Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
enkelipallo
enkelipallo
enkelipallo
Vapaa kuvaus
Aina käy niinkuin käy
Aloituksia
63
Kommenttia
2433
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Aivan+jokainen+lause+eli+ajatus+on+ymmärrettävissä+ainakin+kahdella+tavalla.
Lisääntykää+ja+täyttäkää+maa+olisi+varsin+selkeästi+ymmärrettävissä+myös+niin+että+lisättäisiin+Jeesuksen+tuomaa+ajattelutapaa,+Lisääntykää+minun+ideassani,+opetuksessani.+Olihan+Jesuksen+varsinainen+tehtävä?+minun+mielestäni+opetus.+Jälkipolvet+EI+mainostaneet+Jeesuksen+kykyä+siittää+jälkeläisiä????+Vaan+enimmältään+on+kerrottu+mitä+hän+sanoi+eli+opetti
19.01.2018 11:26
ne+on+kielletty,+ei+ihmisen+kokemus+ole+minkään+arvoinen+todiste+tässä+tapauksessa.
Ei+kokemusta+voi+toistaa,+tiede+vaatii+toistetavuutta,+oletan+että+vetoat+tietelliseen+todistukseen.
Todista+ensirakaus+täsmällisesti+uudelleen+satojen+skeptikkojen+edessä,+tai+todista+nukutus+ja+siitä+herääminen+uudelleen+vaikka+vai+kerran.+Toisto+on+uusi+kokemus,+ei+se+todista+mitään+siitä+ensimmäisestä,+joten+todisteita+ei+ole+on+kokemuksia.
Mikä+on+fyysistä+sitä+tuolla+jo+kyseltiin,+kokemus+täydellisestä+vastauksesta+puuttuu+koska+tietoisuuteni+kokee+sen+puutteellisena
15.01.2018 10:35
Entä+silloin+kun+ihminen+on+syystä+tai+toisesta+tajuttomana?+
Silloin+tietoisuuden+yhteys+aivoista+kehon+on+poikki++!++henkilö+kertoo+tajuttomuuden+aikaisista+havainnoista.
Nämä+opetetaan++kuvamaan+hapenpuuteen+aikaansaamikisi+tai+ties+miksi,+se+ei+poista+että+paikkansa+pitäviä+havaintoja+on.
Tietoisuus+on+ja+sitten+on+aivot+jotka+"muistavat"+enemmän+tai+vähemmän+(alitajunta?+menneet+elämät?)+On+olemassa+tietoisuus+joka+ei+olemassaoloonsa+tarvitse+aivoja.+Onhan+kasvikin+tietoinen,+-+tiheikössä+kasvaa+pituutta+aukealla+paikalla+leveyttä.+virus+kehittyy+resistentiksi+jne...
Elämä+ON
14.01.2018 16:17
Nykyisin++melko+laajalti+ymmärretään+että+kuritus+ja+rankaisu+ei+ole+suositeltava+kasvatusmenetelmä.+Kuolemanrangaistuksesta+on+melko+laajalti+luovuttu.
Olisiko+kaikenkattava+rakkaus+jota+myös+Jumalaksi+kutsutaan+erehtynyt+tässä+asiassa.
Toisaalta+muuttuuko+mikään+jos+henkilö+tapetaan.+Ainakaan+se+ei+yhtään+vähennä+niiden+aatteiden+ilmenemismahdollisuutta+tai+tekoja+joiden+vuoksi+hänen+kehonsa+tapetaan.+Edelleen+niitä+muistellaan+arvioidaan+jopa+ymmärretään.
Onko+todella+lopullisen+autuuden+-+jumaluuden+-+tahto+että+osa+mielen+mahdollisuudesta+pakotetaan++piilottamaan+tämän+osa+siksi+että+pelko+on+niin+suuri?++Pelkääkö+jumaluus+ja+siksi+uhkaa+kuolemalla.
KIITÄN+sinua
Uskovantoivo+
++13.1.2018+23:13
Jumalan+yksi+ominaisuus+on+oikeudenmukaisuus.+Hän+antoi+10+käskyn+lakinsa,+joka+kertoo+hänen+rakkaudestaan.+Lain+rikkomisesta+seurasi+kuoleman+rangaistus.+Laki+ei+kyennyt+pelastamaan+ihmistä+ja+Jumala+lähetti+Jeesuksen+Kristuksen,+joka+maksoi+lunnaat+rikkoneen+ihmisen+puolesta.+Ihmisen+osa+on+ottaa+anteeksianto+vastaan+ja+yrittää+elää+rikkomatta+Jumalan+tahtoa......
