Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itselleni+vaikeina+on+Raamatun+yksityiskohtaiset+määräyskokoelmat+ja+Jumalan+aiheuttamat+sodat.
Minulle+oli+jo+ennen+IOK.a+itsestään+selvää+että+Jumalan+luomana+minun+olemassaolostani+on+vastuussa+ainoastaan+Jumala+ja+kaikki+muu+on+humpuukia+ja+kamalia+toiveunia.
Jos+minulta+joku+kysyy+raamatusta+ehdotan+vakavasti+että+älä+ala+vanhantestamentin+puolelta...Aika+vaikeaa+on+sieltä+ilosanomaa+löytää.
Jos+luet+Ihmeiden+Oppikurssia+aloita+sieltä+loppupuolelta+osasta+Opettajan+käsikirja.+Siellä+on+selvennyksiä+myös+kirjan+käyttämistä+käsitteistä.
Mitään+noituutta+siellä+ei+ole.+Se+ei+käske+luopumaan+raamatusta.
Raamatun+kirjoittajat+ovat+hekin+tehneet+parhaansa+sen+tiedon+ja+ymmärryksen+mukaan+mikä+heillä+on+silloin+ollut.+Sanoihan+Jeesuskin+"ette+vielä+ymmärrä+mutta+tulee+aika+jolloin+ymmärrätte"+ja+hän+kuitenkin+oli+opetanut+henkilökohtaisesti+noita+kuulijoita+usean+vuoden.
Ajattele+ihmistä+joka+kirjoittaisi+asiasta+jota+ei+itse+ymmärrä.+Miten+siinä+sanansa+asettaisi+ja+juonta+kuljettaisi??
02.03.2018 21:43
Hyväksyn+ajatuksesi+että+sinä+olit+paikalla+ja+raportoit+silminnäkijän+totuudella.+
Sitä+tarkoitan+kun+sanon+"Sallitko+ajatella....."+Varmaa+on+että+toisenlaisiakin+ajatuksia+on
01.03.2018 18:20
Aivan+niin+hyvä+5666+Sinä+olet+nyt+se+joka+TIETÄÄ+että+Jeesus+tai+saatana+ei+kertonut+kelleen+mitä+Jeesuksen+mielessä+tapahtui+noina+yksinäisyyden+hetkinä?
Siksi+aloitin+"Olisiko+mahdollista+ajatella.."+Sinä+ilmaisit+mahdollisuutesi,+joku+toinen+saattaa+ajatella+toisin.
Yksinäisyytesi+erämaassa+sinä+koet+ajatuksesi,+kiitos+siitä+että+asetuit+esimerkiksi.+Aivan+kuten+Jeesus+jätti+kertomuksen+ohjeeksi++jälkeentuleville.++Jokaisella+on+erehtymisen+mahdollisuus,+mutta+kun+ottaa+puheeksi+avoimesti+syntyy+uusia+näkökulmia+ja+voi+ajatella+uudessa+tilanteessa+toisin.
27.02.2018 19:59
Olisiko+mahdollista+ajatella+kuinka+kyseisen++tarinan+sisältö+opettaa:+Jokaisen+on+tehtävä+itse+mielessään+(yksinäisyydessään)+selväksi+suhteensa+maalliseen+ja+"taivaalliseen"+mitä+se+sitten+lieneekin+kullakin.
Erotetaan+taivaalliset+höpinät+ja+puhutaan+asiaa.+Onko+todella+paras+ratkaisu+
+Minulle+kaikki+heti+ja+ainakin+enemmän+kun+naapurille+vai+olisiko+kaikille++parempi+yhteinen+"hyvä"
Siinä+on+mielestäni+kiusauksen+tarinan+sisältö.
Tosi+on+että+jokainen+lukija+tekee+omat+johtopäätöksensä+näistäkin+lauseista.
24.02.2018 17:02
En+ole+oikea+ihminen+keskustelemaan+sinun+kysymyksilläsi.+Sinä+kysyt+ja+koet+vastauksen+sinulle.
Minulla+on+omat+kysymykset+koska+minulla+on+minun+uskomukseni,+sinulla+sinun.
24.02.2018 16:49
Kukaan+ei+ole+kertonut++olisiko+jossain+herätetty+sitä+ensimmäisestä+unesta.+Se+ensimmäisen+unen+sisältö+oli+kuviteltu+ero+Luojasta+(Hän+meni+piiloon).+Sitä+piileskelyä+olen+tässä+opetellut+tosrjumaan
24.02.2018 10:07
Kiitos+arvostuksesta.
