Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
stardust09
profiilit
stardust09
stardust09
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
832
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kiva että löysit toivomasi mallin.
09.04.2015 20:24
Mun mielestä laskee - silloinkin vaikka katsoisit sen videonhallintaohjelmalla.
09.04.2015 19:57
Onko kukaan käynyt noilla levymessuilla? Miten siellä levyt liikkuu? Käykö siellä paljon väkeä?
Niitä näyttäisi olevan koko ajan ympäri Suomea. Ensi sunnuntaina 12.4.2015 Porvoossa
http://www.saunalahti.fi/~oystila/raimo/musa/divarit.html#messut_porvoo
09.04.2015 18:36
Kannattaisi selvittää niiden kulkureitti, mistä ne tulee ja laittaa sinne muurahaissirotetta.
Meillä on ollut pitkään riesa, kun sokerimuurahaisia tuli kellariin (saunaan, pannuhuoneeseen, pesuhuoneeseen). Osa lattioista uusittiin lattialämmitysputkirempan yhteydessä. Viime kesänä kun meni viemäri tukkoon ja yritin ronkata auki, niin saunan lattiakaivossa alkoi veden pinnalle nousta muurahaisenmunia. Ne pirulaiset olivat pesineet pääviemäriin, ilmeisesti pannuhuoneen mutkaan, kun sitä ei edes muistettu olevan, niin kuivahan se oli. Kaadoin muutamana päivänä viemärirakeita joka rööriin ja sen jälkeen tilasin huuhtelun. Saa nähdä nyt, olisiko vähentynyt. Vielä ei olla nähty. Tosin kussakin kerrarikerroksen kopperossa pesii muutama hämähäkki - kaiken varalta.
09.04.2015 00:39
Mut Kepuhan on lestadiolaisten puolue puheenjohtajaa myöten. Vaalimenestys on taattu, kun kaikki supersuurperheet koko sukuineen on äänestämässä.
08.04.2015 23:50
Acosta grilli se taitaa olla - pieni ja näppärä.
08.04.2015 23:23
Jos lähtee myymään, niin ostajat tarjoaa minimaalista hintaa. Jos taas lähtisi ostamaan samoja levyjä, ni hinnat oliski ihan toisenlaiset. Tsekkaile hintoja ennenkuin päästät käsistäs.
Mulla kävi niin joskus 70-luvulla - piti saada rahaa ja vein nipun LPeitä tarjolle. No, myyjä kuori kerman päältä - kelpas vaan yks tosi harvinainen (luulisin) tupla-albumi ja siitäkin sain ihan mitättömän hinnan. Mut ei haitannu, kun en koskaan tykänny koko levystä. (harmitti vaan, kun ei huolinu muita - oisin varmaan sillon päästäy ne markalla kappale).
08.04.2015 19:49
Kyllä Suomessa on vapaus äänestää ihan sitä ehdokasta ja puoluetta mitä itse haluaa ja minkä parhaimmaksi katsoo. Lisäksi Suomessa on vaalisalaisuus, joten kenellekään ei tarvitse kertoa ketä on äänestänyt eikä myöskään omasta äänestään ole kellekään tilivelvollinen.
Luolamiesten aika on ohi ja jopa 1800 -luku on sivuutettu. Vaimo-ihmiset eivät ole puolisonsa jatke vaan ajattelevat ihan itse omilla pikku aivoillaan. Kunnioitetaan siis sitä, että Suomessa naiset ovat saaneet äänioikeuden ensimmäisenä Euroopassa.
06.04.2015 20:03
Minusta ei kannata. Tietokoneet vanhenee ja hidastuu muutamassa vuodessa. Kukapa sitä lähtee myymään hyvintoimivaa konettaan. Luultavasti on jo loppuunkäytettyjä. Ellei ostaja sitten ole osaaja ja vaihtaa tarvittaessa kehnoja osia toimivampiin.
Uusiin koneisiin saa sentään liikkeestä takuun.
04.04.2015 19:58
Muutama kysymys sinulle:
Onko lähelläsi kirjastoa? Käsityöosastolta löytyy kirjoja ja lehtiä, joista löytyy malleja kaavoineen. Lehtiä löytyy myös kaupoista tai kioskeista taikka tilamaalalla.