KIITÄN+sinua+USKONtunnustuksestasi+ja+ymmärrän+että+ihminen+ei+ole+syyllinen++jos+hänet+on+opetettu+johonkin+käsitykseen.+Häntä+on+rakastettava+ja+omalla+esimerkillä,+omilla+elämäntavoilla+lempeästi+tuettava+Rakkauden+lähteille.
14.01.2018 11:37
Kohdistinko+jälleen+väärin.
uskovantoivon+estys+sisältää+kopioimani+lauseen
"Hän+antoi+10+käskyn+lakinsa,+joka+kertoo+hänen+rakkaudestaan.+Lain+rikkomisesta+seurasi+kuoleman+rangaistus"
14.01.2018 11:16
ToisenlainenDogma+++kirjoittaa+että+rakkauden+yksi+ominaisuus+on+halu+tappaa.
"...lakinsa,+joka+kertoo+hänen+rakkaudestaan.+Lain+rikkomisesta+seurasi+kuoleman+rangaistus."
Minun+käsitykseni+rakkaudesta+on+erilainen.
14.01.2018 11:11
Juuri+tässä+on+väistämätön+esimerkki.+Ei+ole+Luojan+tahto+että+esiintyy+kurjuutta+ja+"epäoikeudenmukaisuutta"
Elämä+eli+Luoja+on+ikuinen+kaikenkattava+Rakkaus+joka+ei+synnytä+kärsimystä.+Monien+elämien+myötä+olen+kerännyt+kokemuksia+joita+olen+tässä+elämässä+uudelleen+soveltamassa+käytäntöön.+Jotkut+valintani+on+rankoja+koska+alkaessani+tähän+elämän+olen+päättänyt+että+siten+voin+varmistaa+että+en+lähtenyt+turhaan.
Lisäksi+olen+tällä+elämällä+avuksi+monille,+ilmesesti+tietämättäni+kuten+he+minulle.
Jokainen+valikoikoon+oman+tapansa,+se+tässä+on+mielenkiintoista+että+valintaa+ei+voi+välttää,+valitsematta+jätäminenkin+on+valinta+ja+aina+edessä.
Vain+hyvä+ateisti+on+paras+kumppani+toiselle+ateistile+ja+toinen+komunisti+on+kumpani+toiselle+samanlaiselle+jne...."+Missä+teitä+on+kaksi+tai+useampi+Minun+nimessäni+siellä+olen+minä"++Se+asia+etenee+mihin+vilpittömästi+panostetaan.
Miten+muuten+voi+oppia+ykseyytä+kuin+toisen+kanssa,+ismit+eli+sanat+jokainen+valitsee+mielensä+mukaan.
13.01.2018 21:46
Meidän+aisti+ovat+suurimmalta+osaltaan+harjaantuneet+"näkemään"+vai+fyysistä.+Vähemmän+fyysistä+on+tunteet+ajatukset,+toki+niistäkin+seuraa+usein+näkyviä+tapahtumia
13.01.2018 21:24
Sanoisin+että+tietoisuus+on+elämä,+elämä+ilmenee+tietoisuutena.+Tietoisena+itsestään.
Otan+hyvin+syvällisesti.+Kasvava+puu+on+tietoinen+valon+suunasta,+ylös+ja+pois+varjosta,+bakteeri+kehittää+lääkkeitä+kestävän+jälkeläisen.+Kaikki+elävä+on+tietoista+niistä+asioista+jotka+ovat+olennaisia+kyseiselle+elävälle.
13.01.2018 21:17
Kaikella+kunnioituksella+sanoisin+toisella+tavalla.+En+kuitenkaan+tarkoita+mitään+vihapuhetta+olen+vain+oppinut+erilaisen+ajatuksen.
kirjoitat:+Kun+siis+Luoja+ottaa+pois+elämän+jää+jäljelle+tomu.
