- Kysyi Pontius Pilatus.
"Jos niin sanot."
- Vastasi Jeesus.
Oletko sinä juutalaisten kuningas?
32
418
Vastaukset
- Kirjakääröt
Mark.15:2 Biblia (1776). Ja Pilatus kysyi häneltä: oletkos sinä Juudalaisen kuningas? Hän vastasi ja sanoi hänelle, sinäpä sen sanot.
- hghjhjkhgj
King James Bible: Mark 15:2
"And Pilate asked him, Art thou the King of the Jews? And he answering said unto them, Thou sayest it."
Suomalainen vanha Biblia ennen 1880-lukua oli aika tarkka käännös, mutta sitten siihenkin alettiin tehdä väännöksiä. 30-luvun käännöksestä pudotettiin jakeita pois. 90-luvun väännöstä ei kannata lukea ollenkaan. Jeesuksen jumaluutta noissa väännöksissä yritetään häivyttää, ja jopa tekemään epäselväksi, kumpi on paholainen, Lucifer vai Jeesus!- Kielioppia
Kreikan kielisissä käsikirjoituksissa Jeesus vastaa "Sy legeis" eli "You have said so" (Sinä olet sanonut niin).
Sy
Parse: Personal Pronoun: 2nd Nom Sing
Root: Sy
Legeis
Parse: Verb: Pres Act Ind 2nd Sing
Root: Lego Kielioppia kirjoitti:
Kreikan kielisissä käsikirjoituksissa Jeesus vastaa "Sy legeis" eli "You have said so" (Sinä olet sanonut niin).
Sy
Parse: Personal Pronoun: 2nd Nom Sing
Root: Sy
Legeis
Parse: Verb: Pres Act Ind 2nd Sing
Root: LegoNiin. Ja kaiken jälkeen Jeesus ei ole juutalaisten kuningas. Kysykää vaikka keneltä juutalaiselta.
Raamatussa on paljon valepuhetta.- törre13
torre12 kirjoitti:
Niin. Ja kaiken jälkeen Jeesus ei ole juutalaisten kuningas. Kysykää vaikka keneltä juutalaiselta.
Raamatussa on paljon valepuhetta.Jeesus on MYÖS juutalaisten kuningas. Hän on koko maailman kuningas.
- NoHöhSinullekkin
torre12 kirjoitti:
Niin. Ja kaiken jälkeen Jeesus ei ole juutalaisten kuningas. Kysykää vaikka keneltä juutalaiselta.
Raamatussa on paljon valepuhetta.Missä kohtaa Jeesus sanoo olevansa juutalaisten kuningas ja jos sanoi, niin mitä.hän sillä tarkoitti? Sanoohan saarnaajan (kohelet "opettaja") kirjan kirjoittaja kanssa olevansa kungas, vaikka on selvää ettei kirjan kirjoiittaja mikään hallitsuja ole koskaan ollukkaan. Älä suotta triggeröidy, vedä gernettä nenääb, laita kukkahattua päähän ja pahoita mieltäsi jos et ymmärrä.
NoHöhSinullekkin kirjoitti:
Missä kohtaa Jeesus sanoo olevansa juutalaisten kuningas ja jos sanoi, niin mitä.hän sillä tarkoitti? Sanoohan saarnaajan (kohelet "opettaja") kirjan kirjoittaja kanssa olevansa kungas, vaikka on selvää ettei kirjan kirjoiittaja mikään hallitsuja ole koskaan ollukkaan. Älä suotta triggeröidy, vedä gernettä nenääb, laita kukkahattua päähän ja pahoita mieltäsi jos et ymmärrä.
Missä joku juutalainen pitää Jeesusta kuninkaanaan missään muodossa? Raamattu on tosi pöhkö kirja.
- KertaSeEnsimmäinenkin
torre12 kirjoitti:
Missä joku juutalainen pitää Jeesusta kuninkaanaan missään muodossa? Raamattu on tosi pöhkö kirja.
Juutalinen kalastaja ja Jeesuksen opetuslapsi Simon Pietari Joonan poika sanoi.
