Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
63
Kommenttia
2419
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mielenkiintoisia+ajatuksia+sinulla.+Kiitos+
Mainitset+karman+merkittävänä+asiana.+Kurssi+opettaa+että+anteeksianto+sovittaa+myös+karman.+Toisin+sanoen+mitään+muuta+ei+ole+anteeksiannettavaa+kuin+mennet+virheelliset+muistikuvat+=+karma.+Tietämätön+ihminen+vertaa+nykyhetkeä+menneisiin+muistikuviin+ja+toimi+niiden+perusteella+toistamalla+niitä+menettelytapoja+=+karmaa.+Historiasta+voi+oppia+sen+että+on+toiminut+virheellisesti+ja+sen+voin+antaa+anteeksi+itselleni+ja+toimia+nyt-hetkessä+kuuntelemalla+Pyhän+Hengen+ohjausta.+On+kysymys+mielen+muutoksesta,+luovun+menneistä+muistikuvista+syyllisyydestä+ja+kuuntelen+Rakkauden+ääntä,+ohjausta
IOK.n+lisäosa+Rukouksen+laulu+kertoo+yksityiskohtaisesti+anteeksiannon+periaatteen+ja+käytön.+
En+yllytä+tutkimaan+raamattua,+itse+en+voi+välttyä+tässä+muistamasta+kuinka+Lootin+perhettä+varoitettiin+katsomasta+taakseen,+on+vaarana+jähmettyä+suolapatsaaksi,+vaimo+kuitenkin+katsoi.+Jokainen+voi+tehdä+omat+johtopäätöksensä.
12.01.2018 11:04
erotatko+sairauden+ihmisestä,+melko+helppoa+käsittää+monni+eri+tavoin.
Syöpä+on+sairaus+ei+se+tarvitse+empatiaa,+ihminen+tarvitsee.
11.01.2018 23:11
Muinainen+kirkkorukous+otti+tämän+huomio-+silloin+ennen.+Siinä+oli+lause+"Varjele+Jumala+äkkikuolemalta."
Tietenkin+irvileuvat+väärensivät+sen+idean,+äkkikuolema+on+hankala,+ei+ehdi+pyytää+anteeksi+töppäilyään.
Kun+oikeampi+sisältö+tarkoitaa+että+rauhallinen+kuolema+auttaa+ymmärtämän+ja+tiedostamaan+jotta+seuraava+kokemus+saattaa+olla+sieltä+pilvenreunalta.
11.01.2018 21:16
Empatia+on+Jumalan+lahja+ja+ilmainen+ilo.+Se+johtaa+sivilisaation+korkeammalle+tasolle.+
Juuri+näin,+miksi+väheksyisin+kenenkään+iloa,+jokainen+osoittaa+sen+omalla+tavallaan.
Historia+opettaa+että+ihmiskunta+tekee+omalla+tavallaan+ja+saa+sitä+mitä+kylvää,+se+on+luonnonlaki.++Katsomalla+menneisyyteen+tekee+kuten+Lootin+vaimo,+jähmettyy.....
Empatia+on+myötä+elämistä+tässä+hetkessä.+Antaessaan+saa.+Vain+sen+saa+minkä+antaa.
11.01.2018 16:08
Olisiko+ainut+mahdollisuus+hyväksyä+että+tiede+ei+ole+keksinyt+mittaria+hengen+tietoisuuden+toteamiseksi.+Toki+kysymällä+voi+saada+vastauksia.+Mutta+toistaiseksi+tiede+vastaa+uudella+kysymyksellä+-++usein+monta+uutta+kysymystä.+Se+tie+on+loputon.+Eihän+mikään+vastaus+estä+tekemästä+uutta+kysymystä.
Olenkin+päätynyt+monien++ajattelijoiden+vastaukseen,+yhteinen+uskonto+ei+ole+mahdollinen+-+yhteinen+kokemus++on+mahdollinen+jopa+välttämätön.
