+voi+kovin+hyvin+käsittää.+Jotkut+fideistit+näkevät+koko+ihmisen+järjen+epäluotettavana,+koska+ihmisluonto+on+synnin+korruptoima,+ja+siksi+järjen+saavuttamat+johtopäätökset+ovat+epäluotettavia.+
Järki+on+hyvä+väline+mutta+järkeillä+voi+vain+niitä+asoita+joita+on+oppinut.
Siitä+seuraa+syvemmin+ajateltuna+että+intuitio+ylittää+järkeilyn+joka+siis+perustu+jo+aiemmin+opittuun.
Sallin+"profetoinnin"+eli+ituitiolla+saavutetun+uuden+oivalluksen.+Muinaisessa+eli+Agrikolan+sanastossa+on+profetointi,+nykykielessä+intuitio,+medaalisuus,+oivallus,+keksintö,+kanavointi,+(joka+on+varsinainen+kirosana+tietyissä+piireissä)+ovat+kaikki+synonyymeja+minun+mielestäni.
Siis+uuden+kokijalleen+ennen+kokemattoman+tiedon+saavuttaminen.
05.04.2018 21:48
"+fideismin+ja+irrationalismin"+
Vastaisin+mieluusti+mutta+vanhan+kansakoulun+käyneenä+minulla+ei+ole+mitään+kästystä+käyttämiesi+sanojen+merkityksestä++pitää+googlata
05.04.2018 21:21
onko+olemassa+sana+tai+ilmaisu+joka+ei+olisi+symbooli,+vertauskuva,
ihminen+-++jos+piirät+ihmisen,+moniko+piirtää+samanlaisen
piirrä+kuusi+moniko+kirjoittaa+numeron+joku+piirtää+puun
Lootin+perhettä+kiellettiin+katsomasta+taaksepäin,+pääministerinä+Katainen+toisti+usein+-+pitää+katsoa+eteenpäin
ruoka+-+jos+sanot+syöneesi+ruokaa+onko+kulijalla+yksiselitteinen+mielikuva+mitä+tahtui+
jne.+kun+mitään+ajatusta+ei+voi+siirtää+sellaisenaan+toisen+mieleen,+siksi+on+sanonta+yksi+kuva+kertoo+enemmän.....
elokuva+kutistaa+mielikuvan,+romaani+ilman+kuvia+on+paljon+värikkäämpi+kuin+elokuva+ikinä,+koska+sanat+ovat+symbooleja.
Keskustelen+uskosta,+joku+vastaa+ja+"kiittelee"+minua+tolvanaksi,+se+on+hänen+ymmärryksesä+uskosta+keskustelemisesta,+mitä+muuta+voi+kukaan+kuin+sen+minkä+ymmärtää.
05.04.2018 18:53
Teologian+tohtori+Tarkki+vastaavasti+kutsuu+tätä+paavalilaista+sijaiskärsimysoppia+vampyyriteologiaksi
Jesus+antoi+esimerkin+kehon+merkitysettömyydestä.+Henki+oli+tuotapikaa+(kolmantena+päivänä)+täydessä+rauhassa+ja+"iskussa"+kehon+kidutuksta+huolimatta.+Ja+JOKAINEN+tekee+suurempiakin+kuin+minä.+Ette+vielä+ymmärrä+kaikea+mutta+tulee+aika+jolloin+ymmärrätte.+
Koko+"kärsimysnäytelmä"+voidaan+katsoa+myös+mielen+sekä+hengen+toimintana.+Jos+niin+haluaa.
Tietenkin+tämä+on+valkointia+rusinat+pullasta.+Jokainen+kuitenkin+valitsee+joka+hetki+oman+käsityksensä+mukaisen+ajatuksen.++Aluksi+voisi+johdonmukaisesti+ajatella+onko+jokin+lause+tai+teko+tarkoitettu++mielen+ja+hengen+työksi+vai+krveellä+ja+lapiolla+nyt+jossain+ammatissa+eli+työmaalla+suoritettavaksi+tarkoitettu.+Siinäkin+jokainen+vetää+rajan+oman+mielensä+mukaan.
