Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Viimeiset 30 vuotta ehkä...
Suomen ongelma pitkään oli alivelkaantuminen, velka-aste oli luokkaa 50% BKT:sta, kun sen pitäisi olla jossain 70-80 prossan luokassa.
Onneksi nykyhallitus sai sen nostettua hyvälle tasolle. Toki ongelma on, että rahoja käytetään lähinnä tuottamattomasti, mutta mitä sitä voi odottaa oikeistohallitukselta.
27.10.2025 15:58
Vastaan Moktarin puolesta.
Kyse on pelosta ja epävarmuudesta. Rasismista. Mitään järjellistä perustetta maahanmuuton vastustamiselle ei ole olemassa.
27.10.2025 11:22
Jännää, että velkaantuminen lähti kiihtymään vasta kun saatiin oikeistohallitus... Olisikohan syynä jokin ihan muu kuin taloudellisesti hyödyllinen maahanmuutto kuitenkin?
27.10.2025 10:58
Siitähän ei taas ollut kyse. Nyymi ei osaa lukea. Surullista.
27.10.2025 09:45
Kyllähän tilastojen valossa maahanmuuttajat ovat taloudellisesti positiivinen asia. Jopa ne turvapaikanhakijat, joskin siinä toki menee kauemmin, että alkavat tuottamaan taloudellista hyötyä... Joissain maissa nopeammin, joissain hitaammin. Meillä oikeistohallitus on taas pyrkinyt hidastamaan tuota tuoton syntymistä, mikä on ihan ymmärrettävää. Eiväthän persut pääsisi ikinä hallitukseen, jos maahanmuuttopolitiikkaa hoidettaisiin järkevästi, eli tavalla joka ei aiheuta ongelmia.
Minä olen isänmaallinen ja minun isänmaani on Suomi.
Ero on vain siinä, etten ole kansallismielinen. Minulle siis Suomen etu on tärkeämpää kuin muiden kurjuus.
26.10.2025 10:36
Lainaat turkkilaa? Oletko muutenkin fantasian ystävä?
26.10.2025 10:34
Yleinen nyrkkisääntö on että muutama sentti riittää. Edelleenkään se ei tähän asiaan minusta vaikuta, joten olisi kiva kuulla miksi haluat siitä puhua?
25.10.2025 17:15
Kyllä ne liikennemäärät kehillä ruuhka-aikoina ovat niin suuria, ettei turvavälejä pitämällä voida juuri sujuvuuteen vaikuttaa. Ylipitkät turvavälit varsinkin pienillä nopeuksilla toki heikentävät tilannetta, mutta jos edes se 80 km/h saadaan mittariin, niin 3 sekunnin turvaväli vs. 1 sekunnin turvaväli ei ole niin merkityksellinen.
25.10.2025 17:10
Otsikon väite on valhe. Suomessa syntyneet aiheuttavat kirkkaasti eniten kustannuksia Suomessa. Aikuiseksi kasvattaminen maksaa yhteiskunnalle eri arvioiden mukaan noin 200 - 500 tuhatta euroa.
Ja sen jälkeen aletaan miettimään, tuottaako henkilö taloudellista hyötyä yhteiskunnalle vai ei.
25.10.2025 14:06
Taas yksi ihminen, joka ei juurikaan ymmärrä miten ruuhkat syntyvät. Ylipitkät turvavälit eivät helpota ruuhkia, ne hankaloittavat niitä. Toki jos liikennettä on vähän, voi tuollaista 4+ sekunnin turavaväliä ihan hyvin pitää.
Minullakin on pari ehdotusta. Ajetaan edes sitä rajoitusnopeutta, eikä toilailla 20 km/h alle rajoituksen. Ei poukkoilla kaistalta toiselle kuvitteellisten hyötyjen tai suunnistusoppaiden takia. Ohitetaan oikealta jos oikea kaista vetää paremmin. Ja ei tietenkään jarruteta tolppiin (ne pitäisi poistaa. Porukka ajelee jo valmiiksi alle rajoituksen ja varmuuden vuoksi jarruttaa tolpan kohdalla)...
