Ilman mitä sinä et pysty ostamaan taikka myymään?.

Tässäpä pohdiskeltavaa niille joilla on "oikeus" myydä sekä ostaa...

Mikä on siis ihmisen heikkous että hänen täytyy käydä kauppaa?

-Ahneus?
-Lähimmäisenrakkauden puute? Koska jos sitä olisi auttaisimme kaikkia ilman vaatimuksia (laupias samarialainen)
-epäjumalat? Asiat jota olivinaan tarvitset?

Sinun mielipiteesi asiaan? Koska mielestäni tämä asia on monta uskovaa koskeva ...VALITETTAVASTI!.

46

947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko siis elämä erehdys tai synti. Kukaan ei pärjää yksin joten kaverin arvostamisesta lähtee kaikki, myös rakkaus ja apuneuvojen käyttö kuten raha.
      Linkkiin en tutustunut, en "osta" sinulta sitä. Ymmärrän kyllä että rahaa et sitä pyydäkään. Tarkoitan että ajatuksen ostaminenkin on kaupankäyntiä, välittämistä.

      • "Kuka sitten voi pelastua?" 27 Jeesus katsoi heihin ja sanoi: "Ihmiselle se on mahdotonta, mutta ei Jumalalle. Jumalalle on kaikki mahdollista."
        Minusta tämä sisältää myös ratkaisun maksukysymykseen. Muutoinhan siinä sanottaisin että rahan käsitelyä Jumalakaan ei voi hyväksyä


      • Jos lähimmäisenrakkaus ihmisessä toimisi ei rahaa tarvittaisi.


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Jos lähimmäisenrakkaus ihmisessä toimisi ei rahaa tarvittaisi.

        Myös rahalla voi sen osoittaa, ilman taka-ajatuksia kuten moni tekeekin.
        Raha sinänsä on vain paperia, ei hyvä ei paha, ihmismieli kokee sen miten miloinkin ja varsinkin jos sitä on sen mielen mielestä liian vähän tai väärillä ihmisillä.
        Ei kaupan käynti (tavaroiden ja palvelusten vaihto) ole hyvä ei paha, merkitys on siinä minkä merkityksen sille annat.
        Toki soisin rusaasti lähimmäisen rakastamisen kykyä itselleni ensiksi.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Myös rahalla voi sen osoittaa, ilman taka-ajatuksia kuten moni tekeekin.
        Raha sinänsä on vain paperia, ei hyvä ei paha, ihmismieli kokee sen miten miloinkin ja varsinkin jos sitä on sen mielen mielestä liian vähän tai väärillä ihmisillä.
        Ei kaupan käynti (tavaroiden ja palvelusten vaihto) ole hyvä ei paha, merkitys on siinä minkä merkityksen sille annat.
        Toki soisin rusaasti lähimmäisen rakastamisen kykyä itselleni ensiksi.

        Toki voi mutta hyvin vähäistä se on siihen verrattuna mitä muuta se saa aikaan.
        Pystyisitkö sinä olemaan kiitollinen ja rauhallinen jos sinun omaisuutesi murenisi ja asunto lähtisi altasi? Pystyisitkö silti olemaan kiitollinen välittömästi ja luottamaan Jumalaan? Vai uskotko Jumalaan?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Toki voi mutta hyvin vähäistä se on siihen verrattuna mitä muuta se saa aikaan.
        Pystyisitkö sinä olemaan kiitollinen ja rauhallinen jos sinun omaisuutesi murenisi ja asunto lähtisi altasi? Pystyisitkö silti olemaan kiitollinen välittömästi ja luottamaan Jumalaan? Vai uskotko Jumalaan?

        Jos menetän omaisuuteni? Sen näkee sitten. Ei elämää voi elää tai tietää etukäteen. Raha on hyvä konsultti, raha on hyvä opettaja. Suhteeni rahaan osoittaa minulle missä mennään, myös luottamukseni elämään. Sitä tässä opettelen.
        Luotanko Jumalaan? Tähän voin kirjoittaa mitä hyvänsä, en kuitenkaan tiedä missä ja miten tuon luottamuksen joudun tai pääsen mittaamaan joten jätän se Jumalani nähtäväksi. Minulle Jumala on Rakkaus ja vain ainoastaan Rakkaus sen syvimmässä merkityksessä


      • enkelipallo kirjoitti:

        Jos menetän omaisuuteni? Sen näkee sitten. Ei elämää voi elää tai tietää etukäteen. Raha on hyvä konsultti, raha on hyvä opettaja. Suhteeni rahaan osoittaa minulle missä mennään, myös luottamukseni elämään. Sitä tässä opettelen.
        Luotanko Jumalaan? Tähän voin kirjoittaa mitä hyvänsä, en kuitenkaan tiedä missä ja miten tuon luottamuksen joudun tai pääsen mittaamaan joten jätän se Jumalani nähtäväksi. Minulle Jumala on Rakkaus ja vain ainoastaan Rakkaus sen syvimmässä merkityksessä

        Selittelyn makua :)
        Sinulle raha on tärkeä ja jopa opettajaksesi mainitsit joten selvisi sinunkin perimmäinen olemuksesi.