05.04.2018 15:09
Huovinen+itse+on+sanonut,+että...
Huovisen+ajatuksiin+ei+minulla+ole+mitään+mahdollisuutta+komentoida.+Arvostan+ajatuksiasi.
"Eikö+sinua+häiritse+yhtään,+että+Jeesus+ei+ollut+itse+sitä+mieltä,+että+hän+olisi+hengellään+tullut+ketään+pelastamaan"++
Tällainen+ajatus+on+"ajettu+läpi"+meidän+Luterilaisuudessa+ja+usein+vieläkin+näkee+korostettavan+ruumiin+eli+veren+merkitystä+joka+on+minulle+mahdoton+ajatus.++Kunnioitan+kuitenkin+tätä+ympäristöä+jossa+olen,+kun+kukaan+ei+voi+uskoa+eikä+opettaa+muuta+kuin+minkä+on+itselleen+valinnut+eli+opettanut.+Siis+kukaan+ei+ole+SYYLLINEN+siihen+miten+ja+minkä+on+oppinut.
Suurempaa+väärinymmärrystä+ei+voi+olla+kuin+sanat+vimesellä+ehtoollisella.+Jeesus+asettaa+ehtoollisen.....
Tiedän+miten+suuresti+pahoitankaan+vilpittömien+etsijöiden+mieltä.+Menen+Jumalani+luokse+tällaisena+kuin+olen.+En+voi+pelätä+sitä+joka+minut+loi,+se+olisi+mielenvikaista+minun+käsitykseni+mukaan.+Missä+silloin+on+turva,+rauha,+ilo?++
Jumala+on+Rakaus
05.04.2018 14:55
ehkä+jotakin+tähän+tapaan:
Toinen+kirje+korinttilaisille+5
Sillä+Jumala+oli+Kristuksessa+ja+sovitti+maailman+itsensä+kanssa+eikä+lukenut+heille+heidän+rikkomuksiaan,+ja+hän+uskoi+meille+sovituksen+sanan.+20.+Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläinä,+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa.+21.
raamattu.fi/1933,38/2Kor.5.html
En+ota+vastuuta+miten+tämä+ymmäretään.+Jätän+Pyhän+Hengen+tehtäväksi+miten+tämäkin+lainaus+kenenkin+mielessä+koetaan,+sitä+on+minun+sovitukseni.+En+määrää+kenenkäään+polkua,+ajattelua+,+ymmärrystä.+Jokaiselle+on+se+sama,+se+minkä+Jumala+antoi
05.04.2018 09:30
Näin+on,+ainakin+sen+uskontunnustus+olisi+toisella+tavalla+kirjoitettu.
04.04.2018 21:13
Ne+on+sovitettu+mitkä+olet+antanut+anteeksi,+olemme+tulleet+valitsemaan.
Rahaa+pidetään+tärkeänä.+Juttele+naapurin+kanssa+niin+huomaat+miten+usein+nousee+kysmys+"mitä+se+maksaa+tai+paljonko+se+maksoi"+Harvemmin+kuulen+saitko+sillä+(ostos)+mielenrauhaa+ja+iloa.
Jeesus+kuitenkin+opetti+mielenrauhaa+ja+rakkautta,+valuutta+kuului+sille+kenen+leima+sinä+on.
Älä+ota+lähimmäiseltäsi+pois+hänen+polkuaan+(teologeiltakaan)+keskustellaan+toki+mutta+rakkauden+Hengessä.
Niitä+erehdyksiä+joita+pidät+esillä+ne+ovat+sinulla+esillä+joten+niitä+ei+Rakkaus+ota+sinulta+pois+koska+rakkaus+ei+tee+mitään+vasten+tahtoasi+se+on+Rakkaus.