+Aivan+oikein+muutta+Jumala+on+elämä+minun+mielestäni+joten+Hän+ei+tuhoa+elämää+silloinhan+hän+tuhoasi+osan+itsestään.+Ruumis+ja+sielu+eli+ihmiskehossa+kerätyt+ihmisen+muistikuvat+tietenkin+muuttuvat+tomuksi.
Henkeni+vie+Isälle+ne+terveiset+mitä+olen+lähtenyt+kokemaan+tähän+unimaailmaan+(tuhlaajapoika)
Minusta+elämä+ja+henki+ovat+sama+asia,+keho+on+tilapäinen+oppimisväline
13.01.2018 18:53
Tietoisuus+valvoo+fysiikkaa+tietenkin,+se+on+juuri+siksi+tietoisuus.
Ei+poliisi+ole+liikenne+poliisi+valvoo+liikennettä+ja+kirjoitelee+fyysisiä+sakolappuja.+Samalla+se+on+tietoinen+sadoista+muista+jopa+alitajuisiksi+nimetyistä+asioista.
Tietoisuus+saa+aikaan+fyysisiä+toimintoja+myös+aivoissa.
13.01.2018 13:50
”Kukaan+ei+voi+päästä+eroon+harhakuvitelmistaan+(illusions),+ellei+hän+tarkastele+niitä,+sillä+kuvitelmia+suojellaan+sillä+ettei+niitä+tarkastella.+Harhakuvitelmia+ei+tarvitse+vältellä,+sillä+ne+eivät+voi+olla+vaarallisia.+Olemme+valmiit+tarkastelemaan+lähemmin+egon+ajattelujärjestelmää+(thought+system),+koska+yhdessä+meillä+on+valaisin,+jolla+saamme+sen+häipymään.+Olet+valmis+luopumaan+egon+ajattelujärjestelmästä+silloin+kun+tajuat,+että+et+tarvitse+sitä+enää.+Voimme+olla+täysin+rauhallisia+näin+tehdessämme,+sillä+etsimme+vilpittömästi+pelkästään+totuutta.+Egon+”dynamiikka”+tulee+hetken+aikaa+olemaan+läksymme.+Koska+olemme+itse+antaneet+egolle+todellisuuden,+tulee+meidän+ensin+tarkastella+sen+dynamiikkaa+nähdäksemme+egon+taakse+(beyond+it).+Yhdessä+teemme+hiljaisesti+tyhjäksi+egon+erehdykset+ja+katsomme+sitten+niiden+takana+olevaan+totuuteen.”+(T-11.V.1)
12.01.2018 16:36
kenen+hyvä+-+kenen+paha
Siinä+on+valinta,+etsi+se+jolle+kaikki+on+täydellistä+vapaasti.+Anna+jokaisen+tehdä+oma+valintansa,+et+joudu+hänen+kanssa+riitaan,+et+ole+hänelle+"paha"
Casablanka+elokuvassa+tämä+on+mielenkiintoisesti+ratkaistu+siksi+se+onkin+kulttielokuva
Casablanca+(elokuva)+–+Wikipedia
Casablanca+on+vuonna+1942+ensi-iltansa+saanut+Michael+Curtizin+ohjaama+draamaelokuva.+Se+sijoittuu+toisen+maailmansodan+aikaiseen+Casablancaan.+Casablanca+on+useissa+äänestyksissä+valittu+kaikkien+aikojen+parhaiden+elokuvien+joukkoon
12.01.2018 13:55
Itse+uskon+ihmisen+kykyyn+muuttaa+tapojaan,+enhän+muuten+tässäkään+vertailisi+omia+ajatuksiani+teidän+kanssanne+ellen+uskoisi+oppivani+enemmän+rakkaudesta+ja+myötäelämisestä++omaksi+ilokseni.