Tämä+tulee+siitä+selityksestä+että+totuutta+ei+voi+selittää,+silmin+nähdä,++eikä+näyttää+se+on+koettava.+Aivan+kuten+rakkaus,+toki+sitä+voi+selitellä+mutta+vain+oma+kokemus+on+todellinen+vastaus.
11.01.2018 15:53
Erinomaisen+tärkeä+avaus+koska+on+saanut+näin+suuren+suosion+ja+monta+älykästä+puheenvuoroa.+
Uusi+avaus
Varmasti+on+hyvääkin,+mutta+edelleen+ns.+paha+tuntuu+olevan+aina+voitolla......siksi+pitäisi+kysellä,+että+miksi+on+näin
11.01.2018 15:27
Aloittaja+ilmaisi+valintansa.+Mitä+muuta+voi+kukaan.
11.01.2018 11:22
"Jos+ihmisellä+olisi+sielu+em.+asiat+ei+voisi+vaikuttaa+tietoisuuteen.+"
Miten+niin?+Ei+oikein+avaudu,+vai+oliko+tarkoitus+olla+sarkastinen.
Jos+sovitan+että+sielu+on+kokoelma+vanhoja+muistikuvia+niin+eihän+se+mitenkään+määrää+tietoisuuden+mahdollisuuksia.
Olen+samaa+mieltä+kuin+"eimennytjakeluun"+sielu+eli+menneisyys+vain+unohtuu+silti+tietoisuus+eli+mieli+toimii.
Ihmisen+onnellisuus+taas+on+sidoksissa+mieleen+siten+että+onnellinen+ihminen+on+onnellinen,+olipa+hänen+käsityksensä+(elämästä)++kuoleman+jälkeisestä+mikä+tahansa.
Käsiteistä+vielä:+itse+ajattelen+että+tietoisuus+ja+mieli+ovat+synonyymeja,+tietoisuutensa+avulla+ihminen+valitsee+eli+reagoi.++Sitten+on+aivot+joiden+avulla+valittu+reagointi+muuttuu+valintansa+mukaan+fyysiseksi+toiminnaksi.+Joka+hetki+reagoin+,-+elän+,-+tiedostan.+Reagointi+on+onneksi+usein+huomaamatonta.
11.01.2018 11:16
Mitä+mahtanet+tarkoittaa,+ehkä+se+selviää.
Ego+on+pelko,+itsekkyys,+erityisyys,+erillisyys,
+https://fi.wikipedia.org/wiki/Minä_(ego)
Jumala+on+Rakkaus,+Ilo,+rauha+ja+luottamus,+Alkulähde,+Kokonaisuus,+Ykseys
Varmaan+jokainen+määrittelee+itse+oman+käsityksensä+eli+jumalankuvansa
https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala
10.01.2018 21:24
En+ole
10.01.2018 10:30
kyökkifilosofille+kerron+omiani.+Mielestäni+oma+ajatteluni+muuttuu,+käsitykseni,+uskomukseni,+tapa+syyllistää+itseni+tai+kaverini+elää+koko+ajan.+Kun+näin+tosiasiassa+tapahtuu+kokemus+ympäröivästä+muuttuu,+luojalle+kiitos+että+näin+on,+lopulta+tiedän+kuka+olen,+eli+silloin+muistan+millaiseksi+Luoja+minut+tarkoitti.+Jeesus+Nasaretilainen+muisti+sen+joka+hetki
Älä+muuta+maailmaa+muuta+ajatuksesi+siitä.+Tarkoitus+on+unohtaa+uskomukset+ja+muistaa+Alkulähde+Rakkaus.
Kuten+Eino+Leino+sano+vien+kanteleeni+särkyneen+Suurelle+Virittäjälle
09.01.2018 22:00
Kaikin+mokomin+pidä+kiinni++näkemyksestäsi.+Sallinet+kuitenkin+ajatuksen+että++"syntyminen"+sanaa+on+käytetty+koska+ei+ollut+kysymyksesä+luominen.