Minulla+tosiaan+menee+toisenlainen+ajatus+anteeksiannosta.+Minun+käsitykseni+mukaan+Luoja+antoi+kaikille+kaikkea+tasapuolisesti+joten+keltään+ei+puutu+mitään+todellista.+Minä+en+pysty+lisäämään+eli+antamaan+siihen+mitään+lisää+antamalla+jotain+anteeksi.+Minusta+se+tarkoittaisi+että+minä+olisin+vastuussa+ja+velvollinen+mittamaan+miten+sinä+tai+joku+kaverini+toimii+ja+siten+antaisin+hänelle+jotain?+lisää?+Korjaisin+Jumalan+Luomusta??
Anteeksi+voin+antaa+vain+itselleni++omat+virheelliset+uskomukset.+Siinä+on+sovituksen+sisältö+ja+tarkoitus.+Minun+tehtäväkseni+jää+hyväksyä+se,+myös+minussa+on+se+minkä+Jumala+on+luonut
Kaikki+tämä+on+mielen+sisältö+ei+aineellinen+eli+materia.
Luterilainen+en+ole+sikäli+että+minun+käsitykseni+mukaan+Jumala+=+Rakkaus+ei+mitään+muuta+ei+pienintäkään+syytöstä+ei+arvostelua+ei+pelkoa.
Kaikki+kielteisyys+alkoi+sitä+että+Aatami++valitsi+mennä+piiloon+kuvitellessaan+tehneensä+jotain+rangaistavaa+"syödessään+omenaa"+eli+syyllisti+itsensä+omasta+tahdostaan.
Niinhän+He+olivat+sen+tuumanneet.+Siksi+muistutetaan+Raamatussa+että+kaksinaisuus+(Eeva)+luotiin+unessa.+Aatami+nukutettiin+ensin+ja+sitten+hänelle+tehtiin+kumppani.
On+valtava+intohimo+ottaa+kirjaimellisesti++Raamatun+monia+lauseita.+Tätä+en+kuitenkaan+ole+kovin+usein+huomannut+niissä+kommenteissa.
Yrjö+Kallisen+ajatuksia
Me+nukumme,+ihmiset+ympärillämme+kulkevat+unessa+
Ja+monet+muut+kertovat+samasta+asiasta.
Välttelen+eniten+käskemästä+ketään+mihinkään.+Vanhantestamentin+uudelleenkirjoittamista+välttelen+kaikin+voimin.+Siellä+kerrotut+kansanmurhat+on+minulle+käsittämättömiä+asioita.+Niitä+kuitenkin+tapahtuu+joka+hetki.+Kouluampumiset+ja+breivikit.+Juuri+nuo+onnettomat+ihmiset+jotka+noita+tekevät+ovat+juuri+niitä+jotka+eniten+kaipaavat+apua+ja+armoa+ja+ei+ne+teot+vaan+ne+mielet.+Tekoja+ei+voi+hyväksyä+mutta+ihmiset+-+tekijät+-+tarvitsevat+apua.
24.02.2018 10:01
Aloittaja+näkee+lopputuloksesta+mihin+on+pyrkinyt,+mihin+on+uskonut,+se+ei+ole+ismistä+aatteesta+uskonnollisista+rituaaleista+kiinni.+Kun+näkee+kenen+syytä+sairaudet+tai+ongelmat+on,+olkoon+tyytyväinen+tai+syyttäköön+itseään+ja+tehköön+voitavansa.
Sen+saa+mitä+tilaa.+Oma+asenne+on+omaa+keksintöä+olipa+se+mitä+tahansa.
Minun+ei+ole+tarpeen+eikä+kovin+järkevää+yrittää+muuttaa+kenenkään+ajattelua.+Oman+asenteeni+voin+valita,+sen+mitä+en+voi+valita+jätän+viisaammalle.
23.02.2018 15:57
Paras+rukousvastaus++tällä+hetkellä+on+että+jokainen+voi+sanoa+sanan+"+sattumaa+kaikki"+ja+sen+voi+sanoa+jokaiseen+havaintoon+tai+kokemukseen.
Seuraavaksi+tietenkin+joudun+selittämän+että+tuo+ajatus+on+sattumalta+minun+omaa+keksintöäni+jne...loputtomiin:
En+kuvittele+pystyväni+muuttamaan+kenenkään+ajattelua+koska+Jumala++on+antanut++jokaiselle+vapauden+puhua+ja+ajatella+aivan+itse.+Ateisti+ajattelee+että++materia+on+antanut++tms+.....
Pehmennän,+tarkoitukseni+ei+ole+ärsyttää.+Koska+sinun+uskosi+omaan+ajatteluusi+on+totta+aivan+kuten+usko+rukousvastaukseen+on+totta+(sekin+on+samanarvoista+ajattelua)+ei+ole+tarpeen+kenenkään+ajatuksen+hylkäämisestä.
