Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
profiilit
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
32
Kommenttia
17111
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kopiointi on kunnianosoitus. Vielä kun opettelet kopioimaan nimimerkin lisäksi myös sisältöä, niin yhä paranisi suoritus.
11.12.2023 09:33
Ei se maksa mitään, siinä vaan hukkaa vähän kaappitilaa.
08.12.2023 14:55
On tämäkin palsta. Yksi laminaattikauppias haukkuu vinyylilankkulattiaa ja nyt vinyylikauppiaat sitten haukkuvat laminaattia.
On itselläkin keittiössä laminaatti. Harva se päivä märkänä, kun koiran juomakuppi on siinä. Sattuu tosin olemaan kosteutta kestävää mallia ja tuli vielä saumat käsiteltyä erikseen, niin eipä ole kosteusvaurioita tullut, vaikka pari kertaa on ollut ihan reilustikin vettä lattialla.
Paras lattia tähän mennessä oli korkki. Vähän arvokasta, mutta eipä sitä kovin usein uusia tarvitsisi.
08.12.2023 14:39
Voi olla että selviät varoituksella. Tai sitten et. Ihan riippuu mulkkuusasteesta. Varmaan molempien osapuolien.
08.12.2023 13:33
Sanotaan nyt vaikka niin, että tuskin se viive viikkoa on. Jos niillä on 90-luvun teknologia käytössä, niin viive voi olla päivän tai jopa kaksi, mutta tuskin sen enempää...
08.12.2023 11:54
Niissä hommissa mitä itse olen tehnyt / mihin olen porukkaa rekrynnyt, tarvitaan joko kokemusta tai koulutusta. Jos työpaikkaa on vaihtamassa, niin komeusta luultavasti on.
Haastattelut ovat sitten sitä varten, että selvitetään onko se kokemus sopivaa.
Itse olen vaihtanut työpaikkaa keskimäärin ehkä 5-7 vuoden välein. Vielä ei ole tarvinnut olla päivääkään työttömänä, eli kyllä kai se jotenkin vieläkin onnistuu.
07.12.2023 10:04
Aloittaja puhui yleisesti maahanmuuttajista, niin minäkin.
Eikä sillä laadulla niin väliä ole, kunhan eivät ihan vanhuksia ole...
29.11.2023 14:47
Vaikka työperäisten (ja opiskelusta johtuvien) hakemusten määrä onkin kasvanut, ei tuo riitä vielä mihinkään. Vähintään kolminkertaistettava maahanmuuttajien määrä.
Ja ennen kaikkea nettomaahanmuuttoa on saatava korkeammalle tasolle. Nythän suurin osa maahanmuuttajista poistuu muutamassa vuodessa.
29.11.2023 12:59
Tuo pätee varmaan 80% hommista. Joissain valtion/kuntien hommissa on kai aika kiinteät palkat, jotka muodostuvat tittelistä ja kokemuslisistä. Varmaan ihan tessissä kirjattuna...
29.11.2023 10:39
Molemmat käyvät molempiin keleihin. Kitka on heikoimmillaan nastaan verrattuna veden peittämällä jäällä ja nasta vastaavasti mustalla jäällä.
Mutta kitka on yleensä tunnokkaampi ajettava, mikä vähänkin kokeneemmalle kuljettajalle on varsin tärkeää. Siinä ajaessa huomaa heti muutokset pidossa. Nastalla mennään tasaisesti kunnes rytisee...
22.11.2023 14:16
Toimii jossain määrin lyhyellä aikavälillä. Ja tietysti jos työntekijät yritetään lokeroida tarpeeksi tiukasti, niin kyllähän kaikki siivoavat yhtä nopeasti ja hyvin (not).
Kokemus on opettanut, että melkeinpä alasta riippumatta hyvä työntekijä on hyvä ja huono on huono. Mutta tietysti joillain aloilla vaihtuvuus on luonnostaan sen verran kovaa, että ei yksinkertaisesti kannata yrittääkään palkata hyviä.
22.11.2023 10:30
Ei se ihan noin mene. Uuden työntekijän kouluttaminen ja sisäänajaminen on joko kallista tai hemmetin kallista (alasta ja tehtävästä riippuen). Ei oikein järkevä firma viitsi minimipalkkaa maksaa, jos se johtaa kovaan vaihtuvuuteen.
Eikä tässä maassa edes ole minimipalkkaa. On tesseissä määritellyt palkat, mutta eihän pikkufirmojen tarvitse niitä noudattaa.
21.11.2023 14:04
Jännästi vielä edullisempaa on hankkia hyväpalkkainen duuni ja hoitaa autoilukin kunnolla. Jää enemmän käteen kuussa.
21.11.2023 09:45
Okei, minä en tuollaista tulkintaa uskaltanut lähteä tekemään, mutta hyvä että sinä uskalsit. Varmaan sitten se kusettaminen? En tiedä, hirveän vaikea lukea ajatuksiasi.
14.11.2023 08:33
Ja nyt kun suoritat monimutkaisen laskutoimituksen, niin minäköhän vuonna normaalilla nopeudella suoritettu peruskoulu olisi alkanut...
Annan vinkin: ala-aste 6 vuotta, yläaste 3 vuotta, lukio 3 vuotta...
14.11.2023 08:32
Tolkin toiminta on ollut selvästi tarkoituksellista, huomioiden tuon väärentämisenkin... Ja siis rikoksia useampi.
Aika linjassa. Vaikea sanoa tarkemmin, kun ei ollut kuulemassa molempia paikan päällä.
13.11.2023 15:51
Minulle on aika herttaisen samantekevää, minkä värinen se raiskaaja on, jos sellaista tapahtuu.
Mutta ei, minä en elä pelossa. Hyväksyn että tuollainen rikos on mahdollinen, mutta en vietä päiviäni kehitellen kauhuskenaarioita tuon ympärille.
13.11.2023 09:55
Tee toki oma aloitus, jos tämä ei sinulle kelvannut. Minä puhun vain siitä, mistä aloituksessa puhuin. Tuota kirjoitettaessa vallinneesta trendistä ja syystä miksi se näytti erilaiselta tilastoissa tuolloin.
Vai haluatko vain vängätä jostain syystä? Vänkää jonkun toisen kanssa.
10.11.2023 13:20
Havaittavissa olevassa tulevaisuudessa tätä ei ole tapahtumassa. Ehkä, mikäli poliittisin toimin ehkäistään kotoutumista, on tuo mahdollista jossain 100 vuoden aikajanalla... Vaatisi kyllä aktiivisia toimia useammalta hallitukselta.
Onko tuo 5% osuus väestöstä sinulle jonkinnäköinen merkittävä tekijä?
10.11.2023 13:19
Jos katsoit niitä tilastoja (en tiedä katsoitko, kovasti niitä kopioit), niin niistä selvästi näki, että maahanmuuttajien seksuaalirikosten lukumäärät olivat aloitusta kirjoitettaessa laskeneet. Eivät suinkaan nousseet, kuten palstalla kovin aktiviisesti tuolloin kaksi vuotta sitten väitetiin.
Ei sinun valehtelusi sitä faktaa muuksi muuta. Ei vaikka kuinka yrittäisit rajata maahanmuuttajat afrikkalaisiin ja vaihdella aikajanaa sinulle sopivammaksi.
10.11.2023 13:10
1 / 856