Onko lähelläsi kangaskauppaa? Tällöin pääsisit itse hypistelemään ja vertailemaan kankaita. Osaavat myyjät avustavat materiaalin valinnassa sekä menekissä, koska tarvittava pituus riippuu kankaan leveydestä. Sieltä löytyy myös ompelutarvikkeet, kuten langat, vetoketjut, jonkinlainen valikoima nappeja ja nauhoja.
Itse asun Helsingissä ja tässä lähettyvillä on useita Eurokangas -kauppoja, joitakin ihania nappikauppoja (esim Nappitalo, jossa nappien lisäksi on kaikkea mahdollista ihanaa, nauhoja, pitsejä, koristeita, ompelutarvikkeita).
Kaavat olen piirtänyt ihan tavalliselle marketista saatavalle pergamiinipaperille.
Saumuri ei ole välttämätön, mutta sillä saa siistit huolittelut.
04.04.2015 18:59
... tai sitten sattui menemään katvealueelle.
04.04.2015 15:42
Jospa meni kaverilla akku tyhjäksi.
04.04.2015 15:41
Juu, paperilaadun tarkennus tuli mieleen, kun olin jo sulkenut koneen.
Siis jotain tosi ohutta, haurasta ja helpostirepeävää, silkkipaperia tai ohutta kaavapaperia, ei ainakaan mitään sitkeää, ettei se sitten poistamisvaiheessa nosta lankaa mukanaan.
(paremman puutteessa luulisin, että vessapaperikin voisi toimia)
Tarkoitus on vain tukea kangasta tikkauksen aikana ja pitää sen sileänä, ja estää ompeleen kiristymisen.
Sinulla on varmaan kankaasta jätepaloja - testaa niillä.
04.04.2015 15:28
Se on näköjään ollut jossain testissä 2007. Soita Husqvarnalle ja kysäise, onko sitä Suomessa missään myynnissä. http://puutarha.net/pdf/Bosch/oksasilppuritesti.pdf
Torilla olis näköjään yks myynnissä. http://www.tori.fi/pohjanmaa/Oksasilppuri_18222131.htm?ca=5&w=1
Tai sitte voisit kysyä Koneliike Oleniukselta, kun ne myy kaikkea mahdollista Husqvarnan puutarhavempainta, ni miks ne ei myy tätä. Onks se jotenkin kehno, vai miks.
04.04.2015 00:24
Ei sinulla satu olemaan mahdollisuus käyttää saumuria? Se ei rypytä eikä venytä.
Entä jos laittaisit paperia alle ja paperiluiskaa päälle niin että kankaat jää paperin väliin - muistaakseni käytin sitä jossain tosi v-mäisessä kankaassa. (paperi on helppo repäistä tikistä pois).
03.04.2015 23:29
Just-joo! Ihan niinku Embon vessapaperihylsyt. Myyntiargumentteja vain - vesilaitosten porukat on ihan toista mieltä niiden 'hajoamisesta', mössöä jää puhdistamoon.
03.04.2015 20:07
No minä en jättäis niitä vessan roskikseenkaan haisemaan, enkä ainakaan mieskylässä - sen voi kääräistä vessapaperiin ja huomaamatta käydä survomassa useimmintyhjennettävään roskikseen.
03.04.2015 20:04
Minkähänlaisia tarkoitat? Eikö niitä voi vaan printata ja leikellä sopivaksi? Tai dymolla saa myös aika siistejä.
03.04.2015 19:52
Anteeksi! menen excelini kanssa häpeämään pöydän alle.
WIKI: "1900 (MCM) ei ole karkausvuosi, koska gregoriaanisessa kalenterissa tasavuosisadat ovat karkausvuosia vain jos itse vuosisataa osoittava luku (tässä 19) on neljällä jaollinen."
03.04.2015 18:34
No hei, jos avaat 8.1 tiedostohallinnan. Siellä on Laitteet ja asemat.
Löytyykö sieltä C:n lisäksi muita? esim DVD-RW asema (E:) (tai jotain)
Tai windows 7:lla, paina: käynnistä, tietokone - löytyykö laitteista esim DVD-RW asema (F:)
Jos löytyy, niin tuplaklikkaa sitä > luukku aukeaa ja kone pyytää laittamaan levyn asemaan.
Jos ei asemaa löydy, niin tunnet varmaan tulleesi huijatuksi - osta sitten erillinen levyasema - ei ne niin kalliita ole.
03.04.2015 17:57
26 / 42