Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18262
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
> On ihmisiä, jotka ovat tulleet maahan turvapaikanhakijoiksi tekeytymällä.
Miten voi tekeytyä turvapaikanhakijaksi? Sitähän minä tässä vähän ihmettelen... Jos hakee turvapaikkaa, on turvapaikanhakija. Ei mitään tekeytymistä...
Ja tietysti tänne mielummin kuin muualle, jos täällä on paremmat etuudet. Ei oikeasti ole. Halla-aho toki tilasi tänne ison kasan turavapaikanhakijoita kymmenkunta vuotta siten, kun valehteli eduista. Hyvä teko, mutta ei ehkä se tarkoitus (tai sitten oli, Jussi on juoni).
Mutta kaiken kaikkiaan hyvä, jos saadaan paljon maahanmuuttajia edes noin.
29.10.2024 13:19
Siis onko ihmisiä, jotka ovat tulleet maahan vaikkapa työn perässä ja väittävät olevansa turavpaikanhakijoita? Aika erikoista. Mitä ne siitä hyötyvät?
Vai tarkoitatko turvapaikanhakijoita, joilla ei todeta oikeutta turvapaikkaan? Ne ovat ihan normaaleja turvapaikanhakijoita.
Sekin on osa länsimaista elämäntapaa, että ensin tutkitaan ja sitten vasta tuomitaan. Ja vieläpä tapauskohtaisesti.
29.10.2024 13:06
En minä tiedä, miten ne peitetään. Ihan sama minulle, vaikka näkyisivät (talvella voi olla vähän vilpoisaa).
Juu, nämä kolme abrahamilaista uskontoa lahkoineen ovat kaikki samaa pashaa. Muutama hyvä idea, mutta lähtökohtaisesti vain massojen hallintaan tarkoitettuja välineitä ja sellaisina vaarallisia. Toisaalta maallistunut muslimi on ihan yhtä hieno ihminen kuin maallistunut krisselikin.
29.10.2024 12:34
Juu. Yksi länsimaisuuden kriteereistä on toivottaa turvapaikanhakijat tervetulleiksi. Jos tämä ei kelpaa, voi muuttaa vaikka Venäjlälle.
29.10.2024 12:23
Koraanissa kehoitetaan peittämään tissit hunnulla. Saa näyttää aviomiehelle ja omille ja tämän sukulaisille, mutta julkisella paikalla pitäisi peittää.
Toki vähän kovempi vaatimus kuin Suomen laki, mutta ei hirveästi käytäntöä kovempi.
Arabialaiseen perinteeseen sitten liittyy muita vaatimuksia.
29.10.2024 10:15
En ole itse asiassa huolissani omasta puolestani, vaan lähinnä tämän maan köyhien. Niiden, joiden rahat eivät oikeasti riitä palveluun.
You know, persujen kannattajien.
29.10.2024 10:13
Taisi sytäri voittaa yhden tekniikan maailman testin aikoinaan. Tosin sekin on säädetty niin, että sydärin pitikin voittaa...
Ja kaikissa muissa testeissä tuo on haukuttu pystyyn. Ei lämpene sen paremmin sauna kuin kiuaskaan. Löylyt ovat olemattomat. Mutta ehkä ne hormilämpötilat ovat tärkeimmät joillekuille saunoessa (tosin siinäkin taitaa oikeasti jäädä kakkoseksi kertalämmitteisiin verrattuna).
29.10.2024 09:43
Ei tunnu olevan. Jos ajaa 120 km/h, niin hyvällä moottoritiellä joutuu ohitetuksi jatkuvasti. Jossain Turunväylän stadinpuoleisessa päässä 120 km/h tuntuu riittävän aika hyvin.
29.10.2024 09:05
En ihan. Parikymmentä vuotta olen nyt kitkoilla ajanut ja minä olen hyvin onnellinen jos suola-autoja ei enää teillä näy. Tai no, aiheuttaisi ongelmia raskaan liikenteen jymähtäessä ylämäkiin (tai tasaiselle) ja nastasankarien huomatessa liukkaus vasta kun pitoa tarvittaisiin...
28.10.2024 22:55
Hyvä sinulle.