23.02.2018 15:33
Olisiko+mahdollista+että+hyväksyisit+sen+mihin+uskot
Kun+uskot+rukouksen+toimimattomuuteen+silloin+se+toimii+juuri+sinun+rukouksesi+mukaisesti
Moniko+olympiaurheilja+sanoo+"ei+tästä+mitään+tule+perseelleen+menee"
Ajatteleeko+lapsi+kävelemän+opetellessaan+perseelleen+menin+ei+kannata,+en+usko+ikinä+oppivani.+
Sinulle+kuten+jokaiselle+tapahtuu+asioita+sinun+uskosi+mukaisesti.+Sitten+on+ihmisiä+jotka+haluavat+liittää+ajatteluunsa+jonkinlaisen+Jumala/Ateismi+käsityksen+se+ei+mitenkään+muuta+että+se+mitä+uskoo+saavansa+se+myös+tapahtuu.+Sen+mihin+uskoo+sen+myös+näkee,+sen+huoma,+se+jää+mieleen.
Tietenkin+on+ero+toivooko+vaiko+tietää+tapahtuvaksi.
Minä+tiedän+ja+uskon+että+minulle+tapahtuu+juuri+se+mikä+minulle+pitää+ja+on+hyväsi+toteutuu.+Näin+on+ainakin+viimeiset+useat+kymmenet+vuodet+toteutunut
Jokainen+luo+itse+oman+näkemyksensä,+ja+näkee+sen+toteutuvaksi.
23.02.2018 12:44
Kuten+huomaat+jokaisen+ajatuksen+voi+nähdä++kielteisenä+tai+myönteisenä.+En+kuvittele+pystyväni+vastaamaan+siten+että+sinä+olisit+tyytyväinen,+sen+hyvän+teen+itselleni+ja+rahalla+ostamallani+tiekkarilla+tuon+tämän+tiedon+sinulle.+Viestin+hinta+on+sisällytetty+sopimukseeni+dna.n++kanssa.+
Luojan+valtuudet+minulla+on+koska+olen.+Se+sama+valtuutus+on+sinulla+ja+se+ilmenee+sinun+oikeudessa+olla+mitä+mieltä+haluat
22.02.2018 21:22
Tokihan+voit+selitellä+itsellesi+että+minä+olen+kaiken+tuon+takana+ja+alotteellinen+järjetömillekin+asioille.
Myötätunnosta+sinuun+annan+anteeksi+itselleni+että+olet+saanut+minusta+tuollaisen+käsityksen.
Tämän+suurempaan+hyväntekoon+en+pysty
21.02.2018 21:32
Huomasitko:+
+enkelipallo++
16.2.2018+22:05
Myös+materialle+voi+antaa+hyvän+tai+pahan+merkityksen.+
Pyydätkö+minua+muuttamaan+lausumaasi:
+"Sinähän+olet+se+joka+tykkää+käyttää+materialisuutta+olevinaan+hyvässä"
Kun+kuitenkin++kysyt:
"Eli+kuka+siis+olet+?+Tai+mikä?"
:)
21.02.2018 09:16
Tässä+meillä+ei+ole+erimielisyyttä..+ehkä+viestit+on+mennyt+jotenkin+ristiin,+siis+jonkun+toisen+vastaus+on+ollut+tässä++,kenties
Pelko+ja+ahneus+ovat+samaa+asia.+Pelko+on+puutteen+pelkoa+eli+ahneutta,+pelätä+voi+mitä+tahansa+kuten+puutetta+voi+tuntea+mistä+ikinä.
Aivan+kuten+itsensä+rakastaminenkin+on+mahdollista+nähdä+kahdella+tavalla,+joko+totuudessa+tai+ylpeydellä
20.02.2018 17:16
"minkälaisesta+ajatuksesta+suurin+osa+ihmisen+luomista+asioista+perustuu..."
+En+tiedä+onko+suriin+osa,+ainakin+suuri+osa+perustuu+pelkoon,+valitettavasti.+Olen+tullut+valitsemaan+josko+tälläkertaa+valitsisin+Rakkauden+pelon+sijaan.
18.02.2018 10:33
Kun+meidät+on+opetettu+että+jollakin+on+enemmän+kuin+jollakin+toisella.+Ajattele+niin+että+siellä+ruokakaupaassa+on+ilo+ANTAA+pieni+vastalahja+sille+jolla+on+ne+perunat+ja+porkkanat+koottu+niihin+laareihin.
