Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
stardust09
profiilit
stardust09
stardust09
Vapaa kuvaus
Aloituksia
6
Kommenttia
832
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Näin on.
Eikä älykkyys ole vastakohta tyhmyydelle.
Huippukorkea ÄÖ kertoo, että on näppärä palikkatesteissä, mutta entä sitten?
Elämässä selviämiseen tarvitaan muutakin. Ja loppujen lopuksi, jokaisen tulee pärjätä niillä eväillä mitä on saanut ja mihin saakka haluaa kehittyä.
Joku kirjoitti: "ainahan älykkö ei hallitse älynsä hyödyntämistä työelämässä."
Niinpä, jos edes kykenee sopeutumaan työelämään. Ja voiko sitä tulla ylipäätään toimeen, jos ympärillä on vain tavallisia tallaajia, ymmärtämättömiä ääliöitä..
Tai anteeksi, ehkä sotken tämän aspergeriin. Jossa nerous vailla vertaa tulisi olla kaikkien kunnioittamalla ja palvomalla jalustalla.
16.12.2014 21:12
... ja vakuutus on voimassa kuolinpesän hyväksi.
Mitä muut perilliset sanoisivat, jos vakuutus lopetettaisiin yhden perillisen puhelinsoiton perusteella ja talo kärähtäisi, tai taloon murtauduttaisiin, tai jotain muuta. Laki suojelee, ettei näin pääse tapahtumaan, siksi irtisanominen tai valtakirja vaaditaan kaikilta pesän osakkailta.
Jos maksu jää maksamatta niin perintä pyörii aikansa ja lopulta vakuutusyhtiö irtisanoo vakuutuksen. Tältä parin kuukauden voimassaoloajalta jää kuitenkin maksu, josta sitten alkaa uusi perintä.
Vapaaehtoiset vakuutukset eivät enää nykyisen vakuutussopimuslain mukaan mene ulosottoon.
16.12.2014 00:13
Vaikea sanoa. Oletko katsonut Tulostuksen asetukset?
Itse käytän Paintia oikeastaan vain muokkaamiseen ja rajaukseen,
ja joko kopioin ja liitän sen wordiin tai powerpointiin
tai talletan sen jpg:nä ja avaan sen esim windowsin valokuvien katselulla ja tulostan sieltä (tai wordin kautta jos on erikokoisia kuvia tai haluan muokata vielä lisää)
Väsyin siihen kun Paintilla ei esikatselullakaan näe kunnolla, miten se paperille asettuu ja aina piti säätää ylä- ja alareunat.
15.12.2014 23:06
Harmillinen juttu.
Osta Miele. Kallishan se on, mutta kerran se vaan kirpasee.
14.12.2014 22:35
Kannattaisi nyt ainakin tarkistaa että vakuutukset on ajan tasalla ja sen jälkeen voi lakata huolehtimasta.
Jos talo on kaikin puolin kunnossa ja vakuutettu täysarvolla tai jälleenhankinta-arvostaan, niin ei sitä korvausta rahana makseta vaan vakuutusyhtiö maksaa korjauskustannukset suoraan saneerausfirmoille laskujen mukaan. (Pankin luvalla. Onhan se pankin intressi myös, että vakuus tulee taas asianmukaiseen kuntoon.)
Irtaimisto pitää myös olla vakuutettuna, niin saa sitten vaaterahaa ja asumiskuluja evakkoaikana. Ja uusia mööpeleitä ym, kun se aika koittaa.
Jos tönö on jo vanha ja rapistunut, niin ei kai pankki ole sitä edes huolinut lainan vakuudeksi.
14.12.2014 00:11
Onnea vaan uudelle imurinomistajalle!
Teit varmaan ihan hyvän valinnan ja käyttäessäsi totut sen ominaisuuksiin.
Nyt sitten vaan tekemään joulusiivousta.
13.12.2014 21:29
:: Eurokolikot uudistuvat 2007
27.12.2006 :: Rahamaailman uutiset
Vuonna 2007 ja siitä eteenpäin lyötävissä eurokolikoissa on hieman entisistä poikkeavat kansalliset ja yhteiset puolet.