28.10.2024 13:02
En tunne yhtään kitkakuskia, joka olisi suolaa toivonut. Saattaa olla, että on kelejä, joissa siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa kitkakuskeillekin, mutta harvassa ovat.
28.10.2024 00:02
Hain piruuttani kuolonuhrit vuoden 2021 alusta Uudellamaalla, Pirkanmaalla ja Kymenlaaksossa.
123, 58 ja 21.
https://pxdata.stat.fi/PxWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__ton/statfin_ton_pxt_112w.px/table/tableViewLayout1/
Jos jatksat, voit suhteuttaa nuo väkilukuun, mutta jotenkin en usko, että tuo ihan hirveän montaa kertaluokkaa heittää...
26.10.2024 13:46
No oliko muka jätetty?
Ja jos oltaisiin, niin sehän vain tarkoittaisi, että stadin osalta ei ole tietoa.
26.10.2024 05:30
Ei sitä tarvitse kitkoillakaan. Sitä levitetään raskaan liikenteen takia.
25.10.2024 22:15
Epäilyttävän korkea lukema. Suuri osa liikenteestä kun noillakin tapahtuu ruuhkissa ja ne ovat sitten vähän eriluokkaa kuin seinätsalon ohitusteillä...
Ehkä siellä sitten ajetaankin normaalisti 250 km/h. En olisi oman kokemuksen perusteella uskonut. Itse ajoin yleensä 160-170 km/h mittarissa ja se riitti hyvin jonon mukana pysymiseen (ei vasemmalle kaistalle toki).
25.10.2024 17:03
Ei ole tullut vielä senttiäkään. En tosin ole jaksanut edes trollailla muutamaan vuoteen. Yritänpähän takoa vähän järkeä tämän palstan idiootteihin, mutta ei se oikein näppiksen välityksellä onnistu. Livenä tunnutte olevan niin nöyriä ja vastaanottavia sitten...
25.10.2024 17:01
Olipas sinulla tuuria.
En minäkään pelännyt. Koulussa 1-9 luokilla tuli pataan muutaman kerran, pari kertaa koulun ulkopuolella. Teininä tuli pari kertaa ryöstetyksi. Lukioiässä päätin vähän rauhoittua ja kutsuista huolimatta en esimerkiksi osallistunut pasiloidenvälisiin (enkä minä kyllä Pasilassa asunutkaan, eli ei oikein edes kuulunut minulle)...
Enkä pelkää nykyäänkään. Uhoamista on vähemmän, väkivaltaa vielä vähemmän. Hemmetin turvallista nykyään. Ei taida enää edes ala-astelaisilla olla säännöllisesti puukkoja koulussa mukana (meillä oli).
Eikä sun tarvitse allekirjoittaa mitään. Kun kyse ei ole sinun kokemuksistasi, vaan siitä oikesata todellisuudesta. Tiedätkös, siitä jonka löytää vaikkapa tilastoista?
Minua ei kiinnosta pätkääkään joku yksittäistapaus. Joo, taksiuudistus oli paska. Kaikki tiesivät sen kun se tehtiin, joskin sen paskuus kyllä yllätti minutkin määrällään. Hintojen piti sentään laskea, vaikka kaikki muu olisikin mennyt huonompaan suuntaan... Näinkään ei sitten käynyt.
25.10.2024 17:00
Idea kai oli, että kun tuo ei lämmitä edes saunaa, niin pitää polttaa hyvällä hyötysuhteella suhteettoman pitkään, että saa saunan lämpimäksi.
25.10.2024 16:54
> Mitä helvetin merkitystä hyötysuhteella jos
> A) kiuas ei kykene hyödyntämään sitä mitenkään esim. kivien lämmityksessä
Kuluu vähemmän puita paskaan saunakokemukseen, kuin kuluisi miellyttävään.
> B) löylyjen olessa pennilleen samat kuin halvimman perinne peltilaatikko kiukaan?
Ei ne ihan niin hyvät taida olla.
25.10.2024 16:49
150 km/h ei ole nopeus eikä mikään. Se on aika norminopeus Saksan autobaanoilla, ja siihen pystyvät siellä käytännössä kaikki.
25.10.2024 14:30
39 / 914