Eli ajetaan ihan niin kuin muuallakin.
25.10.2025 14:04
Jos et ymmärrä mistä puhutaan, niin mikä tahansa kommentti voi vaikuttaa sekavalta. Olen pahoillani puolestasi. Varmaan haastavaa elää maailmassa jos on noin rajoittunut ymmärrys.
25.10.2025 14:01
Kyllä minä yli sata asteisessa sauanassa voin vaikuttaa paljonkin löylyihin. Sitä vaan pitää heittää vähän vähemmän kerralla. Ei todellakaan kauhallista, saati kahta, vaan pieni loraus, tauko, loraus, tauko, loraus... Ja hyvä tulee. Taukoja säätämällä saa juuri sellaiset löylyt kuin haluaa, paitsi turkkilaista saunaa, joka on sitten se katiskakiuas ja 60 asteinen sauna...
25.10.2025 12:15
Jotenkin luulen, että ongelma on siinä, että sauna on liian kuuma, ei siinä että kivet olisivat liian kuumia. Onko sillä helteellä vaikutusta? Kivet ovat sitten 460 astetta normaalin 450 asteen sijaan tai jotain?
25.10.2025 12:11
Myös Venäjä lakkaa tuossa olemasta ja ystäväsi Putler on ollut haudassa jo satoja vuosia...
25.10.2025 11:55
Etkö osaa lukea? Mamua epäiltiin lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Mellakat ovat taas fakta. Kuusi vasta saatu kiinni viime lukeman perusteella, mutta toivottavasti päätyvät pitkäksi aikaa linnaan. Ei sovi sivistysvaltioihin tuollainen käytös.
24.10.2025 15:33
Jos tutustut siihen, millaista majoitusta turvapaikanhakijoille tarjotaan, niin huomaat ehkä, ettei kovin suurta vaikutusta ole hintoihin.
Osa toki on voinut mennä omin voimin ihan oikeisiin asuntoihin asumaan. Sillä voi olla marginaalinen vaikutus.
24.10.2025 14:51
Olet sekaisin. Toivottavasti löydät apua. Tarvitset sitä.
24.10.2025 12:45
Minä luin hädäksi sen, että laiton tuhapäinen joukko heittelee polttopulloja poliiseja päin. Ei ole sivistysvaltioon sopivaa touhua tuollainen.
Sinun raiskausfantasiasi ovat sinun ja lähipiirisi ongelma. Toivottavasti saat apua.
24.10.2025 12:44
Lämpötila yli 100 astetta tarkoittaa kuumaa saunaa. Ja sekin on hyvä, mutta ei siinä kovia löylyjä viitsi kovin usein ottaa. Kuiva sauna on toki joidenkin mieleen sekin.
Kovat löylyt taas tarkoittavat sitä, että kun kiukaalle heittää vettä, niin alkaa tulla tarve poistua saunasta. Tämä on minulla tapahtunut saunassa jonka lämpötila oli 65 astetta. Mutta se sata asteinen vesihöyry tekee elämästä jännää ylälauteilla.
24.10.2025 12:42
Pienissä saunoissa tuo ongelma löylyjen kanssa korostuu ja sitten pitää temppuilla, että saa kivien lämpötilaa alaspäin. Eikä siinä mitään, ihan OK saunakokemuksen silläkin saa, mutta sitten jää helposti ne kovat löylyt saamatta tai kiuas kuolee puolivälissä saunareissua...
Käytännön syistä toki suurin osa saunoista on pieniä ja silloin kiuas pitää olla kyseiseen saunaan sopiva (noh, ainahan sen pitää).
Huonoin kokemus minulla on isosta saunasta jossa kiukaan kivet eivät lämmenneet kovin kuumiksi. Alkuun sihahteli vähän ja lämpö nousi kevyesti, mutta sitten alkoi kuulua lähinnä lätinää kun heitti kiukaalle vettä ja se kerta oli siinä (ja kiviä oli sellaiset 100 kiloa). Isäntä itse kehui miten pehmeät löylyt ovat ja hieno kiuas (olihan se komean näköinen, ei siinä mitään).
24.10.2025 12:41
12 / 914