Vapaa kuvaus

Aina käy niinkuin käy

Aloituksia

63

Kommenttia

2433

1. Itselleni+vaikeina+on+Raamatun+yksityiskohtaiset+määräyskokoelmat+ja+Jumalan+aiheuttamat+sodat.Minulle+oli+jo+ennen+IOK.a+itsestään+selvää+että+Jumalan+luomana+minun+olemassaolostani+on+vastuussa+ainoastaan+Jumala+ja+kaikki+muu+on+humpuukia+ja+kamalia+toiveunia.Jos+minulta+joku+kysyy+raamatusta+ehdotan+vakavasti+että+älä+ala+vanhantestamentin+puolelta...Aika+vaikeaa+on+sieltä+ilosanomaa+löytää.Jos+luet+Ihmeiden+Oppikurssia+aloita+sieltä+loppupuolelta+osasta+Opettajan+käsikirja.+Siellä+on+selvennyksiä+myös+kirjan+käyttämistä+käsitteistä.Mitään+noituutta+siellä+ei+ole.+Se+ei+käske+luopumaan+raamatusta.Raamatun+kirjoittajat+ovat+hekin+tehneet+parhaansa+sen+tiedon+ja+ymmärryksen+mukaan+mikä+heillä+on+silloin+ollut.+Sanoihan+Jeesuskin+"ette+vielä+ymmärrä+mutta+tulee+aika+jolloin+ymmärrätte"+ja+hän+kuitenkin+oli+opetanut+henkilökohtaisesti+noita+kuulijoita+usean+vuoden.Ajattele+ihmistä+joka+kirjoittaisi+asiasta+jota+ei+itse+ymmärrä.+Miten+siinä+sanansa+asettaisi+ja+juonta+kuljettaisi??
  2. Kiitos+arvostuksesta.Minulla+tosiaan+menee+toisenlainen+ajatus+anteeksiannosta.+Minun+käsitykseni+mukaan+Luoja+antoi+kaikille+kaikkea+tasapuolisesti+joten+keltään+ei+puutu+mitään+todellista.+Minä+en+pysty+lisäämään+eli+antamaan+siihen+mitään+lisää+antamalla+jotain+anteeksi.+Minusta+se+tarkoittaisi+että+minä+olisin+vastuussa+ja+velvollinen+mittamaan+miten+sinä+tai+joku+kaverini+toimii+ja+siten+antaisin+hänelle+jotain?+lisää?+Korjaisin+Jumalan+Luomusta??Anteeksi+voin+antaa+vain+itselleni++omat+virheelliset+uskomukset.+Siinä+on+sovituksen+sisältö+ja+tarkoitus.+Minun+tehtäväkseni+jää+hyväksyä+se,+myös+minussa+on+se+minkä+Jumala+on+luonutKaikki+tämä+on+mielen+sisältö+ei+aineellinen+eli+materia.Luterilainen+en+ole+sikäli+että+minun+käsitykseni+mukaan+Jumala+=+Rakkaus+ei+mitään+muuta+ei+pienintäkään+syytöstä+ei+arvostelua+ei+pelkoa.Kaikki+kielteisyys+alkoi+sitä+että+Aatami++valitsi+mennä+piiloon+kuvitellessaan+tehneensä+jotain+rangaistavaa+"syödessään+omenaa"+eli+syyllisti+itsensä+omasta+tahdostaan.Niinhän+He+olivat+sen+tuumanneet.+Siksi+muistutetaan+Raamatussa+että+kaksinaisuus+(Eeva)+luotiin+unessa.+Aatami+nukutettiin+ensin+ja+sitten+hänelle+tehtiin+kumppani.On+valtava+intohimo+ottaa+kirjaimellisesti++Raamatun+monia+lauseita.+Tätä+en+kuitenkaan+ole+kovin+usein+huomannut+niissä+kommenteissa.Yrjö+Kallisen+ajatuksiaMe+nukumme,+ihmiset+ympärillämme+kulkevat+unessa+Ja+monet+muut+kertovat+samasta+asiasta.Välttelen+eniten+käskemästä+ketään+mihinkään.+Vanhantestamentin+uudelleenkirjoittamista+välttelen+kaikin+voimin.+Siellä+kerrotut+kansanmurhat+on+minulle+käsittämättömiä+asioita.+Niitä+kuitenkin+tapahtuu+joka+hetki.+Kouluampumiset+ja+breivikit.+Juuri+nuo+onnettomat+ihmiset+jotka+noita+tekevät+ovat+juuri+niitä+jotka+eniten+kaipaavat+apua+ja+armoa+ja+ei+ne+teot+vaan+ne+mielet.+Tekoja+ei+voi+hyväksyä+mutta+ihmiset+-+tekijät+-+tarvitsevat+apua.
  3. Myötätunnosta+sinuun+anna+itselleni+anteeksi+että+olet+saanut+korjaan:+Myötätunnosta+sinuun+annan+anteeksi+itselleni+että+olet+saanut+minusta+tuollaisen+käsityksen.
  4. Kyllä+tietenkin+joka+hetki,+sitten+on+ihmisiä+ympärilläni+jotka+näkevät+puuhailuni+jokainen+omalla+tavallaan.+Olet+aivan+oiken+nänyt+munut+tuomassa+omaa+olemustani+esille.+Sallitko+ajatella+että+en+väitä+olevani++virheetön+tässä+jokapäiväisessä+puuhailussani,+se+ei+vähennä+luottamustani+todelliseen+sanoinkuvaamattomuuteeniMateriasta+olen+perimältään+samaa+mieltä+Jeff+Fosterin+kanssa.+Kukaan+ei+omista+mitään.+On+vain+käyttöoikeus+tai+käyttömahdollisuus.+En+tässä+siteeraa+tämän+laajemmin.+Hae+kirjastosta+niin+et+siihen+kirjaan+tarvitse+omistusoikeutta.Ihmeellinen+poissaolo++Jeff+Fosternidottu,+Suomi,+2011++17,00+€+"Valaistuminen,+vapautuminen,+herääminen,+havahtuminen.+Olemme+tottuneet+pitämään+näitä+sanoja+itämaisiin+uskontoihin,+guruihin+ja+mestareihin+liittyvinä+kaukaisina+termeinä.+Jeff+Foster+osoittaa+kirjallaan+kuitenkin,+että+herääminen+voi+tapahtua+kenelle+tahansa,+tässä+ja+nyt.+Henkisen+tien+kulkemiseen+liittyy+monenlaisia+harhaanjohtavia+uskomuksia,+jotka+pitävät+meidät+tiukasti+unessa+ja+estävät+tehokkaasti+meitä+havahtumasta+näkemään+asiat+sellaisina+kuin+ne+todellisuudessa+ovat.+Elämä+ei+kenties+olekaan+sellaista,+millaista+olet+sen+aina+kuvitellut+olevan.+Heitä+ennakkoluulosi+pois+ja+antaudu+elämäsi+ehkä+mahtavimmalle+lukukokemukselle+tämän+hienosti+ja+herkästi+kirjoitetun+teoksen+myötä,+joka+on+kuin+virvoittavaa+vettä+väsyneelle+ja+lopen+uupuneelle+henkiselle+etsijälle.+Koti+ei+ole+enää+kaukana"