Jätän+Pyhän+Hengen+pois+pyyhittäväksi+erehdykseni.+Sitä+on+sovituksen+hyväksyminen+mielestäni+/+mielessäni
04.04.2018 14:32
"Lähestytään+juuri+sitä+ajatusta,+joka+oli+Jeesuksen+opetuksen+ydin+-+ketään+ei+tuomita.+"
Viimeinen+tuomio+on+tuomio+Rakkauteen+koska+ainoastaan+rakkaus+on,+kaikki+muu+on+epäilystä+ja+pelkoa.+Paratiisin+puutarhassa+Isä+kyseli+Pojaltaan+miksi+pelkäät
Aloittajalta+kysyn,+en+odota+vastausta+Miksi+pelkäät,+kaikki+on+jo+sovitettu,+jos+ajatellaan+Jeesuksen+opetusta+se+ei+ole+sinunkaan+kohdalta+tehty+turhaan.+Jeesus+opetti+"Älä+pelkää"
Miten+voi+ihminen+ammatistaan+huolimatta+olla+muuta+kuin+on,++hän+menee+sitä+polkua+joka+on+hänelle.+Missä+muualla+ihminen+voi+oppia+muualla+kuin+omassa+elämässään.
Raha+on+mitä+parhain+opetusväline,.+Elämä+on+myös+hyvä+paikka+opetella+elämää,+kaikki+on+täydellistä+joka+hetki,+koska+Taivasten+Valtakunta+on+tässä+NYT+koska+sinä+olet.
Epätäydellistä+ei+ole+koska+Jumala+ei+luonut+epätäydellistä,+ihmismieli+vain+harhailee+painajaisissaan
04.04.2018 10:09
"Eihän+päätökset+aina+ole+täysin+oikeudenmukaisia."
Eipä+niin+ja+jokainen+tekee+parhaansa.+Silloin+jäljelle+jää+anteeksianto.+
breivikit,+hitlerit,+sotapäälliköt,++munmmot+ja+enkelit+kaikki+tekivät+parhaansa+sillä+hetkellä+kun+tekivät.
Lopulta+ei+ole+muuta+kuin+antaa+anteeksi+itselleen+jolloin+huomaa+että+sama+koskee+myös+kaveria.+Rakasta+lähimmäistä+niin+kuin+itseäsi.
Jeesus+ei+vaatinut,+hän+antoi+esimerkin....+anteeksiannosta.+Vaatimukseen+ei+sisälly+anteeksiantoa,+vaatimus+on+hyökkäys.
Rakkaus+ei+tunnista+vaatimusta,+rakkaus+ainoastaan+on+ja+olemisellaan+osoittaa+mitä+on.
Jumala+on+Rakkaus.
04.04.2018 09:41
Tähtien+sota+on+yhdysvaltalainen+tieteismediasarja,+joka+keskittyy+George+Lucasin+luomaan+elokuvasarjaan.+Mediasarjassa+kuvaillaan+useiden+eri+hahmojen+seikkailuja+”kauan+sitten,+kaukaisessa+galaksissa”.+Wikipedia
Tämä+on+totta.++Mihin+tätä+käytetään.+Mitä+tältä+odotetaan
Raamattu+-+uusi+ja+vanha+suomennos+|+Suomen+ev.lut.+kirkko
raamattu.fi/
Raamatun+uusi+(1992)+ja+vanha+(1933,38)+suomennos+HTML-muodossa.
Uusi+testamentti+·+Raamattu+(1992)+·+Raamattu+1933/38+·+Raamatun+mitat+ja+rahat
Tämä+on+totta,+Tällainen+kirja+on.+Mihin+sitä+käytetään.+Mitä+tältä+odotetaan.
Jotta+pystyn+vastaamaan+on+hyväksyttävä+että+voin+tietää+vai+omat+ajatukseni.+
Hyvin+paljon+käytetty+"totuus"++on:
Kaikki+uskovaiset....
Kaikki+ateistit.....
jne.+Toisaalla+jokainen+todistaa+ettei+kukaan+voi+tietää+eikä+kuulla+kenenkään+ajatuksia.+Olisipa+edes+aivan+alkeellisissa+lähtökohdissa+jotain+mieltä.
