Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Mark5
profiilit
Mark5
Mark5
Vapaa kuvaus
Aloituksia
555
Kommenttia
9053
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Miksi+työnanataj+ei+usko+minun+olevan+mielikuvitusolento,+vaan+vaatii+minua+tulemaan+työpaikalle+erilaisten+sanktioiden+uhalla.+Miksi+verottaja+ei+usko+minun+olevan+mielikuvitusolento,+vaan+lähettää+minulle+verokortin+ja+verottaa+minua.+Miksi+vaimo+ei+usko+että+olen+mielikuvitusolento,+vaan+vaatii+viemään+roskat+ulos+ja+käymään+samalla+kaupassa.+Miksi+kaupan+kassa+ei+usko+että+olen+mielikuvitusolento,+vaan+vaatii+minulta+rahaa+ostoksista."
Erittäin+helppo+vastata.
Työnantajasi,+verottajasi+ja+vaimosi+uskovat+sinusta+oleviin+todisteisiin.+He+eivät+ole+sellaisia+kuten+ateistit,+jotka+eivät+HALUA+uskoa+todisteisiin+Jumalasta.
20.02.2020 22:26
"Mark5:+Jos+epäilet,+että+australialaiset+ovat+joidenkin+keksimiä+mielikuvitusolentoja,+niin+miten+lähtisit+tutkimaan+asiaa?+Mitä+todisteita+sinulla+on+sen+puolesta,+että+australialaiset+eivät+ole+pelkkä+mielikuvituskansa?"
Jos+en+uskoisi+australialaisten+olemassaollonn,+mutta+joku+kertoisi,+että+heitä+on+olemassa+ja+HALUAISIN+varmistua+asiasta,+pyytäisin+jotain+henkilöä,+joka+uskoo+heihin,+opastamaan+minut+tutusmaan+heihin+henkilökohtaisesti.
Tällä+tavalla+moni+ateistikin+on+löytänyt+Jumalan+ja+tullut+uskoon.
Monien+ateistien+kohdalla+onkin+ongelmana+juuri+se,+että+he+eivät+HALUA+uskoa+Jumalaan+ja+siksi+he+eivät+HALUA+uskoa+mihinkään+todisteisiin+Jumalasta,
20.02.2020 22:22
"Jumalaa+ei+voi+kieltää,+koska+jumalaa+ei+ole,+mutta+voin+kieltää+uskomuksesi+jumalan+olemassaoloon."
Samalla+perusteella+voitaisiin+sanoa,+että+australialaisten+olemassaoloa+ei+voida+kieltää,+koska+australialaisia+ei+ole,+mutta+voin+kieltää+uskomukseni+australialaisten+olemassaoloon.
20.02.2020 22:11
"Minä+olen+nähnyt+australialaisia+ihan+Suomessa.+Ja+olen+käynyt+muutaman+kerran+Australiassa.+Voin+esitellä+sinulle+australialaisen+jos+sinä+esittelet+minulle+jumalan.+Haluan+sanoa+hänellekin+ihan+käsi+päivää+tervehdyksen,+kuten+australialainen+voi+tehdä."
Sinä+vain+väität+nähneesi+australialaisen.+Minäkin+voin+väittää+nähneeni+Jumalan.+Sanot+käyneesi+muutaman+kerran+Australiassa.+Minun+taas+ei+tarvitse+matkustaa+minnekään+tavatakseni+Jumalan.+Hän+asuu+sisimmässäni+Pyhän+Henkensä+kautta+24+tuntia+vuorokaudessa.++Minulla+on+enemmän+henkilökohtaisia+todisteita+jumalasta+ja+Hänen+valtakunnastaan,+kuin+sinulla+on+todisteita+Australiasta+ja+australialaisista.
Jumala+on+Henki+ja+siksi+en+voi+luvata,+että+voit+tervehtiä+Häntä+kädestä+pitäen.+Mutta+voit+oppia+tuntemaan+Hänet+Hänen+Poikansa,+Jeesuksen+Kristuksen+kautta.+Kun+uskot+Jeesukseen+ja+Hänen+sovitustyöhönsä,+saat+syntisi+anteeksi+ja+uudestisynnyt+ja+Jumala+tulee+asumaan+sinunkin+sisimpääsi+Pyhän+Hengen+kautta.