Yhteisten puolien päivitys koskee karttoja. Pienimpiä, eli 1-, 2- ja 5-sentin kolikoita lukuunottamatta kartat muutetaan kuvaamaan koko Eurooppaa pelkkien euromaiden sijasta. Pienimpien kolikoiden kartat eivät tarvitse muutosta, koska niissä euroja käyttäviä maita ei ole aiemminkaan eritelty. Vuodesta 2007 eteenpäin kartoissa näkyy siis mm. Norja, vaikka se ei olekaan EU-maa.
Siispä; virhe sattui vain 2-euron 2006 kolikkoerään, johon päätyi 2007 karttakuva.
13.12.2014 20:38
Vähän vaikea voi olla saada vahinkoa takuuseen.
Kotivakuutuksessakin on omavastuu, joten korvattavaa ei juuri jää tuon hintaluokan laitteelle.
Matkatavaravakuutuksissa ei taida olla omavastuuta, joten jos vahinko tapahtuu matkalla niin silloin voi saada täyden korvauksen kun kamera on noinkin uusi.
13.12.2014 19:25
Aloitus on jo vuodelta 2012. Arvonsa tuntevat tulostinvalmistajat ovat järjestäneet tyhjien kasettien kierrätyksen ja ohjeistaneet sen omilla sivuillaan kohdassa Kierrätys, esim
http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Personal_Copiers/Analogue/Features/Environment/Cartridge_Recycling/canon_toner_cartridge_recycling.aspx
Ja HP:llä myös
13.12.2014 18:55
Kaatuilee muutaman kerran viikossa myös 8.1:llä. En ole ottanut siitä paineita, kun ei ole mitään niin kovin tärkeää meneillään. En varmaan ole edes sulkenut Firefoxia vaan klikannut sivun uudelleen.
13.12.2014 18:43
Haastattelijoiden olisi syytä kerrata, miten teititellään. Kovin moni käyttää verbiä monikkomuodossa.
Toinen häiritsevä asia on snobbailu vieraskielisin termein. Monista ilmaisuista on tullut jo arkipäiväisiä, joten aina se ei haittaa, mutta ärsyynnyn siitä, kun TV:ssä esiintyjä on niin itseään täynnä, ettei nahkoihinsa meinaa mahtua ja saa lähes joka lauseeseensa ujutettua sanan tai kaksi englantia.
13.12.2014 01:11
Voi olla, että täyttäminen on ihan yhtä hyvä, mutta ostan mielummin uudet.
HP:llä on kierrätysjärjestelmä.
Käytetyt kasetit pakataan uusien värikasettien laatikoihin, tulostetaan HP:n sivulta pakettikortit ja viedään postiin. Lähetys ei maksa mitään.
13.12.2014 00:35
"Yhteyden muodostaminen Outlook.com -palveluun ei juuri nyt onnistu. Yritä myöhemmin uudelleen. Sitten pitää kirjautua ulos ja takaisin sisään ja jälleen toimii pari minuttia."
Ai, minulla teki just äsken saman, mutta suljin vain herjan ja klikkasin uudelleen lähetä, ja sinne meni. - ei tarvii uudelleenkirjautumista !!!
En tiedä mistä johtuu, mutta sinnikkyys tuli palkituksi. (ajattelin, että olisi ollut vaan joku hetkellinen ylikuormitus, tai jotain)
12.12.2014 23:35
Minullakin on Pfaff creative (1473), jolla olen ommellut noin 30 vuotta. Ja, ha-haa, ompelen edelleen sen hyvien ominaisuuksien takia. (uudempi brodeeraava eri- merkkinen odottaa vielä, että jaksaisin joskus keskittyä siihen)
Lonksahtaako se jalka kunnolla vapaalle, kun lasket sen alas, vai tuntuuko että liike jäisi vähän vajaaksi? Eli lukkiutuuko se ollenkaan alas?