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Selittelyn makua :)
        Sinulle raha on tärkeä ja jopa opettajaksesi mainitsit joten selvisi sinunkin perimmäinen olemuksesi.

        Niinkö sinusta
        Monia muitakin ajatuksia voisi kehitellä
        Ilman rahaa et olisi nähnyt minun "perimmäistä olemustani"
        Selvännäkijöitäkin esiintyy kun tulee puhe rahasta


      • enkelipallo kirjoitti:

        Niinkö sinusta
        Monia muitakin ajatuksia voisi kehitellä
        Ilman rahaa et olisi nähnyt minun "perimmäistä olemustani"
        Selvännäkijöitäkin esiintyy kun tulee puhe rahasta

        Kuvailisitko perimmäistä olemustasi yhdellä sanalla?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Kuvailisitko perimmäistä olemustasi yhdellä sanalla?

        Sanoinkuvaamaton


      • enkelipallo kirjoitti:

        Sanoinkuvaamaton

        Mutta silti yrität tuoda totuuttasi sanoin esille varmasti päivittäin?

        Vai höpisetkö ainoastaan ulkopuolisista asioista jotka vaikuttavat sinuun siten että sinun on tuotava oma näkemyksesi niistä esille oman kokemuksesi kautta joka ei kuitenkaan ole perimmäinen oleksesi?

        Jos olet tässä sanoinkuvailettomassa kiinni niin tuolloin varmasti ymmärrät kaiken materiaaliseen kiinnittymisen olevan ainoastaan luonteen heikkouden ilmentymää?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Mutta silti yrität tuoda totuuttasi sanoin esille varmasti päivittäin?

        Vai höpisetkö ainoastaan ulkopuolisista asioista jotka vaikuttavat sinuun siten että sinun on tuotava oma näkemyksesi niistä esille oman kokemuksesi kautta joka ei kuitenkaan ole perimmäinen oleksesi?

        Jos olet tässä sanoinkuvailettomassa kiinni niin tuolloin varmasti ymmärrät kaiken materiaaliseen kiinnittymisen olevan ainoastaan luonteen heikkouden ilmentymää?

        Kyllä tietenkin joka hetki, sitten on ihmisiä ympärilläni jotka näkevät puuhailuni jokainen omalla tavallaan. Olet aivan oiken nänyt munut tuomassa omaa olemustani esille.

        Sallitko ajatella että en väitä olevani virheetön tässä jokapäiväisessä puuhailussani, se ei vähennä luottamustani todelliseen sanoinkuvaamattomuuteeni
        Materiasta olen perimältään samaa mieltä Jeff Fosterin kanssa. Kukaan ei omista mitään. On vain käyttöoikeus tai käyttömahdollisuus. En tässä siteeraa tämän laajemmin. Hae kirjastosta niin et siihen kirjaan tarvitse omistusoikeutta.

        Ihmeellinen poissaolo Jeff Foster
        nidottu, Suomi, 2011 17,00 €
        "Valaistuminen, vapautuminen, herääminen, havahtuminen. Olemme tottuneet pitämään näitä sanoja itämaisiin uskontoihin, guruihin ja mestareihin liittyvinä kaukaisina termeinä. Jeff Foster osoittaa kirjallaan kuitenkin, että herääminen voi tapahtua kenelle tahansa, tässä ja nyt. Henkisen tien kulkemiseen liittyy monenlaisia harhaanjohtavia uskomuksia, jotka pitävät meidät tiukasti unessa ja estävät tehokkaasti meitä havahtumasta näkemään asiat sellaisina kuin ne todellisuudessa ovat. Elämä ei kenties olekaan sellaista, millaista olet sen aina kuvitellut olevan. Heitä ennakkoluulosi pois ja antaudu elämäsi ehkä mahtavimmalle lukukokemukselle tämän hienosti ja herkästi kirjoitetun teoksen myötä, joka on kuin virvoittavaa vettä väsyneelle ja lopen uupuneelle henkiselle etsijälle. Koti ei ole enää kaukana"


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kyllä tietenkin joka hetki, sitten on ihmisiä ympärilläni jotka näkevät puuhailuni jokainen omalla tavallaan. Olet aivan oiken nänyt munut tuomassa omaa olemustani esille.

        Sallitko ajatella että en väitä olevani virheetön tässä jokapäiväisessä puuhailussani, se ei vähennä luottamustani todelliseen sanoinkuvaamattomuuteeni
        Materiasta olen perimältään samaa mieltä Jeff Fosterin kanssa. Kukaan ei omista mitään. On vain käyttöoikeus tai käyttömahdollisuus. En tässä siteeraa tämän laajemmin. Hae kirjastosta niin et siihen kirjaan tarvitse omistusoikeutta.