Niitä,+jotka+näin+ovat+löytäneet+Jumalan+ja+saaneet+todisteen+Hänestä,+on+paljon+enemmän+kuin+Australiassa+on+asukkaita.
20.02.2020 22:04
"Et+voi+kumota+Batmanin+olemassaoloa!+Batmanista+on+tehty+elokuviakin!"
Elokuva+on+voitu+kopioita+muinaisten+paimentolaisten+legendoista+ja+myyteistä,+joten+mitään+todistetta+Batmanin+olemassaolosta+ei+ole.
20.02.2020 20:48
"Kaikki+tämä+puhe+jumalista,+mutta+ei+yhtäkään+todistetta+niiden+olemassaolosta."
Samalla+perusteella+ei+ole+yhtään+todistetta+australialaistenkaan+olemassaolosta.
20.02.2020 20:45
Amerikkalainen+astronautti+James+Irwin,+joka+kävi+kuussa+Apollo-15+kantoraketin+kantamana+vuonna+1971,+viittasi+Gagarinin+kokemuksiin+sanoen:+"Vaikka+Juri+Gagarin+ei+nähnyt+Jumalaa+avaruuslennollan,+minä+näin+Hänet+kuumatkalla:+koko+universumin+valtava+järjestelmällisyys+osoitti+jumalallista+voimaa,+joka+pitää+kaikkea+koossa.+Näin+Jumalan+voiman+ja+merkit,+ymmärsin,+ettei+olemassaolo+ole+sattumaa.+Katsellessani+Maa-planettaamme,+joka+kellui+kauneudessaan+sysimustassa+avaruudessa,+tulin+uudella+tavalla+tietoiseksi+Jumalan+luomistyöstä+ja+rakkaudesta."
Kuumatkan+jälkeen+Irwinin+tarkoitus+on+ollut+kertoa+maailmalle+Jumalan+suuruudesta+ja+rakkaudesta+ihmisiä+kohtaan.+Hän+kertoo:
"Jumalan+voima+teki+minussa+työtä+koko+avaruusmatkan+ajan.+Tunsin+Hänen+läsnäolonsa+kuussa+hyvin+voimakkaana.+Meikäläinen,+koelentäjä,+mutterimies+ja+epäilijä,+kääntyi+odottamatta+kuussa+Jumalan+puoleen.+Luotin+äkkiä+enemmän++Jumalaan+kuin+Houstonin+avaruuskeskukseen.+Kuussa+minut+valtasi+vastustamaton+halu+palvoa+Jumalaa,+todistaa+Hänestä.+Jumalan+käsi+ohjasi+koko+ajan+minun+elämääni+enkä+minä+ollut+edes+huomannut+sitä.+Matka+kuuhun+antoi+elämälleni+uuden+suunnan:+sain+tarkoituksen+elämälleni,+tehtävän++Jumalan+palvelijana."
Ote+kirjasta:+"Me+löysimme",+Karas-Sana+Oy,+1981+siv.+130-131
Astronautti+James+Irwinin+todistus+on+hyvin+konkreettinen+esimerkki+siitä,+kuinka+ihminen+voi+kohdata+Jumalan+ja+kokea+Hänen+läsnäolonsa,+hyvyytensä+ja+rakkautensa.
20.02.2020 17:42
"Jo+1959+Suomi+on+liittynyt+Geneven+sopimukseen+kohtaan+jossa+kielletään+ihmisten+orjuutus.
Toisinsanoen+kenelle+tahansa+joka+omaa+normaalin+moraalin+on+itsestäänselvää+miksi+nykylait+ovat+oikeudenmukaisempia+ja+suojaavat+myös+heikommassa+asemassa+olevia."
Missä+on+määrätty,+että+Geneven+sopimus+on+oikeudenmukaisempi+kuin+Mooseksen+laki?
20.02.2020 16:55
"Voisitko+Mark+esittää+valtakirjan+missä+jumalasi+on+valtuuttanut+sinut+edustamaan+häntä?+Raamattu+ei+ainakaan+anna+sinulle+sellaisia+valtuuksia."
