Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
On joo. Ja sen mukaan populaatioiden älykkyydessä ei ole genetiikasta johtuvia eroja. Merkittävimmät tekijät ovat lapsuusajan ruokavalio ja jossain määrin koulutus.
Sitten on yksi tutkimus, joka on todettu virheelliseksi, jossa tarkoitushakuisesti löydettiin eroja teettämällä kultturisidonnaisia testejä eri ihmisryhmille.
24.10.2025 12:19
Kuulostaa hienolta. Siis ei kansoja, ei rajoja.
Paluu normaaliin siis sen osalta.
24.10.2025 11:54
Oikeusvaltiossa siinä ei ole mitään kosmeettista.
24.10.2025 11:53
Ei aivan. Ihmisväestöjen väliset geneettiset erot ovat pienempiä kuin yhden väestön eri yksilöiden väliset. Ehkä poislukien suomalaiset, jotka ovat hemmetin sisäsiittoista kansaa. Onneksi on edes vähän maahanmuuttoa.
24.10.2025 11:52
Mielenkiintoista, että kuvittelet genetiikan toimivan noin. Älykkyyteen geeneillä on jonkin verran vaikutusta, mutta sekään ei näy geenipopulaatioissa mitenkään merkittävästi...
24.10.2025 11:51
Jos ei ole maita, ei ole tarvetta maiden rajoillekaan. Hyvin helppoa. Mutta kuten sanottua, vaatii muutaman sata vuotta kehitystä vielä.
Kansallisvaltio oli kokeilu. Nyt se on nähty. Ei toimi. Parempaa on saatava.
24.10.2025 10:45
Edullinenhan tuo on. Ei itsellä ole tarvetta nykyään tuon kokoiselle, joten en lähde edes miettimään tarkemmin. Sijainti on vähän heikko (munkan perukoilla ja moottoritien vieressä), mutta muuten kohtalaisen oloinen. Jos sen ylimmän huoneiston saisi.
Vapailla markkinoilla tuo olisi about puolet kalliimpi.
24.10.2025 10:33
> Odottelemalla säästää joka kuukausi tuhansia euroja.
Mitä, onko nyt muka jo toinen kerta minun elinaikanani, jolloin odottelu kannattaa? Viimeksihän tämä taisi tapahtua 90-luvulla, kun jopa kahden vuoden ajan odottamalla saattoi säästää ihan oikeaa rahaa!
Okei, oli yksi kvartaali 2000-luvullakin, mutta siinä piti olla aika fakiiri että osui oikeaan ja säästö loppupeleissä oli aika minimaalinen.
Kannattaa muistaa, että miljoonan kämppää odotellessa sinun pitää maksaa vuokra miljoonan kämpästä joka kuukausi. Ja se on kuitenkin useampi tuhat euroa...
P.S. Ukrainan sota osoittaa hiipumisen merkkejä. Jos se oikeasti loppuu, niin eiköhän asuntojen hinnatkin käänny taas nousuun. Ellei toki hallitus onnistu sotkemaan Suomen taloutta niin tehokkaasti, ettei sekään pelasta.
24.10.2025 10:28
Edelleenkään tuosta afrikkalaisperäisestä (noh, kaikkihan me ollaan) miehestä ei ole kuin epäilys vasta olemassa. Sen sijaan se tuhatpäinen lauma selvästi syyllistyi rikokseen...
24.10.2025 09:55
Ihmisten väliset geneettiset erot ovat niin hemmetin pieniä, ettei niillä ole mitään merkitystä. Kasvatus ja ympäristö merkitsevät, kuten nähdään tässäkin tilanteessa, jossa tuhat geneettisesti ihan normaalia ihmistä lähtee riehumaan...
24.10.2025 09:54
Katsos kun sivistysmaissa rikoksesta epäillylläkin on oikeuksia. Tiedän, että tämä on teille kovin vaikeaa. Ehkä siksi äärioikeisto onkin niin Venäjän ystävää että pahaa tekee...
23.10.2025 16:07
> Vassarina kannatat rajat auki politiikkaa
En oikeastaan. Kannatan rajojen poistamista, mutta se vaatii muutaman sadan vuoden kehityksen. Kansallisvaltiot ovat epäonnistunut kokeilu ja niistä tulee luopua, mutta hallitusti.