Esimerkkilauseestasi+sen+oivalsin.++++"+mikkä+syntynyt+on"
Kyllä+sanoja+voi+käyttää+niin+tuhansin+eri+tavoin+ja+sitten+on+näitä+kuten+minä+joka+opettelee+...+tuntemaan+Totuuden+Peukkuja+sinulle
09.01.2018 21:40
Aloituksen+kysymykseen:+Miten+voi+olla+erillinen+jos+sisältö+on+sama
Kyllä+Jumala+loi+Pojan+eli+Poika+ei+luonut+Isää.+Siinä+on+se+ero.+Isä+jakoi+kaiken+poikansa+kanssa.+
Luomisen+hetkellä+isä+antoi+Pyhän+Hengen+äänen+Pojan+mieleen+jonka+Jeesus+Nasaretilainen+vahvisti+tunnetusti.
Käytännöllisesti+siitä+seuraa+kuinka+se+joka+kieltää+Jumalan+äänen+ei+saa+anteeksi+koska+silloin+kieltää+yhteyden+anteeksiantoon+eli+yhteyden+Jumalan+ääneen+PH.n
Tuo+istumajärjestyksen+todistaminen+on+jotain+erinomaisen+inhimillistä,+minulle+se+kertoo+enemmän+kirjoittajasta+kuin+Rakkaudesta,+mutta+eihän+minun+tarvitse+ymmärtää+kaikkea.+Ehkä+tilanteen+pyhyyttä+halutaan+kuvata?
09.01.2018 17:20
Hän+on+antanut+sinulle+kyvyn+ja+ilon+nauraa+kuten+jokaiselle.+Hän+nauraa+sinun+kanssasi+myös+itselleen.
Olisi+kiva+kuulla+onko+Jumalallasi+muita+ominaisuuksia+kuin+ilo.
08.01.2018 23:27
Jankkaan+vielä+rikollinen+teko+lusitaan+vankilassa+tai+vastaavassa+hoidossa+jolloin+myös+tekijä+on+suojassa+tuhoavalta+toiminnaltaan,+itseltään,+rikolliselta+mieleltään.
Jumala+eli+Rakkaus+antaa+anteeksi+kun+on+valmis+ottamaan+anteeksiannon+vastaan.+Se+on+mielen+parantumista.
Anteeksianto+on+henkilön+oman+mielen+työ+olipa+kaltereiden+ulko+tai+sisä+puolella.
Syyllistäminen+on+aivan+sama+molemmin+puolin+kaltereita,+yhtä+tuhoava,+kaukana+Rakkaudesta,+
Sitä+tarkoittaa+lause+rakasta+lähimmäistäsi+kuin+itseäsi,+nykysuomennos+Rakasta+lähimmäistä+itsenäsi.+
Sen+saat+minkä+annat,+niin+makaa+kuin+petaa+jne.+sen+edestään+löytää+minkä+takseen+jättää,+tuhansin+eri+lauseen+jo+ikiajat+tiedetty+ei+tämä+minun+keksintöni+ole.+
+Rakkaus
08.01.2018 14:53
Lopettaisiko+tieto+seuraavan+kysymyksen+ja+taas+seuraavan+....
Tietäminen+ei+ole+tämän+maailman+vastaus,+mielummin+kokemus+kuin+tieto,+ei+kokemusta+voi+välittä,+pukea+sanoiksi,+kokemus+on+koettava.+Sitten+tiedät.
08.01.2018 11:00
Älkää+tuomitko+ettei+teitä+tuomittaisi.
Minun+ei+tarvitse+tuomita+mutta+ei+myöskään+tarvi+"lähteä+mukaan".+Onhan+se+minun+arvioni+kuka+on+valkeuden+kuka+pinmeyden+asialla.
Sinun+kysymyksesi+voi+joku+katsoa+niin+tai+näin,+envoi+tietää?+Jumalako+läheti+sinut+selventämään+tätä+kysymystä.+
+Siksi+sanon+että+olet+vilpitön+Jumalan+lapsi+ja+tilanteen+niin+vaatiseesa+saat+Pyhältä+Hengeltä+sillä+hetkellä+oikean+menettelytavan.