"Valtakirjoja"+löytyy+useitakin,+mutta+tässä+yksi+niistä:
"Kristuksen+puolesta+me+siis+olemme+lähettiläitä+ja+Jumala+kehoittaa+meidän+kauttamme.+Me+pyydämme+Kristuksen+puolesta:+antakaa+sovittaa+itsenne+Jumalan+kanssa."++(2.Kor.5:20)
20.02.2020 16:51
"Raiskattujen+tyttöjen+pakottaminen+avioliittoon+raiskaajien+kanssa+on+Raamatun+kirjaimellisen+tulkinnan+mukaista.+Kyllä+sen+tietää+olevan+puhtaasti+väärin+ja+epäoikeudenmukaista.+Mieti+jos+sinun+tyttäresi+tällä+tavalla+raiskattaisiin+ja+hänet+annetaisiin+jollekin+namusedälle."
Tässä+olet+heti+unohtanut+sen,+mitä+aloituksessani+sanoin,+että+on+otettava+huomioon+sen+ajan+kultuuri,+jolle+laki+oli+tarkoitettu.+Kyseinen+Mooseksen+lain+kohta+kuuluu+Raamatunkäännöksen+1938/1933+mukaan:
"Jos+joku+tapaa+neitsyen,+joka+ei+ole+kihlattu,+ja+ottaa+hänet+kiinni+ja+makaa+hänen+kanssaan+ja+heidät+siitä+tavataan,+niin+mies,+joka+makasi+hänen+kanssaan,+antakoon+tytön+isälle+viisikymmentä+hopeasekeliä,+ja+tyttö+tulkoon+hänen+vaimokseen,+koska+hän+raiskasi+hänet;+hän+älköön+hyljätkö+häntä+koko+elinaikanansa."++(5.Moos.22:28-29)
Tämän+päivän+ihmisen+silmissä+laki+olisi+ollut+julma+tyttöä+kohtaan,+mutta,+mutta++sen+ajan+kulttuurissa+tilanne+oli+toisin.
Raiskauksen+seurauksena,+tyttö+menetti+neitsyytensä,+eikä+olisi+sen+jälkeen+kelvannut+kenellekään+muulle+aviovaimoksi.+Hän+olisi+saanut+kärsiä+häpeää+koko+elämänsä.+Sen+lisäksi+raiskauksen+seurauksena+syntynyt+lapsi+olisi+kärsinyt+häpeää+koko+elämänsä,+koska+oli+syntynyt+avioliiton+ulkopuolella.
Nykyinen+länsimainen+ihminen+kuvittelee,+että+raiskaajan+kanssa+avioliittoon+meneminen+olisi+uhrille+vain+ylimääräinen+piina.++Todellinen+piina+tuli+kuitenkin+raiskaajalle.+Hän+joutui+maksamaan,+paitsi+sakon,+tytön+isälle,+myös+elättämään+tyttöä+ja+hänen+lastaan+koko+elämänsä+ajan.+Tyttö+sen+sijaan+sai+itselleen+elättäjän,+jota+ilman+hän+olisi+jäänyt,+jos+ei+suostuisi+avioliittoon+raiskaajan+kanssa.
On+hyvin+epätodennäköistä,+että+tyttö+olisi+kieltäytynyt+avioliitosta+raiskaajan+kanssa,+vaikka+hänellä+olisi+ollut+siihen+mahdollisuuskin.
20.02.2020 16:43
"miten+jumaluskovaisuus+eroaa+harhaluuloisuudesta+ja+miten+hengellinen+näkökyky+poikkeaa+harha-aistimuksista?"
Se+eroaa+samalla+tavalla+kuin+oikea+eroaa+väärästä+tai+kuin+totuus+eroaa+valheesta.
20.02.2020 14:46
Jeesus+sovitti+kaikkien+ihmisten+synnit+omalla+uhrikuolemallaan+Golgatan+ristillä.+Jokainen+uskoo+Jeesukseen+ja+Hänen+sovitustyöhönsä+pääsee+vapaaksi+synnin+siteistä+ja+saa+iankaikkisen+elämän.
Ihminen,+joka+kieltäytyy+uskomasta+Jeesukseen+ja+Hänen+ristinkuolemaansa,+pysyy+synneissänsä+ja+synti+estää+häntä+näkemästä+Jeesusta+ja+Hänen+kuolemaansa+ristillä.+
Siksi+hän+kuvittelee,+että+Jeesus+olisi+joku+satuhahmo,+jota+ei+olisi+ristiinnaulittu.