Markus 8:27 Jeesus ja hänen opetuslapsensa lähtivät Filippoksen Kesarean ympärillä oleviin kyliin. Matkalla hän kysyi opetuslapsilta: "Kuka minä ihmisten mielestä olen?" 28 He vastasivat: "Toisten mielestä sinä olet Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, toisten mielestä joku profeetoista." 29 [i] "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Pietari vastasi hänelle: "Sinä olet Messias*." 30 Jeesus varoitti heitä ankarasti kertomasta hänestä kenellekään. KertaSeEnsimmäinenkin kirjoitti:
Juutalinen kalastaja ja Jeesuksen opetuslapsi Simon Pietari Joonan poika sanoi.
Markus 8:27 Jeesus ja hänen opetuslapsensa lähtivät Filippoksen Kesarean ympärillä oleviin kyliin. Matkalla hän kysyi opetuslapsilta: "Kuka minä ihmisten mielestä olen?" 28 He vastasivat: "Toisten mielestä sinä olet Johannes Kastaja, toisten mielestä Elia, toisten mielestä joku profeetoista." 29 [i] "Entä te?" kysyi Jeesus. "Kuka minä teidän mielestänne olen?" Pietari vastasi hänelle: "Sinä olet Messias*." 30 Jeesus varoitti heitä ankarasti kertomasta hänestä kenellekään.Eli ankarasti varoitettiin kertomasta kenellekään Jeesuksesta, Messiaana. Ei tainnut olla kovin tärkeä asia? Pietari näyttäsi olevan ainoa, joka piti häntä Messiaana.
- KertaSeEnsimmäinenkin
torre12 kirjoitti:
Eli ankarasti varoitettiin kertomasta kenellekään Jeesuksesta, Messiaana. Ei tainnut olla kovin tärkeä asia? Pietari näyttäsi olevan ainoa, joka piti häntä Messiaana.
Ja Jeesus piti Pietaria Saatanana:
Markus 8:33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
- väkisinristille
Tämähän tulee esille vanhimmasta löytyneestä papyruskääröstä P52:
»... minä olen kuningas. Sitä varten minä olen syntynyt ja sitä varten maailmaan tullut, että minä todistaisin totuuden puolesta. Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni." Pilatus sanoi hänelle: "Mikä on totuus?" Ja sen sanottuaan hän taas meni ulos juutalaisten luo ja sanoi heille: "Minä en löydä hänessä yhtäkään syytä. [3] »
https://fi.wikipedia.org/wiki/Papyrus_P52
Ei löytynyt yhtään syytä Jeesuksen tappamiseen, että juutalaisten ennustus messiaasta olisi toteutunut. Jeesuksen sanat kertovat hänen tiedon tuomisesta - todistamisesta totuuden puolesta - ei halusta kuolla, vaikka hänen sanottiin tietävän kuolemansa tapa, mutta olihan hän ennalta Raamatun mukaan tiennyt monia muitakin asioita. Aikaisemmin hän kertoi juutalaisten vainoavan hänen henkeään.- kukahankirjoitti
Onkohan nuo pienet palaset, jotka on kuvattu wikipediassa todella ne, joista nämä pitkät tekstit on poimittu - vähän on ahtaan oloinen tila?!
- puhuutotuudesta
Totuudesta, josta Jeesus puhuu tulleensa todistamaan on Johanneksen evankeliumin 8. luvussa:
31. Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
37. Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
38. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
39. He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41. Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? - VaaraVaaniiJokaista
Jeesus tiesi kuolevansa pian itsekkin, sillä Johannes kastaja oli teloitettu. Jeesus oli Johanneksen entinen seuraaja, ja liikkeen entisenä Jäsenenä oli Herodeksen tulilinjalla. Siksipä Herodes oli kiinnostunut Jeesuksesta.
