Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheRat
TheRat
TheRat
Vapaa kuvaus
Aloituksia
35
Kommenttia
18263
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuolla perusteella pitäisi väistää kaikkia, vaikka itse olisi etuajo-oikeutettu. Ei lennä.
12.01.2024 09:08
Olennaisempi kysymys, onko kukaan koskaan kuullut kiukaan palotilan sulavan? Olen itse pari haljennutta nähnyt, yhtäkään sulanutta en...
12.01.2024 09:08
Luin tuon kyllä, mutta siinä ei sanota että pitäisi väistää, vaan ainoastaan ettei saa "tarpeettomasti haitata" muuta liikennettä. Edelleen hieman heikko sanamuoto. Eihän se ole tarpeetonta haittaamista, jos väistämisvelvollinen joutuu väistämään... :D
Mutta käytännössä tämä on ihan selvää pässinlihaa.
10.01.2024 13:52
> 24 § Väistäminen
> ...
> Ajoneuvolla on aina väistettävä:
> ...
> 2) muita tienkäyttäjiä tultaessa tielle kiinteistön pihasta,
> pysäköintipaikalta, huoltoasemalta tai muulta vastaavalta
> tiehen liittyvältä alueelta, taikka tien ulkopuolelta;
Ja toisaalta
> E2 Pysäköintipaikka
>
> Merkillä osoitetaan ajoradasta tiemerkinnöin erotettu alue
Ainut epäselvyys on, ovatko pysäköintiruudut tietä vai eivät. Ajorataa ne eivät ainakaan ole...
Vähän on tuokin huonosti ilmaistu, mutta eiköhän oikeus tuota tulkitse ajoradalla ajavan eduksi jos kolahtaa...
10.01.2024 11:34
Mittaamisesta puhuttiin, ei kuvaamisesta. Satelliiteista saa parhaimmillaan noin 10 cm tarkkuudella sijainnin.
08.01.2024 09:52
Muisti palailee pätkittäin. Enhän minä ollutkaan työttömänä kuin kesän ylioppilaskirjoituksista yliopisto-opintojen alkuun asti (tai miten ne päivät nyt menivätkään). Opiskeluaikana olikin pakko mennä töihin, että rahat riittivät kaljaan...
08.01.2024 09:49
Ne siniset kyltit on tarkoitettu lähinnä herkempää tavaraa kuljettaville ja äärimmäisen liukkaille keleille. Nyt on ollut pari päivää tienpinta jäässä ja noita on kannattanut ihan noudattaakin... Normaalisti ne voi unohtaa henkilöautolla ajaessa.
08.01.2024 09:23
Huhut kuolemastani ovat vahvasti liioiteltuja. Työttömänä olin ennen armeijaa pari kuukautta. Ajattelin kokeilla millaista se olisi. Ihan ok, mutta ei sitä pitkään olisi jaksanut.
Hitto kun noita halpoja kämppiä ei oikeasti tuolloin saanut. Eikä saa vieläkään... Kyllä se neliöhinta on yli kymppitonnin hyvässä kämpässä.
08.01.2024 09:16
Vai kohdassa seitsemän. Tähän mennessä jääneet toteutumatta ainakin kohdat 2, 3, 4 ja 6. Vitonen tapahtuu toki nyt, mutta ei syistä joita kuusi vuotta sitten kuvittelit.
Jos minä olisin noin kategorisesti väärässä, niin en kyllä kehtaisi mainostaa. Toisaalta, ethän sinä kehtaa edes nimimerkkiä rekisteröidä...
05.01.2024 18:54
Minä taas en ole kaahailija, mutta rikon säännöllisesti nopeusrajoituksia. Toki sen verran vähän, ettei sakkoja tule. Ajan ripeästi, mutta turvallisesti.
30.12.2023 19:28
Olikos mitään oikeasti vaarallista? Ei jaksa tuntia tuhlata elämästään siihen että katselee maalin kuivumista — ja tämä on lähes yhtä jännittävää...
29.12.2023 10:59
Koska olennaista on keskinopeus, ei huippunopeus. Kuten keskustelua lukemalla olet ehkä havainnut, aloittaja pyrki hidastamaan liikennettä laskemalla nopeutta merkittävästi aina kun ohi ei päässyt.
Tuolla tapauksella keskinopeus satasen alueella saadaan helposti tipuettua 70-80 km/h lukemiin. Siinä alkaa pidempää matkaa ajavaa hivenen ärsyttämään.
Ei toki minua. Minä osaan käyttää myös ylinopeutta turvallisen ja sujuvan liikkumisen edistämiseksi.
28.12.2023 16:00
Tämän keskustelun kannalta ainut pahempi paikka voisi olla korottamaton suojatie. Vai oletkö törmännyt esim. madallettuihin suojateihin?
28.12.2023 15:59
Ilmeisesti joiltakuilta. Minä puhuin vain huomion hajauttamisesta about pahimmassa mahdollisessa paikassa.
Eli jos joku onnistuu suojatiellä ajamaan muutenkin jonkun yli, niin tuollaisessa paikassa se on huomattavasti helpompaa...
28.12.2023 11:27
Opit varmaan näitäkin asioita kun pääset auton rattiin.
Mutta kerropa minulle, miten ohitat laillisesti ajoneuvon, joka ajaa tieosuuden suurinta sallittua nopeutta?
28.12.2023 11:26
Jos yhtään luit viestiäni, niin minä puhuin suomalaisista versioista, joissa töyssy on yleensä aivan suojatien reunassa.
27.12.2023 22:45
Paitsi ajamalla suurinta sallittua silloin kun voisi ohittaa...
27.12.2023 22:44
On noita Suomessakin. Olisi kyllä jännää nähdä, parantuuko turvallisuus oikeasti, vai heikentyykö se kun kuskit joutuvat hajauttamaan huomiotansa töyssyyn juuri suojatien kohdalla...
27.12.2023 11:34
Paitsi tietysti aloittaja, joka kertoi ajavansa suurinta sallittua, paitsi nissä paikoissa joissa ohi ei pääse. Eli haittaa mahdollisimman paljon liikennettä estämällä lailliset ohitukset siellä missä se olisi mahdollista...
On noita nähty. Ja joskus ohituskaistaosuuksilla opetettu ajamaan. Jos ajaa ennen ohituskaistaa 60@100 alueella, ei ohituskaistan alkaessa pidä yllättyä jos joku ohittaa ja jatkaa edessä 60 km/h nopeutta kunnes ohituskaista loppuu.
27.12.2023 11:30
Hyvä superfilosofia. Mikä tahansa todiste Raamatun jumaluudesta tai Jumalan olemassaolosta on väistämättä väärä, koska se Raamattu riittää...
Eipä joudu usko koetukselle.
22.12.2023 11:02
57 / 914