        Ihmeellinen poissaolo Jeff Foster
        nidottu, Suomi, 2011 17,00 €
        "Valaistuminen, vapautuminen, herääminen, havahtuminen. Olemme tottuneet pitämään näitä sanoja itämaisiin uskontoihin, guruihin ja mestareihin liittyvinä kaukaisina termeinä. Jeff Foster osoittaa kirjallaan kuitenkin, että herääminen voi tapahtua kenelle tahansa, tässä ja nyt. Henkisen tien kulkemiseen liittyy monenlaisia harhaanjohtavia uskomuksia, jotka pitävät meidät tiukasti unessa ja estävät tehokkaasti meitä havahtumasta näkemään asiat sellaisina kuin ne todellisuudessa ovat. Elämä ei kenties olekaan sellaista, millaista olet sen aina kuvitellut olevan. Heitä ennakkoluulosi pois ja antaudu elämäsi ehkä mahtavimmalle lukukokemukselle tämän hienosti ja herkästi kirjoitetun teoksen myötä, joka on kuin virvoittavaa vettä väsyneelle ja lopen uupuneelle henkiselle etsijälle. Koti ei ole enää kaukana"

        Raamatussa on näitä samoja asioita kuten monissa uskonnoissa sekä filosofien pohdinnoissa.
        Mutta oikeuttaako ihminen ylenpalttisen materialla leikkimisen sillä että myöntelee syntisyyttään eikä halua kääntyä?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Raamatussa on näitä samoja asioita kuten monissa uskonnoissa sekä filosofien pohdinnoissa.
        Mutta oikeuttaako ihminen ylenpalttisen materialla leikkimisen sillä että myöntelee syntisyyttään eikä halua kääntyä?

        Materia on mitä on.. ei hyvä ei paha vaan miten sitä käyttää, minkä merkityksen sille antaa. Siinä saattaa olla kääntymisen mahdollisuus.
        Miljonäärit antavat työtä ja vaurautta miljoonille-- leikkiessään. Sodan kauhuja en kiittele kuitenkin äärimmäiset olosuhteet ovat hyviä paikkoja käätymiselle. Kaikille asioille voi antaa kaksi eri merkitystä.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Materia on mitä on.. ei hyvä ei paha vaan miten sitä käyttää, minkä merkityksen sille antaa. Siinä saattaa olla kääntymisen mahdollisuus.
        Miljonäärit antavat työtä ja vaurautta miljoonille-- leikkiessään. Sodan kauhuja en kiittele kuitenkin äärimmäiset olosuhteet ovat hyviä paikkoja käätymiselle. Kaikille asioille voi antaa kaksi eri merkitystä.

        No mietinnäksi sinulle että minkälaisesta ajatuksesta suurin osa ihmisen luomista asioista perustuu...
        Oletko sitä mieltä siis että ihmisen kuuluu mukautua maailmanajan mukaan eikä suinkaan kuunnella täysillä sitä "sanoinkuvailematonta"?
        Se sanoinkuvailematonta kertoo kyllä sinulle ihmisten luomista asioistakin totuuden aikanaan...


      • Tässähänmie kirjoitti:

        No mietinnäksi sinulle että minkälaisesta ajatuksesta suurin osa ihmisen luomista asioista perustuu...
        Oletko sitä mieltä siis että ihmisen kuuluu mukautua maailmanajan mukaan eikä suinkaan kuunnella täysillä sitä "sanoinkuvailematonta"?
        Se sanoinkuvailematonta kertoo kyllä sinulle ihmisten luomista asioistakin totuuden aikanaan...

        "minkälaisesta ajatuksesta suurin osa ihmisen luomista asioista perustuu..."
        En tiedä onko suriin osa, ainakin suuri osa perustuu pelkoon, valitettavasti. Olen tullut valitsemaan josko tälläkertaa valitsisin Rakkauden pelon sijaan.


      • enkelipallo kirjoitti:

        "minkälaisesta ajatuksesta suurin osa ihmisen luomista asioista perustuu..."
        En tiedä onko suriin osa, ainakin suuri osa perustuu pelkoon, valitettavasti. Olen tullut valitsemaan josko tälläkertaa valitsisin Rakkauden pelon sijaan.

        Pelko on yksi ja ahneus varmasti tulee hyvänä kakkosena , mutta sinä haluat myötäillä näitä asioita koska mielestäsi pelkoa ja ahneutta voi käyttää hyvään....kuten aiemmin materialistisuudesta kirjoitit .
        Ei ole rakkautta siinä , jos niin luulet hyväillessäsi itseäsi petolliseen uneen niin tee se toki mutta totuudelle se ei perustu.


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Pelko on yksi ja ahneus varmasti tulee hyvänä kakkosena , mutta sinä haluat myötäillä näitä asioita koska mielestäsi pelkoa ja ahneutta voi käyttää hyvään....kuten aiemmin materialistisuudesta kirjoitit .
        Ei ole rakkautta siinä , jos niin luulet hyväillessäsi itseäsi petolliseen uneen niin tee se toki mutta totuudelle se ei perustu.