Jotenkin hämärästi muistelen, että Pfaffissani olisi joskus paininjalan tanko (tai sitten se oli neulavarren tanko, jompikumpi) luistanut väärään korkeusasentoon (liian paksun farkkusauman tms takia) ja käytin sen huollossa, mutta siitä on jo tosi kauan. (ja että seuraavan kerran olisin 'korjannut' sen itse - älä kysy miten, tiedän vasta kun seuraavan kerran ilmenee.)
(Saumurissa pitää säätää muutaman vuoden välein - ehkä neulavartta, en muista - kun se nousee ja alkaa osua yläkanteen.)
Jommassakummassa koneessa oli jossain hankalassa paikassa ruuvi mitä piti ihan hitusen löysätä säätöä varten ja kiristää sitten uudelleen.
Eli voisiko ongelmasi olisi puhtaasti mekaaninen? Eikä tarvii mitään varaosia vaan hitusen säätöä?
12.12.2014 23:22
Joko toimii? (Ja oliko se sun lamppu ku plinkutti?)
Mulla silloin tällöin katoaa mun HP - sitten vaan otan läppäristä usb:n irti ja kytken uudelleen, niin läppäri (win7) keksii että Haa, nyt tuli uusi laite ja rupeaa omatoimisesti lisäämään sitä.
Aika raivostuttavaa, koska se kestää aina jonkin aikaa, ja tekee tulostimesta kopion (niitä tais parhaimmillaan olla 16). Mutta kyllä se sitten taas skannaa ja tulostaa. Tosin nyt on toiminut kiltisti jo monta kuukautta - toivottavasti kestää.
Mutta hei, Löysitkö käyttöohjeen?
Jos irrottaminen ei toimi sulla, ni eikö Epsonin sivulta löydy ne ajurit?
Ja onhan niillä suomenkielinen tuki, soita sinne ja kysy:
http://www.epson.fi/fi/fi/viewcon/corporatesite/cms/index/6 .
12.12.2014 00:01
Kuulehan, mä luulen, tai olen melkoisen varma että ei tulosta yhtikäs mitään.
Voithan toki kokeilla, mutta tulosteet on aina värien sekamelskaa, ja se tarvii cocktailiin myös mustaa, vaikka kuin yrittäsit määritellä jotain muuta.
Vielä ehdit kirjoittaa joulupukille.
11.12.2014 23:39
Lähdetkö liikkeelle Youtuben sivultasi klikkaamalla Lataa ...?
Minusta se ei ole sitä kautta toiminut pariin vuoteen - ei löydä Movie Makerillä/Windows Elokuvatyökalulla tehtyä tiedostoa.
Pystytkö jakamaan sen Movie makerin sivulta. (Valitset youtuben ja se pyytää kirjautumaan..tai jotain - olen nyt väärällä koneella, niin en näe)
Minulle kävi jotenkin noin parisen vuotta sitten ja yks kaks minulla olikin kaksi youtube -kanavaa, ja nyt tämä jälkimmäinen lähtö vie sinne väärälle tyhmälle kanavalle, mihin en haluaisi, mutta kun sitä ei voi valita.
Käsittelemättömät videot menee kyllä tuolla ekalla tavalla (Youtube -sivulta Lataa ja pääsee tiedostoihin)
11.12.2014 23:25
ei nyt mistään - ainakaan tähän hätään. Eikö uudemmissa joululaulukirjoissa ole?
tässä pari pianoversiota, mun mielestä aika hyviä:
https://www.youtube.com/watch?v=VSiS_DquvJw
https://www.youtube.com/watch?v=V1778Tgh0Mg
Luulisin, että varmaan näiden pohjalta vois saada jotain omasta soittimestakin irti.
Tai tässä kitaralle:
http://www.songsterr.com/a/wsa/misc-christmas-tulkoon-joulu-chords-s221236
Hyvää Joulun odotusta!
11.12.2014 22:39
Notting Hill
Tankki täyteen. (on kyl sarja, löytyy youtubelta)
10.12.2014 23:46
Olisko se sitte ollut:
Ruff Endz - Someone To Love You
?
10.12.2014 23:37
36 / 42