Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ex_vippaaja
profiilit
ex_vippaaja
ex_vippaaja
Vapaa kuvaus
Aloituksia
3
Kommenttia
671
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
19+17, eli vaikka hyvin tiesit tehneesi sopimuksen ja sen alkamisajankohdan et viitsinyt tiedustella UO:sta asiasta kun lappuja ei tullut kuten sovittu oli?
26.11.2014 22:41
Siellähän se selviää kun menet keskustelemaan kuten kutsuttu on. Oletko palkkatyössä? Palkkalaskelmassa näkyy ulosmitattu summa ja UO:stakin tulee kuukausittain erittely. Ei muutakuin selvittämään asia.
25.11.2014 21:24
Kuinka paljon on ensimmäinen myöhässä oleva erä? Onko yli 60 vrk/2kk?
Nuo LKP yms ei ole pahimpia merkintöjä mutta aika ikäviä kuitenkin,kestävät 2 v.
24.11.2014 16:08
Ei niin mistään.
23.11.2014 23:10
Paljonko uo-velkaa on? Olettaisin että jos saavat palkasta ulosmitattua niin autoon eivät koske.
22.11.2014 10:04
Hieno homma. Paluuta entiseen ei ole... eihän?
22.11.2014 10:00
Et jaksa? No oma valinta...
19.11.2014 21:55
Mitä vikaa prepaidissa? Ei tule ainakaan puhelinmaksut jäämään rästiin. Itse olen todella tyytyväinen prepaidiin.
18.11.2014 20:59
Loppuu kohta laina-asiakkaat pankeilta. Varmemmin pankki saisi rahansa takaisin säätiöltä kuin esim tavalliselta duunarilta, vaikkei merkintöjä olisikaan. Mut joo katsovat kyllä maksukäyttäytymistä hyvinkin tarkasti, luonnollisesti.
18.11.2014 20:57
Mukavaa että T-S vierailee täälläkin :)
17.11.2014 20:31
Samalla kun viet debitin takaisin niin teette korttihakemuksen samalla. Tulee postissa. Voit toki valmistautua jo nyt jos tiedät että kortti kohta lähtee eli tilaa jo nyt verkkopankista electroni, on sitten valmiina kun se päivä tulee.. Ei tarvitse mennä edes pankkiin jos ujostuttaa tollanen kortti episodi.
16.11.2014 11:06
Soita säätiön Velkalinjalle, saat vastauksen heti jos et tekstistä löydä.
Maksuton, valtakunnallinen neuvontanumero
0800 9 8009, arkisin 10.00 - 14.00
15.11.2014 23:51
Merkinnästä parin päivän päästä tulee kirje luottokunnasta että palauta visakortti välittömästi pankkiisi tai kirjeitse (palautuskuori mukana). Makselet visan normaalisti loppuun niillä erillä mitä ennenkin. Uutta velkaa et voi kuitenkaan tehdä enää sillä. Pankkikortille debit käy samoin, eli joudut antamaan pois. Tilalle visa electron. Se on kuitenkin ihan kelpo kortti, ei mitään vikaa. Ainoa ero että pitää olla tilillä katetta. Ainakin nordea antaa verkkopankkitunnuksia yhä, niitähän tarvitaan nykyään lähes joka paikassa. Omalla kohdalla kaikki menny kuten ennenkin, velaksi ei vaan voi enää saada esim ellokselta yms. Mutta kun jotain ostaa niin onpahan samantein maksettu, ei tarvii miettii osamaksuja sun muita.
15.11.2014 23:48
Mikko Okei on ilmeisesti aikoinaan jo hakenut säätiön takaamaa lainaa sitä saamatta. Se vasta kertoo jotain Mikosta.
Yhtälailla heille, pankille, kelpaa raha jonka järjestelylainan saanut maksaa kuin myös tavallinen velallinen joka kituuttaa asuntolainan, autolainan, mökkilainan, golfbägilainan, osamaksukotiteatterilainan, pojan mopoautolainan jne jne kanssa.
Kun saattaapi olla että kun tällaisten kanssa tulee maksuvaikeuksia niin siinä tipahtaa moni sukulainenkin tuolilta.
Itse asiassa säätiön takauksen saava on käynyt läpi aikamoisen seulan, monen tavallisen veronmaksajan tyssäis jo alkumetreillä säätiön ehtojen kohdalla.
Ja jos tulee siitä huolimatta mokattua niin kaatuu sitten yksin, mikä on ihan oikein.