Luukas 9:7 Neljännesruhtinas Herodes sai kuulla kaikesta tästä eikä tiennyt mitä ajatella. Jotkut näet sanoivat, että Johannes oli noussut kuolleista, 8 jotkut arvelivat Elian ilmestyneen maan päälle, ja toisten mukaan joku entisajan profeetoista oli noussut ylös. 9 Herodes sanoi: "Johanneksen minä olen mestauttanut. Kuka sitten on tämä mies, josta minulle kerrotaan tuollaista?" Hän halusi nähdä Jeesuksen ja etsi tilaisuutta siihen.
(Markus 6:14 Kuningas Herodeskin kuuli Jeesuksesta, sillä hänen nimensä tunnettiin jo laajalti. Ihmiset sanoivat: "Johannes Kastaja on herännyt kuolleista, siksi hänessä vaikuttavat nuo voimat." 15 Toiset sanoivat, että hän oli Elia, toiset, että hän oli profeetta, sellainen kuin profeetat olivat olleet. 16 Kun Herodes kuuli Jeesuksesta, hän sanoi: "(Onko) Johannes, se mies, jonka minä mestautin, on herännyt kuolleista.")
Jeesusta myös varoitettiin...
Luukas 13:31 Juuri silloin tuli muutamia fariseuksia sanomaan Jeesukselle: "Lähde pois täältä, Herodes aikoo tappaa sinut."
32 Mutta hän vastasi: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Tänään ja huomenna minä ajan ihmisistä pahoja henkiä ja parannan sairaita, ja kolmantena päivänä saan työni päätökseen.' 33a Mutta tänään ja huomenna ja seuraavanakin päivänä minun on jatkettava kulkuani." - VaaraVaaniiJokaista
Jeesus tiesi kastajan entisenä seuraajana ja liikkeen jäsenenä että hän oli vaarassa, Herodes oli teloittanut Johanneksen ja oli nyt ottanut Jeesuksen tulilinjalleen.
Luukas 9:7 Neljännesruhtinas Herodes sai kuulla kaikesta tästä eikä tiennyt mitä ajatella. Jotkut näet sanoivat, että Johannes oli noussut kuolleista, 8 jotkut arvelivat Elian ilmestyneen maan päälle, ja toisten mukaan joku entisajan profeetoista oli noussut ylös. 9 Herodes sanoi: "Johanneksen minä olen mestauttanut. Kuka sitten on tämä mies, josta minulle kerrotaan tuollaista?" Hän halusi nähdä Jeesuksen ja etsi tilaisuutta siihen.
(Markus 6:14 Kuningas Herodeskin kuuli Jeesuksesta, sillä hänen nimensä tunnettiin jo laajalti. Ihmiset sanoivat: "Johannes Kastaja on herännyt kuolleista, siksi hänessä vaikuttavat nuo voimat." 15 Toiset sanoivat, että hän oli Elia, toiset, että hän oli profeetta, sellainen kuin profeetat olivat olleet. 16 Kun Herodes kuuli Jeesuksesta, hän sanoi: "(Onko) Johannes, se mies, jonka minä mestautin, on herännyt kuolleista.")
Jeesusta myös varoitettiin...
Luukas 13:31 Juuri silloin tuli muutamia fariseuksia sanomaan Jeesukselle: "Lähde pois täältä, Herodes aikoo tappaa sinut." 32 Mutta hän vastasi: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Tänään ja huomenna minä ajan ihmisistä pahoja henkiä ja parannan sairaita, ja kolmantena päivänä saan työni päätökseen.' 33 Mutta tänään ja huomenna ja seuraavanakin päivänä minun on jatkettava kulkuani - puhuutotuudesta
Totuudesta, josta Jeesus puhuu tulleensa todistamaan on Johanneksen evankeliumin 8. luvussa:
37. Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
38. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
39. He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
40. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
41. Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala".
42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.
46. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? - sukulaiset
Eivätkö Johannes Kastaja ja Jeesus olleet serkkuja tai pikkuserkkuja?
