Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
profiilit
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18225
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta jos on autoillessa niin humalassa, ettei muista tarkkailla naapureiden juopumusta?
15.04.2026 11:47
Minulle tuo oli hyvä nopeus. Ei puuduttavan hidas, ei niin nopea että olisi johtanut vaaratilanteisiin ja pääsin perille aika tarkalleen suunnittelemassani ajassa.
15.04.2026 11:20
Oma auto kuluttaa satasen vauhdissa karvan alle 5 l/100. Viittäkymppiä ajellessa menee mutuna melkein se sama. Edullisin nopeus on jossain hieman alle 70 km/h nopeudessa, joskin silloin ylämäkiin pitää jo melkein hidastaa, ettei vaihda pienemmälle...
Mökiltä tulin äsken. Keskinopeus 94 km/h, kulutus 5,1 l/100. Olisi ollut matalampi, mutta vetelin muutaman kymmenen kilsaa motaria 130 km/h nopeudella. Nostaa heti sen 1-2 desiä satasella keskikulutusta. Joka tarkoittaa sitten peräti luokkaa 50 sentin kulua sadalla kilometrillä!
Aika hemmetisti pitäisi kilometrejä vuodessa tulla, että tuota edes huomaisi. Itsellä tulee nykyään vain noin 30 Mm, joten puhutaan korkeintaan parista satasesta vuositasolla...
15.04.2026 10:42
Liittymä on oma tiensä ja varsin usein yksisuuntainen.
10.04.2026 11:17
Otetaanko kysymys uudestaan kun olet sen verran selvin päin että uskot voivasi kirjoittaa kieltä joka on ymmärrettävissä?
06.04.2026 12:21
Itse asiassa minä olen erittäin suomalaismyönteinen. Siksi toivonkin muun muassa, että maahanmuutto pysyy tasolla, joka mahdollistaa Suomen ja suomalaisen hyvinvoinnin vielä tulevaisuudessakin.
Teillä rasisteilla tuntuu olevan tärkeintä muiden haittaaminen, vaikka se tuhoaakin oman maamme siinä samalla. Surullista.
06.04.2026 12:21
Paitsi että todellisuudessa ne lasketaan suomalaisiksi.
Te elätte kyllä ihan jossain fantasiamaailmassa rasisminne kanssa.
05.04.2026 15:57
Et taida muistaa 1980-luvun Suomea? Köyhyyttä, ankeutta, sairautta ja herranpelkoa?
Minä muistan. Nykyään menee aika hemmetisti paremmin. Siitäkin huolimatta, että itänaapuri vähän ärhentelee.
05.04.2026 13:32
On se totuus vieläkin. Olet rasisti.
05.04.2026 13:30
Toisen polven ulkomaalainen, eli suomalainen.
Eikös suomalaisten lisääntyminen ollutkaan tärkeää? Päättäkää nyt hyvänen aika mitä te oikein haluatte.
05.04.2026 13:30
Allah ei taida nähdä sisätiloihin, ainakaan joidenkin koulukuntien mukaan.
Kristittyjen jumala näkee ja välillä käy vähän raiskaamassa nuoria naisia (noh, kerran vain jäänyt kiinni).
05.04.2026 13:06
Enpä tiedä. Edellisistä työpaikoistani 4/5 on pitänyt tuollaista hiljentymishuonetta. Siellä on pääsääntöisesti ollut sohva, jolla voi levätä ja vähän lattiatilaa jos tarvitsee joogata tai vaikka polvistella.
Siinä viidennessä oli sohva käytävällä. Kyllä silläkin joskus joku päikkärit otti.
Muslimeita on ollut ainakin kahdessa työpaikassa noista, eivät häirinneet minua. Sen enempää kuin kristitytkään. Tauot ovat olemassa ja niiden aikana voi vaikka rukoilla, jos haluaa.
05.04.2026 13:05
Persut eivät tehneet ensimmäistäkään vaalilupausta. Kaikilla muilla oli ohjelma, persuilla vain epämääräistä mölinää.
Ja siitähän eivät ole pitäneet oikeastaan mitään. Vähän ovat Suomen mainetta maailmalla pilanneet, mutta esimerkiksi euron pensaa ei vaan näy...
05.04.2026 12:44
Tänään joku joutui tilanteeseen jossa joutui väistämän minua, väistämisvelvollista.
Tuli kaistalta jolta sai vain kääntyä oikealle ja päättikin vaihtaa kaistaa (ilman vilkkua) risteysalueella ja jatkaa suoraan. En tätä ihan arvannut, vaan lähdin itse ajamaan risteysalueelle... Onneksi tämä etuajo-oikeutettu ymmärsi väistää väistämisvelvollista.
Pahoittelen virhettäni. Olisihan tuo pitänyt arvata.
01.04.2026 14:23
Rempan kustannukset eivät siirry suoraan asunnon hintaan, mutta kyllä se jonkin verran nostaa. Tapauksesta riippuen noin 1/3 - 2/3 saat takaisin jos myyt heti rempan jälkeen.
01.04.2026 11:39
> Muistatte varmaan muutaman vuoden takaa, kun polttoaineen
> hinta hipoi 2,50€/l niin ihmiset alkoivat ajaa alhaisempaa nopeutta
> säästääkseen polttoainetta.
Itse asiassa en muista. Polttoaineen säästö siinä, ajaako 80 vai 100 km/h on mitätön, enkä muista erityisemmin hidastelua noilla alueilla tapahtuneen. 120 km/h alueella voi jo vähän säästää, mutta kun siellä pääsee niin hyvin ohi yleensä, ei pahemmin haittaa jos joku ajelee rekkojen perässä henkilöautolla.
Tietysti aina on näitä, jotka lähtevät ohittamaan rekkaa ruuhka-aikaan 5 km/h nopeuserolla, mutta enpä muista noitakaan olleen tavallista enempää tuolloin.
27.03.2026 10:16
Luultavasti sinne päin...
Toki kannattaa huomioida, että tuomiopäivän kultti jonka hän perusti oli aika tavalla täysin päinvastainen Jeesuksen opetusten kanssa. Sääli. Kristinusko olisi voinut olla ihan hyväkin ilman Paavalia ja hänen sekoilujaan.
Olennaista on myös huomata, jonka aloittaja jostain syystä jätti kertomatta, että Paavali ei koskaan tavannut Jeesusta tai itse asiassa ketään, joka olisi Jessen tavannut.
26.03.2026 08:53
Ei se nyt ihan lineaarisesti ole mennyt. Eikä luonnonvarojen kulutus ole suoraan 1:1 saastumisen kanssa.
Puhtaat teknologiat auttavat, samoin ympäristön suojelu eri menetelmillä...
24.03.2026 15:08
Varmaan tuo olisikin kiellettyä lähinnä sisätiloissa. Ja kenties silloinkin vain niissä tilanteissa, joissa ihmisten tunnistaminen on tärkeää.
23.03.2026 17:14
En ymmärrä tiettyjen vaatteiden kieltoa. Sen sijaan ymmärrän kasvot peittävän pukeutumisen kiellon oikein hyvin...
En oikein myöskään hahmota miten suvaitsevaisuus tähän liittyy.
23.03.2026 14:51
1 / 912