Ei+voi+ennakolta+mennä+lukitsemaan,--++tulevaisuus+ei+ole+vielä+tullut.
Miten+tietäisin+valon+ellei+pimeyttä+olisi.
Tästä+tulee+ryöppy+kysymyksiä+lapsenraskaajista+jne.+++
Teko+viedään+käräjille,+ihmisen+kohtalo+on+anteeksianto.
+Teko+ei+ole+ihminen,+miten+tämän+nyt+saisi+jälleen+selvennettyksi.
Lapsi+on+viaton+kaatuessaa+ja+nousee+ylös+(antaa+itselleen+anteeksi)+ja+lopulta+oppii+kävelemään.
Rikollinen+suljetaan+vankilaan+suojaan+itseltään,+yhteiskunta+opettaa+terveille+tavoille.+Lopulta+on+tultava+toimeen+itsensä+kanssa+niin+uhri+kuin+syyllinenkin.+(Ja+oppii+näkemään+valkeuden)+Luopuu+tuhoavasta+toiminasta
Ihmismieli+antaa+anteeksi+toiselle+mielelle.+Teko+lusitaan.
07.01.2018 17:41
Anteeksi+sekava+lauserakenne
Jokainen+on+Rakkauden+asialla+eli+Jumalan+asialla,+jokainen+tekee+joka+hetki+parhaansa+oman+ymmärryksensä+mukaisesti.
07.01.2018 10:47
Voit+valita+itse.+Kun+ajatellaan+että+Jumala+on+Luonut+kaiken+hän+myös+mahdollistaa+tällaisen+toiminnan.+Toisaalta+ihminen+on+kehittänyt+käsitteet+sanat+ja+kirjoitustaidon.+Ihminen+oman+mielensä+kanssa+reagoi.+Jokaiseen+asiaan+eli+ajatukseen+on+kaksi+vaihtoehtoa,+suhtaudunko+rakkaudella+vai+pelolla
Valinta+on+sinun+eli+jokainen+kohdaltaan+tekee+omat+päätöksensä.
Minä+teen+päätökseni+itse+miten+suhtaudun+ja+minkä+merkityksen+annan,+aina+kun+suinkin+muistan+?+suhtaudun+Rakkaudella,+vihamieliseltä+näyttävä+yhteydenotto+-+kommentti+on+rakkauden+pyyntö
"Tarkoitatko+Jumalaa"+kysymys++sisältää+minulle+muistutuksen+-+kenen+asialla+tässä+ollaan?+Olemme+Rakkauden+asialla+on+jokainen,+tapoja+vain+on+enemmän+kuin+ihmismieliä.
07.01.2018 10:37
#kirjoitat.hyvin+++
6.1.2018+22:10
usko.vainen+kirjoitti:+
Ihminen+tomii+paljon+ilman+ajatuksia+toisinkuin+sinä+väitit+🤗
Eikä+meistä+kukaan+itse+päätä+syntyykö+tähän+maailmaan+vai+ei+ja+miksi+syntyy.
Jokaisessa+työssä+tulee+myös+sontaa,+se+kuuluu+ihmiselämään+jota+jokainen+voi+oppia+ihan+niin+paljon+kuin+itse+haluaa+ammatista+riippumatta+🤗+
Aamenta!+#
Huumorin+kukka+se+kaunehin+kukka
joissain+kohdin+olin+huomaavinani+että+usko.vainen.+olisi+Raamatun+mukaisessa+käsityksessä+miksi+on+olemassa+ihmiseksi+nimitetty+luontokappale
Tällätavoin+juuri+huomaan+mitä+olen+ymmärtänyt+tai+sitten+ei,+annan+tämänkin+anteeksi+itselleni.
Sanotaanhan+sanassakin+"tehkää+se+toiselle+minkä+toivot+tehtäväksi+itsellesi"++Tottelen+ja+olen+anteeksiantavainen+myös+itselleni.
06.01.2018 23:13
76 / 121