- tämänverranoli
Wikipedian mukaan:
Elisabetin raskausajan kuudentena kuukautena enkeli Gabriel ilmestyi myös hänen sukulaiselleen Marialle, joka oli neitsyt mutta kihlattu Joosefille, että hänkin saisi pojan, jolle hänen oli annettava nimi Jeesus. Saatuaan tietää, että hänen sukulaisensa Elisabet oli kuudetta kuukautta raskaana Maria matkusti hänen luokseen Juudean vuoristoseudulle [8], todennäköisesti Hebroniin.[9] - Perimätietoa
sukulaiset kirjoitti:
Eivätkö Johannes Kastaja ja Jeesus olleet serkkuja tai pikkuserkkuja?
No Marian uskotaan olleen Elisabethin serkku.
Maria oli Joosefin tuleva vaimo, sekä Annan ja Joakimin tytär. Annalla oli sisko nimeltä Sobe, molemmat Leeviläisiä eli pappis sukua. Elisabet oli Soben ja tämän miehen tytär ja pappi Sakariaan puoliso. Marialla, Jeesuksen äidillä, taas oli sisko nimeltä Salome joka oli kalastaja Sebeteuksen kunppani sekä Jaakobin ja Johanneksen äiti. Sebeteus taas saattoi olla sukua Andreakselle ja Pietarille. - kunhan_vitsailen
Perimätietoa kirjoitti:
No Marian uskotaan olleen Elisabethin serkku.
Maria oli Joosefin tuleva vaimo, sekä Annan ja Joakimin tytär. Annalla oli sisko nimeltä Sobe, molemmat Leeviläisiä eli pappis sukua. Elisabet oli Soben ja tämän miehen tytär ja pappi Sakariaan puoliso. Marialla, Jeesuksen äidillä, taas oli sisko nimeltä Salome joka oli kalastaja Sebeteuksen kunppani sekä Jaakobin ja Johanneksen äiti. Sebeteus taas saattoi olla sukua Andreakselle ja Pietarille.Patriarkka
Suvut ja oikeudet periytyivät miehen kautta. Kaikki jotka luettelevat Jeesuksen sukulaisuuksia aikaisempiin miehiin ja naisiin todistavat että Jeesus syntyi Daavidin suvusta ilman mystiikkaa Toki Elämän - Jumalan - Rakkauden tahdosta mutta suvun miehen avulla kuten kaikki ihmiset
Miten hän muuten olisi Davidin sukua.
- muillaongelmiaonko
Minun sivun mukaan me kirjoitamme luterilaisuuden osiossa, mutta kun katson aukaistuja ketjuja samaisessa osiossa, niin tämä ei näy siellä. Eli mikä tämä juttu oikein on?!
- hämmästelee
Sieltä löytyy viimeiset kirjoitukset 29.3. päiväyksellä. Onko tietoa, että mitä palstalle/osiolle on tapahtunut?
- hamletti
hämmästelee kirjoitti:
Sieltä löytyy viimeiset kirjoitukset 29.3. päiväyksellä. Onko tietoa, että mitä palstalle/osiolle on tapahtunut?
Jotain mätää S24:llä.
Miksi juutalaisten kuninkaalla pitäisi olla orjan kruunu päässä, se on selvästi roomalaisten pilkkaa koko juttu.
- JeesusYksinTietää
Rakenna aikakone ja matkusta kysymään Jeesukselta, tämän idea.
- kuninkaiden-Kuningas
1 Tim 6:12-> Kilvoittele hyvä uskon kilvoitus,
tartu kiinni iankaikkiseen elämään,
johon olet kutsuttu
ja johon hyvällä tunnustuksella olet tunnustautunut monen todistajan edessä.
Jumalan edessä,
joka kaikki eläväksi tekee,
ja Kristuksen Jeesuksen edessä,
joka Pontius Pilatuksen edessä todisti,
tunnustaen hyvän tunnustuksen,
minä kehoitan sinua,
että tahrattomana
ja moitteettomasti pidät käskyn meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen ilmestymiseen saakka,
jonka aikanansa on antava meidän nähdä se autuas
ja ainoa valtias,
kuningasten Kuningas ja herrojenkin Herra,
jolla ainoalla on kuolemattomuus;
joka asuu valkeudessa,
mihin ei kukaan taida tulla;
jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia
ja iankaikkinen valta.