Synti+peittää+häneltä+totuuden.+Hän+yrittää+epätoivoisesti+paeta+totuutta,+joka+kuitenkin+lopulta+voittaa+hänet.
20.02.2020 14:38
Raamatun+moraalisäännöt+on+kiteytetty+esim.+seuraavissa+Raamatun+jakeissa:
"Älkää+olko+kenellekään+mitään+velkaa,+muuta+kuin+että+toisianne+rakastatte;+sillä+joka+toistansa+rakastaa,+se+on+lain+täyttänyt.
Sillä+nämä:+Älä+tee+huorin,+älä+tapa,+älä+varasta,älä+himoitse,+ja+mikä+muu+käsky+tahansa,+ne+sisältyvät+kaikki+tähän+samaan+sanaan:+Rakasta+lähimmäistäsi+niinkuin+itseäsi.
Rakkaus+ei+tee+lähimmäiselle+mitään+pahaa.+Sentähden+on+rakkaus+lain+täyttymys."++(Room.13:8-10)
19.02.2020 22:53
".Moni+tämän+palstan+uskovainen+kirjoittaja+moittii+ateisteja+absoluuttisten+moraalisääntöjen+puutteesta+ja+ylipäätänsä+siitä,+ettei+ateismi+tuota+mitään+moraalisääntöjä.+En+ota+tarkemmin+kantaa+ateisimin+moraalisääntöihin,+mutta+tarkastellaan+Raamatun+yhtä+moraalisääntöä,+joka+liittyy+seksuaaliseen+käyttäytymiseen."
On+harhauttavaa+puhua+"Raamatun+moraalisäännöistä"+silloin+kun+puhutaan+vain+Mooseksen+laista,+joka+oli+tarkoitettu+Israelille+ja+vain+tiettyä+aikaa+varten.
Toiseksi,+millä+mittari+määritellään+se,+minkä+kulttuurin+ja+aikakauden+moraalisäännöt+ovat+oikeita+ja+minkä+vääriä.+
Toiasin+sanoen,+missä+on+määrätty,+että+meidän+länssimaiden+oikeustaju+olisi+oikeampi+kuin+Raamatun+ajan+Israelissa?+Jospa+asia+onkin+päinvastoin?
Tiettävästi+kukaan+ei+Raamatun+aikana+Israelissa+kritisoinut+Mooseksen+lakia,+eikä+pitänyt+sitä+vääränä,++mutta+monet+meidän+aikanamme+kritisioivat+meidän+aikamme+ja+kulttuurimme+lakeja.
19.02.2020 22:32
"Raamatussahan+hyväksytään+täysin+orjuus.+Siellä+vieläpä+annetaan+tarkkoja+ohjeita+siitä+miten+orjia+saa+nankkia+ja+kohdella,+sekä+miten+orjat+voi+omaisuutenaan+testamentata+perillisilleen,+niin+etteivät+orjat+vapaudu+orjuudesta+edes+orjaisännän+kuoltua"
Orjuus+ei+ollut+Raamatun+aikana+yksiselitteisesti+paha+asia.+Siksi+myöskään+Raamatussa+ei+suoraan+kielletä+pitämästä+orjia,+mutta+heitä+tulee+kohdella+hyvin.+Monille+orjuus+merkitsikin+parempaa+elämää+ja+siksi+he+myivät+itsensä+vapaa-ehtoisesti+orjaksi.
Sellainen+orjuus,+joka+meille+on+jäänyt+Amerikassa+olleesta+orjuudesta,+oli+jo+Mooseksen+laissa+kielletty.
"Joka+varastaa+ihmsen+ja+joka+myy+hänet+tahi+pitää+häntä+hallussansa,+se+rangaistakoon+kuolemalla."++(2.Moos.21:16)
Kristinusko+oli+etunenässä+taistelemassa+vääränlaista+orjuutta+vastaan.+Erityisen+tunnettu+orjuuden+vastustaja+oli+kristitty+englantilainen+parlamentin+jäsen+William+Wilberforce+(1759-1833).+Kuukausi+hänen+kuolemansa+jälkeen+orjuus+lakkautettiinkin+Brittiläisessä+imperiumissa..