        Tässä meillä ei ole erimielisyyttä.. ehkä viestit on mennyt jotenkin ristiin, siis jonkun toisen vastaus on ollut tässä ,kenties
        Pelko ja ahneus ovat samaa asia. Pelko on puutteen pelkoa eli ahneutta, pelätä voi mitä tahansa kuten puutetta voi tuntea mistä ikinä.
        Aivan kuten itsensä rakastaminenkin on mahdollista nähdä kahdella tavalla, joko totuudessa tai ylpeydellä


      • enkelipallo kirjoitti:

        Tässä meillä ei ole erimielisyyttä.. ehkä viestit on mennyt jotenkin ristiin, siis jonkun toisen vastaus on ollut tässä ,kenties
        Pelko ja ahneus ovat samaa asia. Pelko on puutteen pelkoa eli ahneutta, pelätä voi mitä tahansa kuten puutetta voi tuntea mistä ikinä.
        Aivan kuten itsensä rakastaminenkin on mahdollista nähdä kahdella tavalla, joko totuudessa tai ylpeydellä

        Sinähän olet se joka tykkää käyttää materialisuutta olevinaan hyvässä .... Ja suurin osa ihmisen luomassa materialisuudessa on alkuna pelko tai ahneus .
        Eli kuka siis olet ? Tai mikä?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Sinähän olet se joka tykkää käyttää materialisuutta olevinaan hyvässä .... Ja suurin osa ihmisen luomassa materialisuudessa on alkuna pelko tai ahneus .
        Eli kuka siis olet ? Tai mikä?

        Huomasitko:
        enkelipallo
        16.2.2018 22:05

        Myös materialle voi antaa hyvän tai pahan merkityksen.

        Pyydätkö minua muuttamaan lausumaasi:
        "Sinähän olet se joka tykkää käyttää materialisuutta olevinaan hyvässä"
        Kun kuitenkin kysyt:
        "Eli kuka siis olet ? Tai mikä?"
        :)


      • enkelipallo kirjoitti:

        Huomasitko:
        enkelipallo
        16.2.2018 22:05

        Myös materialle voi antaa hyvän tai pahan merkityksen.

        Pyydätkö minua muuttamaan lausumaasi:
        "Sinähän olet se joka tykkää käyttää materialisuutta olevinaan hyvässä"
        Kun kuitenkin kysyt:
        "Eli kuka siis olet ? Tai mikä?"
        :)

        Tokihan sitä voi kuvitella ja selitellä itselleen että vaikkapa aseilla voidaan tehdä hyvää .
        Voihan sitä selitellä itselleen että kaiken maailman krääsän ostaminen onkin hyvästä eikä suinkaan mielen heikkouksien paikkailuja.
        Tokihan voit ajatella ja todistella itsellesi ostaessasi vähäpäästöisen auton että kyseessä olisi jonkinsortin ekoteko vaikka todellisuudessa kulutat päätökselläsi maapallon kapasiteettia liikaa.
        Niin....tokihan voit nähdä itsesi hyväntekijänä aloittaessasi sodan... Olet aivan oikeassa siinä että ihminen kykenee antamaan järjettömillekkin asioille "hyvän" merkityksen mutta kyseessä tuolloin ei ole totuus vaan itsepetos.
        Kertoisitko jonkin asian minkä sinä olet tehnyt "hyvää" rahalla tai tavaralla ...toiselle tai itsellesi?

        Ihmisen perustarpeet ovat ruoka,suoja ja kenties seurakin ... Millä oikeutat kaiken muun? Se että käsityksesi hyvinvoinnista saattaa olla kieroutunut?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Tokihan sitä voi kuvitella ja selitellä itselleen että vaikkapa aseilla voidaan tehdä hyvää .
        Voihan sitä selitellä itselleen että kaiken maailman krääsän ostaminen onkin hyvästä eikä suinkaan mielen heikkouksien paikkailuja.
        Tokihan voit ajatella ja todistella itsellesi ostaessasi vähäpäästöisen auton että kyseessä olisi jonkinsortin ekoteko vaikka todellisuudessa kulutat päätökselläsi maapallon kapasiteettia liikaa.
        Niin....tokihan voit nähdä itsesi hyväntekijänä aloittaessasi sodan... Olet aivan oikeassa siinä että ihminen kykenee antamaan järjettömillekkin asioille "hyvän" merkityksen mutta kyseessä tuolloin ei ole totuus vaan itsepetos.
        Kertoisitko jonkin asian minkä sinä olet tehnyt "hyvää" rahalla tai tavaralla ...toiselle tai itsellesi?

        Ihmisen perustarpeet ovat ruoka,suoja ja kenties seurakin ... Millä oikeutat kaiken muun? Se että käsityksesi hyvinvoinnista saattaa olla kieroutunut?

