Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
marathustra
profiilit
marathustra
marathustra
Vapaa kuvaus
Aloituksia
59
Kommenttia
8447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sinä+et+nyt+näytä+ymmärtävän+mitä+tarkoitan.+Seuraava+on+Wikipediasta:
”Luonnonlait+ovat+luonteeltaan+erilaisia+kuin+lait+oikeudenkäytössä+tai+uskonnoissa,+koska+ne+eivät+määrää,+miten+asioiden+tulisi+olla,+vaan+ainoastaan+kuvaavat,+miten+ne+ovat.+”
https://fi.wikipedia.org/wiki/Fysiikan_lait
Sinun+mukaasi+maailmankaikkeus+noudattaa+lakeja,+minun+mielestäni+lait+selittävät+maailmankaikkeutta.
07.10.2018 20:28
Olet+oikeassa,+kiitos+korjauksesta.+Muistaakseni+nostetta+pidetään+”luonnonlakina”.
07.10.2018 20:15
Keskustelemme+vähän+ohi.
Kommentissani+’asdfman’-nikille+oli+kyse+siitä,+ettei+maailmankaikkeudessa+ja+luonnossa+ole+mitään+”entiteettiä”+nimeltä+luonnonlaki.+Jumala+ei+raottanut+verhoa+ja+ripotellut+maailmaankaikkeuteen+luonnonlaki-hippuja.+Luonnosta+ei+löydy+luonnonlaki-kirjaa,+joka+kertoisi+materialle+miten+sen+pitää+käyttäytyä,+vaan+se+kaikki+on+materiassa+jne+itsessään.
Kärjistäen:+luonnonlait+löytyvät+fysiikan+kirjasta,+säännönmukaisuudet+luonnosta.+Ja+kuten+kirjoitin,+niin+jotkut+säännönmukaisuudet+ovat+niin+fundamentaaleja,+että+niitä+kutsutaan+laeiksi,+vaikka+sitten+luonnonlaeiksi.
Auttaako+asiaa,+jos+pyydän+pilkkomaan+luonnonlain+eli+koostuuko+luonnonlaki+mistä?+Jos+joku+kysyy,+että+miksi+Kuu+kiertää+Maata+ja+siihen+vastaa,+että+kiertää+siksi,+että+se+on+luonnonlaki,+niin+vastaako+se+loppujen+lopuksi+kysymykseen?
07.10.2018 14:26
No,+sinähän+se+väärensit+lainauksen.+Ja+selittely,+miten+luonnonlaki+ja+säännönmukainen+tarkoittaa+ihan+samaa+-+priceless.
07.10.2018 00:03
Luonnonlaki+on+säännönmukaisuus.
Säännönmukaisuus+on+luonnonlaki.
Ei+oikein+vaikuta+synonyymeiltä.+Mutta+eihän+se+sinua+haittaa,+epärehellinen+kun+olet.
Iso+on+suuri.
Suuri+on+kookas.
Kookas+on+iso.
Siinä+on+synonyymejä+iso,+suuri+ja+kookas.
06.10.2018 23:53
Oi+voi,+kun+olet+heikoilla.+Multinikki-stalkkeri,+joka+muuttaa+lainausten+sisältöjä.+Voiko+sinua+sanoa+jo+luuseriksikin?
06.10.2018 23:37
Vaikutat+kiemurtelevan.
Keksitkö+jo+kuinka+selität+sen,+että+käytit+sanaa,+joka+olinkommentissani,+jota+ei+sinun+mukaasi+ollut+vielä+silloin+kirjoitettu?
06.10.2018 23:34
Minä+en+ole+koskaan+kirjoittanut+seuraavaa:
”"Eikä+luonnossa+havaittuja+säännönmukaisuuksia+ole+olemassa+luonnossa+(OIKEASTIKO+LUONNOSSA+EI+OLE+SITÄ+MITÄ+SIELLÄ+HAVAITSEMME???),+ne+ovat+vain+ihmisten+kirjoittamia+yrityksiä+ymmärtää+maailmaa."”
Sinä+olet.+Olet+niin+heikoilla,+että+joudut+vaihtamaan+sanoja+toiseksi.
06.10.2018 23:25
Oikeaan+osuva+linkki+toiseen+kohtaan:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15422757/asdfman-jumala-on-olematon#comment-95181696
06.10.2018 23:11
Tässä+tapasi+toimia:
Kirjoitin+’asdfman’-nikille+kaksi+kommenttia+4.10+klo+12.54+ja+13.24+ja+jälkimmäisessä+käytin+sanaa+”säännönmukainen.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15422757/asdfman-jumala-on-olematon#comment-95172884
Melkein+v+u+o+r+o+k+a+u+t+t+a+molempia+kommentteja+myöhemmin+kommentoit+ensimmäiseen+kommenttiin+käyttäen+sanaa+”säännönmukaisuuksia”.+Sattumaa?+Juu+”varmaan”.+https://keskustelu.suomi24.fi/t/15422757/asdfman-jumala-on-olematon#comment-95172884
Kommentoin+sinulle+ja+huomautin+sinulle+asiasta,+johon+vastasit,+että+”Ensinnäkin+et+ollut+tuommoista+siihen+mennessä+kirjoittanut.”+Kun+alunperinkin+vastasit+vuorokautta+myöhemmin,+kun+olin+kirjoittanut+molemmat+kommentit.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/15422757/asdfman-jumala-on-olematon#comment-95186090
Ja+sitten+teit+huomionhakuisuudessasi+aiheesta+aloitukset+kahdelle+palstalle.+Ja+aloitukset+teit+käyttäen+omaa+väärinkäsitystäsi+pohjana.