Aivan+kuten+tuossa+aiemmin,+naiskentelet+sitä+petikaveria+myötätunnosta+häneen,+ilman+syytä+tai+syllisyytä.+Sikisi+meillä+on+ILOtalo+koska+ilo+on+yhteinen,+ei+kauppatavara
Älä+tee+kauppaa+tee+ilo.+Kun+mitään+ei+ole+muuta+kuin+se+mikä+on+mielessä.+Poista+mielestäsi+kaupanteko,+tee+ilon+teko,++tee+myötätunnon+teko.+Tiedosta+että+sinulla+on+mistä+antaa.
Älä+muuta+maailmaa+muuta+ajatuksesi+maailmasta+mailmasi+muuttuu
18.02.2018 10:25
Materia+on+mitä+on..+ei+hyvä+ei+paha+vaan+miten+sitä+käyttää,+minkä+merkityksen+sille+antaa.+Siinä+saattaa+olla+kääntymisen+mahdollisuus.
Miljonäärit+antavat+työtä+ja+vaurautta+miljoonille--+leikkiessään.+Sodan+kauhuja+en+kiittele+kuitenkin+äärimmäiset+olosuhteet+ovat+hyviä+paikkoja+käätymiselle.+Kaikille+asioille+voi+antaa+kaksi+eri+merkitystä.
16.02.2018 22:05
Myötätunnosta+sinuun+anna+itselleni+anteeksi+että+olet+saanut+
korjaan:+Myötätunnosta+sinuun+annan+anteeksi+itselleni+että+olet+saanut+minusta+tuollaisen+käsityksen.
16.02.2018 21:53
Kauniisti+ajateltu+--"+yhtyminen+lähimmäiseen+tapahtuu+myötätunnosta+häneen."+Ehkä+ajattelet+että+lähimmäisen+rakkaus+on+jotain+muuta+kuin+puolisoiden+välinen+rakkaus.
Minusta+taas++rakkautta+on+tai+sitä+ei+ole,+jos+sitä+erotellaan+silloin+se+on+erottelua+ei+rakkautta
"Kulttuurit+ja+asiat+ovat+ihmisten+materialisoituneita+ajatuksia+ainoastaan+...+ei+mitään+muuta+vaikka+niille+kovan+arvon+annatkin+."+??
Myötätunnosta+sinuun+anna+itselleni+anteeksi+että+olet+saanut+minusta+tuollaisen+käsityksen
16.02.2018 19:44
Kyllä+tietenkin+joka+hetki,+sitten+on+ihmisiä+ympärilläni+jotka+näkevät+puuhailuni+jokainen+omalla+tavallaan.+Olet+aivan+oiken+nänyt+munut+tuomassa+omaa+olemustani+esille.
+Sallitko+ajatella+että+en+väitä+olevani++virheetön+tässä+jokapäiväisessä+puuhailussani,+se+ei+vähennä+luottamustani+todelliseen+sanoinkuvaamattomuuteeni
Materiasta+olen+perimältään+samaa+mieltä+Jeff+Fosterin+kanssa.+Kukaan+ei+omista+mitään.+On+vain+käyttöoikeus+tai+käyttömahdollisuus.+En+tässä+siteeraa+tämän+laajemmin.+Hae+kirjastosta+niin+et+siihen+kirjaan+tarvitse+omistusoikeutta.
Ihmeellinen+poissaolo++Jeff+Foster
nidottu,+Suomi,+2011++17,00+€+
"Valaistuminen,+vapautuminen,+herääminen,+havahtuminen.+Olemme+tottuneet+pitämään+näitä+sanoja+itämaisiin+uskontoihin,+guruihin+ja+mestareihin+liittyvinä+kaukaisina+termeinä.+Jeff+Foster+osoittaa+kirjallaan+kuitenkin,+että+herääminen+voi+tapahtua+kenelle+tahansa,+tässä+ja+nyt.+Henkisen+tien+kulkemiseen+liittyy+monenlaisia+harhaanjohtavia+uskomuksia,+jotka+pitävät+meidät+tiukasti+unessa+ja+estävät+tehokkaasti+meitä+havahtumasta+näkemään+asiat+sellaisina+kuin+ne+todellisuudessa+ovat.+Elämä+ei+kenties+olekaan+sellaista,+millaista+olet+sen+aina+kuvitellut+olevan.+Heitä+ennakkoluulosi+pois+ja+antaudu+elämäsi+ehkä+mahtavimmalle+lukukokemukselle+tämän+hienosti+ja+herkästi+kirjoitetun+teoksen+myötä,+joka+on+kuin+virvoittavaa+vettä+väsyneelle+ja+lopen+uupuneelle+henkiselle+etsijälle.+Koti+ei+ole+enää+kaukana"
16.02.2018 19:24
73 / 122