> et esim. sitä, että turvikset kerättäisiin kolmansiin
> maihin odottamaan turvapaikkapäätöstään
Mitäs järkeä siinä olisi? Sitten pitäisi meidän kustannuksellamme kuljettaa tänne hyväksytyt ja hoitaa elämä siellä sen aikaa kun hakemuksia ja valituksia käsitellään. Kuulostaa hirveän kalliilta ja toimimattomalta. Ja vielä aika perseeltä noin hakijan kannalta.
> kuten tässäkin tapauksessa olisi pitänyt menetellä
Öööö. Tarkoitatko että nuo tuhat irlantilaista olisi pitänyt siirtää jonnekin muualle odottamaan? Mitenköhän se olisi onnistunut?
Pitää muistaa, että vain nuo tuhat ovat selvästi syyllistyneet rikolliseen toimintaan.
> Nyt monet maat ovat täynnä tätä täysin arvaamatonta porukkaa, koska rajat ovat auki
Tuskin ne mihinkään Irlannista olisivat lähteneet, vaikka rajat olisivat jotenkin kiinni. Ja mitäs se hyödyttäisi? Samanlaisia idiootteja ne olisivat, vaikka olisivat jossain muuallakin.
23.10.2025 16:06
Viimeiset vieraan rodun edustajat kuolivat noin 40 000 vuotta sitten sukupuuttoon. Taitavat olla jo avun ulottumattomissa.
23.10.2025 16:05
> Millä ajattelit liimata rungollisen höylähirttä?
Jollain puuliimalla. Varmaankin PU:lla, ei millään erikeepperillä.
> miten kohdistat kalikat
Eikös ne siinä kohdistu, kun niitä päällekkäin pinoaa? Onhan noissa jonkinlaiset urat, jotka ohjaavat asentumista...
> puristat toisiinsa
Painovoimalla? Joo, ylimmät ovat ongelma. Pitäisi varmaan pistää painoa päälle, kunnes ovat liimautuneet kunnolla.
> jälkikäsittelet virheelliset kohdistukset
Lähden siitä ettei niitä tule. :D
> liimatahrat
Pyyhitään ennen kuin kuivuvat toivottavasti.
> miksi puu lopettaa elämisen kun se liimataan isoksi palikaksi
Ei kai se lopeta, mutta elää sitten yhtenä isona palikkana.
> Kerro myös miten korjaat kun repeämiä ilmestyy myöhemmin.
Tämä kuulostaa nyt siltä mitä haettiin. Eli tulee repeämään myöhemmin? Kyllähän noita paikkailisi, mutta ei varmaan mitenkään hirveän helposti / siististi.
23.10.2025 16:00
Ensin meni hyvin ja sitten vaihdoit kantaa 100%. Vapaassa ja turvallisessa Irlannissa ei tarvita poliiseja suojelemaan ihmisiä väkivaltaisilta joukoilta...
23.10.2025 14:25
Ei kai turvisten olemassaolo tuollaista idiotismia saa aikaan? Jonkinlainen pelkotila ja epävarmuus omasta itsestä/tulevaisuudesta siellä varmaan on taustalla.
Eikä kukaan halua mitään maita täyttää. Mitä nyt haluttaisiin auttaa ihmisiä hädässä.
23.10.2025 14:25
Lähinnä heitteli polttopulloja, mutta mistä sitä noista tietää...
23.10.2025 14:19
Selitätkö, miten minä aiheutan tuollaisen joukkoidiotismimentaliteetin?
23.10.2025 14:01
Tuota... Tässähän ihaillaan juuri tuota toimintaa Irlantilaisten persujen toimesta...
Ja me sivistyneistö yritämme vastustaa tuota.
23.10.2025 12:29
Kiukaalle suunniteltu kivimäärä voidaan hyvin ylittää käyttämällä esimerkiksi hormin ympärille asennettavaa verkkoa. Riippuu toki kiukaasta.
Esimerkiksi kaverin tusinakiuas saatiin tällä tavalla päivitettynä tuottamaan tarvittaessa huomattavasti pehmeämpiä ja viipyilevämpiä löylyjä lman, että olisi tarvinnut tinkiä saunan lämpötilasta. Lämmitysaika piteni muutaman minuutin, mutta tämä ei ole iso ongelma...
23.10.2025 12:19
13 / 914