06.10.2018 23:07
Jokainen+voi+lukea,+mitä+minä+kirjoitin+ja+jokainen+voi+lukea+vedätyksesi,+jotka+ovat+muka+minun+kirjoittamiani.+Niin+vaan+narahtelet.+Mitä,+jos+yrittäisit+lainata+jotain+oikeasti+kirjoittamaani+eikä+sinun+lapsekkaita+vedätyksiäsi?
06.10.2018 22:04
Ihan+vain+osoitus+valehtelustasi:
Minä+kirjoitin:+”Luonnonlaki+on+ihmisen+rakennelma+yrittää+ymmärtää+maailmaa.+Maailmankaikkeudella+on+ominaisuuksia,+jotka+aiheuttavat+säännönmukaisuutta+ja+noita+säännönmukaisuuksia+ihminen+on+yrittänyt+ymmärtää+ja+fundamentaaleimpia+ihminen+kutsuu+laeiksi.”
Sinä+multinikki-stalkkeri+taas+vedätät:+”Tuossa+on+kaverisi+väittämässä+ettei+luonnossa+havaittuja+säännönmukaisuuksia+ole+olemassa+luonnossa+–+eipä+paljoa+räikeämpää+virhettä+ja/tai+valhetta+mieleen+tule+–+jolle+sinä+täysin+ummistat+silmäsi.+”
Narahdit,+mutta+se+ei+varmaan+kaltaistasi+häiritse.
06.10.2018 21:17
Pieni+tarkistuskysymys:+tarvitseeko+sinun+mielestäsi+painovoima+ollakseen+olemassa+luonnonlain+vai+esimerkiksi+massan?+Minun+mielestäni+massan.
06.10.2018 18:23
”Nimimerkki+'marathustran'+pointti+on+kylläkin+tuoda+esille+luonnonlain+ja+tieteellisen+lain+erot.+”
Ei+ollut.
Koko+homma+lähti+’asdfman’-nikin+väitteestä,+että+hänen+jumalansa+on+asettanut+luonnonlait.+Tuo+on+keskiaikaista+ajattelua.+Minusta+kaikki+lähtee+aineesta+itsestään,+ominaisuuksista,+massasta,+voimista,+syy-+ja+seuraussuhteista+ja+niiden+säännönmukaisuudet+ihminen+on+kirjoittanut+laeiksi.+Laeiksi,+jotka+kapseloivat+aineen+tms+käytöksen.+Minun+mielestäni+yksikään+asia+ei+t+o+t+t+e+l+e+noita+luonnonlakeja,+jotka+ovat+ihmisen+kuvauksia+maailmasta.+Yksikään+putoava+kivi+ei+tutki+luonnonlaki-taulukkoa,+että+miten+sen+nyt+pitää+pudota.
http://tieteentermipankki.fi/wiki/Filosofia:luonnonlaki
06.10.2018 16:54
Ei,+vaan+sinä+aloit+kirjoittamaan+väärästä+aiheesta,+kun+et+tajunnut+esimerkkiä.
06.10.2018 13:11
Onko+nyt+mielestäsi+aloituksessa+kyse+palamisesta?
Lainaan+tähän+sinua+itseäsi:”Nyt+kerrot+mitä+helvettiä+tällä+on+tekemistä+aloituksen+aiheen+kanssa.”
Minä+selitin,+miten+minun+kommenttini+liittyy+aloitukseen,+mitenkä+sinun+”sönkötyksesi”?
06.10.2018 12:52
”...porukat+ovat+jakaneet+innosta+hihkuen+tätä+odotettua+tietoa.”
Kun+tietää,+ettei+ROTilla+ole+kykyä+ymmärtää+kuvaannollista+ilmaisua,+niin+ROT+todella+tarkoittaa,+että+kretut+hihkuivat+jakaessaan+tietoa.
06.10.2018 12:45
Sillä+ei+ole+merkitystä.+Millä+on+merkitystä+on+tapahtuma+luonnossa+ja+ihmisen+selitys+tapahtumalle.+Ilmiö+luonnossa+on+pysynyt+samana,+mutta+ihmisen+selitys+on+vaihtunut,+joten+voinemme+vetää+johtopäätöksen,+että+ilmiö+ei+seuraa+selitystä+vaan+toisinpäin.
Kirjoittele+sinä+palamisesta,+mutta+siitähän+ei+ollut+kysymys.
06.10.2018 12:38
Eli+et+tajua.
06.10.2018 12:26
Etkö+tajua?+Etkö+oikeasti+tajua?
06.10.2018 12:22
1 / 423