Aivan+varmaa+on+että+ihminen+oppii+ellei+opi+itkee+ja+oppii
12.01.2018 11:15
Mielenkiintoisia+ajatuksia+sinulla.+Kiitos+
Mainitset+karman+merkittävänä+asiana.+Kurssi+opettaa+että+anteeksianto+sovittaa+myös+karman.+Toisin+sanoen+mitään+muuta+ei+ole+anteeksiannettavaa+kuin+mennet+virheelliset+muistikuvat+=+karma.+Tietämätön+ihminen+vertaa+nykyhetkeä+menneisiin+muistikuviin+ja+toimi+niiden+perusteella+toistamalla+niitä+menettelytapoja+=+karmaa.+Historiasta+voi+oppia+sen+että+on+toiminut+virheellisesti+ja+sen+voin+antaa+anteeksi+itselleni+ja+toimia+nyt-hetkessä+kuuntelemalla+Pyhän+Hengen+ohjausta.+On+kysymys+mielen+muutoksesta,+luovun+menneistä+muistikuvista+syyllisyydestä+ja+kuuntelen+Rakkauden+ääntä,+ohjausta
IOK.n+lisäosa+Rukouksen+laulu+kertoo+yksityiskohtaisesti+anteeksiannon+periaatteen+ja+käytön.+
En+yllytä+tutkimaan+raamattua,+itse+en+voi+välttyä+tässä+muistamasta+kuinka+Lootin+perhettä+varoitettiin+katsomasta+taakseen,+on+vaarana+jähmettyä+suolapatsaaksi,+vaimo+kuitenkin+katsoi.+Jokainen+voi+tehdä+omat+johtopäätöksensä.
12.01.2018 11:04
erotatko+sairauden+ihmisestä,+melko+helppoa+käsittää+monni+eri+tavoin.
Syöpä+on+sairaus+ei+se+tarvitse+empatiaa,+ihminen+tarvitsee.
11.01.2018 23:11
Muinainen+kirkkorukous+otti+tämän+huomio-+silloin+ennen.+Siinä+oli+lause+"Varjele+Jumala+äkkikuolemalta."
Tietenkin+irvileuvat+väärensivät+sen+idean,+äkkikuolema+on+hankala,+ei+ehdi+pyytää+anteeksi+töppäilyään.
Kun+oikeampi+sisältö+tarkoitaa+että+rauhallinen+kuolema+auttaa+ymmärtämän+ja+tiedostamaan+jotta+seuraava+kokemus+saattaa+olla+sieltä+pilvenreunalta.
11.01.2018 21:16
Empatia+on+Jumalan+lahja+ja+ilmainen+ilo.+Se+johtaa+sivilisaation+korkeammalle+tasolle.+
Juuri+näin,+miksi+väheksyisin+kenenkään+iloa,+jokainen+osoittaa+sen+omalla+tavallaan.
Historia+opettaa+että+ihmiskunta+tekee+omalla+tavallaan+ja+saa+sitä+mitä+kylvää,+se+on+luonnonlaki.++Katsomalla+menneisyyteen+tekee+kuten+Lootin+vaimo,+jähmettyy.....
Empatia+on+myötä+elämistä+tässä+hetkessä.+Antaessaan+saa.+Vain+sen+saa+minkä+antaa.
11.01.2018 16:08
Olisiko+ainut+mahdollisuus+hyväksyä+että+tiede+ei+ole+keksinyt+mittaria+hengen+tietoisuuden+toteamiseksi.+Toki+kysymällä+voi+saada+vastauksia.+Mutta+toistaiseksi+tiede+vastaa+uudella+kysymyksellä+-++usein+monta+uutta+kysymystä.+Se+tie+on+loputon.+Eihän+mikään+vastaus+estä+tekemästä+uutta+kysymystä.
Olenkin+päätynyt+monien++ajattelijoiden+vastaukseen,+yhteinen+uskonto+ei+ole+mahdollinen+-+yhteinen+kokemus++on+mahdollinen+jopa+välttämätön.
Tämä+tulee+siitä+selityksestä+että+totuutta+ei+voi+selittää,+silmin+nähdä,++eikä+näyttää+se+on+koettava.+Aivan+kuten+rakkaus,+toki+sitä+voi+selitellä+mutta+vain+oma+kokemus+on+todellinen+vastaus.
11.01.2018 15:53
Erinomaisen+tärkeä+avaus+koska+on+saanut+näin+suuren+suosion+ja+monta+älykästä+puheenvuoroa.+
Uusi+avaus
Varmasti+on+hyvääkin,+mutta+edelleen+ns.+paha+tuntuu+olevan+aina+voitolla......siksi+pitäisi+kysellä,+että+miksi+on+näin
11.01.2018 15:27
76 / 122