        Tokihan voit selitellä itsellesi että minä olen kaiken tuon takana ja alotteellinen järjetömillekin asioille.
        Myötätunnosta sinuun annan anteeksi itselleni että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen.
        Tämän suurempaan hyväntekoon en pysty


      • enkelipallo kirjoitti:

        Tokihan voit selitellä itsellesi että minä olen kaiken tuon takana ja alotteellinen järjetömillekin asioille.
        Myötätunnosta sinuun annan anteeksi itselleni että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen.
        Tämän suurempaan hyväntekoon en pysty

        Kertoisitko siis mitä hyvää olet mammonalla/materialla itsellesi tai toiselle tehnyt? Jonka synty perustuu hyvälle sekä tarkoitus kaikkinensa.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Tokihan voit selitellä itsellesi että minä olen kaiken tuon takana ja alotteellinen järjetömillekin asioille.
        Myötätunnosta sinuun annan anteeksi itselleni että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen.
        Tämän suurempaan hyväntekoon en pysty

        Jos joskus satut tarttumaan raamattuun ja oppimaan siitä niin ; Matt 6:14-15  Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;.

        Oletko nyt omannut itsellesi Isän valtuudet?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Kertoisitko siis mitä hyvää olet mammonalla/materialla itsellesi tai toiselle tehnyt? Jonka synty perustuu hyvälle sekä tarkoitus kaikkinensa.

        Kuten huomaat jokaisen ajatuksen voi nähdä kielteisenä tai myönteisenä. En kuvittele pystyväni vastaamaan siten että sinä olisit tyytyväinen, sen hyvän teen itselleni ja rahalla ostamallani tiekkarilla tuon tämän tiedon sinulle. Viestin hinta on sisällytetty sopimukseeni dna.n kanssa.
        Luojan valtuudet minulla on koska olen. Se sama valtuutus on sinulla ja se ilmenee sinun oikeudessa olla mitä mieltä haluat


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kuten huomaat jokaisen ajatuksen voi nähdä kielteisenä tai myönteisenä. En kuvittele pystyväni vastaamaan siten että sinä olisit tyytyväinen, sen hyvän teen itselleni ja rahalla ostamallani tiekkarilla tuon tämän tiedon sinulle. Viestin hinta on sisällytetty sopimukseeni dna.n kanssa.
        Luojan valtuudet minulla on koska olen. Se sama valtuutus on sinulla ja se ilmenee sinun oikeudessa olla mitä mieltä haluat

        Ei tässä ole kyse minun tyytyväisyydestäni koska olen kiitollinen Jumalalle kaikesta minkä Hän suo .
        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi....nyt kuitenkin vinkkaat että mielessä saakin tuomita asiat koska koet sen oikeudeksi?
        En tiedä minkä uskonnon edustaja olet mutta kirjoituksesi tuovat lähinnä välttelyn esille.
        Anteeksisaaminen edellyttää että antaa anteeksi muille mutta sinulla se menee päinvastoin?:D


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Ei tässä ole kyse minun tyytyväisyydestäni koska olen kiitollinen Jumalalle kaikesta minkä Hän suo .
        Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi....nyt kuitenkin vinkkaat että mielessä saakin tuomita asiat koska koet sen oikeudeksi?
        En tiedä minkä uskonnon edustaja olet mutta kirjoituksesi tuovat lähinnä välttelyn esille.
        Anteeksisaaminen edellyttää että antaa anteeksi muille mutta sinulla se menee päinvastoin?:D

        Kiitos arvostuksesta.
        Minulla tosiaan menee toisenlainen ajatus anteeksiannosta. Minun käsitykseni mukaan Luoja antoi kaikille kaikkea tasapuolisesti joten keltään ei puutu mitään todellista. Minä en pysty lisäämään eli antamaan siihen mitään lisää antamalla jotain anteeksi. Minusta se tarkoittaisi että minä olisin vastuussa ja velvollinen mittamaan miten sinä tai joku kaverini toimii ja siten antaisin hänelle jotain? lisää? Korjaisin Jumalan Luomusta??

        Anteeksi voin antaa vain itselleni omat virheelliset uskomukset. Siinä on sovituksen sisältö ja tarkoitus. Minun tehtäväkseni jää hyväksyä se, myös minussa on se minkä Jumala on luonut
        Kaikki tämä on mielen sisältö ei aineellinen eli materia.
        Luterilainen en ole sikäli että minun käsitykseni mukaan Jumala = Rakkaus ei mitään muuta ei pienintäkään syytöstä ei arvostelua ei pelkoa.
        Kaikki kielteisyys alkoi sitä että Aatami valitsi mennä piiloon kuvitellessaan tehneensä jotain rangaistavaa "syödessään omenaa" eli syyllisti itsensä omasta tahdostaan.
        Niinhän He olivat sen tuumanneet. Siksi muistutetaan Raamatussa että kaksinaisuus (Eeva) luotiin unessa. Aatami nukutettiin ensin ja sitten hänelle tehtiin kumppani.
        On valtava intohimo ottaa kirjaimellisesti Raamatun monia lauseita. Tätä en kuitenkaan ole kovin usein huomannut niissä kommenteissa.

        Yrjö Kallisen ajatuksia
        Me nukumme, ihmiset ympärillämme kulkevat unessa
        Ja monet muut kertovat samasta asiasta.