Amen.
Kysyi Pontius Pilatus.
"Jos niin sanot."
- Vastasi Jeesus.
Jeesus hyväksyi Pilatuksen ajatukset Pilatuksen ajatuksiksi
Ja Pilatus kysyi häneltä: oletkos sinä Juudalaisen kuningas? Hän vastasi ja sanoi hänelle, sinäpä sen sanot.
uudelleen:
Jeesus hyväksyi Pilatuksen ajatukset Pilatuksen ajatuksiksi
Voisiko Rakkaus ryhtyä väittelemään
"Niin. Ja kaiken jälkeen Jeesus ei ole juutalaisten kuningas. Kysykää vaikka keneltä juutalaiselta"
Ei ole mitään aihetta epäillä Juutalaisten ajatuksia, tosin koko kansakunnan nimissä puhuminen on minun ajatuksissani outoa?
Raamatussa on paljon valepuhetta jos niin sanot- Vanha-kirkkoraamattu
Mat 27:11->" Mutta Jeesus seisoi maaherran edessä.
Ja maaherra kysyi häneltä sanoen:
"Oletko sinä juutalaisten kuningas?"
Niin Jeesus sanoi:
"Sinäpä sen sanot."
Ja kun ylipapit
ja vanhimmat häntä syyttivät,
ei hän mitään vastannut.
Silloin Pilatus sanoi hänelle:
"Etkö kuule,
kuinka paljon he todistavat sinua vastaan?"
Mutta hän ei vastannut yhteenkään hänen kysymykseen,
niin että maaherra suuresti ihmetteli.
- dgfghg
King James -raamatussa Jumala on säilyttänyt sanansa meille viimeisten vuosisatojen englantia osaaville. Ei kannata lukea katolilaisia sanastoja eikä leikkiä kreikankielen taitajaa. Raamatussa ei ole virheitä (KJV). Raamatun tulee muuttaa lukijaansa, ei lukijan Raamattua. Verratkaa uusia väännöksiä, myös suomalaisia 30- ja 90-luvun käännöksiä, KJV:oon. Niiden virheet ja poistot ja muutokset eivät ole sattumanvaraisia, vaan pyrkivät nimenomaan tuhoamaan todisteet Jeesuksen jumaluudesta. Älkää menkö siihen ansaan.
Erinomaista! Tätä virheetöntä Raamattua lukemalla minusta tuli ateisti. Raamattu muutti lukijansa.
- mistäsymboli
Poimin tämän sieltä edeltä, kun on niin mielenkiintoinen asia:
Ja Jeesus piti Pietaria Saatanana:
"Markus 8:33 Mutta hän kääntyi, katsoi opetuslapsiin ja sanoi ankarasti Pietarille: "Väisty tieltäni, Saatana! Sinun ajatuksesi eivät ole Jumalasta, vaan ihmisestä!"
Eikö nimenomaan Pietari ollut Paavaliln kaveri? Jeesus tiesi myös etukäteen, että Pietari tulee kieltämään hänet kolmasti ennen kuin kukko on laulanut, mutta jätti silti Pietarille taivasten valtakunnan avaimet?!
Pietari ristiinnaulittiin tarinan mukaan myös pää alaspäin, ja tuo risti on saatananpalvojien symboli, mutta yhtälailla nimeltä Pietarin risti - näkyy eräässä valokuvassa myös Paavin takana alttarilla.
Kuka päätti, että kyseessä on saatananpalvojien symboli?- Symbolismi
"Kuka päätti, että kyseessä on saatananpalvojien symboli?"
Saatananpalvojat ottivat symbolin omaan käyttöönsä, kuten saksalaiset ottivat aikanaan hakaristin ja uusnatsit omivat riimukirjaimet. Symbolit kun on kierrätystavaraa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215394- 501411
- 11827
- 47809
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58798Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52787- 46782
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49766Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132755Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8744