Raamattu+mainitsee+myös+paljon+pahemman+orjuuden.+Se+on+synnin+orjuus.+Jeesus+tuli+vapauttamaan+ihmiset+tästä+orjuudesta.+Siksi+Häntä+kutsutaan+myös+nimellä+Vapahtaja.++Suurin+osa+suomalaisista+elää+tänäkin+päivänä+tässä+orjuudessa,+joka+johtaa+lopulta+iankaikkiseen+kadotukseen.++Kun+ihminen+vapautuu+synnin+orjuudesta,+hän+lakkaa+pitämästä+myös+muita+ihmisiä+orjinaan
19.02.2020 22:13
"Mitä+jos+on+joku+sydänvika."
Jumala+voi+parantaa+sydänviasta.++Mutta+vaikka+ei+parantaisikaan,+niin+silti+ihmisellä+voi+olla+puhdassydän+ja+hän+voi+nähdä+Jumalan+ja+saada+iankaikkisen+elämän+Jumalan+valtakunnassa,+missä+kenelläkään+ei+ole+sydänvikoja.+Siksi+kannattaa+aina+olla+mieluummin+uskova+kuin+ateisti.
19.02.2020 20:59
"Nyt+Sinulla+menee+koko+ateistinen+maailmankuva+ohi.+Ateistit+eivät+koe+jumalista+yhtään+mitään.+Koko+hölmöily+on+nimittäin+aikuisten+satua.+Yritä+koko+ajan+verrata+sitä+jumalaasi+joulupukkiin.+Joulupukkiin+uskomaton+ei+koe+joulupukkia+pahana/hyvänä/ankarana/lepsuna,+koska+joulupukki+on+satuolento.+Ei+tässä+muusta+ole+kyse."
Jeesus:+"Puhdassydämiset+saavat+nähdä+Jumalan."
Ne+joilla+ei+ole+puhdas+sydän,+näkevät+Jumalan+sijasta+vain+joulupukkeja,+satuolentoja,+mielikuvitusolentoja+jne.
19.02.2020 20:57
"Mielikuvitusolentojen+kuvitteelliset+ominaisuudet+eivät+kiinnosta+tippaakaan."
Jeesus:+"Puhdassydämiset+saavat+nähdä+Jumalan"
Ne,+joilla+ei+ole+puhdas+sydän,+näkevät+Jumalan+sijasta+vain+mielikuvitusolentoja,+saunatonttuja+ja+lentäviä+spagettihirviöitä.
19.02.2020 20:55
"Eikös+tämä+"hengellinen+näkökyky"+ole+se+sama,+jolla+"nähtiin"+saunatonttuja+vielä+parisataa+vuotta+sitten+?"
Jeesus+sanoi:+"Autuaita+ovat+puhdassydämiset,+sillä+he+saavat+nähdä+Jumalan."++
Saunatontuista+ei+puhuta+mitään,+mutta+jos+ihmisellä+on+epäpuhdas+sydän,+niin+ehkä+silloin+voi+nähdä+saunatonttujakin,+mielikuvitusjumalia,+lentäviä+spagettihirviöitä+ja+muita+satuolentoja.
19.02.2020 20:50
"Psykoosissa+ihmiset+kokevat+harhat+todellisiksi.
mark5+on+oppinut+hulluudessa
Se,+mikä+uskottomien+mielestä+on+hulluutta,+on+todellisuudessa+viisautta.
"Sillä+sana+rististä+on+hullutus+niille,+jotka+kadotukseen+joutuvat,+mutta+meille,+jotka+pelastumme,+se+on+Jumalan+voima."++(1.Kor.1:18)
"Sillä+Juman+hulluus+on+viisaampi+kuin+ihmiset...."++(1.Kor.1:25)
"Sanoilla+luotu+häiriötila+persoonallisuudessa,+voi+olla+sukualttiutakin+perimässä."
Jos+usko+Jumalaan+on+häiriötila,+niin+olen+erittäin+iloinen+sellaisesta+häiriötilasta.++Se+on+antanut+minulle+syntinin+anteeksi+ja+vapauttanut+pimeydestä+valkeuteen+ja+vapauteen.+Siinä+"häiriötilassa"+on+suuri+ilo+vaeltaa+kohti+iankaikkista+elämää,+jonka+Jeesus+Kristus+on+minulle+lunastanut+omalla+uhrikuolemallaan.
19.02.2020 20:46
21 / 453