On+se+mielekästä+sillä+osoittaessani+syyllisiä+tiedän+että+osoitan+omaa+pelkoani+omaa+syyllisyyttäni,+kaveri+on+mikä+on+minä+katselen+syyllisyyttä.+Missä+se+silloin+on.
ilman+osoittelua++oletko+kärryillä++InhottavaRealisti
03.04.2018 19:41
Elämme+vapauttavia+aikoja.+Esittämäni+ajatukset+eivät+ole+omaisuuttani,+niitä+näkee+ja+kuulee+yhä+useammin.
03.04.2018 19:05
Jos+ajateltais+että+Raamattu+on+ihmissuhde+tai+mielen++hallinnan++ohje+olisi++keskustelu+aivan+toinen.+Näin+ei+kuitenkaan+ole+monenkaan+mielestä+jotka+tänne+kirjoittelevat
Useilla+on+se+käsitys+että+Raamatusta+pitää+löytyä+fysiikan+ja+geologian++ja+lääketieteen+tämänhetkinen,+ja+kaiken+muunkin+nykyhetken+tieteellinen+totuus,+ja+juuri+he+ovat+karvaimmin+pettyneet+ja+käytös+on+sen+mukainen.
Puolustautuminen+on+hyökkäämistä+vertaa+keskustelua+Jeesus+tuomiolla+Pilatuksen+edessä,+Jeesus+ei+puolustautunut,+ei+hyökännyt+tuomitsijoitaan+vastaan,+vaan+sanoi+hiukan+myöhemmin+anna+heille+anteeksi+he+eivät+tiedä+mitä+he+tekevät+
Ei+Jeesus+tässäkään+viimeisillä+hetkillään+alkanut+lainopillisiin+keskusteluihin,+hän+pyysi+Pilatusta+kuuntelemaan+mitä+Pilatus+tuli+sanoneeksi.
Voiko+perusteellisemmin+ohjata+ajatusta+siihen+mitä+ajattelee/mieleen?
+Ilman+vähintäkään+syyllisyyden+tai+ylimielisyden++painotusta.
03.04.2018 19:02
Kysyi+Pontius+Pilatus.
"Jos+niin+sanot."
-+Vastasi+Jeesus.
Jeesus+hyväksyi+Pilatuksen+ajatukset+Pilatuksen+ajatuksiksi+
Ja+Pilatus+kysyi+häneltä:+oletkos+sinä+Juudalaisen+kuningas?+Hän+vastasi+ja+sanoi+hänelle,+sinäpä+sen+sanot.
uudelleen:
Jeesus+hyväksyi+Pilatuksen+ajatukset+Pilatuksen+ajatuksiksi+
Voisiko+Rakkaus+ryhtyä+väittelemään
"Niin.+Ja+kaiken+jälkeen+Jeesus+ei+ole+juutalaisten+kuningas.+Kysykää+vaikka+keneltä+juutalaiselta"
Ei+ole+mitään+aihetta+epäillä+Juutalaisten+ajatuksia,+tosin+koko+kansakunnan+nimissä+puhuminen+on+minun+ajatuksissani+outoa?+
Raamatussa+on+paljon+valepuhetta++jos+niin+sanot
03.04.2018 17:59
Annetaan+se+anteeksi+Agricolalle,+jotenkin+hänen+oli+selvittävä+käsitteistä+joita+ei+vielä+Suomenkielessä+tarkalleenottaen+ollut.++Annan+itselleni+anteeksi+ajatukseni+Agricolan+teksteihin+kuvittelemani+erehdykset!+Enkä+enää+erehdy+tässä+asiassa.+En+syyllistä+itseäni+näissä+mietteissä+koska+kaikki+on+jo+annettu+anteeksi
Vanhurskas+on+nykyisin+historia,+olisin+varovainen+ajatuksesta+oikeudenmukainen,+kuka+meistä+tietää+mikä+on+oikeudenmukaista.++
Ollakseni+oikeudenmukainen+ajattelen+että+minä+tiedän+mikä+milloinkin+on+juuri+minulle+tai+hänelle+oikein?+Tiedänkö?+Vaadin+itseltäni+jotain+jota+ehkä+hyvinkin+kadun+kohta,+osun+ohi,+teen+synnin?+
Miten+sopisi+vanhurskas+käsite+ajatella++"olla+anteeksiantavainen".