        Välttelen eniten käskemästä ketään mihinkään. Vanhantestamentin uudelleenkirjoittamista välttelen kaikin voimin. Siellä kerrotut kansanmurhat on minulle käsittämättömiä asioita. Niitä kuitenkin tapahtuu joka hetki. Kouluampumiset ja breivikit. Juuri nuo onnettomat ihmiset jotka noita tekevät ovat juuri niitä jotka eniten kaipaavat apua ja armoa ja ei ne teot vaan ne mielet. Tekoja ei voi hyväksyä mutta ihmiset - tekijät - tarvitsevat apua.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kiitos arvostuksesta.
        Minulla tosiaan menee toisenlainen ajatus anteeksiannosta. Minun käsitykseni mukaan Luoja antoi kaikille kaikkea tasapuolisesti joten keltään ei puutu mitään todellista. Minä en pysty lisäämään eli antamaan siihen mitään lisää antamalla jotain anteeksi. Minusta se tarkoittaisi että minä olisin vastuussa ja velvollinen mittamaan miten sinä tai joku kaverini toimii ja siten antaisin hänelle jotain? lisää? Korjaisin Jumalan Luomusta??

        Anteeksi voin antaa vain itselleni omat virheelliset uskomukset. Siinä on sovituksen sisältö ja tarkoitus. Minun tehtäväkseni jää hyväksyä se, myös minussa on se minkä Jumala on luonut
        Kaikki tämä on mielen sisältö ei aineellinen eli materia.
        Luterilainen en ole sikäli että minun käsitykseni mukaan Jumala = Rakkaus ei mitään muuta ei pienintäkään syytöstä ei arvostelua ei pelkoa.
        Kaikki kielteisyys alkoi sitä että Aatami valitsi mennä piiloon kuvitellessaan tehneensä jotain rangaistavaa "syödessään omenaa" eli syyllisti itsensä omasta tahdostaan.
        Niinhän He olivat sen tuumanneet. Siksi muistutetaan Raamatussa että kaksinaisuus (Eeva) luotiin unessa. Aatami nukutettiin ensin ja sitten hänelle tehtiin kumppani.
        On valtava intohimo ottaa kirjaimellisesti Raamatun monia lauseita. Tätä en kuitenkaan ole kovin usein huomannut niissä kommenteissa.

        Yrjö Kallisen ajatuksia
        Me nukumme, ihmiset ympärillämme kulkevat unessa
        Ja monet muut kertovat samasta asiasta.

        Välttelen eniten käskemästä ketään mihinkään. Vanhantestamentin uudelleenkirjoittamista välttelen kaikin voimin. Siellä kerrotut kansanmurhat on minulle käsittämättömiä asioita. Niitä kuitenkin tapahtuu joka hetki. Kouluampumiset ja breivikit. Juuri nuo onnettomat ihmiset jotka noita tekevät ovat juuri niitä jotka eniten kaipaavat apua ja armoa ja ei ne teot vaan ne mielet. Tekoja ei voi hyväksyä mutta ihmiset - tekijät - tarvitsevat apua.

        Kukaan ei ole kertonut olisiko jossain herätetty sitä ensimmäisestä unesta. Se ensimmäisen unen sisältö oli kuviteltu ero Luojasta (Hän meni piiloon). Sitä piileskelyä olen tässä opetellut tosrjumaan


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kukaan ei ole kertonut olisiko jossain herätetty sitä ensimmäisestä unesta. Se ensimmäisen unen sisältö oli kuviteltu ero Luojasta (Hän meni piiloon). Sitä piileskelyä olen tässä opetellut tosrjumaan

        Kiitos pitkästä selonteosta :D Jäljelle jääkin enään ...
        Ilman mitä sisäistä ominaisuuttasi et kykenisi käymään kauppaa? Oli se sitten kaupassa tai kirpputori pöydässäsi .


    • PahanPalvontasaatanasta

      Epäjumalan kumartelu, kunnioittaminen, palvonta jumalana.

      Uhrilahjan vienti epäjumalalle. Älkää menkö ansaan , älkää antako kenenkään eksyttää itseänne esimerkillään, puheillaan tai mitenkään.

      https://www.youtube.com/watch?v=9Uh1QQWeUUU

      Epäjumalan palvonta eli rukoilu tuo sallisuuden riivaajahenkiin.

    • Ilman kaupankäynnin keksimistä sinäkin huutelisit yhdestä maakuopasta viereiseen. Henkesi kaupalla, heh.

      • Eiköhän kaupankäynnin lakkaaminen tarkoittaisi ihmisten paluuta viljelyyn , kenties metsästäjä keräilijä tyyppiseen olemiseen eli omatoimiseen olemiseen.


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Eiköhän kaupankäynnin lakkaaminen tarkoittaisi ihmisten paluuta viljelyyn , kenties metsästäjä keräilijä tyyppiseen olemiseen eli omatoimiseen olemiseen.

        eihän se silloin ole omatoiminen jos tarvii viljaa, miten kävisi lisääntyminen
        Ei kukaan pärjää yksin ja sen toisen huomioiminen on aina jollaintavoin kaupankäyntiä. Se mitä välinettä siinä vaihdannassa käytetään riippuu taas asiasta ja kulttuurista eli miten on tapana toimia.