12.11.2014 22:18
Kai silläkin jokin esimies on,. yhteys siihen.
12.11.2014 22:05
Miten joku jaksaa vielä valittaa jos jokin tuntematon taho (Takuu-Säätiö) lupautuu takaamaan sinun lainasi? Ei tarvitse sekoittaa sukulaisia ja kavereita koko asiaan. Toki on hienoa jos sellaisia sukulaisia on.. mutta säätiö on sentään turvallisempi vaihtoehto jos vaikka jokin menisi pieleen. Säätiön avulla pääsee suht nopeasti kuiville ja luottohäiriömerkintöihin positiivinen merkintä kaupanpäälle. Minulle yksinelävälle jäi maksuvaran jälkeen käteen 800€. Eli n. 50% nettotuloista menee lainanhoitoon. Loput rahat omaan käyttöön, osa säästöön osa vuokra,puhliittymä ja sähköön. Kerran vuodessa maksan vakuutukset(koti/auto/moto).
12.11.2014 20:53
Varmasti totta. Oma pankkini teki lainapäätöksen 2 päivässä joka oli positiivinen.
Kerroin tarinani pankkineidille kun ekan kerran menin lainaa kysymään säätiön takauslupaus taskussa. Jos säätiö lupautuu takaamaan niin kyllä sen pitäisi pankille jotain kertoa. Rahansa pankki tulee joka tapauksessa saamaan takaisin vaikka sitten itse säätiöltä.
12.11.2014 20:40
Kannatta tehdä paperit velkaneuvonnan kautta. Muistaakseni virkatodistus vapaaehtoista velkajärjestelyä varten (ilmainen meille), työtodistus (palkkalaskelma), itse kirjoitettu selvitys velkaantumiseen johtaneista tapahtumista (suosittelen totuutta), kaikki velat listattuna (velkoja ja sen hetkinen summa). Tähän paperiin kannattaa laittaa siis kaikki velat. Jos tästä versiosta puuttuu jokin niin sitä on vaikea saada lisättyä enää jälkeenpäin. Ja sitten ne tiliotteet 6 kk ajalta (puhtaat siis) eli pitää näyttää toteen että ei ole 6kk ottanut lisää velkaa.
"Itse en osasi mitään kirjoittaa koska aina on laina otettu toisten lainojen maksamiseen. En osa sitä tyhmyyttä selittää. Minun lainasaanti pysähtyisi siihen."
Mulla oli sama juttu mutta kirjoitin miten asia oli. Tämähän on se yleisin velkaantumisen syy, ei osata puhaltaa peliä poikki ajoissa vaan koitetaan sinnitellä viimiseen asti. Sitten onkin jo liian syvällä.
12.11.2014 20:34
Pari vuotta sitten kun homma levisi käsiin niin oman kunnan velkaneuvojan kanssa tehtiin paperit ja katottiin myös tuo maksuvara. Laitettiin bruttotuloiksi n .2300€, veroprossani oli tuona vuonna 23%. Käteen tuolloin jäi 1600-1700€.Kuitenkin niin että kk-maksuvaraksi tuli 720€. Tuota samaa summaa olen nyt kohta 2 vuotta maksellut. Jos teillä on omistusasunto niin tuosta en osaa sanoa kun ei ole kokemusta. Kannattaa soittaa säätiön Velkalinjalle, siellä tietävät kuviot ja osaavat varmasti laskea oikean summan. Kun velkaneuvojan kanssa laitettiin velat paperille niin vajaa 30 kpl. Toki näistä kaikki ei ollut vippivelkaa yms vaan hoidossa olevia luottoja ja oli yksi lainakin. Vippivelkaa oli tuolloin yhteensä n 3500€. Tuossa säätiön takauksessa on se idea että KAIKKI velat maksetaan kerralla pois. Jos oltaisiin laitettu vain vipit yms niin ei se olisi velkaantumiskierrettä katkaissut. Kokonaisvelkasummaksi laskettiin aluksi n. 24 tuhatta euroa. Hakuaikana makselin velkoja koko ajan pois. Loppuaikoina tuli kuvioihin myös ulosotto mutta siitä huolimatta makselin yhä lainoja sen minkä pystyin. Takauksenhaku kesti n. 8 kk paperien lähettämisestä lainan nostoon.
12.11.2014 20:24
Siis yli vuoteen eo ole ottanut yhteyttä?
11.11.2014 16:38
22 / 34