Anteeksianto+on+myös+miettimisen+arvoinen+ajatus.
Aluksi+lähtökohta+Jumala+loi+kaiken+täydelliseksi.+Jokaisessa+ihmisessä++on+täydellisyys.+Eli+Taivasten+Valtakunta.+Miten+silloin+kukaan+voi+antaa+kenellekään+mitään.
Voi+antaa+itselleen+omat+erehdyksensä+anteeksi=jätän+Pyhän+Hengen+käsiin+kaikki+erehdykseni,+enkä+enää+erehdy+tässä+asiassa!
Omatunto+käsite+on+myös+monisyinen
onko+se+kuuntelemista+sillä+mielellä+johon+on+opetettu
onko+se+kuuntelemista+anteeksiannon+ja+rakkauden+mielellä.
Vain+Pyhän+Hengen+ääni+on+kuuntelemista+kaikki+muu+on+epäilystä+ja+pelkoa,+uskoa+erillisyyteen+eli+synti.
Mustutan+joka+hetki+itseäni+että+myös+papin+tai+"kirkon"+ääni+on+kuultavissa+Pyhä+Hengen+kuulolla,++vain+minä+voin+omalta+kohdaltani+hyväksyä+anteeksiannon,+sovituksen,+ykseyden,+Rakkauden.+Kun+kukaan+ei+voi+opettaa+muuta+kuin+sen+mikä+on+hänelle+opetettu
03.04.2018 17:36
Synti+on+Agrikolan+kehittämä+käsite+jolla+hän+on+kääntänyt+monia+kohtia+tekstistä+joissa+on+kirjoitettu+sanat+
ero,+usko+Jumala+eroon
erillisyys
erehdys
osua+ohi
jos+kokeilee+tuohon+syntiseen+naiseen+esim:
Mene+äläkä+enää+erehdy.+
Siis+puhun+vai+erehtymisestä+joka+tästä+ehteenpäin+ei+enää+toteudu,+erhtyä+=+uskoa+Jumala+eroon=synti
03.04.2018 15:53
Kun+sanoo+hyvin+tiivisti+jonkin+asian+kuten:
">+jos+Jumala+olisi+olemassa,+niin+hän+oletettavasti+edellyttäisi
>+itsensä+kunnioittamista+luojana+sellaisilta+olennoilta,+jotka
>+ymmärtävät+tämän+asian."
On+helpo+ymmärtää+hyvin+monin+eri+tavoin.
Minä+kunnioitan+itseäni,+eli+sitä+itsen+osaa+joka+on+Jumalan+luoma.+Luon+itse+sen+käsityksen+eli+olen+luoja.+Tietenkin+tuen+ajatustani+kaikkeen+siihen+mitä+minulle+on+opetettu.+Tässä+myös+elämänkokemus+on+tärkeässä+osassa.
Olen+vastuussa+itselleni+omasta+käsityksestäni,+omista+ajatuksistani.+Päätän+itse+miten+reagoin,+vastaan+tai+sivuutan+minkä+milloinkin.+Siksikin+rakastan+itseäni,+joudun+tai+pääsen+elämään+itseni+kanssa+aina,+miksi+silloin+vihaisin+itseäni,+toki+joka+hetki+koetan+sovittaa+ajatteluni+ja+toimeni+siihen+miten+ulkomaailman+koen.+Aina+se+ei+ole+aivan+helppoa.
Jumalaa+ei+voi+havaita+persoonana,+Jumala+on+läsnä+mielessä,+korostan+jällen++-+omassa+mielessäni+-++kenenkään+toisen+mieltä+en+voi+nähdä.+Näinollen+on+helppo+ymmärtää+ettei+"näe"+Jumalaa+varsinkin+kun+on+uskontoja+jotka+opettavat+että+Jumala+on+persoona.
03.04.2018 15:19
68 / 121