      • enkelipallo kirjoitti:

        eihän se silloin ole omatoiminen jos tarvii viljaa, miten kävisi lisääntyminen
        Ei kukaan pärjää yksin ja sen toisen huomioiminen on aina jollaintavoin kaupankäyntiä. Se mitä välinettä siinä vaihdannassa käytetään riippuu taas asiasta ja kulttuurista eli miten on tapana toimia.

        Ei lähimmäisenrakkaus ole kaupankäyntiä :D
        Jos ymmärrät toistenkin olevan saman kipinän omaavia niin myötätunto toisia kohtaan kasvaa.
        Kulttuurit ja asiat ovat ihmisten materialisoituneita ajatuksia ainoastaan ... ei mitään muuta vaikka niille kovan arvon annatkin .
        Näet se sanoinkuvailematon on juurikin hetkessä kiinni eikä se luo kulttuureja omaan tajuntaan vaan on vapaa tuollaisista käsitteistä.


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Ei lähimmäisenrakkaus ole kaupankäyntiä :D
        Jos ymmärrät toistenkin olevan saman kipinän omaavia niin myötätunto toisia kohtaan kasvaa.
        Kulttuurit ja asiat ovat ihmisten materialisoituneita ajatuksia ainoastaan ... ei mitään muuta vaikka niille kovan arvon annatkin .
        Näet se sanoinkuvailematon on juurikin hetkessä kiinni eikä se luo kulttuureja omaan tajuntaan vaan on vapaa tuollaisista käsitteistä.

        Kauniisti ajateltu --" yhtyminen lähimmäiseen tapahtuu myötätunnosta häneen." Ehkä ajattelet että lähimmäisen rakkaus on jotain muuta kuin puolisoiden välinen rakkaus.
        Minusta taas rakkautta on tai sitä ei ole, jos sitä erotellaan silloin se on erottelua ei rakkautta

        "Kulttuurit ja asiat ovat ihmisten materialisoituneita ajatuksia ainoastaan ... ei mitään muuta vaikka niille kovan arvon annatkin ." ??
        Myötätunnosta sinuun anna itselleni anteeksi että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kauniisti ajateltu --" yhtyminen lähimmäiseen tapahtuu myötätunnosta häneen." Ehkä ajattelet että lähimmäisen rakkaus on jotain muuta kuin puolisoiden välinen rakkaus.
        Minusta taas rakkautta on tai sitä ei ole, jos sitä erotellaan silloin se on erottelua ei rakkautta

        "Kulttuurit ja asiat ovat ihmisten materialisoituneita ajatuksia ainoastaan ... ei mitään muuta vaikka niille kovan arvon annatkin ." ??
        Myötätunnosta sinuun anna itselleni anteeksi että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen

        Myötätunnosta sinuun anna itselleni anteeksi että olet saanut
        korjaan: Myötätunnosta sinuun annan anteeksi itselleni että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen.


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kauniisti ajateltu --" yhtyminen lähimmäiseen tapahtuu myötätunnosta häneen." Ehkä ajattelet että lähimmäisen rakkaus on jotain muuta kuin puolisoiden välinen rakkaus.
        Minusta taas rakkautta on tai sitä ei ole, jos sitä erotellaan silloin se on erottelua ei rakkautta

        "Kulttuurit ja asiat ovat ihmisten materialisoituneita ajatuksia ainoastaan ... ei mitään muuta vaikka niille kovan arvon annatkin ." ??
        Myötätunnosta sinuun anna itselleni anteeksi että olet saanut minusta tuollaisen käsityksen

        Agape kuvaa hyvin sitä kuinka ihmisen tulisi nähdä toinen


    • katukaa_anokaa

      Ostakaa taivaspaikka!
      Muistakaa te saatanan syntiset huorat. Kun raha kirstuun kilahtaa niin henki taivaaseen vilahtaa.

    • gfghgjhfghj

      Ei meistä kenenkään tarvitse jäädä tänne antikristuksen aikaan, ja valita pedon merkin tai päänsä menettämisen välillä. Voimme nöyrtyä tajuamaan syntisyytemme ja ottaa vastaan Jeesuksen sovitustyön. Silloin olemme mukana ylösotossa ennen vaivan aikaa. Silloin meidän ei tarvitse yrittää koota ruokavarastoja seitsemäksi vuodeksi. Saamme lohduttaa toisiamme lähestyvällä Jeesuksen paluulla noutamaan meitä.

      Aloittaja kyselee ostamisesta ja myymisestä ikäänkuin ei ymmärtäisi, että ostamista on jo ruokakaupassa asioiminenkin. Ei siis välttämättä jotain liiketoimintaa, vaan ihan vaan toimimista yhteiskunnassa. Jos tekee parannuksen vasta antikristuksen aikana, armon ajan jälkeen, pelastuminen on mahdollista, mutta vaikeaa. Seitsemän vuotta on pitkä aika piileskellä. Ja nykyään valvontatekniikka on niin invasiivista, että edes Suomen korpi ei tarjoa suojaa siltä. Tehkää siis parannus nyt.

      Heräsin viime yönä pohtimaan mahdollisia tulevia tilanteita, kun yhtäkkiä suuri määrä (?) ihmisiä katoaa. Mikä on kristityn vastuu jos hän työskentelee lentäjänä, junan kuljettajana tai bussikuskina, tai laivan kapteenina? Pitäisikö hänen muistuttaa matkustajia jo matkan alussa, että kolarivaara on olemassa, ylösoton tapahtuessa? Eihän matkustajan tarvitse muuta kuin kääntyä kristityksi. Jos lentäjä temmataan ylös, on liian myöhä alkaa tehdä parannusta, vai mitä arvelette? Riittäisikö pelastumiselle se, että ne viimeiset hetket uskoo Jumalaan, ottaa Jeesuksen vastaan ja yrittää auttaa lähimmäisiään loppurysäykseen asti?

      Mitä teet, pakana, jos elokuvateatterissa yhtäkkiä huomaat vieressäsi tyhjiä vaatekasoja laukkuineen ja kukkaroineen; alatko varastaa lompakoita vai huutaa tuskissasi sielusi takia? Mitä teet, synnytyssairaalan hoitaja, kun yhtäkkiä kaikki beibet ovat kadonneet? Tiedätkö, mistä on kysymys? Pelkäätkö, että sinua syytetään?

      • Kyllä minä ymmärrän että myös ruokakaupassa jo nykyään ihminen kokee olevansa oikeutettu ostamaan sekä myymään....mistä tämä oikeutus johtuu?
        Ilman mitä sinä et pystyisi ostamaan taikka myymään?
        Herra pitää kyllä huolen , sinä voit odotella tempausta mutta ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?
        Erittäin nopeaa kääntymystä kenties?


      • Tässähänmie kirjoitti:

        Kyllä minä ymmärrän että myös ruokakaupassa jo nykyään ihminen kokee olevansa oikeutettu ostamaan sekä myymään....mistä tämä oikeutus johtuu?
        Ilman mitä sinä et pystyisi ostamaan taikka myymään?
        Herra pitää kyllä huolen , sinä voit odotella tempausta mutta ymmärrätkö mitä se tarkoittaa?
        Erittäin nopeaa kääntymystä kenties?

        Kun meidät on opetettu että jollakin on enemmän kuin jollakin toisella. Ajattele niin että siellä ruokakaupaassa on ilo ANTAA pieni vastalahja sille jolla on ne perunat ja porkkanat koottu niihin laareihin.
        Aivan kuten tuossa aiemmin, naiskentelet sitä petikaveria myötätunnosta häneen, ilman syytä tai syllisyytä. Sikisi meillä on ILOtalo koska ilo on yhteinen, ei kauppatavara
        Älä tee kauppaa tee ilo. Kun mitään ei ole muuta kuin se mikä on mielessä. Poista mielestäsi kaupanteko, tee ilon teko, tee myötätunnon teko. Tiedosta että sinulla on mistä antaa.
        Älä muuta maailmaa muuta ajatuksesi maailmasta mailmasi muuttuu


      • enkelipallo kirjoitti:

        Kun meidät on opetettu että jollakin on enemmän kuin jollakin toisella. Ajattele niin että siellä ruokakaupaassa on ilo ANTAA pieni vastalahja sille jolla on ne perunat ja porkkanat koottu niihin laareihin.
        Aivan kuten tuossa aiemmin, naiskentelet sitä petikaveria myötätunnosta häneen, ilman syytä tai syllisyytä. Sikisi meillä on ILOtalo koska ilo on yhteinen, ei kauppatavara
        Älä tee kauppaa tee ilo. Kun mitään ei ole muuta kuin se mikä on mielessä. Poista mielestäsi kaupanteko, tee ilon teko, tee myötätunnon teko. Tiedosta että sinulla on mistä antaa.
        Älä muuta maailmaa muuta ajatuksesi maailmasta mailmasi muuttuu

        Ihminen on opettanut , vanhemmat opettaa itseään lapselleen jolloin lapsi menettää itsensä jo lapsena?
        Ajatukseni on jo muuttunut paljonkin ... juuri tähän suuntaan mistä kirjoitankin ja aikaisemmin ajattelin ehkäpä enemmän kuten sinä asioista.


    • "Mikä on siis ihmisen heikkous että hänen täytyy käydä kauppaa?"

      Omavaraisuuden puute?

      • Hyvä veikkaus koska en tiedä itsekkään , ehkäpä enemmän etsin ihmisen luonteenpiirrettä joka oikeuttaa itsensä käymään kauppaa sen sijaan että olisi vain ystävällinen kanssakulkijaansa kohtaan ja auttaisi . Luonteenpiirre olisi ehkäpä hakusessa mutta tuo kirjoittamasi on todellakin hyvä ! :)


    • enkelin_dna

      Ostatko multa enkelin DNA:ta ei ole kallista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      2970
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2079
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2034
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1852
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1221
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe